14573 відвідувача онлайн
9 013 23
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

"Як рішення одного чиновника в Києві коштує сотні життів на фронті"

олександр,павліченко

Я займаюсь аеророзвідкою 9-й рік. Спершу з 2014 року як доброволець на Донбасі, потім як керівник Центру підтримки аеророзвідки.

Я бачила як зароджувалась галузь, ми готували перші сотні аеророзвідників для фронту, забезпечували тисячами дронів, допомогли відкрити двері держави для багатьох українських виробників.

Я бачила як втрачаються роки часу в сфері підготовки технічної спроможності нашої армії. Як роками не формувалась державна політика в цій галузі, як все витягували на собі волонтери та мотивовані військові.

Мене важко чимось здивувати, але те що я розкажу далі шокує навіть мене.

Ця історія почалась з того, що у вересні ми везли чергову велику партію дронів моделі DJI Mavic 3 для фронту (більш ніж півтисячі). Дрони везли через Польщу, і якщо до цього проблем не було, то цього разу поляки не поспішали оформити вантаж.

Ми поцікавились у колег з інших волонтерських організацій, у всіх виявилась подібна ситуація – польська сторона повільно та неохоче відпускає дрони в Україну, призначаючи додаткові перевірки – на предмет чи не є ці дрони подвійного призначення.

У відповідь ми надали полякам всі необхідні документи, наші юристи ретельно проаналізували польське та європейське законодавство.

"Так, ви праві," – сказали поляки в неформальній розмові. "Ці дрони і справді не вважаються подвійного призначення. Це цивільні дрони в законодавстві як в США, так і в нас в ЄС. Але є одна проблема – у вас в Україні вони вважаються подвійного призначення. Тому ми вирішили провести додаткові перевірки."

Тоді я звернулась до голови Державної служби експортного контролю (ДСЕК) Олександра Павліченка з цим питанням:

"Чому держава вважає ці дрони подвійного призначення?".

"Це ніяк не впливає на рішення польської сторони" – відповів він.

Ми почали розбиратись далі. За цей час ми успішно вирішили питання з польською стороною, але з'явилася нова проблема – щоб роздати 500+ дронів потрібно взяти гарантійні листи від військових частин або ВЦА (військово-цивільних адміністрацій).

Навіть якщо видавати по 5 дронів в кожну військову частину – треба зібрати більше 100 гарантійних листів.

Раніше ми це робили на інерції, волонтери просто бігали, збирали ці листи від командрів, витрачаючи тисячі годин і їхнього і свого часу.

Цього разу ми вирішили попросити ДСЕК привести українське законодавство у відповідність до європейського та зняти всім нам лишню роботу.

А далі почалось взагалі найцікавіше. Ми до десяти разів виходили з Павліченком на робочі дзвінки, де він всіляко переконував нас, що не треба знімати обмеження, бо це ні на що не впливає.

Врешті, на початку листопада ми направили офіційного листа, на який нам дали формальну відписку. Потім запропонували – "А давайте ми дамо вам ліцензію, як Повернись Живим (ПЖ)".

"Почекайте" – сказали ми. "По-перше, ПЖ займається не лише цивільними дронами, зрозуміло для чого їм ліцензія спецекспортера.

По-друге, справа не в тому щоб дати нам ліцензію і ми замовчимо. Це проблема ВСІХ, волонтерів, тисячі людей забезпечують фронт і тому ми хочемо вирішити питання системно, а не лише для себе."

Після цього Павліченко сказав що питання розглянуть. Потім знову: "Питання на опрацюванні".

Минуло ще кілька тижнів, я знову написала в чат: "будь ласка, допоможіть".

"Очікуємо, що на цьому тижні отримаємо всі відповіді" – відповів Олександр.

Минув ще тиждень, і ось моє терпіння завершилось. За ці 10 місяців війни 99% відсотків питань для ЗСУ ми вирішуємо з чиновниками непублічно, всі ж люди, всі розуміють для що і для чого ми разом робимо.

