8844 відвідувача онлайн
15 198 65
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Як ухилення від мобілізації "в законі" підриває обороноздатність держави

мобілізація

Мобілізація є винятковим заходом держави для збільшення і поповнення армії в умовах нападу чи загрози нападу. А в Конституції виписаний обов’язок громадян захищати Батьківщину. Але далеко не всі ті, на кого цей обов’язок поширюється стають солдатами чи офіцерами.

Частина співгромадян непридатні до військової служби за станом здоров’я. Інші хоча й мають необхідні для служби фізичні кондиції, однак працюють на життєво важливих для держави підприємствах установах та організаціях. І тому вони мають підстави для бронювання від призову на військову службу під час мобілізації.

Адже в умовах війни державі потрібні не лише солдати, але й їжа, медикаменти, одяг, боєприпаси та інші речі. Тому бронювання хоча й зменшує мобілізаційний потенціал країни, але водночас забезпечує її пріоритетні потреби.

Однак є й інші підстави отримати відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації і їх перелік у профільному законі доволі великий. І з кожним продовженням терміну мобілізації виникає все більше суперечок у суспільстві щодо справедливості деяких із них.

Зниження мобілізаційного віку

На початку травня Президент подав законопроєкти про продовження воєнного стану та строку проведення мобілізації. Що вкотре поновило дискусію про те, кого мобілізувати, а кого звільняти від призову. Ініціатива Кабінет Міністрів, який пропонує зменшити граничний вік призову на строкову військову службу із 27 до 25 років ці суперечки лише пожвавила. Бо це означає, тепер буде можна мобілізувати осіб, яким виповнилось 25 років, які раніше мали відстрочку від призову за мобілізацією.

Міністерство оборони потребу в цьому проєкті обґрунтовує двома факторами. По-перше, щорічне прибуття призовників до 27 років до територіальних центрів комплектування для підтвердження права на відстрочку від призову, а також проходження медичних оглядів коштує значних коштів. По-друге, недоцільно таку велику кількість призовників під час дії воєнного стану не залучати до військової служби за призовом під час мобілізації.

Таке рішення означає, що армії потрібно швидко залучити до своїх лав значну кількість людей. Це пов’язано із формуванням цілого ряду нових підрозділів Збройних Сил у рамках підготовки до наступу. Також це викликано постійною потребою поповнювати лави тих підрозділів, які зазнають втрат. Крім поранених і загиблих армії необхідно заміщати тих, хто звільнився із військової служби.

Звільнення зі служби

Зовсім недавно законодавці розширили перелік підстав для звільнення зі служби мобілізованим та контрактникам, ухваливши відповідний закон. Такі особи можуть бути звільнені, якщо їхні близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час воєнного стану, а також в період АТО/ООС.

Така підстава для припинення військової служби виглядає слушно. Не допускати ризику загибелі всіх чоловіків однієї сім’ї – це питання гуманності та родинної тяглості, яка є основою будь-якого суспільства. В популярній культурі ця тема висвітлена у фільмі "Врятувати рядового Раяна", сюжет якого побудований довкола спроби забрати із фронту рядового Джеймса Френсіса Раяна після того, як троє його братів практично одночасно загинули на війні.

Схожа думка про необхідність збереження роду була й у нашій власній воєнній культурі. Якщо звернутися до історії, то в добу козаччини звичай носити сережки пов'язаний з військовим життям. Сережка у лівому вусі означала, що козак – один син у матері, а у правому – останній чоловік в роду. Якщо в обох вухах – одна дитина у батьків. У боях командири таких козаків за можливості берегли, хоча це не звільняло їх від служби. Тому запровадження такої підстави для звільнення від служби є не лише виправданим, а мабуть, й звичним підходом суспільства до збереження роду.

