11111 відвідувач онлайн
5 227 23
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Зброя – дозволити не можна заборонити

оружие,стрельба,пистолет,тир

Напередодні повномасштабного вторгнення росії Верховна Рада в першому читанні ухвалила законопроєкт про право на цивільну вогнепальну зброю. У ньому прописали, що таке право власності на цивільну вогнепальну зброю, класифікували види зброї, впровадили посвідчення власника зброї, розробили порядок отримання медичної довідки і запропонували створити Єдиний державний реєстр цивільної вогнепальної зброї. Та він не містив норми про те, щоб надати всім громадянам право на вільне володіння короткоствольною зброєю. Після вторгнення росії, під час підготовки документа до другого читання, змінилася не лише позиція депутатів, але й представників МВС, які раніше виступали проти того, щоб громадяни вільно купували пістолети.

Усі ж пам’ятають, як нещодавно завершилося за допомогою порталу "Дія" обговорення питання щодо необхідності надання населенню дозволу на використання вогнепальної зброї. Загалом в опитуванні взяли участь 1 726 452 людини. Респонденти могли обрати один із трьох варіантів відповіді:

  • дозволити мати короткоствольну вогнепальну зброю всім громадянам, які відповідають вимогам закону, але носити зброю заборонено. Зберігати її можна тільки вдома, використовувати у тирах і на стрільбищах (підтримали 19,43%);
  • пістолети можуть мати всі громадяни, які відповідають вимогам закону, і можуть вільно носити з собою у громадських місцях (підтримали 58,75%);
  • пістолети категорично не повинні бути в обігу серед цивільного населення (підтримали 21,82%)

Не обговорюючи того факту, що фактично відбувається відпрацювання передвиборчих технологій і можливості електронного голосування на виборах, слід зазначити, що вказане обговорення всеукраїнським назвати не можна, оскільки набагато більша частина населення (пенсіонери, особи, в яких з технічних причин відсутній доступ до інтернету) ще не має змоги користуватись інструментами порталу, а тим більше брати участь у голосуванні. Однак і ці результати теж досить показові – фактично 78% опитаних підтримують надання дозволу на носіння вогнепальної зброї в тому чи іншому вигляді.

Проте слід окремо зазначити, що яку відповідь ти хочеш отримати, таке питання необхідно й поставити. Це відомий закон соціологічних опитувань. Однак це всього два критичних зауваження до форми вивчення суспільної думки з мого боку. Загалом же я більш ніж утішений самим фактом того, що відбуваються намагання хоч якось врегулювати це питання.

А питання давно наболіле. Мабуть, актуальність його не втрачається з часів набуття Україною незалежності. Ще в "лихі 90-ті" питання боротьби з незаконним обігом зброї, а також упорядкуванням її обігу серед населення обговорювалося досить активно. Оскільки "розгул" злочинності викликав у суспільстві як запит на очищення вулиць від зайвої зброї, так і запит на надання дозволу населенню на його носіння задля більшого захисту.

Однак відтоді законодавство фактично не змінилось у жодну зі сторін. Не допомогла розв’язати цю проблему навіть війна, розпочата 2014 року проти нас росіянами.

Тож на сьогодні законодавчо ми маємо повну заборону на зберігання й носіння нарізної зброї, окрім мисливської і короткоствольної, призначеної для стрільби снарядами несмертельної дії (так звана "резинка"). І то дозвіл на це надається мисливцям і окремим категоріям громадян, які в силу професійної діяльності потребують додаткового захисту. Наприклад, журналісти або адвокати.

Усі спроби розширити перелік осіб, які мали б право на носіння вогнепальної зброї, або її вид щоразу натикалися на непереборні сили, які цьому заважали. І я не скажу, що не був згоден із цими силами. Чому – поясню трохи згодом.

Законопроєкт, ухвалений у першому читанні фактично напередодні так званої "спецоперації" рф, – перша реальна спроба щось змінити на цьому полі. Більше того, він має всі підстави таки щось змінити, оскільки парламентарі підготували низку правок до цього проєкту й готові винести його в зал для розгляду у другому читанні.