Але минуло більше 3-х місяців від нашого усного звернення, і близько 2-х від письмового.

Фактично ДСЕК закрили ринок дронів в воюючій країні. Навіть цивільні дрони можна ввезти лише отримавши від них ліцензію. Або бігаючи марфан в спробі зібрати тисячі гарантійних листів.

За цих кілька місяців мені неодноразово казали: "Не будь наївною, тобі не вдасться нічого змінити. Ці ліцензії продаються за гроші, невже ти не розумієш які там схеми, які кошти крутяться на ліцензуванні, особливо під час війни?".

Ні, не розумію, мені все ще хочеться вірити що все це не корупція на смертях, а просто прикре непорозуміння.

Що люди, які 10 місяців уповільнювали/блокували дрони для фронту понесуть відповідальність.

Ще раз – і в законодавстві ЄС, і в США це цивільні дрони, звичайна іграшка, яку батьки купують підліткам в подарунок на день народження. Не потрібно ніяких додаткових дозволів.

І лише в Україні тисячі волонтерів бігають по військам, відволікають тисячі командрів на паперові дозволи – гарантійні листи, щоб провезти ці дрони в Україну.

На цих Мавіках тримається вся перша лінія фронту, через їхню відсутність, затримки з перевезенням гинуть тисячі солдатів.

Звісно ніхто не може надати точні дані скільки людей було вбито і поранено через те, що дрони не надійшли вчасно. Однак лише за останній місяць ми отримали десятки повідомлень про те, що через відсутність "очей в небі" загинули та отримали поранення бійці чисельністю від відділення до роти. Навіть якщо калькулювати по найменшому значенню, мова йде про сотні постраждалих на місяць.

Більша частина з тієї партії в більш ніж пів тисячі дронів досі в Польщі, бійці з-під Бахмутуа, Авдіївки, Вугледара, Мар'їнки обривають нам особисті повідомлення благаючи про дрони, їм треба бачити як "вагнера" прориваються вирізати їх в окопах, як на них налаштовується російська арта.

Ми ходимо і збираємо гарантійні листи.

Завершується 10 місяць повномасштабного вторгнення.

Я знаю, що Олександр навряд піде в окопи Бахмута гинути, як зараз гинуть мої друзі. Я цього і не прошу. Але я вимагаю від Олександра Павліченка виконати свою, оплачену нашими податками, роботу – терміново та невідкладно зняти всі обмеження та відзвітувати суспільству.

Вимагаю:

1) ДСЕК має перестати визнавати ці дрони товаром подвійного призначення. (як це є у ЄС та США)

Після цього для волонтерів зникне необхідність бігати шукати гарантійні листи.

2) Окремою постановою Кабінету міністрів на час дії військового стану знімається мито і ПДВ на цей товар.

3) Дати оцінку діям людини, яка місяцями уповільнювала процес передачі дронів на фронт

Дрони зараз необхідні для виживання, так само як броніки, аптечки чи генератори. Це літаючий бінокль, який дає можливість побачити за 5-10 кілометрів колону російських танків щоб мати час прийняти рішення.

До того часу як росіяни за лічені тижні знову підуть з півночі (хочу помилятися, але на жаль рік тому не помилялась) - треба щоб в кожному селі, в кожному ДФТГ був свій дрон і можливість передати координату нашій арті.

Таким чином ринок відкриється для всіх, а не лише для тих хто домовився з Державною службою Експортного контролю.

___

Ось посилання на Відкрите звернення, якщо ви займаєтесь війною, як волонтери, військові, журналісти - підпишіть будь ласка.

Ми не можемо зрадити своїх.