Не всі підстави для звільнення зі служби чи отримання відстрочки є такими ж раціональними і безспірними. Наприклад, закон дозволяє звільнятись із військової служби за контрактом жінкам, які мають дитину чи кількох дітей віком до 18 років. Це виглядає щонайменше дивно, адже служба за контрактом є добровільною. Тобто ти сам погоджуєшся служити, суспільство вкладає гроші в твою підготовку для оборони держави, але ти отримуєш право звільнитись з війська саме тоді, коли маєш виконувати свою головну функцію.

Освіта як відстрочка від мобілізації

Мабуть, найбільше дискусій викликає отримання відстрочки від мобілізації через навчання у вишах. А все тому, що останнім часом різко зросла кількість студентів-контрактників в університетах. Ймовірно, значна частина тих, хто прийшли в українські виші за останній рік шукає не нових знань, а легального способу не виконувати військовий обов’язок. На це вказує те, що частка студентів, яким не виповнилося 20 років скоротилася, тоді як кількість 30-50-річних абітурієнтів зросла у рази.

Ресурс Наші гроші Львів провів розслідування і виявив низку навчальних закладів, де різко зріс відсоток студентів-контрактників. Серед них Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу (+406%), Луцький національний технічний університет (+442%), Національний лісотехнічний університет України (+606%), Львівський національний університет природокористування (+616%), Українська академія друкарства (+754%). Рекордсменом серед великих ВНЗ є Чернівецький торговельно-економічний інститут (+1134%), де контрактників першого року навчання стало більше у 12 (!) разів.

Цей спосіб цілком легальний. Тому не варто демонізувати людей, які користуються такою можливістю уникнути мобілізації, не порушуючи закон. Тут швидше питання до справедливості державної політики, коли з одного боку ми серйозно думаємо про мобілізацію молоді віком від 25 до 27 років, а з іншого – є тисячі людей мобілізаційного віку, які легально уникають служби.

Окрім реального зарахування до закладів, працює схема формального вступу без реального навчання. До прикладу, зараз триває перевірка фіктивного зарахування до навчального закладу в Черкасах.

Представники влади виправдовують таку можливість тим, що студенти підтримують систему української освіти. Просто кажучи – дають університетам можливість заробити. Однак завданням вишів є не отримання прибутку, а надання знань. Тому дохід від залучення студентів-платників не може за жодних умов бути основним лейтмотивом освітньої політики.

Звідси виникає питання: чому Міністерство освіти формує політику, яка підриває обороноздатність держави, бо дозволяє уникати мобілізації. Це негативно впливає на моральний стан вже мобілізованих і тих, хто може бути невдовзі мобілізованим. Бо демонструє, що з обов’язку захищати Батьківщину є вельми сумнівні винятки.

Так, чиновники посилаються на конституційне право на освіту. Але це конституційне право може бути тимчасово обмежене під час воєнного стану точно так само, як право на працю та інші.

В умовах війни парламент має інструменти для вирішення суспільно чутливих питань: проведення комітетських слухань, ініціювання законопроєктів, створення тимчасових спеціальних комісій. Перегляд переліку підстав для звільнення від військової служби дуже незручна тема, але якщо народні обранці наберуться сміливості змінити це, то суспільство буде тільки вдячне за реакцію на несправедливість.

Топ коментарі
+31
слово надається пану президенту - чотирижди ухилянту, фанату асфальту замість зброї, розмінування замість підготовки до війни!

Питання: хто з чиновників вищих щаблів покараний за провал підготовки до війни? де статистика - хто сидить, скільки отримав? скільки з них належить до партії СН? які висновки зроблено?

Що там з яйцями по 17? де портянка з сином?

На ці питання легше дати відповіді через те, що вони зачіпають обмежене коло осіб, а не 30% чоловічого населення України.

Після відповідей на ці питання шановна пані має ставити наступні. А у нас заплющили очі на зрадників та ловлять у буса хлопців, тиждень на мівіні і на фронт. При чому екіпірування та інше купляють за власний кошт, або волонтери, або родичі.

