10340 відвідувачів онлайн
7 448 33
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

До питання мотивації військовослужбовців у Збройних Силах України

В мене питають мою думку на проблематику мотивації військовослужбовців Збройних Сил. Якщо питають, звичайно відповім. Рішення цієї проблеми насправді лежить на поверхні. Воно четвертий рік лежить на поверхні, тільки треба розкрити очі і побачити, просто захотіти його побачити.

З початком Українсько - Россійської війни Збройні Сили України об'єктивно різко підвищили свій соціальний статус, ставши нашим найважливішим суспільним інститутом, піднявшись в соціальній ієрархії на провідне місце. В часи воєнних випробувань або воєнної загрози це абсолютно природно, і відображає живу, рухому структуру нашого суспільства.

Суспільство й відреагувало природнім чином, військовослужбовці, а особливо фронтовики стали користуватися всебічною суспільною повагою, авторитетом, розгорнувся широкий суспільний волонтерський рух…

Тільки апарат української держави, в якому керуючі позиції займає загальноукраїнський та місцевого розливу олігархат, а кадрову основу - спадкове чиновництво, нізащо не хоче міняти свою ієрархічну структуру, відповідним чином реагуючи на суспільні зміни. Військовослужбовці і вихідці з армії, а особливо фронтовики, становлять небезпеку і конкуренцію для існуючої кланової структури влади на всіх рівнях.

Сучасна влада єдиним можливим для себе шляхом вирішення проблеми вбачає періодичне підвищення грошового утримання військовослужбовцям. Але весь час не може вгадати необхідного рівня - забагато дати вроджене жлобство не дозволяє, про що свідчить сумнозвісна обіцяна «тисяча» за один день на передовій. Кожен раз від своєї скупості дають трохи більше середньої заробітної плати загалом по економіці, але кожний раз це дає короткодіючий результат.

Існуюча суспільна система швидко включає компенсатори: приватний сектор економіки підвищує заробітну плату своїм працівникам до того ж або й вищого рівня, запобігаючи перетоку кваліфікованих кадрів в армію, галузеві лобісти у владі всіма правдами й неправдами підтягують зарплату міліціям-поліціям, дрібному чиновництву й службовцям держструктур приблизно до цього ж рівня, а то й вище. Через півроку - рік ситуація знову знаходиться фактично у початковому стані. В меркантильному відношенні спрацьовує «залізна» логіка - навіщо наживати ревматизм в окопах, втрачати здоров'я і життя, терпіти маячню армійських високопосадових долбо@бів, якщо я, не клятий і не м'ятий, стільки а то й більше зароблю на «гражданці»?

В таких умовах ЗСУ давно вже стали масовим притулком для тих неприкаяних «заробітчан», хто просто не може знайти собі достойно оплачуваного робочого місця в цивільному житті. А ідейні мотивовані добровольці вже давно масово витиснені з лав ЗСУ, бо вони неспокійні, ріжуть правду-матку в очі, вічно кудись закликають, щось хочуть міняти, одним словом, тільки заважають і пи@дять. І з таким кадровим складом, що залишився, вони ще замислюються про якийсь «хорватський сценарій»? Ідіоти.

Я звичайно сформулюю єдино вірний об'єктивістський погляд на проблематику мотивації військовослужбовців до служби в Збройних Силах, але він НІКОЛИ не буде прийнятий нашою ІСНУЮЧОЮ владою, бо він для неї некомфортний і навіть небезпечний.

Насправді є тільки два об'єктивні параметри, які визначають положення людської верстви в суспільній ієрархічній структурі - доступ до суспільної влади і доступ до матеріальних ресурсів. Об'єктивна проблема слабкого кадрового і кількісного складу Збройних Сил України - це якраз їх невідповідне реальному стану місце в ієрархічній структурі держави і суспільства. На простонародному рівні це формулюється простими словами - «за такі гроші і за таку повагу ідіть воюйте, втрачайте здоров'я і життя, терпіть маразматиків і долбо@бів - САМІ».

