6971 відвідувач онлайн
10 875 21
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Просто не заважайте

дрон

Міністр Оборони Олексій Резніков в інтерв'ю надрукованому на "liga net" сумнівається що "все так погано".

Ну ок. Я зараз надам аргументацію і ми спробуємо розібратись "погано чи ні" і що таке погано. І розібрати ідею Міністра по тезам.

Скажу чесно, моя перша реакція після прочитання цієї статті була вражаючою. Я відчув, ніби пропустив потужній джеб на рингу. Причому такий джеб, що прилетів не від супротивника, а від директора моєї команди, який з якоюсь метою заліз на ринг під час бою. Але потім я сів, трохи вгамував тремтіння рук і зрозумів, що зараз просто необхідно спокійно і взважено висловити позицію з боку військової аеророзвідки.

Я не бачу сенсу пояснювати очевидне - а саме те, що сьогоднішня війна це війна дронів і артилерії. Про це не писав тільки лінивий представник світової преси, резюмуючи інтерв'ю з топовими військовими експертами. На сьогодні той хто може піднятись в небо, знайти техніку супротивника та передати дані для ураження артою буде перемагати. І тут не стільки важливий сам інструмент, як своєчасність його використання.

По перше - казати що ми маємо на увазі тільки Мавік 3, це дуже серйозна неточність. Мавік 3 - один з мультикоптерів, які ми використовуємо для військових цілей. Але, є ще Матриси, Аутели, Перроти, Юнці та інші. Просто, Мавік 3 є найкращим в балансі характеристик і є найбільш зручним для нашої армії. Всі ці мультикоптери з якоїсь радості вважаються нашими фіскалами і зокрема паном Павліченко, товарами подвійного призначення. І тут треба пояснити, чому подібний підхід дуже шкодить Україні і віддаляє нашу перемогу.

Тож, подивимось на тези, висунуті паном Міністром в даному інтерв'ю:

"Але я чесно скажу, немає поняття "купа паперів". Вони беруть, як правило, гарантійний лист від того військового підрозділу, куди вони нібито везуть, і за наявності цього гарантійного листа у них усе далі відбувається."

Давайте порівняємо ці схеми:

1. Волонтер формує замовлення на армійську волонтерську допомогу в Європі. На сьогодні майже в кожному такому замовленні є дрони і це переважно Мавіки. Він завозить це в Україну і передає безпосередньо тим, хто буде цим дроном працювати. Виходить, що вже через пару днів після покупки, дрон починає працювати в війську.

2. Волонтер сидить і чекає листа. Тут проходить якийсь час на те щоб волонтер списався напряму з аеророзвідником. Боєць створив документ, підписав його в штабі і відправив волонтеру. Зважаючи на неймовірну загруженість при роботі на передку і те що штаби частин не дуже поспішають, це займає від пари днів до пари тижнів. До того ж волонтер збирає ряд таких замовлень, тому фактично замовлення відбувається з швидкістю найбільш повільної військової частини.

Потім волонтер ввозить коптер і відправляє його в штаб. Штаб часто не знаходиться з підрозділом. Там дрон якийсь час чекає постановку на баланс. Майно Армії не можна відправляти Новою Поштою, тож він починає чекати наступної логістичної відправки від штаба до підрозділа.

Все це виливається в тижні чекання на отримання дрона. Кожен день з яких виливається в людські втрати, яким запобігають аеророзвідники підрозділа.

Бо без "пташок", підрозділ сліпий і пропускає дуже багато загроз.

Другий момент, пов'язаний з затримкою пересилань дронів - специфіка Мавіків полягає в тому, що до останніх часів для серйозної роботи підходила тільки частина поколінь. Вона обмежена. І той Мавік який ми не встигнемо купити попадає в руки ворога. Який дуже ефективно використовує його проти нас. І тут ми знов маємо втрати серед наших військовослужбовців. Втрати, яким можна було запобігти, просто прибравши безглузду і необгрунтовані норму. Реально, ми розуміємо що ви любите все контролювати. Але зараз не час для цих ігор.

"До того ніхто не скаржився і везли, а тут раптом одна партія не приїхала і всі почали скаржитись. Таке бувало в історії. Тут треба провести якусь медіацію, можливо."

Саме так. До того все везлось нормально, а потім почало гальмуватись. І всі почали скаржитись. Треба не медиації проводити а з вдячністю приймати цю допомогу і максимально сприяти щоб вона якомога швидше попала у військо. Чи пан міністр забув, що саме волонтери одягнули і прогодувати армію, поки МО займалось вирішенням проблеми дефіциту необхідного майна?

