2 205 17
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

МОЗ вводить продаж антибіотиків лише за рецептами. Хто проти?

лекарства,таблетки,антибиотики

Колись я ледь не втратила палець на руці через те, що лікарка вперто, незважаючи на довготривале запалення, не призначала антибіотик. Після грипу імунітет не спрацьовував, я через день ходила на перевʼязування в поліклініку., але все було марно. Через місяць такого лікування я плюнула та пішла в аптеку, подивилась, які в них є антибіотики і вибрала необхідний. Одразу відчула полегшення і зрозуміла, що знайшла правильні ліки. За 10 діб все пройшло.

Але з того часу змінила думку. Я багато спілкувалась з медиками та вченими, написала велику купу статей про медицину і вважаю, що ліки повинен призначати лише лікар. Тим більше, що зараз є можливість у будь-який час змінити лікаря, який не надає адекватне лікування. Розібратись в особливостях призначення навіть ліків від тиску не медику дуже важко.

Тому рішення МОЗ, що з серпня антибіотики почнуть продавати лише за електронним рецептом, вважаю вірним. Перехідний період , коли будуть діяти і електронні, і паперові рецепти – визначили до кінця року. За цей час всі лікувальні установи, які не підключені до електронної системи охорони здоровʼя (ЕСОЗ), повинні приєднатись до неї. Інакше вони не зможуть виписувати такі ліки.

Попри те, що рішення правильне, незрозумілим є те, навіщо це вводити під час війни? Спочатку планувалось за традицією впровадити нововведення з 1 квітня, але в звʼязку з війною відтермінували. Зараз же чомусь вирішили таки ввести, хоча війна ще й не думає закінчуватись, попри те, що думають про неї чиновники в Києві.

Скажіть, як за електронним чи навіть паперовим рецептом закупити ліки для військових? А як для тих цивільних, котрі знаходяться на території, де постійні обстріли?

Народ пише про черги до сімейного лікаря, запис за тиждень – але це, в більшості випадків, вирішується зміною самого лікаря. Я, наприклад, ще жодного разу не стояла в черзі – записалась через електронну систему і прийшла на свій час. Також можна записатись на відеоконсультацію, за результатами якої теж можна отримати рецепт на ліки. Ніяких проблем.

Але це все в місті, в якому майже нормально працює система охорони здоровʼя. Не уявляю, як це робити під обстрілами, якщо, наприклад, сімейний лікар евакуювався і не виходить на звʼязок. І якщо медичну консультацію ще можна отримати в багатьох клініках, які зараз безкоштовно консультують онлайн, то рецепт вони точно не випишуть.

Тобто, саме рішення вірне, але краще було б дочекатись кінця війни, щоб не не завдавати зайвих проблем, повʼязаних с доступністю ліків.

До речі, будь-які зміни в охороні здоровʼя завжди супроводжувались гучними дискусіями у суспільстві. Наприклад, однією з причин усунення з посади колишнього міністра охорони здоровʼя Миколи Поліщука стало намагання ввести продаж ліків лише за рецептом лікаря. Як не дивно, протестували не лише пацієнти, а й лікарі – мовляв, у нас немає бланків на рецепти (!). І дійсно, набагато зручніше виписувати ліки на листочку і не мати ніякої відповідальності за правильність призначення.

І трошки про самі антибіотики. Основна їх проблема, що через направльне призначення чи вживання інфекції, проти яких вони повинні діяти, набувають стійкості. ВООЗ вважає, що резистентість до антибіотиків є головною глобальною проблемою людства. За її даними вже к 2025 року від ітаких інфекцій буде помирати майже 10 млн. чоловік щорічно. Вже зараз більше мільона чоловік в світі стають жертвами антибіотикорезистентності. Саме тому в усіх країнах введений жорсткий контроль за використанням таких ліків. В Україні призначення лікарями аетитіотиків та їх вживання без рецепту майже не контролюється. Лише з 1 січня почали контролювати призначення цих препаратів в лікарнях.

