10254 відвідувача онлайн
1 093 34
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Мова, як чинник національної безпеки

Коли Путін не гатить з гармат, то він все одно воює. Воює безперервно і, як ми вже добре затямили, гібридно. Тупо гатити з гармат і кидати бомби він поки не наважується, і намагається повернути Україну в єдинонародне лоно через культивування «російського міра». Навіщо кидати бомби, якщо можна закинути сюди російський мотлох у вигляді артистів, медведчуків, літератури, кіно, телебачення, театру і т.д. – у цілому російськомовний мотлох. Найрізноманітніший мотлох – для різних вподобань і настроїв, але обов’язково російськомовний. Ті, хто вважає, що байдуже, якою мовою говорити, мовляв тих, російськомовних, які воюють за Україну ще більше, ніж україномовних. Це сильний аргумент. Але сильний він, виключно для розмов на кухні. Для Путіна – це взагалі не аргумент. Для нього навпаки –  це зачіпка.

Всі пам’ятають риторику з якою приймалося рішення Путіним про окупацію Криму, про початок бойових дій на Сході України – захист російськомовних. У цьому контексті, просто не налазить на голову наприклад позиція Разумкова: я, мовляв, принципово в житті говорю і буду говорити російською, щоб показати Путіну, що мене не потрібно захищати.

Та плював Путін на те, що потрібно чи не потрібно Разумкову і на самого Разумкова. Перше – йому необхідно просто хоч якийсь формальний привід (а це привід зовсім не хоч якийсь, а вельми вагомий). А друге – така принципова позиція Разумкова лише свідчить про те, що насправді він себе не до кінця ідентифікує українцем, або взагалі неідентифікує таким. Він дуже схожий за позицією на Киву – склалися відповідні обставини, і Кива опинився в таборі проти Путіна. Чудово. Але завтра склалися інші обставини, і він опинився в таборі за Путіна – теж чудово. Так і у Разумкова. Правда що навпаки – спершу він був у таборі за Путіна (в Партії регіонів), але так склалися обставини, що вигідно було опинитися у таборі проти Путіна. А завтра невідомо в якому таборі знову опиниться Разумков. Тобто, якщо в людини немає чіткої самоідентифікації, то позицію людини визначають виключно обставини. Для людини просто глибоко непринципово, що буде з державою. Людині принципово лише мати власний комфортний обмежений простір і тішити своє марнославство участю у великій грі, поле якої можна у будь-який момент покинути (в разі чого). При цьому комфорт взагалі не пов’язується з державою і її цінностями. Наприклад колишній народний депутат Онищенко – якби в нього не виникли проблеми економічного та кримінального плану в Україні, то він би чудово почувався саме тут. А так, без будь-яких проблем набуває російське громадянство і декларує, що поки в Україні нічого робити – а там, мовляв, побачимо.

Отже, якщо ми складемо до купи Киву, Онищенка та Разумкова – то це будуть однояйцеві близнюки в плані свідомості й стану самоідентифікації. Просто зі своїми власними, так би мовити, вродженими особливостями. Кожен з них опинившись в обставинах іншого поводився б так само, як і його брат-близнюк. Це «космополіти безродні» (так би їх визначила радянська пропаганда), громадяни світу, авантюристи, тобто люди без стійкої самоідентифікації. Це шлях усіх людей, які демонструють свою принциповість з вивернутою логікою принциповості.

Тому, якщо вас не переконують інші аргументи – що українська мова це важливо, то принаймні слід сприйняти путінський аргумент про обов’язковий захист рускоязичних. Доки україніці говоритимуть російською і доки існуватиме Росія, то постійно буде загроза, що вас і ваших дітей прийде захищати якийсь «рашист» і всім – і україномовним, і російськомовним доведеться і надалі воювати.

Любіть українську і говоріть нею, цим ви виб’єте основну зброю з рук путіна – розповідь про єдиний народ. Бо логіка в нього проста: єдина мова – єдиний народ. І щоб ви не розповідали, людям не посвяченим в наші історичні нюанси та тонкощі, таке твердження видається цілком логічним. Ефективність цієї зброї вже продемонстрована в Криму і на Донбасі і продовжує демонструватися. Впродовж 30 років жоден президент України нічого не зробив для того, щоб витіснити російський мір з цих територій. Він сам там, цей російський мір, по троху ідейно деградував у сенсі того, що тамтешні малороси вже було змирилися з існуванням України. Аж тут – «руская вєсна».

