4974 відвідувача онлайн
5 337 16
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Кілька слів про проблему блокпостів

блокпост

Вона є. І велика. І зараз вже час її вирішувати.

Проблем, насправді, декілька. На початку ескалації блокпости встановлювалися за народною ініціативою будь-де, в найабсурдніших місцях. На них збігалися усі чоловіки, що відчули не скажу де вітер Холодного Яру, але не добігли до ЗСУ, гальмували усіх та перевіряли документи методом "рожа в тебе підозріла". Якщо на окремих напрямках це мало певну користь, на інших приносило хіба шкоду, сповільнюючі транспортні потоки та ускладнюючи постачання та евакуацію. Такі блокпости були чимось на зразок каплички, що мала б демонструвати побожність місцевих — тільки не побожність, а патріотизм та бойовий дух. І так, деякі настирливо вимагали у волонтерів поділитися амуніцією, бо ж маминому сонечку з брюхом по коліна на блокпосту в лісах Волині не обійтись без теплака на двустволці та ножа "Глок".

Це частково пофіксили, окремі блокпости прибрали, інші поставили під крило МВС. Але трапляються дуже прикрі інциденти з "полюванням на ДРГ", коли за ДРГ приймають своїх же та один одного. Понад те, це використовують російські підрозділи ІПсО, розкидаючи по ФБ та вайберах тексти на кшталт "Військові повідомили, особливо небезпечна ДРГ" — і далі дані українських вояків чи іноземних журналістів. Особливо патріотичні диванні воїни це розносять мільйонами репостів, сонечки на блокпостах це бачать і починають виявляти патріотизм протиприроднім шляхом. Буває і просто дезорганізованість. Так, на нічній дорозі один хлоп на початку довгого блокпосту махав мені "проїзжай швидше", а інший, в десяти метрах за ним, вже орав "ану стій, хулі так бистро". І нормальний був хлоп, як я став і ми поговорили. Просто дискоординація. Зізнався, що мало стріляти не почав. А якби почав та вцілив — був би я, певно, російським диверсантом. Бо зброю б потім показали, а документи офіцера ЗСУ "загубилися" б, бо не йти ж в тюрму через прикре непорозуміння.

Проблема в тому, що досі немає єдиного, простого і чіткого алгоритму поведінки — є, звісно, Статути, але вони і не зовсім про це, і невідомі цивільним, та й половині ТрО. Має бути простий та чіткий алгоритм — як веде себе на блокпості водій, як веде боєць, які знаки подає, які документи перевіряє, і яка поведінка є підозрілою та може викликати ескалацію. Ці правила мають бути за допомогою масових медіа доведені до усіх і виконуватися дуже досконально, під загрозою серйозного покарання.

Блокпост та боєць на ньому має захищати, а не заважати.

Топ коментарі
+3
От прямо "кучу" поубивали? И ты специально шоб нам это донести решил 10 дней назад тут зарегистрироваться?
показати весь коментар
29.03.2022 01:25 Відповісти
+2
Це всім відома інформація. Автор міг би заморочитися і витребувати з МВС чи МО таку-сяку інструкцію
показати весь коментар
29.03.2022 08:49 Відповісти
+1
Абсолютно согласен с автором! Стою на блок посту с автоматом, инструкции нет , инструктаж и обучение не проведено , как хочешь так и веди себя! Надо все унифицировать и привести к единообразию!
показати весь коментар
28.03.2022 22:34 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Абсолютно согласен с автором! Стою на блок посту с автоматом, инструкции нет , инструктаж и обучение не проведено , как хочешь так и веди себя! Надо все унифицировать и привести к единообразию!
показати весь коментар
28.03.2022 22:34 Відповісти
а пока этого нету - рекомендую почитать правила безопасности при обращении с оружием.
показати весь коментар
29.03.2022 20:18 Відповісти
Да как то из армии запомнил! Хоть и давно это было ! Но вбивали в мозги крепко , до сих пор помню , даже разобрал-почистил-смазал-собрал без проблем!
показати весь коментар
29.03.2022 22:53 Відповісти
говорю почитай

перефразируешь сам, из какого-то фильма:

