11483 відвідувача онлайн
1 614 29
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

НА РОЗТЯЖЦІ

стерненко

Вчорашні протести, пов'язані з обранням запобіжного заходу Сергієві Стерненку, не є безпосереднім початком чергового етапу української революції, але схоже можуть стати прелюдією до неї.

Одразу зауважу, що Сергій здався мені доволі перспективним молодим політиком. Очевидно, що в нього є харизма, він тішиться увагою та живиться енергією натовпу, він добре говорить і правильно посміхається. Але він не мій герой. Бо мені незрозуміло, як на запитання, чи шкодує він, що вбив людину, можна раз-у-раз відповідати "НІ". Вбивство завжди негативний досвід. Навіть вчинене в межах необхідної самооборони. І коли ми обираємо між більшим і меншим злом (як схоже і було у випадку із замахом на Сергія) слід пам'ятати, що від цього менше зло не стає добром...

А тепер кілька цікавих спостережень з вчорашніх подій. Стерненко, хоча і значно молодший за заручників іншої резонансної справи Андрія Антоненка, Юлії Кузьменко та Яни Дугарь, виявився політично зрілішим за них. Він чи то зрозумів чи то відчув, що краща стратегія захисту у його справі - це напад. Замість виправдовуватись слід спробувати перетворити процес над ним на суд над системою поліцейського свавілля, корупції у правоохоронних органах та політичної імпотенції влади. Частково йому це вдалося. Але тільки частково.

Він зважився прилюдно порвати судову ухвалу, яку назвав нікчемною, але так і не спромігся піднятись на висоту класичних судових промов Нельсона Мандели, Степана Бандери чи Фіделя Кастро, які кидали виклик системі, відмовлялись визнавати панівний правопорядок і тим самим делегітимізували правила гри, в рамках яких вони були приречені на поразку.

Поставити режим Другої української республіки перед судом Історії, Права та Справедливості Стерненку явно не вдалося. Він залишався підсудним, хоча мав шанс стати суддею. Але для цього він, подібно до Мандели, мав був готовий підсумувати свою позицію словами: "Я готовий сісти" (промова Мандели увійшла в історію під назвою "I Am Prepared to Die" - "Я готовий померти"). Схоже, сидіти за ідею Сергій поки не готовий. Він досі вірить у свою невинуватість та можливість справедливості в рамках чинного правопорядку. Він готовий тролити та засуджувати Зеленського, Авакова та Венедиктову, але не бачить, що вони такі ж заручники порочної системи, як і він сам.

Схоже, Сергій Стерненко цілком дозрів, аби штурмувати український політичний Олімп. Але не готовий кинути виклик українській політичній системі. Він визнає її легітимність. І тому не знає, як реагувати на судову ухвалу, що приписала йому 60 днів домашнього арешту. Між апеляцією та актом громадянської непокори він наразі обирає апеляцію. Але як свідчить справа Шеремета, апеляція - це не вихід, це тупик. І це я називаю розтяжкою Сергія Стерненка.

Втім і влада вчора остаточно стала на розтяжку. Вона зробила ставку на насильство та страх. Але вчорашній спонтанний марш молоді (серед якої, як колись на Студентському майдані, домінували інтелігентні, світлі, абсолютно неагресивні обличчя) нічним Печерськом засвідчив, що репресивна машина досягла зворотного ефекту. Ба більше, виявилось, що "армія Авакова" геть неготова до нестандартних ситуацій. Вони знали, що робити, якщо б прихильники Стерненка вирішили штурмувати суд, але виглядали абсолютно безпорадно і навіть комічно, доганяючи в повних обладунках мирну ходу, яка крокувала урядовим кварталом.

Визнання та виправлення власних помилок влада сприймає як прояв слабкості. Репресії - як прояв сили. Але це шлях в нікуди. Шлях, який привів Януковича до Ростова. Між надміром порядку і надміром свободи, Україна завжди обирала друге.