"От такий ви президент"

Спочатку відповіді - потім питання!
показати весь коментар
22.05.2023 12:02 Відповісти
+23
Підривають обороноздатність ,аж ніяк не легальні "ухилянти". Підриває обороноздатність вибірковість та необов'язковість виконанння законів. Які визначають питання життя та смерті.
Коли люди мають вибір їти воювати чи ні. А "кріпаки" вибору не мають... В такій ситуації більшість людей обирає НЕ БУТЬ ЛОХОМ .
Відповідно й законодавство недолуге і зроблено так щоб полегшити зловживання. Рік війни пройшов - нічого не міняється!!!
показати весь коментар
22.05.2023 14:41 Відповісти
+23
Для врівноваження гендерних обов'язків треба на законодавчому рівні зобов'язувати кожну аналітикиню народити мінімум 3-х дітей від 3-х різних чоловіків (для урізноманітнення генофонду). Чоловіків нехай підбирає спеціальний комітет із "слуг народу".
Вік - із 25 років, звичайно всілякі виключення - за станом здоров'я, якщо навчається у виші, якщо їхні близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) вже народили по 3 дітей.
Ловити аналітикинь-ухилянток доручити Центрам соціального захисту населення.
показати весь коментар
22.05.2023 16:20 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
слово надається пану президенту - чотирижди ухилянту, фанату асфальту замість зброї, розмінування замість підготовки до війни!

Питання: хто з чиновників вищих щаблів покараний за провал підготовки до війни? де статистика - хто сидить, скільки отримав? скільки з них належить до партії СН? які висновки зроблено?

Що там з яйцями по 17? де портянка з сином?

На ці питання легше дати відповіді через те, що вони зачіпають обмежене коло осіб, а не 30% чоловічого населення України.

Після відповідей на ці питання шановна пані має ставити наступні. А у нас заплющили очі на зрадників та ловлять у буса хлопців, тиждень на мівіні і на фронт. При чому екіпірування та інше купляють за власний кошт, або волонтери, або родичі.

"От такий ви президент"

Спочатку відповіді - потім питання!
показати весь коментар
22.05.2023 12:02 Відповісти
Почнем з того, що такі претензії не можуть ставити ухилянти.
показати весь коментар
23.05.2023 09:51 Відповісти
УКЛОНИСТ-В-ЗАКОНЕ
показати весь коментар
22.05.2023 13:12 Відповісти
показати весь коментар
23.05.2023 15:52 Відповісти
А як же шашлики у травні, а як же війни не буде, це все вигадки.....
показати весь коментар
22.05.2023 13:39 Відповісти
Підривають обороноздатність ,аж ніяк не легальні "ухилянти". Підриває обороноздатність вибірковість та необов'язковість виконанння законів. Які визначають питання життя та смерті.
Коли люди мають вибір їти воювати чи ні. А "кріпаки" вибору не мають... В такій ситуації більшість людей обирає НЕ БУТЬ ЛОХОМ .
Відповідно й законодавство недолуге і зроблено так щоб полегшити зловживання. Рік війни пройшов - нічого не міняється!!!
показати весь коментар
22.05.2023 14:41 Відповісти
І з цього виходить що треба заключати мир і далі вирішувати дипломатично. Бо одні і ті самі не будуть роками воювати.
показати весь коментар
22.05.2023 17:21 Відповісти
Ні, з цього виходить, що кріворізьскім інженерам які розробили і збирають ударний дрон за 2000$ всього треба дати бабло і посаду в армії, а кількість виробництва дронів підняти до захмарних 1000 одиниць на день. Ми можемо ту русню залити дронами по самі вуха, 1000 дронів на день змінять і фронт, і російський тил. Але й***на влада цього не робить, але кидає нас під ворожу арту. Чому?