в мире есть опытные дайверы

в мире есть отчаянные дайверы

в мире нет ни одного опытного отчаянного дайвера
показати весь коментар
29.03.2022 23:39 Відповісти
Ще одна проблема полягає в тому що "мамині сонечки", здебільшого, не мають ніякого уявлення про поводження не те, що із АК, а навіть із дідовою "фроловкою". І проблеми із алкоголем і наркотою у "маминих сонечок" із початком війни теж нікуди не ділися. Після перемоги, крім статистики втрат серед військових і цивільних, нас чекає невесела статистика "самосрілів" на блок-постах, friendly fire і смертей серед цивільних, пов'язаних із ловлею самочинними ТрО може ДРГ, але скоріше "ізмєн" і "бєлок". Це я по своєму селу бачу.
Але найприкріше навіть не це. От у мене питання: хтось дійсно вірить, що "маміне сонечко", яке разом із АК отримало владу від когось щось там вимагати і у свідомості якого "вайна усьо спішет", отак просто після перемоги зброю здасть і піде далі охоронником у АТБ працювати?
Якщо ви у таке вірите або вам "не на часі", то ви оптиміст.
А я пішов у "кулібіних" в гаражах картечних "самокрутів" 12 калібру на цигарки ще виміняю.
показати весь коментар
28.03.2022 22:38 Відповісти
Нужно вообще запретить гражданским стоять на блокпостах с оружием и что то требовать. Если стоишь, обязан служить в гос. органах. Реально, по первым дням войны поубивали кучу гражданского народа и бойцов всу в ходе пьяного угара и охоты на белочку дрг. И вообще, раздавать оружие всем подряд в нашей стране крайне херовая идея, от которой гораздо больше вреда, чем пользы. Даже в условиях войны, а вернее, в условиях войны особенно.
показати весь коментар
29.03.2022 00:30 Відповісти
От прямо "кучу" поубивали? И ты специально шоб нам это донести решил 10 дней назад тут зарегистрироваться?
показати весь коментар
29.03.2022 01:25 Відповісти
Сонечко, звісно не тільки для цього, просто я раніше лише читав новини нічого не коментуючи. А висновки такі я зробив читаючі різні пабліки з купою фоток та відео розстріляних автівок без жодних доказів ворожих намірів їх водіїв і пасажирів, а також повідомлень в пресі про загибель громадян україни та іноземців, яких, ймовірно, було випадково вбито при полюванні на відьом дрг. Ось і ти зараз полюєш на відьом, ймовірно, вважаючі мене співробітником іпсо ворога, але, я лише уважний громадянин, який не вірить усьому, що пишуть та говорять, беззаперечно.
показати весь коментар
29.03.2022 02:22 Відповісти
ИГОРЬ, "ти зараз полюєш" на блокпости, ймовірно, вони тобі найбільше заважають. Радник міністра МВС говорив, уже не раз, про велику кількість ДРГ на всій території України. На твою думку не потрібно зовсім блокпостів? А нам потрібні блокпости!!! У нас мотивовані і хоробрі хлопці вже не одну ДРГ передали відповідним органам. А про "наркоманів, алкоголіків, маминих синочків " говори в своїєму колі твоїх прихильників.
показати весь коментар
29.03.2022 08:25 Відповісти
Що і кому Ви тут намагаєтесь довести, пане? Вам опонують люди, які нічого кращого за АК в руках ніколи не тримали))). А отримавши "лівий" АК відразу відчули себе "мотивованими, хоробрими", ну і звісно ж, досвідченими фахівцями із контрдиверсійної боротьби))). На власному гіркому досвіді скажу: три тижні пояснював "мотивованим і хоробрим" "маминим сонечкам", що просто так сувати в носа перехожим АК не можна. По перше, техніка безпеки не дозволяє, а по-друге, для цього бажано укласти контракт із ТрО, прийняти присягу, підгорятися наказам, отримати зброю офіційно під розпис і "карточку", або ж хоча б створити добровольче формування територіальної громади. І шо? І нічьо))). Замість цього "мотивовані і хоробрі" "мамині сонечки"улаштували "самостріл", перестрілку із ЗСУ, спробували роззброїти працівника поліції у формі із посвідченням, замість ворожої ДРГ зловили власного "бєлкана" із АК і спррбували мене пристрелити, коли я зрештою заїбавсь і послав їх нафуй))). Ну і тому подібне. І це при тому, що у другій частині нашого селища розквартирована частина ЗСУ і блок-постів там немає взагалі. І ДРГ теж))).
показати весь коментар
29.03.2022 12:16 Відповісти
Це всім відома інформація. Автор міг би заморочитися і витребувати з МВС чи МО таку-сяку інструкцію
показати весь коментар
29.03.2022 08:49 Відповісти
Автор за "блок-пости" Блокпост та боєць на ньому має захищати, а не заважати. ...Проблема в тому, що досі немає єдиного, простого і чіткого алгоритму поведінки.... Джерело: .

Організація роботи блок постів вирішується дуже просто.
КОЖЕН блок пост повинен бути
- укомплектований засобом звязком з ЗСУ і нацгвардією (або хоча б одним варіантом)
- постійною присутністю змін по 3-5-10-.... бійців ЗСУ чи нацгвардії під мінімум сержантом, якому підчиняється весь блок пост
Це мінімум організації роботи блок поста. Все додаткове зайвим не буде.
Такі блок пости ставляться на важливих напрямках, вузлових, .... точках
Блок пости
тільки у "цивільному" повинні тільки спостерігати і доводити результати спостережень до ЗСУ, чи нацгвардії. Інші їхні дії то анархія.
А "гражданським", перетинаючим зону блок поста потрібно включити мозги і памятати, що в нас, в Україні, вже восьмий рік війна. Так, звісно, добре щоб перед блокпостом були розміщені знаки-малюнки правил поведінки (які ЗСУ та нацгвардія давно повинна б була наштамповати), але не треба думати, що якщо їх там немає то і все побоку.
показати весь коментар
29.03.2022 10:48 Відповісти
Та хоча б дільничного інспектора поліції на блокпост можна поставити чи ветеранів АТО, якщо ЗСУ і Нацгвардії не вистачає...
показати весь коментар
29.03.2022 11:38 Відповісти
Вистачає, .....війна, війскове положення, війскові адміністрації, автоматична зброя через війскомати ..... не треба щоб після війни когось знов як Айдарівців по судах тягали. Це все касається кожного з нас. Блок пости в то можливість жити без хаосу в тилу, мати захищенні лінії забезпечення.
Держструктурам потрібно активніше працювати просто.
показати весь коментар
29.03.2022 11:53 Відповісти
на войне воюют не блокпостами, а фронтами
показати весь коментар
29.03.2022 11:53 Відповісти
контроль на войне тоже должен быть
показати весь коментар
29.03.2022 20:21 Відповісти