Топ коментарі
+14
"Народ пише про черги до сімейного лікаря, запис за тиждень - але це, в більшості випадків, вирішується зміною самого лікаря." -

брехня, своєї черги треба чекати п ять днів тиждень, в Україні багато лікарів виїхало з постійних місць проживання, десятки а то і сотні тисяч людей є біжанцями - тобто їм теж якось треба звертатися до лікаря, ви взагалі в Україні живете чи ви бл..дь з Місяця всі попадали?
І в такий момент ввести рецепт на критичну категорію ліків від своєчасного застосування яких в багатьох випадках залежать життя - таке може робити тільки диверсант який діє в інтересах ворога.

Ви спочатку поцікавтеся де найбільше застосовується антибіотиків, не менш 80% від загальної кількості - це застосування у промислових масштабах у сільському господарстві (росслинництво - для захисту від шкідників і тваринництво - для вигодовування) ось там це відбувається взагалі майже безконтрольно, в результаті кожна без виключення людина кожного дня вживає антибіотики в мікродозах (з купованим м ясом наприклад). Не бажаєте в тій сфері навести лад?

Чи ви дійсно вірите що людина яка раз на три роки сама купила антибіотик у аптеці (і то у більшості випадків після приватної консультації зі знайомим лікарем) забезпечує появу масової резистентністї?
А ви розумієте що тепер буде здійснюватися адміністративний тиск на лікарів і від них будуть вимагати скорочувати призначення антибіотиків (навіть у випадках коли б лікар їх і призначив він цього робити не буде). І що буде далі неважко зрозуміти.
Мало того що на першому етапі обмежили доступ до медичної допомоги, так тепер ще обмежили і доступ до критично важливих ліків.
Не треба за мене турбуватися, кожного разу як тільки держава всовує своє турботливе рило у моє життя щоб про мене попіклуватися - виживати чомусь стає складніше.
показати весь коментар
14.07.2022 09:47 Відповісти
+6
+++
то ініціативи окремих "фахівців" з МОЗ що туди пролізли в 2019 році зі сфер що не мали відношення до медицини
у нас після 2019 року всі "фахівці та експерти", особливо після закінчення трускавецьких академій. Тут уже розповідають з антимонопольного комітету про причини паливної кризи, чекаю статті Безуглої про проблеми оборони на Сході, Колі Тищенка про особливості та проблеми боїв Мукачівського котла. А Милованова - як Оборонпром помножити на нуль.
Отакі і приймають рішення..
показати весь коментар
14.07.2022 10:12 Відповісти
+6
В час війни вводити таке - це просто вбивати частину населення яке не в змозі отримати
рецепт на ліки і організація продажу в три дорога ліків для ділків від медецини.
показати весь коментар
14.07.2022 13:15 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
"Народ пише про черги до сімейного лікаря, запис за тиждень - але це, в більшості випадків, вирішується зміною самого лікаря." -

брехня, своєї черги треба чекати п ять днів тиждень, в Україні багато лікарів виїхало з постійних місць проживання, десятки а то і сотні тисяч людей є біжанцями - тобто їм теж якось треба звертатися до лікаря, ви взагалі в Україні живете чи ви бл..дь з Місяця всі попадали?
І в такий момент ввести рецепт на критичну категорію ліків від своєчасного застосування яких в багатьох випадках залежать життя - таке може робити тільки диверсант який діє в інтересах ворога.

Ви спочатку поцікавтеся де найбільше застосовується антибіотиків, не менш 80% від загальної кількості - це застосування у промислових масштабах у сільському господарстві (росслинництво - для захисту від шкідників і тваринництво - для вигодовування) ось там це відбувається взагалі майже безконтрольно, в результаті кожна без виключення людина кожного дня вживає антибіотики в мікродозах (з купованим м ясом наприклад). Не бажаєте в тій сфері навести лад?

