10033 відвідувача онлайн
8 039 41
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Путінський посол в Україні

28 липня Путін звільнив свого посла в Україні. У цей же день на місце Зурабова, який займав цю посаду з 2009 року, Путін начебто визначив нового кандидата - Бабича. Відразу, начебто, РФ запросила попередню згоду в України на прийняття його головою дипломатичного представництва в нашій державі. Україна у свою чергу вирішення питання про погодження нового путінського посла якось своєрідно «підвісила» - не те, щоб прямо сказала «ні», але й прямо не сказала «так». Путінський прес-секретар заявив, що Бабичу не відмовлено в агремані, а «йдуть різні дипломатичні процедури попереднього погодження, які виконуються в режимі тиші».

17 серпня Міністр закордонних справ України Клімкін у свою чергу заявив, що немає потреби мати російського посла в Україні, бо дипломатичні відносини між Києвом та Москвою зведені до нуля. Буквально через день після цього Путін призначає своїм представником по розвитку торгівельно-економічних відносин з Україною Ліванова. Це призначення є вочевидь неординарним, зокрема, тому, що, по-перше, вказаним представником було визначено «цілого» міністра в уряді РФ, по-друге, воно супроводжувалося потужним інформаційним висвітленням з боку російських ЗМІ.

Навіть побіжний аналіз цієї ситуації дозволяє говорити про проведення політико-дипломатичної вистави під назвою «Призначення/непризначення посла», яка розрахована на масового «глядача». І чомусь так здається, що розрахована передусім на українського «глядача», який мав повірити у політично-дипломатичну твердість свого керівництва і перемогу на російсько-українському «дипломатичному фронті». І щось підказує, що справжнє дійство відбувалося за лаштунками «сцени» і відбувалося воно за узгодженої участі обох сторін. Яка з них отримала з цього більший (або точніше - який саме отримала кожна з них) зиск - стане зрозумілим згодом, але певні висновки можна зробити вже зараз.

1. Питання призначення нового путінського посла в Україні стало предметом політичної гри, яка впродовж кількох років ведеться між політичним керівництвом двох держав. Суть цієї гри відома вкрай обмеженому колу осіб, але саме вона визначає справжні відносини між керівниками України та Росії. У дійсності вони є далеко не такими, якими презентуються на широкий загал.

2. Непризначення нового путінського посла в Україні є логічним кроком, який зумовлений правилами вказаної гри. Україна, як відомо, уже тривалий час не має свого посла у РФ - ця посада є вакантною з грудня минулого року, коли попередній посол Єльченко був з неї звільнений у зв'язку з призначенням Постійним представником України при ООН. Призначення за такої обставини нового посла РФ в Україні було б явно асиметричним рішенням у двохсторонній грі. Взагалі, якщо говорити про дипломатичні відносини між Україною і РФ, то в умовах фактичної війни вони є досить дивними. Тому непризначення путінського посла в Україні виглядає як взаємно узгоджене рішення, що має продемонструвати своєрідне збалансування відносин між двома державами. Дипломатично вони «зведені до нуля», але в дійсності на найвищому рівні за відповідного посередництва є дуже активними.

3. Слід пам'ятати, що вказані політико-дипломатичні реверанси відбуваються на тлі фактичної війни. Тому зрозуміло, що посол держави-агресора, яка анексувала частину території України і здійснила збройну агресію стосовно неї, - це значно більше, ніж просто керівник дипломатичного представництва. По суті на нього покладається забезпечення здійснення усієї діяльності, яку його держава веде в Україні. А ця держава веде війну проти України. Відтак Путіну потрібний посол «під війну». Завданням № 1 посла держави-агресора є забезпечення такої агресії засобами, які можуть бути використані під дипломатичним прикриттям.

