5565 відвідувачів онлайн
7 658 32
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Навальний і російські танки на Донбасі

задержание

Чому я не висловлюю солідарність у зв’язку з очевидним бєспрєдєлом щодо Навального та його прихильників.

Спостерігаючи вчора за трансляціями та стрімами з акцій на підтримку Навального, побачила тільки один плакат із "антиколоніальним" порядком денним, і то - у Празі.

Штаб Навального не має і не збирається найближчим часом (за моїм враженням та за словами людей, знайомих із ситуацією) формулювати та публікувати жоден порядок денний щодо України чи ширше - щодо інших пострадянських країн/колоній.

Наскільки я розумію, вони вирішили сфокусуватися виключно на внутрішньому порядку денному, на корупції, бо по-перше, це головна тема Навального і народ це злить та виштовхує на вуличний протест.

Але, як на мене, є і причина, про яку сором’язливо мовчать та не озвучують: серед прихильників Навального є купа людей, які ліберальний зовнішньополітичний вектор, деокупацію Криму та Донбасу підтримувати не буде. Відповідно, чіткі та недвозначні заяви щодо Криму та Донбасу призведуть до втрати підтримки, і Навальний цим ризикувати, вочевидь, не хоче. І мені здається, що і він, і наближене до нього коло чудово розуміють, що ось це от "прийдемо до влади, поборемо корупцію, а потім розберемося з "УСІМ ІНШИМ" - не спрацює. Точніше, спрацювати може десь так як на початку минулого сторіччя із революцією проти самодержавства, а далі - Крутами і всім, що за ними. Якщо вони це розуміють, то чому вже зараз чітко та артикульовано не зрікаються загарбницького вектору прєкрасной Росіі будущєго?

Я постійно стежу за тим, що відбувається в РФ. Якщо раніше присутність Навального можна було ігнорувати і взагалі говорили про те, що його зірка заходить, то після отруєння, а тим більше поверненням до РФ, за моїм враженням, ситуація змінилася драматично. Навальний масштабувався до міжнародного рівня, при чому, з дуже вигідним як для західного ока та вуха антикорупційним порядком денним, і ніхто вже не пригадує про його якісь там його попередні висловлювання, західна преса не аналізує його погляди щодо України. Тим часом, російська ліберальна тусовка вперше заговорила про нього як про наступного президента Росії.

В той час як Путіна з тим палацом вивернули навиворіт, роздягли до синіх трусів, він раптово з’єднався із образом замшілого КДБшника, носія дипломата ліберала Собчака із попереднього життя, його царська особа стрімко девальвується до колишнього "обмилка" в махачкалінской кальянной.

І от найдраматичніший момент - я бачу, як Навальним починає захоплюватися захід. Бо він послідовно бореться з корупцією - що правда. Бо він безстрашний - що також правда. Бо він принциповий - і це також правда. Але, заворожено спостерігаючи за цим опонентом Путіна (хоча в західній пресі його досі часто називають "активіст", а не опозиційний лідер, наприклад), ніхто із західних лідерів вже і не запитає - а якою ви, Алєксєй, уявляєте собі політику Москви щодо колишніх колоніальних країн? А яка ваша конкретна програма щодо Криму та Донбасу - на випадок, якщо все ж таки ваша підтримка увінчається президентством? А як щодо Придністров’я, Південної Осетії та Абхазії? А якщо його про це запитають раптом - відповідь передбачити дуже складно.

І я тут бачу прямий зв’язок із тим, що традиційно вже відбувається в західних дискусіях щодо Росії - ніхто не цікавиться думкою щодо Росії колишніх колоній. Рідко російським лібералам ставлять питання: а що там з Україною? А що там із Грузією? А з Молдовою? В усіляких дискусіях про майбутнє Росії ніколи не запрошують представників колишніх поневолених народів. І даремно. Бо нас також обходить, хто буде сидіти в Кремлі. Бо від цього залежить, чи будуть російські танки на Донасі. Зате домовлятися про долю України через голову України з Москвою - це завжди будь ласка. Неартикульоване визнання за Росією її зон упливу - досі тут, із нами.