Ось дрон, дальність 300км. Дайте їм гроші б****! https://www.youtube.com/watch?v=oah8pR-gzj0

А нам всім можливість вільно ходити вулицями і збирати ті дрони. 1000 дронів на день і ми виграємо цю війну без важких втрат. 1000 ударів кожен день по складам, електростанціям, позиціям на передовій і вони посипляться. Тільки обов'язково кожен день. Це реальний план, у нас є все, щоб його втілити в життя. У нас поліція купує тубочку за 98тис. грн. і штори за 100тис., а на дрони бач грошей немає.
показати весь коментар
22.05.2023 21:28 Відповісти
Зеленському не потрібна перемога!Йому потрібно знищити активну частину громадян на фронті ,затягнути війну якнайдовше щоб залишатись при владі ,заморити суспільство довгою війною,домовитись десь посередині як обіцяв у Омані, виставити себе героєм , а потім вже обратись на другий термін як герой! А можливо , як знищить майже всіх активистів ,то й довічно при владі залишитись вийде !Отака от програма! І нарощування виготовлення зброї, збереження життя героїв ,задіяння широкох маси громадян у тилу для перемоги ніяк не входить до цього плану!
показати весь коментар
23.05.2023 15:03 Відповісти
Боже, зробили з цього провінційного дурника якогось мега-злодія... Ось ви, усе це кодло, що тут на Цензорі тирлується , з хацапнею точно однієї крові, бо не смаку, не почутьтя міри. Шокололадні зайці, мля
показати весь коментар
24.05.2023 02:22 Відповісти
Дурні вірять Зелешоблі! Інші за Порошенка і вірять що розумні ! Але я скажу так - мінімум 70% не думають зовсім і не аналізують події! Вони вірять всьому що розповідають по телевізору. Саме вони і є так званим єлекторатом який голосує за тих ,хто зміг розкрутитись у зомбоящику! На росії таких більше 90%! Я не відношусь до цієї категорії ! Почуття міри в мене є до звичайих людей , до наших правителів відраза !
показати весь коментар
24.05.2023 02:52 Відповісти
закон тільки для простих людей обовязковий до виконання.а ВЛК волшєбніки - всих зроблять здоровими як в окоп загнати,а як руки ноги повідриває - то ти і нах не нужен.владі насрать на людей для влади війна вікно величезних можливостей.
показати весь коментар
22.05.2023 15:02 Відповісти
Есть еще много ухилянтов срывающих мобилизацию: например женщины- почему призывают только по гендернему признаку?, есть куча женщин, которые наравне с мужчинами могут быть призваны - Надежда Савченко и Израиль тому подтверждение.

Так же брони как таковой нет и Вузы не помогут, есть лист МОУ по которому часть специалистов с определенными ВОС нельзя бронировать.

