7620 відвідувачів онлайн
7 725 42
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

З ким ми маємо примиритися?

Я пишу цей текст в день, коли сім років тому в Донецьку був застрелений 16-річний школяр із Краматорська Степан Чубенко. Бойовикам не сподобалася… жовто-блакитна стрічка на його рюкзаку. Тоді, коли суспільство активно готують до думки, що нам потрібно примиритися, я хочу почути відповідь на запитання: а кого має пробачити мама Стьопи? І як вона має це зробити? І чи зможе. Так само, як не розумію, кому має потиснути руку Володимир Голоднюк, який закрив очі своєму 18-річному сину, вбитому на Інститутській у лютому 2014 року. Стрільці, що проходять у справі, втекли в Росію, як і ті, хто давав наказ розстрілювати беззбройних людей. Вони мають повернутися, а ми їх прийняти? Чи може Ірина Довгань має зайти у свій будинок в Ясинуватій і гречно привітати родину вузькоглазого ватажка, який на її спальні зачав чергову дитину, дістав з горища речі Іриних онуків і дозволив собі вдягати своїх дітей у них, вирубав сад її екзотичних дерев та знищив викоханий город? Як собі це уявити?

Про всі ці можливі ситуації під час уявного примирення я думала, переглядаючи дві частини проєкту "Розділені". Одна розповідала про те, як шляхи співіснування шукала Ірландія після кривавих подій, які відбувалися аж у 60-х роках минулого сторіччя. Друга – про Кіпр, частину якого окуповано Туреччиною. Намагання політиків, людські долі, страшні вбивства, пошуки родичів, втрата дому, – все це є в кожному мініфільмі. Їх журналіст Нелі Ковальська та оператор Андрій Марченко зняли п’ять. Ще цього тижня по телеканалу "1+1" покажуть стрічки про Колумбію, Молдову та Німеччину.

Побачене стало для мене ще одним аргументом у висновок, що війни не закінчуються на цій планеті ніколи. Нашій країні страшенно не пощастило бути втягнутою в чужі імперські інтереси. Завжди хтось хоче хапнути чужу землю, зазіхає на сусідню територію, не вдовольняється межами кордонів. І страждають при цьому звичайні люди. Такі, як Володя, Ірина, Сталіна, тисячі інших.

Саме тому, що вони вже колись постраждали, пережили окупацію територій у своїх країнах, воювати за нашу Незалежність, за нашу територію приїхали грузини, молдавани, інші іноземці, які на власній шкірі відчули, що таке – втрачати свій дім, свою територію.

Звичайно, я добре розумію і те, що всі війни колись закінчуються. Настає момент, коли час дає можливість віддалено поглянути на події, робить м’якшими гострі кути, нівелює колишній розбрат. Щоб у нас це відбулося, потрібно спочатку перемогти, повернути окуповані території, включно з Кримом, гідно навчитися поминати загиблих, шанувати поранених, цінувати своїх героїв. Та й самі ті, хто пройшов горнило боїв, має помудрішати, має з’явитися і вирости нове покоління дітей, яке буде вивчати історію своєї країни належним чином, а не через призму то радянського устрою, то ліберально-братського. Лише тоді, можливо, можна буде починати говорити в нашому суспільстві про примарне примирення, про можливість перегляду стосунків…

Хоча…

Мене зачепила історія, розказана Іриною Довгань про музей, який вона відвідала у Сребрениці, що в Боснії та Герцеговині. У липні 1995 року в цьому містечку відбулася страшна різанина, було вбито понад сім тисяч мусульманських чоловіків і хлопчиків. В музеї показують відеоролик, який випадково знайшли вже після війни. В ньому знято, як бойовики розстрілюють підлітків, зовсім ще дітей. Показано прямо, без ретушування та замилювання, як вбивають беззбройних дітей. І роблять це цинічно і страшно. "Ти був хоч раз з жінкою?" - питає чоловік зі зброєю підлітка. Той, змучений побиттями, знущаннями, невідомістю та страхом, відповідає: "Не був". "І не будеш", – сміється той і стріляє йому в голову.

