4700 посетителей онлайн

Проблеми з виплатами компенсацій родинам загиблих воїнів

Автор: 

зсу

Порядок виплати компенсацій родині загиблих українських захисників варто вдосконалити таким чином, щоб будь-які причини загибелі або втрати здоров'я військовослужбовців, отримані внаслідок сумлінного виконання службових завдань, супроводжували законною компенсацією.

Наразі практика виплати компенсацій у 15 мільйонів за загибель або компенсація за поранення така - сплачуються гроші переважно у тому разі, якщо встановлено, що загибель або поранення спричинені безпосередньо діями противника. Причому компенсації за поранення ще й отримати дуже складно.

А якщо воїн за документами потрапив під "дружній вогонь" або загинув внаслідок інших дій, які не спричинені безпосередньо противником, то отримання компенсацій може перетворитись на проблему.

Це призводить до того, що певна кількість випадків загибелі або поранення не оформлюються як небойові втрати, а визначаються як вплив противника, з добрих міркувань, щоб видати гроші родинам. І скажу чесно, я теж вважаю, що такі рішення виправдані і справедливі щодо родин загиблих, бо родини віддали найцінніше, і їхнє забезпечення - пріоритет.

З іншого боку, виходить проблема, що наражається, умовно кажучи, під вогонь своїх чи підривається на мінному полі воїн, і треба було б провести службове розслідування - так хто його підрозділ туди послав, хто не довів обстановку, чи хто наніс чи не наніс хибні позначки на карту, чому не дали зв'язок та взаємодію з підрозділом, в полосі якого діяли, чому не було супроводу для заведення на позиції. А розслідування нема - тому що для надання компенсації у рапорті можуть написати - загинув від дій противника.

Але некоректна статистика не дозволяє державі бачити масштаб проблеми та виправляти її.

Умовно кажучи, якщо збитий наш літак, і є версія, що вогнем своїх сил, і загинув пілот - це визнається бойовою втратою. І тому не вивчається як організоване планування, сповіщення, зв'язок з усіма нашими силами ППО, чи не допущено якийсь збій. Але ж на війні всяке може бути, такі розслідування потрібні не для того, щоб когось одразу покарати - а щоб не повторювати. А якби було об'єктивне розслідування, і виплата компенсацій не залежала від результатів такого розслідування, то було б набагато легше впорядкувати, осягнути та виправити проблему.

І не телефонували б мені професійні воїни у деяких кричущих випадках зі словами: "Нам що, теж відеозвернення записувати?"

В арміях НАТО існує дуже важлива процедура - післяопераційний аналіз After action review. Тобто аналіз дій після кожної операції, у службовому порядку. Це головний принцип самовдосконалення на власному досвіді.

Але щоб робити об'єктивний аналіз, нам треба відділити питання виплат компенсацій від питання службового розслідування.

Потрібно визначити - можливо, просто постановою Кабміну, що будь-які причини загибелі або втрати здоров'я військовослужбовців внаслідок сумлінного виконання службових завдань мають супроводжуватись законною компенсацією родині. Причому з огляду на зволікання з виплатами за поранення треба виписати порядок та терміни розгляду рішень на виплату. Бо війна - це дуже небезпечне завдання, причини втрати життя можуть бути не пов'язані з ворожим снарядом, але в будь-якому разі - воїн служив чесно і віддав життя за Батьківщину, віддав життя народу країни, якому давав присягу. Це в будь-якому разі висока честь. І ми маємо надати його родині усі належні соціальні пільги і зробити висновки на майбутнє.