и чтобы там парламент не принимал, самый главный демотивирующая проблема это когда тебя призывают с работы где ты мог обеспечить свою семью, в ЗСУ ты теряешь здоровье и потом тебя отправляют служить на посады где ты получаешь мизрную зароботную плату, которой ты не можешь обеспечивать свою семью, и уволиться из ЗСУ тоже нельзя, получается такой крепостной бомж-инвалид в ЗСУ.
показати весь коментар
22.05.2023 15:40 Відповісти
ты их рожи видел? де там люди?
показати весь коментар
23.05.2023 11:32 Відповісти
Для врівноваження гендерних обов'язків треба на законодавчому рівні зобов'язувати кожну аналітикиню народити мінімум 3-х дітей від 3-х різних чоловіків (для урізноманітнення генофонду). Чоловіків нехай підбирає спеціальний комітет із "слуг народу".
Вік - із 25 років, звичайно всілякі виключення - за станом здоров'я, якщо навчається у виші, якщо їхні близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) вже народили по 3 дітей.
Ловити аналітикинь-ухилянток доручити Центрам соціального захисту населення.
показати весь коментар
22.05.2023 16:20 Відповісти
Яке співпадіння. Ця ж лахудра аналітикиня раніше просувала наративи стосовно "нових громадян" - мігрантів.
показати весь коментар
22.05.2023 21:46 Відповісти
"Сьогодні будь-яка розумна людина повинна бути ухилянтом для того, щоб змінити владу..."
а ви, вибачте, на яку владу бажаєте змінити сьогоднішню?
бо ваша пропозиція призведе до зміни виключно на російську.
показати весь коментар
23.05.2023 09:14 Відповісти
на українську. а тобі кріворогіє сєміти я бачу до вподоби?
показати весь коментар
23.05.2023 11:36 Відповісти
оскільки ти довбойоб, то я тобі розжую й покладу до рота (сподіваюсь ти здатне проковтнути прості причинно-наслідкові зв'язки: відсутність мобілізаційного ресурсу (це те, до чого призведе заклик ), призведе до поразки у війні; поразка у війні призведе до окупації України росіянами; окупація України росіянами призведе до встановлення окупаційної влади.
тож де ти тут побачило українську владу?
показати весь коментар
23.05.2023 12:35 Відповісти
Ні в якому разі. Відсутність такого ресурса призведе до пошуків нового підходу до мобілізації. Тобто: ВЛК стануть нормальними, буде зроблена ставка на ударні дрони та їх масове виробництво, на виробництво набоїв всередині країни. Будуть чіткі і прозорі, відкриті черги мобілізації, хто в яку чергу йде. Механізми повернення з фронта. Основний страх сьогодні навіть не померти, а потрапити туди і ніколи не повернутись, війна може тривати 10 років і мало хто готовий пробути там 10 років. Почнуть враховувати фах спеціаліста, інженерів які вміють ремонтувати танк, чи хакерів не будуть кидати гарматним м'ясом в окоп, а відповідно пропонувати роботу на ремонтному заводі чи ЦИПСО/CERT. ТРО не будуть залучатись до бою поза межами свого міста/області. І так далі і тому подібне, хлопці с нуля ще додадуть до цього списку щось корисне. Реформи потрібні саме зараз, і єдиний шлях їх досягти це не давати владі вести цю війну безвідповідально калічачи людей. Поки у нас є несправедливість, поки є привелійовані касти яких мобілізація не стосується, діла не буде. Я не розумію, чому на Подолі гуляє святковий натовп привелійованих, тисячі, а на проспекті Перемоги ТЦК кладе людей носом в землю. Це мерзенне рабовласництво і війна його не виправдовує. І реально, підтримувати такий стан речей це вбивати країну в гірший спосіб, ніж її вб'ють кулі.
показати весь коментар
24.05.2023 04:23 Відповісти
от дуже не впевнений, що за бойкотування мобілізації, країна матиме час на такі зміни. бо вони вимагатимуть не тільки грошей, а, найголовніше часу, якого боюся ті хлопці та дівчата, що воюють, не зможуть забезпечити за відсутності мобілізації.
зміни потрібні але тотальне ухилянство до того не призведе.
показати весь коментар
24.05.2023 06:11 Відповісти
що опять "не на часі"?,
30 лет ничего не делали с ЗСУ,
9 лет войны тоже ничего не сделано,
1+ год активной фазы войны и опять зміни не на часі,
бред выучить танкистов, ПВОшников, артелеристов, ракетчиков, летчиков смогли,
а что с остальным? нет желания, почему-то в Израиле все получается, что не так с Украиной?
показати весь коментар
24.05.2023 13:23 Відповісти
пффф, ви якось чи читаєте через слово, чи, може, тому що мій коментар українською.
от скажіть, які паралелі між тим, що на зміни потрібен час й висловом "не на часі"?
жодних.
я хіба написав, що зміни це не те, що є необхідним зараз?
ні, я написав, що зміни потребують часу. час в умовах війни може забезпечити виключно армія, армія без мобілізаційного ресурсу не може забезпечити необхідний для змін час.
курва, та чому ж ви читаєте не те, що написано.
показати весь коментар
24.05.2023 16:53 Відповісти
паралели прямые, еслиб небыло времени то никтоб не учил танкистов, ПВОшников, артилеристов, ракетчиков, летчиков в ЕС и США, а тупо бы как в совке отправляли в окопы затыкать дыры не разбирая какая у кого специальность.
Это желания нет, а время есть всегда и
Кто хочет, тот ищет возможности, кто не хочет - ищет причины.
показати весь коментар
24.05.2023 17:08 Відповісти
Ну так... єслі нє вофка боневтік , то кто!?
показати весь коментар
23.05.2023 14:32 Відповісти
точно прочитали й зрозуміли написане?
не треба мені навалювати те, про що я не писав. якщо вже так кортить то ні, зеленське не мій президент не був, не є і не буде.
показати весь коментар
24.05.2023 06:01 Відповісти
Так,треба обмежувати права на освіту на час військового стану! В окопах розумні не потрібні! (Сарказм)