І останнє. Ми бачимо, як відсутність у влади чіткої, зваженої та послідовної позиції з принципових питань розриває країну. Внутрішня порожнеча зеленінців починає не на жарт дратувати як правих, так і лівих. Як патріотів, так і п'яту колону в Україні. Як тих, хто вважає Стерненка героєм, так і тих, хто волає, що він "цинічний вбивця". Поле для компромісу звужується наче Шагренева шкіра. Позиції радикалізуються. Відчуття несправедливості та образа зростають з обох боків.

І це не вилікувати кийками. Влада вчергове втрачає найдорожче, що мала, - довіру своїх громадян. Втрачає роль арбітра. Втрачає легітимність. Бо репресії не можуть замінити собою авторитет. І коли вони залишаються єдиною скрепою, що тримає країну докупи, вибуху не уникнути.

Топ коментарі
+5
Автор, що ви ліпите? "Зеленський, Аваков та Венедиктова... заручники порочної системи, як і він сам." Ці люди і є система. Для чого знову ставити знак рівності між жертвами і їх катами? Нікчемне мудрствування - чому Сергій не жалкує, що убив ворога, підступного і безжального.Тут стоїть питання: або вони нас, або ми їх. Це Друзенко хай підставить іншу щоку. Чи іншу частину свого гнучкого тіла
показати весь коментар
17.06.2020 10:45 Відповісти
+4
Дуже дивна стаття. Перше ти, що автор засуджує Сергія за те, що він не виступив проти системи так, як це зробили Мандела чи Степан Андрійович. По-перше це- брехня.Сергій у своїх виступах перед судом не раз, не два і не три наголошував на тому,що "...це- не суд, а судилище і замовлене це судилище саме зєльоним прєпіздєнтом і що прєпіздєнт з бєнєдіктовою і вся прокурорсько-судівська разом з мусорською сворами разом відповість за вчинене ним свавілля і беззаконня"
По-друге звідкіля у автора на шостому році війни такі витончені пацифістські мотиви? Може я помиляюся, але автор не можепростити Сергію участь у Правому Секторі Одеси, який був одним з учасників, ефективного придушення одр і знищення 40 активних сєпарів (нажаль тільки 40). У нас, пане журналісте, Україна, а не Індія часів Махати Ганді. І тут другу шоку не підставляти, а брали шаблюку і вирубувати ворогів "до ноги" або загине сам.
показати весь коментар
17.06.2020 10:31 Відповісти
+3
*Вибачаюсь за чисельні помилки попереднього посту.
І, апофеозом збоченої логіки є звинувачення Стерненка в тому, що він " тричі не кається в тому, що вбив нападника, який втретє намагався вбити його самого". Ти б, нещастя, ще наших воїна звинуватив у тому, що вони ВБИВАЮТЬ НА ФРОНТІ КАЦАПІВ.
показати весь коментар
17.06.2020 12:27 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Звичайно, що Стерненко більш ефектно організовує захист самого себе, ніж Кузьменко, Дугарь та Антоненко. Він в публічному просторі, в політиці вже давно.

Із статті про Стерненка у Вікіпедії:
"До 2014 року займався «розкруткою» груп у соцмережах."

