9956 відвідувачів онлайн
5 314 43
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Схід - Захід. Це не потяг, це - ІПСО

Схід - Захід. Це не потяг, це - ІПСО

-        І все одно Ви - східнячка - не так мислите, як ми, західняки!

-         Це - ваше когнітивне упередження, бо я не східнячка, я з Волині. 

(діалог між тренеркою і учасницею семінару “Ворожі ІПСО. Як виявити та протистояти?” у Тернополі)

Однією із головних стратегічних цілей російських інформаційно-психологічних спецоперацій в українському інформаційному просторі є розкол суспільства на якомога дрібніші ворогуючі групи. Ворогу, аби перемогти, потрібно налаштувати у нас всіх проти всіх:

-         російськомовних проти україномовних,

-         вояків проти тиловиків,

-         біженців проти залишенців,

-         старих проти молодих тощо.

Чим дрібнішими будуть групи, тим легше з ними впоратись. Однак починалось все з величезного ключового розлому, на якому ворог спекулює і маніпулює досі. Мова про важку для нашого суспільства проблему: поділ на Схід і Захід.

Ми не схильні закривати очі на реальність і стверджувати, що різниці між мешканцями сходу і заходу України не існує. Вона є. По-перше, це різниця історична. По-друге, релігійна. По-третє, мовна. В побуті, звичаях, манерах - багато в чому її видно неозброєним оком. Не помічати цього - глупство. А от грати на цьому, аби роз’єднати країну - злочин.

Вперше така злочинна гра на різниці між сходом і заходом відбулась під час президентських виборів 2010 року з подачі американського політтехнолога Пола Манафорта - лобіста, політичного консультанта та колишнього адвоката. Упродовж довго часу він обслуговував президентські кампанії Республіканської партії, а з червня по серпень 2016 року обіймав посаду голови виборчого штабу Дональда Трампа. 2018 року був засуджений за податкове та банківське шахрайство й з січня 2019 втратив ліцензію на юридичну практику.

Саме цей політичний шахрай запропонував Віктору Януковичу використати у своїй передвиборчій компанії, що, без сумніву проходила під контролем ФСБ, історичну різницю між сходом і заходом України як інструмент, щоб протиставити одну частину українського суспільства іншій. І це спрацювало. 

Коли з початком війни у наш інформаційний простір зайшла російська ІПСО, грунт для неї вже був готовий. В основу цієї ворожої спецоперації покладений простий, але дієвий принцип: все, чим відрізняється схід України від заходу має розділяти. Та й саме словосполучення “Схід/Захід” вже несе в собі ідею розділення. Тому замість нього зараз заведено говорити східна і західна Україна. 

Українці східної та західної територій завжди прагнули до об’єднання і єднались при кожній можливості. В часи лихоліть люди приймали одне одного у своїх домівках, годували, ховали, підтримували. Ми раділи щирості й відкритості східняків, домовитості й яскравій мові западенців. Саме відмінності робили нас такими цікавими, різноманітними, саме особливості кожного регіону заохочували пізнавати свою країну, різнобарв’я її звичаїв, побуту, архітектури, культури. І раптом прийшла політична кампанія, а за нею  ворожа ІПСО, і змінила картину світу багатьох людей, примусивши підозріло сприймати всі наші відмінності. І на це піддались не тільки прості й неосвічені в царині інформації люди. Політики, діячі культури, інтелігенція й досі живуть наративами цієї ІПСО.

Як же працює ця інформаційно-психологічна спецоперація, якщо вона може зачепити мізки буквально кожного? В основі нашого сприйняття меседжів та наративів ІПСО лежать когнітивні упередження - тенденції, звичка думати певним чином, що призводять до відхилень у логіці суджень. Вчені (а вивченням цієї теми займається поведінкова психологія) нарахували більше 120 когнітивних упереджень, які ми застосовуємо автоматично:

-         коли треба швидко реагувати й немає часу на обдумування,

-         коли запам’ятовуємо і згадуємо,

-         коли багато інформації,

-         коли не вистачає сенсу.

Проблема когнітивних упереджень в тому, що це - природна частка нашого буття. Так працює наша психіка й цим мало що можна вдіяти.