Я знаю багатьох російськомовних, які стали україномовними, оскільки послідовність в поглядах неминуче приводила їх до такого рішення. Інакше дивним виглядає декларативний патріотизм людей, які в умовах війни не можуть відмовитися від мови ворога, а навпаки свідомо знаходять якісь збочені аргументи й виверти для того щоб залишатися російськомовними ще й розповідати, що насправді це патріотично. Також бувають лінюхи, які готові за Україну померти, але настільки ліниві, що не готові напружитися і перейти на українську. Такі люди цілком свідомі того, що послідовний патріот має говорити саме зараз українською. Також вони усвідомлюють, що вони непослідовні. Але не можуть здолати свою лінь. Чи може оточення або звичку. До речі, величезна проблема це те, що деякі люди, бажаючи говорити українською, не мають в Україні свого україномовного середовища і їм банально не вистачає практики. Так от ці люди не є лукавими і не починають вигадувати збочених відмазок у стилі Разумкова, а цілком визнають, що вони б мали говорити українською. І що так і буде. Але згодом.

З’явилися навіть збоченці, що починають вигадувати навіть «українську російську мову». Мабуть на це їх надихає, наприклад, американська англійська. То слід нагадати, що американці не є етнічною нацією – вони є нацією політичною. Американці на певному етапі усвідомили, що вони є відмінною спільнотою від англійців, чи французів за уявленнями про політичну та релігійну організацію. І оскільки вони були носіями здебільшого англійської мови, то й продовжили нею користуватися. Відповідно, вони здебільшого навіть не були англізовані. Натомість, нас сотні років намагалися зросійщити. Це відрізняє нашу модель стосунків з росіянами від моделі стосунків американців з англійцями. У зв’язку з цим, пропагування російської української – це черговий виверт лінивих людей, які настільки люблять Україну, що навіть не бажають говорити українською.

Отже, в гібридній війні важливо сформувати алгоритми мислення противника, заселити голову противника власними цінностями. Морально і інтелектуально його обеззброїти. Як же ж не любити Путіна, коли він так само, як і ти дуже любить групу «Любе» і «канонічну православну церкву». І як можна полюбити якогось свого сусіда по будинку, який слухає «нєкачєствєнниє пєсні на етом украінском язикє» і підтримує «роскольнічью, бєсовскую украінскую церковь». Адже мова – це інструмент мислення. Якщо ворог тобі дає інструмент, то ти й мислити починаєш, як ворог і зрештою починаєш вагатися в тому, чи справді Путін ворог, а не стовп православної цивілізації.

Ще один персонаж – доктор Комаровський. Він пропонує мати три державні мови (російська, українська, англійська), або взагалі щоб державної мови не було. Його аргумент – в Ізраїлі інструкції для ліків на 4-х мовах – івриті, арабській, англійській та російській. Тобто людина, яка не знає української, машкаючи в Україні, вважає, що українська не повинна бути єдиною державною мовою. Чому? Та тому, що йому ніколи не хотілося і зараз не хочеться вчити українську. Напевне він вважає, що більшість тих, хто за державну мову українську (а соціологія показує, що таких все ж більшість) повинні бути підпорядковані його нічим необґрунтованій ліні. Я впевнений, що саме це рушій такої позиції Комаровського, а не щира любов до російської чи англійської мов.

Отже, національна безпека цілої країни (адже Путін показав, що він захищає російськомовних силої зброї) має бути підпорядкована ліні однієї чи декількох, чи сотні людей, яких доля закинула у телевізор і які вважають, що мають право використовувати цю трибуну для організації свого лінивого комфорту та теревенити фактично про свої побутові проблеми.

Але є ще одне питання: чому коморовським не хочеться вчити українську? Бо вони завжди вважали, що вона їм непотрібна. Але коли вона стає потрібною (наприклад, Закон зобов’язує її вживати у певних сферах діяльності), то коморовські авторитетно зауважують, що якби вони знали, що так в Україні колись буде (оце так ми докотилися – в Україні захищаємо українську мову), то вони би виїхали ще давно разом з численною родиною. Тобто окремі люди, які мають, у силу різних обставни, трибуну на телевізорі, намагаються свої дрібні проблеми, перетворювати в проблеми державного рівня. Звісно це не про опзж, для яких це геополітичне завдання від Путіна. Чомусь мені здається, що саме Коморовський не отримував таке завдання. Принаймні поки що. І транслює свій особистий дискомфорт. І погано, що публічні люди часто не усвідомлюють, що своїми побутовими теревенями на публіку, вони підривають національну безпеку, оскільки ті глядачі, які вважають їх авторитетними, можуть перейнятися їхньою позицією.

