10130 відвідувачів онлайн
4 620 41
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Церква – це завжди політика

церковь

Був написав прездоровенний пост із вагоном історичних фактів, цитат із Біблії, подій стародавньої, нової та новітньої історії і журналістських висновків. Про що? А про 1033-річчя хрещення Русі.

Перечитав – і стер. Не в 1033-річчі справа. Я вам страшніше скажу: справа навіть не в хрещенні. Та навіть і не в християнстві 🙂 І тому от що я придумав: я хотів би написати тут для невіруючих. Якщо вам цікаво, читайте – але тут "многобукв". Тут знов прездоровенний текст.

Більший, ніж той.

***

На реабілітації я мав можливість ґрунтовно повивчати Біблію.

Ніхто не примушував, кстаті, просто там було її дуже багато видань. З коментарями богословів, з коментарями науковців, і в тій редакції, і в сій редакції, і як завгодно. Такий завзятий читач, як я, не міг цього оминути 🙂 Тепер я дуже шкодую, що не зайнявся цим раніше.

Не треба бути богословом, а досить тільки почитати Біблію, аби переконатися: з сучасних парафіян лічені відсотки справді вірують так, як казав Ісус – тобто виконуючи заповіді, а не просто приходячи до храму у визначені дати, з пасочками. Так само і з панотців не всі відчувають себе служителями бога і ближнього свого. (Тим паче, що це повинно для них бути одним і тим же служінням, Ісус так прямо й говорив).

Натомість багато хто почуваються співробітниками мега-корпорацій. Якими вони, в результаті, і є.

Це – не наїзд на вірян чи священнослужителів. Я точно знаю, що є щирі – і ті, й інші. Я сам знаю таких. Втім, як і всяких. Є навіть цікавіші випадки: людина щиро вірує, що світить ближнім любовію господньою – але результати, гм, недобрі виходять якісь.

Але це інша тема. А я тут от про що.

На відміну від Віри, яка і є, і має бути особистою справою, Церква – це завжди політика. А "політика", за визначенням і буквальним значенням цього грецького слова – справа колективна. Церква (будь-яка) – це політико-економічна структура мафіозного стилю. В сенсі закритості, ви зрозумійте правильно.

Ісус боровся саме з цим, зверніть увагу: він же ніде не заявляв про якусь там нову релігію – ні, тільки про очищення старої. Геть бізнесменів із Храму! Це дуже уподібнює його напівміфічному Будді, але то вже окрема історія.

Я тут про те, що питання християнства стало питанням політики ще за життя Ісуса. Якщо хтось раптом вивчав Біблію не так ретельно, як автор цих рядків (чи, навпаки, вивчав ретельніше й помітив там щось, мною пропущене), то нагадаю: Ісуса розіп’яли з чітко політичних причин.

Понад те, після страти його (і вознесіння на небо, як каже релігія) послідовники багато-пребагато сперечалися. Ці суперечки, почасти викладені в писаннях апостолів, є прекрасними взірцями суто політичної та корпоративної (контр)пропаганди. Хоча, коли вже зовсім углиб, сам Ісус теж дуже добре розумів, у чому річ: його хрестоматійні відповіді на запитання про "динарій кесаря" чи про долю Йоанна Предтечі – це шикарні взірці дипломатії. Гнучкої. Але принципової. Але гнучкої. Нашим би нинішнім можновладцям так.

Так от, ходімо далі. За пару століть після того, як померли останні, хто бачив Христа живцем, відповідна релігія поширилася неймовірно. Як це сприйняли широкі верстви, а надто – їхні керманичі? Ага: як зайвий привід замочити одне одного.

Бо божим словом людську натуру в цілому не переламаєш, на жаль.

Оскільки більшість війн велися на території Римської імперії, 325 року імператор Константин скликав Нікейський собор. На цьому поважному зібранні визначили, які писання є єрессю, а які нє. Ну, щоб якось визначитися, кому кого мочити – а не всім підряд усіх підряд.

І це дало ефект. АЛЕ! Нічого подібного не сталось би, якби Константин не забезпечив усе це своїми спецназом і армією.

Так усе було й надалі. Наприклад, розкол Церкви 1054 року був чистісінько політичним. Хто кручє: єпископ Риму, "primus inter pares", чи Патріарх? І це ж не 1054 року сталося. Воно почалось набагато раніш.