*таке починають нам ліпити... А як бути людині,хто дійсно геніальна? Все одно окоп? Знання після перемоги? Чи що робити зі студентами-переростками?*
показати весь коментар
22.05.2023 17:55 Відповісти
До війни цим 30 - 50 річним уклоністам освіта і на х%# не потрібна була а після 22 лютого всі стали геніями?Нажаль влада у нас "шмарклява". А зібрали б пару -трійку " штрафбатів " з уклоністів, дивись і нормальних хлопців та дівчат менше загинуло.А так патріоти та просто порядні люди гинуть а мерзота буде жити та розмножуватись.
показати весь коментар
22.05.2023 19:21 Відповісти
А в штрафбат набирати хто буде, такі як ви? Я впевнений, як потрібно буде розстрілювати, ви станете в чергу першим. В комісари пів країни піде
показати весь коментар
23.05.2023 09:07 Відповісти
Ні! Для цього є ************** " муть" та всілякі ананьєви стерненкі та інші " вояки"((
показати весь коментар
23.05.2023 14:34 Відповісти
Ці питання мали бути підняті ще і січні,коли в ЗМІ роздмухували тему,що ухилянти - це нормально а боронити державу мають ті "ХТО НАРОДЖЕН ВОЮВАТИ"... Більшого цинізму та нахабства годі було й придумати.Але "тихою сапою" проштовхнули схему "моряків далекого плавання", потім " водіїв далекобійників",далі липових "волонтерів". Почуявши запах бабла " оживились адвокати та "правозахистники". А всі нарікання,що нехай воють спочатку " представники влади" - це ніщо інше як ВИПРАВДАННЯ УКЛОНІСТІВ та маніпуляціі.
показати весь коментар
22.05.2023 19:14 Відповісти
Так а гундосого чотирижди ухилянта ніхто і не виправдовує!
показати весь коментар
23.05.2023 11:52 Відповісти
А в чому ухиляння, якщо людина законно поступила у ВНЗ? Так, очевидно, люди це роблять, щоб по якимось їм відомим причинам не потрапити в армію, але хіба це порушення закону? Людина скористувалася існуючою законною можливістю, це шо, заборонено?
Або міняйте закон, де під час війни не можна воступати до ВНЗ, або не кумарте людей, чи краще хай ті грощі підуть не до вишів, а мусорам - погранцям ?
показати весь коментар
22.05.2023 19:20 Відповісти
Авторка на фото виглядає досить здоровою людиною. Вона зараз в окопі? Якщо так, розумію її думки
показати весь коментар
22.05.2023 20:26 Відповісти
Вона аналітикиня. Від слова аналіз - щоб не було різних тлумачень.
показати весь коментар
22.05.2023 21:26 Відповісти
Україна по суті середньовічна країна в якій є касти. Є каста чиновників, їм і їх діточкам закони не писані, діти призовного віку насолоджуються життям в европі і Америці, а на війну забирають виключно тих, хто не зміг відкупитися від корумпованих воєнкомів, тобто чиновники плюс діти бізнесменів і олігархів не служать. А помирають за їх статки діти робітників і селян? Це є повна профанація батьківщини, де є розподіл на чорних і білих, на кріпаків і панів, на народ і захребетників. Якщо це Україна за яку мені пропонують віддати життя, то тільки після сина голови верховної ради і всіх чиновників, хай покажуть приклад, а поки що янелох розказує на ТБ в европі про Сергія бажаючих в військкомати, купіть йому окуляри, бо він сліпий, як щур.
показати весь коментар
22.05.2023 20:59 Відповісти
Головним гальмом і проблемою нашої країни є, безумовно, СИСТЕМА влади, яка була побудована задля пострадянської кучмівької номенклатури і присмоктавшихся до влади вчорашніх гопників і мафіозі (Ахметов, Коломойський та ін.) В чому такий гешефт новоукраїнської номенклатурної свободи? Тому що це свобода красти без зобов'язань. В СРСР номенклатура теж крала, але за нею наглядали різні силові органи і тих, хто брав поза мірою садили або розстрілювали, що до речі зараз роблять в Китаї. Так ось українська бувша партноменклатура в купі із бандитами витягнули квиток до раю, кради скільки хочеш, а контролю з боку силовиків немає, тому що вони в долі і тємє. Ні, мілких грабіжників вони передовими і посадили, а великі самі стали владою і зараз рулять нами руками своїх маріонеток. Так до чого це я? А до того, що поки цією країною рулить мафія нічого доброго з того не буде.
показати весь коментар
22.05.2023 21:27 Відповісти
Оксана Заболотна не збирається на війну, тому і говорить про українських громадян як про м'ясо. М'ясо 27 років, м'ясо 25 років, студентське м'ясо. Оксана, проходьте курс тактичної медицини і їдьте на фронт, покажіть приклад. Все рівно ви дуже погана аналітикиня, а так хоч якась користь від вас буде.
показати весь коментар
22.05.2023 22:03 Відповісти
Вибачте, але не згоден.
Чому зразу тактичноi медицини ?