Доступ до влади

Успіхи германської національної армії часів Бісмарка і об'єднання Германії були в першу чергу пов'язані з тим, що в ній служили всі верстви суспільства - і діти буржуазії, і спадкової аристократії, і інтелігенція, пліч опліч з пролетаріатом і селянами. Цим же шляхом пішла одна з найбільш боєздатних армій сучасності - Сили Оборони Ізраїлю, що доводить об'єктивну правомірність цієї тенденції.

Якщо в армії служать представники вищих кіл суспільства, то в цій національній армії буде все - і моральне здоров'я, і достойне матеріальне забезпечення, і передова зброя й оснащення, й раціональна бойова підготовка, а не дебільна муштра. Це не я придумав. Цю думку до нас доніс відомий російський і радянський військовий теоретик, одесит за місцем народження, генерал-майор імператорської, й комдив червоної армії О. А. Свечин. Тільки хто ж його, крім мене, читав…

Як це зробити в наших умовах? Приблизно, як в Ізраїлі. Доступ до ВСІХ ключових виборних і кадрових посад в державних органах, включаючи президентську і прем'єр-міністра посаду, має бути законодавчо, нормативно і фактично закріплений - через армію, а в сучасних умовах - і через фронт. Тільки тоді в нашу армію масово побіжать дітки і представники вітчизняної буржуазії й чиновництва, та і для представників інтелігенції, пролетаріату й селянства вона стане рівноправним соціальним ліфтом, надією досягти перспектив у житті, а не місцем, де кучкуються соціальні невдахи. Це єдиний стовідсотково працюючий системний шлях. Іншого такої ж сили дії годі шукати. Всі інші заходи стимулювання по відношенню до нього лише доповнюючі, а без нього можуть лише перетворити національну армію в наймане за гроші немотивоване військо.

Що можуть зробити якісно нового для української армії й одного дня не прослуживши в ній, не знаючи навіть приблизно її проблематики П. О. Порошенко, В. Б. Гройсман, А. П. Яценюк і іже з ними? Майже всі до єдиного прем'єр міністри Ізраїлю - Давид Бен-Гуріон, Шаре Моше, Леві Ешколь, Ігаль Алон, Іцхак Рабін, Менахем Бегін, Іцхак Шамір, Шимон Перес, Єхуд Барак, Аріель Шарон, Єхуд Ольмерт, Біньямін Нетаньяху (крім жінки Голди Меїр) - служили в армії, добровольчих бойових загонах, були кадровими офіцерами і генералами. Оце все, що вам потрібно знати про найбільш ефективну систему мотивації в армії.

Матеріальне стимулювання

В недержавному секторі суспільну ієрархію багато в чому визначають майнові відносини. В сучасному суспільстві матеріальна заможність - найбільш очевидний критерій життєвого успіху й суспільного положення. Це також важливий шлях мотивації до військової служби через перебудову ієрархічної структури суспільства. Вихідцям з армії, що віддали багато років служінню суспільству й державі, треба спростити достойний вхід в економічну структуру суспільства, компенсувати відсутність стартового капіталу, який інші за їх спинами наживали, поки вони служили, а сьогодні - ще й захищали на фронті. Це робиться через диверсифікацію суспільного оподаткування, коли військовослужбовці відставники, фронтовики, що хочуть зайнятися, або вже займаються підприємництвом, отримують суттєві податкові преференції. Ще краще їх доповнити додатковим податковим навантаженням на власників, що не мали й не мають ніякого відношення до армії.

Але того мало, що буде після військової служби. Сама військова служба має бути самодостатнім чинником, що забезпечує достойне місце в суспільстві, як матеріальне, так і морально - психологічне. Морально - психологічний аспект відразу наладиться після того, як фронтовики і вихідці з наближених до неї волонтерських структур масово (а не так як зараз - дозовано вибірково) займуть ключові посади у владній вертикалі, замінивши там вороже й ревниво налаштованих до фронтовиків спадкових чиновників і кланових ставлеників. Матеріальний чинник буде працювати тоді, коли держава і суспільство знайдуть можливість:

