10298 посетителей онлайн
23 607 40

Як намагалися деблокувати Дебальцеве 12 лютого, - розповідь заступника комроти Романа Гаврильчака

Автор: 

Ми почали самостійно розбиратися, як пройти мінне поле під Логвиновим. Я не розумію, як могли туди кинути людей без розвідки, тому що нам про нього ніхто не повідомив. Визначили місце, де можна його обійти, але на тому боці села працювали наші міномети. Ми з хлопцями передали по рації, з якої причини не можемо увійти в село. Нам сказали чекати наказів. Не дочекавшись ніяких відповідей, ми продовжували стояти на місці. Це була висотка, з якої проглядалася відстань до 5 км. Через деякий час з сепарської території до нас почали прилітати "урагани". Було зрозуміло, що вороги нас побачили.

Я зі Львівщини, з міста Новояворівськ. Був штатним військовим, але пішов з армії, коли її дуже скорочували. Поновився у серпні 13-го року, в свою 24-ту бригаду. В частині ми з хлопцями спостерігали за Майданом, були дуже злі по відношенню до "Беркута", мєнтів, які там стояли, бо не розуміли, який сенс захищати владу, проти якої повстали люди.


гаврильчак

Спочатку в зону АТО ми виїхали в кінці березня, але згодом я захворів, перебував у госпіталі і вдруге поїхав у кінці серпня.


Артемівськ, Хворостянівка, Лисичанськ, а потім 29-ий блокпост і операція під Дебальцевим - те, що мені довелося побачити і пережити.


Коли я був на 29-му блокпосту, 80-ку, що тримала 31-ий, з трьох сторін обстрілювали, і наша 24-ка у складі цілої роти їхала на прорив. По новинах, чомусь, це ніде не було передано. Тоді було підбито 5 машин, загинуло 7 чи 8 людей, приблизно стільки ж поранили, деякі потрапили у полон, а 2 людини пропали. Вони блудили по місцевості тиждень, а потім ми їх знайшли і вивели звідти.


Згодом ми пройшли ротацію, і от після цього мали спочатку виїжджати в район села Гірське, в секторі "А", але нас відрядили в іншу бригаду, в сектор "Ц". Повідомили, що ми повинні брати участь в операціях на прорив у напрямку Дебальцевого. Ми виїхали в село Логвинове, що неподалік від міста.


Стали в посадці поблизу цього села, шоб нас не бачили безпілотники. Потім там стався артудар, і ми не зовсім розуміли, хто по кому стріляє, бо по радіостанції ніхто нічого не передавав, і ніхто нам ніяких чітких завдань не давав. На другий день нам сказали, що ввечері виходимо без ввімкнених фар з лівого флангу села. 30 бригада мала йти по центру, 72 - справа. Нам дали три танки. На зачистку окрім танків ми поїхали на трьох машинах БМП. Виїхали - і почалася стрілянина, ми підбили 2 сепарських танки (об этом бое в интервью Цензор.НЕТ рассказывал командир танковой роты 1-й танковой бригады ВСУ капитан Александр Мороз, - прим. ред), але по дорозі нарвалися на мінне поле. Один водій БМП недочув команди і поїхав вперед. Вийшло, що наша піхота, яка йшла за бронею, не могла йти далі. По нас працювали ворожі СПГ і РПГ, поранило двох наших хлопців, одного в руку, а іншому дуже сильно прорвало щоку. Я його перемотав, але кров все одно продовжувала йти. Коли пішла носом і він її відхаркував, стало зрозуміло, що без лікаря не обійтися, але щоб дійти до лікаря, хлопця треба було звідти вивозити. Йому довелося чекати, бо виїхати одразу ми не могли.

Ми почали самостійно розбиратися, як пройти мінне поле. Я не розумію, як могли туди кинути людей без розвідки, тому що нам про нього ніхто не повідомив. Визначили місце, де можна його обійти, але на тому боці села працювали наші міномети. Ми з хлопцями передали по рації з якої причини не можемо увійти в село. Нам сказали чекати наказів. Не дочекавшись ніяких відповідей, ми продовжували стояти на місці. Це була висотка, з якої проглядалася відстань до 5 км. Через деякий час з сепарської території до нас почали прилітати "урагани". Було зрозуміло, що вороги нас побачили. Я говорив командиру роти, що потрібно щось робити, бо нас зараз виявлять і накриють. Ми стояли в полі, без окопів, без нічого, лежав сніг і нашу техніку було видно, як темну пляму. Коли ми побачили, що недалеко від нас проїжджають дві ворожі БМП, почали питати у командування, чи бити по них, але ніякої реакції не було.


