11478 посетителей онлайн
41 755 65

After action review щодо знищення HIMARS

Автор: 

himars

Вперше на третьому році повномасштабної війни з’явилося відео, як російські окупанти знищили українську ракетно-артилерійську систему М142 HIMARS.

Раніше роками російський Генштаб заявляв про ураження багатьох десятків "Хаймарсів", але ніколи не було підтверджень.

Але що ми бачимо на відео з російського дрона?

  1. Російський дрон помітив та спостерігав за виїздом "Хаймарса" на бойову позицію на відстані приблизно 40 км від лінії фронту.
  2. "Хаймарс" зупинився та очікував команди на роботу, і затримався на точці, не відкриваючи вогонь.
  3. Росіяни отримали час визначити координати, підготувати дані для стрільби та завдати ураження керованою ракетою далекої дії.

Висновки:

  1. Це не була засідка чи витік інформації. Росія різко збільшила кількість безпілотників далекої дії, які контролюють комунікації українських військ на значну відстань.
  2. Українська протиповітряна оборона не має достатньої кількості засобів, щоб прикрити тили та збивати усі російські дрони.
  3. Затримка навіть на півгодини на позиції може дозволити ворогу завдати ураження навіть на такій значній глибині.
  4. Під час застосування ракетних систем "Хаймарс" українське командування не забезпечило розрахунок "Хаймарс" інформацією про перебування в районі стартових позицій російського дрона. Чому - треба розбиратися. Або на цей момент тут не працювали радари та системи радіоелектронної розвідки, або не було взаємодії і передачі інформації. В будь-якому разі, пересування цінної бойової техніки та особового складу навіть на відстані 40-50 км без прикриття ППО, без інформування про наявність російських дронів є серйозним тактичним прорахунком, і причина частково у проблемах недостатньої кількості засобів ППО, частково - в організації системи ППО, частково - у недооцінці ризику командуванням ракетно-артилерійських військ у цьому районі. Бо чергування на відкритих позиціях є вкрай ризикованим, і якщо команди на пуск нема, то позицію треба в будь-якому разі змінювати. "Хаймарс" - високо мобільна система, і привʼязка до нової точки пуску здійснюється за секунди, тому стояти та чекати не можна. Це в принципі і так усі артилеристи чудово розуміють, чому довелося стояти - треба зʼясовувати.
  5. Зенітно-ракетні системи та "Хаймарс" - пріоритетні цілі, і їхнє застосування без наявності хоча б пасивних засобів розвідки та виявлення дронів у повітрі - дуже високий ризик. Такі детектори випускаються нашою промисловістю, вони є в армії, відеосигнали з дронів противника добре помітні і їхнє визначення та інформування наших військ у певних районах не є проблемою. Планування операцій без контролю повітряної обстановки категорично неприпустимо.

Сподіваюся, що висновки військовими керівниками будуть зроблені більш детально, і подальших втрат вдасться уникнути. Росіяни намагаються зробити все, щоб зірвати високоефективну роботу HIMARS, які постійно завдають убивчих ударів по ворогу.

Юрій Бутусов, Цензор.НЕТ

Топ комментарии
+48
Даються взнаки управлінські рішення найвеличнішого лідора **********.
показать весь комментарий
06.03.2024 21:33 Ответить
+31
А що каже Сирський, відомо? У Залужного не було померлих Хаймарсів а у Сирськогл і Авдєєвка і Хаймарс. Так у чому тут справа?
показать весь комментарий
06.03.2024 23:46 Ответить
+26
Навіть у футболі в дитинстві тренер казав - Рухайтесь, постійно рухайтесь .