4. Якби Путіну конче потрібно було призначити свого нового повноцінного (за дипломатичними правилами) посла в Україні, то він це зробив би. Понад те, виходячи зі справжніх (а не демонстративних) відносин політичного керівництва двох держав, він має можливість призначити саме того посла, якого захоче. Захоче, щоб був Бабич - буде Бабич. Захоче, щоб був Іванов - буде Іванов. Захоче, щоб був Ліванов, буде - Ліванов. Захоче, щоб взагалі на певний час в Україні не було його посла - не буде посла. Судячи з усього, за правилами двохсторонньої гри наразі обрано саме останній варіант у цьому питанні.

5. Відсутність де-юре посла РФ в Україні не означає відсутності де-факто керівника російського дипломатичного представництва. Виходячи з наведених вище обставин, можна припустити що таким керівником стане Ліванов. Статус «простого» спецпредставника Путіна в Україні не є тому формальною перешкодою. Просто гібридна війна зумовила гібридну дипломатію, яка вочевидь є згубною для України.

6. Зрештою, Путін легко може обійтись без офіційного посла в Україні. Бо у нього тут є Кум, вплив якого після Революції Гідності спочатку істотно зменшився, але потім зусиллями Путіна був відновлений і навіть посилений. Надсприятливими умовами для цього стала анексія Криму і війна на Донбасі, а також надзвичайно поблажливе ставлення керівництва України, яке надало йому офіційний статус (від України!?) у стосунках з бойовиками і Росією.

Кум вартий не одного посла. Він може напряму контактувати будь з ким з українського істеблішменту. Має давні і дуже своєрідні стосунки з тими, хто нині перебуває на вершині українського владного Олімпу. Достеменно знає вітчизняну владну вертикаль зсередини і володіє різноманітною інформацією (у т. ч. й компрометуючого характеру) про її представників. Має давні специфічні зв'язки з Москвою, але є «своїм» і «там», і «тут». Бо поєднує «тих» і «цих», координуючи (а почасти - й керуючи) їхню діяльність. За категоричним власним наполяганням, тиском Кремля і незрозумілою поступливістю Києва він взяв під свій контроль найболючіше і найчутливіше питання триваючої війни - обмін полоненими. До нього ідуть міністри, депутати, олігархи, посли. Той же попередній путінський посол практично перед усіма важливими заходами (зокрема, перед ключовими зустрічами у Мінську) мав у нього аудієнцію.

У надважливі для Росії моменти до нього навідувались президенти. Як це, зокрема зробив Янукович перед Вільнюським самітом 2013 року. Ввечері 27 листопада 2013 року він утаємничено приїхав до нього додому, а ранком 28 листопада полетів до Вільнюса, де відмовився підписувати Угоду про асоціацію між Україною та ЄС. Тоді інформаційні агентства повідомили, що керівництво ЄС не змогло переконати Януковича підписати історичний для України договір. А Кум напередодні зумів… Чи можна бути переконаним, що він не має аргументів для потрібного переконання нинішнього політичного керівництва?

7. Війна обов'язково закінчиться. Подобається це комусь чи ні, але між Україною та Росією мають бути встановлені взаємовигідні відносини як між державами-сусідами. Це - об'єктивна потреба. Але для того, щоб це сталося швидше і з врахуванням фундаментальних інтересів України, потрібно виконати кілька умов. Перша - замість «гри» з Путіним фактично за його правилами (що є завідомо програшним варіантом) політичному керівництву нашої держави слід зайняти тверду державницьку позицію. Необхідно облишити маніпуляції з патріотизмом і зовнішньою загрозою у власних інтересах. Друга - негайно вивести відносин між двома державами з підкилимного формату на сугубо офіційний. І категорично відмовитись від послуг посередників на кшталт згаданих вище. На мою думку, якби їх не було, то ситуація для України була б кардинально кращою. Одне зрозуміло, що влада сама на це не піде. Заставити її це зробити може лише активність і наполегливість громадянського суспільства.