Цей ролик показують учням шкіл, які приходять на екскурсію. Отак і показують, без прикрас, без купюр. І після його завершення екскурсовод питає дітей: "Що ви скажете? Ми пробачимо наших ворогів?". Ви ж розумієте, що відповідають діти. Так виховують та формують патріотів та захисників держави зараз, у європейській країні. Про пробачення і примирення там навіть чути не хочуть.

Передпоказ проєкту "Розділені" зібрав різних людей. Політиків, акторів, військових, вимушених переселенців, колишніх полонених, медиків, які працювали на лінії вогню під Донецьком та Луганськом. І якщо політики намагалися говорити про важливість домовленостей, перемовин, пошуків, так би мовити, мирних шляхів закінчення війни, всі ті, хто бачив війну на власні очі, хто ховав загиблих друзів, побратимів, знайомих, були однозначні: примирення – це не наш шлях! Це не можливо. Єдина можливість примирення в цій ситуації – переможне повернення Донецька, Луганська, Криму. І здоровенна стіна чи рів з водою на кордоні з Росією.

І я з цією думкою погоджуюся. Надто в дорогих мені людей просто зараз ціляться з того боку умовного кордону біля окупованих територій на сході України. І простити цього я не зможу нікому і ніколи.

…Проєкт "Розділені" від сьогодні транслюватиме телеканал "1+1" у вечірніх новинах.