В районі другої години дня нам дали завдання підійти і допомогти 30-ій бригаді, щоб зайти в село з центральної дороги. Ми під'їхали до них. Командир якоїсь роти з 30-ки попросив 2 БМП, щоб прийти і зачистити кілька хат, в яких сиділи сєпари, але там вже не було чого зачищати, бо оборону вже майже пробили і село звільнили.


Коли наші танки поїхали заряджатися і лишився лише один, сепаратисти побачили, що в нас закінчилися боєприпаси і виїхали до нас на 3 танках, одній БМП і машині з бойовиками. Тоді у мене виникло питання, де наша друга лінія оборони? Хто нас страхує? Бо нікого не було.


Один з командирів крикнув, що треба відступати, тому що не дамо ради. Ми почали відступати, а ворожі танки почали по нас стріляти. Поки відходили, вороги підбили наш єдиний танк, у цей час до нас приїхали протитанкові пушки МТ-12 "Рапіра", але де вони були з 6 ранку до 12 дня? Чому їх не виставили у тих напрямках, звідки могла йти ворожа техніка? Оскільки ніякої вчасної підмоги не було, ми змушені були лишити Логвинове і переїхати ближче до села Луганського.


Але нашу роту звинуватили в тому, що ми не провели операцію до кінця. Тобто ми не зайшли в село з лівого флангу, і нікого не цікавило, що там було мінне поле і обстріли. Командиру роти, коли він поїхав в штаб сектора "Ц", якийсь начальник сказав, що подасть на нього в суд. І в той час, коли наш ротний був у штабі, сепаратистські війська підійшли у Логвинове, поставили міномети і почали обстрілювати Луганське.


Підбили наш міноукладчик. В мене машини залишились цілими, а у декого - ні. Наші хлопці почали ховатися в підвалі під одним магазином, бо відповідати ворогові нам не було чим. Мінометки не було, танків не було, лише 8 машин БМП і все. Ми чекали приїзду командиру роти, а йому дали наказ їхати вперед і займати позиції. Цей наказ -самогубство: їхати під обстрілами в темряві без техніки, невідомо в який район, просто в чисте поле без окопів, без бліндажів, без нічого - це безглуздо. Ми передзвонили деяким начальникам і нам дозволили відійти у бік понтонного моста, на декілька км назад від Луганського. Оскільки літали безпілотники, ми вирішили, що будемо відпускати по одній, дві машини, щоб не йти однією колоною. Я мав їхати на останній машині БМП, і коли майже сів на неї, пішов сильний залп, десь 7-8 снарядів вдарили в 20 метрах від нас. Двоє хлопців вистрибнули з машини і побігли в підвал. Я не знав що робити, бо лишати тих людей там теж не можна. Тому я відправив останній БМП, подзвонив до ротного, і розповів, що йду забирати хлопців. Він сказав, щоб я його почекав, бо він на джипі зможе нас забрати. Ми плигнули в той джип, але коли виїжджали з Луганського, по нас щось, напевно, вдарило, я навіть не бачив як це було, бо був у кузові. Це була різка зупинка і я сильно вдарився головою. Не знаю, скільки часу ми були непритомні, але потім я прокинувся і зрозумів, що не чую ніг, а рука була зламана. Я намагався витягти телефон, щоб подзвонити старшині, який був в тилу і розповісти, що нас потрібно забрати, бо ми всі поранені. Але поряд проїжджав ще один джип і "Урал", вони нас зібрали і відвезли в Артемівськ у лікарню. Це все трапилося 12 лютого.


В мене зламана рука і хребет. Ще був сильний забій голови, пробита легеня, і зламані три ребра. Легені зажили, але треба їх розрухати. На хребті мені вже зробили операцію, поставили металоконструкцію, ще складуть руку, а потім потрібна довга реабілітація.


Після поранення мене перевели за штат бригади, тепер я позаштатний і мою особову справу передали в оперативне командування "Захід" (раніше "Північ"), після того, як я вилікуюсь і пройду військово-лікарську комісію і МСЕК, мені або призначають посаду, або інвалідність. Але мене ніхто особисто навіть не повідомив про те, що переводять. Моя справа йшла туди місяць, за той місяць я не отримав зарплати. Яка вона тепер буде і в яких розмірах - не знаю. Ще я знаходився на квартирному обліку, як військовий, що тепер з цим питанням я теж не знаю. І ніхто мені навіть не думає про це повідомляти. Про те, що я тепер позаштатний, я дізнався від свого пораненого ротного. Тобто на нас, поранених, за великим рахунком, наплювати.


