9655 відвідувачів онлайн
13 889 47
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Мобілізація і "паперовий левіафан"

мобілізація,тцк

Мобілізація виявляється завданням, з яким нинішня система управління країною не може впоратися. Значить, або доведеться міняти систему управління, або міняти прапор над столицею на чужий прапор.

Одна з базових теорем кібернетики, сформульована Вільямом Россом Ешбі, стверджує: складність системи, яка керує, не може бути нижче складності системи, якою вона керує. А якщо навпаки? Тоді система, якою керують, буде розвиватися (міняти стани) випадковим чином, або катастрофічно спроститься.

Простішою мовою: якщо система управління зустрічається з викликами, з якими не може впоратися, вона колапсує.

Мобілізація є питанням не військовим, а політичним та управлінським. Політичний аспект полягає у справедливості. Управлінський аспект полягає в можливості реалізувати задумане.

Небачена на українських теренах концентрація влади призвела до того, що така надмірно спрощена система управління не може впоратися з викликами. Я про це попереджав у серпні 2019 (три статті по цій темі у коментарях).

Найкраще можуть впоратися з викликами дві системи: демократія та сильний авторитаризм. Демократія живиться силою громадянського суспільства та здатна на інновації. Сильний авторитаризм на кшталт російського здатен на примус.

Слабкий корумпований авторитаризм не здатен ні на те, ні на інше. Залучити громадян він не здатен, бо вони йому не вірять. Застосувати силу він також не здатен, бо все купується. Як казав Салтиков-Щедрин, строгість законів компенсується необов'язковістю їх виконання.

Українська система являє собою суміш демократії та слабкого авторитаризму (Андрій Длігач казав неодноразово про "кілька держав", що співіснують в Україні). Демократія показала свою силу на початку 2022, коли громадянське суспільство ринуло закривати собою всі управлінські діри: йшло добровольцями до ЗСУ, з нуля створювало тероборону, налагоджувало волонтерські поставки, рятувало людей з тимчасово окупованих територій тощо. Але громадянське суспільство у нас -- це активна меншість, його потенціал не безмежний.

Решту української системи управління становить слабкий авторитаризм (за термінологією Дарона Аджемоглу, "паперовий левіафан"). Він надзвичайно концентрує владу: всі рішення ухвалює невелика управлінська команда, уряд низведений до статусу підрозділу офісу президента, роль парламенту значно зменшена і він закритий від громадян, роль місцевого самоврядування значно зменшена, роль медіа зведена до "єдиного марафону" тощо. Але така сконцентрована система влади не має сильних довгих рук, щоб вчинити систематичний примус щодо своїх громадян. А недовіра до системи породжує бажання вийти за межі її впливу й контролю.

(До речі, зверніть увагу, що ніхто не спрямовує свою критику в бік уряду, який вніс законопроєкт, чи в бік парламенту, який його розглядатиме й ухвалюватиме. Всі знають, де знаходиться центр управління польотами.)

Gennadiy Druzenko писав про комунікаційну проблему, але це лише наслідки управлінської проблеми.

Питання мобілізації -- це передусім питання справедливості (грубо кажучи, треба мобілізувати пару відсотків населення, і справделивість полягає у рівномірному розподілі цих відсотків по різних соціальних групах, з наявністю чітких, прозорих та обґрунтованих винятків). Якщо система не зможе забезпечити справедливість, буде соціальний вибух. Якщо система буде закручувати гайки в умовах корупції та тотальної недовіри до неї, буде соціальний вибух. Якщо система не зможе впоратися з викликом, над її будівлями замайорить російський триколор.

По суті, ми станемо свідками й учасниками остаточного зламу пострадянської системи управління й народження чогось нового, адекватнішого часу й викликам. Або ненародження, з усіма наслідками.

Я розглядаю цю ситуацію не в політичному, а в суто управлінському плані -- з точки зору кібернетики. Система, нездатна впоратися з викликами, колапсує. Або змінюється.

Оглядачі після прес-конференції президента писали, що він не планує міняти систему управління. Але чинна система неадекватна викликам. Ось чому питання мобілізації відкладалося, поки було можливо: адже було очевидно, що з цим система не впорається.

Що варто зробити у практичному плані? Як змінити систему управління?

1. Уряд.

Це ключова точка. Уряд, який не має права голосу у ключових питаннях, не зможе впоратися з викликами війни. Проблема не в тому, хто урядовці, -- проблема в тому, що рішення ухвалюються в іншому місці, і туди ж покладається відповідальність за них.