· гарантовано заплатити фронтовику таке грошове утримання, яке економічно буде виправдовувати перенесення ним тяжких фізичних і моральних випробувань в ході бойових дій; в цьому випадку без постійного супроводження соціальними дослідженнями не обійтись, необхідно постійно задавати серед різних категорій населення питання «за які гроші ви б згодились покинути свою роботу й піти до армії?»; не може бойовий льотчик отримувати менше льотчика цивільного, бойовий танкіст - менше цивільного кранівника чи екскаваторника, бойовий офіцер - менше цивільного менеджера, і так далі;

· надати військовослужбовцям, і в першу чергу фронтовикам, гарантовані державою на випадок їх загибелі або бойового каліцтва безпроцентні споживчі кредити на житло, пристойний автотранспорт (головні критерії сучасного добробуту);

· гарантувати достойну допомогу військовослужбовцям і членам їх сімей на випадок їх (військовослужбовців) бойового каліцтва чи загибелі.

Моральне здоров'я армії

Далеко не все можливо купити за гроші. В деяких робочих колективах, через їх моральне нездоров'я, люди не хочуть працювати ні за які гроші. Ця теза все більше стосується сучасних Збройних Сил України, в які В. Муженко з камарильєю наполегливо повертають довоєнні порядки УПА - «української паперової армії». Дуже багато фронтовиків, досвідчених штабних офіцерів пішли і продовжують йти з армії через стрімке повернення у війська долб@обів і долб@бізму, які свого часу були притихли, бо їх не дуже жалували на фронті.

Для морального видужання армії потрібно зламати когнітивний дисонанс між моральними відносинами, що об'єктивно і природно складаються в фронтових колективах, і дубовою мораллю старої ординсько - прусської армійської системи, що закріплена в статутах, нормативних документах, поведінкових звичках і практиці старих армійських кадрів. Це питання майбутньої змістовної реформи армії.

Але починати з чогось треба. Першим кроком морального видужання української армії має бути зняття згнилої голови, яка блокує всі позитивні зміни й реформи. Ця гнила голова - головнокомандувач В. Муженко, персона, яка на четвертому році війни заслужено не користується в військах, особливо в фронтових, авторитетом.

Якісна заміна В. Муженку насправді існує. Це генерал - лейтенант Попко С. М., нині командувач Сухопутних Військ ЗСУ. Людина, яка спроможна завойовувати щирий авторитет як серед офіцерського колективу, так і серед рядових бійців - фронтовиків. Не казав би, якби не був сам свідком. При мені особисто звичайні бійці на фронті, які зазвичай критично відносяться до високо посадовців генералів і полковників, з глибокою повагою відзивалися про генерала Попко С. М. Особисто для мене це багатого вартує. Крім того, генерал Попко С. М. володіє ще однією цінною рисою. Він вміє слухати і чути підлеглих, вислуховувати їх фахову думку. І якщо він погоджується з нею, сприймає її як свою, узгоджує з нею своє командирське рішення. Він ні в якому разі не самодур, спроможний мислити прогресивно і нестандартно. Якщо з якою «головою» наші ЗСУ і спроможні почати рух до морального видужання, то це мабуть на сьогодні тільки генерал С. М. Попко.

Ще одне місце концентрації морального нездоров'я українських збройних сил - особиста корупційна армія Муженко, африканські миротворчі контингенти. Там служать такі ж військовослужбовці ЗСУ, але за кількість грошей, що мінімум в п'ять разів більша, ніж отримують на Східному фронті. Тобто відверто демонструється, що непильна служба в українській корупційній африканській армії фінансово в п'ять разів престижніша і для держави важливіша, ніж гниття в фронтових окопах. На Східному фронті воюють одні невдахи, а справжні хитровжарені військові в цей час, підсміюючись, за дуже пристойні за всіма міркам гроші в шортах загоряють на екваторі. А африканська корупційна армія тому, що кожен військовий, хто туди попадає, зобов'язаний «відкотити» наверх декілька своїх щомісячних «африканських» зарплат. Про це ганебне неподобство як мінімум в армії всі прекрасно знають, і морального здоров'я в військах таке знання не додає. Це неподобство давно пора було припиняти, але корупційний грошовий потік з Африки неможливо перекрити спітнілими жадібними ручками його безпосередніх споживачів.