Мені зараз дуже дивно, що існують такі операції, такі командири і накази, які просто гублять людей. Хоча я знаю і справжніх командирів, таких як наш комбріг Павлюк. Він хоч і на високій посаді, але совісна людина і працював так, як має працювати кожен командир. Він дійсно дбав про людей. Ми поважаємо його, бо він ніколи не кидав хлопців, а його дії були спрямовані на те, щоб зберегти кожного з солдат.


Ми їхали на Схід патріотично налаштованими. Хотілося вірити, що думку людей, які там живуть, можна виправити, щось змінити, але коли приїжджаєш туди і бачиш, що тобою неправильно командують, що ти бачиш агресію з боку противника, а у відповідь не можеш стріляти, то якось руки опускаються.


Дуже шкода, бо сподівалися, що ми підемо вперед, знищимо ворогів і заберемо те, що нам належить. Я думаю, що це все можна було зробити дуже швидко. Але там своя політика, там возять вугілля, яке ми потім купляємо невідомо в кого. Працюють вуглепереробні заводи, які контролюють сепаратисти. Там все схоплено, все контролюють "великі люди", на жаль, не на користь нашої країни.


Я вважаю, що в Україні можна змінити життя, але треба людям відкрити очі, українці дуже багато терплять, а це значить, що не поважають самі себе - і це основна проблема нашого суспільства.

Для допомоги:


4149497802892804 Приват банк


Гаврильчак Іван Васильович




Текст і фото: Віка Ясинська, Цензор.НЕТ

Топ комментарии
+25
Перший штурм Логвинова взагалі був бездарним. Нам (два взводи по 25 чоловік БСП "ДОНБАС") дали на підкріплення: 4 Т-64 і 4 БМП. Чекали їх з 9 ранку до 4 дня, нам говорили що мінометники накривають сєпарів, ну і після цього нам треба просто зайти в Логвинове і зачистити село від "трактористів і шахтьорів". Коли нарешті сформували колону, ми сіли на броню, то ще добрі пів-години чекали вказівки зі штабу, щосекунди чекаючи залпу сєпарських градів по нам. Але обійшлося. Один наш взвод,2 танка і 2 бехи, пішли в обхід на лівий фланг, а наш взвод пішов по трасі в лоб, з боку Артемівська. Добре що командир нашого танку який йшов першим не поспішив, не спустився, а стріляв з-за горба. Нас там сильно чекали, бо відкрили вогонь лише тоді коли ми наблизились. Нам штурмовикам, повезло, що ворог бив по броні, по нас тільки з стрілецької зброї. Зрозумівши, що ворог в селі не знищений мінометами, броня відкотилась, а за нею і ми. Перегрупувавшись ми знову пішли на штурм, бо знали шо наші заходять їм у фланг. А от ця атака була провальна, нашій колоні при штурмові спалили Т-64, і взвод який заходив з флангу теж втратив один танк. Зрозумівши що такими силами нічого зробити не можемо ми тоді відступили. Після бою, мужики які заходили з флангу, говорили, що жодна міна не впала на Логвинове, зате поле біля села було переоране мінометниками! А ще натрапили там на майданчик 100на100м. вщерть заставлений ящиками з снарядами до важкої артилерії, не вивезеними і не знищеними! В штабі про цей склад "взнали" з здивуванням! Отак, 50 піхотинців, 4 танки, 4 БМП, проти російської спецури, на стратегічному напрямку, при тому що в самому Дебальцевому було кілька тисяч наших військ.. То навіть я, не офіцер, а простий селянин, знаю, що штурм ведеться при 4-кратній перевазі, після масованої артпідготовки! Так воює кацапня, по-книжці, як кажуть, а нашим штабним ті книжки і не потрібні, а нафіга! Зате при виході з Дебальцева, штаб "евакуювався" аж бігом, так, що колони лишились без командування.Про те, що було при виході взагалі треба говорити, лише перед прокурором, на суді, але коли він буде той суд? Скільки хлопців полягло, скільки попало в полон...А ми і далі мовчимо і думаємо, що влада яку ми "обрали" розбереться з цим краще за нас...
показать весь комментарий
03.06.2015 14:23 Ответить
+24
Одужуй, друже, скоріше! Дякуємо тобі, Герою!
Чому в цій війні питань значно більше ніж відповідей?? Чому нема аж ніякої реакціі, ніяких пояснень, ніяких відповідей від командування, від ГШ та верховного головнокомандувача?? Чи, чужими синами легко жертвувати?? .. Так вони НЕ ЧУЖІ, пане президенте, ВОНИ НАШІ.. І відповісти вам, всеж, доведеться.. Рано чи пізно! Краще РАНО, щоб вберегти наших хлопців від тупості та зради штабних "хейнералів"..
показать весь комментарий
03.06.2015 11:40 Ответить
+22
Выздоравливай, солдат. И прости всех нас. Мы все виноваты перед тобой. Виноваты за то,что выбрали всю эту мерзость, которая сейчас правит бал в твоей и моей стране. Прийдем к власти- уничтожим всю эту гадость, не скроется никто.Выздоравливай скорей-хорошие солдаты будут нужны.
показать весь комментарий
03.06.2015 12:31 Ответить
Комментировать
Сортировать:
А шоколадный пел оды муженкам а их всех в одну камеру а ***** по соседству!!Сдаст нам порох как пить сдаст!!И ни как не пойму-была революция ГІДНОСТІ-а на поверку гідності то страны нетути,раз спокойно смотрим на весь этот БЕДЛАМ!!!
показать весь комментарий
03.06.2015 11:26 Ответить
Скільки шоколадних з муженками та Галантереями не міняйте але поки нема порядку серед молодшого та середнього командування то толку не буде.
показать весь комментарий
03.06.2015 14:17 Ответить
Риба починає гнити з голови...
показать весь комментарий
04.06.2015 09:27 Ответить
В даному випадку це трішки недоречне. Поки кожен не буде на свому місці робити все що від нього необхідно то будемо й надалі терпіти поразки.
показать весь комментарий
04.06.2015 15:21 Ответить
А я про що? По Іловайську, з моїх джерел відомо, що проводилося як мінімум дві розвідки - обидві говорили про значні сили російських загарбників та бандформувань... Прийняли рішення проводити зачистку міста силами виключно легкоозброєних підрозділів НГУ, ЗСУ та добровольців. Більш того генеральний штаб не розрахував на атаку російських підрозділів і це після обстрілів з боку Росії, що мали місце раніше. Риба вона з голови починає гнити. Ну а на низовій, та середній ланках командування все приходить з досвідом - визнаємо, що Україна не мала боєздатної армії в 2014 році. Зараз, як раз командири молодшої та середньої ланки складають кістяк професіоналів в збройних силах України, тому що багато з них вже набули гіркого досвіду. Тепер доречним було б замінити неспроможних генералів зі штабів на обстріляних професіоналів (байдуже в яких чинах генеральських, чи полковничих) з фронту, на кшталт того, як це зробили США під час Другої Світової війни.
показать весь комментарий
04.06.2015 20:13 Ответить
Про Іловайск ще можна пригадати як батальйон "Прикарпаття" кинув свої позиції та поїхав на "ротацію" прямо на БТРах і танках. Тоді як решта батальйонів вирішила залишитись на позиціях. В Генштабі також протупили затягнувши ту всю катавасію на неділю і в результаті отримали "котел".
показать весь комментарий
06.06.2015 18:03 Ответить
Согласен!
Достаточно прочесть это:
Мінометки не було, танків не було, лише 8 машин БМП і все. Ми чекали приїзду командиру роти, а йому дали наказ їхати вперед і займати позиції. Цей наказ -самогубство: їхати під обстрілами в темряві без техніки,Источник:https://censor.net/r336376Источник:https://censor.net/r336376