Уряд національної єдності, що об'єднує правляче політичне угруповання та опозицію, -- це смішно. Там не буде згоди всередині, пропозиції цього уряду не схвалить парламент, а президент накладатиме вето. Це буде безкінечна політична гра у волейбол аж до втрати країни.

Потрібен не уряд національної єдності, а уряд національного порятунку, що складається з фахівців, які не мають політичних амбіцій і готові поставити хрест на подальшій політичній кар'єрі, бо їм на неї начхати. Туди мають увійти цивільні й військові, які мають авторитет принаймні в тих колах, де вони відомі, щоб скористатися підтримкою громадянського суспільства (один із наслідків концентрації контролю над медіа -- ми не знаємо своїх героїв, в широкому розумінні). Такий уряд має бути затверджений парламентом, який бере на себе зобов'язання підтримувати його пропозиції. Такий уряд має робити справу, не слухаючи вказівок з Банкової. Системна і справедлива мобілізація, максимально швидкий розвиток військово-промислового комплексу, порятунок економіки від руйнівних наслідків мобілізації, підтримка фінансової стабільності, стимулювання економічного відновлення -- ось основні завдання нового уряду.

2. Парламент

Парламент необхідно відкрити для журналістів, щоб всі процеси були максимально прозорі для суспільства. Тільки так можна вибудувати довіру. Ihor Lutsenko писав про обов'язкову ротаційну мобілізацію членів парламенту -- чоловіків; звучить занадто радикально, але в такі часи радикальні рішення можуть швидко змінити ситуацію на краще.

Я не коментував тему мобілізації останні місяці, бо не є фахівцем. Однак нині йдеться про проблему суто управлінську, і для мене важливо, щоб ми адекватно розуміли її, не зводячи лише до комунікації, корупції, зрадництва чи інших простих пояснень. Врешті, як написав вранці Eugene Nayshtetik, промовляння політиками до суспільства правильних слів само по собі не вирішує жодної проблеми.

Усі реакції:

1,7 тис.Юрій Бутусов, Bogdan Butkevych та ще 1,7 тис.

Топ коментарі
+22
Дякую Валерію Пекару за його погляд на проблему, яка нажаль має всі причини стати катастрофою для державності України. І питання мобілізації це лише лакмусовий папірець, який вчергове показав, що ті хто "руліт в турборєжимє" Україною (сорі за емоцію) "дупля не відбивають" що тке держава і як нею керувати в умовах війни з тими, кого правляча "Ылита" з офісу преЗЕдента ніколи особисто не вважала за ворогів, бо світоглядно була й лишається такою самою, як путін, патрушев, жириновський, скабєєва, соловйов... Україна зараз воює на два фронта - зовні орди кацапів, які несуть смерть та свій вбогий "рускіймір", а у керма держави аморальна зграя покидьків, які на тому "рускаммірє" зростали, які той "рускіймір" пропагували через приниження України та українців, які досі пхають незалежній українській державі палки в колеса, толеруючи шалену корупцію, покриваючи агентів кремля, кидаючи за грати українських героїв та при цьому імітуючи "патріотизм", щоденно виплескуючи оті примітивні відосики для імбіцилів, розповідаючи у грудні 2023 про те, "нам потрібно виробництво власної зброї"... Так це ж ви, курви КаВеНівські, починаючи з 2019 саботували виробництво нашої зброї, наших ракетних програм, САУ Богдан, 155 мм снарядів, шоломів, бронежилетів, це ви, виродки, заводили карні справи на українських виробників з 2019 року, скасовували закони про перехід на нову систему закупівель харчів для ЗСУ, яку запровадили у 2017 та повертали до корумпованих схем януковича. Згоден з паном Валерієм в головному - якщо складність системи, яка керує, нижче складності системи, якою вона керує, то таку систему потрібно НЕГАЙНО МІНЯТИ, бо вона загрожує існуванню державному організму, яким вона намагається керувати.
показати весь коментар
27.12.2023 14:41 Відповісти
+17
Ні. Не думає.

А піти - повинен. Саме тому повинен. Але треба переконливо попросити... ну, ви зрозуміли
показати весь коментар
27.12.2023 14:36 Відповісти
+16
Зеленский должен уйти
Если он хотя бы немного думает о судьбе Украины
показати весь коментар
27.12.2023 13:53 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Зеленский должен уйти
Если он хотя бы немного думает о судьбе Украины
показати весь коментар
27.12.2023 13:53 Відповісти
Ні. Не думає.

