3988 посетителей онлайн

Оперативная обстановка на 11.00 8 марта. 13-й день войны

Автор: 

Оперативная обстановка на 11.00 8 марта. 13-й день войны

Обзор ситуации на фронте на 13 день полномасштабного вторжения РФ.

1. Украинская армия остановила наступление российсикх войск на всех направлениях. Однако положение остается напряженным, враг продолжает упорные бои, чтобы добиться новых прорывов, проводит массированные бомбардировки городов и сел Украины, чтобы запугать мирное население и заставить прекратить сопротивление. Российское командование переносит направление основных ударов на Донбасс. Наступает кульминация битвы и идет борьба за стратегическую инциативу, украинские возможности возрастают.

2. Обстановка западнее Киева остается напряженной. Группировка российских войск продолжает попытки охвата Киева и пытается перерезать комуникации столицы. Макаров остается под контролем украинских войск, там идут тяжелые бои. Враг ведет бои в Ирпене, Буче, Гостомеле, Ворзеле и окрестностях. Россияне вышли на Житомирскую трассу угрожают Фастову. Украинская армия пока не может быстро перемолоть такие крупные силы, но активно сокращает их численность. Противник пытается расширить плацдарм. Одновременно противник пытается пробиться с восточного направления к Броварам. Обстановка остается напряженной, идут жестокие бои.

3. Обстановка под Харьковом. Россияне опасаются подходить к городу, угрозы Харькову на земле нет. Российская авиация продолжает масштабные удары артиллерии и авиации, чтобы сковать действия гарнизона города. 7 марта украинские войска освободили Чугуев под Харьковом и уверенно контролируют обстановку вокруг города.

5. 7 марта российские войска из района Балаклеи предприняли атаку на Изюм, город подвергся массированным авиационным и артиллерийским ударам. Противник занял южную часть города. Украинские войска отошли на северную часть, взорвали мосты, и развернули новую линию обороны. Однако россияне предпринимают атаки чтобы выбить наших из Изюма полностью и затем навести переправу. В Изюме идут напряженные бои. Изюм - ворота на Донбасс, остается частично под нашим контролем, и прорыва здесь не будет, но оборона города требует самого серьезного внимания.

6. Донбасс. В течение 6-7 марта российские войска предприняли многочисленные атаки на фронте командования Операции объединенных сил. Атаки проводились в районах Северодонецк, Золотое, Попасная, Троицкое, Волноваха. Все атаки отбиты, причем с очень большими потерями противника в людях и технике. Заявления российской пропаганды о захвате Попасной - очередной фейк. Цель атак - отвлекающие действия, сковать силы ООС, чтобы не допустить маневр и переброску войск на другие направления.

7. Волноваха. Враг пытается отбросить наши войска подальше от Мариуполя, поэтому ведет ближние бои в Волновахе и пытается отрезать нашу группировку в этом районе. Волноваха сейчас имеет важное оперативное значение. Но вопреки всем фейковым докладам российских медиа, Волноваха остается в основном под украинским контролем, и защитники держат оборону, все атаки отбиты. Обстановка требует серьезного внимания.

8. Запорожская область. Направление одного из главных ударов противника здесь - они пытаются прорваться в районе Пологи и Гуляй-Поле. Опасность представляет выход врага на Розовку. Враг в этом районе остановлен, несет потери, но атаки продолжаются. Россия продолжает попытки прорыва навстречу группировке в Балаклее и Изюме. Обстановка в секторе требует серьезного внимания.