Цензор.НЕТ Изображение

Топ коментарі
+31
На Сході кажуть:"Ворога, або вбивають, або роблять другом". Ми 400 років намагалися, щиро намагалися подружитися з цими **********, не вийшло. Тому вихід тільки один, все, що зайшло до нас зі зброєю, повинно бути знищено.
показати весь коментар
26.07.2021 19:28 Відповісти
+21
Про яке примирення можна говорити, це ж не громадянська війна, тут агресор прийшов на нашу землю. Примирення з окупантом? Заради чого?
показати весь коментар
26.07.2021 23:54 Відповісти
+17
Як казав "Герой росії" Ахмат Кадиров:
"Нет, я говорил в 95-96 году… призывал чеченцев убивать столько (русских), сколько вы можете. Я не говорил 100, 150, 200... я говорил «сколько можете». Я тогда призывал к джихаду. Так что это тоже не секрет, но 150 я не говорил."
Вбивай кацапів, скільки зможеш!
показати весь коментар
27.07.2021 02:18 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
"З ким ми маємо примиритися?" - Со всеми для кого Україна понад усе.
показати весь коментар
26.07.2021 18:50 Відповісти
На Сході кажуть:"Ворога, або вбивають, або роблять другом". Ми 400 років намагалися, щиро намагалися подружитися з цими **********, не вийшло. Тому вихід тільки один, все, що зайшло до нас зі зброєю, повинно бути знищено.
показати весь коментар
26.07.2021 19:28 Відповісти
Там і по-іншому кажуть: "Не залишай ворога живим і з можливістю відновить сили! Інакше настане день, коли цей ворог посилиться, пригадає тобі минуле і обріже майбутнє!"
показати весь коментар
27.07.2021 04:24 Відповісти
Вбивати кацапів стільки, скільки зможемо -це єдиний шлях позбутися цієі наволочі.
показати весь коментар
28.07.2021 06:53 Відповісти
золотые слова
показати весь коментар
28.07.2021 08:38 Відповісти
Про яке примирення можна говорити, це ж не громадянська війна, тут агресор прийшов на нашу землю. Примирення з окупантом? Заради чого?
показати весь коментар
26.07.2021 23:54 Відповісти
так воювать же страшно... краще цилуватысь
показати весь коментар
27.07.2021 00:07 Відповісти
Як казав "Герой росії" Ахмат Кадиров:
"Нет, я говорил в 95-96 году… призывал чеченцев убивать столько (русских), сколько вы можете. Я не говорил 100, 150, 200... я говорил «сколько можете». Я тогда призывал к джихаду. Так что это тоже не секрет, но 150 я не говорил."
Вбивай кацапів, скільки зможеш!
показати весь коментар
27.07.2021 02:18 Відповісти
Лугандон - втрачені люди. Чим вище паркан - тим краще сусід. А будуть лізти - нищити без жалю
показати весь коментар
27.07.2021 09:11 Відповісти
А по-моему это ты, недоумок, "втрачена", зовсім некорисна для України людина
показати весь коментар
28.07.2021 07:16 Відповісти
А сьогодні, 27.07, виповнюється рівно рік від введення Зе-перемир'я.
Ось фрагменти цікавого допису https://www.rbc.ua/ukr/news/podlaya-voyna-dumayut-peremirii-odnoy-samyh-1627320289.html Підла війна. Що думають про "перемир'я" в одній з найгарячіших точок Донбасу ...
- Перемир'я, звичайно, немає. Вони займають під Горлівкою панівні висоти, часто прилітає те, що заборонено Мінськими угодами. Закидають міни "ПОМ-2". У порівнянні з роком тому стало складніше. Йде підла війна - снайперська. РФ використовує Донбас як полігон в реальних умовах, заїжджають спеціальні групи, а ми тут в ролі здобичі в якомусь сенсі, - розповідає боєць на ім'я Павло, з позивним "Пакистан".
Згідно дослідженню фонду "Повернись живим", в якому взяли участь більше двох тисяч військовослужбовців, 65% бійців не продовжують свій перший контракт. Один з мотивів: "Ми не наступаємо, та сторона не наступає. Що тоді там на фронті робити?".
...з наказом про наступ воювати було б легше. Адже поки дипломати і політики намагаються домогтися прогресу в мирних переговорах, противник себе особливо не стримує, продовжуючи порушувати всі можливі домовленості, вбиває військових і тероризує жителів Донбасу.
показати весь коментар
27.07.2021 10:04 Відповісти
Керівництво країни, яке не здатне відповідати ударом на удар має негайно йти геть!
Здача Криму, частин Донбасу - є свідчення продажності і слабкості, колаборації українських політиків, силовиків і чиновників.