А піти - повинен. Саме тому повинен. Але треба переконливо попросити... ну, ви зрозуміли
показати весь коментар
27.12.2023 14:36 Відповісти
Ну, я сподіваюся, що всі розуміють, що ніхто нікуди не піде? Ви можете в коментарях тут писати "мають піти" - хоч мільйон разів. Але НІХТО НІКУДИ НЕ ПІДЕ. Треба виходити з цього. Більше того, скажу вам так, що ймовірність другого терміну у Найвеличнішого поки що неймовірна велика. Вже може не 113%, а десь 102%, але тим не менш. Якщо раніше я був певен, що його виберуть більшістю без підтасовок (і якби вибори були завтра - так і було б), але ситуація рухається в попець, і за пару років я думаю, що Найвеличнішому у Ко вже прийдеться домальовувати собі відсотки, що вони і зроблять.
показати весь коментар
27.12.2023 15:12 Відповісти
Звісно, сам не піде. Але, якщо ПОПРОСИТИ... Переконливо... Яник же пішов - аж бігом побіг
показати весь коментар
27.12.2023 16:46 Відповісти
На жаль, "попросилка" закоротка. Нема кому. Всі пасіонарії на фронті або вже в землі. А військові не будуть просити. Я, звичайно, не виключаю, якогось соціального вибуху у майбутньому, але не надто скоро і взагалі малоймовірно. Так що не розраховуйте на це.
показати весь коментар
27.12.2023 17:04 Відповісти
Все в яблучко! Все вірно....
показати весь коментар
27.12.2023 14:34 Відповісти
Дякую Валерію Пекару за його погляд на проблему, яка нажаль має всі причини стати катастрофою для державності України. І питання мобілізації це лише лакмусовий папірець, який вчергове показав, що ті хто "руліт в турборєжимє" Україною (сорі за емоцію) "дупля не відбивають" що тке держава і як нею керувати в умовах війни з тими, кого правляча "Ылита" з офісу преЗЕдента ніколи особисто не вважала за ворогів, бо світоглядно була й лишається такою самою, як путін, патрушев, жириновський, скабєєва, соловйов... Україна зараз воює на два фронта - зовні орди кацапів, які несуть смерть та свій вбогий "рускіймір", а у керма держави аморальна зграя покидьків, які на тому "рускаммірє" зростали, які той "рускіймір" пропагували через приниження України та українців, які досі пхають незалежній українській державі палки в колеса, толеруючи шалену корупцію, покриваючи агентів кремля, кидаючи за грати українських героїв та при цьому імітуючи "патріотизм", щоденно виплескуючи оті примітивні відосики для імбіцилів, розповідаючи у грудні 2023 про те, "нам потрібно виробництво власної зброї"... Так це ж ви, курви КаВеНівські, починаючи з 2019 саботували виробництво нашої зброї, наших ракетних програм, САУ Богдан, 155 мм снарядів, шоломів, бронежилетів, це ви, виродки, заводили карні справи на українських виробників з 2019 року, скасовували закони про перехід на нову систему закупівель харчів для ЗСУ, яку запровадили у 2017 та повертали до корумпованих схем януковича. Згоден з паном Валерієм в головному - якщо складність системи, яка керує, нижче складності системи, якою вона керує, то таку систему потрібно НЕГАЙНО МІНЯТИ, бо вона загрожує існуванню державному організму, яким вона намагається керувати.
показати весь коментар
27.12.2023 14:41 Відповісти
Блестяще!!
Как всегда...
показати весь коментар
27.12.2023 14:46 Відповісти
Проблема зеленого "вождя" не в тому, що він має вкрай низький інтелектуальний рівень для оперування тими повноваженнями, які він собі нагріб, а у тому, що у власній тупості і невігластві він вбачає єдину модель управління країною. А це катастрофа. І що з цим зараз робити, я навіть і не знаю. Бо тут якраз варіант "горбатого лише могила виправить
показати весь коментар
27.12.2023 14:50 Відповісти
Всі знають, де його "кощієва голка". Якщо її зламати, зе стане нікИм.
показати весь коментар
27.12.2023 16:33 Відповісти
"Але громадянське суспільство у нас -- це активна меншість, його потенціал не безмежний. ", - чомусь склалося враження, що багато патріотично налаштованих людей, принаймні з того, що вони кажуть в своїх етерах, вважають цей потенціал безмежним.
показати весь коментар
27.12.2023 14:55 Відповісти
Не переставляти ліжка потрібно. Потрібно міняти проституток.
Яка Рада, який кабмін та жОПа *********** дурнуватого?
Раду розпустити до нових виборів. Осел пише заяву за власним бажанням. вся жОПа арештована і віддана під суд трибуналу.
Шмигаль з рештою крадіїв йдуть за жОПю.
Формується штаб національного порятунку. З притомних політиків та військових.
Рішення негайно виконуються по вертикалі існуючої влади.
показати весь коментар
27.12.2023 14:57 Відповісти
Ох, и наболело у вас
Как и у меня
Сил нет на это *****.....о смотреть!!!!
Пора с этим *****.....ом заканчивать
Или Украина - или зеленский и дальше в кресле президента
Абсолютно нелигитимный
О чем вообще можно говорить?
Хватит уже рассусоливать
показати весь коментар
27.12.2023 15:02 Відповісти
Покровителі зеленої влади, святі Даннінг та Крюгер, вберегуть їх прийняття державницьких рішень.
показати весь коментар
27.12.2023 15:16 Відповісти
Пане Валеріє! Все вірно написано, але.... авторитаризм, слабкий сильний, це що? Давайте оперувати класичними поняттями, - демократія, автократія і..... плутократія. Останнє є станом у якому ми знаходимося. Суть війни на нашій території полягає у тому, що автократія в особі Росії намагається довести конкурентні переваги свого способу життя, а демократія в особі США і її союзників стверджують що саме їх спосіб життя має визначати майбутнє людства.