Зброя жартів не любить, помилок не прощає...
показать весь комментарий
06.03.2024 21:50 Ответить
Комментировать
Сортировать:
Даються взнаки управлінські рішення найвеличнішого лідора **********.
показать весь комментарий
06.03.2024 21:33 Ответить
лідор???
треба добавити букву к та змінити д на т
бо після заміни Залужного та 17 генералів, нєв"****** командувачі всіх рівнів встигли відправити на косу, тобто на смерть групу ССО
просрати хаймарс, зробити котел в авдіївці який називають успішним виходом, та допустити бойкот постачання продуктів в ЗСУ
ті уїбани, які продавали МО яйця в кілограмах по 17 та яблока в літрах по 51 грн
мало того що не арештовані, не сидять а залишились постачальниками та почали диктувати свої умови
то це так боневтік веде Україну до перемоги????
а може після заяв ЦВК про легітимність зе після закінчення сроку йому накуй не потрібна перемога?
може воєнний стан його влаштовує???
бо затяжна війна=вічний президент....
а вибори= 100% програш та нари...
показать весь комментарий
07.03.2024 10:25 Ответить
Группу ССО відправили на смерть при Залужному. Це ще раніше було, якшо не помиляюся. Але наскільки знаю ССО ГУР не підпорядковане військовому командуванню - там Буданга рулить напряму по вказівкам з Банкової.
показать весь комментарий
07.03.2024 13:19 Ответить
доводжу до відома особисто тобі
бійці ССО загинули 28,02,2024
Зазужний звільнений 08,02,2024
чи він досі на всій біді у вас???
хаймарс проібали позавчора, теж при залужному
чи котел в авдіївці Залужний організував???
може Залужний залишив уїбанів на постачанні продуктів МОтих хто продавав резніку яйця по 17 та яблока по 51грн.
чи Залужний поїхав в сша та привіх *****???
багато, багато *****шок...
він попереджав ще 2 місяця тому, що з авдіївкою жартувати не варто.
або посилюватися або відходити
але у зелених свої плани
показать весь комментарий
07.03.2024 14:34 Ответить
Группу ССО відправили на смерть при м'ясирському
показать весь комментарий
07.03.2024 16:11 Ответить
Здається то я трохи наплутав. Там нещодавно була стаття як загинули спецпризначенці раніше, десь з рік тому. А про свіжу загибель прочитати не встиг. То я думав шо пан Юрій мав на увазі ту, попередню групу.
показать весь комментарий
08.03.2024 20:05 Ответить
ССО і ГУР - це різні структури. ССО Буданову не підпорядковується.
показать весь комментарий
07.03.2024 19:59 Ответить
Тоді я остаточно заплутався хто кому підпорядковується. Ну то таке. Головне шоб ви там на місці розуміли.
показать весь комментарий
08.03.2024 20:07 Ответить
Загалом так. Уточнення - при ГУР є таки власна спецура, найелітніший підрозділ спецоперацій у військових структурах міноборони і ЗСУ, *десятка*. Туди відбирають офіцерів виключно з підрозділів підвищеної боєготовності - розвідки, десантури, морпіхів, полків і центрів ССО.
показать весь комментарий
09.03.2024 12:32 Ответить
А попереднього командувача ССО хто зняв і призначив нового? Той, хто вважає, що не ЗСУ, а ОП захистив від окупації, що без Зермака ми б не вистояли. Тому вони й Залужного зняли, щоб не затуляв їх від променів слави й пошани.
показать весь комментарий
08.03.2024 10:39 Ответить
Ви першою літерою помилились.....не "Л" а П !!!!!!!!
показать весь комментарий
07.03.2024 13:36 Ответить
прочитайте ще раз
мала вийти частина з жіночого дірявого органа
показать весь комментарий
07.03.2024 14:39 Ответить
ТАК НАМ ЖЕЛЕЗО ДАЖЕ ЖАЛКО !!! А ПУТИНУ-ХЙЛУ НИКОГО НЕ ЖАЛКО !!!
показать весь комментарий
06.03.2024 21:38 Ответить
Навіть у футболі в дитинстві тренер казав - Рухайтесь, постійно рухайтесь .