Основні зміни, які закладено на сьогоднішній день у цей документ, такі.

Ключове, що цікавить усіх, – надано дозвіл на придбання й зберігання населенню короткоствольної нарізної зброї, тобто пістолетів. Але й тут я не обмовився: нинішня редакція передбачає придбання й зберігання, але без права носіння (тут у вотсапі була б емодзі з великими круглими очима).

Також запроваджується низка понять. Такі як цивільна вогнепальна зброя та її категорії (всі ті самі види, тільки їх тепер класифікували літерами від А до Е латиницею). Порядок і підстави видачі дозволів на зберігання зброї, а також порядок створення організацій, спрямованих на обслуговування ринку зброї. Це якщо коротко про зміст.

Цікавою новелою є те, що цивільним особам надають право на зберігання короткоствольної нарізної вогнепальної зброї, але при цьому із обігу забирають короткоствольну нарізну зброю, пристосовану під використання гумових куль. У цьому питанні логіка законодавця мені зовсім незрозуміла, та цікаво буде послухати обґрунтування.

Загалом заборони й обмеження залишаються тими ж самими, що є й зараз. Гладкоствольна мисливська, тільки калібром до 12 мм. Без перероблення й покращення, винятково заводська сертифікована техніка.

Тож ключових моментів, які насправді потребують осмислення й обговорення, два. Йдеться про право на зберігання короткоствольної нарізної зброї будь-якій особі й порядок і обмеження до цього права.

Тож у якій частині опитування опинився мій голос?

Перш ніж відповісти на це питання, зазначу, що на нині я – власник практично всіх видів вогнепальної зброї, дозволеної до обігу в нашій державі. При цьому придбав я її досить давно й весь цей час зберігав. А вчився нею користуватись, і загалом культурі поводження зі зброєю, ще змалечку. З першої секції "бойового самбо" з шести років, де правила поводження зі зброєю нам викладали разом з бігом і віджиманнями.

І насправді, мабуть, саме завдяки цьому я завжди був на боці тих, хто проти надання дозволу на носіння зброї цивільним особам. Навіть попри те, що сам завжди заздрив і Конституції США з цього питання, й мешканцям штату Техас. Не перелічити тих видів пістолетів, які я б хотів собі придбати просто тому, що вони дуже класні.

Однак при цьому я розумів, що бездумне озброєння населення без належного навчання і прищеплення бодай мінімальної культури поводження з нею може призвести до зростання смертей і каліцтв на вулицях у непередбачуваній кількості. Підтвердження цьому – досить багато прикладів неналежного поводження навіть із травматичною зброєю наших людей.

На території України протягом 3-х поколінь, тобто майже століття не просто забороняли вільний обіг зброї, а вихолощували бажання до цього. Якщо до початку 20-го сторіччя наявність шаблі й рушниці в кожній селянській хаті вважалось не просто нормою, а доказом того, що ти – нормальна звичайна людина. Це тягнулось ще з часів козацтва й служби в армії за царських часів. То з приходом радянської влади цей звичай не просто викорінювався – знищувався ледь не розпеченим залізом.

Чому – зрозуміло: тоталітарній владі не могла подобатись наявність на руках у населення зброї, бо воно може брати її до рук, якщо побачить, що влада робить щось таке, що народу не сподобається. А надто радянським можновладцям не подобалась зброя в руках українців. Хоча вона не подобалась в українців і царям. Тож радянські хазяї просто успадкували на рівні підсвідомості той факт, що це для них украй небезпечно.

Тож незалежність отримало покоління українців, батькам і дідам якого 100 років втовкмачували, що зброя – це погано й небезпечно. І вона на руках або у військових з правоохоронцями, або у злочинців. Тобто у воїнів добра чи зла. Іншого не дано. Звичайному громадянинові її мати небезпечно й непристойно.