Чи ви дійсно вірите що людина яка раз на три роки сама купила антибіотик у аптеці (і то у більшості випадків після приватної консультації зі знайомим лікарем) забезпечує появу масової резистентністї?
А ви розумієте що тепер буде здійснюватися адміністративний тиск на лікарів і від них будуть вимагати скорочувати призначення антибіотиків (навіть у випадках коли б лікар їх і призначив він цього робити не буде). І що буде далі неважко зрозуміти.
Мало того що на першому етапі обмежили доступ до медичної допомоги, так тепер ще обмежили і доступ до критично важливих ліків.
Не треба за мене турбуватися, кожного разу як тільки держава всовує своє турботливе рило у моє життя щоб про мене попіклуватися - виживати чомусь стає складніше.
показати весь коментар
14.07.2022 09:47 Відповісти
+++
то ініціативи окремих "фахівців" з МОЗ що туди пролізли в 2019 році зі сфер що не мали відношення до медицини
у нас після 2019 року всі "фахівці та експерти", особливо після закінчення трускавецьких академій. Тут уже розповідають з антимонопольного комітету про причини паливної кризи, чекаю статті Безуглої про проблеми оборони на Сході, Колі Тищенка про особливості та проблеми боїв Мукачівського котла. А Милованова - як Оборонпром помножити на нуль.
Отакі і приймають рішення..
показати весь коментар
14.07.2022 10:12 Відповісти
повністю підтримую. Автор або неадекватний або продажний. Рецептура створить бюрократичні перешкоди, а отже ліки виростуть в ціні.
Щодо поміняти лікаря, то це не вийде. В мирний час лікарі розписані подекуди на 200%. Я попасти в мирний час не міг за 2 тижні. А зараз і поготів. Фраза щодо змінити лікаря написана ідіотом, який не знає що таке районна поліклінніка.
А от щодо держави, то ні. Такого не існує. Є проворні підприємці котрі через таких от глашатих як автор статті просовують свої біхнес ідеї, котрі до піклування не мають жодного відношення
показати весь коментар
14.07.2022 13:53 Відповісти
Повністю згоден. Коли держава починає "піклуватись" про тебе, то це означає, що їй потрібно вирішити якесь своє питання. В даному випадку можливо це тиск від ВООЗ.
показати весь коментар
14.07.2022 20:32 Відповісти
Я прекрасно понимаю вред антибиотиков и не принимаю их уже лет 25! Если постоянно их принимать при каждых соплях , то при серьезном воспалении они просто могут не сработать! Но иногда все -таки надо , и не всегда есть возможность обратиться к врачу очно ! Иногда консультируешься по телефону. Решение противоречивое , особенно во время войны!
показати весь коментар
14.07.2022 10:04 Відповісти
І що, тепер не буде по три аптеки в кожній багатоповерхівці?)
показати весь коментар
14.07.2022 10:10 Відповісти
я розумію,що треба робити кроки назустріч Заходу,але ,чорт забирай,західна система медицини недолуга і забюрократизована,і однозначно не варта наслідування.Та ж Польща-люди платять щомісячно на Народний Фонд Здоров*я,а коли треба до лікаря-будь добрий почекати кілька місяців.Тому доводиться йти до приватного лікаря,оплачуючи в цей же час державну медицину.Буває ,що скажімо,у вересні чи жовтні закінчуються державні гроші на пацієнтів,вичерпується ліміт,і тоді дохтори просто б*ють байдики до кінця року,нікого не обслуговуючи-гроші з НФЗ закінчились же.Отака фігня,малята.І в таке болото нас тягнуть.
показати весь коментар
14.07.2022 10:36 Відповісти
100% підтримую, у Швеції те саме болото Люди по 4-6 місяців чекають на спеціаліста чи МРТ або за кордон мусять їхати. А податки на медицину здирають справно. Я не раз думаю: добре що можу в Україну до лікаря поїхати, а як в нас зроблять так як в них, то куди тоді?
показати весь коментар
14.07.2022 21:38 Відповісти
Татьяна Галковская прочитал вашу статью об антибиотиках и поразился.Разве можно быть таким недалеким человеком?Или статья заказная?А представьте себе,что человек не может пойти к врачу,не может сдать анализы,не может пройти какие-либо обследования-по различным причинам,-так что согласно вашей "мудрой статье",ему умирать?Вот я,например,инвалид по общему заболеванию (коронарное шунтирование 15 лет назад,которое уже не работает.Постоянные приступы стенокардии)Заключить договор с семейным врачом я не могу.Какой смысл?Он мне скажет прийдите и сдайте анализы,а прийти я не могу,-просто не дойду до него.Поэтому,получить даже те лекарства,которые мне положены бесплатно или по сниженной цене я не могу.Приходится платить полную стоимость на мою пенсию 2027 грн.Вызвать врача на дом не возможно,-они сейчас даром не ходят.Называют такую цену,что лучше умереть.Приходится,иногда,по мере надобности,покупать и антибиотики,слава богу,я в этом (лекарствах) разбираюсь.Как говорили мои врачи,передавая меня друг другу:-Будьте внимательны,он очень грамотный больной...А вообще,данное новшество просто преднозначено для того,чтобы дополнительно ободрать клиента.И все это прекрасно понимают.Ух, заботливые вы наши.Больше не пишите таких статей,-не берите грех на душу.Как говорят,-Бог простит,а мы не прощаем.
показати весь коментар
14.07.2022 10:49 Відповісти
Народ пише про черги до сімейного лікаря, запис за тиждень - але це, в більшості випадків, вирішується зміною самого лікаря.

