9182 відвідувача онлайн
20 759 133
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Чому Іран зміг, а ми - ні

shahed,shahed-136

Вночі ворог завдав удару дронами-камікадзе по пункту постійної дислокації моєї бригади. Я там був лише раз у житті, але, принаймні, знаю, як виглядають ці древні будівлі казарми, кадри, фінчастина.

Я відчуваю з цього приводу лють. Але лють особливого роду. Вона стосується не тільки ворога.

***

Ці іранські дрони пролетіли сотні кілометрів і уразили об'єкт у нашому глибокому тилу.

Саме наявність ракет, котрі здатні уражати наш глибокий тил, було і є однією з суттєвих переваг РФ у війні з нами.

А тепер виявляється, що примітивні дрони з двигунами внутрішнього згоряння можуть робити практично ту ж саму роботу, що і ці розхвалені крилаті ракети.

І (виявляється!) ніхто нам, Україні, не заважав створити такі ж дрони у тисячних кількостях і бити за сотні і тисячі кілометрів у російській тил.

Уявіть, скільки ешелонів з бронетехнікою, скільки таборів і казарм з особовим складом ми могли б знищити на дальніх підходах, щоб влни не прийшли сюди?

Скільки жертв серед нашого війська і серед мирного населення ми могли б уникнути, якби ліквідували в перший же день війни максимум російських військ?

А вони тоді нічим не відрізнялися від цілі, по якій сьогодні вдарили у Бідій Церкві росіяни.

Чому Іран, країна під жорсткими санкціями зовні і з релігійною диктатурою всередині, зміг створити таку зброю, а ми, одна з найбільш ІТ-шних країн світу, відкрита Заходу - не змогла?

***

Я двічі зустрічався з попереднім президентом, казав і конкретні, і абстрактні речі щодо необхідності розвитку галузі безпілотників у армії.

Я зустрічався з розробниками і пропонував створити ударний безпілотник, щоб уражати військові цілі у Криму. Я хотів демонстративно це зробити, взявши політичну відповідальність на себе - щоб показати, що це грізна зброя, здатна радикально зменшити наш дисбаланс сил з агресором, збити його пиху.

Природньо, що на мене дивилися, як на божевільного.

Ні, вітчизняні розробники не бачили тут нічого складного.

Просто це нікому не було потрібно, а для самих розробників це був ризик великих неприємностей від влади.

Власне, і зараз фактично в Україні розробки приватними компаніями ударних бпла заборонено. У країні, котра стоїть на межі свого існування, і державна оборонка котрої на 95% складається з імпотенції та корупції, звичайним громадянам заборонено розробляти зброю.

Цілі відділи у спецслужбах і органах правопорядку отримують зарплати з наших коштів - за те, що вони слідкують, щоб ніхто з пересічних українців не міг займатися розробкою зброї для захисту країни.

Звісно, зброю все ж розробляють - але напівлегально, але лише ті, хто має блат у гурі-сбу-ссо...

І панує над усім цим дивна атмосфера. Недостатньо кооперації, а багато ревнощів. Мало відкритості до своїх же побратимів, багато комерційного і-або вузького корпоративного інтересу.

Я трачу свій майже неіснуючий вільний час на розробки і на те, щоб максимально ділитися досвідом з іншими. На жаль, так роблять далеко не всі, і чим ближче до офіційних статусів розробник, тим менше він співпрацює з іншими.

Між тим наші, українські дрони - кращі, сучасніші за іранські.

Лють, лють відчуваю я до росіян, аое не тільки до них.

Залишається лише зціпити зуби, жебрати у читачів копійки, у командирів - вільні години. Довбати скелю, без сподівання на швидкий результат і на вдячність.