Я бачу багато дописів про те, що нас не має хвилювати, що відбувається в Росії. І це вже навіть не смішно. Як хтось писав вчора в коментах, з Харкова до кордону 40 кілометрів. І спільний кордон - це одна з причин, чому нас це має хвилювати. Це вже не кажучи про те, що після початку війни мені здавалося, що це очевидно - що нас має цікавити, що відбувається в країні, яка проти нас воює і окупувала частину нашої території. Але ми з достойною подиву наполегливістю продовжуємо стверджувати, що нам плювати, у нас досі немає жодного вартого уваги мозкового центру з вивчення Росії, який був би помітним в публічному просторі і продукував полісі-рішення, при цьому щодня потяги та автобуси із заробітчанами курсують через українського-російський кордон, люди із західної України їдуть працювати на будови в якийсь Бєлгород, десятки чоловіків вербують для роботи наркокур’єрами по всій Росії. Знаєте, як це називається? Лицемірство і недалекоглядність.

Ще одна дискусія - про те, що наші медіа непропорційно хвилює справа Навального як вияв порушень прав людини в Росії на тлі масового переслідування громадян України, які не цікаві нікому. У цьому є доля правди - щодо того, що українців мало цікавить доля співвітчизників на окупованій території. Але, як на мене, проблема була не в рясності заголовків про Навального, бо ці заголовки були так само в світовій пресі, це все ж таки подія міжнародного масштабу. Проблема в тому, що нас продовжує не цікавити усе інше - не лише переслідування кримських татар у Криму. А й майже геноцид у М'янмі чи знищення уйгурів в Китаї.

Але. При всьому цьому, солідаризуватися з Навальним та його прихильниками я наміру не маю.

Навіть

- спостерігаючи за бєспрєдєлом, який чинить Кремль відносно Навального і підтримуючи позицію делегації України в ПАРЄ щодо необхідності привернення уваги до питання правового бєспрєдєлу у Росії через кейс Навального,

- розуміючи, що серед людей, які вийшли на вулиці російських міст учора, очевидно, були й ті, хто виходив на акції на підтримку України та проти путінської війни та окупації української території протягом попередніх 7-ми років,

- маючи в друзях у фб десятки людей, російських лібералів, що живуть в Росії та поза її межами, які висловлюють підтримку Навального,

- вжахаючись із тих епізодів насильства російських силовиків проти протестувальників, які ми спостерігали вчора, і розуміючи, що далі буде гірше і, окрім рекордної кількості затриманих (до 3 тисяч осіб), підуть кримінальні справи за оскроблєніє чувств сотрудніков органов правопорядка, відірвані погони і сніжки, і вони не матимуть нічого спільного із законністю та верховенством права, а будуть актом залякування тих росіян, хто готовий виходити на вуличний протест,

При всьому цьому, я не маю наміру виходити на жодні акції солідарності з Навальним, висловлюватися на його підтримку чи на підтримку його соратників, доки його штаб не опублікує порядок денний щодо України (щонайменше), де буде чітка висловлена чітка та недвозначна позиція щодо деокупації Криму та Донбасу, припинення агресивної зовнішньої політики Росії.

Очевидно, що з тією упоротістю (в доброму сенсі цього слова), з якою Навальний зараз бодається з Путіним і його жуліками та ворами, з тією ж упоротістю він цілком може в подальшому просувати свій порядок денний щодо України.

Вже зараз очевидно, що Навальний не озирається на захід. Так, він був вдячний Німеччині за реабілітацію, але в мене не склалося враження, що він має намір у подальшому дослуховуватися до чиїхось там рекомендацій.

І ось цей коктейль викликає в мене відчуття екзистенційної небезпеки. Бо стабільна Росія без корупції - хіба це не прекрасно? Подумають на Заході, запроваджуючи чергову ресет-полісі з новим харизматичним і кришталево чесним російським лідером. А Україна? Ну що ж, вони просто не змогли...

Саме тому вже зараз варто вимагати від Навального, та й будь-якого російського опозиціонера, чіткої позиції по Україні та іншим країнам, щодо котрих Росія проводила агресивну політику. Питання в тому, чи Навальний на це наважиться.