А троє інших політикою не займались, жили своїми професіями, далекими від політики.
показати весь коментар
17.06.2020 09:59 Відповісти
"... жили своїми професіями..." - сорі, не зовсім правильне визначення.
З огляду на бездіяльність загалу, їх життєва позиція була активна.
показати весь коментар
17.06.2020 10:29 Відповісти
Погоджуюсь, не зовсім точно висловилась.
Але думаю зрозуміло, що я мала на увазі активну публічну діяльність і великий досвід в цьому Стерненка.
показати весь коментар
17.06.2020 10:39 Відповісти
Ну і що з цього? Такі люди як Стерненко Україні вкрай потрібні, якщо ми хочемо залишитися Україною і українцями, а не бидломасою "какая разніца"
показати весь коментар
17.06.2020 10:49 Відповісти
Якщо він не зробив висновків зі своєї затятої боротьби з Порошенком ( а по-суті, з усією минулою проукраїнською владою ), то я не впевнена, що буде багато користі зараз.
А судячі з його теперішніх переконань, він не змінився.
показати весь коментар
17.06.2020 11:02 Відповісти
Боротьба з "проукраїнським" Трухановим? він критикував Пороха, не бачу проблеми, хіба не було за що? Він за Україну, в цьому я не сумніваюсь.
показати весь коментар
17.06.2020 11:49 Відповісти
Труханова, як і Гепу обрали ватні одесити та харків'яни, а не призначили з Києва.
Закликаючі валити Пороха за допомогою 7,62 чи 5,45, потрібно було ДУМАТИ хто має реальні шанси взяти булаву в руки.

https://scontent.flwo4-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/83444300_3599770356704246_5638670902265787845_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_sid=8bfeb9&_nc_oc=AQmhXucN1haYR_vCWwAEqTBJhhj3cPdm5FwGfXK86dWPtL5MIk6hmHAJPXRwpZi97Yw&_nc_ht=scontent.flwo4-2.fna&oh=f95cb4a24e34013a4f312c64b4f35000&oe=5F0DD461

Дурість, недалекість чи свідома робота на зміну української влади на оце, нинішне, ось в чому питання.
А працювали пліч о пліч на одну мету, як недолугі особи, так і свідомі вороги.
показати весь коментар
17.06.2020 11:59 Відповісти
Про "дурість і недалекість" абсолютно з вами погоджуюсь. По-вашому, якщо Одеса й Харків - ватні, то треба було дати вбити себе, так було б більш кошерним? Якась дивна і викривлена логіка. На війні, а ми зараз на (у) війні, нехай, і гібридній, або вбиваєш ти, або - Тебе. Як на мене,АПРІОРІ ПРАВИЛЬНИМ Є ПЕРШИЙ ВАРІАНТ, а там пан БІГ розбереться, то його парафія, а зовсім - не ваша. А яка ваша думка?
показати весь коментар
17.06.2020 12:58 Відповісти
Я нічого не писала про саме вбивство.
Те, що Аваков не надав Стерненку охорону, хоча він її просив після перших нападів на нього, а тим ж Портнову та Гордону надав охорону за державний кошт, грає на користь Стерненка і версію стану афекту, в якому він міг бути під час чергового нападу.