Вивчати звички мозку відхилятись у судженнях від реальності надзвичайно цікаво. В основі багатьох ІПСО, і спецоперації “Схід/Захід” також, лежить зокрема “каскад доступності” - упередження, яке ще називають ефект ілюзії правди - тенденція вірити, що інформація правдива, якщо ми почули її багато разів. Або ж “ефект надмірної впевненості” - тенденція впевненості у власних судженнях навіть тоді, коли доказова база шкутильгає. Чи підтверджуючі упередження - схильність шукати й засвоювати тільки ту інформацію, яка доводить переконання, й відкидати ту, що їм суперечить. У прикладі з тренеркою і слухачкою семінару, наведеному на початку статті, ймовірніше всього спрацювати два останніх упередження - ефект надмірної впевненості й підтверджуюче. Слухачка, уражена інформаційним чіпом “схід/захід” шукала в словах тренерки тільки ту інформацію, яка підтверджувала її уявлення про розділеність регіонів, й самовпевнено зробила висновок, що тренерка - східнячка.

Збитки від ІПСО “Схід/Захід”  - величезні:

-         операція порушила єдність українців перед лицем реального знищення росією нашої державності;

-         завдала колосальних збитків репутації держави та її керівництва в очах наших партнерів та всієї міжнародної спільноти; 

-         деморалізує людей в тилу і це безумовно зачіпає й армію;

-         ворогу вдалося нав’язати українцям фільтр, крізь який проганяються суспільні події;

-         ворог, маніпулюючи на темі, продовжує створювати відчуття непримиримости двох частин однієї України. 

 То що ж робити з ІПСО “Схід/Захід”? Залишити так, як є?

Наш рецепт - вчитись. Вчитись радіти відмінностям між нами, насолоджуватись унікальними особливостями один одного й всього, що нас оточує. 

-         Голубонько, - сказала тренерка з Волині слухачці з Тернопільщини, - ми всі - різні, і це прекрасно. Бажаю Вам мати таке велике серце, щоб вміщало всю Україну, у всій її різноманітності”.

 Публікація підготовлена в рамках суб-гранту проекту Re:Ukraine project за фінансової підтримки Європейського Союзу, що реалізується ГО «Інститут аналітики та адвокації». Її зміст є виключною відповідальністю суб-грантера проекту Re:Ukraine project ГО ВГО «Рушійна Сила» і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу. 

 

Топ коментарі
+12
Все эти семинары - забавы малоквалифицированных грантоедов.
Вот вам примерчик: "Вперше така злочинна гра на різниці між сходом і заходом відбулась під час президентських виборів 2010 року з подачі американського політтехнолога Пола Манафорта - лобіста, політичного консультанта та колишнього адвоката."
Да?
А вот такая картинка - она КАКОГО ГОДА?
показати весь коментар
02.06.2023 15:48 Відповісти
+7
Саме так. Пані мабуть дуже молода й забудькувата.

Вона забула про "винахід" януковича-ведмедчука.

Тому якість її допису нульова.
показати весь коментар
02.06.2023 20:25 Відповісти
+5
Друг мой, ты читать умеешь? Речь идёт о том, в каком году началась активная пропаганда.
показати весь коментар
03.06.2023 09:44 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Для мене є тільки один розподіл українець чи імперець
показати весь коментар
02.06.2023 14:47 Відповісти
хм ... а як щодо поняття "громадянин України" ??
показати весь коментар
03.06.2023 09:18 Відповісти
Дясятки, якщо не сотні тисяч громадян України з Криму і Лугандону воюють проти нас. Та й Гіві, Аксьонов, Захарченко, Плотніцький - вони хіба не "громадяни України"?
показати весь коментар
03.06.2023 14:04 Відповісти
Десятки тисяч у 2014 р. зробили свій вибір. Вони зрадники. По Закону.
показати весь коментар
03.06.2023 14:58 Відповісти
Все эти семинары - забавы малоквалифицированных грантоедов.
Вот вам примерчик: "Вперше така злочинна гра на різниці між сходом і заходом відбулась під час президентських виборів 2010 року з подачі американського політтехнолога Пола Манафорта - лобіста, політичного консультанта та колишнього адвоката."
Да?
А вот такая картинка - она КАКОГО ГОДА?
показати весь коментар
02.06.2023 15:48 Відповісти
Саме так. Пані мабуть дуже молода й забудькувата.

Вона забула про "винахід" януковича-ведмедчука.

Тому якість її допису нульова.
показати весь коментар
02.06.2023 20:25 Відповісти
Только хотел это написать. Непонятно, в каком вакууме эта барышня существовала в 2003, 2004 году.
показати весь коментар
02.06.2023 21:32 Відповісти
Блін ! Ти з дуба впав ?? То вона про це і пише, що проти нас придумали цей поділ.
А те що на малюнку - це контрпропаганда ? Саме про це ! Тебе ж питають, ти за, чи проти ??

