5153 посетителя онлайн

Два выстрела в прямом эфире

Автор: Андрей Сенченко

Два выстрела в прямом эфире

На прошедшей неделе в зоне боевых действий застрелился 20-летний солдат-контрактник украинской армии. Шокирующее видео этого трагического события, обнародованное отдельными СМИ, снял на свой телефон его сослуживец. Обстоятельства произошедшего и состояние участников установит следствие, но уже сейчас понятно, что группа солдат просто развлекалась с оружием. При этом даже короткое видео, реплики и сама суть происходящего заставляют поставить под большое сомнение адекватность участников.

Понимая горе родных погибшего юноши, все же считаю необходимым оголить проблему, напрямую влияющую на обороноспособность нашей страны. Суть ее в том, что после потерь первого года войны и последующего подъема армии так и не началась ее глубокая реформа. Более того, на рубеже 2017 – 2018 годов произошел перелом: возобновилась деградация Вооруженных сил – они все больше и больше стали походить на советскую армию, с характерным отношением офицеров к солдатам, начальников к подчиненным, с хронически безнадежной проблемой жилья, с заскорузлой системой оплаты, не стимулирующей к продолжению службы.

Символом армии 2018 – 2020 годов стала очередь на выход. В этой очереди оказались те, кто реально воевал за свою страну и мог бы стать основой профессионального войска. Не желающая меняться система их попросту вытолкнула. А тем оставшимся, кто еще пытается служить, а не выслуживаться, делать это с каждым днем все сложнее.

Под бесконечную трескотню о стандартах НАТО и том, что нам нужны командиры-лидеры в армии культивируется личная преданность и готовность встроиться в вертикаль ежедневной "бытовой" коррупции. Для сохранения и укрепления этой системы из "резерва" подтянулись те, кто в первые годы войны отсиделся за спинами защитников Украины.

В результате всех этих процессов на смену воинам, получившим реальный боевой опыт, часто приходят те, кому некуда податься. Армия, вместо того, чтобы отбирать лучших, пытается любой ценой закрыть хронический некомплект личного состава. Вместе с новыми контрактниками-заробитчанами в армию зачастую приходит наркомания, алкоголизм и безразличие к долгу перед страной.

В свое время маршал Маннергейм справедливо сказал: "Укрепления, артиллерия, иностранная помощь – все это не будет иметь никакой ценности, если обычный солдат не осознает, что именно он охраняет свою страну".

В каком состоянии пребывали солдаты на том трагическом видео и были ли они способны хоть что-то осознавать, одному Богу известно. Но то, что с такими "защитниками" укрепления, оружие и иностранная помощь не помогут, – очевидно.

Второй выстрел – "в ногу" – произошел в прямом эфире пятничного телешоу во время выступления секретаря СНБО Алексея Данилова. Очень хотел бы верить, что сказанное Алексеем Мячеславовичем о тотальном засекречивании Государственного оборонного заказа и о резком увеличении закупок импортного вооружения – констатация преступного абсурда, творящегося в Министерстве обороны, а не часть государственной политики.

Вынужден напомнить, что Гособоронзаказ на 2021 год, подготовленный с трехмесячным опозданием и мучительно проходящий процедуру утверждения, регулируется "старым" законом "О государственном оборонном заказе".

В статье 1 этого Закона говорится: "Державне оборонне замовлення – засіб державного регулювання економіки для задоволення наукових та матеріально-технічних потреб із забезпечення національної безпеки і оборони..."

Подчеркиваю, в Законе речь идет об экономике Украины, а не каких-то иных стран. Другими словами, за счет украинских налогоплательщиков должна разрабатываться и закупаться качественная украинская военная техника, вооружение и боеприпасы, и лишь в случае отсутствия таковой – импортная. Если же средства на закупку импортного вооружения предоставляются нашими зарубежными партнерами, то это должно идти в плюс, а не уменьшать объем закупок украинского оружия.

Такая логика оборонных закупок позволяет избежать повторения ситуации начала войны, когда наши европейские друзья активно выражали глубокую озабоченность в связи с российской вооруженной агрессией и при этом блокировали поставку не только вооружения, но даже двигателей для комбайнов DEUTZ, которые украинские производители пытались устанавливать на первые бронемашины.

В 2014-м, после небольшой партии 30-мм снарядов, Болгария, производящая широкую номенклатуру советского оружия, под давлением Кремля отказалась от дальнейших поставок Украине и до сегодняшнего дня не продала нам ни одного патрона.

Все годы войны продолжают действовать рекомендации ЕС, полностью блокирующие поставки нашей стране летального оружия, необходимого для борьбы с агрессором.

В то же время в Минобороны окопалась команда, имеющая свою собственную стратегию и интересы. Суть этой преступной стратегии – в получении максимальных комиссионных от импортных закупок по серым схемам через доверенных посредников.