9. Мариуполь продолжает героически сражаться в окружении уже 8 дней. В городе полностью уничтожено водоснабжение, свет, тепло. Трупы лежат на улицах и в квартирах, которые уже не убирают, счет убитых гражданских и детей уже идет на сотни. Прямым попаданием разрушена больница, реанимационное отлделение, спасать людей от тяжелых ранений уже негде. Россияне не выпускают людей из города, чтобы они продолжали потреблять продовольствие, воду на себя, и сократили запасы снабжения для защитников города. Враг ведет непрерывную разведку с воздуха и бьет по любой цели. Геноцид в чистом виде. Однако наши воины держатся невероятно стойко в тяжелейших условиях, и наносят мощные удары по штурмующей группировке даже в такой обстановке. Мариуполь своим великолепным сопротивлением позволяет Украине контролировать коридор в Крым из РФ, и отвлекает крупную группировку ВС РФ. Обстановка в Мариуполе наиболее серьезная на всем фронте, россияне попытаются штурмом взять город, его нельзя оставлять без внимания.

10. Чернигов. Вокруг города идут ожесточенные бои. Российские войска пытаются полностью окруцжить и блокировать город. Украинские войска не просто сидят в обороне, но контратакуют при малайшей возможности. Российские войска мстят за поражения бомбежками жилых кварталов.

11. Сумы и Охтырка. Российские войска пытаются полностью окружить Сумы. В районе города противник понес тяжелые потери. Продолжаются террористические бомбардировки городов, выезд из города россияне запрещают, системы жизнеобеспечения разрушены.

12. Николаевская область. Наши войска разгромили части, штурмовавшие Николаев и Вознесенск. Теперь противник провел перегруппировку и пытается снова подойти к Николаеву. Наша оборона в этом районе эффективная.

13. Народное восстание на оккупированных территориях юга Украины по-прежнему имеет колоссальный политический и информационный эффект. Люди не виноваты, что им не дали оружия, не развернули здесь надежную оборону, они смело выходят с украинскими флагами и создают демонстрации, которые транслирует весь мир. Такие демонстрации на юге для нас тоже важный фронт нашей войны.

Оперативная обстановка на 11.00 8 марта. 13-й день войны 01

Выводы:

1. Украина сумела мобилизовать достаточные силы, чтобы выставить заслоны на направлениях ударов российских войск. Перелом в войне зависит от возможностей ВСУ контратаковать длинные кишки российских наступающих колонн, и сковывать врага активными наступательными действиями на всех направлениях. Россияне превосходят в технике и вооружении, господствует в воздухе, но украинцы превосходят в численности и мотивации.

2. Российская армия начала тотальную войну - бомбардировщики бомбят по площади жилые кварталы, многоэтажные дома сносятся артиллерией и танками, расстрелы и убийства мирных граждан носят массовый характер. Враг уничтожает города и экономику Украины, чтобы террором заставить людей покинуть свои дома и тем самым ослабить сопротивление. Российское командование понимает, что весь народ поднялся на борьбу, и для россиян сейчас любой украинец - враг, который представляет опасность.

3. Главные усилия враг сосредотачивает сейчас на Донбассе и на юге. Российские войска пытаются отрезать Донбасс от Украины по границам Харьковской и Запорожской областей, а также штурмуют окруженный Мариуполь.

4. Угроза Киеву велика, но штурма столицы не будет, численность защитников столицы превышает численность наступающих соединений ВС РФ. Поэтому противник сосредоточил все резервы, чтобы окружить столицу со всех сторон. Давление на Фастов будет продолжаться, потому что россияне должны сохранять давление на Киев и не давать украинцам перебрасывать отсюда свои силы.

5. Российская армия еще не исчерпала все свои резервы, и перегруппировыввается, пытаясь выполнить более ограниченные стратегические задачи. Ооперативная пауза связана с большими потерями и усталостью российских войск, но не означает, что они собираются прекращать наступательные операции. Пользуясь преимуществом в мобильности россияне пытаются сковать наши силы одновременным продвижением на всех направлениях. С другой стороны, враг критически страдает от растянутых коммуникаций, и вынужден в связи с погодой вести наступление только вдоль дорог. Использование слабостей противника зависит от искусства украинского командования, от качестве логистики, вооружения, и оперативных резервов. Без проведения наступательных операций нанести поражение российским колоннам невозможно. Вместе с тем, остановка российского наступления и усиление сопротивления на всех направлениях, означает, что стратегическая ситуация в целом изменяется в пользу Украины. С каждым днем мобилизации эффективность сопротивления возрастает. Украина будет сражаться до полной победы над российскими оккупантами.