"Але давайте не ідеалізувати "мавіки"

Ніхто не ідеалізує Мавіки. Ми всі з радістю би використовували Лелеки, FlyEye, Фурії. Але їх, навіть в штатних підрозділах аеророзвідки ми не бачимо. Я знаю хлопців, що є одним з топових окремих підрозділів сухопутки, яким по штату прописані Лелеки, але вони вже четвертий місяць літають на Матрісах. Ну ок, ми розуміємо що є об'єктивні складності у МО і забрали цей процес на відкуп громадськості. Люди не можуть купити ФлайАй за пів мільйона доларів, але реально можуть собі дозволити Мавіки. Тож, так. Це не панацея. Це те що ми можемо собі дозволити зараз щоб ефективно виконувати свої функції.

"В мене в закупці "мавіків" немає, щоб ви розуміли." Ну, це ми знаємо. І це не плюс Міноборони, яке не постачає війську найефективніший масовий засоб аеророзвідки що чудово працює на рівні до взвода а іноді і до роти. При цьому(я не знаю чи це закупівля МО чи волонтерка яку розподіляють), але в військо масово поступають трохи дешевші Аутели, які реально зовсім не підходять для військової мети. Я от жодного разу не чув, щоб Мавіки називали "весільними" а Аутели знаєте як у нас називають? "Аутистами".

І так, я порівнюю подібне з подібним. Аутели з термальною камерою поки залишається майже безальтернативним в свому сегменті.

Резюмуємо. Ми давно не чекаємо що МО видасть нам адекватні дрони. Ми самі знаходимо і за допомогою суспільства купуємо. Просто не треба нам заважати.

"Військові не сприймають, вони називаються нашими генералами "весільні дрони". Знімають весілля цими дронами. "

Генералу Сирському чомусь не смішно і він не називає весільними. А використовує підрозділи з матрісами і мавіками дуже активно і ефективно в своїх операціях.

А ті генерали які вам кажуть що комерційні дрони на війні не потрібні вже пора на пенсію. Я не хочу знов повертатись до тезису що у нас війна дронів і артилерії, це очевидно.

"використовують для ведення, скажемо так, маленької окопної боротьби і знищення в тому числі ворогів, цьому – нашому креативу і винахідливості – аплодують."

Давайте назвемо це "окопною війною", я не проти. Скажіть, а враження САУ, дорогих РЕБ і РЕР установок, батарей мінометів і арти це входить в поняття окопної війни? Бо ми теж аплодуємо коли за допомогою "весільного" дрона за 100 тис. гривень вражається саушка яка коштує на багато порядків більше і б'є по нашій піхоті, забираючи купу життів.

""Мавік" живе добу-дві максимум, якщо його серйозно використовують. "

В нашому війську до сих пір не існує адекватної школи аеророзвідки. Звичайно, коптер який ви даєте ненавченій людини може прожити один політ. Але я знаю людей навчених, які працюючи дуже полотно за всю війну втратили 1-2 дрони.

А знаєте що найсмішніше?

Зараз основних критерій підтвердження своєї навченності при співбесіді в підрозділ - сертифікат курсу Марія Берлінська яка і підняла тему ускладнення ввезення комерційних дронів і перепон з боку держави.

"Але давайте без ілюзій, цей дрон не змінить ситуацію на полі бою."

Вас погано консультують, пане міністр. Ці дрони вже давно змінили ситуацію на полі бою. Абсолютно всі успішні операції нашої армії робились з підтримкою цих дронів.

"Нам потрібен дрон, який несе на собі навантаження не 300 грамів, а 30 кілограмів. Ну хоча б три, розумієте?"

Давайте не будемо плутати розвідники і бомбардувальники. Розвідники дуже потрібні і, на мій погляд, ефективність арти яку коригує мультикоптер, набагато вища за ефективність скидання одного-двох припасів з БПЛА.

"Який літає не на 5 кілометрів, а на 50 хоча б."

Згоден, нам теж. Можете щось нам видати?

"П’ять миль в нього відстань"

Добре, не будемо зараз про знищення САУ, гаубиць, РСЗО(хоча доказів тому достатньо). Скажіть, яка ефективна відстань роботи 82 міномету, який нон-стоп утюжить позиції нашої піхоти. Достатня для Мавіка?

Дякую за увагу.

Дуже хочеться, щоб держава була нашим союзником в цій війні і щоб ми не витрачали час на війну з Українською Паперовою Армією. І дуже хочеться, щоб керівництво МО і ГШ навчилось вивчати реальні кейси а не просто слухати генералів які вважають Мавіки "весільними".