Юрій Бутусов, Цензор. НЕТ

Топ комментарии
+24
Та да. На початках зелені так очконули, що наобіцяли 30 тис. - усім військовим, 100 тис. за безпосередню участь у БД, 15 млн. - сім'ям загиблих. Тепер, коли орків від Києва ЗСУ та добровольці відігнали, ці херої повернулись у Київ і вирішили, що забагато захісникам України пообіцяли. То вже хімія із 100 тисячами починається.
Бачу по автомобілях на проспекті Перемоги. Весь березень та квітень ті, хто залишились у місті, уступали один одному дорогу, пропускали військових, швидкі, пожежні.
А зараз знову биківня на нових мерсах та лехусах та бехах на дорогах з'явилась. І все стало як до війни. Іноді є бажання зупинитись та шмалянути з калаша...
показать весь комментарий
12.06.2022 22:16 Ответить
+22
Для родин загиблих воїнів ЗСУ проблеми в бюджеті,а для лугандонців які їх вбивають проблем з соц.виплатами, від Лазєбної,ніяких.Все нараховується вчасно та ще й індексується.Досить ФІНАНСУВАТИ лугандон.Дофінансувались,що вони там вже гривню приймають разом з рублем.
показать весь комментарий
12.06.2022 16:01 Ответить
+9
так, виплати мають бути і розслідування має бути. Але проблема думаю ще й в бюджеті на це. Бо спочатку розщедрилися (аж 15 млн), а потім вбитих стало більше ніж "розраховували". от і результат...
показать весь комментарий
12.06.2022 12:51 Ответить
Комментировать
Сортировать:
так, виплати мають бути і розслідування має бути. Але проблема думаю ще й в бюджеті на це. Бо спочатку розщедрилися (аж 15 млн), а потім вбитих стало більше ніж "розраховували". от і результат...
показать весь комментарий
12.06.2022 12:51 Ответить
А ця влада хоть щось обіцяне виконала? Що там вчителі, по 4000Є?
показать весь комментарий
12.06.2022 22:37 Ответить
Ні, там є більш трешові речі, "Я ніколи не буду призначати своїх друзів, кумів, "сослуживцєв" на керівні посади". Звідки у уклоніста "сослуживці"?
Ще одна милота, "Якщо я порушу закон то я сам піду з посади президента".
Ну дійсно, навіть не збрехав, бо ж кожний з нас преЗЕдент, а з посади прЗЕдента він обіцяв не йти, а піде лише на другий строк , а ще краще хайби йшов на перший термін.
показать весь комментарий
13.06.2022 14:28 Ответить
Один в один як попердня влада По, обіцяли одне, зробили друге
показать весь комментарий
14.06.2022 10:55 Ответить
Я думаю,що вам ,в своєму дописі краще прибрати "аж",тому що життя людини є безцінним...
показать весь комментарий
13.06.2022 10:02 Ответить
Для розслідувань треба робити юридичну службу і не на папері, а як в арміях НАТО, бо службовими розслідуваннями по радянським традиціям в Україні займається крайній.
показать весь комментарий
14.06.2022 10:58 Ответить
Для родин загиблих воїнів ЗСУ проблеми в бюджеті,а для лугандонців які їх вбивають проблем з соц.виплатами, від Лазєбної,ніяких.Все нараховується вчасно та ще й індексується.Досить ФІНАНСУВАТИ лугандон.Дофінансувались,що вони там вже гривню приймають разом з рублем.
показать весь комментарий
12.06.2022 16:01 Ответить
А що ми зараз платимо соцвиплати в лнр і днр?
показать весь комментарий
14.06.2022 02:54 Ответить
Правильно підняв проблему п.Ю.Бутусов. Не треба і НАТО, питання виплат пораненим військовим розвязані ще в минулому столітті. Памятаю на Прикарпатті в 60 роки старі люди розповідали, що пораненим солдатам австрійської армії 1 СВ, колишні січові стрільці, за Польщі і німецької окупації виплачували пенсію, навіть більшовики змушені були призначити пенсію колишньому генералу рос.імпер армії Манергейму.
показать весь комментарий
12.06.2022 17:44 Ответить
Ну и что?! Им же можно помесячно вместо денег отправлять книжки с речами зеленского: за февраль...за март... за апрель... за май...
показать весь комментарий
12.06.2022 20:39 Ответить