На цьому свою статтю завершую. Сподіваюсь, що сповна виклав свою думку на проблематику мотивації військовослужбовців Збройних Сил України в актуальних на сьогодні умовах. Якщо, звичайно, вона хоч комусь цікава. Але ж, питають…

Топ коментарі
+3
Не хочу бути пророком, але напевно АРМІЯ, як інститут, після звершення війни на сході, зможе навести лад в нашому суспільстві, не важно як прийшовши до влади, навіть шляхом військового перевороту.
показати весь коментар
03.09.2017 12:10 Відповісти
+3
Нынешняя власть никогда не примет предложенную автором коцепцию! Уже сам подбор крмады по принципу личной преданности об этом говорит! И самое страшное, на мой ввзгляд, и в этом автор абсолютно прав, что в армию идут в большинстве своем, "неприкаянные заробитчане", и ежели, не дай бог, война по настоящему, то от хваленной нашей армии ждать успехов не приходится. И можно понять сомнения запада, по поводу предоставления современного оружия:давать его "заробитчанам"-крайне опасно! Оно запросто может оказаться в руках противника!
показати весь коментар
03.09.2017 16:17 Відповісти
+3
Якщо після Іловайська та Дебальцево Муженко не пішов,а навіть був підвищений і нагороджений,то вони тоді повинні піти разом з тим,хто це... (не можу підібрати навіть слово)... заохочував-з Порошенко.
показати весь коментар
03.09.2017 16:21 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Не хочу бути пророком, але напевно АРМІЯ, як інститут, після звершення війни на сході, зможе навести лад в нашому суспільстві, не важно як прийшовши до влади, навіть шляхом військового перевороту.
показати весь коментар
03.09.2017 12:10 Відповісти
"після звершення війни на сході" - у цьому разі влада буде намагатися, щоб ця війна не закінчилась ніколи... Хоча ідея цікава. У конституції Туреччини ще декілька років тому було записано (Ердоган скасував), що гарантом конституції Туреччини є армія (а не президент).
показати весь коментар
04.09.2017 13:54 Відповісти
ага, а Савченко Жанна д"Арк... че то знакомое? Мессия придет, порядок наведет?
Армия, это слепок с общества. Не больше, не меньше.
показати весь коментар
04.09.2017 22:39 Відповісти
и кто будет наводить? паркетные толстожопые генералы прикормленные барыгами?
показати весь коментар
05.09.2017 07:51 Відповісти
не зможе, А ПОВИННА!!!
показати весь коментар
03.09.2017 13:07 Відповісти
Муженко устраивает нашего Верховного Г(л)авнокомандующего и, видимо, останется на должности как минимум до президентских выборов. И далеко не факт, что после них что-то изменится. Тупик.
показати весь коментар
03.09.2017 13:51 Відповісти
армия существует не сама по себе, а как продолжение народа, которому служит. И если народ лишен возможности опираться на официально выраженную национальную идею, идеология которой обоснованно разъясняет что нельзя, а что допустимо, то и армия находится ровно в таких же условиях. В общем, в Украине нынче феодализм, феодалы крупные и мелкие по своему произволу решают, что нельзя, а что можно, в армии в том числе.
показати весь коментар
03.09.2017 13:59 Відповісти
Нынешняя власть никогда не примет предложенную автором коцепцию! Уже сам подбор крмады по принципу личной преданности об этом говорит! И самое страшное, на мой ввзгляд, и в этом автор абсолютно прав, что в армию идут в большинстве своем, "неприкаянные заробитчане", и ежели, не дай бог, война по настоящему, то от хваленной нашей армии ждать успехов не приходится. И можно понять сомнения запада, по поводу предоставления современного оружия:давать его "заробитчанам"-крайне опасно! Оно запросто может оказаться в руках противника!
показати весь коментар
03.09.2017 16:17 Відповісти
Увы, но это так на 100%.
показати весь коментар
07.09.2017 07:04 Відповісти
Якщо після Іловайська та Дебальцево Муженко не пішов,а навіть був підвищений і нагороджений,то вони тоді повинні піти разом з тим,хто це... (не можу підібрати навіть слово)... заохочував-з Порошенко.
показати весь коментар
03.09.2017 16:21 Відповісти
тих, кого треба, знищили
влада в Україні захоплена
от і все
показати весь коментар
03.09.2017 23:52 Відповісти
Я , проста пересічна українка , живу серед таких самих простих і пересічних громадян . Це означає те , що я не з розповідей знаю життя найнижчих прошарків суспільства , знаю хто і чому іде воювати за контрактом , багатьох знаю поіменно , знаю в яких сім,ях вони виросли , як і чим жили . А тому можу сказати : Україні покладатися на армію не тільки не можна , а НЕБЕЗПЕЧНО !
Буду абсолютно неоригінальною , якщо скажу , що це вже не та армія , яка була 2014 , незважаючи на те , що , можливо , військові і краще вдягнені , і нагодовані , і озброєні ! Чому - відомо всім. Олігаргічно-злочинна влада зробила все , щоб армія стала такою , як вона є зараз , вона приватизувала її ! Немає мотивації , бо суть цієї війни стає дедалі менш і менш зрозумілою , для нас , простих українців . Хто розуміє , а хто не розуміє , але відчуває , що "собака зарита " десь зовсім не в тому місці , на яке нам вказує офіційна версія . Це не визвольна війна , а скоріше , загарбницька стосовно України !