Юрий Бутусов, Цензор.НЕТ

Топ комментарии
+7
Автор: https://nv.ua/ukr/journalist_author/maxim_butchenko.html Максим Бутченко

Росіяни зібрали під Києвом останнє - росгвардію та морську піхоту з Владивостока, пояснює Віктор Кевлюк, експерт Центру оборонних стратегій

- Що можна сказати про ситуацію по фронтах? Скільки залишилось сил у супротивника?

- В Мінобороні бачать 15 БТГр [батальйонно-тактичних груп] під Києвом, 3 - під Черніговом, 17 - під Херсоном та 3 - біля Маріуполя. Під Сумами і Харковом ворог перебуває у такому відчаї, що кілька днів приходитиме до тями.

Якщо говорити докладніше, то Київ залишається головною метою розв'язаної Кремлем війни. Найбільших подій слід чекати жителям Гостомеля (2 БТГр), Бучі (3 БТГр), Бородянки (3 БТГр), Ситняків (2 БТГр), Борисполя (4 БТГр), Броварів (2 БТГр). Пожвавлення бойових дій відбудеться в районах Вишгород, Гостомель, Ірпінь, Стоянка.

- З чого складається БТГр?

- Російська БТГр складається зі звичайного мотострілецького батальйону у повному складі, який посилений артдивізіоном, танковою ротою, гаубичною батареєю, розвідротою, зенітно-артилерійською батареєю, взводом ПЗРК, ще по дрібницях - сапери, медики, логістика, РЕБ [радіоелектронна боротьба], ПТРК [протитанкові засоби]. Тобто БТГр створена під конкретне тактичне завдання.

Все це шапіто має ОДНУ основну і ОДНУ запасну частоту. Як там їх керманич МЗС казав? Дебіли, ***? О, вірно казав. Але не про тих. Треба про БТГр і тих, хто їх формує.

Чисельність такого формування - до 1000 осіб, з яких ведуть бій десь 250−300, їх підтримують вогнем ще 350−400, решта - обслуга.

Бити таке ЗСУ вміють не один рік та ро***ть це із завзяттям.

- А поясніть про частоту зв'язку? Також є дані, що подекуди командування росіян втратило зв'язок з підрозділами.

- Існують різні варіанти організації управління військами, а матеріальною основою цієї організації є система зв'язку. Її побудова є віддзеркаленням управлінської моралі підрозділу: ієрархічна система зв'язку (як ми бачимо із захоплених російських документів) однозначно свідчить про застарілі погляди на управління військами. Відсутність довіри до підлеглих у командирів паралізує їх ініціативу, унеможливлює утворення горизонтальних контактів. Тобто підрозділи внизу не мають повноцінної можливості підтримувати один одного. За таких умов імовірність втрати зв'язку суттєво вища, адже заглушення нашими підрозділами РЕБ однієї частоти паралізує управління всією БТГр.

- Найбільша небезпека для столиці йде із заходу?

- Для захоплення Києва формується штурмове угруповання, до якого включають підрозділи Росгвардії (Грозний), 27 загін СпП «Кузбасс» (Кемерово), 604 центр СпП Росгвардії «Вітязь» (Москва) та приватну військову компанію (ПВК) «Ліга» (колишня «Вагнер», ребрендинг там у них). Тобто у противника не лишилося військ, з яких можна сформувати штурмовий ешелон. У справу кидають сили поліції, які доповнюють взагалі приватною конторою. Не варто вважати ПВК якимись надлюдьми - звичайні найманці, підготовлені трохи краще за тих, кого ми вже тут переробили на добрива.

