4288 відвідувачів онлайн
4 559 19
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Про "Талібан", французьке шампанське, Беленюка та українську перспективу

Про

Вранці 17 вересня ІТ-гіганти Google та Apple під загрозою санкцій з боку російської влади видалили застосунок "Навальний", який прибічники найвідомішого російського опозиціонера використовували для непрямої агітації до виборів у російську Держдуму.

Днем раніше стало відомо, що французькі виробники шампанського погодилися виконати вимоги Росії та змінити назву тих своїх продуктів, які постачаються до РФ. Якщо хтось, на диво, не в курсі, то пояснимо: досі французи багато років поспіль домагалися, щоб "шампанським" називався лише їхній продукт, з сортів винограду, зібраного в провінції Шампань, а інші аналогічні продукти щоб називалися тільки "ігристим вином". Відтепер же в РФ усе буде навпаки: російське ігристе називатиметься "шампанським", а от на експортоване з Франції шампанське французи муситимуть клеїти російськомовні наліпки "Игристое".

А ще днем раніше Олімпійський чемпіон із боротьби, народний депутат України Жан Беленюк повідомив у ефірі "Громадського", що відмовився від претензій на адресу молодих націонал-радикалів, які просто в центрі Києва завдали йому публічних образ на ґрунті расової ненависті.

Що спільного між цими трьома фактами? Між ними самими – нічого, але в сукупності все це – гарний привід відзначити одну сумну тенденцію.

Почнімо з російських історій. Якщо з видаленням "Навального" не все, як то кажуть, однозначно (додаток видалили рівно в момент початку голосування, під час якого будь-яка агітація, як відомо, заборонена в абсолютній більшості країн, і Росія тут – принаймні, формально – не виняток), то історія з шампанським лишає однозначний присмак "прогину". Самі французькі винороби визнають, що РФ становить для них лише 0,5 % світового ринку (!), зате це – найдорожчі сорти. І наполягають, що просто "не хотіли позбавляти російських клієнтів" свого продукту.

Останнє звучить цілковитим лицемірством: ті, хто в Росії п’є дорогі французькі вина, дістануть їх попри всіляке ембарго, як дістають підсанкційні устриці й тому подібні делікатеси.

Інше питання, наскільки заборона імпорту французького шампанського з такою назвою – для чого Путін підписав окремий указ! – вдарила по самих виробниках. Статистики щодо прибутків французів від російського ринку знайти, на жаль, не вдалося.

Та які б міркування не рухали французькими виноробами, очевидно одне: те, що багато-багато років було для них принципом, та що там – idée fixe! – з легкістю розсипалося перед готовністю російського самодержця просувати свої, протилежні принципи. Тому що сьогоднішня Росія заради принципів готова жертвувати в тому числі й інтересами своїх громадян (не кажучи вже про здоровий глузд).

А цивілізований Захід – ні.

І ті ж Google та Apple, імовірно, могли й не видаляти "Навального": як уже сказано, агітація там була непряма, дуже добре продумана під роз’яснювальну кампанію щодо оптимальної процедури голосування. От тільки ж існувала ще й загроза величезних штрафів. Останній аргумент Росія вже не вперше успішно використовує проти західних онлайн-платформ. А піти з такого ринку вони не можуть: це – прибутки.

Тоді як Кремль, повторімося, цілком може "нагинати" західних буржуїв навіть коштом власного населення – і більша частина цього населення лише аплодуватиме.

Якоюсь мірою все це нагадує дії талібів у Афганістані. Ще навіть не сформувавши уряд, вони почали відверто шантажувати Захід гуманітарною катастрофою у завойованій ними країні – якщо Захід їх не визнає, не встановить хоч якоїсь форми дипломатичних зв’язків і, звичайно, не надаватиме масштабну допомогу. (Цікаво, що від тих, хто їх визнав одразу – скажімо, від Китаю чи тієї ж Росії – таліби чомусь нічого не вимагають, а тільки від ненависного, але такого заможного, Заходу).

Річ у тому, що війни, зрештою, виграють сильніші духом. Завдяки дитячим книжкам ми звикли приписувати вираз "сила духу" винятково позитивним персонажам. Але ж насправді це не має жодного відношення ні до моралі, ні до етики. Озирніться, скільки навколо сильних духом негідників; от і в політиці/геополітиці те саме.

Тут ми й переходимо до України.

Автор цих рядків має всі підстави стверджувати, що чемпіона Беленюка "атакували" 13 серпня в центрі столиці саме радикальні націоналісти; зрештою, хлопці самі приходили повиступати на цю тему в коментарі на мою ФБ-сторінку. Приводом стало давнє фото Беленюка з нині широко відомою в Україні російською пропагандисткою Скабєєвою – фото, за яке спортсмен вибачився ще два (!) роки тому. Але до чого тут "чорношкіра мавпа", скажіть мені?