И действительно, зачем рисковать, пытаясь выкрутить неправомерную выгоду из украинских производителей? А вдруг громко пошлют или сдадут в НАБУ. Значительно спокойнее и эффективнее добавить скромных 30 – 40% комиссии и получить их в офшоре.

С этой целью руководство военного ведомства весь прошедший год предпринимало широкомасштабные и очень системные усилия по блокированию разработки, испытаний и производства украинской военной техники, вооружений и боеприпасов. А после этого высокопоставленные чиновники Минобороны с гримасой сожаления раздавали интервью, в которых говорили, что они очень хотели купить украинскую технику и оружие, но отечественные производители…. А дальше на выбор – тысяча причин. Не успели завершить испытания, не готовы уложиться в сроки и пр.

Именно так тормозились испытания САУ "Богдана" и 120-мм миномета, блокировалась ракетная программа, лоббировались интересы чешской Tatra взамен украинского КрАЗа и много другое.

Тотальная секретность, которой окутаны оборонные закупки, помогает заниматься этим абсолютно безнаказанно. Волна общественного возмущения действиями свинарчуков прошлой власти ничего не изменила. Злоупотребление нормами Закона "О государственной тайне" по-прежнему позволяет игнорировать право украинских налогоплательщиков на гражданский контроль оборонных закупок, закрепленное в Законе "О национальной безопасности Украины".

Безнаказанные действия руководства Минобороны, ставящие под угрозу безопасность страны, воюющей за свою независимость, вызывают много вопросов.

Так зачем нам Минстратегпром? К чему бесконечные споры о судьбе Укроборонпрома? Может, стоит просто сдать всю украинскую оборонку в металлолом и грандиозно пополнить бюджет?

А стартапам, активно включившимся в укрепление обороны страны, предложить переехать в Польшу или еще куда-нибудь?

Вот только потом ни КрАЗ, ни завод Малышева, ни сотни других уникальных предприятий мы уже никогда не восстановим и мозги в страну не вернем!

А в критический момент нам опять будут выражать глубокую озабоченность и блокировать поставки оружия, подталкивая Украину к капитуляции перед Кремлем.

И для защиты от агрессора у нас останутся орудия без снарядов, мины без минометов и танки без двигателей, а добровольцам, как весной 2014-го, предложат брать в руки саперные лопатки.

25 марта текущего года президент страны утвердил Стратегию военной безопасности Украины. В условиях продолжающейся войны, возрастающей неадекватности и нестабильности политических режимов в России и Беларуси эффективная реализация этой стратегии – гарантия нашей независимости и нашего будущего.

Теперь слово за Министерством обороны, которое обязано по результатам "оборонного огляду" разработать и представить для утверждения проект Стратегического оборонного бюллетеня – документа, призванного дать ответ на вопросы, как и когда в результате глубокой трансформации сегодняшняя украинская армия должна превратиться в высокоорганизованную, хорошо вооруженную профессиональную армию Украины, способную надежно защищать страну.

Даже в условиях реальной угрозы позорного исхода из властных кабинетов "команда" министра оказалась абсолютно не способной ответить на эти вопросы. Подготовленный документ демонстрирует полную оторванность руководителей военного ведомства от реалий войны, современного состояния армии, целей и путей ее реформирования. Масштабные проблемы и отсутствие понимания их решения аккуратно скрыты за фасадами "потемкинских деревень".

Видимо, авторы проекта т.н. "Стратегического оборонного бюллетеня" рассчитывают, что не найдется желающих прочитать этот фундаментально пустой 50-страничный документ, и он – после рассмотрения на СНБО и утверждения Указом Президента – просто ляжет на пыльную полку в кабинете министра. А они, не отвлекаясь на проблемы армии, продолжат превращать Министерство обороны Украины в торгово-закупочную контору и попутно уничтожать украинскую оборонку.

Остается надеяться, что СНБО иным взглядом посмотрит на происходящее и "выстрелов в ногу" больше не будет.