Але я проти того, щоб з нього ліпити морального авторитета нації, нову ікону.
Його палка, послідовна боротьба проти минулої влади сприяла приходу до влади зелених.
Справжні причини такої поведінки мені невідомі.
показати весь коментар
17.06.2020 13:07 Відповісти
Як на мене, ніхто з нього ікону НЕ ЛІПИТЬ. Хлопця захищають від нападів. А Порох ВИНЕН В ТОМУ, ЩО ТАКІ, ЯК ТРУХАНОВ, МАНГЕР, МЕДВЕДЧУК СО. не сидять. В цьому, доречі, і була першопричина навадів на Майданівським активістів: не покаране зло породжує безкарність і провокує нове зло. ТОМУ не треба про "білого і пухнастого" Пороха. Той факт, що зєльоне лайно гірше нього, не робить його, Пороха, тим самим "білим і пухнастим". А тоді, коли він був при владі, йому потрібно було нагадувати про це. Знадобилося вбивство нацгвардійця під ВР, Порох допетрав, що виконувати мінськ, йому ніхто не дозволить
показати весь коментар
17.06.2020 14:54 Відповісти
Хіба тут хтось писав про білого та пухнастого?
Я писала про те, що скидаючі когось недосконалого ( а досконалих не існує ), завжди потрібно думати про наслідки, прораховуючі хоча би на пару кроків наперед.
Та влада була однозначно проукраїнська, тепер маємо Єрмаків; охороняємих за податки українців Портнових, Го-нів; Беню, що повернувся до грабунку держави та посадки волонтерів, військових медиків.
Плюс справа проти самого Стерненка. За це він боровся, скидаючі ПП?
показати весь коментар
17.06.2020 15:02 Відповісти
Знов "за рибу гроші". Хіба Стененко скидав Пороха? Він нагадував йому про ЙОГО ОБІЦЯНКИ І ТИЦЯВ НОСОМ В ПОМИЛКИ. І не було жодного його виступу з вимогою ПОРОХА ГЕТЬ. А той факт, що Петро не зрозумів вимог того ж Сергія, тих же адвокатів Гандзюк винен САМ ПОРОХ І НІ ХТО ІНШИЙ.
показати весь коментар
17.06.2020 19:25 Відповісти
Дуже дивна стаття. Перше ти, що автор засуджує Сергія за те, що він не виступив проти системи так, як це зробили Мандела чи Степан Андрійович. По-перше це- брехня.Сергій у своїх виступах перед судом не раз, не два і не три наголошував на тому,що "...це- не суд, а судилище і замовлене це судилище саме зєльоним прєпіздєнтом і що прєпіздєнт з бєнєдіктовою і вся прокурорсько-судівська разом з мусорською сворами разом відповість за вчинене ним свавілля і беззаконня"
По-друге звідкіля у автора на шостому році війни такі витончені пацифістські мотиви? Може я помиляюся, але автор не можепростити Сергію участь у Правому Секторі Одеси, який був одним з учасників, ефективного придушення одр і знищення 40 активних сєпарів (нажаль тільки 40). У нас, пане журналісте, Україна, а не Індія часів Махати Ганді. І тут другу шоку не підставляти, а брали шаблюку і вирубувати ворогів "до ноги" або загине сам.
показати весь коментар
17.06.2020 10:31 Відповісти
*Вибачаюсь за чисельні помилки попереднього посту.
І, апофеозом збоченої логіки є звинувачення Стерненка в тому, що він " тричі не кається в тому, що вбив нападника, який втретє намагався вбити його самого". Ти б, нещастя, ще наших воїна звинуватив у тому, що вони ВБИВАЮТЬ НА ФРОНТІ КАЦАПІВ.
показати весь коментар
17.06.2020 12:27 Відповісти
Самозащита оправдывает убийство, но убийство - это не повод для гордости. Даже на войне, сама суть которой - убийство, нет места восторгу по убитым врагам. Надо убить - убиваешь столько, сколько придётся, а из возвратных эмоций: правильным будет не сожаление, которое ослабляет решимость, а внутреннее покаяние параллельно с пальцем, прицельно нажимающим курок, рукой, наматывающей кишки на нож, сознанием, со всей ясностью признающим факт убийства и исповедующим этот грех. А сожаление должны испытывать те, кто ставит доброжелательного миролюбивого человека перед непозволительным выбором: убивать, защищая свои ценности, либо погибать как тело, как личность, как свобода, радость и счастье. https://maidanfire.blogspot.com/
показати весь коментар
17.06.2020 10:38 Відповісти