Ihor Lutsenko Masi Nayyem Yanina Sokolova Yaroslav Yurchyshyn Тарас Чмут Тимофій Милованов Oksana Markarova Gennadiy Druzenko Gennadiy Kurochka Sergii Ivanov Oleksiy Honcharuk Vitaliy Shabunin Hanna Hopko Sevgil Hayretdın Qızı Musaieva

Юрій Бутусов Mykhailo Fedorov Aivazovska Olga Denys Bihus

Mustafa Nayyem Alexander Kubrakov Roman KravetsRoman Sinicyn Mykhailo Tkach Сергій Лещенко Олександр Доній David Braun Taras Yemchura

Довідково, звернення путіна до своєї армії, грудень 2022:

"Опыт специальной военной операции показал, что использование беспилотников стало практически повсеместным, и такой арсенал средств должен быть в боевых отделениях, взводах, ротах, батальонах. Цель должна засекаться максимально быстро, а информация передаваться для нанесения удара в режиме реального времени.

Уже в ближайшей перспективе возможность получать информацию, передаваемую с беспилотников, должна быть у каждого бойца. К этому надо идти, к этому нужно стремиться."

Топ коментарі
+8
https://www.facebook.com/butusov.yuriy?__cft__[0]=*******************************************************-fKjLjpzYB8xpMB7ywboss8EoHr3AI9XVrhyeaPL4IYZVejhGbIHxFv0T8hGjXtP1Twum-EngGlFXXF3u9BHRDkrZbgh-sTP0zwXge0iVLmtH11oJ4ze0ODkbo3ef38vGiiXGCGDmYWGen8qAESMX6WFyB9_9ojwp&__tn__=-UC%2CP-R Юрій Бутусов

https://www.facebook.com/butusov.yuriy/posts/pfbid02i273ddN54q1NCqB1jhfUAzw9wbbFmLPKsKqLJPxUhkaiDvpesoGzpu56jpGqUuiDl?__cft__[0]=*******************************************************-fKjLjpzYB8xpMB7ywboss8EoHr3AI9XVrhyeaPL4IYZVejhGbIHxFv0T8hGjXtP1Twum-EngGlFXXF3u9BHRDkrZbgh-sTP0zwXge0iVLmtH11oJ4ze0ODkbo3ef38vGiiXGCGDmYWGen8qAESMX6WFyB9_9ojwp&__tn__=%2CO%2CP-R 1 год ·

Влада заблокувала ввезення квадрокоптерів для ЗСУ. Квадрокоптери з тепловізором, які мій фонд закупив для 93-і бригади та для батальйону Свобода 4-і бригади НГУ зупинені на кордоні, так само зупинені й інші поставки. Тобто влада не готувалась до війни та не купувала сама квадрокоптери, і тепер заважає завозити квадрокоптери громадянам. В цей час без проблем можна домовитись з контрабандистами та по ціні відсотків на 30 дорожче купувати Дрони в Україні без оцих усіх офіційних узгоджень взагалі. Питання - на кого працює під час війни голова Державної служби експортного контролю Павліченко - на українську армію чи на кишеню контрабандистів, торгуючи дозволами на ввезення? І коли нарешті прокинеться Верховний головнокомандувач та зверне увагу на корупцію, яку його підлеглі створили у постачанні дронів в Україну? Я б порадив хоча б раз високим керівникам заїхати на передову та усвідомити, що дрони у повітрі - це чиїсь життя на землі. Не на фотосесію заїхати, а саме поспілкуватись з солдатами, як ви їх забезпечуєте, що постачаєте, і чи потрібно мати можливість завозити Дрони усім громадянам. Так, потрібно, бо влада забезпечує можливо відсотків 5 від потреб у дронах, не більше.