Під Ірпенем, Бучею та Гостомелем помічені БТГр від 98 ВДД [повітряно-десантна дивізія] та 155 ОБРМП [окрема бригада морської піхоти, яка базується у місті Владивосток]. Ці військові частини перебували за територією України як резерви, тобто це і є той останній огірок, про котрий ми говорили днями. Маю нагадати, що в боях за Луганський аеропорт львівські десантники вже били 98 ВДД, зокрема в рукопашних боях, після відходу наших з вщент розбитого летовища росіяни дві доби боялися туди зайти. У літню спеку 2014 року там вмирали кинуті своїми без води і меддопомоги російські поранені. Зараз відбудеться так само, єдина різниця - кинуті своїми іванівські десантники будуть замерзати. Присутність морської піхоти аж з Владивостока говорить про те, що в Україну пригнали все більш-менш боєздатне. Я б зрозумів застосування морської піхоти на Київському морі, але в Ірпені?

Також супротивник ще не полишив надію досягти успіху під Черніговом, де в районах Семенівка, Мена, Бобровиця оперуватимуть до 3 БТГр. Мета дій - вийти до Києва зі сходу.

- Росгвардія має бойовий досвід? Скільки взагалі у росіян залишилось резервів?

- Відповім з кінця: аналіз супутникових знімків, проведений Пентагоном, показує, що угруповання вторгнення ввело в операцію всі наявні сили та не має резервів.

Щодо Росгвардії: колишні внутрішні війська МВС РФ набули певного досвіду під час бойових дій на Кавказі, але досвід цей специфічний. По суті формування сил безпеки, Росгвардія не може повноцінно виконувати завдання сил оборони.

- Що з технікою у росіян?

- ЗС РФ мають величезні запаси озброєння і військової техніки ще з радянських часів, але слід мати на увазі технічний стан цих запасів. Пам'ятаємо про те, що без екіпажу будь-яка одиниця - просто певна кількість металу. Втрати противника публікуються на офіційних ресурсах, тому не зупиняємось на цьому тут.

Всі, хто слідкує за ходом війни, вже побачили відео російського ешелону з цивільними автомашинами різного призначення із розпізнавальним знаком Z. Це слід розуміти так: втрати автомобілів загального призначення досягли такого рівня, що не можуть бути оперативно покриті шляхом перекидання із глибини російської території. Тому під виглядом залучення на перевірні збори вилучались авто у прикордонних областях - з національної економіки. Я можу помилятися щодо правової підстави такого вилучення.

- А що но інших напрямках?

- Під Сумами та Харковом противник втратив ініціативу, намагається привести до ладу бойові порядки, якось поповнити втрати та відновити наступ до Києва по трасі Харків - Полтава - Київ.

Південно-східніше Харкова вималювався новий напрям дій - на Ізюм. Місто майже вщент зруйноване. Туди ж з-під Сєвєродонецька рвуться підрозділи 2 АК [армійського корпусу] луганських терористів. Мета - розсікти ОТУ [українське оперативно-тактичне утворення] «Північ» та розвинути наступ на Дніпро.