Т.е При всем уважении к солдатам...... Блеяние ягнят.
показать весь комментарий
05.06.2015 21:26 Ответить
Як намагалися деблокувати Дебальцеве 12 лютого, - розповідь заступника комроти Романа Гаврильчака - Цензор.НЕТ 6795
показать весь комментарий
03.06.2015 11:30 Ответить
Выдержки из мемуаров великого советского актера - Георгия Ивановича Буркова:
«У меня нет Родины, ибо у раба ее не может быть.
Никогда коммунисты не представляли интересы рабочего класса.
Никогда.
В основном это осколки и неудачники из всех слоев русского общества.
Они истребили основу - крестьянство и интеллигенцию.
Теперь их можно уговорить, умолить уйти с исторической сцены, но не истребить, не рассчитаться за содеянное.
Неправда, что это уже другие люди. Это идеологические дети тех, первых, Бесов.
Говорят, что Сталин уничтожил потенциальную пятую колонну накануне войны с Гитлером.
Люди говорят об этом с горячей, что удивительнее всего, убежденностью.
Искренне говорят!
Обратный путь по восстановлению справедливости на Сталине не закончится. Поэтому нас еще долго будут водить по минному лабиринту сталинизма.
На что надеются нынешние лидеры?
На то, что им удастся за это время вывести партию из глубочайшего кризиса, вырваться на оперативный простор и сделать что-то путное, наглядное.
Пока акцент перенесен на дела международные, так удобнее сейчас.
Мы помогли фашистам опустошить Европу, китайцам - Азию.
Мы не думали о людях, мы не верили в людей.
Наш идеал - стадо.
И в довершение всего построили худший из вариантов человеческого общежития.
Убейте меня, но сталинизм - это болезнь.
Массовое психическое заболевание.
Типа клептомании.
Какое-то чудовищное сочетание бедности, отсутствия культуры, религиозности (с подменой «Бога»), стадности, доведенной уже до истерики…
Сколько людей, умнейших людей, было втоптано в грязь или физически уничтожено!
В угоду, на радость черни.
Ну и, конечно, для укрепления собственной, партийной власти.
Должен сказать, что догадываюсь о состоянии всего населения нашей страны. Его можно выразить двумя словами!
Ожидание перемен, но каких?!
Перемены необходимы.
Страна нравственно парализована.
Страна давно уже находится в состоянии грандиозной войны.
Сталинисты мечтают о железной дисциплине, о порядке.
С другой стороны, напор мечтателей о свободе, людей, которые не верят уже в коммунистическую демагогию.
И те и другие говорят об изменениях в границах сложившихся отношений.
Но все отлично понимают, что любые изменения в ту или иную сторону не ограничатся малыми дозами. Либо - сталинизм, репрессии, концлагерный коммунизм, либо капитализм.
Стоят друг против друга, не стреляют пока (частные случаи с обоих сторон - я не беру), но состояние войны налицо.
Государство пытается все взять под свой контроль, все пропустить через себя и вернуть людям, своим подопечным, казалось бы, то же самое по форме, но совершенно противоположное по содержанию.
Страшно подумать, что будет.
Одни подонки на самом верху.
Я думал, что угадал спад индивидуальностей в руководстве. Большевики давно уже не верят в правильность того, что и как ими делается.
Ярость, с какой преследуются, изолируются, изгоняются и убиваются сомневающиеся, лишь подтверждает догадку.
Идет борьба за хорошую жизнь за счет других. Вот и всё.
Сегодня мы снова входим в эту пещеру ужасов.
Не думаю, что на этот раз все будет развеяно и решено окончательно.
Попытку закрыть тему и поставить точку сделали уже на празднике 70-летия.
Убежден, что на партконференции в середине 1988-го тему закроют или переведут стрелку на другое направление.
Большевикам нужна атомная бомба для того, чтобы удержаться у власти, т. е. против своего же народа.
Пройдет немного времени, и они начнут шантажировать весь мир, чтобы весь мир умолял нас, народ, не делать революции и терпеть этих упырей и содержать их.
Легкость, с которой мы входим в чужие страны или вводим туда оружие - Чехословакия, Венгрия, Польша, ГДР, Афганистан, Куба, Никарагуа, Китай, Вьетнам и мн. др., - говорит о том, что Запад вооружился не зря.
Мы - профессиональные агрессоры.
И не отказались до сих пор от идеи Мирового господства, скромно называя эту идею «Мировой революцией».
Мы теперь будем продвигаться по этой зоне перебежками.
Нескоро еще поставим памятник на Колыме, нескоро возникнет демократия.
Может быть, только сейчас, в 55 лет, я начинаю становиться художником.
Ибо я начал понимать только сейчас, как человек хрупок и недолговечен…»
Георгия Буркова не стало 19 июля 1990 года. Ему было 57 лет.