Топ коментарі
+8
Все так.
Але я за будь який двіж у рашці включно до резні.
Поки імперія не розвалиться на шматки - сусіди завжди будуть під загрозою, незалежно від призвища поточного царя та рівня його демократизації.
Тому коли вони там один одного місять - це гарно.
показати весь коментар
24.01.2021 18:14 Відповісти
+7
По перше немає ніякого самостійного навального у пророді, є проект зі згоди Кремля "путін - light", бо цей навальний давно був вже закатаний у асфальт чи бетон, верхівка Кремля у дусі самозбереження призводить до дії проект під назвою "Організований бунт", по принципу як що не можешь побороти, то треба очолити бунт і взяти його під контроль, тому що Пукін пішов у тіраж і авторитета у нього критично не вистачає.
Які відносини з Московієй? Примерно такі ж як і при Пороху, тільки жорсткіше - Московія ворог України назавжди поки має імперські ідею
Треба робити Україну сильніше, з сильними і ********* ЗСУ по стандартам НАТО і вступ у НАТО, тільки з сильними рахуються у політиці.
показати весь коментар
24.01.2021 19:39 Відповісти
+6
Наша Маша хоче виглядати мудрішою за інших

"Я бачу багато дописів про те, що нас не має хвилювати, що відбувається в Росії.... І спільний кордон - це одна з причин, чому нас це має хвилювати."
Питання до Маші:
А ЩО відбувалося вчора в рф ?
Чому українців мають хвилювати події,з незрозумілими наслідками,на які вони не можуть вплинути ?
показати весь коментар
24.01.2021 18:53 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Все так.
Але я за будь який двіж у рашці включно до резні.
Поки імперія не розвалиться на шматки - сусіди завжди будуть під загрозою, незалежно від призвища поточного царя та рівня його демократизації.
Тому коли вони там один одного місять - це гарно.
показати весь коментар
24.01.2021 18:14 Відповісти
Наша Маша хоче виглядати мудрішою за інших

"Я бачу багато дописів про те, що нас не має хвилювати, що відбувається в Росії.... І спільний кордон - це одна з причин, чому нас це має хвилювати."
Питання до Маші:
А ЩО відбувалося вчора в рф ?
Чому українців мають хвилювати події,з незрозумілими наслідками,на які вони не можуть вплинути ?
показати весь коментар
24.01.2021 18:53 Відповісти
https://oldfisher-mk.livejournal.com/1328655.html Достаточно познавательно....
показати весь коментар
24.01.2021 19:00 Відповісти
По перше немає ніякого самостійного навального у пророді, є проект зі згоди Кремля "путін - light", бо цей навальний давно був вже закатаний у асфальт чи бетон, верхівка Кремля у дусі самозбереження призводить до дії проект під назвою "Організований бунт", по принципу як що не можешь побороти, то треба очолити бунт і взяти його під контроль, тому що Пукін пішов у тіраж і авторитета у нього критично не вистачає.
Які відносини з Московієй? Примерно такі ж як і при Пороху, тільки жорсткіше - Московія ворог України назавжди поки має імперські ідею
Треба робити Україну сильніше, з сильними і ********* ЗСУ по стандартам НАТО і вступ у НАТО, тільки з сильними рахуються у політиці.
показати весь коментар
24.01.2021 19:39 Відповісти
По перше немає ніякого самостійного навального у пророді, є проект зі згоди Кремля "путін - light",
===
Та ты шо... Гений Скажи, касатик, а за Навального Европа может РФии впаять дополнительные санкции? Вполне возможно. А это на пользу Украине? Явно НА ПОЛЬЗУ. Вот поэтому не строй из себя умника - ты не настолько информирован (как и я), чтобы выдавать такие ГЛУБОКИЕ МЫСЛИ. Здесь должно работать простое- ВРАГ МОЕГО ВРАГА - МОЙ ДРУГ. А что будет потом - будет потом, или не будет потом.
показати весь коментар
25.01.2021 11:17 Відповісти
Слухай ти або дебіл або наївний(що не виключено) а може троль, що те не виключено, так що слухай дебіл - у Московії ніколи і ніщо без контролю царя не проходило і не починалось.
Хворобливий навльний твій друг? З якого перепугу як що він Крим вважає расєйським і з Донбасу війська виводити не збирається. Із з-а таких дебілів як ти ригів у 2014 і не покарали.
показати весь коментар
25.01.2021 12:47 Відповісти
предлагаю дождаться этих самых "санкций"....... вместе и посмеёмся.... туда попадут
стрелочники которые отравили ему труселя..... и фсё...........
показати весь коментар
25.01.2021 15:10 Відповісти
В будь-якому випадку Навальний кращий ща Путіна, а російські ліберали значно краще за імперців та монархістів. Тому варто підтримувати цей движ.
показати весь коментар
24.01.2021 21:55 Відповісти
????? Бачу ви добре в відтінках російського лайна розумієтесь....
показати весь коментар
24.01.2021 22:33 Відповісти
????? Бачу ви добре в відтінках російського лайна розумієтесь..
===
Вот такие как ты...умники... в период выборов 10 года звались ПРОТЫВСИХИ. Они тоже, видите ли, не разбирались в сортах дерьма. Не дали Тимошенко голосов и к чему это их ЧИСТОПЛЮЙСТВО привело. К тому, что к власти пришло ХУДШЕЕ... И Украина это исправляла революцией и кровью. Будь Тимошенко, уверен, МАЙДАН БЫ НЕ ПОТРЕБОВАЛСЯ. И не надо меня причислять к Юлефилам. Ничего подобного. Просто, в политике нельзя бояться грязной работы. Чистоплюйство дорого потом обойдётся.
показати весь коментар
25.01.2021 11:10 Відповісти
Бред полный...анальный - целиком иполностью проект кремля
показати весь коментар
25.01.2021 11:33 Відповісти
Навальный тоже имперец. Тебе не пофигу, кто продолжит войну с Украиной?
показати весь коментар
25.01.2021 01:54 Відповісти
Тебе не пофигу, кто продолжит войну с Украиной?
===
Не строй из себя Вангу. Ты и на Глобу не тянешь. Что будет когда-то никому не ведомо.
показати весь коментар
25.01.2021 11:11 Відповісти
Это известно всем вменяемым украинцам, которые хоть как-то учили историю Украины.

