10939 відвідувачів онлайн
12 266 63
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

“ЗАХІД-2017".Чи готова Україна до сценарію вторгнення з півночі?

Останній місяць в інформаційному просторі активно обговорюють спільні стратегічні навчання (ССН) Збройних сил Російської Федерації й Республіки Білорусь під назвою "ЗАХІД-2017", що відбудуться у вересні, на півдні Білорусі , в безпосередній близькості від північного кордону України. За офіційними даними, у навчаннях візьмуть участь до 13 тис. військовослужбовців.

Однак за даними РНБО України, цифри значно більші: 230-240 тис. осіб, понад 10 тис. одиниць бойової техніки, близько 100 літальних апаратів та близько 40 кораблів/підводних човнів різного класу. До того ж секретар РНБО України Олександр Турчинов додав, що під виглядом таких стратегічних командно-штабних навчань у Білорусі Російська Федерація може створити ударні угруповання військ для переходу державного кордону та військового вторгнення в Україну, бо подібні військові навчання вже неодноразово використовувались Росією для досягнення політично-військових цілей, зокрема, навчання "Кавказ-2008" (15 липня - 2 серпня 2008 року) - російські війська, що залучались до маневрів, не повернулися з полігонів до пунктів постійної дислокації та розпочали збройну агресію проти Грузії".

Свої побоювання висловив і начальник генштабу Збройних сил України Віктор Муженко, заявивши, що такі навчання носять виключно наступальний характер. Можливі загрози не виключає і міністр оборони України Степан Полторак.

Висловилися з цього приводу і деякі військові експерти. Приміром Дмитро Снєгірьов зазначив, що Росія не лише має на меті психологічно тиснути своєю концентрацією військ на кордоні, але й убезпечити себе від можливих непередбачуваних сценаріїв розвитку подій. Наприклад, коли підконтрольні їй бойовики вийдуть з-під контролю.

(на фото - російські військові під час навчань у Псковській області, 23 серпня 2015 року )

У НАТО вже висловили побоювання, що Захід 2017 - це "троянський кінь" Росії, який дозволить Москві залишити в іншій країні військову техніку. Та загалом, "Захід-2017" називають найбільш масштабами навчаннями за участю Москви з 2013 року.


ЩО ЗА НАВЧАННЯ?

ССН (спільні стратегічні навчання) проводяться раз на два роки у відповідності з рішенням президентів Росії й Білорусі від 29 вересня 2009 року.

(на фото Президент Білорусі Олександр Лукашенко (праворуч) і президент Росії Володимир Путін під час спільних навчань «Захід-2013» )

Задекларована мета навчання - перевірка можливості Росії й Білорусі забезпечити безпеку союзної держави, її готовність до відбиття можливої агресії, а також підвищення злагодженості органів військового управління, польової і повітряної підготовки з'єднань і військових частин.
На ССН «Захід-2017» запрошено міжнародних спостерігачів від ОДКБ, ЄАЕС, СНД, НАТО. Також в рамках сесії Парламентської асамблеї ОБСЄ в Мінську запрошення отримали представники делегації ОБСЕ з США. А нещодавно міністерство оборони Білорусі запросило на навчання міжнародних наглядачів від України.

Водночас у НАТО заявили про непрозорість організації проведення навчань "ЗАХІД-2017".

«Спостереженням, згідно з Віденським документом, передбачено, зокрема, проведення брифінгів щодо сценарію та прогресу, можливості спілкування з окремими солдатами про навчання та авіаспостереження за навчаннями. Росія і Білорусь, натомість, обирають вибірковий підхід. Таке ухилення від обов'язкової прозорості викликає запитання», - наголосили в штаб-квартирі Альянсу.

ССН відбудеться в два етапи на території Російської Федерації й Республіки Білорусь. Практичні дії ССН «Захід-2017» в Республіці Білорусь будуть відпрацьовуватися на шести полігонах: Лепельський, Борисовський, Лосвідо, Осиповичський, полігонах ВПС і військ ППО Ружанський, Домановський і одній ділянці місцевості поблизу населеного пункту Дретунь.


ПРО ЗАГРОЗУ ДЛЯ УКРАЇНИ

Сили протиповітряної оборони Білорусі та РФ вже фактично об'єднано (під егідою РФ), оголошено спільний повітряний простір та його охорону (це сили ППО, засоби РЕБ, повітряно-космічні сили РФ).

За повідомленнями ЗМІ ударні тактичні групи РФ паралельно розгортаються біля кордонів України в Краснодарському краї (на межі з Донецькою областю), на Кримському перешийку, а також у Воронезькій області.

За аналітикою "Корпусу захисників революції гідності", одним з вірогідних сценаріїв вторгнення (якщо воно буде) є прорив ударної групи військ РФ з півночі України в напрямках Ковель - Луцьк -Рівне, Сарни-Рівне, Овруч - Коростень - Житомир, Коростень - Новоград-Волинський, Овруч-Малин.

"Ми нікого не лякаємо і не стверджуємо, що знаємо плани ворога. Це не так. Однак, треба зважати на ризики і бути готовими й до такого сценарію, оскільки для його реалізації, схоже, є усі підстави. Танковий марш, з супроводом штурмової авіації, без заходу в великі міста. Ціль: відсікання півночі України від центру, з можливим створенням "бурштинових республік" на територіях Волинської, Житомирської, Рівенської областей", - каже перший заступник голови Корпусу, ветеран АТО Олексій Бежевець, - "При цьому беруться під ворожий контроль об'єкти критичної інфраструктури: електростанції, в першу чергу атомні (їх же треба "охороняти"?), шляхи сполучення, об'єкти ГТС. За мету не ставиться окупація територій: мова йде про винищення сил оборони, дезорієнтацію суспільства, наведення жаху, з наступним схилянням до "миру" на своїх умовах, в ідеалі - з контрольованою (маріонетковою) владою. Переваги такого кроку для ворога очевидні. Що його від цього може зараз стримати? Точно не "засудження міжнародною спільнотою" чи нові економічні санкції".