Использованная литература: http://ehorussia.com/new/node/10992 источник
показать весь комментарий
03.06.2015 11:31 Ответить
Спасибо за этот комментарий. В России всегда правда ютилась только на желтых страницах спрятанных дневников написаных отдельными Человеками.
показать весь комментарий
04.06.2015 01:34 Ответить
Одужуй, друже, скоріше! Дякуємо тобі, Герою!
Чому в цій війні питань значно більше ніж відповідей?? Чому нема аж ніякої реакціі, ніяких пояснень, ніяких відповідей від командування, від ГШ та верховного головнокомандувача?? Чи, чужими синами легко жертвувати?? .. Так вони НЕ ЧУЖІ, пане президенте, ВОНИ НАШІ.. І відповісти вам, всеж, доведеться.. Рано чи пізно! Краще РАНО, щоб вберегти наших хлопців від тупості та зради штабних "хейнералів"..
показать весь комментарий
03.06.2015 11:40 Ответить
Ну це типу Порошенко мобілізацію провів, а командирів немає. Як це захарченко ще Київ не взяв? Мабуть такий самий.
показать весь комментарий
03.06.2015 12:29 Ответить
Выздоравливай, солдат. И прости всех нас. Мы все виноваты перед тобой. Виноваты за то,что выбрали всю эту мерзость, которая сейчас правит бал в твоей и моей стране. Прийдем к власти- уничтожим всю эту гадость, не скроется никто.Выздоравливай скорей-хорошие солдаты будут нужны.
показать весь комментарий
03.06.2015 12:31 Ответить
Ох і неприємну ситуацію маєм - зовнішня і внутрішня окупація. Ззовні окупант і всередині країни окупант. , один розоряє, відбирає і грабує а той що всередині країни ще більше грабує , принижує і зраджує.
показать весь комментарий
03.06.2015 12:43 Ответить
Из рассказа понятно,что бой велся" без руля,без витрил",без разведки.И сколько таких историй мы уже знаем и из инета и из личных встреч с бойцами.По всей линии фронта,во всех секторах.Где наша мысля военная в генеральских мундирах.Ни знаний,ни желания,ни отваги,за то спеси генеральской полные штаны.Кителя все в орденских колодках,а спросить за что,то хер ответит,но мы то знаем,за что.За взятки и подношения,за лесть и угодничество,за юбилеи,за крысиные бега,за собачьи бои,за воровство,пьянство и разврат.И пусть бы себе тешились подонки,если бы за всем этим не стояли тысячи убитых,покалеченных,пропавших без вести.Слезы матерей,жен,детей,сдача территорий,измена,коррупция уже на смертях и крови людей,разочарование и уныние,но покаяния нет и не будет,как и прощения.
показать весь комментарий
03.06.2015 12:57 Ответить
Когда нет массового покаяния, тогда наступает массовое наказание!
показать весь комментарий
03.06.2015 13:49 Ответить
здесь нет ничего удивителього, пока армия хирела в течении 20-лет хирели и её генералы, генералами они становились не за выиграные сражения а за бабки и по знакомству и чего от этих осталопов мы можем хотеть? Я вообще удевляюсь- мы активно набираем в правительство иностранцев(и это на сегодняшний день правельно) а по чему не нанять нач.генштаба такого же варяга, но с именнем и опытом, да хоть америкаского генерала, а своих полковников показавших себя, отправить учится в европейские или американские военные академии? неужто не потянем на их зарплату? К стати министра обороны можно оставить и своего- это должость старшины армии и подотчётна нач.ген.штаба.
показать весь комментарий
03.06.2015 18:02 Ответить
А вы какой мысли ждали от генералов, что награды получали за отстроенные дачи и усердное вылизывание вышестоящих задниц? Единственное, что радует это то, что у врага, у фашистской России подобные же генералы командуют. Простите, но уже после первых дней боёв было ясно, что без радикальной смены системы управления армией не обойтись - её нет выводы делайте сами. А тем временем Украина держится благодаря героизму своих граждан, что рискуют жизнью на фронте, что отрывают от себя последнее помогая армии.
показать весь комментарий
04.06.2015 09:34 Ответить
честно говоря из статьи сделал вывод что в добровольческих батальонах легче и пользы больше,.. ну пока их не оформили официально , по крайней мере.
показать весь комментарий
05.06.2015 05:24 Ответить
А как же вот это заявление - спикер АТО Анатолий Стельмах сообщил в среду
вечером: "Проходит плановая передислокация частей и подразделений
антитеррористической операции, которые выполняли боевые задачи по
обороне Дебальцево....украинские военные осуществляют марш на определенные позиции планово и организованно"
показать весь комментарий
03.06.2015 13:38 Ответить