Занадто по-пацифістськи. Навіть, військові капелани не "піднімались до таких рефлексійних вершин". А в православній вірі вбивство ворога на війні ВИПРАВДОВУЄТЬСЯ.
Відчувається рука "діванного вояки-теоретика". Натренована рука.
показати весь коментар
17.06.2020 12:36 Відповісти
А вы: чьих баталий спец будете, на каких предметах моторику ладошек отрабатываете? Поделитесь опытом, прежде чем хамить: кто? откуда? в каких полках служили? на каких фронтах воевали? сколько победных рукопашных? кто может подтвердить?.. А в православной вере, если речь идёт именно о той вере, которая от Христа, есть основная заповедь: "возлюби ближнего своего, как самого себя", исполнение которой, по словам всё того же Христа, означает исполнение всех десяти ветхозаветных заповедей, среди которых "не убий" - это важнейшая духовная истина. Любое убийство, даже своего самого лютого врага, отъявленного мерзавца, это - грех, который надо исповедывать. Если же воспринимать убийство как должное, и более того гордиться тем, что убиваешь, тогда убивающий мерзавца - в глазах Творца, по сути, ничем не отличается от этого самого мерзавца. Но есть молодцеватые, не наигравшиеся в войнушку перчуки, которые вряд ли смогут осознать эту сравнительно простую истину. Задубевший труп, бывший всего пару часов назад живым человеком, пусть даже самым злейшим врагом - это всегда ужасно. И только осознавая это, можно оставаться живым и побеждать там, где долбит смерть и "превосходящие силы противника".
показати весь коментар
17.06.2020 23:32 Відповісти
Ви <**************, навіть, самого себе. Спочатку оббрехали Сергія за те, що він "гордиться" тим, що вбив нападника(хоча це -брехня , він такого не казав), тепер брешете про те, що він, Стерненко, сприймає "убийство как должное". На чому грунтуються ваші брехливі висновки? На вашій бурхливій уяві, чи гірше - на бажанні спотворити істину, назвавши ВОРОГІВ БЛИЖНІМИ, А ЗАХИСТ ОЙЧИЗНИ - ВБИВСТВОМ БЛИЖНЬОГО СВОГО. Так ми це повсякчас чуємо від попів секти, так званої, російської православної в Україні. Ви, вочевидь, їхнім адептом будете? Доречі, православні капелани під час війни стверджували, що загиблі на полі бою вої при захисті Батьківщини попадають прямісінько в РАЙ. То хто бреше ви чи вони?
Про те, хто розпочав цю війну запитувати вас - марна справа. Чи відповісте зненацька у пориві откровення, бажано з іменами?
І ще одна брехня: я не вихвалявся своїми заслугами ні бойовими, ні фронтовими, тож і звітувати перед вами не збираюсь. А на фронті заявлені вами тези грають лише на руку кацапському ворогу. Бо там в першу чергу працює заповідь :"ВОРОГА ВБИЙ, ІНАКШЕ ВІН ВБ'Є ТЕБЕ".
То чиїх ви адепт будете, батюшко?
показати весь коментар
18.06.2020 08:52 Відповісти
Мой первый комментарий относится к статье и моральной стороне убийства, затронутой автором. Сергея я не трогал, и более того - поддерживаю его (тем более - не осуждаю, хотя считаю, что ему надо дополнить своё осмысление тех событий и на основании сделанного осмысления отвечать на вопросы в отношении "сожалений"). Если читать внимательно мой первый комментарий, то из него ясно, что я подвергаю критике именно позицию аморфного покорного сожаления, вместо сосредоточенного бесстрашного покаяния. И не призываю к пацифизму, в формате "подставляй щёки". Более того, я считаю, если миролюбивого и доброжелательного человека задевают - угрожают его ценностям (жизни, здоровью, имуществу...), то сожалеть должны те, кто делает из мирного человека защищающегося "убийцу" и заставить сожалеть - это неотъемлемое право, такое же неотъемлемой как и право на самозащиту. Но должно быть понимание, что даже "оправданное" убийство - это грех, который надо исповедывать (осознавать - прежде всего, для себя обосновывая, почему это пришлось сделать). И об этом - мой второй комментарий... Вы можете показать мои комментарии знакомому капеллану/священнику, и попросить его дать характеристику: где я не прав? где я на стороне кацапского ворога? и просто зачем я эти два комментария написал? Поинтересуйтесь у духовного сведущего человека, прежде чем выносить свой довольно поверхностный вердикт и приписывать мне того, чего у меня и в мыслях нет...