Топ коментарі
+8
Автор плив- плив, а на березі всрався.
Так добре писав, так правильно, а закінчив сраним доверху . Расєя - сусєд, дружба й торгівля. Тьху? До новоі війни?
показати весь коментар
29.08.2016 13:48 Відповісти
+4
Все правильно автор пишет, только не говорит когда...А добрососедские и взаимовыгодные отношения возможны после ухода путина и кгбэшной хунты и прихода к руководству России проевропейских, адекватных политиков. До тех пор никаких договоренностей (нет смысла с ними говорить, потому что они все время п@здят), все контакты должны быть сведены к техническому min.
показати весь коментар
29.08.2016 14:27 Відповісти
+3
Не ображайте однотурове бидло! Воно досі думає, що в дупі у Бариги є шоколад, і досі тримає це у роті, хоч це і дуже смердить
показати весь коментар
29.08.2016 16:56 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Автор плив- плив, а на березі всрався.
Так добре писав, так правильно, а закінчив сраним доверху . Расєя - сусєд, дружба й торгівля. Тьху? До новоі війни?
показати весь коментар
29.08.2016 13:48 Відповісти
Все правильно автор пишет, только не говорит когда...А добрососедские и взаимовыгодные отношения возможны после ухода путина и кгбэшной хунты и прихода к руководству России проевропейских, адекватных политиков. До тех пор никаких договоренностей (нет смысла с ними говорить, потому что они все время п@здят), все контакты должны быть сведены к техническому min.
показати весь коментар
29.08.2016 14:27 Відповісти
Шановний пане Віктор! Зверніть увагу на морально-психологічний і фізичний стан президента! Він виглядає втомлений,насторожений, майже не посміхається і не зустрічається з журналістами і громадськістю і т.д.. Припускаю, що існують певні,не публічні, загрози його життю і життю його родини ,з боку Путіна (його агентів в Україні) та залякування нанести ракетні удари по знищенню воєнних і енергетичних обєктів України з боку росії. Підкилимні домовленості мабуть існують як з путіним так і з нашими олігархами, які перебувають під його(путіна) впливом (Ахметов, Фірташ ...). Було б наївним думати, що путін маючи вплив на цілі європейські держави та Януковича, не мав(є) впливу на наших олігархів і політиків, які зараз гадають : прийде путін в київ чи не прийде?(скине цю владу чи ні). На мій погляд , виграшнмй варіант для президента та країни це оголошувати Українську національну ідею, підтриману більшістю людей, і згуртовувати навколо себе народ. Покладатись на розвалену корупційну машину та продажних і бездарних високопосадовців. яких він сам призначив, безперспективно. Після цього, безумовно необхіно приступати до виконання пункту 7 Ваших висновків і швидко робити реформи під наглядом суспільства і в інтересах простих людей.
показати весь коментар
29.08.2016 14:28 Відповісти
Не ображайте однотурове бидло! Воно досі думає, що в дупі у Бариги є шоколад, і досі тримає це у роті, хоч це і дуже смердить
показати весь коментар
29.08.2016 16:56 Відповісти
Навіщо ображаєтесь? Ви ж голосували за Порошенка ? Так?
показати весь коментар
29.08.2016 17:24 Відповісти
Пане https://censor.net/user/98956 та https://censor.net/user/49846! Ви зайшли на блог поважного чоловіка, кандидата юридичних наук, колишнього високопосадовця Віктора Трепака, який має довіру людей, нагадили тут, не вникаючи в суть справи і топчетесь в цьому лайні! Я Вам відповів на вашій же мові (хоча стараюсь не вестись на образи двійочників).Після того що Ви почули про себе, пропоную прибрати за собою те написане лайно і вести дискусію. Стосовно голосування за президента то вибирали кращого з гірших(на жаль). Дії Порошенка я не вихваляю бо вважаю що нас не туди ведуть, що кадрова політика провальна, що немає політичної волі боротись з корупцією і т. д.! В своєму коментарі я хотів звернути увагу на те чому він такий і такі його поступки?Адже він не дурний, хитрий, багатий - можливо причина в залякуванні або погрозах з боку путіна за пітримки наших олігархів?