Вихована на таких засадах людина, отримуючи зброю в руки, просто психологічно починає відчувати себе ледь не бетменом. А перебуваючи у стресовій ситуації чи, навпаки, у радості, хоче, щоб про це дізнались інші. Саме на цьому підґрунті й трапляються різноманітні нещасні випадки, причому часто-густо – із самим "бетменом" через невміння й незнання.

Саме тому я завжди вважав, що спочатку слід розвинути систему навчання культурі поводження зі зброєю. Пробуджувати родову пам’ять українців. А вже потім – давати змогу носити зброю.

Повна аналогія – з правом на водіння автомобіля, який насправді теж свого роду зброя, навіть страшніша й більш убивча, ніж вогнепальна. Тож держава забезпечує навчання й екзаменування осіб, які хочуть отримати водійське посвідчення. Розумію, що мені зараз можуть сказати, що таке посвідчення можна легко купити, проте йдеться про інше – про те, що сам механізм вибудуваний правильно.

А от ставлення до зброї на порядок простіше. Навіть у законопроєкті більше уваги приділяється не навчанню й закладенню підвалин загальнонаціональної програми навчання поводженню зі зброєю, а радше випадкам, коли особа зможе отримати довідку, що не потребує додаткового навчання. Я вже мовчу про повністю формальні проходження нарколога й психіатра. Так ніби не про зброю йдеться, а про іграшки для дорослих.

З усього попереднього логічно випливає друга теза: як передбачається використовувати зброю. Відповідь: а ніяк! Ми маємо право її належним чином зберігати, іноді їздити стріляти в тир і використовувати для самозахисту. От тільки де, якщо носити не можна?! Виходить, що вдома, де ти її зберігаєш. І все.

Знаю, що одним із прихильників саме такої схеми дозволу є міністр внутрішніх справ Денис Монастирський. І цей механізм – намагання влади розв’язати вищезазначену проблему, дати зброю людям, але обмежити їх, щоб вони, так би мовити, самі собі не нашкодили. Це замість повноцінного навчання й виховання.

Так, нині часу на навчання і виховання вже бракує – ми згаяли його раніше. Та й це не вихід, бо в такому разі дозвіл мати зброю втрачає сенс як такий. Тому що вдома насправді для самозахисту краще мати більш вбивчу гладкоствольну рушницю. Зі слів спеціалістів із самооборони, у разі нападу, якщо стріляти з такої рушниці, можна навіть не цілитися: у приміщенні в будь-якому разі вцілиш і нанесеш нападникові шкоду. А от із пістолета, якщо не вмієш стріляти, можеш взагалі не вистрілити або не влучити.

Ще коли працював у прокуратурі, знав один випадок, коли дівчина вистрілила 5 патронів у кімнаті в бік нападників і жодного разу не влучила.

Розумію, що використання рушниці замість пістолета – це те саме, що літати на дирижаблі замість літака, однак основної мети досягнуто – потрапити з точки А в точку Б. Один мій знайомий Корєшок залюбки погодився б на дирижабль – так і цікавіше, й красивіше.

А якщо серйозно, то пістолет – це зброя для ближнього бою, яка з метою самозахисту завжди має бути з тобою, якщо ти маєш намір її використати хоч раз у житті. Як казали самураї, за все життя ти можеш витягнути меч лише раз, та для цього його треба носити з собою постійно, а не тримати вдома у шафі.

А зважаючи на нинішні реалії, ну чим би мені зарадив у лютому-березні пістолет, який лежав би дома в сейфі, коли я мотався Києвом і областю? Як я зміг би ним скористатися для захисту свого або близьких у разі сутичок з ворогом?

Підсумовуючи все, викладене вище, скажу відразу: згоден із тим, що питання – давати зброю людям чи ні – відпало саме. Однозначно давати. Бо так склалася ситуація. Ба більше, треба думати, як вилучати зайву. Бо чув, як деякі хлопці отримували по кілька автоматів, вказуючи ліві імена й прізвища, й розвозили їх по домівках: мовляв, у господі згодиться. Не на продаж – а саме для захисту. Правда чи ні, не знаю. Але ж теоретично подібне може статися. Бо люди переживають за безпеку своєї близьких. Тим паче сьогодні.