(1054 року сталися тіки дві цкаві речі: помер Ярослав Мудрий, а Землі досягло світло вибуху наднової SN-1054, що й зафіксували китайці, бо іншим цивілізаціям явно було не до того. Там зараз Крабовидна туманність, астрономи-аматори її обожнюють, а професіоналів, кажуть, вона вже давно замахала: їм цікаво, шо там буде ще через сотню тисяч років – але вони чомусь підозрюють, що не доживуть 🙂 )

Між тим, саме Великий князь Київський Ярослав свого часу призначив митрополитом Руської православної церкви знаменитого Іларіона. При цьому князь дуже потужно плюнув на канонічні правила, що вимагали узгодження з Константинополем, і на всяке таке.

Бо Ярославу в Києві ХІ століття протистояти було навіть важче, ніж імператорові Константину – в Нікеї 325 року. Від Константина можна було змитися в інші експровінції Імперії і влаштувати там всякі повстання (що й відбулося надалі). А куди було змитися з Києва? До "чорних клобуків"? Волзьких булгар-мусульман? Католиків-поляків та католиків-угрів? Ага. Отак вони всі на тебе й чекали з твоїм православієм.

Пізніше-то вже да – но не тоді, далеко не тоді.

Тобто власне Православна Церква на наших теренах є прямим наслідком "політичного втручання в церковні справи". Я вже мовчу про ті політичні, фінансові й просто шпигунські зусилля, яких пізніше доклала Москва, щоби перетягти собі спочатку митрополію, а вже тоді – створити патріархат (всього-то треба було помаринувати з рік під почесним арештом Патріархра Константинопольского, як там його, Єремію ІІ? – а потім пообіцяти йому стільки-то червінців і шукрок соболиних; про це російські історики майже завжди писали чесно, ну бо розуміли, що віра вірою, а політика політикою, чого вже там).

Загалом, всю тему перетворення Київської метрополії на Московський патріархат дуже просто можна просто розкласти на окремий текст політично-військово-економічно-шпигунських дій. Але це буде малочитабельно: дата – дія, дата – дія. Тай ніхто ж не приховує, що це була серія спецоперацій кількох (не двох) протиборчих сторін із різним ступенем успіху.

Одне неясно: а де тут бог-то стояв? 🙂

Тему можна продовжувати. Як за царя Петра І Церкву повністю підкорили державі, як за СРСР те саме зробили ще повніше (між іншим, а чи всі тут знають, що назва "Русская Православная Церковь" офіційно узаконена персонально колишнім семінаристом тов. Сталіним, і не коли-небудь, а 1943 року?))), так і зараз у Росії Церква є зброєю держави. Як потужний пропагандистський, спецопераційний, а також і контрабандистський ресурс.

(В останньому пункті московський патріарх Кірілл був спецом ще за часів мого дитинства і його відносної молодості; підозрюю, тепер можливості суттєво звужені – ну не любить їх Захід триклятий, розкольницький; а контрабанда-то може бути лише з цивілізації до варварів, і тільки потім навпаки; тобто без Заходу ніт).

Тому дискусії про Томос, і чи канонічна ПЦУ, і все оте таке – це не про Віру. Й не про канонічність. Взагалі. Це тупо про політику, брати і сестри. Ну, і про економіку, звичайно, все таке: куди ж це без політики. Але в першу чергу – політичне.

О, звісно, в Церкви є нюанси: канонічне право – воно дуже гнучке, і не в останню чергу тому, що там визнають якісь штуки, якщо вони, бач, існують досить довгий час. Ну, скільки волосин має бути на голові в людини, щоб вона почала вважатися лисою? Тут те саме.

Але суть у тому, що про Церкву – це про політику. Більше ні про що. Тож, панове атеїсти та інші невпевнені, майте це на увазі. І дійте відповідно.

А вірянам – справжнім, яких одиниці – ще Ісус казав: де двоє чи троє вас зібралися в Ім’я Моє, там Я серед вас. Ну і є панотці, які дійсно заслуговують на довіру.

Головне, пильнуйте, щоб не вовки в овечих шкурах. Єслішо – це теж не я придумав. Це сам Ісус застерігав.