Всі проросійські бізнесмени, політики повинні, якнайшвидше бути арештовані, їх майно повинно бути конфісковано, а їх використовувати в якості заручників.
показати весь коментар
27.07.2021 12:21 Відповісти
А для того потрібно було, в свій час - в 2014 році, вводити на всій теріторіїї України військовий стан, виконувати Конституцію України, ставити під виробництво зброї, набоїв та снарядів всі підприемства які ще мали це робити, мобілізувати людей до лав збройних сил і вимітати ворога з території України.
показати весь коментар
27.07.2021 15:50 Відповісти
з ким вводити тоді, в 2014-му, воєний час? З Верховною зрадою, обраною під овоща ще в 2012-му році? Ви пригадуєте її склад?
Що називається тут в тебе - "аби ********".
показати весь коментар
27.07.2021 20:55 Відповісти
"Біда Украіни в тому, що нею правлять ті, кому вона не потрібна ". М. Грушевський. І ще: - коли десь , але не в твоєму селі, згоріла хата і постраждали люди, тебе це дуже болить? Звичайно, співчуваєш , але то не твоя хата згоріла, тому болить , але не дуже. Так і з " співчуттями і висловлюваннямии великого занепокоєння" Європи і всяких там америк. Не захистимо себе самі, ніхто нам навіть допомагати не стане.
показати весь коментар
28.07.2021 06:59 Відповісти
Шановна Віолето! Дякую Вам за чудовий аналітичний матеріал - все викладено дуже цікаво і послідовно. Проте з деякими речами, на мою суб'єктивну думку погодитись не можна, стосовно війни на Донбассі - я з Вами повністю згоден - є агрессор, який ступив на нашу землю і є українські бійці, які боронять нашу землю від нього. З Майданом ситуація повністю інша, по-перше протестувальники воювали не з кремлівськими окупантами, а з нашими співгромадянами, співробітниками поліції України, які захищали органи державної влади від захоплення, обєктивно деякі загиблих майданівців були озброєні ціпками, арматурою, деякі навіть вогнепальною зброєю, кримінальну відповідальність за "замах на життя працівника правоохоронних органів" нікто із них не поніс.... У будь якій європейській країні та США поліцейські стріляли в такій ситуації на ураження.... Навіть якщо деякі співробітники поліції перевищили свої повноваження, це не значить що їх можна вбивати,калічити і не нести за це жодної кари, ми європейська правова держава і правосуддя не може бути однобоким, чи заснованим на радикальному націоналізмі - воно повинно бути рівним для всіх ( і для протестувальників і для беркутівців). Багато працівників правоохоронних органів отримали каліцтва, загинули на Майдані, чому ви про це не згадуєте???? Вони теж є громадянами України, Путіна до нас не кликали.... Коли якийсь хлопець ( приїхав к приміру зі Львова і каменюкою проломив голову українському поліцейському, і його не садять до в"язниці а дають звання "героя революції" це теж не є правильним.
показати весь коментар
27.07.2021 15:57 Відповісти
1. "Багато працівників правоохоронних органів... є громадянами України, Путіна до нас не кликали..."
- Що ***** не кликали - не факт. Про одного так точно відомо - полковник севастопольського Беркута, який придушував Майдан, після анексії Криму отримав нагороду від *****. Такі ж настрої - "За Путіна! За Расію!" - були у багатьох з тих, кого режим Янека кинув зі зброєю проти мітингарів. Особливо у тих, кого присилали до Києва зі східних і південних областей приборуквати "праклятих біндеравцав".
2. Стосовно старої пісні по "гражданскую вайну на Майданє, міліция защіщала закон, пратєстанти билі вааружени, ми єврапєйская страна", бла-бла-бла...
- Якраз два тижні тому одна з європейських країн відзначила Національне свято - День взяття Бастилії. Традиційно - з військовим парадом (на фото) і фейєрверками. У 1789 році при штурмі фортеці-в'язниці Бастилії (це було під час Великої Французької Революції) протестанти теж "нарушалі абщєствєнний парядак" та "пратівастаялі праваахранітєлям". З жертвами як з боку протестантів, так і з боку "беркутівців". Проте там ніхто не каже, що "французскіє гражданє савєршилі крававий антіканстітуціонний пєрєварот™ і далжни панєсті наказаніє".
3. Ну і навіщо ж ти сам себе лайкнув?