Люди самостійно навчаються, самостійно знаходять дрони, самостійно згідно принципів мережецентричності комунікують з артою. І потім русня ридає "у них навіть сержант може визвати вогонь артилерії". Просто не заважайте.

Топ коментарі
+31
Некомпетентнiсть мiнiстра оборони в майже рiк воюючiй країнi. Сумно це все. В України немає майже нескiнченного запасу оркiв, ми маємо переважати технологiчно та органiзацiйно. А це вже якась вiйна на два фронти: з Мордором та власними чинушами i зрадниками.
показати весь коментар
03.01.2023 14:16 Відповісти
+20
Вся "компетентність" Рєзнікова може пояснитися таким: "...я телефонував до білорусі одному знайомому генералові і він сказав, що нападу на Україну не буде..." (так він пояснював, чому пропустили кацапню з білорусі на Київ). Тому не слухайте цього блаЗЄня, а робіть свою справу.
показати весь коментар
03.01.2023 15:20 Відповісти
+16
чинуша он и есть чинуша, хрін він копав на промблеми що не стосуються його особисто
показати весь коментар
03.01.2023 14:19 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Некомпетентнiсть мiнiстра оборони в майже рiк воюючiй країнi. Сумно це все. В України немає майже нескiнченного запасу оркiв, ми маємо переважати технологiчно та органiзацiйно. А це вже якась вiйна на два фронти: з Мордором та власними чинушами i зрадниками.
показати весь коментар
03.01.2023 14:16 Відповісти
P. S.: "майже рiк" - мав на увазi повномасштабну вiйну. Взагалi, звiсно, вже майже дев'ять рокiв з окупацiї Криму.
показати весь коментар
03.01.2023 14:22 Відповісти
Вся "компетентність" Рєзнікова може пояснитися таким: "...я телефонував до білорусі одному знайомому генералові і він сказав, що нападу на Україну не буде..." (так він пояснював, чому пропустили кацапню з білорусі на Київ). Тому не слухайте цього блаЗЄня, а робіть свою справу.
показати весь коментар
03.01.2023 15:20 Відповісти
Резніков взагалі дупля не рубить що в армії коїться і які настрої
показати весь коментар
03.01.2023 17:29 Відповісти
чинуша он и есть чинуша, хрін він копав на промблеми що не стосуються його особисто
показати весь коментар
03.01.2023 14:19 Відповісти
"Ескалація некомпетентності" (с) від МО. Або ж вислужування перед єрмаками.
показати весь коментар
03.01.2023 14:31 Відповісти
Олексій Чарей, дякую за статтю!
Але загалом то влада країни гарна. Це є тільки резніков не дуже старанний.
Он татарови, єрмаки, буданови, зеленськи та решта безуглих роблять все для себе
Чи не дуже гарна?!
73 дупоголових все ще в країні?
показати весь коментар
03.01.2023 14:58 Відповісти
Стаття докладна, аргументована і тому доволі велика. Підозрюю, що вистачило б 3 букв.

Я навіть не уявляв, що Резніков міг таку дичину ляпнути. Ну ... значить у міністра деякий пробіл у знаннях.

Народився 18 червня 1966 року у Львові.

1984-1986 - строкова служба у https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%9F%D0%A1_%D0%A1%D0%A0%D0%A1%D0%A0 ВПС СРСР : в/ч 87358 (м. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4-%D0%92%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9 Новоград-Волинський ); в/ч 53904 (м. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D1%83%D1%86%D1%8C%D0%BA Луцьк ).
І він таке наговорив ..? Мо затьмарення ?? Буває ...
показати весь коментар
03.01.2023 15:39 Відповісти
не будемо плутати розвідники і бомбардувальники - но тогда его б не назначили министром... тупость и дилентантизм - основные критерии зелёных при выдаче портфелей.