А от тому що такі у декого з цих хлопців уявлення про патріотизм.

Тоді Жан Беленюк здійняв гучний скандал. Що ж він говорить тепер? Що на нього вийшли представники "організації", якій відомі хулігани (читай, ті є її активістами). "Вони провели з ними відповідну роботу, і для того, щоб не накликати тінь на ту організацію (тому що глобально вона проводить позитивну роботу для українського суспільства), ми потиснули руки. Для мене цей конфлікт наразі є вичерпаним", - розповів Беленюк.

Рівно та самісінька історія трапилася і з нападом ультраправих молодиків на фотокореспондента Олександра Кужельного, який, так збіглося, стався буквально за пару днів до інциденту з Беленюком. Тоді все теж обмежилося вибаченнями відповідної організації та обіцянками провести виховну роботу – і постраждалий всі претензії зняв.

Того разу організація анонімною не залишилася – це був "Національний корпус", а в "розрулюванні" ситуації брав участь її лідер Андрій Білецький.

В підсумку тепер усім зацікавленим очевидно: "патріоти" можуть нападати й далі – їм нічого за це не буде.

Не будемо додумувати, як і чим насправді переконували що журналіста Кужельного, що нардепа і чемпіона Беленюка. Зрештою, справа не в тому. Як і не в назві конкретної організації.

Справа в тенденції. А тенденція полягає в тому, що після – і внаслідок – російської агресії в Україні неуникно розвинулися й поширилися ті самі радикальні настрої, для нібито "захисту" від яких Москва й окупувала Крим та розв’язала війну на Донбасі.

В цьому теж є щось від ефекту світового тероризму, коли демократичні держави, аби захиститися від всепроникних теругруповань, змушені поступатися правами і свободами громадян. В нашому випадку маємо щось подібне. Російська гібридна агресія формує симетричну радикальну відповідь. Поки що цим не займається держава, але ця відповідь на рівні підсвідомого формулюється "знизу". І можна скільки завгодно філософствувати, а процеси відбуваються самі собою.

Явна безхребетність колективного "виробника шампанського" у вигляді цивілізованого світу переконує патріотичного молодого українця в неадекватності вибору Україною ліберального шляху. Сам же вітчизняний ліберал (як і будь-який), з його постійною рефлексією і складною картиною світу, теж викликає природну відразу у людей, для яких світ ділиться тільки на своїх і ворогів.

І найголовніше – все це зростає не на порожньому місці. Цивілізація дійсно не здатна повністю перемогти варварство в прямій сутичці. Скільки таких сутичок не вигравай, варварство повертатиметься на поле бою, поки не цивілізується – або поки, навпаки, не впаде цивілізація...

А ліберали як клас завжди пасують і перед гопниками, і перед чекістами.

Хтозна, можливо, колись нам доведеться вибирати між Україною тоталітарною й відсутністю України взагалі.

Це буде вкрай неприємний вибір.

Джерело - "Главком"

Топ коментарі
+2
Тобто на Вашу думку Україна не є тоталітарною... Відсутність правосуддя, "вибори" без вибору через зосередження ЗМІ в одних руках - це демократія?!
показати весь коментар
21.09.2021 15:02 Відповісти
+2
Так, це тоталітарна демократія, коли ти можеш голосувати, але не можеш впливати. І слугуєш джерелом легітимації для політичного класу.

Щось подібне до Французької республіки в часи Великої революції, але ліберали ще голови не рубають.
показати весь коментар
21.09.2021 19:18 Відповісти
+1
Хитрожопое словоблудие. Боятся потерять гешефты...
показати весь коментар
21.09.2021 09:13 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Хитрожопое словоблудие. Боятся потерять гешефты...
показати весь коментар
21.09.2021 09:13 Відповісти
еммм? хто саме і які саме?
показати весь коментар
21.09.2021 09:36 Відповісти
Что-то в это есть...
показати весь коментар
21.09.2021 10:44 Відповісти
редкий случай но на этот раз полностью согласен с паном Михельсоном по теме "обгадившийся либерализьм продавшийся национализьм" а в наших укрореалиях это говорит о том что ни у первых ни у вторых нет своей!!! стратегии и те и другие слишком зависимы от факторов имеющих очень мало общего с силой духа........
показати весь коментар
21.09.2021 10:57 Відповісти
Тобто на Вашу думку Україна не є тоталітарною... Відсутність правосуддя, "вибори" без вибору через зосередження ЗМІ в одних руках - це демократія?!
показати весь коментар
21.09.2021 15:02 Відповісти
Так, це тоталітарна демократія, коли ти можеш голосувати, але не можеш впливати. І слугуєш джерелом легітимації для політичного класу.