Вод так замыкался дебальцевский котёл -один из командиров крикнул - надо отступать ,бо не дамо рады ,именно потеря логвиново послужила началом отступления под дебальцево .Обратите внимание как мало комментов под этим текстом. Украинцы всё понимают. И сопли и слюни про то как их обстреливали, а командование зрадыло уже всем надоели. При отступлениях и сепарских коридорах погибло намного больше бойцов чем при освобождении городов. Один илловайск чего стоит. А если бы там не ждали коридор, а сразу ударили в одном направлении пробив окружение рашистов которые ещё не успели занять и оборудовать позиции, человек 500 точно бы остались целыми .Ребята, вы военные это ваша обязанность защищать родину, страна давала вам льготы ,была очередь по которой давали жильё военным ранний выход, на пенсию, которая была выше на половину чем у гражданских. А как пришла война получилось ,что сельские пацаны её остановили ,а все эти военные, афганцы спецподразделения и спецназы сдулись
показать весь комментарий
03.06.2015 14:16 Ответить
До этого наши вояки (по другому их не назвать) почти также сдали Углегорск после чего исправить положение Генштаб уже не смог. А с паденем Углегорска и Логвиново захват Дебальцево было делом времени.
показать весь комментарий
03.06.2015 14:27 Ответить
генералы должный знать боеспособность и опыт конкретных частей, если нет они не генералы.
показать весь комментарий
04.06.2015 09:43 Ответить
все дело в том, что они понимают, что им зарплаты и пенсии и под руководством России платить будут; а вот в случае с ЕС они могут легко потерять свои рабочие места иза элементарной некомпетентности
показать весь комментарий
04.06.2015 14:04 Ответить
с тобой трудно не согласиться, но тем не менее все мы люди и давать советы не сложно. Но согласен, что чем терять людей отступая и оголяя чей-то фланг, лучше бить врага или грамотно обороняться , к лучшему нужно стремиться, но получается у всех по разному. Судить можно лишь побывав там и почувствовав на себе все "прелести " войны.
показать весь комментарий
05.06.2015 05:33 Ответить
Перший штурм Логвинова взагалі був бездарним. Нам (два взводи по 25 чоловік БСП "ДОНБАС") дали на підкріплення: 4 Т-64 і 4 БМП. Чекали їх з 9 ранку до 4 дня, нам говорили що мінометники накривають сєпарів, ну і після цього нам треба просто зайти в Логвинове і зачистити село від "трактористів і шахтьорів". Коли нарешті сформували колону, ми сіли на броню, то ще добрі пів-години чекали вказівки зі штабу, щосекунди чекаючи залпу сєпарських градів по нам. Але обійшлося. Один наш взвод,2 танка і 2 бехи, пішли в обхід на лівий фланг, а наш взвод пішов по трасі в лоб, з боку Артемівська. Добре що командир нашого танку який йшов першим не поспішив, не спустився, а стріляв з-за горба. Нас там сильно чекали, бо відкрили вогонь лише тоді коли ми наблизились. Нам штурмовикам, повезло, що ворог бив по броні, по нас тільки з стрілецької зброї. Зрозумівши, що ворог в селі не знищений мінометами, броня відкотилась, а за нею і ми. Перегрупувавшись ми знову пішли на штурм, бо знали шо наші заходять їм у фланг. А от ця атака була провальна, нашій колоні при штурмові спалили Т-64, і взвод який заходив з флангу теж втратив один танк. Зрозумівши що такими силами нічого зробити не можемо ми тоді відступили. Після бою, мужики які заходили з флангу, говорили, що жодна міна не впала на Логвинове, зате поле біля села було переоране мінометниками! А ще натрапили там на майданчик 100на100м. вщерть заставлений ящиками з снарядами до важкої артилерії, не вивезеними і не знищеними! В штабі про цей склад "взнали" з здивуванням! Отак, 50 піхотинців, 4 танки, 4 БМП, проти російської спецури, на стратегічному напрямку, при тому що в самому Дебальцевому було кілька тисяч наших військ.. То навіть я, не офіцер, а простий селянин, знаю, що штурм ведеться при 4-кратній перевазі, після масованої артпідготовки! Так воює кацапня, по-книжці, як кажуть, а нашим штабним ті книжки і не потрібні, а нафіга! Зате при виході з Дебальцева, штаб "евакуювався" аж бігом, так, що колони лишились без командування.Про те, що було при виході взагалі треба говорити, лише перед прокурором, на суді, але коли він буде той суд? Скільки хлопців полягло, скільки попало в полон...А ми і далі мовчимо і думаємо, що влада яку ми "обрали" розбереться з цим краще за нас...
показать весь комментарий
03.06.2015 14:23 Ответить
дякую за розповідь, Олександре
показать весь комментарий
03.06.2015 14:39 Ответить
треба говорити, лише перед прокурором, на суді, але коли він буде той суд?
показать весь комментарий
04.06.2015 09:59 Ответить
суда не буде
показать весь комментарий
04.06.2015 14:01 Ответить
что-то мне кажется что у добровольческих батальонов до приняти их оффициально в ЗСУ получалось лучше,.. хоть я может и ошибаюсь
показать весь комментарий
05.06.2015 05:39 Ответить
+ 200 Ивану.
показать весь комментарий
03.06.2015 15:30 Ответить
Это:
"Через деякий час з сепарської території до нас почали прилітати "урагани". Було зрозуміло, що вороги нас побачили."
И вот это:
"Коли ми побачили, що недалеко від нас проїжджають дві ворожі БМП, почали питати у командування, чи бити по них, але ніякої реакції не було."