З ким ми маємо примиритися? - Цензор.НЕТ 6909
показати весь коментар
27.07.2021 17:30 Відповісти
."Ну і навіщо ж ти сам себе лайкнув?",-патамуша хитро виї баний ісієвіч.
показати весь коментар
28.07.2021 13:34 Відповісти
Но когда на кону соит интересы государства принципами которыми янукович пренебрег тут не когда рассусоливать.януковичу следовало подписывать рижские соглашения и ни чего бы не было,но янукович пошел на поводу путина вот и получилось то что получилось
показати весь коментар
27.07.2021 20:40 Відповісти
Ти в своєму розумі, чоловіче? Оці твоі "співробітники " начиняли патрони помпових рушниць металевими шариками від підшипника і стріляли на ураження по протестувальниках. Це так вони наводили порядок? А розстрілювати людей -це лиш перевищення повноважень? Коли в Таіланді влада наказала незаконний наказ поліцейським силою розігнати протестуувальникків, пліцейські зняли з себе захисні шоломи і поклали іх на землю разом з іншою амуніцією. Коли тебе вбивають, ти маєш право захищати своє життя любим чином. Беркут і інша собача зграя, щоо захищала режим Януковича, знали, що чинять злочин, але захищали своє сите інування, бо вірували себе над народом, боо вірили, що іх ніхто карати за злочини не буде. Ось в чім різнниця.Чому львівський, тернопільський , іванофранківський беркути не чинили ці вбивства а, а кримський, донецький, харківський це робили так завзято? А тому, що на майдані зійшлись в смертльній схватці украінці і москальня, на майдані вирішувалось питання існувати Украіні як державі, чи бути довіку в московському рабстві.
показати весь коментар
28.07.2021 07:13 Відповісти
хабіб ісаєвич, це тільки для вас собисто і таких, як ви совкодрочерів, ФАКТОМ Є те, що начебто, Майданівці воювали з мусорами - громадянами України. В Українських судах ДОВЕДЕНО, ЩО МУСОРА ПОРУШИЛИ ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО ЗІБРАННЯ ГРОМАДЯН - розгін пацанви під ялинкою, за що отримали рішучу, але законну відповідь - мільонну маніфестацію в Києві на захист своїх конституційних прав і сбод . Подальші дії влади і мусорів, і судів,..... як державних органів влади, так і окремих їх падлюк-представників були суцільним, послідовним порушенням ЗУ в тому числі і Конституції. Вироки судів наводити, чи сам знайдеш, ісаєвич? Так що дії активної самоорганізованної частини Українського суспільства були ЗАКОННИМИ, ЕФЕКТИВНИМИ І СВОЄЧАСНИМИ.
а ТИ зі своїми мацковськими підказками пра "ваєнний пєрєварот" іди на куй, себто, до себе додому, за парєбрік.
показати весь коментар
28.07.2021 12:25 Відповісти
С кем должно быть примирение,с теми кто патологически ненавидит украинцев и Украину.Они и вчера и сегодня твердят одно что всех украинцев нужно вешать или выселять туда на колыму или превратить в ядерную пыль и тут же вещают о каком то примирении Нет им ни какого доверия.
показати весь коментар
27.07.2021 20:33 Відповісти
я Г+Г не буду дивитися принципово.
показати весь коментар
27.07.2021 20:52 Відповісти
З ким ми маємо примиритися? - Цензор.НЕТ 7414
показати весь коментар
27.07.2021 20:58 Відповісти
На куй ти це виставив?
показати весь коментар
28.07.2021 12:26 Відповісти
Это ответ на вопрос в заголовке
показати весь коментар
28.07.2021 13:14 Відповісти
А хто це?
показати весь коментар
28.07.2021 13:36 Відповісти
ваставший шахтер-тракторист на месте падения боинга
показати весь коментар
28.07.2021 13:49 Відповісти
Дякую.
показати весь коментар
28.07.2021 14:52 Відповісти
И с той стороны тоже нелегко простить их "распятого мальчика".
показати весь коментар
28.07.2021 07:39 Відповісти
Вот вроде бы все правильно. Но ведь если не примириться, то количество жертв будет множиться. Я не знаю - как правильно.
показати весь коментар
28.07.2021 07:40 Відповісти