І так, зараз кожному українцю треба дати зброю, щоб жодна падлюка навіть не помислила зайти не те що в місто – навіть у село. І дати змогу використовувати цю зброю для свого захисту, своєї сім’ї, своєї держави, а не просто зберігати вдома.

Однак для цього слід створити загальнонаціональну програму, яка включатиме навчання, виховання, сертифікацію й контроль за використанням зброї. І тільки тоді ми матимемо шанс не повбивати один одного під гарячу руку, а реально навчитись захищати себе й державу. А наші діти виростуть нащадками козаків, які змалечку розумітимуть, що в них є свій дім і є чим його захистити.

Топ коментарі
+15
Бвахаха, в 2 словах - "я такой вєсь в бєлом стаю і толька мнє аднаму пісталєт можна а другім нізя патамушта ва пєрвих я очєнь умний і васпітаний а ва втарих вакруг адні підараси і толька я адін в бєлом стаю".

Шоб ти, чучело, понімало. У нас можна завести собі цілісінький виводок доберманоподібних собак, які накромсають будь-яку людину в фарш за кілька хвилин під радісні крики хазяїна "ні бойтісь, ана ні кусаіца!". І ніяких справок чомусь ніхто не просить. За кермо пускають кого завгодно. А зброя наразі в Україні є виключно у ЗСУ і кончених неадекватів - нардепів, бандюганів і журнашлюх. Отож:

Нарід проголосував. Згідно Конституції, на яку ви, зелені чмошники, постійно кладете ***, народ є єдиним носієм влади в Україні. Так шо зі своєю савецкаю мантрою про "ойойой постріляють одне одного!" - на ***. Не треба думать що народ України чимось хуже негрів, мексиканців і техасців США - наскільки оці групи людей в США кінчені, а й там чомусь Дикого Заходу не видно. Вихователі *****. Ви на себе спочатку подивіться, на ваші мусорські і прокурворські перестрілки по ресторанах ледь не щотижня. Подивіться як ви себе поводите з іншими людьми. Ясно, що коли нормальним людям дадуть право носити зброю, вже не побикуєш, ото й стоїть багатоголосий вий на болотах.
показати весь коментар
18.07.2022 20:17 Відповісти
+14
піздьож
Молдова з 1992 року дозволила громадянам носити КС - контрольний постріл усяким алармістам шо "нап'ються та перестріляють одне одного".
Поки що перестрілки з трупами між підрозділами мусорів, які ділять ринки наркоти.
карочє, ця влада антиукраїнська та антинародна
показати весь коментар
18.07.2022 19:33 Відповісти
+8
Пенсіонери ***** участі не взяли. Яка біда.
показати весь коментар
18.07.2022 19:24 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Пенсіонери ***** участі не взяли. Яка біда.
показати весь коментар
18.07.2022 19:24 Відповісти
піздьож
Молдова з 1992 року дозволила громадянам носити КС - контрольний постріл усяким алармістам шо "нап'ються та перестріляють одне одного".
Поки що перестрілки з трупами між підрозділами мусорів, які ділять ринки наркоти.
карочє, ця влада антиукраїнська та антинародна
показати весь коментар
18.07.2022 19:33 Відповісти
Ну якось до сих пір не повбивали один одного, це все черговий піздьож про якусь там культуру. Єдиним джерелом влади є народ, народ проголосував , так що швиденько прийміть закон і не вийобуйтесь, вихователі знайшлись
показати весь коментар
18.07.2022 19:48 Відповісти
зброю ніколи не дають, її потрібно брати.
показати весь коментар
19.07.2022 08:19 Відповісти
А если я не этнический украинец, мне надо пробуждать родовую память или нет?
показати весь коментар
18.07.2022 19:56 Відповісти
Ініціювання поліціянтом потрібне в будь-якому випадку😳 Спочатку вам пробуджують пам'ять а потім вашим дітям в якомусь поколінні вже дають піштоля, десь так воно по задуму 'законодавців' працює.
показати весь коментар
19.07.2022 08:18 Відповісти
Бвахаха, в 2 словах - "я такой вєсь в бєлом стаю і толька мнє аднаму пісталєт можна а другім нізя патамушта ва пєрвих я очєнь умний і васпітаний а ва втарих вакруг адні підараси і толька я адін в бєлом стаю".