Через те, що в ООС [Операції Об'єднаних сил на Донбасі] бойовими діями керують два Герої України, я спокійний за цю ділянку фронту. Спроби агресора прорвати нашу оборону в районах Старомлинівка та Зачатівка закінчилися їх відступом в напрямку Любимівки. Ворог активний в районі Маріуполя, несе втрати, але продовжує атакувати. Загальна відсталість військової науки не дозволяє йому застосувати новітні тактичні прийоми, тому бойові дії розвиваються за принципом
показать весь комментарий
09.03.2022 00:01 Ответить
+6
Але хто відповість за неналежну організацію оборони півдня? Головнокомандувач Залужний? Начальник Генерального штабу? Президент Зеленський? Оперетивне командування "Південь" ЗСУ ? На жаль,ніхто!!! Украінска хвороба-безкарність,але безкарність сестра безвідповідальності,обоє не що інше як злочини проти українського народа! Ось тут на Цензор.нет підрахували,що під Херсоном знаходяться аж 17 БТРг,що більше чим перед Київом. Невже це не врахував Генштаб ЗСУ? Я в цьому бачу зраду,дії російських шпигунів в ЗСУ. Скажуть ,що не треба підозрами підривати міць ЗСУ? Але навідь не військовому фахівцю видно,що південь був залишенний напризволяще,на поталу російському агресору.а це не що інше як дії російських шпигунів в ЗСУ,зрадників українського народу.Це не бачить ,чомусь ,президент Зеленський та міністр оборони Резніков.Пора створювати украінський "Смерш",але як це робити,коли ,наприклад,нема довіри до СБУ,яке всіляким чином гальмує реформування СБУ,щоб продовжувати займатись заробітчанством та кришуванням.Ганьба!
показать весь комментарий
09.03.2022 09:55 Ответить
+6
Починати питати потрібно ще з Порошенка та його віськового командування. Про південний напрямок, ще з 2015 року говорили, коли ерефія накопичувала там сили. Мене дивує, що на півдні - на адмінкордоні не було збудовано укріпрайонів. Якщо подивитися на карту, у в тих районах або болотиста місцевість, або вузькі переходи. Можлива велика концентрація техніки ворога, що сповільнює її пересування. Якраз нам добре працювати нашій артилерії, нашим пзрк, птур, байрактарами. Хоча це може мені лише здається, але як на мене - досить логічно.
показать весь комментарий
09.03.2022 11:47 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Путін блефує.
Він хоче взяти Україну ізмором.

Він каже "Я не потерплю затягивания переговоров" - а сам на це розраховує.
Саме тому РФ війська сповільнились,
Саме тому }{йло публічно оголосило про обстріли обєктів інфраструктури.

Росії ХАНА у любому випадку, тому }{йло хоче нанести Україні найбільшої шкоди.
показать весь комментарий
08.03.2022 21:19 Ответить
Как раз наоборот. Путлер, судя по отвратительной логистике, всерьез рассчитывал на блицкриг, и не ожидал затягивания войны, которая уже сейчас встала ему поперек горла.
Если президент Зеленский проявит твердость, это может стоить Украине многих тысяч жизней, но взамен она получит обратно Крым и Донбасс, а самое главное - она получит безопасность на долгие годы.
С другой стороны, не хотелось бы гибели героев Украины. Тех народных депутатов и представителей местных властей, которые сейчас не сбежали, не спрятались, а делом доказывают свой патриотизм. Потому что они - бесценные кадры в той будущей войне, которая развернется в Украине после победы над Россией. В войне с коррупцией.
показать весь комментарий
08.03.2022 23:10 Ответить
інформаця каже інше
Ізоляція РФ від правди
Затягування війни по прикладу ЛДНР
показать весь комментарий
09.03.2022 00:31 Ответить
Изюм и Мариуполь - ключевые точки. Их нужно усилить.
показать весь комментарий
08.03.2022 22:06 Ответить
Ударом на Чугуев отсекли изюмскую группировку.
показать весь комментарий
09.03.2022 06:13 Ответить
чьим ударом, чью группировку. Кто на ком стоял - хер поймёшь
показать весь комментарий
10.03.2022 10:16 Ответить
Автор: https://nv.ua/ukr/journalist_author/maxim_butchenko.html Максим Бутченко

Росіяни зібрали під Києвом останнє - росгвардію та морську піхоту з Владивостока, пояснює Віктор Кевлюк, експерт Центру оборонних стратегій

- Що можна сказати про ситуацію по фронтах? Скільки залишилось сил у супротивника?

- В Мінобороні бачать 15 БТГр [батальйонно-тактичних груп] під Києвом, 3 - під Черніговом, 17 - під Херсоном та 3 - біля Маріуполя. Під Сумами і Харковом ворог перебуває у такому відчаї, що кілька днів приходитиме до тями.

Якщо говорити докладніше, то Київ залишається головною метою розв'язаної Кремлем війни. Найбільших подій слід чекати жителям Гостомеля (2 БТГр), Бучі (3 БТГр), Бородянки (3 БТГр), Ситняків (2 БТГр), Борисполя (4 БТГр), Броварів (2 БТГр). Пожвавлення бойових дій відбудеться в районах Вишгород, Гостомель, Ірпінь, Стоянка.