Зброя жартів не любить, помилок не прощає...
показать весь комментарий
06.03.2024 21:50 Ответить
На війні таке буває.Але чому така надцінна техніка без РЕБу,це звичайно питання.
показать весь комментарий
07.03.2024 03:34 Ответить
5МЛН. $ !) ГЛАВНОЕ ВЫГРЫЗТЬ ГОРЛО ПУТИНУ И ВСЕМ ЕГО БЛИЗКИМ !!!
показать весь комментарий
06.03.2024 21:56 Ответить
Был в моей армейской молодости майор, зампотех, орденоносец. Он в своей молодости служил во Вьетнаме, ПВО. Так он говорил : выйти на позицию, завалить фантом - то фигня, сложно вовремя смотаться после выстрела! Чуть промедлил и все, засекли и ответа. И это в 70 года! Без беспилотников и прочего.
показать весь комментарий
06.03.2024 22:12 Ответить
Вкотре Юра Бутусов виконує роботу за яку генерали в тч Залужний отримують не хілі гроші. Вкотре раджу пану Бутусова звертатися напряму до військових США бо до наших небожителів з генеральськими погонами що горохом об стіну. Це не стосується таких самородків як Кривоніс, якщо що.
показать весь комментарий
06.03.2024 23:33 Ответить
Залужний виведений в резерв.
А претензії став до сирського,він зараз старший,у нього карт- бланші,і супер довіра від зеленого закомплексованого мародера
показать весь комментарий
07.03.2024 08:05 Ответить
Тобто в нас досі Головкомом є Залужний? Це як в тій історії про "Хто зупинив ракетні програми, пустив гроші оборонки на асфальт, розмінував Чонгар та порт Маріуполя...? - Хіба не знаєте? "Звісно" Порошенко!"?
А ссошників на косі підставив теж "небожительний Залужний"? І Овдіївку з численними загиблими та полоненими теж здав відправлений заздалегідь у відставку "конкурент по рейтингам"? А зе-шобла "ні при чом, як михайло горбачьов"?
І командувач РВА горбильов, і командувач сухопутних військ павлюк, і головком сирський, і "верховний" говнокомандавач зі своїм сірим зеленим кардиналом - вони "не" небожителі і "ні ф чому не винні"?
З тобою все зрозуміло. А от ті, хто твій пост лайкнули, вони не вміють читати, дурні чи з ними теж все зрозуміло? "Колеги по роботі"?
показать весь комментарий
07.03.2024 09:12 Ответить
А що каже Сирський, відомо? У Залужного не було померлих Хаймарсів а у Сирськогл і Авдєєвка і Хаймарс. Так у чому тут справа?
показать весь комментарий
06.03.2024 23:46 Ответить
У зеленому перезавантажені військового керівництва
показать весь комментарий
07.03.2024 00:15 Ответить
> задача генералов или главнокомандующих следить за каждым екипажем техники и контролировать чтобы они выполняли елементарные правила безопасности?

Їх завдання не допускати ситуацій в яких потрібні герої. Абрамс втратили через непідготовлені позиції і наказ "триматися саме тут". Як наслідок, командир на місці мав ухвалювати рішення "піхота, чи танк?"