А ідуть воювати ,здебільшого , справді , соціальні невдахи , які з якихось причин , не можуть поїхати на заробітки за кордон .

Отже , ПОРОХОБОТИ , досить розповідати казку для дорослих про хлопців , які прийдуть з фронту і зметуть злочинну владу ! ЦЬОГО НЕ БУДЕ , І ВАМ НІХТО НЕ ВІРИТЬ ! єЄ інші шляхи , але влада бариг і їх завбачливо ганебно-істерично перекриває !
показати весь коментар
04.09.2017 09:42 Відповісти
я простий, пересічний українець,і хоч мені за 50, 14 місяців захищав Батьківщину, зі мною поруч стояли не нобелевські лауреати, а українські чоловіки, справжні - велетні, атланти, титани, керував обороною молоденький молодший лейтенант, рішучість та холодний розум якого не кожний генерал має, тому армія з Україною
показати весь коментар
04.09.2017 18:22 Відповісти
Якщо людина не є кваліфікованим спеціалістом, то за кордоном ( особливо перші роки) робити нічого. Так що не розповідайте, що невдахи не можуть попасти за кордон.Дуже легко попасти на роботу за кордон, якщо захотіти. Перевірено. Їдуть туди в основному ті, хто тут не може себе проявити. Там своїх проблем ой-ой-ой... А те, що в армію ( на рядові посади) в основному йдуть соціальні невдахи, то це правда. Але маленьке уточнення: а це в усьому світі так. Правда, в нашої арміії поки що головна проблема: житло. Якщо буде житло, то навряд чи буде великий недобір. Нічого, нічого... Ось страховий стаж на гражданці буде 35 років ( а в арміі 25), відсутність пільг для цивільних, платна страхова медицина ( а для війських і членів їх сімей безплатна)... Карочє, як тільки погононосець буде в соціумі мати такий статус як римський легіонер при Імперіїї ( а стати легіонером було непросто) , то все буде тіп-топ. І тоді і нові попки, і муженки , і інші полководці з"являться. А ви, шановна, сльзи витріть і ставайте НЕПЕРЕСІЧНОЮ. В Україні багато можливостей для цього. Але треба працювати по 28 годин на добу, один вихідний на місяць, 6-7 днів відпустки в рік і через 5-6 років ви будете жити в середньому достатку. Перевірено. Так що,флаг вам в рукі, барабан чєрєз плєчо. Успіхів вам!
показати весь коментар
04.09.2017 19:52 Відповісти
В армію на рядові посади ідуть соціальні невдахи-це частково вірно.Але вірно і те, що обов`язок справжнього командира виліпити з невдахи в минулому гарного бійця й людину, впевнену в собі.На жаль, це мало кому потрібно.Краще й легше плисти за течією.
показати весь коментар
05.09.2017 09:29 Відповісти
Пардон, вищенаписаний мій пост я адресував Насті Стальченко.
показати весь коментар
05.09.2017 09:31 Відповісти
вот, вы, пошли бы, и на одного порядочного воина, у нас бы было больше
показати весь коментар
04.09.2017 21:25 Відповісти
не заметил что вы женщина... вот ваш муж, или сын... а далее по тексту
показати весь коментар
04.09.2017 21:25 Відповісти
Согласен ,что большинство народа которые идут в армию в данный момент это Неприкаянные заробитчанине..которые не могут себя реализовать в мирных городах ,то есть найти работу ...но это не касается частей спецназа -туда попасть без хорошей физической подготовки и опыта не реально ...а таких сейчас мало ..
показати весь коментар
04.09.2017 09:28 Відповісти
еліта повинна пройти через армію?