- З чого складається БТГр?

- Російська БТГр складається зі звичайного мотострілецького батальйону у повному складі, який посилений артдивізіоном, танковою ротою, гаубичною батареєю, розвідротою, зенітно-артилерійською батареєю, взводом ПЗРК, ще по дрібницях - сапери, медики, логістика, РЕБ [радіоелектронна боротьба], ПТРК [протитанкові засоби]. Тобто БТГр створена під конкретне тактичне завдання.

Все це шапіто має ОДНУ основну і ОДНУ запасну частоту. Як там їх керманич МЗС казав? Дебіли, ***? О, вірно казав. Але не про тих. Треба про БТГр і тих, хто їх формує.

Чисельність такого формування - до 1000 осіб, з яких ведуть бій десь 250−300, їх підтримують вогнем ще 350−400, решта - обслуга.

Бити таке ЗСУ вміють не один рік та ро***ть це із завзяттям.

- А поясніть про частоту зв'язку? Також є дані, що подекуди командування росіян втратило зв'язок з підрозділами.

- Існують різні варіанти організації управління військами, а матеріальною основою цієї організації є система зв'язку. Її побудова є віддзеркаленням управлінської моралі підрозділу: ієрархічна система зв'язку (як ми бачимо із захоплених російських документів) однозначно свідчить про застарілі погляди на управління військами. Відсутність довіри до підлеглих у командирів паралізує їх ініціативу, унеможливлює утворення горизонтальних контактів. Тобто підрозділи внизу не мають повноцінної можливості підтримувати один одного. За таких умов імовірність втрати зв'язку суттєво вища, адже заглушення нашими підрозділами РЕБ однієї частоти паралізує управління всією БТГр.

- Найбільша небезпека для столиці йде із заходу?

- Для захоплення Києва формується штурмове угруповання, до якого включають підрозділи Росгвардії (Грозний), 27 загін СпП «Кузбасс» (Кемерово), 604 центр СпП Росгвардії «Вітязь» (Москва) та приватну військову компанію (ПВК) «Ліга» (колишня «Вагнер», ребрендинг там у них). Тобто у противника не лишилося військ, з яких можна сформувати штурмовий ешелон. У справу кидають сили поліції, які доповнюють взагалі приватною конторою. Не варто вважати ПВК якимись надлюдьми - звичайні найманці, підготовлені трохи краще за тих, кого ми вже тут переробили на добрива.

Під Ірпенем, Бучею та Гостомелем помічені БТГр від 98 ВДД [повітряно-десантна дивізія] та 155 ОБРМП [окрема бригада морської піхоти, яка базується у місті Владивосток]. Ці військові частини перебували за територією України як резерви, тобто це і є той останній огірок, про котрий ми говорили днями. Маю нагадати, що в боях за Луганський аеропорт львівські десантники вже били 98 ВДД, зокрема в рукопашних боях, після відходу наших з вщент розбитого летовища росіяни дві доби боялися туди зайти. У літню спеку 2014 року там вмирали кинуті своїми без води і меддопомоги російські поранені. Зараз відбудеться так само, єдина різниця - кинуті своїми іванівські десантники будуть замерзати. Присутність морської піхоти аж з Владивостока говорить про те, що в Україну пригнали все більш-менш боєздатне. Я б зрозумів застосування морської піхоти на Київському морі, але в Ірпені?

Також супротивник ще не полишив надію досягти успіху під Черніговом, де в районах Семенівка, Мена, Бобровиця оперуватимуть до 3 БТГр. Мета дій - вийти до Києва зі сходу.

- Росгвардія має бойовий досвід? Скільки взагалі у росіян залишилось резервів?

- Відповім з кінця: аналіз супутникових знімків, проведений Пентагоном, показує, що угруповання вторгнення ввело в операцію всі наявні сили та не має резервів.