Топ коментарі
+25
показати весь коментар
05.10.2022 09:04 Відповісти
+20
Ну так это касается и ракет типа "ВІльха" и "Грім" и "Нептун" и прочих. У нас даже патронного завода своего нормального нет.
показати весь коментар
05.10.2022 09:04 Відповісти
+20
Вижу ты далек от реальности. Видимо в твоей голове вся территория Украины равномерно покрыта пулеметным точками и в каждой сидит пвошник днём и ночью сторожа небо. В реальности же ПВО это пятна небольшого радиуса в ключевых точках, а где именно залетит беспилотник никто не знает.
показати весь коментар
05.10.2022 09:16 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Сторінка 2 з 2
А що ж ти, такий роумний, з теперешнім преЗЕдентом не вирішив це питання? І ще таке питаннячко: а чому тоді Вербицького вбили, а тебе відпустили?
показати весь коментар
05.10.2022 18:09 Відповісти
За 30 років ВСЕ просрали. останньою просрали "Мрію".
А зараз чубряться - хто ж винен?
Та ВИ, ви ВСІ винні, бо ВЕСЬ час вибирали непроукраїнських НЕукраїнців.
А вибравши - не контролювали їх.
показати весь коментар
05.10.2022 18:10 Відповісти
Як так було втратити такий літак як "Мрія"?Тим більше що знали, що буде вторгнення,і знали що в першу чергу будуть захоплювати летовища.Це або безвідповідальність аба зрада,інакше не може бути.І що саме огидне,що за це ніхто не понесе відповідальність.
показати весь коментар
05.10.2022 19:21 Відповісти
Руслани перелетіли з того летовища у Німеччину. Мрія просто була на ремонті
показати весь коментар
06.10.2022 10:33 Відповісти
"просто", ага
показати весь коментар
07.10.2022 00:11 Відповісти
Игорь, инженеры украинских беспилотников разобрали иранский дрон «Шахид» и обнаружили там.... Чипы ALTERA/INTEL! Прочтите: https://ua24ua.net/ingeneri-ukrainskih-bespilotnikov-razobrali-iranskiy-dron-shahid-i-obnarugili-tam-chipi-altera-intel/
показати весь коментар
05.10.2022 18:39 Відповісти
Чипы из тех, что можно купить в интернете без ограничений. Зрады тут нет!
показати весь коментар
06.10.2022 09:20 Відповісти
Зрада там как раз есть. Софт для разработки прошивок для FPGA для Украины не продадут, мы в чёрном списке рядом с тем же ираном. Зато для рашки там ограничений не было, можно даже бесплатную версию активировать и эта же самая рашка этот софт ирану и передаёт.
показати весь коментар
06.10.2022 10:59 Відповісти
Треба створити петицію про дозвіл приватним компаніям розробляти зброю. Потрібна конкуренція для оборонпрому і крадіїв (або "руських українців") навколо. Треба випалювати русизм з чинвників.
показати весь коментар
05.10.2022 19:29 Відповісти
Якщо в Україні ніззя розробляти ударні дрони приватним розробникам, чи можливо якісь лоу-тек лоу-кост, з цивільних загальнодоступних компонентів, як і іранці, дрони-перехоплювачі чи знищувачі іранських дронів?

А так, якщо фантазувати в межах реалізму, то, можливо, найімовірніший сценарій: якщо приватний український розробник релокується у адекватнішу країну, наприклад, Ізраїль чи США, розробить свої бпла і вийде вдало, то і український уряд, і опозиція досягнуть консенсусу і голосно кричатимуть: підлі юдеї/америкоси не дають нам нашу українську зброю. Якщо серйозно, то зустрічала таку точку зору в пресі: маркування Герань-2 - це росія номінально відмазує іран чи росіяни планують за якийсь час налагодити їх серійне виробництво в рф?
показати весь коментар
05.10.2022 19:55 Відповісти
Дуже дивний допис пана Ігора. в Київі та й по всій Україні - сракою жерти, скільки тієї корупції, а з нею треба: боротися і, можливо померти. це про ваші - титул.
тепер стосовно проблеми. вона має системний характер. А саме головне не має кореляції до президента, правлячої партії т.т.і. Нікому -такі видатки не були потрібни. Це - шкодило бюджету, конкретно видаткам і, взагалі "ат каго нам засчистяться?"
В Україні існує достатньо КБ, організації, що спроможні вирішити інженерне та оборонне завдання - вам, справді потрібно наводити приклади?
Ваші стогнання, що ваші запити ніхто не чув - нарешті, були почуті. нами. то й що? "просрали полімери" чи ні? просрали.
згаяли час. в мене немає вашої влади чи впливу, але ви, як частинка механізму влади на місцях, що має широкі повноваження: що ви для цього зробили (захист від дронів)? влили до організацій - кошти? надали будівлі? допомагали на рівні міста?
певен, що нічого з цього. тому вашу "лють" - тримайте при собі.
псевдодержавник, і то - "Я там був лише раз у житті.
насправді, не знаю хто ви є - може Герой України. але думати - глобально - це не ваше. вибачте
показати весь коментар
05.10.2022 21:51 Відповісти
може він і псевдодержавник,а от ви просто тупий бевзь....
показати весь коментар
06.10.2022 00:21 Відповісти
Юлія Володимирівна, будучи прем'єром так дбала про армію, так дбала Пам'ятаємо.
показати весь коментар
06.10.2022 01:11 Відповісти
якісь є аргументи?
показати весь коментар
06.10.2022 22:16 Відповісти
а! типовий "московит". вчи українську за підручником
показати весь коментар
06.10.2022 22:22 Відповісти
Тому що Іран більш ні на що не здате, не здатен зробити щось більше, ніж сраний дрон
показати весь коментар
05.10.2022 22:13 Відповісти
... а ми можемо.
показати весь коментар
05.10.2022 22:15 Відповісти
Одним із основних завдань Міноборони є визначення засад https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/671-2014-%D0%BF?find=1&text=%D0%B2%D1%96%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE-%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D1%96%D1%87%D0%BD#w1_3 військово -https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/671-2014-%D0%BF?find=1&text=%D0%B2%D1%96%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE-%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D1%96%D1%87%D0%BD#w2_2 технічн ої політики у сфері оборони.
Головною науково-технічною установою Міноборони, яка проводить комплексні наукові дослідження у сфері розвитку озброєння, військової і спеціальної техніки є Центральний науково-дослідний інститут озброєння і військової техніки.