Андрей Сенченко

Топ комментарии
+42
Я не понимаю почему судьи у нас в стране, живя как сыр в масле, получают такие неадекватные зп и пенсии, а военные на передовой, рискуя жизнью - на уровне кладовщика.
При этом судебная система оказывает услуги ниже плинтуса, а ВСУ реально сдерживает врага!
Поувольнять всех паркетных генералов и самодуров, не ценящих жизнь солдата, привести зп военных к нормальной мотивационной составляющей, обеспечить всех полноценными страховками - это не космические программы, а вполне реально.
показать весь комментарий
08.04.2021 11:52 Ответить
+23
дебіли ти зебільний, Якраз Верховного Головнокомандуючого Порошенка ВСІ, підкреслюю: ВСІ притомні (і навіть зебіли, які пройшли фронт в лавах ЗСУ) вважають творцем і засновником Збройних Сил України того гатунку, які здатні дати відсіч касапам-окупантам! Якщо щось в цьому незаслуженого, то поряд з ним (але не вище його) потрібно згадувати і Турчинова, і Яценюка!
Ти хоч би поцікавився думкою та хоч би Турчинова і Яценюка (та хоча би на суді на овощем) з цього приводу перед тим, як срати сюди своєю зебільною брехнею!
Занепад ЗСУ розпочався в 2020-му році!
Трагедії Іловайська, Дебальцево, ДАПу, на артскладах - все це пов'язано з війною! А війна з таким сильним ворогом як касапи - без поразок не буває! І ніколи в історії не було!
показать весь комментарий
08.04.2021 13:51 Ответить
+22
Не может быть в гнилом государстве быть здоровой армии. Боеспособных там около 10% с тенденцией к сокращению. Их не запугаешь и не купишь. Поэтому их просто выживают из воровской армии. Собственно автор статьи об этом и пишет. И такая хрень с 2017 года.
Х-ло не просто так трётся у границ. Оно хорошо знает, что актуальные боеприпасы на исходе. Армия деградирует. А добровольцы после показательного криминального преследования лидеров скорее всего не придут.
Единственное что его сдерживает это позиция США.
показать весь комментарий
08.04.2021 12:51 Ответить
Комментировать
Сортировать:
в черговий раз черговий 73/43%зебіл люто шукає винуватих в перемозі "абинепорох" два роки тому
показать весь комментарий
08.04.2021 11:52 Ответить
Кто был президентом Украини и главнокомандующим на рубеже 2017 - 2018 годов произошел перелом: возобновилась деградация Вооруженных сил?
Или ты думаешь украинци забыли Иловайск , Дебальцево, ДАП, 5 взорванных арскладов, тотальную коррупцию, Свинарчуов и все остальное ?
показать весь комментарий
08.04.2021 13:24 Ответить
дебіли ти зебільний, Якраз Верховного Головнокомандуючого Порошенка ВСІ, підкреслюю: ВСІ притомні (і навіть зебіли, які пройшли фронт в лавах ЗСУ) вважають творцем і засновником Збройних Сил України того гатунку, які здатні дати відсіч касапам-окупантам! Якщо щось в цьому незаслуженого, то поряд з ним (але не вище його) потрібно згадувати і Турчинова, і Яценюка!
Ти хоч би поцікавився думкою та хоч би Турчинова і Яценюка (та хоча би на суді на овощем) з цього приводу перед тим, як срати сюди своєю зебільною брехнею!
Занепад ЗСУ розпочався в 2020-му році!
Трагедії Іловайська, Дебальцево, ДАПу, на артскладах - все це пов'язано з війною! А війна з таким сильним ворогом як касапи - без поразок не буває! І ніколи в історії не було!
показать весь комментарий
08.04.2021 13:51 Ответить
Читайте "Лист майбутньому президенту" британського полковника Глена Гранта. Там все про могутність створеної ПОПом армії.
показать весь комментарий
08.04.2021 19:09 Ответить
а что Иловайск-Дебальцево - когда в тяжелых кровопролитных битвах армия агрессора лишилась возможности наступать без массового задействования вс рф? а что свинарчюки? дело закрыто за отстуствием состава преступления? коррупция - чья, опять Пороха, что ли? хотя, кому я аргументирую)
показать весь комментарий
08.04.2021 15:41 Ответить
иди получи соевый батоничик, балабол
показать весь комментарий
08.04.2021 15:54 Ответить
шоколадная брехня
показать весь комментарий
09.04.2021 10:14 Ответить
Про "рубеж 2017 - 2018" абсолютно не аргументировано - вы ссылаетесь на автора, а автор ни на что не ссылается, просто написал, как ему это кажется
показать весь комментарий
08.04.2021 21:30 Ответить
Як же ви упороті соєжери вже дістали!
показать весь комментарий
08.04.2021 15:29 Ответить
Я не понимаю почему судьи у нас в стране, живя как сыр в масле, получают такие неадекватные зп и пенсии, а военные на передовой, рискуя жизнью - на уровне кладовщика.
При этом судебная система оказывает услуги ниже плинтуса, а ВСУ реально сдерживает врага!
Поувольнять всех паркетных генералов и самодуров, не ценящих жизнь солдата, привести зп военных к нормальной мотивационной составляющей, обеспечить всех полноценными страховками - это не космические программы, а вполне реально.
показать весь комментарий
08.04.2021 11:52 Ответить
Судьи с прокурарами совки и корупционери, все прогнило, нас спасает что на масковии еще хуже.
показать весь комментарий
08.04.2021 12:10 Ответить
по зебильи выходит судьи и прокуроры тоже нелохи
показать весь комментарий
08.04.2021 14:39 Ответить
То что они не лохи можешь не сомневаться, лохи ми, которих они грабят.
показать весь комментарий
08.04.2021 16:25 Ответить
Якщо "Поувольнять всех паркетных генералов и самодуров, не ценящих жизнь солдата" - то потрібно починати з Верховного. Хоча: він не генерал, а чотирократний відкосивший...
показать весь комментарий
08.04.2021 12:44 Ответить
Генерал Назаров ценил жизнь вверенных ему солдат?
показать весь комментарий
08.04.2021 16:14 Ответить
і цінував, і ризикував. Така функція генерала.
показать весь комментарий
08.04.2021 17:45 Ответить
Посилати роту десантників на убой без подавлення ппо противника це - ризик? -, як на мене, це - ******* чи (та) дурість. Так що адекватність назарова та ще й при наявності у нього брата -, здається, полковника армії рф викликає багато запитань.
показать весь комментарий
08.04.2021 19:32 Ответить
"Як на мене" - ви військовий?
показать весь комментарий
09.04.2021 15:16 Ответить