Щодо Росгвардії: колишні внутрішні війська МВС РФ набули певного досвіду під час бойових дій на Кавказі, але досвід цей специфічний. По суті формування сил безпеки, Росгвардія не може повноцінно виконувати завдання сил оборони.

- Що з технікою у росіян?

- ЗС РФ мають величезні запаси озброєння і військової техніки ще з радянських часів, але слід мати на увазі технічний стан цих запасів. Пам'ятаємо про те, що без екіпажу будь-яка одиниця - просто певна кількість металу. Втрати противника публікуються на офіційних ресурсах, тому не зупиняємось на цьому тут.

Всі, хто слідкує за ходом війни, вже побачили відео російського ешелону з цивільними автомашинами різного призначення із розпізнавальним знаком Z. Це слід розуміти так: втрати автомобілів загального призначення досягли такого рівня, що не можуть бути оперативно покриті шляхом перекидання із глибини російської території. Тому під виглядом залучення на перевірні збори вилучались авто у прикордонних областях - з національної економіки. Я можу помилятися щодо правової підстави такого вилучення.

- А що но інших напрямках?

- Під Сумами та Харковом противник втратив ініціативу, намагається привести до ладу бойові порядки, якось поповнити втрати та відновити наступ до Києва по трасі Харків - Полтава - Київ.

Південно-східніше Харкова вималювався новий напрям дій - на Ізюм. Місто майже вщент зруйноване. Туди ж з-під Сєвєродонецька рвуться підрозділи 2 АК [армійського корпусу] луганських терористів. Мета - розсікти ОТУ [українське оперативно-тактичне утворення] «Північ» та розвинути наступ на Дніпро.