Olexander Mykhelson

Топ коментарі
+5
Это беглый ректор Могилянки, отправившийся в Маскву за длинным рублём.
показати весь коментар
30.07.2021 10:22 Відповісти
+4
Кому как не (((Михельсону))) рассуждать о церкви
показати весь коментар
30.07.2021 09:58 Відповісти
+4
А чого ж це Міхельсону і не "порасуждать" про церкву? А почитайте і ви Євангеліє і ви теж зможете "рассуждать". Бо там нічого складного немає в принципі. Я читаю, тому з Міхельсоном згодна повністю. А що, роздумувати про релігію нам табу?
показати весь коментар
30.07.2021 11:05 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Кому как не (((Михельсону))) рассуждать о церкви
показати весь коментар
30.07.2021 09:58 Відповісти
А чого ж це Міхельсону і не "порасуждать" про церкву? А почитайте і ви Євангеліє і ви теж зможете "рассуждать". Бо там нічого складного немає в принципі. Я читаю, тому з Міхельсоном згодна повністю. А що, роздумувати про релігію нам табу?
показати весь коментар
30.07.2021 11:05 Відповісти
Релігія це не філософія, що там треба тільки роздумувати, там ще й має бути обряд і практика життя. Не може він роздумувати про християнство, бо не є християнином, а євреєм і дивиться через призму атеїзму чи матеріалізму, це зразу видно по його інтерпритаціям.
показати весь коментар
30.07.2021 19:29 Відповісти
Єврей це національність, мем.
Іудаізм, іслам, буддизм ... - це релігії.
Атеїзм і матеріалізм це науково-філософські течії.
Відповідно - єврей може бути православним.
показати весь коментар
31.07.2021 15:36 Відповісти
табу табу даже не сомневайтесь больше того все ведущие религии мира это форма власти
над массами а достигнута эта власть подменой веры человеческой в свою ценность для
Бога сказками шо человешки такие малюсенькие шо Бог их не видит и не слышит..... вот
вам сюда идите к нам только мы знаем как достучаися до небес....
показати весь коментар
31.07.2021 04:25 Відповісти
+100
показати весь коментар
31.07.2021 15:33 Відповісти
яке там Євангеліє - воно методичку святого пєтьмана ледь здужало
показати весь коментар
31.07.2021 23:51 Відповісти
"Як за царя Петра І Церкву повністю підкорили державі.."
При чому в самий цинічний спосіб і ще й при житті того, хто так ратував за русскій міръ - Феофана Прокоповича - того самого церковника, архієпископа і одного з найавторитетніших богословів і церковних діячів Європи XVIIIст.

Парадокс, карма, нонсенс і тупість в одному флаконі.
показати весь коментар
30.07.2021 10:10 Відповісти
Это беглый ректор Могилянки, отправившийся в Маскву за длинным рублём.
показати весь коментар
30.07.2021 10:22 Відповісти
Так і є. За маститою бородою, ховався типовий перебіжчик і провінціал з комплексом кочубеївщини.
показати весь коментар
30.07.2021 10:45 Відповісти
Дякую. Погоджуюсь.
показати весь коментар
30.07.2021 10:14 Відповісти
Шурик, это всё давно говорено, например баптистами.
показати весь коментар
30.07.2021 10:23 Відповісти
А що, якщо "всё давно говорено, например баптистами", то "Шурік" не має права висловити думку, яка є суто його думкою, а не баптистів, наприклад?
показати весь коментар
30.07.2021 11:08 Відповісти
Каждый правый имеет право. Речь идёт о первородстве "вера в Бога без попов".
показати весь коментар
30.07.2021 11:23 Відповісти
Згодна з Міхельсоном. Дякую за пост.
показати весь коментар
30.07.2021 11:09 Відповісти
Ісус боровся саме з цим, зверніть увагу: він же ніде не заявляв про якусь там нову релігію - ні, тільки про очищення старої. Геть бізнесменів із Храму! Це дуже уподібнює його напівміфічному Будді, але то вже окрема історія.Источник: https://censor.net/ru/b3279930