наша еліта миттю влаштує все якнайкраще
фактично така система є і зараз
свої люди "служать" не ближче до фронту ніж кілометрів 50 десь в спортзалах
і відразу і без перешкод отримують статус УБД
так що рецепт не спрацює
показати весь коментар
04.09.2017 10:56 Відповісти
Ця сентенція даного ОНАНлітеГА підкреслює,що людина не зовсім в адекваті та ще й відверто бреше,бо ця муйня спростовується нашою реальністю: багато фронтовиків призначені на посади,але армія з кожним роком деградує!.Щодо прикладу Ієраїлю,то перераховані ним особи.зайняли високі державні посади не тому,що СЛУЖИЛИ в армії,бо це ЗАГАЛЬНИЙ ОБОВ*ЯЗОК, а тому,що проходячи службу, показали неординарне мишлення,організаційні здібності при виконанні завдань захисту Батьківщини!.
показати весь коментар
07.09.2017 13:57 Відповісти
клево. Все что не за мой счет - согласен, а что за мой, та ну его...
показати весь коментар
04.09.2017 21:23 Відповісти
Я лайкнув, но честно говоря... слабовато... Хотя сам факт, что человеку не безразлична эта проблема, явный плюс как и то, что проблему пытаются вынести в общество.
Почему слабовато? Ну по первому вопросу, я и сам пишу на Цензоре очень много. Что бы без службы в армии не было ни бесплатного высшего образования, ни бесплатной медицины, вообще никакой гос.службы, никаких руководящих должностей на гос.предприятиях, корпорация и т.д. Автор почему то ограничился самыми высокими должностями? Никто,в 18 лет, реально не может быть уверен, что он попадет на такие должности. Более того, попробуйте написать конкретно по этому пункту и вы увидите ужасающе низкий уровень поддержки в обществе. Он будет приблизительно соответствовать количеству служивших и не служивших...
По второму вопросу... а кто может получать меньше крановщика? Врач, прокурор, следователь, кто еще? Это не серьезно. Я рассчитывал увидеть создание внутренней мотивации в армии, за счет переформатирования финансирования. Типа серьезной зависимости денежного обеспечения от физической формы, от уровня подготовки подразделения для командира и т.д. Тут, сугубо глобальные рассуждения. Я считаю, что хорошо зарабатывать должен профессионал. Если это крановщик, пускай, врач тоже, сильные следователь? а почему и нет? Военнослужащий? Ну если он такой же спец как и сержант американской армии (думаю вы понимаете о чем я) то конечно, а если только потому, что у него есть корочка АТОшника, а он нуль?
Третья проблема... Виктор, при всем уважении, но такие проблемы, личности не решают. Да они могут ослабить, могут усилить, но решить системные косяки, Иванов, Петров или Пупкин, не в состоянии. Вы замполит, по образованию? Спасибо за статью, но вам есть над чем, еще трудится. ИМХО - Сыровато.
показати весь коментар
04.09.2017 21:23 Відповісти
А насправді -дебільненько написано, абсолютно НІ ПРО ЩО!.Особливо улибнуло:"Хоч і є "творцем" дебальцевського котла,але вислухає,домовоспроможний!". Людина "випала з обойми" і тепер шукає нову дупу для вилизування!.Покуса!. Як не вилизуй - там лайно!.І,перестаньте писати муйню про ЦАХАЛ!. НОРМАЛЬНА армія НОРМАЛЬНОЇ держави,нічим особливим не відрізняється від армій США,Британії,Германії,Франції і т.д.
показати весь коментар
04.09.2017 22:44 Відповісти