Россия всегда была, есть и ибудет врагом Украины.
Менялись режимы, цари, генсеки, президенты, но Россия всегда оставалась врагом.
показати весь коментар
25.01.2021 11:36 Відповісти
Згоден - Московія ворог Київа була, є і буде поки вона імперська
показати весь коментар
25.01.2021 12:52 Відповісти
Слухай кацап пішов би ти у дупу розказувати тут що кому вважати
показати весь коментар
25.01.2021 12:51 Відповісти
Ага кацап, навальний це путін - лайт версія, яка вважає і вважала Крим расєйським.
Так що лахта ніхто твій двіж підтримувати не буде
показати весь коментар
25.01.2021 12:50 Відповісти
Никто кроме Навального не знает что у него в голове. С ним работало фсб и ЦРУ работало, я уверен. И хрен его знает, как все обернется.
показати весь коментар
25.01.2021 09:51 Відповісти
Предполагалось, что революция в Украине и связанная с ней победа над коррупцией станет угрозой для Российской империи, сцементированной коррупцией. Не сложилось. Однако может случиться так, что победа над коррупцией в России ( даже имперской) станет самой страшной угрозой для коррумпированной власти в Украине.
показати весь коментар
25.01.2021 10:13 Відповісти
Наша Маша горько плачет...уронила в речку мячик . После прочитанного мне кажется, что ЭТО Машин уровень. Действительно, цитирую -

Але. При всьому цьому, солідаризуватися з Навальним та його прихильниками я наміру не маю.
Навіть Источник: https://censor.net/ru/b3243709
Глупость на глупости и глупостью поганяет. Прямой и верный рецепт выдал МИНИСТР ин.дел Кулеба.

ВРАГ МОЕГО ВРАГА - мой друг. Это краеугольный камень международной политики. Хотя бы и потому, что нет ни постоянных друзей, ни постоянных врагов - есть лишь постоянные интересы. На данный момент самый большой враг Украины Путин. Поэтому, все кто с ним борются - объективно действуют в интересах Украины. Независимо от того, как они к Украине относятся. Никому не дано знать какой Навальный в действительности. Поэтому, то, что он сейчас говорит про Украину и Крым не имеет ни малейшего значения. Скажи он другое - потеряет множество сторонников (увы?). Это-раз. И-два, может запросто заработать в довесок к каким-то фуфловым уголовным делам вполне реальное - посягательство на территориальную целостность России. ИТАК - поддерживать Навального надо. И не ради Навального, как таклвого, а ради пользы Украине.
показати весь коментар
25.01.2021 11:04 Відповісти
Всё то хорошо, что к победе ведёт!
показати весь коментар
25.01.2021 12:00 Відповісти
Бажаю розвалу Московії, а що вони там ріжуть друг друга мені все одно - ЦЕ НАСЛІДКИ ВІЙНИ З УКРАЇНОЮ І ОКУПАЦІЇ КРИМА
показати весь коментар
25.01.2021 12:55 Відповісти
категорически согласен с теми кто непрозрачно намекает- если бы овальный сильно вывали-
вался за рамки сценария его бы давно настиг кирдык...... доказано убийством Немцова.
показати весь коментар
25.01.2021 15:14 Відповісти