показати весь коментар
29.08.2016 18:41 Відповісти
Гнидо шоколадно, хто тобів насвистів у твої віслючі вуха, що ти можеш когось повчати ?
показати весь коментар
29.08.2016 18:45 Відповісти
Шановний - що б Ви тут не говорили але для офшоренка-панамського головне це його бізнес і те що він став президентом також частинка його бізнесу. А враховуючи його страшенну жадібність і скупість (слова знайомої людини яка його давно і добре знає) він найбільше боїться втратити саме бізнес в тому числі і в *********** де знаходиться далеко не тільки Ліпецька фабрика. І звичайно що така людина не самостійна і ним дуже легко управляють і ***** і його кум і фірташ з ахметовим львочкіним бойком і дальше по списку.
показати весь коментар
30.08.2016 09:54 Відповісти
Припустимо, що це все так як Ви говорите, і що далі Ви пропонуєте?
показати весь коментар
30.08.2016 13:09 Відповісти
Що я пропоную??? Зараз вже нічого не пропоную тому що вважаю що шансів стати нормальною країною в України практично не залишилось. А пропонував я під час Майдану повісити хоч одного бандита проФФесора на Хрещатику але мене слухати ніхто не хотів обзивали провокатором ображали говорили що це не по європейськи а тепер багато хто навіть вибачився але поїзд як кажуть пішов і Україна на нього в черговий але вже мабуть в останній раз не вскочила а до влади знову повернулись до болю в очах знайомі "рила" благо проблем з виборами не було жодних тому що "технології" і награбовані гроші роблять свою чорну справу з дезорієнтованими і бідними а значить продажними виборцями. Ось такі у нас перспективи - я дуже хочу помилятись у своїх висновках але на жаль поки що все саме так виглядає.
показати весь коментар
30.08.2016 14:47 Відповісти
Це зрозуміло, що Петро залежний. Але навіщо нам такий Президент залежний? Так, він не дурень. Але цього мало. Думаю жоден не хотів би мати поруч себе людину-маріонетку. Хіба ні?
показати весь коментар
29.08.2016 19:59 Відповісти
Маріонетки нам не потрібні. І я не обговорюю особистість Порошенка і мене не цікавить подальша його доля (вона в його руках). Проаналізуйте події з часу захоплення Криму, як вів себе Путін. Згадайте як зразу після революції вони дзвонили Турчинову з погрозами, потім європейці дзвонили і не радили стріляти(мабуть їх теж залякувала росія), потім дипломати розказували як путін веде себе на переговорах (кричить на Меркель,Оланда) і думаю нашому президенту він також погрожував ,але чим? особисто знищенням чи великою війною? І в цьому контексті мені цікавий аналіз автора статті стосовно посла росії, переговорника медведчука і дій політичного керівництва України. А Ви що з цього приводу думаєте?
показати весь коментар
29.08.2016 21:01 Відповісти
Думаю, що війна з Рашою(чі як там це буде називатись), невідворотня. І Порошенко на посаді Лідера нації в цей час буде українською КАТАСТРОФОЮ. Бо він не буде приймати адекватних рішень. Домовитись не завжди реально. Іноді треба просто битись. А він цього ні за яких обставин робити не буде. Тож, чим раніше українці поміняють його на нормального патріота, тим ця катастрофа буде меньшою. Але уникнути її повністю вже, нажаль, не вдасться
показати весь коментар
29.08.2016 22:23 Відповісти