Олексій Бежевець не виключає, що можливим приводом для вторгнення може слугувати провокація, пов'язана з "руським міром" (будь-які прояви насильства), і введення військ буде аргументуватися крайньою потребою захисту "рускоязичних брат'єв" чи "настоящєво" православ'я від "бєсчінствующіх бандеровцев".

(на фото - російські військаберуть участь у навчаннях неподалік від чеченського кордону, 19 березня 2015 року)

Водночас політолог-міжнародник Олег Волошин називає паніку навкруги навчань - безпідставною, адже Росія може напасти в будь-який момент, питання в іншому - чи зможе українська армія дати відсіч?


"Насправді російська армія достатньо добре підготовлена на західному напрямку - від Прибалтики і до Чорного моря. А північнокавказький військовий округ Росії є найбільш боєздатним. Навіть тієї армії Росії, що є у Криму, достатньо, щоб почати окупацію півдня України. Це все українські військові розуміють.Ми не знаємо ще, як наші Збройні сили готові протидіяти російській авіації", - зазначив політолог.


ЩО ПЛАНУЄ РОСІЯ ЯК ДЕТОНАТОР ДЛЯ ВТОРГНЕННЯ

За словами голови "Корпусу захисників революції гідності" Андрія Бойчука, Росія має інтерес до півночі України, зокрема через атомні електростанції і так звані "бурштинові республіки". Адже на півночі України знаходиться Рівненська атомна електростанція, Чорнобильська атомна електростанція, а також видобуток бурштину.


"Північ України є "зручною" для вторгнення з території Білорусі. Україна історично не готувалася до будь-якої агресії з цього напрямку. А наявність значних територій, де ведеться незаконний видобуток бурштину та спричинений цим елемент "анархії", з зацікавленістю кримінальних елементів у послабленні контролю з боку центральної влади, додає відповідному замислу аргументів" - каже Андрій.

Також Андрій наголошує, що задля цього РФ може здетонувати ситуацію, використовуючи певні провокації.

"Осінь історично є в Україні складним політичним періодом. І ця осінь, вочевидь, не буде виключенням. Починає роботу Верховна Рада. Ймовірно подаються нові подання на зняття недоторканості з депутатів. Це спричинює різноманітні акції, масові протести і т.п. В свою чергу, "ображений" Саакашвілі рветься до України, що також призведе до протистояння його прихильників з силовиками. Російські агенти впливу активуються, суспільство заливає потік провокативної дезінформації. СБУ вже неодноразово повідомляло про знешкодження шпигунів та диверсантів, можливі вбивства з метою дестабілізації ситуації (деякі з них вже мали місце, в т.ч. в центрі Києва). На цьому фоні кілька гучних провокацій в стилі "рускіх обіжают" можуть порушити крихкий баланс. І стати приводом для вторгнення" - констатує Андрій Бойчук.


ПРО ГОТОВНІСТЬ ДАТИ ВІДСІЧ

Територія України поділяється на зони оборони за адміністративними одиницями верхнього рівня (області, міста спеціального статусу, автономна республіка), які в свою чергу підпорядковуються відповідним оперативним командуванням збройних сил, до зони відповідальності яких належать ці адміністративні одиниці. Кожен військовий комісаріат формує роту охорони, а обласні військові комісаріати на додачу формують батальйон територіальної оборони (БТрО, 27 батальйонів), кожен районний (міський) військовий комісаріат у районі своєї відповідальності формується від 2 до 5 загонів територіальної оборони, в залежності від покладених завдань, 1202 загони, щонайменше, не враховує окуповані території. Приблизна штатна чисельність (тобто, на папері) - 423428 (батальйони: 13284, роти охорони: 75988, загони оборони: 334165) осіб.

Територіальну оборону на всій території України організовує Генеральний штаб Збройних Сил України, на території областей відповідні обласні державні адміністрації в межах своїх повноважень. Безпосереднє керівництво територіальною обороною держави здійснює начальник Генерального штабу - Головнокомандувач Збройних Сил України.

(на фото - танки.Навчання українських танкістів на полігоні, 2017)

До виконання завдань територіальної оборони в межах їх повноважень залучаються Збройні Сили України, інші військові формування, утворені відповідно до законів України, органи внутрішніх справ, підрозділи Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України та відповідні правоохоронні органи.

Оборона півночі України, поблизу якої і проходитимуть навчання "ЗАХІД-2017", покладена на Оперативне командування «Північ» - оперативне об'єднання Сухопутних військ Збройних Сил України.

(На фото -кулемет: НСВТ 12,7 - потужна зброя проти легкоброньованої техніки та живої сили супротивника.Використання на дослідному зразку військового робота. Україна, 2017)

Територія відповідальності: Житомирська, Київська, Полтавська, Сумська, Черкаська, Чернігівська області та місто Київ. Також, кожні 30-50 км на кордоні України розташовані прикордонні загони, оснащені стрілецькою зброєю та легкоброньованою технікою.


"Однак за своїм озброєнням та комплектацією прикордонні загони вочевидь не в змозі зупинити військовий прорив. Буду радий помилитися, проте вони не зупинять танки, не кажучи вже про літаки і артилерію. Короткі відстані для бойового маршу та розвинуті транспортні магістралі на вказаному напрямку, відсутність укріпленої лінії оборони, дозволяють військам можливого вторгнення безперешкодно та в лічені години вийти на варшавську та житомирську траси та досягти тактичної переваги" - каже Олексій Бежевець.


НЕПРЯМІ ОЗНАКИ МОЖЛИВОЇ ПІДГОТОВКИ ПРОРИВУ

Як нещодавно заявив народний депутат України Артем Вітко - за останньою розвідувальною інформацією, із заходу нашої країни, Волинської області, помічені рухи безпілотників типу «Орлан»російського виробництва. Помічені вони були безпосередньо над Ковелем. Ковель - це вузлова станція переміщення сил і засобів.


"Плюс у Володимирі-Волинському було створено новий підрозділ протиповітряної оборони, що свідчить про ведення радіоелектронної розвідки на території нашої країни",- зазначив депутат.