показати весь коментар
18.06.2020 11:41 Відповісти
Зроблю вигляд, що я помилився, хоча, як на мене, засудження вами і автором статті Сергія за застосування сили і вбивство нападника є очевидим. Але нехай це залишиться на вашому чи моєму, якщо я помилився, сумлінні.
показати весь коментар
18.06.2020 11:55 Відповісти
А на питання: "Хто розпочав війну", - ви не відповіли, і це - симптоматично.
показати весь коментар
18.06.2020 15:26 Відповісти
Я ссылку дал в первом комментарии, там вся моя "философия", касающаяся Украины (и не только). О войне и её причинах есть почти во всех разделах, но более концентрированно: "СССР не распался или неофеодальный паханат", "Энергия", "Честность", "Разобщение". Я пытаюсь объединить происходящее общим смыслом - подвожу общий знаменатель, противопоставляя этот смысл диктату тотального разобщения, которым расклинивают уже нас украинцев, которые по одну строну баррикад. Не буду здесь докладывать символ веры истинного патриота ("чей Крым", кто такой Путин" и т.д.) - не люблю демонстративных жестов, не люблю позировать. Почитайте моё исследование; там есть ответы.
показати весь коментар
18.06.2020 16:05 Відповісти
Поверхово ознайомився з першою частиною Вашої праці. ЦІКАВО, ГЛИБОКО, на кого розраховано?
показати весь коментар
18.06.2020 20:09 Відповісти
...На всех, кто думает своей головой, кто пытается сложить целостную картину, кого не устраивают "комфортные ответы"... Последняя публикация называется "Культура"; соответственно, берутся в разработку различные аспекты, касающиеся культуры и определяющие самосознание. Следующая публикация (по времени размещения, "старости") - "Закон", где рассматриваются законодательные фарсы, юридические гласные и негласные игрища. То есть, публикации идут по принципу стандартного блога, где поздние - выше, ближе к прочтению, а более ранние - "нужно откапывать". Но для удобства есть тематические гиперсылки, которые перенаправляют в нужный раздел, а также можно выбрать не сплошной режим, а мозаику, список или другой, чтобы увидеть все публикации. Сейчас их 12. Планирую ещё 13-ый раздел (нравится мне цифра 13)) под названием "Идея", где много букоф будет уделено как раз теме активного сопротивления и в частности: обоснованию убийства по необходимости. Кстати, если интересен разбор религиозных аспектов, то в исследовании есть раздел "Вера"... В общем, будет время и настроение, прогуляйтесь там.))
показати весь коментар
18.06.2020 22:17 Відповісти
Автор, що ви ліпите? "Зеленський, Аваков та Венедиктова... заручники порочної системи, як і він сам." Ці люди і є система. Для чого знову ставити знак рівності між жертвами і їх катами? Нікчемне мудрствування - чому Сергій не жалкує, що убив ворога, підступного і безжального.Тут стоїть питання: або вони нас, або ми їх. Це Друзенко хай підставить іншу щоку. Чи іншу частину свого гнучкого тіла
показати весь коментар
17.06.2020 10:45 Відповісти
показати весь коментар
18.06.2020 06:35 Відповісти
"Для чого знову ставити знак рівності між жертвами і їх катами?" - Это больше похоже на злонамеренную манипуляцию, а не мудрствование.
показати весь коментар
18.06.2020 06:37 Відповісти
Бо мені незрозуміло, як на запитання, чи шкодує він, що вбив людину, можна раз-у-раз відповідати "НІ".

- Потому что ты терпила, видимо. Не защитишь себя, свою семью и близких. Это ведь тоже зло... Хоть и меньшее. Посмотри на досуге фильм про общество будущего со Сталлоне, про овец толерантных к злу и врагам - "Разрушитель" называется. Прямо в десятку попали!
показати весь коментар
17.06.2020 11:11 Відповісти
Нет, оно просто мудак(возможно купленньій)
показати весь коментар
18.06.2020 05:52 Відповісти