показати весь коментар
26.12.2022 17:53 Відповісти
+6
Ну от , а Олена Білозерська пише що потрібно уникати ср#чу в дискусіях з прибічниками ЗЕ , та з цими саботажниками не дискутувати потрібно а пиз#ити !
показати весь коментар
26.12.2022 13:47 Відповісти
+5
Таких гнид как павличенковы надо расстреливать по законам военного времени за саботаж и вымагательство при доставке волонтерских дронов DJI для бойцов ЗСУ на перебовой позиции фронта.Почему НАБУ не займется этим зрадником?
показати весь коментар
26.12.2022 16:28 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Ну от , а Олена Білозерська пише що потрібно уникати ср#чу в дискусіях з прибічниками ЗЕ , та з цими саботажниками не дискутувати потрібно а пиз#ити !
показати весь коментар
26.12.2022 13:47 Відповісти
Театр абсурдаБ а що тут роблять лещенко **** доній вірні служаки цього режиму хай напрямую працюють з тими з чього корита вони годуються а не примазуються к опозиціі бо саме йих хозяева таку працю своїх чинуш організували і кришують
показати весь коментар
26.12.2022 15:38 Відповісти
Таких гнид как павличенковы надо расстреливать по законам военного времени за саботаж и вымагательство при доставке волонтерских дронов DJI для бойцов ЗСУ на перебовой позиции фронта.Почему НАБУ не займется этим зрадником?
показати весь коментар
26.12.2022 16:28 Відповісти
Ваші дрони неправильні.
Правильні дрони у Притули, Чмута, Лачєна, Стерненка і Буданова.
Якщо будь хто почне ввозити дрони, то як хлопцям збирати донати?
"Ета наша карова і ми їйо доїм" (с).
показати весь коментар
26.12.2022 16:46 Відповісти
"Не верю. Я Вам не верю" - золоті слова Станіславського, не вірте половині ваших протеже, особливо Притулі...
показати весь коментар
26.12.2022 19:47 Відповісти
Зелена наволоч плює на життя бійців.
показати весь коментар
26.12.2022 16:59 Відповісти
https://www.facebook.com/butusov.yuriy?__cft__[0]=*******************************************************-fKjLjpzYB8xpMB7ywboss8EoHr3AI9XVrhyeaPL4IYZVejhGbIHxFv0T8hGjXtP1Twum-EngGlFXXF3u9BHRDkrZbgh-sTP0zwXge0iVLmtH11oJ4ze0ODkbo3ef38vGiiXGCGDmYWGen8qAESMX6WFyB9_9ojwp&__tn__=-UC%2CP-R Юрій Бутусов

https://www.facebook.com/butusov.yuriy/posts/pfbid02i273ddN54q1NCqB1jhfUAzw9wbbFmLPKsKqLJPxUhkaiDvpesoGzpu56jpGqUuiDl?__cft__[0]=*******************************************************-fKjLjpzYB8xpMB7ywboss8EoHr3AI9XVrhyeaPL4IYZVejhGbIHxFv0T8hGjXtP1Twum-EngGlFXXF3u9BHRDkrZbgh-sTP0zwXge0iVLmtH11oJ4ze0ODkbo3ef38vGiiXGCGDmYWGen8qAESMX6WFyB9_9ojwp&__tn__=%2CO%2CP-R 1 год ·

Влада заблокувала ввезення квадрокоптерів для ЗСУ. Квадрокоптери з тепловізором, які мій фонд закупив для 93-і бригади та для батальйону Свобода 4-і бригади НГУ зупинені на кордоні, так само зупинені й інші поставки. Тобто влада не готувалась до війни та не купувала сама квадрокоптери, і тепер заважає завозити квадрокоптери громадянам. В цей час без проблем можна домовитись з контрабандистами та по ціні відсотків на 30 дорожче купувати Дрони в Україні без оцих усіх офіційних узгоджень взагалі. Питання - на кого працює під час війни голова Державної служби експортного контролю Павліченко - на українську армію чи на кишеню контрабандистів, торгуючи дозволами на ввезення? І коли нарешті прокинеться Верховний головнокомандувач та зверне увагу на корупцію, яку його підлеглі створили у постачанні дронів в Україну? Я б порадив хоча б раз високим керівникам заїхати на передову та усвідомити, що дрони у повітрі - це чиїсь життя на землі. Не на фотосесію заїхати, а саме поспілкуватись з солдатами, як ви їх забезпечуєте, що постачаєте, і чи потрібно мати можливість завозити Дрони усім громадянам. Так, потрібно, бо влада забезпечує можливо відсотків 5 від потреб у дронах, не більше.