Та да. На початках зелені так очконули, що наобіцяли 30 тис. - усім військовим, 100 тис. за безпосередню участь у БД, 15 млн. - сім'ям загиблих. Тепер, коли орків від Києва ЗСУ та добровольці відігнали, ці херої повернулись у Київ і вирішили, що забагато захісникам України пообіцяли. То вже хімія із 100 тисячами починається.
Бачу по автомобілях на проспекті Перемоги. Весь березень та квітень ті, хто залишились у місті, уступали один одному дорогу, пропускали військових, швидкі, пожежні.
А зараз знову биківня на нових мерсах та лехусах та бехах на дорогах з'явилась. І все стало як до війни. Іноді є бажання зупинитись та шмалянути з калаша...
показать весь комментарий
12.06.2022 22:16 Ответить
Ну так зупинись та шмаляни!
показать весь комментарий
14.06.2022 00:18 Ответить
Знову стрітрейсери по ночах на спорткарах гасають та дебіли на мотиках без глушників
показать весь комментарий
15.06.2022 16:32 Ответить
А що СБУ не публікує розмови. А то з рашки сміються. А воно он як виходить. Щоб ця влада не нaїбaлa, такого не може бути. А що там по Наумову?
показать весь комментарий
12.06.2022 22:33 Ответить
Дядько єремак ще не дав "відмашку."тому нікому і не цікаво,поки...
показать весь комментарий
13.06.2022 10:06 Ответить
"Але щоб робити об'єктивний аналіз, нам треба відділити питання виплат компенсацій від питання службового розслідування. "
***
Ви що, хочете відірвати бюрократа від годівниці? Ну тоді вам прапор в руки і бронепоїзд на зустріч.
показать весь комментарий
13.06.2022 08:52 Ответить
Я изначально был уверен что выплат не будет.... Только вдумайтесь в эти цифры: почти по полмиллиона долларов семье каждого погибшего солдата ВСУ........ А солдаты погибают сотнями ежеlytdyj + куча раненных и покалеченных. Откуда в нашей нищей стране столько денег????
Платили бы по два миллиона гривен но сразу, так было бы чеснее и оперативнее..............
показать весь комментарий
13.06.2022 10:15 Ответить
Наш Лідор не очікував що прийдеться платити. Тому з переляку й озвучив такі космічні суми.
показать весь комментарий
13.06.2022 19:48 Ответить
вместо пространных слов дайте порядок действий(доки, куда и кому подать)
показать весь комментарий
13.06.2022 22:45 Ответить
или список детей под мин зсу на плакате?
показать весь комментарий
13.06.2022 22:48 Ответить
сирот
показать весь комментарий
13.06.2022 22:50 Ответить
Бутусов підняв дуже важливу тему яка потребує негайного вирішення. Воювати ще довго іпотрібнео дбати не тільки за компенсації родинам а й за те щоб не повторювати помилок.
показать весь комментарий
14.06.2022 02:58 Ответить
зате в західній україні понаберали інвалідів в военкомати і вони тіпа їх охороняють ,незрозуміло від кого і платять їм по 45 тис,ну це якись бред в тій державі.Один воює не платять той в тилу жопу наїдає платять(
показать весь комментарий
14.06.2022 09:14 Ответить
Взагалі то питання службового розслідування визначено "ПОРЯДОКОМ
проведення службового розслідування у Збройних Силах України" затвердженого Наказом Міністерства оборони № 608 від 21,11,17 року. Правда, було би добре завтердити його постановою КМУ, або Укразом Президент України. А щодо виплат загиблим і пораненим, то виплачувати їх потрібно при будь-яких причинах загибелі або втрати здоров'я військовослужбовців внаслідок сумлінного виконання службових завдань.

А от чому при таких випадках не проводиться службове розслідування, а просто записується, що людина загинула від ворога - питання двояке,

- з одного боку людське ставлення до загиблого, з метою виплати компенсації;
- з іншого начальники мають можливісмть уникнути відповідальності за свої помилки, за які заплатили життям і здоров"ям військовослужбовці.
показать весь комментарий
14.06.2022 13:47 Ответить
Ось відповідь, чому і тут , у сусідніх гілках, люди просять допомоги на поховання, лікування тощо.
А сміються з того, що рашка своєму біомусору теж не платить.
показать весь комментарий
14.06.2022 14:26 Ответить