До речі, була подібна позиція й в іншого телевізійного персонажа, який врешті став президентом. І дивіться, його риторика змінюється – принаймні він більше не є таким категоричним. Життя вирвало його з ситуації публічних обмірковувань своїх власних болів і жалів. Цій людині, в силу посади, відкрилися більш широкі горизонти мовного питання. Бо ж коморовським насправді байдуже взагалі до мови – вони говоритимуть так, як треба щоб комфортно жити, заробляти і т.д. Врешті коморовські та їхні діти почнуть належним чином сприймати українську державну мову, але цьому природно передує період ломки і опору, як і всьому, що потребує від обивателя хоч якихось зусиль.  Але проти історичного процесу не попреш – щоб вирватися з «російського міра» слід вирватися з його ментального середовища, що формується російськомовними продуктами.

Відомо, що ніхто не заважає в Україні російськомовним спілкуватися російською, але після 7 років війни вже слід звикнути до того, що не варто свої дрібязкові проблеми вивищувати над питаннями національної безпеки. І якщо ти, російськомовний, але насправді любиш Україну і тобі не байдуже чи буде вона існувати чи ні, то ти легко зрозумієш, що українська мова в Україні це складова національної безпеки. Тому, якщо не почнеш говорити українською, то принаймні не будеш обурюватися, що в Україні нарешті починають дбати про українську. А люди, які кажуть публічно, що воліли б покинути Україну, щоб не вчити української (або ж боротися проти української будучи в Україні) самі себе викривають: вони практично кричать (тільки іншими словами) – мені байдужа ця країна, для мене вона не є цінністю, для мане ця країна просто навколишнє середовище і мені байдуже яке воно у мене, аби менше напружуватися. Що вже говорити про те, щоб покласти за неї і душу, і тіло.

Підсумовуючи:

Друзі, якщо ви за дві, три, чи енну кількість державних мов, або взагалі проти державної мови і вам ці думки жити не дають, то просто вивчіть нарешті мову держави, у якій ви живете. А потім зробіть над собою ще одне зусилля і продовжуйте спілкуватися українською щодня хоча б впродовж місяця. І вас точно попустить – вас більш ніколи не турбуватиме питання утисків російської мови (а точніше захисту української мови) в Україні.