Шоб ти, чучело, понімало. У нас можна завести собі цілісінький виводок доберманоподібних собак, які накромсають будь-яку людину в фарш за кілька хвилин під радісні крики хазяїна "ні бойтісь, ана ні кусаіца!". І ніяких справок чомусь ніхто не просить. За кермо пускають кого завгодно. А зброя наразі в Україні є виключно у ЗСУ і кончених неадекватів - нардепів, бандюганів і журнашлюх. Отож:

Нарід проголосував. Згідно Конституції, на яку ви, зелені чмошники, постійно кладете ***, народ є єдиним носієм влади в Україні. Так шо зі своєю савецкаю мантрою про "ойойой постріляють одне одного!" - на ***. Не треба думать що народ України чимось хуже негрів, мексиканців і техасців США - наскільки оці групи людей в США кінчені, а й там чомусь Дикого Заходу не видно. Вихователі *****. Ви на себе спочатку подивіться, на ваші мусорські і прокурворські перестрілки по ресторанах ледь не щотижня. Подивіться як ви себе поводите з іншими людьми. Ясно, що коли нормальним людям дадуть право носити зброю, вже не побикуєш, ото й стоїть багатоголосий вий на болотах.
показати весь коментар
18.07.2022 20:17 Відповісти
І до речі.
Вважаю слушною думкою, що якщо людина принципово не хоче використовувати ******* технології, про яку участь у голо суванні може йти мова? Що вам той умочний дєдушка наголо сує? Що "***** он нам не нужон, интернет ваш©"? Залиште вже пенсіонерів у спокої! Розумію, що це дуже боляче, не використовувати цілу купу електорату, який за кіло гречки хоч за сатану проголо сує, але вже вистачить, дайте пенсіонерам спокій.
показати весь коментар
18.07.2022 21:42 Відповісти
ще, до спокою, булоб непогано пенсію нормальну пенсіонерам☝️
показати весь коментар
19.07.2022 08:22 Відповісти
А шо, пане Лисенко, війна (особливо її початок) дуже швидко вас переконала у необхідності наявності у населення зброї? Ото ж. До того ж, я певен, що дозволити потрібно не тільки пістолети із револьверами, а й автоматичну зброю. Орки сто раз подумали б, чи лізти до нас.
показати весь коментар
19.07.2022 06:32 Відповісти
Тут дуже тонка логіка, єто другоє. Єслі людина йде до лав ВСУ то в неї пам'ять пробуджується автоматично та миттєво і їй можна давати машингеверу і танка із гранатометом та гарматою. А якщо ця людина пішла на гражданку то піштоля давати не можна бо пам'яті немає і всіх повбиває.
показати весь коментар
19.07.2022 08:26 Відповісти
Нужно быть реалистом:индивидуальное оружие не способно кардинально повлиять на исход войны против 2-3 армии мира-против Парашки. С пистолетом против танка,самолета сбрасывающего бомбы или пушки-ты ничего не сделаешь. а у Рашки тактика понятная:сначала забомбить,разрушить город а только потом туда входит пехота. пришем танки перед этим обстреливают дома в упор-чтобы исключиить засады партизанИ потом добываются списки участников ТРО,Охотников всех у кого может быть оружие и каратели методично вылавливают этих людей-так было в Бородянке и везде.Да просто вскрывались все квартиры в поисках мужского населения с последующей фильтрациейВ условиях города или в условиях степи-партизанская война малоэффективна. Я за короткоствол и другое оружие для гражданских(кто не судим по насильственной статье,не наркоман,не алкоголик кому больше 21 год-но в современной войне это оружие мало повлияет на ее исход
показати весь коментар
19.07.2022 10:45 Відповісти