Дуже хочеться, щоб держава була нашим союзником в цій війні - при шпионах в ОП и дураках в министерствах это ут0пия. Но народ Украины справится. И с вошами..и с гнидами...
показати весь коментар
03.01.2023 15:45 Відповісти
Проблема бюрократії не тільки в даному випадку, вся наша армія це *** якась здоровенна махіна для переробки тонни лісу. Я за 10 місяців мобілізації такого довбоїбизму ще ніде не бачив. Набрали же купу айтішників, залучить їх для того щоб автоматизувати процеси щоб зменшити ту їбучу бюрократію, перевод бумаги... Я вважаю що ми б вже давно виграли цю війну якщо б все було автоматизовано по максимум.
показати весь коментар
03.01.2023 17:35 Відповісти
Може Резніков і непоганий юрист, але як міністр оборони він, як і вся зелена влада, явно не на своєму місці...
показати весь коментар
03.01.2023 18:12 Відповісти
Резніков своєю промовою про ''Мавіки'' просто зайвий раз підтвердив свою некомпетентність. Такий собі посередній тугодум на посаді міністра. Й досі не має уяви, яку несуть користь ці дрони на фронті.
показати весь коментар
03.01.2023 21:42 Відповісти
тобто він не на своєму місці, єрмак поставив його щоб тихо саботувати все що пов'язане з армією
і не заважав займатись розкраданням, все сходиться !
показати весь коментар
03.01.2023 21:59 Відповісти
ПОВНІСТЮ ПІДТРИМУЮ все, що написав Олексій Чарей у статті "Просто не заважайте" ! ! !

-
показати весь коментар
04.01.2023 04:00 Відповісти
Ну вот почему все через задницу?даже перед угрозой смерти и разрушений наши дебильные чинуши умудряются делать все максимально через задницу и ставить палки в колеса своему же народу.почему нельзя просто разрешить ввоз ЛЮБЫХ дронов?! Что случится если такое будет? Украинцы улетят на дронах в Польшу или что?в чем смысл этих идиотских запретов, в том чтобы мы потеряли как можно больше людей?! И отдельный вопрос к Резникову. Если он настолько туп что не понимает что разведка дронами это вопрос жизни и смерти, какого хрена он вообще делает на посту министра.
показати весь коментар
04.01.2023 07:45 Відповісти
Вопрос по Резникову нужно адресовать не ему самому, а президенту Ермаку…
Очевидно, что некомпетентный человек на посту министра обороны-это не случайность, а план эфэсбэшного агента…
показати весь коментар
04.01.2023 09:41 Відповісти
УРЯД СПРОСТИВ ПОРЯДОК ВВЕЗЕННЯ НА МИТНУ ТЕРИТОРІЮ УКРАЇНИ ДРОНІВ, КАСОК І БРОНЕЖИЛЕТІВ
https://www.5.ua/polityka/uriad-sprostyv-poriadok-vvezennia-na-mytnu-terytoriiu-ukrainy-droniv-kasok-i-*************-296223.html
показати весь коментар
04.01.2023 10:36 Відповісти
Але ж оператори мавіків дуже вразливі. Виробник надав мокшам комплекс який видає всю інфу про бпла включно з координатами операторів. Вже є втрати серед операторів. Так що не все так однозначно.
показати весь коментар
04.01.2023 12:21 Відповісти
Министр может быть некомпетентным в военной сфере. Но, он должен быть эффективным управленцем. Что должен делать эффективный управленец? Первое, исходить из того что все подчиненные либо дебилы, либо саботажники-вредители. Второе, искать и пользоваться независимыми от его подчиненных источниками информации. Третье, применительно к МО, использовать в числе других такой источник как перечень и объем закупок волонтерами. Четвертое, своим единоличным решением закрыть закупками МО наиболее значимые позиции из волонтерского перечня. Даже если это будет ложный сигнал, полежит на складе, но зато высвободит деньги и время волонтеров для более актуальных закупок. Пятое, провести расследование почему позиция закрывалась волонтерами. Наказать, уволить или посадить виновных. Шестое, не забывать про другие независимые источники информации.
показати весь коментар
04.01.2023 12:31 Відповісти
Нарешті ці зелені невігласи отримали доброго стусана!
Може почнуть вже щось робити?!

Краще б ті, хто гоутвався до шашликів замість війни, взагалі б пішли зі влади! але лячно, бо доведеться відповідати за скоєне!
показати весь коментар
04.01.2023 14:56 Відповісти
Взагалі незрозуміло, чому держава на час конфлікту не хоче спростити максимум з можливого? Дайте зелене світло всім, в тому числі приватним розробникам військової техніки.

Щодо дронів. Давайте не забувати, що Другу Світову виграли тридцятьчетвіркі і Шермани, а не Тигри. Вони були неякісні, там не було цейсівської оптики, 88мм гармати, і так далі, але 34ок було багато. Вони горіли як свічки, але виробляли їх більше ніж втрачалось. Так що краще 1000 мавіків, ніж 20 якихось півмільйонних дронів.

P.S. Якщо у нас такі проблеми з цим, може ввозити сюди мавіки запчастинами і збирати тут на місці? Просто ідея. Щоб перемогти ворога, треба спочайтку як завжди перемогти власну державу, для її ж порятунку. Дивно все це.
показати весь коментар
04.01.2023 15:24 Відповісти