Чому місцем зясування "конкурентних переваг" обрали нас? Тому що плутократію можна швидко "перетягнути на свій бік". Хто платить той і контролює. Ну, я вибачаюсь за таку відвертість і підсвідоме порівняння.
Ось і весь х... до копійки.
показати весь коментар
27.12.2023 15:19 Відповісти
Якщо наша конституція нас веде до знищення, то навіщо далі такий договір?
Ми бачимо що вона не життєздатна. В час війни посадила тупого кловуна в крісло головнокомандувача! який вперто веде країну до смерті.
Потрібні блискавичні негайні дії поки ще не пізно?
А наша "еліта" та "опозиція" чи не бачать що відбувається або вони вже все зрозуміли та змирились. Нехай тоді відкрито скажуть. Та заб'єм на все це та хто куди.
показати весь коментар
27.12.2023 15:21 Відповісти
Історично, в такі моменти владу в свої руки брали військові. Але в Україні це абсолютно фантастичний сценарій.
показати весь коментар
27.12.2023 21:12 Відповісти
Погоджуюсь. А що не так з нашими військовими?
показати весь коментар
27.12.2023 21:54 Відповісти
Для того, щоб звинувачувати Конституцію як формальне закріплення суспільного договору в тому ,що вона недосконала ,веде до знищення і тд ,треба спочатку її ДОТРИМУВАТИСЯ!!!!
показати весь коментар
28.12.2023 00:17 Відповісти
Дотримались. І що ми маємо?
показати весь коментар
28.12.2023 00:23 Відповісти
Хто і коли у нас її дотримувався?)) А посадила зелене опудало до влади не Конституція, а мудрий нарід!
показати весь коментар
28.12.2023 00:27 Відповісти
Проблма якраз в тому і полягає, що Конституції не дотримуються. І ваші заклики - "похерити" Конституцію - це бажання саме "зелені", котра мріє побудувати тут диктатуру-концтабір. Байдуже, чиїми руками, при тому, воно буде здійснюватися - чи відверто "зеленими", чи такими саме зеленими, одягненими "в піксель".
Бо, згідно тієї ж Конституції мав був введений стан війни, за котрого, якраз, більше повноважень отримують військові. Це обов'язок Президента згідно Конституції - подавати до Верховної Ради про введення стану війни. І в перші дні війни, відповідний законопроект за номером 7114 Президентом до ВР було подано. А потім - все "зникло", зникла навіть картка законопроекту. Залишилося тільки на "вебархіві".
показати весь коментар
28.12.2023 18:11 Відповісти
Я про те що по конституції в час війни головнокомандуючим може бути кловун з кварталу95.
показати весь коментар
28.12.2023 18:13 Відповісти
Все написане дуже слушне. Кощієва голка, від якої залежить життя цієї гнилої корупційної зе-клоаки, усім відома. Словами тут не проб'єш.
показати весь коментар
27.12.2023 16:29 Відповісти
Багато хто говорить правильні речі, але ніхто не може детально, й головне реально показати яким чином це впровадити у життя, бо ваше останнє речення у статі, по суті промовлено про вас й таких як ви.
показати весь коментар
27.12.2023 16:55 Відповісти
Забагато букав) ось це пояснення ситуації для автора
показати весь коментар
27.12.2023 17:04 Відповісти
Держава це примус, особливо під час війни. Силоміць виловлюватимуть рекрутів і далі, ніякого вибуху не буде бо поліція, військо отримують гарну зп яку віддають родинам. Під час війни демократія закінчується навіть у США та Британії (читайте про часи другої світової у цих країнах) Справедливості небуло і небуде в жодній з країн, не лише в Україні. Для зміни стану речей існують вибори. Влада не з Марса падає на голови українців. Як і поляків та інших західних країн
показати весь коментар
27.12.2023 17:19 Відповісти
Чоловіче , вернися в реальний світ. Знаєш ,скільки отримує мобілізований солдат? Знаєш ,скільки він мусить витрачати на себе ,на запчастини до машин ,на дрони, бо післязавтра на "нуль" ,а "очей" нема бо втратили і т.д? Знайомий хлопець лежить в госпіталі поранений вже місяць ,знаєш ,скільки йому нарахували за той місяць? 9 (дев'ять!!) тисяч гривень!!!
показати весь коментар
28.12.2023 00:21 Відповісти
Для бойових підрозділів , які тимчасово відводяться з фронту в тил для відпочинку та відновлення з подальшим поверненням на фронт, слід негайно влаштувати умови проживання та побуту не гірші за ті, які влаштували собі генерали, відповідальні за ротацію. Схоже, дехто зовсім втратив совість та сором: https://t.me/serhii_flash/1849
показати весь коментар
28.12.2023 08:19 Відповісти
Владою, хто тільки не користується для власного збагачення, яке навіть ніхто не вимірює, а варто було б, тобто опис всього родинного майна до вступу на посаду, а потім дуже цікаво дивитися як воно збільшується.
А, вираховувати "м'ясних" командирів, які навіть на передову не їздять бо вони "вищі і цінні за це" в 21 сторіччі методів немає? Теж саме про комбатів та генштабних - якщо вони просирають людей, може варто просрати їх?
А чому саме держслужбовці та депутати мають бронь від "швидкої смерті як непрофесійні військові"? Це така важка робота бюрократію та корупцію розводити? Як розпухли штати ТЦК (і скільки ж тепер коштує туди пригрітися)?
Чесна лотерея (механічна), коли рівновагові пронумеровані шари (обов'язково перевіряти перед початком) і заздалегідь складений "секретний" (лист у конверті з сургучною печаткою) список людей, які розбирають собі номери від 1 до їх кількості та підписуються під своїм номером. Після розіграшу номерів вскривається конверт і вручаються повістки: ТЦК-шникам, Поліцейським, депутатам -- чесно! Можна навіть і хворих депутатів на 0 відправляти, їм же насерти було як народ з функціональними хворобами після ВЛК здоровішає!