Через те, що в ООС [Операції Об'єднаних сил на Донбасі] бойовими діями керують два Герої України, я спокійний за цю ділянку фронту. Спроби агресора прорвати нашу оборону в районах Старомлинівка та Зачатівка закінчилися їх відступом в напрямку Любимівки. Ворог активний в районі Маріуполя, несе втрати, але продовжує атакувати. Загальна відсталість військової науки не дозволяє йому застосувати новітні тактичні прийоми, тому бойові дії розвиваються за принципом
показать весь комментарий
09.03.2022 00:01 Ответить
Але хто відповість за неналежну організацію оборони півдня? Головнокомандувач Залужний? Начальник Генерального штабу? Президент Зеленський? Оперетивне командування "Південь" ЗСУ ? На жаль,ніхто!!! Украінска хвороба-безкарність,але безкарність сестра безвідповідальності,обоє не що інше як злочини проти українського народа! Ось тут на Цензор.нет підрахували,що під Херсоном знаходяться аж 17 БТРг,що більше чим перед Київом. Невже це не врахував Генштаб ЗСУ? Я в цьому бачу зраду,дії російських шпигунів в ЗСУ. Скажуть ,що не треба підозрами підривати міць ЗСУ? Але навідь не військовому фахівцю видно,що південь був залишенний напризволяще,на поталу російському агресору.а це не що інше як дії російських шпигунів в ЗСУ,зрадників українського народу.Це не бачить ,чомусь ,президент Зеленський та міністр оборони Резніков.Пора створювати украінський "Смерш",але як це робити,коли ,наприклад,нема довіри до СБУ,яке всіляким чином гальмує реформування СБУ,щоб продовжувати займатись заробітчанством та кришуванням.Ганьба!
показать весь комментарий
09.03.2022 09:55 Ответить
Починати питати потрібно ще з Порошенка та його віськового командування. Про південний напрямок, ще з 2015 року говорили, коли ерефія накопичувала там сили. Мене дивує, що на півдні - на адмінкордоні не було збудовано укріпрайонів. Якщо подивитися на карту, у в тих районах або болотиста місцевість, або вузькі переходи. Можлива велика концентрація техніки ворога, що сповільнює її пересування. Якраз нам добре працювати нашій артилерії, нашим пзрк, птур, байрактарами. Хоча це може мені лише здається, але як на мене - досить логічно.
показать весь комментарий
09.03.2022 11:47 Ответить
С Зеленського починай, і їм же закінчуй.
показать весь комментарий
10.03.2022 07:46 Ответить
Чому це? Кожен має відповідати за свої провали.
Відсутність укріпрайону біля Криму - це провал і Зеленського, і Порошенка.
показать весь комментарий
10.03.2022 11:45 Ответить
"Починати питати потрібно ще з Порошенка" - не тепер зрозуміло - з Яника та Кучми жодних питань. Ну ок, ватнику.
"Мене дивує, що на півдні - на адмінкордоні не було збудовано укріпрайонів" - не було кому будувати - усы такы як ти були зайняті критикою Порошенка та розмовами що і як треба робити.
показать весь комментарий
10.03.2022 10:26 Ответить
У вас щось з головою. Нащо Кучмі було робити укріпрайони на Херсонщині, якщо Крим за Кучми не був окупованим?
показать весь комментарий
10.03.2022 11:44 Ответить
Згоден, не правильно все валити на Порошенка. Вибачаюсь. Якщо мова йде про період після окупації Криму, то починати потрібно з Порошенка. Якщо ж мова йде про період до окупації та про стан армії і ситуації загалом (роззброєння, знищення ЗСУ, посилення зв'язків з Московією), то винні всі, починаючи від Кравчука. І так, Зеленський витратив 2 роки на відосики про "просто нада перестать стрелять" та велике крадівництво (після перемоги з нього спитаємо). Також його провина, що південь не був укріплений. Далі. Що значить не було кому будувати? В країні не було будівельників, інженерів чи матеріалів? Військове керівництво було від Президента. А що не було за що критикувати Порошенка? На відміну від його виборців, я пам'ятаю промови Порошенка на різних каналах в 2011-2012 роках, про те які саме економічні реформи потрібні країні. І що, де були ці реформи з 2015 року? Критикуючи Порошенка, я оперував виключно тим, що він сам говорив. Водночас, я признаю, що Порошенко тоді не обіцяв, на відміну від Зеленського. Порошенко політик, він знає ціну слова.
показать весь комментарий
10.03.2022 13:48 Ответить
А як росіяни рухаючись с Балаклії захопили південь Ізюма а не північ?
І як пояснити відео яке окупанти викладають з Ізюму, судячи по яким наших захисників там взагалі немає?
показать весь комментарий
09.03.2022 20:35 Ответить
"А як росіяни рухаючись с Балаклії захопили південь Ізюма а не північ?"

Обійшли...
Так само Чернігів атакують з півдня також...

"І як пояснити відео яке окупанти викладають з Ізюму, судячи по яким наших захисників там взагалі немає?"

Викладають відео з захопленої ними південної частини Ізюму. Чи щось ще не сходиться?
показать весь комментарий
10.03.2022 11:47 Ответить
По-перше , реформи з 15-го року були і були великі . Я пам'ятаю оцінки закордонних експертів які налічували більше 200 -т реформ у 14-19 роках. А про Південь , та і про Північ після війни треба буде спитати. Те що відбулось просто приголомшливо . До Генічеська танкова колона пройшла по Арабатській стрільці як по велодорпіжці. Незбагненно як можно було не замінувать метрів 300-400 Стрілки де на південній частині не має населення ! Тоді заїхала колона , одним поворотом ключа підірвали і колони не має ! Ситуація на Чонгарі сладніша , але теж де мінні поля ? Де потужні ДОТи ? Там на протязі кількох кілометрів вузька дамба і міст . Двох рот і кількох ДОТів з "джевелінами" або , навіть ПТУрсами достатьньо булоб щоб зупинити рашистів. Те саме на Півночі , вони ж не їхакли по полях , вони їхали по дорогах недавно зроблених і по мостах які навіть ніхто не думав мінувать. Що це ? Не буду називать це слово - не час , але , ну просто , розпач. Скільки життів було б збережено.
показать весь комментарий
13.03.2022 19:12 Ответить