Уявіть собі вувший. І займався саме плануванням військових операцій на рівні авіполку. У вас питання якісь по-суті, чи так, аби розмову підтримати?
показать весь комментарий
14.04.2021 13:37 Ответить
Моє питання було про те, чи ви маєте компетенцію для оцінки. Бо заяви стосовно цієї справи, здебільшого, поверхневі, але майже завжди некомпетентні. Поза тим, компетентні оцінки стосовно цієї справи різняться. І на противагу вашій є інші.
Але по суті ж питання в іншому. Чи компетентні цивільна прокуратура і суд саме в цьому випадку?
показать весь комментарий
14.04.2021 15:00 Ответить
Я вам відповів, які компетенції я маю. Поясніть мені, доречі, які такі особливі "компетенції" має військовий суд в порівнянні з цивільним. Коли останній, за будь-якої портреби може скористатися послугами профільної експертизи. Тільки конкретно. Дякую. І ще, я не зустрічав ОБГРУНТОВАНИХ, АРГУМЕНТОВАНИХ ВИСТУПІВ НА ПІДТРИМКУ НАЗАРОВА. Найголовнішим був "аргумент" про некомпетентність, апріорі, цивільного суду. Це - ДУРНЯ.
показать весь комментарий
14.04.2021 18:43 Ответить
Я розумію, що ви відповіли. Але мені доводиться пояснювати, щоби виключити ваші витівки, на кшталт "уявіть соб" і "які такі". Зазвичай, так реагує школота, а не очільники штабів авіаполку. І поза тим.
Загаьні суди мають юрисдикцію над цим питанням на підставі судової реформи імені Портнова, яку у своїх рішеннях критикував ЕСПЛ, зокрема і стосовно військового правосуддя. І кримінальний кодекс не встановлює окремих норм відповідальності військовослужбовців в умовах бойових дій. Хоча такі відмінності безумовно існують, особливо стосовно прийняття рішень в таких умовах. Я не маю компетенції щодо самих рішень, тож не висловлюю власних оцінок. Поза тим, на цьому ресурсі я зустрічав обгрунтовану критику саме ваших зауважень з цього приводу. Тож різні експерти не однозначно оцінюють справу. І щоби зважити подібні експертизи потрібно мати, принаймні, відповідну освіту. Тому ваша думка, що окружний суд може "просто" скористатися висновками експерта, є спірною, хоча це й відповідає українському законодавству. Водночас, правники вважають, що суддя, який не має військової управлінської освіти, в цьому випадку не має компетенції для прийняття обгрунтованих рішень на підставі лише висновків третіх осіб. Законодавець в інших країнах теж так вважає, Тому військові суди є нормою інших правових систем.
показать весь комментарий
14.04.2021 21:14 Ответить
Цікава думка, принаймні, хоча б мінімально аргументована. Не зрозумів, правда, ваших зауважень стосовно "моїх витівок...", ми, начебто з вами стосовно цього не дискусували.
Що стосується "школоти і....начальника штабу", то останній ставить задачу вцілому, наприклад, доправити до Луганського аеропорту півроти десантників з озброєнням такого числа... Ставить він цю задачу перед інженерноштурманською групою, яка, власне, і обраховує як саме, скількома бортами, за яким маршрутом і т.д. і тому подібне до найменших деталей. Серед цих деталей є і придушення протиповітряної оборони супротивника. А те, що у нього такі засоби на момент проведення операції в суді були. І це було підтверджено донесенням співробітника СБУ, яке було прийнято судом в якості доказу. Відпрацювання цього етапу операції є обов'язковим, а його НЕвідпрацюваня є ЗЛОЧИННОЮ НЕДБАЛІСТЮ, ЯКА І ПРИЗВЕЛА ДО ЗАГИБЕЛІ БОРТУ. Це і є та характерна особливість, яку могли знати ЛИШЕ "ВУЗЬКІ" ЕКСПЕРТИ. Це щось на кшталт того, як розслідуються помилки медиків. Суд не зобов'язаний і не може знати протоколи лікування і відхилення від них, так само, як не може знати перелік стандартних і не стандартних рішень придушення ворожих ППО. І цього не може знати НІ ВІЙСЬКОВИЙ, НІ ЦИВІЛЬНИЙ СУД, це - справа експертизи. Чи ви вважаєте, що військові суди можуть розумітися в ТАКИХ ДЕТАЛЯХ?
Доречі, буду дуже вам вдячний якби ви допомогли мені ознайомитись саме з "аргументованою критикою моїх зауважень".І як ви НЕСПЕЦІАЛІСТ МОЖЕТЕ ОЦІНИТИ ОБГРУНТОВАНА ЦЕ КРИТИКА, ЧИ НЕОБГРУНТОВАНА.
Я міг би вам привести з десяток прикладів, коли на підставі висновків експертизи виносили вироки чи виправдовували в Європейських судах, в тому числі. Удачі, шановний. І не творіть собі кумирів.
показать весь комментарий
15.04.2021 01:35 Ответить
Алексе, я Вас підтримую, але мова про те, що відповідальність за вбивства українських десантників перекладають руки українських суддів з росіян на українських генералів. Ось так... А ці росіяни були серед тих вагнерівців, які мали летіти через Україну, і завдяки опУ, вже на росії знову. Чомусь роблять винними у війні наших генералів, волонтерів, лікарів, добровольців, але не росіян, чи наших уклоністів, дезертирів, колаборантів і т.д. А родичі із громадянством росії є і у мене, так... (
показать весь комментарий
11.04.2021 00:52 Ответить
Він несе відповідальність не "за вбивство" хлопців десантників. За це касаби ще понесуть відповідальність. Він винен у "у неналежному(халатному) ставленні до своїх службових обов'язків(за що йому, власне, платили гроші і чіпляли зірки) що призвело, до тяжких наслідків, як от проїзд поїзда на червоне світло, Чорнрнобильська аварія і т. д.
показать весь комментарий
14.04.2021 13:55 Ответить
Не может быть в гнилом государстве быть здоровой армии. Боеспособных там около 10% с тенденцией к сокращению. Их не запугаешь и не купишь. Поэтому их просто выживают из воровской армии. Собственно автор статьи об этом и пишет. И такая хрень с 2017 года.
Х-ло не просто так трётся у границ. Оно хорошо знает, что актуальные боеприпасы на исходе. Армия деградирует. А добровольцы после показательного криминального преследования лидеров скорее всего не придут.
Единственное что его сдерживает это позиция США.
показать весь комментарий
08.04.2021 12:51 Ответить
Не сподівайся касабе, прийдуть і стануть поряд із ЗСУ. А пра ********** не хвилюйся, той факт, що тобі про них не докладали, значить лише , що ти - не того рівня "пташка".
показать весь комментарий
14.04.2021 13:41 Ответить
"СНБО иным взглядом посмотрит на происходящее и "выстрелов в ногу" больше не будет."