Топ коментарі
+2
Вот я такой и есть , окружение русскоговорящее!И я 50 лет русскоговорящий!Але я не тільки розумію важливісь української , але і підтримую усі заходи по її підримці ,і не відчуваю ніякого дискомфорту від цього. Було б україномовне оточення , розмовляв би українською. Тільки одне хочу сказати , треба не тільки кнутом , але й пряником заохочувати , наприклад стимулювати книговидавництво , сайти україномовні і таке інше! У питанні мови ми більш-менш йдемо правильною дорогою. І нехай усі хто проти цього ідуть у дупу!
показати весь коментар
10.11.2021 10:03 Відповісти
+2
Там де я - там і є україномовне оточення. Кожен, хто наближається - опиняється в україномовному оточенні =) Тож, україномовного оточення мені вистачає - ніколи не потрібно його шукати.
показати весь коментар
10.11.2021 11:54 Відповісти
+1
Мовне питання , обов'язково виносити на шпальта тем для обговорення в країні .
показати весь коментар
09.11.2021 18:34 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Мовне питання , обов'язково виносити на шпальта тем для обговорення в країні .
показати весь коментар
09.11.2021 18:34 Відповісти
Погоджуюсь на 100%
показати весь коментар
09.11.2021 22:18 Відповісти
Вот я такой и есть , окружение русскоговорящее!И я 50 лет русскоговорящий!Але я не тільки розумію важливісь української , але і підтримую усі заходи по її підримці ,і не відчуваю ніякого дискомфорту від цього. Було б україномовне оточення , розмовляв би українською. Тільки одне хочу сказати , треба не тільки кнутом , але й пряником заохочувати , наприклад стимулювати книговидавництво , сайти україномовні і таке інше! У питанні мови ми більш-менш йдемо правильною дорогою. І нехай усі хто проти цього ідуть у дупу!
показати весь коментар
10.11.2021 10:03 Відповісти
А ты иди в сраку!!! Вот и поговорили!!! ПО-КА!!!!
показати весь коментар
10.11.2021 11:52 Відповісти
Государственный язык должен быть один, на котором граждане будут коммуницировать с государством. И не будет необходимости инструкции на десятке языков печатать.
показати весь коментар
10.11.2021 10:30 Відповісти
Державна мова - це мова ПУБЛІЧНОЇ СФЕРИ, а не лише комунікації громадян з державою. Так тлумачить статтю Конституції про державну мову Конституційний суд. А раз так, то тут багато чого треба докорінно змінювати. Наприклад, чув, що в столиці України не знайдеш спортивних гуртків, де навчають українською. А це вже х*ня.
показати весь коментар
10.11.2021 13:51 Відповісти
Публичность и государственность это не одно и то же. Государство это прежде всего регламент, организация граждан в рамках общества. И госязык в данном случае выступает в качестве инструмента. А чем там люди пользуются в публичной сфере, хоть на суахили пусть говорят. Но государственный язык должны знать.
показати весь коментар
10.11.2021 14:09 Відповісти
Авжеж! Спортивні гуртки, всілякі курси - це і є публічна сфера.
показати весь коментар
10.11.2021 15:25 Відповісти
Именно. И здесь люди вольны выбирать язык общения.
показати весь коментар
10.11.2021 16:08 Відповісти
Ні*уя! Українські діти мають змалечку чути українську. Щоб згодом не розвинулась домбасятська шиза.
показати весь коментар
10.11.2021 18:27 Відповісти
Зачем гражданину свобода выбора?
Хороший вопрос. Фундаментальный.
показати весь коментар
10.11.2021 18:38 Відповісти
Спитай в москвоязичних кримських і донбасянських жлобів, яким дозволили обирати мову освіти.
показати весь коментар
10.11.2021 18:43 Відповісти
Я у вас спрашиваю. Что мне до РФ, они сами по себе, пусть хоть на голове ходят.
показати весь коментар
10.11.2021 18:45 Відповісти
Державна мова - це мова ПУБЛІЧНОЇ сфери. Шо не ясно?! Може, тобі, як Валерію Ананьєву, пройтися Францією з краю в край, щоб дойшло?! Після тієї подорожі учасник війни Ананьєв про общєпанятний забув. А ти загруз у совку.
показати весь коментар
10.11.2021 18:49 Відповісти
Но ведь Конституция вместе с обеспечением функционирования украинского языка также
"В Україні гарантується вільний розвиток, використання і захист російської, інших мов національних меншин України."
Я уважаю свободный выбор Валерия.
При Союзе, кстати украинизация велась системно.
показати весь коментар
10.11.2021 18:59 Відповісти
В цивілізованих країнах захист мов нацменшин гарантується наданням їм можливостей учитися в недільних школах за свій кошт. А в колоніальній Україні в пріоритеті мова колонізатора. Чи війна ще не відкрила очі?! Московська мова в Україні робить з людей неадекватів. Бо чому ж тоді перед президентськими виборами москвоязичні Бутусов і Касьянов не бачили небезпеки у приході до влади антиукраїнської зеленої макаки?!
показати весь коментар
10.11.2021 19:17 Відповісти
Люди воспользовались своим правом на выбор языка общения. Предлагаете ограничить данную свободу? Опыт тоталитарных государств не дает покоя?
Может вам до вподоби что-то типа КНДР?
Лексика у вас кстати один в один с передовиц советских газет годов так 30-х прошлого века.
показати весь коментар
10.11.2021 19:24 Відповісти
Мова спілкування і мова публічної сфери - це не те саме. Спілкуйтесь у приватному колі, як хочете. А коли ви йдете до публічної особи, скажімо, лікаря, а він не хоче говорити державною, то оце і є порушення моїх фундаментальних прав як українця.. А Вам було б корисно ще раз перечитати статтю, під якою коментуєте. Справді, москвоязичниє в Україні - люди неадекватні.
показати весь коментар