За тиждень і рука відсохне.
показати весь коментар
14.07.2022 11:31 Відповісти
Без антибіотику за два-три дні може бути зараження крові і смерть.
показати весь коментар
14.07.2022 13:18 Відповісти
Ковід на підході - саме зараз і час створити проблеми з антибіотиками. Так і бачимо, як в Краматорську чи Харкові під людина записується, жде електронного рецепта і т.п. На кого працює оця шобла?
показати весь коментар
14.07.2022 11:32 Відповісти
А можна було б зробити рецептурні і безрецептурні препарати.
показати весь коментар
14.07.2022 11:48 Відповісти
А як по іншому сприяти приватної медицини?
Пам'ятайте: "Лише бізнес і нічого особистого" (тобто - ніякого співчуття щодо пацієнтів)
показати весь коментар
14.07.2022 12:21 Відповісти
А є взагалі якісь аналітичні дані (досліди) які б чітко давали зрозуміти що саме вільний доступ населення до антибіотиків є головною причиною появи масової резістентності?
Якщо людина безконтрольно вживає антибіотик, то в першу чергу вона підриває своє власне здоров я (аж ніяк не здоров я людини яка антибіотик регулярно не вживає).
В такому випадку постраждають ті люди які безконтрольно вживають антибіотик. Так це їх вибір.
Чому з-за них ви знижуєте шанси на виживання усім без винятку?
показати весь коментар
14.07.2022 13:13 Відповісти
В час війни вводити таке - це просто вбивати частину населення яке не в змозі отримати
рецепт на ліки і організація продажу в три дорога ліків для ділків від медецини.
показати весь коментар
14.07.2022 13:15 Відповісти
Я практично впевнений, що люди, які займаються реформою медицини останній раз заходили в державну поліклініку років 15-20 тому, якщо взагалі заходили. Це також стосується і реформи, яка порводилась при Порошенко. І який негатив він отримав перед виборами, навіть не представляє, так як і не представляє, скільки пацієнтів лікарями було "відправлено до Супрун", замість надання допомоги. Так реформу потрібно робити, але ж ...
Ну а стосовно цього нововведення, черговий факап від Зе команди. Він взагалі нікого більш/менш адекватного за собою не привів, я вже не кажу навіть про якесь стратегічне мислення, просто всі ідіоти як на підбір. Ті що, хоч на вигляд адекватні, як правило перебіжчики.
показати весь коментар
14.07.2022 22:51 Відповісти