РНБО-піар-аґенція Зєлєнского,і більш нічого.
А те,що зараз відбувається з оборонними держзакупівлями,- не тільки "бізнес на крові". Це справді цілеспрямоване знищення обороноздатності країни,фактично-диверсія за участю найвищих посадових осіб-зрадників.
показать весь комментарий
08.04.2021 12:03 Ответить
Армия часть общества. Когда деградирует общество (вибори зека и клоуна) то деградирует и армия. Плюс повальний алкоголизм..
показать весь комментарий
08.04.2021 12:14 Ответить
А Барига,що, був не такий?на 150 000 000 гривень нагрів генерал Олійник українське військо тільки на горючці.І ЩООООООО?За нього заступився отой Полторашка.-ну дуже вже цінний кадр був.
показать весь комментарий
08.04.2021 13:08 Ответить
Він ще не сидить? Може, тому не сидить, що то був не Олійник, а Коломойський?
показать весь комментарий
08.04.2021 13:35 Ответить
Проблемы есть.
показать весь комментарий
08.04.2021 12:17 Ответить
Неужели у вас, господин Сенченко, все еще остается "надеяться"?!
И это после той, двухлетней давности, вопреки доводам разума, надежды, что "если не Порох", то "хуже не будет"?
показать весь комментарий
08.04.2021 12:30 Ответить
статья подтверждает , что между власть держащими и " подданными " пропасть , что ВСЕГДА в украине те , кто прорывался " во власть " закреплялись непреодолимым валом из брехни , подкупов и лицемерия ради одного " разбогатеть любой ценой " .... к сожалению , вся история на этих землях кровь, слезы и предательства .... кто осознает свою ненужность этому государству - уезжает в америку , канаду . даже в чили и перу , к черту , в надежде , что хуже не будет ... українська УкраЇна , чи ти ще існуєш ?