До того ж Росія зафрахтувала для перевезень озброєння та техніки на ці навчання понад 4 тисячі залізничних вагонів. Хоча на попередніх таких навчаннях було залучено 63 вагони, а на ще одні попередні 125.

За інформацією InformNapalm, Росія використовує маневри «Захід-2017» для перекидання ударних бронегруп. Зокрема зафіксовано, що з початку серпня 2017 року розпочалось масштабне переміщення російської військової техніки за всією лінією європейського кордону Російської федерації: від берегів Балтійського моря в Санкт-Петербурзі до берегів Чорного моря, включаючи анексований український Крим.

Ще однією непрямою ознакою не навчальних цілей перекидання техніки можна вважати підготовку нових гілок залізничних колій. Наприклад, в 2008 році, за 2 місяці до початку вторгнення в Грузію, Російська Федерація розпочала в авральному порядку прокладення нової залізничної гілки до грузинського кордону.

7 серпня 2017 року в російських ЗМІ з'явилися повідомлення про те, що залізниця на півдні РФ, яку проклали в безпосередній близькості до українського кордону, фактично введена в експлуатацію. При цьому в російському медіапросторі лунають гучні заголовки з двозначним змістом: «Російські залізничні війська нанесли по Україні фінансовий удар».


ТЕРОБОРОНА ТА РЕЗЕРВІСТИ

Фактично, загони територіальної оборони створені в більшості міст на рівні не нижче районного центру. Організація цієї роботи покладена на військові комісаріати. Ефективність цієї роботи не в останню чергу залежить від керівництва військоматів та підтримки місцевих адміністрацій та місцевих рад.

При цьому, за словами Олексія Бежевця є чимало спільних для усіх районів викликів, які потребують реагування та зараз в сукупності значно знижують, практично нівелюють боєздатність цих утворень, особливо їх здатність швидкого збору, озброєння та реагування у разі раптового вторгнення.


"Більшість військоматів сформували загони територіальної оборони, провели навчання. Це добре! Проте, військомати зазвичай не зберігають зброю, призначену для загонів територіальної оборони. Деякі військомати взагалі не мають пристосованих зброярень, в деяких зброярні не достатньо великі. Зброя зберігається централізовано на складах. Її швидка доставка до військоматів в умовах раптового вторгнення є сумнівною, що унеможливлює ефективне озброєння особового складу", - розповідає Олексій.

Та додає, що призначена для загонів територіальної оборони стрілецька зброя не дозволяє комплектування боєздатних підрозділів для ефективного ведення бойових дій проти сучасної регулярної армії, зокрема проти ворожої техніки. Ці загони по суті є "партизанськими", для зупинення наступу військ механізованого противника вони не пристосовані.

За словами голови "Корпусу захисників революції гідності" Андрія Бойчука, існує ще одна проблема - це недостатність та безсистемність проведення зборів,навчань українських резервістів та загонів територіальної оборони. Під час проведення таких навчать не завжди враховуються реальні сценарії.

"Проведення навчань стикається з неможливістю повноцінного та систематичного збору особового складу загонів, особливо в терміновому порядку, через відсутність ефективних правових важелів впливу щодо осіб, які їх саботують. Відсутнє достатнє фінансове забезпечення для компенсації зарплат на час проведення навчань, а також не вистачає коштів для забезпечення системного харчування, проїзду. Далеко не усі люди готові займатися серйозною справою системно на волонтерських засадах. З огляду на це, рівень мотивації бійців загонів тероборони до навчань є неоднорідним, і чи зберуться усі ці люди у день "Ч" - не відомо", - зауважив Андрій.


МОЖЛИВОСТІ ТСОУ


Є таке собі Товариство сприяння обороні України (ТСОУ), правонаступник загальновідомого ДТСААФ (Добровільне товариство сприяння армії авіації і флоту). Зареєстроване як Всеукраїнська громадська оборонно-патріотична організація громадян. Її метою встановлено сприяння обороні і підготовці членів Товариства до праці і захисту Батьківщини. Товариство має обласні організації в усіх областях, розгалуджену мережу шкіл та клубів. Інфраструктура та майнові потужності ТСОУ вочевидь є цілком достатніми для ефективного формування та навчання загонів територіальної оборони, матеріального забезпечення цих загонів, за мінімальної підтримки з боку держави.

Разом з тим, представники Корпусу зазначають, що через повну безконтрольність діяльності з боку держави (хоча все майно свого часу було фактично державним) ТСОУ заявлених функцій в повній мірі не виконує, а внесок організації в обороноздатність країни є неспівставно низьким. Крім того, товариство на сьогодні фактично є комерційною структурою, яка отримує дохід від діяльності автошкіл, клубів, оренди нерухомості тощо. Безсумнівно, з цим треба терміново щось робити, особливо в умовах війни.


ВІДКЛИКАНІ ЗАКОНОПРОЕКТИ


Неабияку роль у захисті держави та в подальшому у формуванні боєздатної української армії відігравали добровольці, особливо в 2014-2015 роках. Згодом добровольчі загони та окремі бійці легалізувалися в частинах ЗСУ та МВС. До цього часу на передовій воюють (і роблять це ефективно) бійці ДУК "Правий сектор" та УДА. Однак, значна частина патріотів, готових ставати на захист країни, наразі не консолідована та розпорошена по усій Україні. Далеко не кожен готовий (а багато хто й не може по віку чи стану здоров'я, по сімейним обставинам) ставати до зброї в армії. Потенціал добровольчого руху, як основи для розгортання оборони країни у разі військових загроз, вочевидь підлягає правовому врегулюванню. І такі спроби були.

"Загалом подано до Верховної ради України подано та згодом відкликано три законопроекти, - розповідає Андрій Бойчук, - котрі могли врегулювати повноваження добровольців. Однак усі законопроекти отримали негативні висновки правової експертизи, а частково не відповідали Конституції, і зрештою були відкликані".

Для довідки.