Україно, роззуй очі! Нас ділять на сорти !!
показати весь коментар
03.06.2023 09:21 Відповісти
Друг мой, ты читать умеешь? Речь идёт о том, в каком году началась активная пропаганда.
показати весь коментар
03.06.2023 09:44 Відповісти
А ! Сорі ! Ти про Манафорта. А я про загальну ситуацію. Так, це було ще до нього.
показати весь коментар
03.06.2023 10:39 Відповісти
На виборах 1991 року по результатах Україна розділилася на Східну і Західну. І, до Західної впевнено ввійшов Київ і Харків)))
показати весь коментар
03.06.2023 14:06 Відповісти
1. Східної і Західної України не існує, - схід і захід України. Це я чіпляюсь, але так грамотні люди нам пишуть.

2. То вже варіації, для політологів.
показати весь коментар
03.06.2023 14:56 Відповісти
Я думаю, що пані Алла почала працювати на владу.
Їй і люся арестович дуже подобався. Правду говорив.
Прикро, що навіть такі люди вдаються до безсовісної брехні своїм громадянам.
показати весь коментар
02.06.2023 15:52 Відповісти
Арештович ясно. Вона при чому ? Що вона у цій статті написала невірно ??
показати весь коментар
03.06.2023 09:22 Відповісти
Особливо цікаво що половина тернопільскої області це Волинь.
показати весь коментар
02.06.2023 17:12 Відповісти
Так, північ Тернопільської, Хмельницької, захід Житомирської, Рівне і Луцьк то є Волинь
показати весь коментар
02.06.2023 18:54 Відповісти
Всього три райони з 16.
показати весь коментар
03.06.2023 14:07 Відповісти
За що поважати здорових чоловіків, жінок, які сидять роками в Донецьку, Луганську? Не має як виїхати? Через Грузію, Прибалтика. Бажання немає в них їхати на вільну Україну, влаштовує отримувати гроші від України і від лугандонців.
показати весь коментар
02.06.2023 21:35 Відповісти
Так, ждуни. "Одне теля двох мамок ссе".