ти де ?
показать весь комментарий
08.04.2021 12:30 Ответить
Я тут, тобто в Україні. Але знаю одного хлопця, який дременув в Аргентину, хоча і там не солодко, бо влада така ж компрадорська, як і тутешня. Хлопець казав, що вже навіть в Парагваї та Чілі українська діаспора за останні рокіів 10 дуже зросла кількісно за рахунок нових іммігрантів.
показать весь комментарий
08.04.2021 13:08 Ответить
Дуже старий допис ще з 2015 року, витягнений з архіву Цензора.
"https://censor.net/user/232312
Чому на початку 2014 року масово формувались добробати і люди вишиковувались у величезні черги під військкоматами? Тому що вони повірили, що після Майдану все буде по-іншому і ці люди відправлялись на фронт захищати вже нову Україну, а не ригівське ОПГ. Та на жаль вже через кілька місяців стало ясно, що нічого не зміниться, тому мотивація воювати значно впала.
Серйозна проблема також полягає в тому, що більшості людей в Україні просто нічого захищати, тому що їм фактично нічого не належить. Свого житла у більшості молодих сімей немає, бо заробити на нього при нинішніх чесних зарплатах нереально. Заводи, фабрики, корисні копалини, обленерго і облгази належать олігархам, які грабують народ тарифами. Ліси, прибережні зони річок і морів фактично привласнені внутрішніми окупантами. Де в кого із селян ще залишилась земля, але скоро і це "виправлять". З давніх часів так повелося, що воїн захищає не якусь абстрактну Батьківщину, а конкретні речі - свої родові угіддя, свій дім, своє господарство. З яких і складається Батьківшина. Українцям нічого не належить, їм нема що захищати. Влада (компрадорська та міжнародна олігархія) усе забрала в українців, а тепер дорікає ним, що вони такі погані, не хочуть воювати та ще й масово виїжджають працювати за кордон за нормальну зарплату, а не за подачки місцевих олігархів."
показать весь комментарий
08.04.2021 12:55 Ответить
Армія(а не українське військо),як і була армією совковопідорашенського типу,так нею і залишилась.Ніхто і нічого змінювати в ній не хотів-Порошенку потрібне було армійське генеральське бидло,яке могло приїхати на передову(шахта Бутівка) і заборонити використовувати артилерію проти підорашенських танків,які прямою наводкою розстрілювали наші позиції.порахувати їх і "опечатати".Це було у квітні 2017 року.Розповів про це син куми,мобілізований ще у першу хвилю мобілізації,а потім прослужив ще 3 роки на контракті.Пішов з війська,бо казав,що такого бардаку не було навіть у 2014-тоді запросто можливо було запросити підтримку артилерії,якщо вона була десь недалеко.Тому завжди сатанію,коли чую про "сивочолого гетьмана".