1.Проект Закону про «Народне ополчення «Резервістська армія України» від 15.04.2014 року № 4705. Ініціатор: Катеринчук М.Д. Статус: відкликано.

2.Проект Закону про «Резервну армію» від10.04.2015 року №2634. Ініціатори: Береза Ю.М., Левус А.М. Статус: відкликано.

3.Проект Закону про «Добровольчий Український Корпус» від 14.05.2015 року № 2851. Ініціатор: Д.Ярош. Статус: відкликано.


ДІЯТИ! НЕ МОЖНА ЗВОЛІКАТИ !


За словами громадських активістів, пов'язані з навчаннями "ЗАХІД-2017" загрози показують, що Україна фактично не готова до захисту свого північного кордону, у разі наступу військ РФ. Разом з тим, реалізації згаданого песимістичного сценарію можуть стати на заваді проактивні комплексні дії по реагуванню на наявні загрози.


"Вочевидь треба забезпечити зберігання штатної зброї для загонів територіальної оборони в зброярнях військоматів Києва та північних областей України, - каже Олексій Бежевець, - укомплектувати загони територіальної оборони крупнокаліберними кулеметами, РПГ, ПТРК, ПЗРК, БПЛА, засобами зв'язку, броньованою технікою та автотранспортом. Організувати збори/навчання. Також слід внести зміни до Положення про територіальну оборону України (Указ Президента України від 02.09.2013 № 471/2013) та підзаконних актів МО та ГШ, з метою реалізації комплексу заходів по усуненню вказаних недоліків".


Вбачається доцільним (звісно, це в компетенції ГШ ЗСУ) здійснити передислокацію військових частин (з західних районів, Львівська область тощо) та формування тактичного резерву на випадок ворожого наступу з півночі. Не можна забувати і про антидиверсійну роботу по лінії кордону та вглибині територій (ліси, містечка, критичні об'єкти інфраструктури), розгортання додаткових сил протиповітряної оборони. Необхідно приділити увагу розбудові лінії укріплень (блокпостів тощо), в тому числі протитанкових, на можливих векторах прориву. Поєднання цих заходів з широкомасштабними навчаннями загонів територіальної оборони (можливо - спільно з регулярними частинами, артилерією) може створити таку оперативно-тактичну ситуацію в регіоні, за якої реалізація сценарію з вторгненням стане недоцільною (невиправданою) для противника. Як восени цього року, так і загалом.

Андрій Бойчук додає, що слід повернути ТСОУ під контроль держави, змінивши керівництво, а також легалізувати добровольчий рух, зробивши його основою теритіальної оборони держави.


"Для впорядкування та легалізації добровольчого руху взяти усе раціональне та слушне з вказаних законопроектів, виробити новий виважений проект закону, з врахуванням висновків Головного юридичного управління Верховної ради України по попереднім проектам,- каже Андрій, - та провести громадське обговорення, подати законопроект до парламенту консолідовано від групи народних депутатів, забезпечити громадську підтримку та прийняття закону народними депутатами".