А хто призначав керівника цієї установи? - питання для військової контррозвідки.
показати весь коментар
05.10.2022 22:55 Відповісти
Як не хочете замовляти розробку й виготовлення дронів в приватних підприємців, то треба організувати на державних підприємствах. Це навіть краще.
показати весь коментар
05.10.2022 23:25 Відповісти
Але ж наша влада завжди буда тупа й тільки налаштовано в основному на власні потреби. Головна причина в тому, що система наша не демократична, а олігархічна. В країні управляють ставленики олігархії. Ото вони так і управляють. В основному думають щоб собі вкрасти.

Я щось не пам'ятаю, щоб Ігор Луценко пропонував якісь демократичні зміни. Це закономірно. Бо він сидів собі в депутатстві при тимошенко і його це влаштовувало.
показати весь коментар
05.10.2022 23:30 Відповісти
А для демократичних змін головне це демократичні вибори. Тоді як вибори в нас завжди були олігархічними. А нам підло брешуть, що в нас демократичні вибори і всі іноземці в захопленні ними.
На виборах президента місця в бюлетенях скуповують ставленики олігархії через небаченого більше ніде в світі розміру декількамільйонну виборчу заставу. Ото народ вимушений серед них обирати.

Луценко буде читати коментарі, але він не зрозуміє проблему про яку я пишу. Так як не розуміли його, коли він говорив про дрони. Тому що він такий же не гідний влади як і ті кого він критикує. Бо він один з них.
показати весь коментар
05.10.2022 23:41 Відповісти
а ви один з тих барані,які вибрали спочатку Кравчука,потім Кучму, потім пасічника,потім Яника,потім Соєвого і в кінці Членограя.Тільки вам повезло,що ви вчасно забилися в якусь нору і залишилися живим. Читаючи ва розумієш поговору: дурня і в церкві б"ють....
показати весь коментар
06.10.2022 00:25 Відповісти
ви пишите лише дурню: вся хронологія виборів, наче невірна. але для лахти - 2 варто було б вивчити декілька лексичних помилок, що вас видає)))) але все - марно)
показати весь коментар
06.10.2022 22:21 Відповісти
Ви не розумієте ментальності цих "людей" які зараз при владі. Якщо вони не можуть на цьому заробити собі в кишеню їх це не цікавить, якщо ви прийшли з вулиці і нічий кум, брат, сват, то ви ніхто і звати вас ніяк, якщо ви робити щось краще ніж той, хто лиже владі, але не маєте даху, то рано чи пізно до вас прийде поліція, прокуратура, СБУ або податкова, і знайде у вас 1000 і 1 недолік і запропонує 2 виходи або вас закриють, або ви повинні віддавати долю, ввести в керівництво їх людину, платити за дах. І ви чекаєте від такого підходу інновацій і розвитку? Це або наівність, або глупство. Поки ми, народ України, не змінимо систему влади, де закон буде однаковий для всіх, де влада буде ділитися на незалежні гілки конституційну, законодавчу і виконавчу, де набу сап, НБУ будуть і справді незалежними, а не назначатися єрмаком, тоді, можливо, ми наблизимось до світового стандарту. А так всьо харашо, прєкрасная маркіза....
показати весь коментар
06.10.2022 07:19 Відповісти
Щоб задавати таке питання треба,для початку,відповісти на інше:"Чому Ю.В.Тимошенко 06.08.2008р. видала Розпорядження КМУ 1092-р та розпродала те,військове,майно що було?"Без цього, все інше - БЛА-БЛА-БЛА.
показати весь коментар
06.10.2022 07:47 Відповісти
Проблема с дронами поставлена, но кто виноват и шо робыть, как туман вокруг лысого ёжика. Прочитала коменты от корки до корки и пойняла, шо свои дроны у нас появятся если:
1. Перестанем красты.
2. Перестанем брать и давать взятки.
3. Перестанем есть сало.
показати весь коментар
06.10.2022 08:08 Відповісти