> засекретят а свидетелей уберут

Тут повністю підтримую! Червінський сидить, дерибан засекречено. Саме так і буде, якщо зєрмачня лишиться при владі.
показать весь комментарий
07.03.2024 09:38 Ответить
Що відомо про долю екіпажу хаймерсу?
показать весь комментарий
07.03.2024 00:09 Ответить
Здогадатися неважко. Якщо були поряд з машиною, то самі розумієте. Якщо сиділи в укритті, то є шанс що живі.
показать весь комментарий
07.03.2024 00:23 Ответить
Знищити можна будь-що. Зброя це тільки інструмент для якого ще потрібне вміння його правильно використати. Надіюся ті кому потрібно прочитали цю статтю і взяли її до уваги. Такий досвід дуже цінний.
показать весь комментарий
07.03.2024 00:19 Ответить
Можливо нарешті перестануть люди вірити у байки з "марафону" про тупість росіян і почнуть вчитися на помилках.
Щоб не мінятися з ними місцями.
показать весь комментарий
07.03.2024 00:22 Ответить
Ну, тупість росіян це не зовсім байки
показать весь комментарий
07.03.2024 08:42 Ответить
Як і тупість 73%-х зе-виборців...
показать весь комментарий
07.03.2024 09:15 Ответить
Вазеленский думает, что Хаймерсы ему, как горячие пирожки, по первому требованию и в любых количествах давать будут?
показать весь комментарий
07.03.2024 07:42 Ответить
Вова змінив головкома і посипалось…
показать весь комментарий
07.03.2024 08:29 Ответить
Якщо контрозвідці СБУ щодо даного випадку розробляти відмінну від випадкового відпрацювання з ворожого дрону версію, а саме варіант з ворожою агентурою, тоді слід розпочати зі з'ясування того, хто саме наказав загиблому екіпажу Хаймарсу висуватись на дану позицію у певний відрізок часу і чекати більш як півгодини на отримання інформації про цілі на одному місці.
Але найперше, що приходить в голову, так це порівняти два останні провали в роботі ССО ЗСУ, яким власне підпорядковані Хаймарси: цей даний випадок із безглуздою і катастрофічною операцією з висадки десанту на Тендрівській косі. Якщо в обох випадках при видачі наказів чи бойових розпоряджень фігурує одна і та ж особа - то це і є той "кріт" у лавах ССО, що проник туди після заміни командувача Силами спеціальних операцій ЗСУ генерала Хоренка на полковника Лупанчука 03.11.2023р. Бо до того ніяких провалів не було.
показать весь комментарий
07.03.2024 08:32 Ответить
Ви помиляєтесь в тому, що припускаєте, що кріт лише один і він тільки зараз "проник". Провал на косі був в ССО, а вражений Хаймарс - це РВА. Тобто це різні роди військ з різними командувачами. А отже "кріт" точно не один, або він сидить над усіма.
І щодо "нещодавнього" проникнення Ви теж помиляєтеся. Просто після звільнення Залужного та 15 генералів з його команди всі кроти отримали зелене світло на свою діяльність.
показать весь комментарий
07.03.2024 09:23 Ответить
Йдеться про функціональне підпорядкування екіпажів М142 HIMARS військовим ССО ЗСУ, від яких вони отримують цілевказання.
Такі команди можуть проходити або через відповідні штаби РАБр, або безпосередньо від ССО.
показать весь комментарий
07.03.2024 09:41 Ответить
Не обов'язково, можливо і те що кріт був той хто дав інформацію що там чисто. Така собі підстава. Цього теж не можна виключати
показать весь комментарий
12.03.2024 15:06 Ответить
Машина може і зламатись посеред дороги, бо "Хаймарси" активно експлуатуються вже майже два роки. Тому у кожного екіпажу має бути з собою маскувальна сітка☝️, якою в разі поломки слід накрити машину, бо так можна простояти не одну годину.
показать весь комментарий
07.03.2024 09:19 Ответить
Покращення.
показать весь комментарий
07.03.2024 09:21 Ответить
Така цими злодюжними продажними іудами з Банкової поставлена задача: спочатку обезголовити (усунути досвічене патріотичне грамотне командування) потім- знекровити а далі і знищити Українську Армію, єдину нашу надію і опору. І кинути Україну під ноги кацапам.
показать весь комментарий
07.03.2024 09:24 Ответить
Ось це і є перший реальний результат "командування" агента ФСБ генерала-кацапа сирського - дійсно далі буде цікавіше!
показать весь комментарий
07.03.2024 09:45 Ответить
Коротше як завжди проє.....ли
показать весь комментарий
07.03.2024 10:15 Ответить
На що ви натякаєтие , на Єрмака та Татарова
показать весь комментарий
07.03.2024 10:19 Ответить
При Залужному такого не було.
показать весь комментарий
07.03.2024 10:43 Ответить
Такі детектори випускаються нашою промисловістю, вони є в армії - где? у расчета этого Хаймерса небыло, у артилеристов которые приехали на помстоение тоже небыло - и это не окопы которых много,
хотя что может быть проще накупить как мед.аптечек сканеры эфира (простейший универсальный РЭР) - которые китайская промышленность выпускает в промышленных маштабах и обучить различать радиосигналы одного человека из расчета?
Но нет это сложно свидетелям "весильных дронов" в лампасах, где-то через 2-3 года начнут реально заниматься РЕР после больших потерь техники, как это произошло с FPV дронами.
показать весь комментарий
07.03.2024 11:56 Ответить
лідОр змінив залужного - вперше втратили абрамс, втратили хаймарс. далі буде ?
показать весь комментарий
07.03.2024 12:57 Ответить
Есть продолжение.******** установки ПВО.
показать весь комментарий
09.03.2024 20:34 Ответить
..або тупість або зрада - вибір так собі
- а какаяразніца?
- життя Українців, дебіли-зрадники
показать весь комментарий
07.03.2024 13:28 Ответить
Многие специалисты в течение последнего года говорили вполне очевидную вещь: непосредственная противодроновая оборона и наблюдение должны стать обязательным мероприятием для всех подразделений во всех видах боя (вот как обязательность иметь наблюдателя и дежурное огневое средство в ВОПе). Такая непосредственная оборона должна обеспечиваться размещением зенитных пулеметов с расчетом на БМах, усиление огневых взводов артиллерии 1-2 внедорожниками с размещенными на них зенитными пулеметами со средствами обнаружения.
Все эти мероприятия не требуют больших расходов. Только желания.
В остальном - согласен.
показать весь комментарий
07.03.2024 13:40 Ответить
людський фактор, про..али та й все по тому..
показать весь комментарий
07.03.2024 15:07 Ответить
Детектори дронів є в кількості і недорогі, 2500грн, "Цукорок". Чому їх не ставлять на таку важливу техніку невідомо.
показать весь комментарий
07.03.2024 16:52 Ответить
Напевно, що HIMARS не повинен залишатися більше 5-10 хвилин на позиції,не залежно від наказів командування.
показать весь комментарий
07.03.2024 20:43 Ответить
Сирський зробить висновки ?
Зробить - ще більше Хаймерісів постарається видати кацапам.
показать весь комментарий
07.03.2024 23:38 Ответить
В новинах було, що МЗС Германії Бербок їхала чи то в Херсон, чи ще кудись, в прифронтовій зоні і її супровід помітив розвідувальний дрон рфії і вони повернули назад, вирішили не ризикувати. Тобто дрони літають далеко і вільно.