Але. У реалі, а не у світі фантазій, - далеко не усі такі сміливі і мобільні. Крім того, вони по паспорту громадяни України, але увесь час хотіли, щоб РоССія до них прийшла. Інфантили зазомбовані. Клініка.
показати весь коментар
03.06.2023 09:26 Відповісти
Так, там багато ждунів, але "взяти і виїхати" - не кожна людина зможе. Так люди влаштовані і не тільки в Дрнецьку.
показати весь коментар
03.06.2023 11:19 Відповісти
Як би іпсошно це не звучало, але якби не довбана східнота з рускаязичьнай чєлюстью, все було б зовсім по іншому.
показати весь коментар
02.06.2023 22:17 Відповісти
Так, було б інакше все.
Розмовляв би ти тодi російською, та жив якомусь федеральному окрузі.
І кричав шо ты більше росіянин за кацапів.
показати весь коментар
03.06.2023 18:28 Відповісти
Поділ українців на "східняків" і "західняків" використовувся ще за радянських часів кдб срср в "активных мероприятиях". А з ким співпрацював Пол Манафорт?
показати весь коментар
03.06.2023 00:58 Відповісти
Теж подумав, чому авторка Манафорта приплела.
показати весь коментар
03.06.2023 09:27 Відповісти
Треба привчати людей до іншої ідентичності - ми європейці, це і буде протиотрутою розділеності , меншовартості та зашореності)
показати весь коментар
03.06.2023 01:35 Відповісти
Угу ... Для початку, більшість повинна чітко визнавати, що вони громадяни України, хоча б 85%. Вони ними ще не стали, а Ви їх вже у Європу переселяєте. Проте, про що це я, мільйони вже там і відчувають себе громадянами Землі.
показати весь коментар
03.06.2023 09:31 Відповісти
... Багато хто і досі уявляє, що Бог створить (чи вже створив) Царство Небесне, думаючи, що Бог сам збудує це Царство. Але хіба не логічно більш імовірним вважати інше припущення, - що Бог дав людям знання про те, яке має бути Царство Боже, і як його можна збудувати, тобто представив їм проект (і ще й з детальними роз'ясненнями і багатьма прикладами), для того, щоб вони самі змогли збудували таке суспільство за цим Його проектом? Колись раніше - перед потопом - таке вже було: Бог врятував рід людський і багато видів тварин тим, що попередив Ноя про майбутній потоп і дав йому план спасіння від потопу - проект корабля і інструкції, що і як робити. Ной збудував корабель для спасіння від потопу за проектом Бога, а не Бог збудував корабель для Ноя. (Більш докладне пояснення цієї ж ідеї на прикладі правил дорожнього руху наведене нижче.)
... ...
... простий приклад: Наші біологічні батьки (мама, тато) теж ******* нас і теж бажають нам добра, і теж хочуть уберегти нас від небезпек. Вони навчають нас різному, також і правилам дорожнього руху. Вони навчають нас для того, щоб врятувати нас від небезпек світу, зокрема, й від смерті на дорозі від якогось авто. Можливо, нам і хотілося б, щоб хтось із наших батьків повсякчас оберігав нас від автомобілів і висмикнув нас з-під загрози смерті, але ж... навіть незважаючи на те, що це можливо (теоретично, батько може постійно ходити разом з нами і нас оберігати), але це було б вкрай непрактично, тому що така "система безпеки" потребує вкрай багато зайвих витрат ресурсів (енергії, часу та інших) порівняно з іншим способом - навчитися правилам дорожнього руху і самоконтролю, тобто добровільно самостійно дотримуватися цих правил, мотивуючи себе розумінням доцільності таких правил і такої поведінки, і власне, цілей, на досягнення яких все це спрямоване.
... ...
Джерело - http://2homosapiens-ua.blogspot.com/ 2homosapiens-ua.blogspot.com
показати весь коментар
03.06.2023 02:15 Відповісти
В мене є хороша знайома з Дніпропетровської області.Україномовна,побожна жіночка.В неї є дочка і сестра,з якими ми недавно познайомились.Я- заходу України.І ось,мені ніяк не зрозуміти,чому моя знайома із своєю сестрою спілкується українською,а з дочкою-російською? І навіть,її пояснення,що дочка давно живе в Дніпрі,а там всі російськомовні,а сестра-в селі,тому з нею можна по простому,до мене не доходять.Я як із свого села вибираюся до Львова,то може трохи краще вберуся,але щоб переходити на польську чи німецьку,хоч ми добрих шістсот років були чиєюсь колонією,мені до голови не приходить!А який приступ істеричного реготу стався з російськомовною дочкою,на мою пропозицію "хочеш горнятко кави?"!Цікаво,як би вона реагувала,якби почула "горнє" від моєї баби?Пані авторка статті, Ви тут великий камінь закидуєте в город жителів заходу України,що ми такі непривітні до традицій сходу.Але пані авторка,а Ви традиції східної України відрізняєте від кацапської корости,якою той схід обріс?Чи для Вас це все одне єдине? Бо для мене,людини з заходу України однаково, яким кольором "східнячка" вишиє свою сорочку,головне щоб крій був українським.І мене однаково, яким діалектом української мови вони говорять,ми теж маємо свій.Але їхнє зросійщення,при всій моїй повазі за їх героїзм в обороні України,мені ніколи не стане рідним.Не нам треба поступитися,а їм,сходу, нагадати собі,нарешті,хто вони є.Бо якщо копнути історію,то до приходу більшовиків, схід України навіть не мав в своїй традиції одружуватися з кацапами.Якихось сто років тому,"східняки" були більшими українцями ніж ми...Москаль наробив страшної біди.Пані авторка,єдина претензія Заходу України до Сходу є його "російськість " і все.А у всьому решта,хай хоть на головах ходять,аби тільки їм було зручно.
показати весь коментар
03.06.2023 08:01 Відповісти
Ваш приклад поширений, - зросійщені міста. Але багато залежить від людей. Наші батьки виїхали з села у 60-і. І увесь час розмовляли українською. А от їхні діти вчилися у російськомовних школах і ВНЗ. Тому так. Тепер треба все назад відмотувати.
показати весь коментар
03.06.2023 09:39 Відповісти
А в какой російськомовной школе училась девочка про которую он пишет, выросшая російськомовной при украиномовных родителях?
показати весь коментар
03.06.2023 09:56 Відповісти
Людина вважала, що дочці російська буде більше в нагоді, ніж українська. Для 80х - стандартна ситуація. Я на початку 90х приїхав з Луганської області поступати в фізматліцей при кду. Українську в своєму шахтарському смт вивчав як іноземну - 2-4 години на тиждень. Набирали 2 "російськомовні" і 3 "україномовні" класи. Для потрапляння в російськомовні - потрібно було ВИЩІЙ бал набрати на іспитах. Я "подолав". Але слава Богу, викладачі в ліцеї були з головою здебільшого. І на перших же уроках частина сказала: клас ваш російськомовний, але предмет вестиму українською!
показати весь коментар
03.06.2023 10:09 Відповісти
Че там вважать. Неужели она думала что дочка настолько тупая, что не сможет выучить язык на котором все кругом говорят. Дело в самих людях, а вы как всегда пытаетесь найти виноватых на стороне.
показати весь коментар
03.06.2023 10:20 Відповісти
Блін ... Я так і написав - " ... багато залежить від людей." Читайте уважніше, будь ласка.