- улыбнуло.... ну остальное дочитаю потом (а может и нет) но сначала ковырну на счёт полу-
полу- уважаемый бывает замес или то что можно пермешать- тесто с водой один сок с другим
цемент с песком.... полу-реальности не бывает или нах вы вообще те бибиля читаете там то
же про полу-??? полу-заповедь полу-исус полу-истина??? а не там всё чьотко а вот Будда......
если сказать мифичный то может распространиться и на все остально поскольку свидетелей
кроме "документов старины".... которые вполне и новоделом очень искуссным могут быть.......
нет.... ни в глаза ни в руки никому.... низзззя.... только спец!!!ыксперды.... которые сами эти но-
воделы и палят..... но шо праведный вы наш накидаю вам пару шайб пробуйте их отбить :
- https://history.wikireading.ru/101480 - как интересно дата 16 февраля 1086 года место - Византия
а именно Константинополь......
"гора голгофа" - ни горы ни полноводной реки... точное место неизвестно.... на всякий случай
"гроб господен" - там понятия гроб не было вообще дерево страшнейше дифицитно хоронили
в склепах... не мне рассказывать
"распинали" не на крестах а на тау Т-образных конструкциях с 2-мя диагональными подпорка
ми снизу горизонтального элемента - что то вроде двусторонней виселицы - откуда взялся
именно крест ?
когда ответите (если есть что) накидаю ещё...... и к стати если вы скажете буддисту-индуисту
что Будды не было или като полу- полу-был полу-небыл он вам или ничего не скажет либо ска
жет что не Будда приходит к комуто а личность приходит к нему но на костре вас жечь точно
не будут ни распинать ни забрасывать камнями тоже......
показати весь коментар
30.07.2021 12:22 Відповісти
зы. на Т-ау привязывали железо стоило дорого гвозди ещё дороже.... ну ждём-с логических
разъяснений....
показати весь коментар
30.07.2021 12:40 Відповісти
так це все давно вiдомо. для паРашi її РПЦ-КДБ це, звичайно, зброя.


михаил муравьев (Вешатель) : «шта не доделал урюзьге штык - доделает урюзьге чинуша, урюзьге школа и урюзьге поп».
або

За урюзьге чиновником, урюзьге школой и урюзьге попом обязательно придет урюзьге штык



С тех давних событий прошло почти 200 лет, однако эти слова как никогда актуальны и сегодня.

«1) Упрочить и возвысить урюзьге народность и православие так, чтобы не было и малейшего повода опасаться, что край может когда-либо сделаться нерюзьге. В сих видах в особенности заняться распространением общественного образования в духе московскага православия и урюзьге народности.
2) Поддержать православное духовенство, поставив его в положение, независимое от землевладельцев, дабы совокупно с народом оно могло твёрдо противостоять западной пропаганде, которая, без сомнения, ещё некоторое время будет пытаться пускать свои корни…
3) В отношении общей администрации принять следующие меры: устроить таким образом правительственные органы в крае, чтобы высшие служебные места и места отдельных начальников, а равно все те, которые приходят в непосредственное соприкосновение с народом, были заняты чиновниками урюзьге происхождения".
Подробнее: https://eadaily.com/ru/news/2017/08/26/zdeshniy-kray-iskonno-russkiy-graf-muravyov-kak-reformator-belorussii


Церква – це завжди політика - Цензор.НЕТ 9695

Церква – це завжди політика - Цензор.НЕТ 4822
показати весь коментар
30.07.2021 19:12 Відповісти
Нехрист-єврей пише про церкву, через призму модернізму, просто в голос.
показати весь коментар
30.07.2021 19:25 Відповісти
Ой, дебі-і-і-л!!!
показати весь коментар
30.07.2021 21:17 Відповісти
а Христос єврей тобi не заважає, придурку?