Переважна більшість громадян України вимагає дати їм зброю для захисту та право (яке вони мають апріорі) застосування цієї зброї вдома та за його межами. Нарізну, автоматичну, коротку. Діючу владу не питають - давати чи не давати. Тому, що влада за КУ - це саме український народ. Най виконують волю громадян. Бо самі візьмуть але буде боляче тим, хто саботував та перешкоджав законному праву людей!
показати весь коментар
19.07.2022 11:35 Відповісти
І то дозвіл на це надається мисливцям Джерело:
Автор повний НЕВІГЛАС у даній сфері!!!!!!
Дозвіл надається всім хто не має протипоказань....
показати весь коментар
19.07.2022 11:49 Відповісти
Не бреши.
показати весь коментар
19.07.2022 11:57 Відповісти
Читай 622. Можливість отримати дозвіл на придбання та носіння зброї жодним чином залежить вд наявності посвідчення мисливця. АБСОЛЮТНО НЕ ЗАЛЕЖИТЬ
показати весь коментар
19.07.2022 15:08 Відповісти
Так а що буде зі школами і садками? Їх закриють для батьків зовсім? А це виразна тенденція і без зброї. Тепер будемо здавати дітей в по суті закриті заклади, як в Канаді, куди батькам зась? Це називається крок до свободи? Це крок до відкритості, співпраці? Нічого подібного. В наших реаліях, без нарколога і психіатра, це крок до концтабору, починаючи вже з садочка, і повної закритості.
показати весь коментар
19.07.2022 12:27 Відповісти
Чим більше влада зневажає та боїться свій народ,тим далі вона тримає його від зброї.Все просто,пане адвокат,все просто...Правду вам не сховати,хоч ще видайте тут 100500 абзаців вашого піздьожа,пане адвокат.Ми не такі дурні,як ви там всі вважаєте.
показати весь коментар
19.07.2022 14:50 Відповісти
Блог Рагуля)) Рагулю адвокатішкє треба зрозуміти що ВОГНЕПАЛЬНА ЗБРОЯ це лише інструмент або засіб. Рагуль може не пережівать ніхто українцям не дасть вільно володіти та носити зброю навіть під час війни, бо хто тоді буде бігати по Бучам як Онтон Хєращенко та піаритися на фоні вбитих.
показати весь коментар
19.07.2022 15:53 Відповісти
головне що я вихватив з цього опуса - потрібно і надалі максимально затягувати рішення про зброю для звичайних людей! робити якісь малі і повільні кроки, потроху, потроху (мабуть на думку автора років 100) починати привчати людей до зброї, і давати їм надію , що колись дозволять, але дуже, дуже не скоро...
бо ви, *****, не готові
показати весь коментар
19.07.2022 16:07 Відповісти
ще читав, що мабуть таки приймуть закон про короткоствол, АЛЕ ))) купувати короткоствол можна всім !! (увага), у кого є у володінні мінімум 5 РОКІВ будь яка інша вогнепальна зброя
крапка.
показати весь коментар
19.07.2022 16:12 Відповісти
ще до 2014го "кричав"!, що Укранцю потрібна доступна законна зброя..
коли держава не здатна захистити Громадянина (а вона чітко у лютому-березні це показала), то Громадянин має Право, і навіть обов"язок, це робити самостійно..
і нехай, захищені усим на світі, можновладці не заважають Українцю боронити себе та свою родину і, як наслідок, і свою частину Батьківщини..
особисто на повну відчув свою безпорадність перед наступом кацапів, вже чув поряд стрілкотню, кілька кілометрів, згодом в хаті повилітали від вибухів шибки, і беззбройним довелося все кидати та відходити, бо Зеленський і його Ко Зе Ностра щось не поспішали з допомогою.. а у них, у Иліти, навіть були пропозиції "отъехать в Париж", в той час, як в українців тупо не було ніякого вибору, тільки тікати світ за очі
показати весь коментар
19.07.2022 16:12 Відповісти