Скоро поміняти президента не вдасться. Бо треба відставку,гроші, комісії,вибори 2тури ,підрахунок,потім суди., а якщо врахувати як в нас голосують то ще не знати кого виберуть. Автор статті пропонує громадянському суспільству тиск на владу щоб робили те що треба. Кияни активності не проявляють ,а іногородні в більшості своїй сидять без грошей. Подивіться скільки людей прийшло на пікет під ГПУ після нападу на НАБУ, скільки по подіях по Іловайську*, а скільки під суди по добровольцях?.Має відбутись щось резонансне, але боюсь щоб не виникли бунти які будуть громити всіх без розбору(не дай Бог). А щодо путіна, то він готується до війни (кілька тихнів розвідка оголосила про підготовку росією місць в лікарнях, минулого тиж Богословська зачвила що з достовірних джерел їй відомо що росія поповнює мобілізаційний резерв, сьогодня в росії проводять навчання органів влади як працювати під час війни, я вже не кажу про повну бойову готовність військ,навчання і звезення озброєння іт.д.). Що за часи настали на нашу голову? Надія тільки на самих себе.
показати весь коментар
30.08.2016 00:08 Відповісти
Як ми поміняємо ***** на Юлю - не важливо. Коли почнеться Велика Пожежа, то це відбудеться автоматично і Юля буде таким-собі "старшим на пожежі". Але краще, щоб Вона прийшла до влади якнайщвидше. Дивні люди, що сподіваються перебути ці переміни відгородившись від світу високим парканом))
показати весь коментар
30.08.2016 11:17 Відповісти
Сьогодня оприлюднили рейтинги політиків, згідно опитування громадської думки : як би вибори президента відбулись зараз: першим йде Порошенко -20% ; друга Юля -15% Де тут нові обличчя, не бачу!? Міняти президента треба, але тільки Законно і прошу цього навіть не кометувати. Ви прихильник Юлі і це Ваш вибір, але хтось мудрий сказав: - якщо весь час робити ті самі дії, то результат буде той самий. Думаю ,що треба шукати когось нового, чесного і справедливого з конкретною,реальною програмою.
показати весь коментар
30.08.2016 13:07 Відповісти
Втомлэному и напуганому прэзидэнту ничего не мешает сказать - я устал, я ухожу. И организовать досрочные выборы президента. И это будет достойный шаг обнуляющий многие его глупости.
И не нужно говорить что кроме ,,втомлэнного и заляканного,, никто ни не сможет разрулить ситуацию.
показати весь коментар
29.08.2016 17:22 Відповісти
Погоджуюсь що президент повинен сам піти. Інакше ми будемо мати ще одного "лєгітімного" і "вічноживого". Нову владу має визнати весь світ бо інакше буде життя "концлагер".
показати весь коментар
29.08.2016 18:24 Відповісти
Сам піти? От і ти йди, а не погоджуйся. Во твої погодження - це нуль без палички )))))
показати весь коментар
29.08.2016 18:49 Відповісти
Ніні чи Мині будеш писати в приват. А тутечки - інтернет, то й пишеш ти в інтернет, Сашок.
показати весь коментар
29.08.2016 19:47 Відповісти
показати весь коментар
29.08.2016 20:11 Відповісти
"під наглядом суспільства і в інтересах простих людей" Улыбнуло...
показати весь коментар
30.08.2016 07:16 Відповісти
Бажаю гарного настрою і часто посміхатись. Переконаний, що Ви прекрасно розумієте що конкретно стоїть за цими загальними фразами. Дякую за цікавий коментар. Приблизно уявляю хто Ви (в хорошому смислі).
показати весь коментар
30.08.2016 13:23 Відповісти
Дякую Вам, Дорогий друже Олександр!
показати весь коментар
31.08.2016 13:38 Відповісти
Якщо я не помиляють, то я колись ,бачив Ваше інтервю ( здається по- скайпу із однієї священної держави) громадському ТВ. Воно мені сподобалось , хоча деталі зараз точно не памятаю.
показати весь коментар
31.08.2016 15:45 Відповісти
Олександр, боюсь я Вас разочарую, интервью Громадському TV я не давал. Родился в Чигрине, недалеко от Холодного Яра.
показати весь коментар
31.08.2016 16:49 Відповісти
Все одно дякую! Удачі!
показати весь коментар
31.08.2016 18:14 Відповісти
Пане Олександре! Запрошую Вас для подальшого спілкування через http://goo.gl/VB3XXT Facebook
показати весь коментар
30.08.2016 13:53 Відповісти
Дякую. Домовились.
показати весь коментар
30.08.2016 18:02 Відповісти