Хай опановуе наприклад ПТРК, та вперед пiд танки. Доречi про таньки.

Танька Чорновол зараз воюе. Активно воюе. Звичайно, в неi е певнi функцiональнi обмеження, i на витривалicть, i на пiд`йом ваги, але воюе. I чомусь, нiкого не закликае складати голови, а просто робить що може, з тим що е, хоча мае бiльш морального права закликати, анiж оце дитинча смартфонiв iз офiсу.
показати весь коментар
22.05.2023 23:02 Відповісти
Це все лайно пишуть виключно жіночки…
Досит брати чоловіків «на понт», беріться за мотивацію: якщо ви не находите слов, для того щоб пояснити чоловіку, що він має йти вмирати, то це не він винен, а ваші доводи протухли.

ви озброїлись законом - в це можна грати разом. Людина навпроти теж ним озброюється.
Якщо ви хочете змінити законодавство, щоб позбавити людей свободи, спробуйте це зробити коли не буде війни. І соціум відповість вам пустою країною.

І ви, жіночки, поїдете шукати собі сім'ю за кордон
показати весь коментар
23.05.2023 08:44 Відповісти
Ви бачили тцкашників хоч раз на контрактовій площі і інших таких місцях?

знаєте чому? Бо треба і грошенята заробляти, бо в нас не війна… а щось схоже.

якщо вони хоч раз з'являться там, то Київ стане пустішим ніж в марті 22 року.

крім як ловити, зараз наша країна ніяк не здатна, в плані здібностей, набрати людей. Бо апарат складають саме такі аналітикині. Бездарні
показати весь коментар
23.05.2023 08:51 Відповісти
Досі не розумію, як можна заставити законом людину воювати чи вмирати… це недолуго. Якщо людина не бачить для себе причин, то що ви від неї хочете, аналітикині?