П.С.Син куми лежав у квітні 17-го у шпиталі і тоді ж до Полтави привезли з тіє ж Бутівки домовину з полтавським хлопцем-теж було перемирря.
показать весь комментарий
08.04.2021 13:05 Ответить
дебіл, ти, брехливий, навіть я пригадую з тогочасних інф, що стріляти наші на шахті Бутовка забороняли лише тоді, коли виходили ремнтні бригади для ремонту комунальної інфраструктури (здається, газової системи; чи, може водопостачання).
показать весь комментарий
08.04.2021 17:43 Ответить
Более того, на рубеже 2017 - 2018 годов произошел перелом: возобновилась деградация Вооруженных сил. А кто был президентом Украини и главнокомандующим в эти годи?
И почему эта соевая, прокремлевская шлюха не понесла ответсвенность за развал Украинской Армии?
показать весь комментарий
08.04.2021 13:19 Ответить
вірити вам, зеботам і юлдефанам - себе не поважати. Це до слова, що перелом в настроях ЗСУ прийшовся саме "на рубеже 2017 - 2018 годов" (насправді - в минулому році почались масові звільнення, а в 2109-му чисельнісь ЗСУ ще зростала, статистика вам всім в зуби).
Насправді "на рубеже 2017 - 2018 годов" прийшовся злам в настроях добробатів, членів яких примусили визначатись: або ви, анархісти - на гражданку; або - в штатні частини ЗСУ/Нацгвардії, і не інакше. Отам - таки да, там були рпередряги.
показать весь комментарий
08.04.2021 13:30 Ответить
От за нього я би проголосував.
показать весь комментарий
08.04.2021 14:17 Ответить
Сподіватись, що Зєля нарешті розверне свою політику на 180 градусів і стане державником треба було припинити ще восени 2019го. Півтора роки українці втратили. Тоді хочаб зараз треба почати думати, як виправити свою помилку весни 2019го і разом з цим не довалити країну. Пропоную ось такий механізм, пошаговий дороговказ, дорожну мапу:
Складаємо список нормальних, відомих політиків, що претендують, або висуваються громадою кандидатами в президенти на дострокові, заслуховуємо склад команд кожного з них, перші рішення і кроки в обсязі ста слів у разі їх перемоги, голосуємо кандидатів на київському віче, визначаємось з переможцем, укладаємо з ним суспільний договір, всі інші кандидати знімаються з перегонів на його користь і починаємо політкомпанію дострокових президентських. Зєля через три дні подасть у відставку, а ми будемо нарешті вперше за тридцять років мати нормальну владу, що залежить від українського суспільства, а не від олігархів, або іноземних маніпуляторів. Ці всі дії не суперечать Конституції України і тим більш УКК. Вдасться провести дострокові? Сам в це не вірю, мирного часу для їх проведення вже не буде, як на мене. Але у разі якогось серьозного військового загострення і неминучого колапса управління зеленої влади ми в цей спосіб будемо мати напрацьовану громадянським суспільством нормальну владу, яка єдина буде мати найбільшу довіру в суспільстві. Бо інакше хаос і повний розгром. І навіть американці при всьому бажанні нам допомогти не зможуть, бо як? Кому? Влади нема, навіть домовлятись нема з ким
показать весь комментарий
08.04.2021 14:33 Ответить
Пiдтримую антиолiгархiзм комента,але хто це -"складаэмо список...",хто складальники? Дiйсно,щоб позбутись Зе!команди, треба, по аналогii з часами Кучми ,провести кампанiю "Украiна без Зеленського!" В ходi цих заходiв визначитись з кадрами,беручи до уваги ,що знайдуться горлопани-говоруни,безпринципнi кар'эристи-заробiтчани на патриотизмi.
показать весь комментарий
08.04.2021 15:07 Ответить
Ну, наприклад, першого я поставив би пана Сенченка. Другу - Лану Зеркаль. Третього Олексія Кучеренка. Четвертого - Бутусова. Додавайте своїх кандидатів, проголосуємо. Якщо не відмовляться брати участь у цьому кастінгу.
Не буде ніякогї компанії "Україна без Зеленського", бо ще невідомо, хто прийде натомість, може ще гірший.
Хто там з'явиться, не з'явиться, які "горлопани-говоруни,безпринципнi кар'эристи-заробiтчани на патриотизмi", це вже зовсім інше питання. Чи українцям блище до душі постійне скиглення? І нуль дій?
показать весь комментарий
08.04.2021 15:19 Ответить
Згоден з цiэю четвiркою,але треба повчитись у Ленiна:"Дайте нам организацию профессионалов- революционеров и мы перевернем Россию".
показать весь комментарий
08.04.2021 15:37 Ответить
Не дуже вдалий приклад з Леніним, бо в українців є свої власні традиції гетьманства і козацтва. Які беруть коріння з княжицької Русі(не плутати з Московією). Це і віче, і козацьке коло, рада старшин, чорна рада. Коли громада обирає старшин, а старшини обирають-запрошують, або висловлюють недовіру, князю, гетьману, кошевому атаману.
показать весь комментарий
08.04.2021 16:38 Ответить
а я сподиваюсь на волшебный пендель под сраку всей клоунской мишпухе
показать весь комментарий
08.04.2021 15:11 Ответить
Навряд цей "пєндєль" буде нам на користь, якщо він буде зроблений не нами. Він буде на корить тому, хто цей "пєндєль" зробив. Принаймні переважно.
показать весь комментарий
08.04.2021 15:22 Ответить
Сенченко! Уважаю! Сношав их ,сношай,в хвост и гриву!
показать весь комментарий
08.04.2021 15:34 Ответить
Особенно за то, что лично перекрыл СКК. Всё взял на себя.
показать весь комментарий
08.04.2021 19:14 Ответить
только на пенсии в ЛДНР порошенко отправлял в 10-20 раз больше денег, чем на новое оружие + технику для ЗСУ