Правильно - звільнити Україну від окупантів, покарати зрадників, окупантів, агресорів. А замирятись тільки для того, щоб "перестати стріляти", навіть зільоний утирок вже не буде.
показати весь коментар
28.07.2021 16:56 Відповісти
Вот несколько месяцев назад ко мне приезжал племянник их Донецка, чтобы обновить украинские документы. Разговорились. Я ему посоветовала сходить на Майдан и посмотреть наш мемориал погибшей "Небесной сотне". На что он мне ответил, что ему достаточно того, что он каждый день, делая утреннюю пробежку, видит их мемориал погибшим из-за войны их детям. Что мне возразить? Что войну начал Путин? Он с этим согласен, т.к. вживую видел российских солдат в Донецке. Но интерпретация событий другая - соловьево-скабеевская. Жители ОРДЛО живут под прессом российской пропаганды и мы пока ничего не можем этому противопоставить. Да и сможем ли в будущем? Боюсь, что поздно. С моей точки зрения мы должны разделиться, а не бороться за возвращение этих, для нас уже мертвых, территорий.
показати весь коментар
28.07.2021 07:50 Відповісти
Уважаемая Галина! Пресс пропаганды есть не только в России, но и в Украине....... У меня два брат служили в АТО в 2019 году, так вот, по всем украинским каналам всегда говорят мол сепары всегда стреляют первыми, это неправда - каждой военной части ВСУ на передовой ставится разнарядка выстрелять за месяц определенное количество снарядов внезависимости от ситуации на фронте. Более того, многие бойцы ВСУ и сепары знакомы между собой, имеют мобильные телефоны друг друга, и когда начинается "плановый острел" могут даже звонить друг другу заранее и предупреждать..... И те и другие хотят вернуться с войны живыми и -здоровыми, получив полный соцпакет выплат за боевую смену - поэтому и договариваются между собой..... П.С. Я не говорю что так на всех участках фронта, но там где был мой брат, война велась именно такая.............
показати весь коментар
28.07.2021 12:11 Відповісти
хайобич, зкіпнув би ти звідсіля зі своїми мацковськими темниками, щоб до гріха не доводити, вата смердюча.
показати весь коментар
28.07.2021 12:34 Відповісти
А для чого нам з ними замирятись і щось доводити? Звільнити територію і ПОЗБАВИТИ ВСІХ, ХТО СПРИЯВ, ГОЛОСУВАВ, СІВРОБІТНИЧАВ... ПРАВА ГОЛОС ПОЖИТТЄВО.
показати весь коментар
28.07.2021 12:31 Відповісти
У вас племянник идиот и ни как не может связать нападение и войну развязанную росиянцами и погибших детей?
показати весь коментар
28.07.2021 13:16 Відповісти
Вы идиот точно.
показати весь коментар
28.07.2021 15:18 Відповісти
Ну простите ошибся причину и следствие не связывают кретины. Вы со своим племянником кретины, если не можете это сделать. А обосновать ваш вывод о мне как то сможите?
показати весь коментар
28.07.2021 15:25 Відповісти
...СможЕте.. Этого достаточно.
показати весь коментар
28.07.2021 15:28 Відповісти
Ну не увиливайте. Там у меня еще и запятых нет если что. А к чему этот ваш маразм? Вы забыли о чем речь шла? Напоминаю: то что вы и ваш племянник не усматриваете связь между нападением росиянцев и смертью детей. Очень даже интересно у вас хоть есть какая то версия почему гибнут они?
показати весь коментар
28.07.2021 15:37 Відповісти
Ти сепарська гнида повинен розуміти, що ніхто, чуєш НІХТО не може встановлювати чи, взагалі, надавати НАМ ПРАВО,ЯК І КОЛИ НАМ ЗВІЛЬНЯТИ НАШУ ЗЕМЛЮ ВІД КАСАБІВ. НІХТО І НІКОЛИ. Всі ці мінські домовленності укладалися ЛИШЕ ДЛЯ ТОГО, ЩОБ ЗАПОБІГТИ ПОДАЛЬШІЙ ОКУПАЦІЇ рашистами нашої землі. Вони цю функцію виконали, можеш про них забути, то, нехай, дипломати цим опікуються. І ПРАВИЛЬНО ГОВОРЯТЬ УКРАЇНСЬКІ ЗМІ: "ВІЙНУ РОЗПОЧАЛИ КАСАБИ, ТАКІ, ЯК ТИ, ЇМ І ВІДПОВІДАТИ". І для того, щоб очистити від них нашу землю, потрібно робити ВСЕ, ЩО ЦЬОМУ НАЙБІЛЬШ ЕФЕКТИВНО СПРИЯЄ І НЕ ОГЛЯДАТИСЯ НІ НА ЯКІ ДОМОВЛЕННОСТІ. Ворога потрібно знищити. На цьому крапка.
показати весь коментар
28.07.2021 15:12 Відповісти