показати весь коментар
26.12.2022 17:53 Відповісти
Ну на любе вісім у нас є якась конторка, яка має щось собі контролювати. І там сидять якісь придурки й зарплатню отримують, за що - не зрозуміло.
показати весь коментар
26.12.2022 18:00 Відповісти
Найбільша проблема в тому, що такі чиновники скрізь. І тут навіть не в зелених справа, хоча за них це набуло просто гігантських масштабів, але і за Пороха і до нього в чиновниках в основному гниль. Люди буде йдуть щоб заробляти на відкатах і т.п. Як митники, прокурори, судді тощо - чесні люди туди майже не йдуть.
показати весь коментар
26.12.2022 18:05 Відповісти
https://t.me/Chornovil_official/11074 Журналістське розслідування Тараса Чорновола : виявляється, 1. майбутній прем'єр-міністр уряду Зе, нинішній Віце-прем'єр-міністр з відновлення України, Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України (так називається його офіційна посада, бо неофіційна відома всім уже з 2019-го - керівник дорожнього дерибану) Олександр Кубраков - рідний племінник міністра внутрішніх справ лукашенківської Білорусі, ката білоруського народу, хресного батька тамтешного омону Івана Кубракова. Батько Олександра Микола - старший рідний брат Івана. https://t.me/Chornovil_official/11075 На цій ссиллі фото: надзвичайно схожі , різниця віку між ними - 15 років.
2. Іван Кубраков останнім часом більш активно висловлюється про Україну - виключно про "недобитий фашизм", ідентифікує білоруських громадян, які воюють за Україну тощо... Міністр внутрішніх справ не володіє зовнішньою розвідкою, але має достобіса добре джерело інформації в Україні. Він та його голова слідчого комітету хваляться в себе в пресі тим, як оперативно виловлюють усіх диверсантів, які "пройшли підготовку в Україні" або мали контакт із певними людьми в нашій державі. Вам нагадати, як там з ними розправляються? Стріляють у коліна. Потім загроза страти.
3. Обидва Кубракови публічно не наголошують на своїх родинних стосунках, але вони дуже тісні, що підтверджено втягуванням у підряди на дорожні проєкти в Україні, які веде Кубраков київський білоруських фірм під контролем Кубракова мінського. Серед них: «Белавтодор», «ДСТ №4 г. Бреста» і не тільки вони. А про бітумні й інші заводи я вже й мовчу.
4. До самого вторгнення чимало українців обурювалися: навіщо в бік білоруського кордону, зокрема в Чорнобильську зону, споруджували такі шикарні й широкі дороги, ще гірко жартували, що для рашистських танків. Виявилося, що то були не жарти.
5. Тема ймовірного наступу з Білорусі залишається актуальною. Рашистсько-білоруському контингенту дуже важлива інформація про мінування та перегородження доріг, знищені мости тощо, а також потрібний друг, який би міг пролобіювати мінімалізацію руйнування доріг за основними напрямками вторгнення. Посада навіть нинішнього віце-прем'єра надає всі ці можливості таке знати.
6. Тепер О.Кубраков нещодавно увійшов до ставки верховного головнокомандувача, і отримає доступ до всіх військових таємниць, пов'язаних з обороною України.
Я не роблю жодних висновків, просто наводжу факти. Тільки одного такого пункту було б досить, щоб усунути такого носія надзвичайної загрози Україні. Але коли ставленик Портнова й Захарченка у нас прямий заступник голови опи й контролює всіх силовиків, а в ГУР заведені відверті вороги й ватники, то тема коханого племінника ката білоруського народу якось тьмяніє...
показати весь коментар
26.12.2022 19:37 Відповісти
Цей чиновник - звичайна совкова гнида, яких безліч у нашій владі. З такими за законами військового стану.
показати весь коментар
26.12.2022 20:37 Відповісти
Саботажників, корупціонерів, рейдерів, хабарників і зрадників треба розстрілювати по законам воєнного часу. Майно конфісковувати на користь Армії і волонтерів а тим хто заявили і помогли виявити-винагорода 20%
показати весь коментар
26.12.2022 20:54 Відповісти
Сучий син
показати весь коментар
26.12.2022 21:10 Відповісти
"3) Дати оцінку діям людини, яка місяцями уповільнювала процес передачі дронів на фронт"- так як таке "уповільнення" привело до смерті сотні захисників нашої держави, йому варто відплатити тим же, що отримали наші полеглі воїни. Зрадників треба карати на смерть.
показати весь коментар
26.12.2022 21:40 Відповісти
А воно треба це ДСЕК під час війни ? Цей чінуша покидьок з його мабуть немаленькою зарплатою. він нам треба ? користь від нього є ? бачимо що тільки величезна шкода , та наміри набити свої кишені . з коштів які люди донатять на одне із самих найнеобхідніших речей для Армії , те що зберігає життя солдатам. Яке подвійне призначення ? в часи війни. Цей олігархо-чиновницький феодалізм вже просто дістав . ( з рештою такий устрій і привів війну в наш дім). І скільки ще таких непотрібних служб і чинуш в нас ? Так неповинно бути в воюючій країні . Такі дії держслужбовця на мій погляд прирівнюються до мародерства.
показати весь коментар
26.12.2022 22:06 Відповісти
САШКА ПАВЛИЧЕНКО РАБОТАЕТ НА пУТИНА
показати весь коментар
26.12.2022 22:23 Відповісти
Що там Надя Савченко, пише авторці?
показати весь коментар
26.12.2022 23:03 Відповісти
А где фамилии? Где фамилии врагов Украины,пособников Путина?
показати весь коментар
26.12.2022 23:29 Відповісти
Думаю, що очікувати змін процедур від ДСЕК - марно. Вони НЕ ЗДАТНІ, НЕ СПРОМОЖНІ на це.