Опять старая совковая история повторяется - дайте денег и мы тогда будем разрабатывать беспилотники или (нужное вставить) мирового уровня. Прошло уже 32 года, но люди до сих пор надеются что совок вернется - дадут денег и все будет, как прежде. Повторяю, уже в 100-й раз, при наличие Китая в современном мире - никаких совков уже нигде в мире не будет, никогда. Для них просто не осталось места и рыночной ниши. А следовательно, нужно уже начинать работать по новому - в рыночных условиях и тогда на конкурентный рыночный товар деньги сами будут липнуть. Но, сначала должен быть этот самый "конкурентноспособный товар". То есть, что нужно делать? Вначале, заинтересованная фирма, предприятие или кооператив должны "в порядке частной инициативы" сами и за собственные средства построить товар (беспилотник) конкурентноспособного уровня. Где вы будете брать для этого деньги никого не интересует, вы можете использовать свои личные сбережения или продать свой дом, гараж, тещу, взять ссуду в банке или у коломойского - это ваше личное дело. Но, тестовый экземпляр (а лучше два) должен быть сконструирован, построен и испытан вами за ваши деньги в порядке личной инициативы. Естественно, аппарат должен соответствовать современным требованиям и должна быть подготовлена вся техническая документация для его производства. Лишь после этого можно выходить с товаром на рынок или идти в мин.обороны и просить деньги. И уже потом, на стадии его производства даже можно заработать, но никак не раньше - все, что было раньше приносит только одни расходы. Вот так! именно так работают по новому в рыночных условиях. Я понимаю, что это трудно, что ни у кого нет свободных денег, что это рвет все старые шаблоны, но так работают во всем мире, включая Китай. А если кто-то ждет государственного финансирования с самого начала, то он не дождется ничего. Потому, что в области оборонной промышленности государство может и должно финансировать от начала до конца, только критически важные и технически очень сложные производственные циклы, вроде танкостроения, авиа-ракетостроения и изделие номер - 1.
показати весь коментар
06.10.2022 08:22 Відповісти
Не згоден, якраз проблема в державних чинвниках від оборонпрому та інших, яки не хочут конкуренції, хочуть красти і нічого не робити.
показати весь коментар
06.10.2022 13:30 Відповісти
хай розробники звернуться напряму до людей,народ перекаже кошти,допоможемо чим можем. Куди переказати кошти?
показати весь коментар
06.10.2022 09:08 Відповісти
Повністю підтримую обурення і висновки Ігоря Луценка з цієї статті!

Авіація, точніше, її відсутність, - це ганьба України. І, як правильно вказав Ігор Луценко, - причина №1 - це державні заборони. Заборони не тільки на авіацію, але і на іншу зброю і т.д.. Але В ГАЛУЗІ ВІДСУТНОСТІ АВІАЦІЇ В УКРАЇНІ цю ганьбу особливо добре видно, тому що не видно авіації!

У цивільній авіації до Києва найчастіше літали "Боїнги" Раянейр - компанії з Угорщини - з країни, яка навіть зараз активно підтримує РФ і протидіє Україні.

І поки ДП Антонов повсюди рекламував свій "найбільший у світі літак", який так і залишився "єдиним у світі", а невеликі АН-148, АН-178 були менш ефективні і теж не вироблялись майже зовсім, Боїнг та Ейрбас виробляли тисячі літаків (і продовжують це робити), і це не тільки завдяки протекціонізму, але і завдяки технічним новаціям, які вони продовжують розробляти, наприклад:
1) Корпус нових "Боїнгів" із вуглецевого волокна, скріпленого спеціальною гумою, що робить такий корпус значно легшим за металевий без втрати міцності.
2) Нові значно більш ефективні двигуни.

Боїнг - це лідер авіабудування у світі. Локхід Мартін - відомий воєнний бренд. - Це хіба державні компанії?

Барактар (ганьба України) - це продукт державної компанії?

Мені б дуже хотілося, щоб державні компанії в Україні виробляли найбільш ефективні продукти у достатній кількості, тим більше "УкрОборонПром" - яка гучна і грізна назва!.. Але де ці продукти?.. (хвилина мовчання...) Але досвід світової історії показує: Боїнг, Локхід Мартін, Байрактар.
(Наприклад, у Швеції (10 млн. людей) є SAAB та NLAW).

Державні заборони - це перешкода №1 за значенням для розвитку (не тільки воєнної) авіації в Україні!
показати весь коментар
07.10.2022 04:40 Відповісти
Сторінка 2 з 2