Щось подібне до Французької республіки в часи Великої революції, але ліберали ще голови не рубають.
показати весь коментар
21.09.2021 19:18 Відповісти
змі в багатьох руках. поки що. а, наприклад, відсутність правосуддя і вибори без вибору - не обов'язково ознака тоталітаризму. це ще й ознака бардака. відмінність у тому, що тоталітаризм керований, а бардак - ні. і, чесно кажучи, важко сказати, що гірше
показати весь коментар
22.09.2021 08:39 Відповісти
Порошенко, Аваков, Смешко, Білецький аплодують стоячи цьому опусу. Десь вже таке було... і про "безальтернативність" чи то мінських угод, чи когось там на троні написані тисячи статей, але мінськи угоди не працюють (природньо) а на троні конкурент. Щось не так з вашою несправжньою безальтернативністю. В битві між бидлом та інтелектом переміг інтелект, інакше ми б по сьогодні продовжили жити в печерах і жерти сире м'ясо. Саме ліберали які "слабкі; нічого не вирішують; не здатні себе захистити;" зробили цю країну такою, як вона є, і раз за разом відстоюють її на Майданах. Чи Нігоян та Жизнєвський це українскі штурмовики?

Безальтернативність тоталітаризму як ідея, може подобатись лише тоталітаристам. Але на щастя їх мало, і вони дійсно нічого не вирішують отримуючи на виборах жалюгідні крихти з барського столу поміркованих політсил.
показати весь коментар
21.09.2021 17:46 Відповісти
Так лібералізм і є тоталітарною ідеологією на ряду з формами солідаризму та соціалізму. От назви будь ласка, аспект людського життя в якому б небуло свободи?
показати весь коментар
21.09.2021 19:31 Відповісти
ніхто не каже про безальтернативність. і, звичайно, стратегічно завжди перемагає цивілізація. в непямій конкуренції. але на конкретних проміжках часу і на конкретних територіях - коли відбувається пряме й безпосереднє зіткнення - завжди перемагає варварство
показати весь коментар
22.09.2021 08:41 Відповісти
Я розумію, що

" Євреї тільки тоді процвітають і є в безпеці, коли ліберальні цінності є домінантними, мається наувазі:

1.Повага до плюралізму

2.Наголошення на толерантності

3. Наголошення на інвивідуальні свободи

Весь цей спекр цінностей, які є основою ліберально-демократичних суспільств"

Але ось в чому питання, а що гоям до цього?

Тут навпаки треба ставити питання про єврейський привілей, та диспропорційну частку євреїв у всіх впливових сферах життя, відносно їх % в населенні України.

Українцям потрібний наш аналог affirmative action аби зламати систематичний расизм та досягти соціальної справедливості.
показати весь коментар
21.09.2021 19:08 Відповісти
ну блог якось трохи не про євреїв, і навіть зовсім не про них, тому не дуже розумію, до чого це (ні, я теж не єврей, попри прізвище).
показати весь коментар
22.09.2021 08:42 Відповісти
История говорит, что если начали делить кого-то на цивилизованных и варваров, значит цивилизованные опять собрались кого-то истребить или завоевать.
показати весь коментар
21.09.2021 23:35 Відповісти
не говорит ничего такого история.
показати весь коментар
22.09.2021 08:42 Відповісти
Декому набридло бачити ворога в своїй хаті, який ще і сміється з тебе.

Нагодувати його, запропонувати майно та ліжко .... чи краще вбити, поки він і тебе не вбив ?

Вибір у нас без вибору, якщо ми хочемо жити.

Якщо почнемо попускати какій разніце, то неодмінно опинимось в росії.
показати весь коментар
22.09.2021 08:36 Відповісти
та от власне. але ж треба все-таки якось обдумано, і саме проти ворогів, а не оце-о гопівське *********** на вулицях.
показати весь коментар
22.09.2021 08:43 Відповісти
Обдумано здатна зробити лише держава. Якась чітка стратегія має бути, мета. І долучити до неї всіх громадян, починаючи зі шкіл. Бо в нас якось виходить держава номінально існує в Києві, а решта живе як хоче десь по областях. А вона ж має бути в кожній домівці. Як в поляків. В нас натомість какая разніца - Україна тут чи росія.
показати весь коментар
22.09.2021 08:59 Відповісти