Вже про перевагу в повітрі писали з півроку і так нічого і не вигадали, щоб хоча б обмежити цю перевагу)

Бюджет війни рфії на 2024 це 100млрд уе і він зріс майже вдвічі і це підбиття Хаймарса - пряма закономірність в затягуванні виділення грошей Білим домом!

Залужний писав про технологічний прорив як стратегію перемоги, а відбувається регрес, тому його американці і зняли
показать весь комментарий
08.03.2024 02:16 Ответить
Що ще мене дивує неприємно, то це те, що здавалося б, що з путіним вже ніхто не захоче мати справу на заході - він вбивця, він диктатор, він вбивця Бутерброда, він агресор, він екоцидний-терорист(тільки вдумайтесь, якої шкоди ця дурілка картонна завдала природній екосистемі?!), але це все пустопорожня поверхня і голоси про рукопотискання все голосніше, а торгівля і переговори по таємним канал і не припинялися, а деякі ліберальні експерти як Портніков і інші припинення такої співправці вважають кінцем глобальної безпеки, тобто путін на заході на рівних за НАТО все ще залишається навіть серед лібералів)

І при цьому Блінкен розповідає про героїчний український нарід і його подвиг і Нуланд, як його повитуху, яку будуть вивчати десятиріччями

Коли ти сконцентрований на досягненні неймовірної чистоти, то весь цей бруд сприймається дуже болісно - самий маленький бруд вже болісний, а тут така клоака як міжнародна політика)
показать весь комментарий
08.03.2024 02:30 Ответить
Тут виникає таке питання. Зе повністю поміняв військове керівництво. І от може статись, що нове не впоралось із своїми обов'язками й ситуація виходить з під контролю. Що робити далі? Який подальший варіант???!!! Отже, некомпетентний президент своїми діями ставить під загрозу існування держави, який вихід? Ніякого?
показать весь комментарий
08.03.2024 10:57 Ответить
Некомпетентність=зебіли...
показать весь комментарий
08.03.2024 12:42 Ответить
Командна доктрина фельдмаршала Монтгомері - англійською та українською - https://english-military-dictionary.org.ua/pdf/Montgomery
показать весь комментарий
09.03.2024 05:04 Ответить
- звичайний традиційний зеленський вагнергейт №... , а сидить Червінський.. наголосували дермаків на нашу голову
показать весь комментарий
11.03.2024 06:06 Ответить