отличается отношение народа к армии, но как автор хочет это отношение менять, непонятно.
показати весь коментар
04.09.2017 22:50 Відповісти
Чим відрізняється?.Нічим не відрізняється:як і всюди є ті,що поважають,є-кому вона до дупи,є і противники армії і це ніяким чином на стан армії не впливає!.Якщо маєте на увазі загальний обов*язок служити обом статям,то це форма мобілізації.виходячи з наявності мобілізаційного ресурсу!.Міра ця вимушена,бо не дурні ж євреї,щоб посилати гинути матерів майбутніх нащадків!.Щодо автора,то його прагнення були зрозумілі ще по "етюду оперативно-стратегічному".де було явно видно,що людина шукає дупу для облизування!. І,оці громи-блискавки на адресу Муженко,закінчаться зразу,як тільки той запропонує йому взяти віничок банний та в якості вибачення ,гарненько попарити!.Ось для цього і був написаний "ноктюрн на флейтах каналізаційних труб",де переписані головні засади створення атрибуту держави -армії,додаючи терміни:"Вище,бистріше.сильніше"і це вказує на те,що людина не бачить ГОЛОВНОЇ ПРИЧИНИ такого стану армії, а звідси не може пропонувати шляхи вирішення цієї проблеми і в залишку тільки ПІАР з метою повернення до "корита"!.До речі,це стосується всього КлЮбу "корисних" дебілів: Кас*янова,Аріелі,АртіГріна,Стеценко...
показати весь коментар
05.09.2017 13:58 Відповісти
Евгений, а вы реальная гнида или бот?
показати весь коментар
07.09.2017 07:09 Відповісти
Ні те,ні інше!. Я розумний і пишу те,в чому розбираюсь!!. А ти,Світланко,жертва п*яного лазневого інцесту,тобто дебілка,бо лізеш в обговорення питань до котрих немаєш ,навіть,приблизного розуміння!.
показати весь коментар
07.09.2017 13:26 Відповісти
Всё понятно, судя по матам, вы кацап с Ольгино)
показати весь коментар
07.09.2017 15:17 Відповісти
Не улещуй себе.бо зрозуміти щось, у тебе моСку немає!.
показати весь коментар
07.09.2017 18:08 Відповісти
Цікаво: автор діючий полковник ВСУ чи полковник ВСУ запасу??? Від цього залежить відношення до всього блогу, адже питання підняті дуже важливі. Також автор мабуть не володіє інформацією, що у випадку загибелі військовослужбовця, чи при каліцтві, отриманому при пораненні, травмі, контузіїї діє державна програма субвенцій на купівлю житла. Щодо достойників на посаду НГШ: і В.Муженко, і С.Попко як військові підготовлені добре, я не став би виділяти когось із них, про моральні якості кожного з них судити не можу, але цим блогом автор запустив черв'ячка в те яблучко, яке може стати яблуком розбрату між НГШ і КСВ. Подібне вже було за нашої новітньої історії. Зміна одного на іншого нічого не дасть,- вони вийшли з однієї системи. Система не навчила їх приймати рішення і відповідати за них, і головне - вона не навчила шанувати людей. Змінювати цю систему потрібно самим. Не давати взятку за направлення в миротворчі контингенти то й брати буде нікому. Якщо ж є такі факти, так трубіть про них, виносьте на обговорення суспільства і тільки так щось можна змінити.
показати весь коментар
05.09.2017 14:16 Відповісти
Та скільки вже можна про глобальне писати?!! Нам по хер було, скільки отримують миротворці. Мені було потрібно, щоб коли я просив знання, то їх давали! Хоча б це!!!
показати весь коментар
06.09.2017 20:14 Відповісти