Да... вояки, б*л*я*т*ь.
показать весь комментарий
03.06.2015 16:01 Ответить
Вже котрий раз чуємо що військові операції сплановані геть погано. Виключення були зробленні або совісним командуванням (котрих одиниці) або за ініціативою бійців (без наказів, або навіть проти наказів). Тому виникае питання - нафіга стільки генералів якщо вони нічого не роблять? Якщо командування відмовляється брати відповідальність (відмовчується коли бійці питають) то це йде на користь ворогу, а тому є зрадою. Єдиний засоб котрий я бачу - це продовжувати засвідчувати випадки ледащого командування і піарити командирів які дбають за людей а не за свою сраку. Якщо українське суспільство єдиним голосом вимагатиме відповідальності від військового командування в них просто не буде альтернативи.
показать весь комментарий
03.06.2015 16:26 Ответить
Для того,щоб щось робити,треба ще кебу мати,а в кебi трошки мозку.А до мозку треба додати знання,любов до бiйця та батькiвщини та й ще чого багато,навiть того,про що вони i не усвiдомлюють.
показать весь комментарий
03.06.2015 17:49 Ответить
Такі військові є, але їх мало і їм заважають працювати. Варто лише згадати про "бізнес" у зоні АТО. Може людей не можливо змінити, але їх можна замінити або якнайменш відсунути.
показать весь комментарий
03.06.2015 19:57 Ответить
Мы даже неговорим о работеспособности, таланте, авторитете и политической воли командиров.Генералы должный знать боеспособность и опыт конкретных частей и их командиров, если нет они не генералы (наверное с исключением Сергей Петрович Кульчицкий) и не командиры...
показать весь комментарий
04.06.2015 09:54 Ответить
Пускай спасибо скажет, что его бюрократы еще в тюрму не посадили
показать весь комментарий
04.06.2015 13:56 Ответить
Уважаемая редакция "Цензор". ЮРИЙ БУТУСОВ.ВИКТОРИЯ ЯСИНСКАЯ.
Продолжается чудовищная война в Украине
Гибнет цвет нации.бесценний генофонд нашей нации.
Серце обливается кровью и разум отказивается осознавать .что такое
можно было допустить в наше время.
Эта война продолжает нас уничтожать. Но в тоже время и продолжает нас сплачивать.укреплятьнаш Дух. Мы действительно становимся более осознаной нацией.
Украинцы всего мира откликнулись и помогают своей Родине.
Вы печатаете замечательные статьи о наших Воинах .погибших и выживших.
Все они нуждаются в нашей поддержке и заботе. Очень многие откликаются.
Вы продолаете указывать номера карт Приват банка.
И продолжаете ИГНОГИРОВАТЬ просьбы тех.кто в данный момент находится не в Украине и НЕ может етой инфо воспользоваться.
В то же время очень существенно снизилось количество тех.кто имеет эту возможность в Украине.по понятним причинам.
УЬЕДИТЕЛЬНАЯ просьба к редакции указивать инфо .по которой можно связаться с родствениками
ГЕРОЕВ или непосредствено с ними.для возможности оказать ПОМОЩЬ.
Можно контактный фоне. Как в случае с тяжело обожженным бойцом.где был указан фоне
Жены Леси и можно было без проблем позвонить и отправить помощь и иногда позвонить и поинтересоваться.как лечение и подержать и поблагодарить за их самопожертвование и Подвиг.
Низкий поклон нашим Воинам и их семьям.
Еще раз прошу сообщить .как связаться с Романом или его
показать весь комментарий
13.06.2015 21:29 Ответить
Если автор статьи не имеет разрешения опубликовать инфо .указываите в статье. Как разыскать Героя . Надеюсь на ваш ответ .
[email protected]
показать весь комментарий
13.06.2015 21:40 Ответить