показать весь комментарий
08.04.2021 15:52 Ответить
очередной абынепороховский "эксперт", сцепив зубы, комментирует некоторые из фактов беспрецедентной зеленой коррупции. Но - сначала он фактически признает не просто срыв, но и открытый саботаж как гособоронзаказа, так и боеспособности ВСУ в целом. А потом выражает робкую надежду, что хомчаки-ермаки внезапно прозреют и бросят "прибарахляться". Смех, да и только
показать весь комментарий
08.04.2021 15:53 Ответить
Видимо Сенченко таки стряхнул со своих ботинок "прах мадам Капительман". С чем его и поздравляю!
показать весь комментарий
08.04.2021 18:08 Ответить
Не буде у нас порядку, поки ми не відправимо під три чорти всіх "народних обранців на чолі з ЗЕликом" та не поставимо Президентом бойового генерала Михайла Забродського,- послухайте, почитайте його виступи й зрозумієте, що це уже готовий Верховний головнокомандувач.
показать весь комментарий
09.04.2021 09:08 Ответить
Михаил Витальевич Забродский (https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%8F%D0%B7%D1%8B%D0%BA укр. Михайло Віталійович Забродський; род. https://ru.wikipedia.org/wiki/24_%D1%8F%D0%BD%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8F 24 января https://ru.wikipedia.org/wiki/1973 1973 , https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BD%D0%B5%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA Днепропетровск , https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D0%A1%D0%A1%D0%A0 УССР , https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%A1%D0%A1%D0%A0 СССР ) - https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B8%D0%BD%D0%B0 украинский https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BE%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%BA военачальник . Родился в https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BD%D0%B5%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA Днепропетровске , в семье потомственных военных. В 1994 году окончил https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BE%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%BE-%D0%BA%D0%BE%D1%81%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D1%8F_%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8_%D0%90._%D0%A4._%D0%9C%D0%BE%D0%B6%D0%B0%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE Военную инженерно-космическую Краснознамённую академию имени А. Ф. Можайского в https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D1%82-%D0%9F%D0%B5%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B1%D1%83%D1%80%D0%B3 Санкт-Петербурге , после чего в течение пяти лет проходил военную службу по контракту в https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BE%D0%BE%D1%80%D1%83%D0%B6%D1%91%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%B5_%D0%A1%D0%B8%D0%BB%D1%8B_%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B9_%D0%A4%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%B8 Вооружённых Силах Российской Федерации .
показать весь комментарий
09.04.2021 14:42 Ответить
ЗСУ почали розвалювати в 2020 році, до приходу зеленського було навпаки.
показать весь комментарий
10.04.2021 07:42 Ответить
Проблема в тому, що наші так звані "притомні люди" ніколи не можуть об'єднати свої зусилля.
показать весь комментарий
12.04.2021 06:38 Ответить
Говоріть в Україні
українською і ніяке кацапо-кодло зі сходу не буде навіть мріяти
вас-русскаїзичних і нас-українців "за компанію" "защіщать"
від нашої рідної землі, мови, держави, історії, традицій, звичаїв, майна і
навіть від нашого власного життя!!!https://www.facebook.com/applecrysis?__cft__%5b0%5d=AZVbW3lsgmyyX6IrHMWlzgSRD3NmedfQy3r2-yNDMIDLamvx92R2LfDCCSWa3qc4yUpFJ-kDqT85Akh9qTTyYtCJwhyL0vH2oXf61wu0UOHsGGopd5M-BHYWiFVOw7Xk8DDc02q0s6ikguXB8kDU1KOIFnZQnBOoiYWUKroRQil_vsH9w4yLSqjXe-2nY4-NIw6n-c9hoWnMuws0fsMGtEf7&__tn__=-UC%2CP-y-R Sergii
Ivanov
https://www.facebook.com/applecrysis/posts/2723875594492908?__cft__%5b0%5d=AZVbW3lsgmyyX6IrHMWlzgSRD3NmedfQy3r2-yNDMIDLamvx92R2LfDCCSWa3qc4yUpFJ-kDqT85Akh9qTTyYtCJwhyL0vH2oXf61wu0UOHsGGopd5M-BHYWiFVOw7Xk8DDc02q0s6ikguXB8kDU1KOIFnZQnBOoiYWUKroRQil_vsH9w4yLSqjXe-2nY4-NIw6n-c9hoWnMuws0fsMGtEf7&__tn__=%2CO%2CP-y-R 2 листопада о 10:17 · Мене часто питають про т.з. російськомовних патріотів, тобто людей,
які російською мовою публічно вчать всіх інших любити Україну. Мовляв, як ти
ставишся до цього феномену. Відповідаю. Я вважаю, що російськомовні патріоти - це, безумовно, патріоти, але
Росії. Адже тілько воістину радикально патріотична людина може після шести
років війни за незалежність говорити мовою окупанта, який цю незалежність
намагається відібрати. Тут потрібна особлива впертість та відданість. Або
дислексія.

* в дописі йдеться виключно
про публічний дискурс. В особистому житті - хоч есперанто, всім чхати.
показать весь комментарий
14.04.2021 07:20 Ответить
Так відкрийте українську сторінку Цензора!
показать весь комментарий
14.04.2021 10:55 Ответить
В мене завжди українська сторінка і розкладка клавіатури! На 30-му році Незалежності і 8-му війни нагадувати елементарні речі сожитєлям, дуже м'яко кажучи, надоїло.
показать весь комментарий
14.04.2021 13:14 Ответить