Топ коментарі
+13
“ЗАХІД-2017".Чи готова Україна до сценарію вторгнення з півночі? - Цензор.НЕТ 9689
показати весь коментар
25.08.2017 18:39 Відповісти
+12
звичайно, що готова - у нас генералів, як сміття
показати весь коментар
25.08.2017 14:45 Відповісти
+7
Какая херня , просто не хочется комментировать .
Вероятность нападения с территории Беларуси равна где-то 0.1% ...
Такое впечатленние , что речь идёт о территории Сомали , где нет власти , где одни разрозненные банды . Та плять , шо Батько он самоубийца ? Он шо решил перекваллифицироваться с бога и царя белорусов , в губернаторы маленькой провинции , который на полусогнутых в Кремль заползает под шелбаны и насмешки Кадырки и его банды ?! Такова участь сейчас ********** уровня губернаторов ! А шо у после такой атаки у Лукаша будут другие раскладки ?! Ну подумайте хорошо головой , зачем Бацьке такая жопа ?!
И шо забыл у враждебных к мокшанцам полищуков ***** и шо его ждет в тех лесах - ад партизанских ударов сотни сожжённых танков и пехотинцев ... Там и бронетехнику не развернёшь и авиацию .
А если реальная угроза и есть , то точно не оттуда , а Харковская область , где-то процентов 20% . Там ведь завод Малышева , кто забыл про это , тот вообще никакой аналитик . Там завод , там его склады с тысячами единиц танков и гораздо больший процент ватного населения . Плюс степь , много открытой местности , что даёт преимущество использования фронтовой авиации .
Если у ***** и есть планы удара , то только там и тогда учения в Беларуси это всего отвлекающий маневр и донесения разведки , типа там вместо официальных 15 тысяч в 10 , в 15 раз больше -- это какая-то дезонформация . Батько тупо такое количество орков себе на свой геморрой тупо не пустит .
Харьков вероятнее , потом Сумская область (но там "Свобода" , "Баткивщина" могут тысяч 50 партизан выставить) . А в Харькове мэр у него в подсобке два флага и он как любая крыса принюхивается и если что - сдаст город с потрохами !
Плюс , надо не забывать ... ***** тайный болельщик мацковского "Спартака" времён Черенкова , который по раз двадцать за пятилетку ловил динамовцев Лобановского на тупой и одинаковой их фирменной "стеночке" ... Так шо с ударом через харьковскую область существует вероятность нового похожего на два предыдущих тупорылого котла . Только если им даже на половину удастся глубоко зайти в область , то в глубоком тылу окажется вся наша лугунская и часть донецкой группы войск .
А то что там пока нет ударного кулака и вообще концентрации войск ... то тыловая крыса ***** , конечно , не полоумный но фронтовик Гитлер и шамановы это не потомственные военные гитлеровского генштаба ... Но придумывать подлянки могут . Вот зелёные ******** уже захватывали Крым ... Сколько их там завесли сперва в гражданке и отдельно от бронетехники ? И это по воздуху . Тут ночью пустят несколько доп-составов типа туристов и отдыхающих . А технику они могут перебросить отдельно после учений типа транзитом к местам постоянной дислокации ... Это не вотчина Батьки , а своя *****вская - 4 суток и они начнут вторжение там , где есть у них больше шансов нанести больший урон и шанс на ещё в разы более масшабный котёл создать , после которого эти козлы барыги ещё капитуляцию могут подписать .
Доверия к ним ноль . По крайней мере дурят народ даже в этом вопросе : откуда может идти угроза . Как-то с трудом верится , что у них отсуствуют топографические карты , что отсуствуют грамотные аналитики . Вопрос - почему вся эта пурга про пукалки в Белоруси ?! Не является ли это намеренная дизоирентация народа и подготовкой к новой капитуляции - типа Минск - 102 ...
показати весь коментар
26.08.2017 00:15 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
звичайно, що готова - у нас генералів, як сміття
показати весь коментар
25.08.2017 14:45 Відповісти
Да же и не знаю что сказать. Факт, что территориальная оборона в ж..е. Прокомментирую только оснащение оружием.... Откуда???? Его для фронта не хватает.... Если что и будет, то поляжет героев много, как под Мариуполем в 2014 будем агрессора стрелкотней встречать. А потом тот кто отвечает за территориальную оборону будет геройские мемуары писать.... При этом на фронте он вряд ли будет.
показати весь коментар
25.08.2017 15:49 Відповісти
а у меня другой вопрос-это что справка для орков, мол идите, у нас все на легке. Почему все кому не лень печатают то о чем надо бы помолчать. И кстати в той самой Черкасской есть не только самооборона
показати весь коментар
26.08.2017 08:56 Відповісти
Ой очередные експерты! 1 танковая бригада - под 200 танков из них 80 булатов + 72,30 мех бригады + 95 высокомобы + 26 артбригада на МСТА-С и Гиацинт-С и это только первая линия а там и 19 (Хмельницкий) ракетная бригада с Точками -У, а там и другие подтянуться! В замес рашисты попадут не хилый!
показати весь коментар
26.08.2017 16:45 Відповісти
опять ? "тыхо бо пуйло нападе ""
показати весь коментар
25.08.2017 15:51 Відповісти
“ЗАХІД-2017".Чи готова Україна до сценарію вторгнення з півночі? - Цензор.НЕТ 9689
показати весь коментар
25.08.2017 18:39 Відповісти
Да! Да!Его читают уже миллионы маладых людей!
Барец с верховным главнокомандующим - властитель дум подростающего поколения!
показати весь коментар
26.08.2017 11:32 Відповісти
по большому счёту ваш скепсис на предмет персоналий нашего политбомонда разделяю
на все 1000% но.... тут такое дело - вонь пошла... понимаешь? это ведь не просто какието
там добровольцы-ветераны, волонтёры или вапще диванные, как мы с тобой, это чиновник
3 или даже 2-го ранга.... причём международник... а это ведь приоритетная область преза
в Украине и его лицо за бугром, то есть стройные ряды начали давать трещину и радует меня
сей факт признанием со стороны "аппарата" того что ПеПо исчерпался.
показати весь коментар
28.08.2017 16:07 Відповісти
Єто чиновник, которому 2014 году дали ногой под зад. Источник критики понятен?
показати весь коментар
28.08.2017 17:03 Відповісти
да хрен с ним, меня он как персона ничем не очаровывает, давай альтернативу.....
показати весь коментар
28.08.2017 17:54 Відповісти
Альтернативу ЧЕМУ?
показати весь коментар
28.08.2017 19:03 Відповісти
тексту, ясень пень..... как на меня то не политборьба должна быть а кандалы и пытошная...
но хотя бы политборьба.... но.... хде она... хто эти херои....??? чи знов не "вродило"....???
показати весь коментар
28.08.2017 20:11 Відповісти
извини я не про какшки в тексте, я про смысл которого ты не увидел в силу.... ну думаю,
профессионализма.... видимо у тебя твой крест.... видимо не бесплатный....
показати весь коментар
28.08.2017 20:45 Відповісти
Если бы....
показати весь коментар
28.08.2017 22:38 Відповісти
земля не плоская, а круглая
и Рошен не барига, а полковник Исаев
показати весь коментар
26.08.2017 17:23 Відповісти
авжеж, виробити новий проект закону про добровольчий корпус, про резервну армію, про народне ополчення - якраз як депутати приїдуть з Мальдівів чи Середземноморських курортів, розпочнуться путінськи військові навчання. Ну як завжди, бо нашим депутатам та всім керманичам взагалі поспішати нікуди - та й вілли в райских місцях у всіх понакуплені давно - можуть просто чкурнути... ну тоді ми без закону будемо партизанити - от тільки з чим?