вам треба обтяження підрозділів такими людьми? Ви не розумієте як воно буває?

людина просто кине зброю. Знайдеться сто причин. Людина буде пити. Її треба буде рятувати, тягати за собою…
ми досі живемо при совку.

вивчіть вже, що не людина для країни, а країна для людини. Якщо було б за що воювати - йшли б всі
показати весь коментар
23.05.2023 09:16 Відповісти
В Україні (формально) взагалі немає війни.
Є "воєнний стан" (і то під питанням??)
А примусова мобілізація може бути тільки якщо є "стан війни". Так звані "тцк" - не військкомати, а юридичні особи публічного права (комерційні організації, але не існує закона про юридичних осіб публічного права, тобто це шахраї 👈), а не держ. органи.
показати весь коментар
23.05.2023 09:31 Відповісти
А ті, що пішли через трц воювати та захищають Україну, це лохи?
показати весь коментар
23.05.2023 16:57 Відповісти
я цього не кажу , і так не думаю. я хочу сказати , що вигадали таки схеми - аферисти, яки хочуть всіх бачити лохами.👈
показати весь коментар
24.05.2023 09:30 Відповісти
Найбільше підриває державу - бронь "чиновників" . Першочергово на фронт мають йти всі , без винятку люди , які перебувають чи хочуть перебувати на державній службі . Першочергово -депутати , міністри, митники , силовики всіх типів. Особливо - 100 % мобілізація ( в якості рядового складу) на нулі - всіх ,хто претендує на керівні пости. Чим вища посада - тим більший строк служби.. Це можна зробити по принципу ротації.
Тільки ті люди , які на нулі свої життя готові покласти за державу - мають право займати топ -посади . Всіх інших нах - з посад .
Лише так ми зможемо виграти війну . І позбавити Україну від корупційного сміття .
показати весь коментар
23.05.2023 10:05 Відповісти
Чи не підриває моральний дух тих, кого мобілізують, відгодовані пики заброньованих невідомою нормою закону дружбанів презедента?

показати весь коментар
23.05.2023 10:50 Відповісти
Ці воюють не в окопах, а з невгодними владі.

показати весь коментар
23.05.2023 10:52 Відповісти
Там ещё один жиробас, из пинчуковского Дизель шоу, по хфамилии Крутоголов кажись, заявил шо он пацифист. И кацапов мочит исключительно из "ящика".
показати весь коментар
24.05.2023 17:32 Відповісти
Цікавий "Центр спільних дій", звдки ця розовощока субстанція

На сайті жодної юридичної інформації про склад, засновників, джерела фінансування, адресу, телефони - тільки один емейл

І оця "аналітикиня" з контори "Рога і копита" буде нас вчити як боронити державу
показати весь коментар
23.05.2023 12:00 Відповісти
показати весь коментар
23.05.2023 14:11 Відповісти
Після "аналітикиня" вже не читав.
показати весь коментар
23.05.2023 20:17 Відповісти
Не полінився--прочитав всі коментарі Це жах Скільки ж прихильників кацапні, скільки ж фсбешних тролей, А іще і наших до--****** та гнид .
показати весь коментар
23.05.2023 23:56 Відповісти
Я так розумію що данна Анал і тикиня вже виконує свій громадянський обов'язок...
показати весь коментар
24.05.2023 07:25 Відповісти
в бой идут одни старики им и учится поздно и мамки бунтовать не будут и детей они уже вырастили... армия 50+... молодняк по ТРЦ тусит.....
показати весь коментар
24.05.2023 11:42 Відповісти
А де зараз чоловік пані Заболотної та її найближчі родичі-чоловіки? Теж воюють, чи хворі?
показати весь коментар
24.05.2023 12:15 Відповісти