Тому думаю, що розв'язати цю задачу повинні інші державні службовці, а саме:
Генштаб, Міноборони, Президент.
показати весь коментар
27.12.2022 05:01 Відповісти
ПреЗЕдент вже навирішував.
Кров'ю відхаркуємо його вирішування.
показати весь коментар
27.12.2022 06:31 Відповісти
Зрозуміло, що найлегше змінити класифікацію обговорюваних товарів, щоб спростити, прискорити і здешевити процедуру.

Однак факти свідчать про те, що обговорювані літальні апарати використовуються у воєнних цілях.

Тому нелогічно заперечувати цей факт.

Тому думаю, що логічно було би змінити законодавство інакше, наприклад, зробити винятки для категорій товарів як готові літальні апарати, так і комплектуючі для їх виробництва...

Однак очевидно, що такий підхід ненадійний, тому що обов'язково буде щось забуто і не включено у список винятків. І, крім того, можуть виявитись якісь інші нормативні акти, які все одно заблокують процес, поставивши під сумнів подібні винятки.

Тому, дійсно, більш надійним виглядає спосіб, який пропонує Марія Берлінська: змінити класифікацію цих категорій товарів, тим більше, що це вже є в США та ЄС.
показати весь коментар
27.12.2022 05:06 Відповісти
Підтримую аргументи і вимоги, які висунула Марія Берлінська у справі забезпечення військ літальними апаратами.

Ціна цієї задачі дуже імовірно може не зупинитися на тисячах життів захисників України, але це питання стосується в цілому оборони і самого існування України!
показати весь коментар
27.12.2022 05:10 Відповісти
І знову: сцарь хороший, бояре плохіє...
показати весь коментар
27.12.2022 07:44 Відповісти