показати весь коментар
25.08.2017 20:34 Відповісти
Надо вооружаться. У меня АКМ в сейфе уже стоит, на днях ещё и помпу прикуплю. Это, конечно, как рогатка в современной войне, но по сравнению с весной 2014 г., когда у меня был нож, стальной дрын и канистра бензина, это что-то. Если у каждого будет в сейфе карабин, с этим можно партизанить.
показати весь коментар
25.08.2017 21:09 Відповісти
У большинства и єтого сегодня нет. Воевать бум с буем наперевес. Таки дела, ука!
показати весь коментар
26.08.2017 10:59 Відповісти
Какая херня , просто не хочется комментировать .
Вероятность нападения с территории Беларуси равна где-то 0.1% ...
Такое впечатленние , что речь идёт о территории Сомали , где нет власти , где одни разрозненные банды . Та плять , шо Батько он самоубийца ? Он шо решил перекваллифицироваться с бога и царя белорусов , в губернаторы маленькой провинции , который на полусогнутых в Кремль заползает под шелбаны и насмешки Кадырки и его банды ?! Такова участь сейчас ********** уровня губернаторов ! А шо у после такой атаки у Лукаша будут другие раскладки ?! Ну подумайте хорошо головой , зачем Бацьке такая жопа ?!
И шо забыл у враждебных к мокшанцам полищуков ***** и шо его ждет в тех лесах - ад партизанских ударов сотни сожжённых танков и пехотинцев ... Там и бронетехнику не развернёшь и авиацию .
А если реальная угроза и есть , то точно не оттуда , а Харковская область , где-то процентов 20% . Там ведь завод Малышева , кто забыл про это , тот вообще никакой аналитик . Там завод , там его склады с тысячами единиц танков и гораздо больший процент ватного населения . Плюс степь , много открытой местности , что даёт преимущество использования фронтовой авиации .
Если у ***** и есть планы удара , то только там и тогда учения в Беларуси это всего отвлекающий маневр и донесения разведки , типа там вместо официальных 15 тысяч в 10 , в 15 раз больше -- это какая-то дезонформация . Батько тупо такое количество орков себе на свой геморрой тупо не пустит .
Харьков вероятнее , потом Сумская область (но там "Свобода" , "Баткивщина" могут тысяч 50 партизан выставить) . А в Харькове мэр у него в подсобке два флага и он как любая крыса принюхивается и если что - сдаст город с потрохами !
Плюс , надо не забывать ... ***** тайный болельщик мацковского "Спартака" времён Черенкова , который по раз двадцать за пятилетку ловил динамовцев Лобановского на тупой и одинаковой их фирменной "стеночке" ... Так шо с ударом через харьковскую область существует вероятность нового похожего на два предыдущих тупорылого котла . Только если им даже на половину удастся глубоко зайти в область , то в глубоком тылу окажется вся наша лугунская и часть донецкой группы войск .
А то что там пока нет ударного кулака и вообще концентрации войск ... то тыловая крыса ***** , конечно , не полоумный но фронтовик Гитлер и шамановы это не потомственные военные гитлеровского генштаба ... Но придумывать подлянки могут . Вот зелёные ******** уже захватывали Крым ... Сколько их там завесли сперва в гражданке и отдельно от бронетехники ? И это по воздуху . Тут ночью пустят несколько доп-составов типа туристов и отдыхающих . А технику они могут перебросить отдельно после учений типа транзитом к местам постоянной дислокации ... Это не вотчина Батьки , а своя *****вская - 4 суток и они начнут вторжение там , где есть у них больше шансов нанести больший урон и шанс на ещё в разы более масшабный котёл создать , после которого эти козлы барыги ещё капитуляцию могут подписать .
Доверия к ним ноль . По крайней мере дурят народ даже в этом вопросе : откуда может идти угроза . Как-то с трудом верится , что у них отсуствуют топографические карты , что отсуствуют грамотные аналитики . Вопрос - почему вся эта пурга про пукалки в Белоруси ?! Не является ли это намеренная дизоирентация народа и подготовкой к новой капитуляции - типа Минск - 102 ...
показати весь коментар
26.08.2017 00:15 Відповісти
_Какая херня, говоришь?.. Такое ощущение, что ты сегодня с Луны свалился, и все что происходило последние 10 лет у нас и в мире просто пропустил. Поразительно неадекватная реальности оценка.
показати весь коментар
26.08.2017 11:01 Відповісти
Бла-бла-бла ...
А по сути -- нихера !
показати весь коментар
26.08.2017 14:11 Відповісти
Тут все просто - треба відповісти на одне питання - НАВІЩО ?
Тобто - навіщо , комусь , нападати на нас із півночі ? І все одразу стане зрозуміло ...
показати весь коментар
26.08.2017 15:15 Відповісти
И?..
показати весь коментар
26.08.2017 15:32 Відповісти
Таке питяння не є "говно-вопросом" , тільки для тих , хто трохи вважає ***** за людину й хто вірить , що в нього йще залишилось щось з людського .
Я вважаю його полу-зверем , полу-роботом . Для цього вурдалага людська кровь є потребою ... Він не знає історію , він не відчуває стратегічної загрози . Як подавна більшість диктаторів злодіїв , він взагалі може мислити виключно категоріями ситуативної вигоди , й взагалі не відчуває загроз від анексії Криму , я вже не кажу про війну на Донбассі .
Якщо воно трохи поцікавилась історіїю кожної зі знаьомих диктаторских доль й як впливали (й будуть впливати в майбутньому) на їх долі розв"язані їми же загарбницькі війни , то воно вже давно б з переляку не знімала би памперси . Бо за останні 300 років з відомих світу майже 20 з 22х диктаторів та авторітарних правителів втратили їх владу саме під час або максимум через 5-8 років після війни . Навіть після здавалось би вдалих для диктаторів захоплень . Навыть вусате вурдалак здох через 8 років після "детывоевали" ... Й є усі ознаки , що за його смертю стоять в тому числі ті , хто переборав страх перед диктатором саме завдяки військовому досвіту ... Я вже не кажду про диктотора Гітлера, про Мусоліні , про 3 імперії які розвалилися після першої світової . Саме ті , хто й спровокував цю кроваву баню . Одного з імператорів взагалі розтріляли разом з його родиною . Австрійський коллега та германський не надовго пережили російського ... Більш того скажу, що гибель германської імперії врятувава 70% кордонів радянської , бо якщо б не поразка від американців , германці б ніколи б не відали комунякам а ні країни Балтії , а ні Україну , а ні навіть Ростовськую область та північний Кавказ ... Й це очевидно навіть з радяньскої версії історії якщо брати за увагу тільки факти , а не комуністичні гасла ...
Я вже не кажу про дрібні історії "Чорних полковників" в Греції з півничним Кипром , аргентинської генеральської хунти на Фольклендах .
***** живе , як й наш Педро в виртуальному світі й знає історію виключно по легендах про великі ніби-то перемоги .
Ось Ви кажете навіщо північ, а я відповідаю , а навіщо був йому штучно робити острів на пвідні (Крим) . Це ж типова яма для звіра . Й такі ями зазвичай мисливці кладуть дуже привабливе для хижака ... Й якщо у тій пасці не було гстрих пик (що зразу вбивают) , не було сітки ... то там ця є гірше -- умови , що зконати через неможливість вибраться . Пастка для того й існює , що виснажувати сили й висмоктувати ресурси .
показати весь коментар
26.08.2017 17:43 Відповісти
а навіщо був йому штучно робити острів на пвідні (Крим)