10.11.2021 19:30 Відповісти
Правильно, с врачом вы должны общаться так, чтобы понимать друг друга. Если вы не знаете русского языка, то логично чтобы доктор общался с вами на украинском.
По этой же логике на украинскомон будет общаться и с иностранцем.
Неадекватность не обределяется языком общения.
показати весь коментар
10.11.2021 19:34 Відповісти
Там де я - там і є україномовне оточення. Кожен, хто наближається - опиняється в україномовному оточенні =) Тож, україномовного оточення мені вистачає - ніколи не потрібно його шукати.
показати весь коментар
10.11.2021 11:54 Відповісти
показати весь коментар
10.11.2021 12:55 Відповісти
😀😀😀
показати весь коментар
10.11.2021 13:03 Відповісти
Я тут было американский канал включил. Думаете там все по-американски говорят?
показати весь коментар
10.11.2021 13:28 Відповісти
У них https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D1%96%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0 американська англійська .
показати весь коментар
10.11.2021 13:42 Відповісти
И это после того как американцы кровью выбороли свою независимость от великобританщины.
показати весь коментар
10.11.2021 14:01 Відповісти
У них другая ситуациях них солянка из кучи народов ,говорящих на разных языках ,они выбрали по большинству.К тому же Англия далеко и США победили в войне за независимость.А у нас как в колонии шло насаждение русского ,и в этом преуспели! Хотя бы на меня посмотрите ! Когда мы победим Россию , когда она отвянет от нас навсегда ,тогда и будем говорить о месте русского языка у нас в стране ,а пока - ему место на параше , как в известном фильме.
показати весь коментар
10.11.2021 17:46 Відповісти
То есть вопрос не в языке как таковом, а в том, что противник на нем говорит?
Как по мне сомнительная причина, но вольному воля.
показати весь коментар
10.11.2021 18:09 Відповісти
Причина очень достойная и это только одна из причин.Вторая причина , я четко помню как насаждался русский язык! Все институты и университеты на русском! В Киеве если говоришь на украинском - ты селюк! Русский - престижно! Украинский - фу! Да, именно так и было ! Я бы никогда не знал украинского , если бы не бабушка с дедушкой из полтавской области! В школе украинский только на уроках украинского и то не помню с какого класса! А летом в полтавской области в селе говорил по украински.Потом в школе украинка удивлялась ,что я после лета лучше говорю по украински! Так и выучил ,на летних каникулах за много лет. Потом по работе ,еще когда в институте учился ,подрабатывал и часто ездил в Ивано-Франковск,а там все на украинском! Так и привык ,когда пошла украинизация ,для меня украинская речь была так же понятна как и русская, книги читал безразлично на каком языке ,мог прочитать на украинском и потом не вспомнить на каком читал! Но так и остался косноязычным! По русски лучше говорю , но если со мной говорят по украински, стараюсь тоже переходить! Некоторые слышат , что по русски мне легче ,переходят на русский , но я говорю что бы по украински разговаривали! Я ведь Украинец! И то что меня переучили ,это моя беда , а не их! Вот в Белоруси тоже русский язык на первом месте.Я там в армии служил при союзе. И чем это заканчивается? Не хочу что бы у нас так было! Кстати ,белорусский я понимаю практически на 100% , это побочный эффект двуязычия. Я не понимаю людей ,которые упорно цепляются за русский язык и хотят второй государственный русский. Это не правильно .Если бы не было войны с Россией , можно было бы поступать так как поступили с нами ,просто постепенно вытеснить русский язык так же как союз вытеснял украинский .Но в условиях войны , все таки надо подходить жестче!
показати весь коментар
10.11.2021 20:49 Відповісти
Вот об этом и речь: свободный человек в свободной стране реализуя свою волю делает свободный выбор используемого языка. Плюс усилия, которые вы прилагаете при использовании языка достойны уважения.
Я вот в нашей библиотеке в 90-х фантастику читал в основном на украинском
(книги, даже журналы) на русском меньше было.
И вас не должно удивлять желание других людей использовать свой язык
показати весь коментар
10.11.2021 21:27 Відповісти
Так я и использую русский из за русскоязычного окружения ! Но считаю родным - украинский. Думаю эмигранты в США дома тоже используют родной и их не так там и мало ,но они же не требуют ввести второй государственный! И школы не требуют на своем языке, если надо сами себе открывают. И не пропагандируют русский мир в чужой стране.Такое и должно быть отношение.
показати весь коментар
10.11.2021 21:36 Відповісти
Так и у нас эмигранты этого не требуют. Люди здесь со времен империи живут.
показати весь коментар
10.11.2021 22:07 Відповісти
Так не надо оставаться рабами империи! Дома , хоть на китайском , но насаждать стране имперское наречие? Язык ,это один из способов освободится. Знаете ,как прикольно было разговаривать на украинском при россиянах ,которые ни хрена не понимают , только общий смысл. Вообще в украинском языке гораздо больше возможностей выражения свойств , чувств , отношения к вещам . В этом смысле он поэтичней русского . Русский более жесткий и менее гибкий.
показати весь коментар
10.11.2021 22:21 Відповісти
Повторюсь язык это инструмент общения. Те же американцы, к примеру, или индусы от английскогоне отказываются.
показати весь коментар
11.11.2021 10:57 Відповісти
НПЗД!
показати весь коментар
10.11.2021 13:48 Відповісти