показати весь коментар
30.07.2021 22:26 Відповісти
Ні, бо Ісус Христос -Бог, який воплотився з Діви Марії і прийшов до єврейського племені. Зараз би трансцендетному Богу приписувати етніче походження. Ти ображаєш мене, але я підставлю тобі другу щоку, давай далі...
показати весь коментар
30.07.2021 22:38 Відповісти
не цiкаво.
показати весь коментар
30.07.2021 22:46 Відповісти
воплотився з Діви Марії і прийшов до єврейського племені - блін, куди ж він мав прийти, якщо народився від діви Марії ??
показати весь коментар
31.07.2021 15:45 Відповісти
Якщо розумна людна,неважливо яка і чому, пише розумно про розумне, безсумнівно маючи свою субьєктивну думку, або й свою мету, то прочитай і ти-умніший зробишся-чи вже не зробишся? Всі ми десь у чомусь або колись -нехристі.
показати весь коментар
01.08.2021 05:59 Відповісти
Якщо розумна людна,неважливо яка і чому, пише розумно про розумне, безсумнівно маючи свою субьєктивну думку, або й свою мету, то прочитай і ти-умніший зробишся-чи вже не зробишся? Всі ми десь у чомусь або колись -нехристі.
показати весь коментар
01.08.2021 06:00 Відповісти
молчит гаспадин полумифичный полу-михельсон но я намекну откуда взялся Крест а не Тау
правда рискую быть закиданый какахами и тем не менее и это крнечно просто версия - Крест
это мачта корабля..... да да "ноев ковчег" был не один их были сотни а может и тысячи... а ноя
уже придумали потом.... гораздо потом.... а вот мачты были и после катастрофического все-
ленского потопа ещё долго торчали вместе с полусгнившими остовами кораблей и стали тем
самым сиволом спасения и символом веры что люди нужны Богу..... а когда вода спала осто-
вы этих кораблей оказались на вершинах скал, гор и холмов приносящие туда нехитрые дары
люди потихоньку заменяли подгнивающие конструкции камнями - вот так и появилися храм с крестом гаспадин полу-михельсон... к стати где ваша справка шо вы есть и где справка где вы
были до этого.... аяяяйяяяй господин полу-михельсон.........
показати весь коментар
31.07.2021 04:41 Відповісти
чем же плоха эта версия? от планетарной катастрофы с мировым потопом могли спастись
только те у кого были корабли то есть эти люди жили в местностях прибрежных с морями
океанами и крупными реками в них впадающих и естественно с лесами из которых делались
корабли и естественно они были моряками мореходами и умели делать корабли и те кто пос
лушался ведунов и шаманов о предстоящей катастрофе запаслись жратвой питьевой водой
и согнали кое какой скот - вот они и выжыли проболтавшись на водах с несколько месяцев
и думаю количеством пару сотен тыс. по всему миру но.... самое важное здесь именно по
всему миру.... это значит что храм с крестом был уже там куда "распространили" христан-
ство потому шо там уже было КРЕСТианство.... да да и в африках/америках тоже....... как
не удобно оказывается что всё было до немифического христа и его казни... айяяяй........
как неудобно.....
показати весь коментар
31.07.2021 06:23 Відповісти
Це все добре - дякуємо. Так де про заявлену тему - "церква і політика" ??
показати весь коментар
31.07.2021 15:49 Відповісти
немного выше ты мне там лайконул там и ответ - таки да.... церковь это форма власти а
власть это политика и бабло.... политикой делается бабло, баблом политика и добывается
власть
показати весь коментар
31.07.2021 17:49 Відповісти
как по мне всякие ограниченные монархии гораздо честнее либеральной демократии
да там есть высшая аристократия и именно из неё и происходит набор в высшую власть
но они хотябы мозги не пудрят и не подставляют клоунов которыми управляют серые
кардиналы
показати весь коментар
31.07.2021 17:55 Відповісти
все попы , хотят грошы , много грошы , а потом все остальное
показати весь коментар
31.07.2021 18:42 Відповісти
Стаття цікава. Респект автору.
показати весь коментар
31.07.2021 22:21 Відповісти
Когда человек был еще ребенком, бабушка всегда говорила ему: «Внучек, вот вырастешь ты большой, станет тебе на душе плохо - ты иди в храм, тебе всегда там легче будет». Вырос человек. И стало ему жить как-то совсем невыносимо. Вспомнил он совет бабушки и пошел в храм. Там к нему подходит какой-то мужчина: - Не так руки держишь! Какая-то женщина подбегает: - Не там стоишь! Другая ворчит: - Не так одет... Сзади одергивают: - Неправильно крестишься! А еще одна женщина советует: - Вы бы вышли из храма, купили себе книжку о том, как себя здесь вести надо, потом бы и заходили. Вышел человек из храма, сел на скамейку и горько заплакал. И вдруг слышит голос: - Почему ты плачешь, дитя мое? Поднял человек заплаканное лицо и увидел Иисуса Христа. Говорит ему: - Господи! Меня в храм не пускают! Обнял его Иисус: - Не расстраивайся, дитя мое, и меня туда давно не пускают. anekdotov.net
показати весь коментар
31.07.2021 22:25 Відповісти
тобто томос це було задля влади а не для народу?
показати весь коментар
31.07.2021 23:55 Відповісти
Для государства...
К сожалению деятельность церкви это политика...
показати весь коментар
01.08.2021 00:39 Відповісти
Томос для народу, який на жаль не живе.а існує у нашій країні. І щоб наша країна не існувала. а жила потрібна своя церква, а не ворожа хоча багатьом ,не тільки північним колонізаторам цього не потрібно.
показати весь коментар
01.08.2021 06:15 Відповісти