1 - Крим це своєрідна істерична реакція - в лютому , коли з України масово тікали всі щурі - ***** дійсно злякався ...
2 - все , що було потім - "Новососія" , війна на Донбасі - операція прикриття , аби всі про Крим перестали згадувати ...
показати весь коментар
26.08.2017 21:09 Відповісти
я живу на напрямку головного удару. краєм ока бачила папір що я у оргядрі тербату. але про це офіційно мені ніхто ще не сказав. про рядових і бог забув- мабуть і списків ще немає. Так. двічі постріляла. але хіба для офіцера основним є відновлення стрілецьких навиків? Тероборона існує лише на папері -та й то навряд.
показати весь коментар
26.08.2017 00:39 Відповісти
Больше похоже на угрозу Европе. Украина оказалась фактически в окружении,а с Белоруси можно и на Украину,а можно и на Европу.250 тысячная армия у границы,уже слаженная,а в НАТО надо около недели на согласование перемещения войск из других стран/хотя вроде бы были попытки сократить сроки согласований/.А Штаты будут придерживать Ыновскими ракетами,а что бы тот не включил заднюю к нему отправили старых ГБшников что бы проконтролировали.
показати весь коментар
26.08.2017 02:23 Відповісти
Пока пуйло не возьмёт Украину ему с нато тягаться не чего. Это будет третья мировая со всеми вытекающими из этого последствиями. Понтов у крысы конечно выше крыши, но это будет писец. И ботоксный окурок это понимает. А вот для Украины самый раз. И Днепр форсировать не надо.
показати весь коментар
26.08.2017 09:25 Відповісти
Нет не готова. Тут преднистровье заблокировать не могут. Полностью перекрыть кордон с тирасполем. А вы о белорусской границе. Ведь орлан летал с белоруссии. А наши вроде даже ноту не послали. И батько молчит. Так что не готова. Получать генеральские звания и награды это не значит быть генералом.
показати весь коментар
26.08.2017 09:27 Відповісти
не буде ніякого прямого ВТОРГНЕННЯ - буде все ІНШЕ, і довго....- але ніякогого "прямого"
показати весь коментар
26.08.2017 11:29 Відповісти
Карту посмотрите. Про границу.
https://www.google.ru/maps/@51.4642745,27.4603276,8z
показати весь коментар
26.08.2017 11:36 Відповісти
Белорусь не Украина и не Россия там БЕЛОРУССКиЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ МУЖ у власти.Этим все сказано.При всем трендеже Белоруссия ничего не потеряла, мы покупаем белорусские нефтепродукты,машины,програмное обеспечение,ездим лечиться в Белорусь.И армия там не чета нашей, мы в период войны просим летального оружия, а белорусы новые танки выпускают. И КГБ там не орехами занимается.Иназывают президента Батька а не шоколадное ... как у нас.
показати весь коментар
26.08.2017 12:28 Відповісти
БЕЛОРУССКиЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ МУЖ у власти Смешно. Марионетка Кремля, которую в любой момент могут сменить на другую точно такую же марионетку. Белорусский государственный муж блин, который уничтожает всё белорусское (язык, символику, национальное самосознание). Беларусь давно провинция РФ де факто.
показати весь коментар
26.08.2017 13:54 Відповісти
Якби в Україні при владі були патріоти (українці) то в нас би не загнулося власне виробництво тракторів у Дніпрі, вантажних авто у Кременчуці та інших багатьох товарів, що експортуються з Беларусі.
Білоруська промисловість частково тримається на наших негараздах.
показати весь коментар
27.08.2017 13:05 Відповісти
Как правило нападают там где не ждут, но в любом случае открытого вторжения не будет, использовать эти учения, что бы отвлечь часть украинской армии - вполне, если удар и будет то где-то на юго-востоке и не регулярными войсками. Вероятней всего они просто закрепятся в Белоруссии, таким образом русские создадут постоянную угрозу северо-западного направления, а это новые миллиарды на укрепление обороны и ослабление позиций на востоке. Идея с бурштыновыми республиками - бред, они не будут оккупировать не лояльные к русским регионы и провоцировать партизанщину, по крайней мере не сейчас, а юго востоке - может быть. Для путина благоприятный момент наступит в период выборов в Украине, 2019- 2020, а сейчас позиционная война, захват небольших участков, подготовка одним словом, а там все будет зависеть от множества факторов, как в самой РФ, так и в мире и в Украине в частности.
показати весь коментар
26.08.2017 14:47 Відповісти
ви що , забули, як розганяли добробати і знімали їх з передка на прохання )(уйла, тому що вони були найбільш мотивовані і боєздатні частини на фронті ? Які тербати, вони ж можуть будку розхитати ,а мо й в неї зацідити, як Парасюк. Зрозумійте, що активну частину суспільства Будка боїться більше ніж )(уйла, це ж очевидно !
показати весь коментар
26.08.2017 14:55 Відповісти
Це було очевидно ще 3 роки тому ...і що ?
показати весь коментар
26.08.2017 14:58 Відповісти
голосуйте в адин тур !
показати весь коментар
26.08.2017 15:00 Відповісти
"...галасуй - нє галасуй , всё равно палучішь х..." (с)
Якщо в колоді ВСІ карти "краплені" - яка різниця яку ти витягнеш ?
показати весь коментар
26.08.2017 15:02 Відповісти
Браво, противсіх-2 !
показати весь коментар
26.08.2017 15:05 Відповісти
Угу - ВОНА повинна бути ?
показати весь коментар
26.08.2017 15:07 Відповісти
ні в якому разі - інакше Гідранту і Ко прийдеться на лижі ставати !
показати весь коментар
26.08.2017 15:13 Відповісти
Чому ?
показати весь коментар