При Союзі така ситуація була - зросійщення. Вірніше "язык межнационального общения". І не причепишся.

усе інше пояснив вище. 100 %
показати весь коментар
03.06.2023 10:35 Відповісти
Характерна ситуація! Жили в глибинці Росії Там народилася перша дитина Коли почала вимовлять перші слова - сказав дружині: "Дома - тільки українською! Російську засвоюватиме на вулиці й у дитсадку!" Приїхала теща в гості Українка Російську знає але нема практики вживання Розкрила рота: "Вам все життя серед "руських" жить! Не мучте дитину! Вчіть її російської! " В результаті зять з дочкою стали "ворогами" для "мами" А діти зараз знають по три мови І не заморочуються
показати весь коментар
08.06.2023 08:57 Відповісти
Полностью с вами согласен. Ребенок не может расти на двух языках. Это аксиома которую знает каждый родитель. Никакого "двуязычия" не существует в природе. Человек может свободно говорить хоть на десяти языках, родным остается один, на котором он вырос. Так что у украинских родителей только один выбор, воспитать украиноязычного или русскоязычного.
показати весь коментар
03.06.2023 10:53 Відповісти
Треба шукати поразуміння попри небажання приймати факту російськомовного населення.. Звинувати в небажанні переходити на українську багато ума не треба.. Але повинен бути інший підхід саме на державному рівні.. системна, поетапна українізація. Іншого не дано..
Але нема лиха без добра.. "Російськість" про яку ви кажете.. велика помилка, не тільки російських політехнологів, які зробили ставку у цій війні, на ідею, що руськомовні, в більшості своїй проросійські..
І це велика, стратегічна.. помилка, яка коштуватиме росіянам.. поразки
показати весь коментар
03.06.2023 12:05 Відповісти
Я поміняю прапорець,бо на роботі.Vera, кацап то є та звірина,яка систематично топить Україну в крові і обкрадає її.І не треба мати три вищі освіти щоб допетрати,що якби не кацап,то ми би могли бути одною з найбільших і найзаможніших держав Європи. Тому спостерігати за тим,як затято "східняки"оберігають кацапську мову і звичаї на території України,а до своїх,українських,відносяться не просто байдуже,але із зневагою,то єдине ,що хочеться спитати:""східняки", вам не стидно бути такими чокнутими і тратити своє життя на бабрання в тому смердючому багні?"
показати весь коментар
03.06.2023 15:36 Відповісти
Это все сказки. Никакая система не работает, от слова совсем. Это доказали последние девять лет. Если не сейчас, то потом будет только труднее.
показати весь коментар
03.06.2023 17:11 Відповісти
Пагано знаєте навіть новітню історію. І теж просуваєте іпсо - злий дядько манафорт з США спаплюжив єдність країни. Протиставлення в медіа Сходу та Заходу було завжди.

Наприклад, ролики з Ющенко в фашистській формі, з свастикою на рукаві на фоні маршируючих гітлерівських батальйонів і риторикою "захід-біндерівці" - в Луганській та Донецькій областях в 2004 році крутили кожні 20 хвилин, замість реклами снікерсів, тампаксів і засобів від геморою. Я навіть в Києві їх бачив, на кабельних каналах. А на заході України їх не було на тв. Можноааналогічне пригадати і щодо виборів Кучми в 1994 році.

Це теж манафорт придумав?

Головні падли - досі сидять в Україні. І більшість з них - досі керує українськими змі.

Не бачити цього - бути просто дурепою короткозорою.
показати весь коментар
03.06.2023 08:33 Відповісти
Прошу прибрати останнє речення. Авторка хотіла як краще.
показати весь коментар
03.06.2023 09:41 Відповісти
1. Каменти тут не редагуються
2. Вона журналістка з 1991 року. Якщо вона не бачить очевидних речей і в неї "винен манафорт" - вона не дурепа, а свідома провокатора. Це просто інша форма *************** іпсо - від іпсо "соросятина" не відрізняється.
показати весь коментар
03.06.2023 10:00 Відповісти
Я спробував ...
показати весь коментар
03.06.2023 10:51 Відповісти