26.08.2017 15:14 Відповісти
тому хоча б, що ВІН цукерочки з бімбою ліпив , а ВОНА в цей час в тюрму була кинута, і не злиняла з України, хоча знала , що любі друзі готують
показати весь коментар
26.08.2017 15:23 Відповісти
Ну , припустимо ...
Лише одне питання - ЯК вона збирається воювати із "Гідрантом і Ко" - тупо чекати виборів , за яких люди знову проголосують за кого попало ?
показати весь коментар
26.08.2017 15:25 Відповісти
боюся, що до слідуючих виборів ми не доживем при цих будкостроітєлях, особисто я думаю , що буде вимушений вмішатись дідусь Лінч. Втримати країну від розвалу і вичистити авгієві конюшні- її задача. ІМХО.
показати весь коментар
26.08.2017 15:37 Відповісти
Щось не поспішає до нас "дідусь Лінч" ... вочевидь , наш народ , навіть не це не здатний ...((
показати весь коментар
26.08.2017 15:38 Відповісти
народу мало, населення багато, яке ще не до кінця розжувало шаКАЛад !
показати весь коментар
26.08.2017 15:42 Відповісти
Здравия всем! Умница девочка - Хороший вопрос! И проблема не в том что братья белорусы попробуют вторгнуться - и проблема здесь очень субъективная! Я постараюсь в кратце! То что Лукашенко не идиот- это понятно , но здесь вопрос в "Союзном государстве". Это могут использовать и захватить Белорусы и поставить своего правителя. Насколько хватит у Лукашенко мозгов сохранять нейтралитет в конфликте зависит от способности Кремля терпеть Батьку. Очень все субъективно! Я не доверяю никому!
показати весь коментар
26.08.2017 19:51 Відповісти
26 лет ВЛАСТЬ пела и плясала в итоге ВОЙНА и НАРОД теперь снова должен все ИСПРАВЛЯТЬ (((((( сколько КОСЯКОВ наделали ???? не знаю .....если завтра БОЛЬШАЯ ВОЙНА ???? путин ПРОВАЛИЛ россию и война как способ ОБНУЛИТЬ цивилизацию , а потом все начать с НУЛЯ ( есть такая тактика в россии ) по моим приметам ВОЙНЕ быть 100 % !!!! лучше б я ОШИБСЯ !!!!!
показати весь коментар
26.08.2017 20:17 Відповісти
Зброю патріотам?Для влади краще *****.
показати весь коментар
26.08.2017 20:41 Відповісти
40-ка млн. страна (со своей военной промышленностью и трех летним боевым опытом) с ужасом наблюдает, как банда гопников готовится к её оккупации....
показати весь коментар
26.08.2017 21:26 Відповісти
Об учениях было известно полгода назад. Парашенко и его хенералы это время просрали, как Крым Турчинов. Опять вся надежда на народ и добровольцев.
показати весь коментар
26.08.2017 21:49 Відповісти
Заминировать наши все ЯО, чтобы усилить обеспокоенность не только наших торговых партнеров , но тех гарантов, кто кинул нас с Будапештским договором, надеясь жить долго и счастливо, но уже без Украины.
показати весь коментар
26.08.2017 22:08 Відповісти
З Будапештським меморандумом нас кинула тільки Бензоколонка.
Ви хоч прочитайте його.
показати весь коментар
27.08.2017 15:09 Відповісти
Бацька пережил Ельцина, переживет и Путина. И это настоящий сын свое народа.Для того, что бы вещать что он марионетка надо совсем не разбираться в том как и что он делает.Учение и кредит в 700млн.$.Он ничего не продает и там где ему выгодно он идет на уступки,временно. Российских баз на территории Белорусии до сих пор нет,а в Украине были. Вся стратегическая промышленость в Белоруси белоруская(кроме труб,прибыль с которых Белоруси, а затраты России), а в Украине более50% Российская или от нее зависима до сих пор. Так что Стрелковы наоборот(тот предлагал минировать Донецк и биться на обломках) не воюйте , Лукашенко не даст поджечь свой огород.Опять идут вбросы, что бы прощупать насколько все боятся большой войны и на какие жертвы готовы пойти .Все "г...оправители" вбрасывают эту новость но НИКАКИХ реальных шагов по мобилизации для войны нет.Либо "наши" лидеры простофили либо они навернека знают, что ничего не будет под страшилки о войне продожают "деребасиво".И в том и в другом случае они должны быть отстранены от власти ,путем перевыборов,ибо для нас они геноцидники . Дай бог, что бы пришел лидер с государственной позицией типа Лукашенко .
показати весь коментар
27.08.2017 07:48 Відповісти
Перший такий об'єкт - 43-й вузол зв'язку Військово-морського флоту (ВМФ) Росії в Вілейці (Мінська область), діє з 1964 року. Даний об'єкт забезпечує зв'язок головного штабу ВМФ з атомними підводними човнами, що несуть бойове чергування в районах Атлантичного, Індійського і частково Тихого океанів. Крім того, вузол зв'язку займається радіотехнічною розвідкою і радіоелектронною боротьбою.

Другий об'єкт - радіолокаційна станція (РЛС) «Волга», розташована під Барановичами (Брестська область), хоч і почала зводитися у 1986 році, заробила лише з 2003-го. «Волга», будучи станцією попередження про ракетний напад, здатна виявляти ракети, а також космічні об'єкти на відстані до 4800 кілометрів. Ця РЛС також відстежує пересування підводних човнів НАТО в Північній Атлантиці.

http://wartime.org.ua/12474-rosyskih-vyskovih-baz-v-blorus-stane-blshe.html
показати весь коментар
27.08.2017 13:16 Відповісти
Господи!. Де беруть оцих ОНАНлІтеГів -ІКСперДів?.Якщо ,нібито,повернення громадянина України додому -це загроза війни!!!!!!!!!!!!!!!!. Дебіл.феєричний дебіл!.
показати весь коментар
27.08.2017 17:42 Відповісти
ВТОРОЙ раз говорю : прежде чем умничать - Карту посмотрите. Про границу.
https://www.google.ru/maps/@51.4642745,27.4603276,8z
показати весь коментар
28.08.2017 17:31 Відповісти