https://vm.tiktok.com/ZM6AvrLwo/

Ось дуже цікаве відео як всередині автівки люди схожі ТЦК-шників трощать відеореєстратор, а людина схожа на поліціянта хоче знищити телефон - на передову цих "героїв режима"!
показати весь коментар
27.12.2023 18:23 Відповісти
Дитячий садок.
"Уряд національної довіри- неможливий".
А що пропонує автор? "Уряд технократв"! А на буйка Єрмаку і Підопічному той "уряд технократів" ?
Це така ж сама мертвонароджена видумка, як і перше.
Будь- яке переформатування- це питання втрати монополію на владу Підопічного із Єрмаком.
Це що ж вони п'ять рочків впиралися, маніпулювали, витягували мільярди доларів із бюджету, що б із "благородної мети", добровільно усього лишитися і підставитися під масовану критику, як тільки повернуть свободу слова?
Навіть дитина зрозуміє- цього НІКОЛИ небуде.😊
показати весь коментар
27.12.2023 20:55 Відповісти
Тоді зрештою замість нашого жовто-блакитного по всій країні буде висіти кремлядський триколор.
показати весь коментар
27.12.2023 22:05 Відповісти
Відверто кажучи, напевно сценарій буде із довтривалою кризою. Вони довго будуть пручатися і приносити шкоду державі, спираючись на ідиотизм інфантильної більшості населення.
Але ситуація у державі із розвалом фінансуванння пензій і виплат бюджетникам буде заходити інфантілам через шлунок до мозку.
Ризик у тому, що ворог буде також користатися цією кризою...
показати весь коментар
27.12.2023 23:17 Відповісти
Зеленський, мабуть, не розуміє і це природно для нього, що всі ці інститути для стабільності і гнучкості системи управління, всі ці теорема з заходу це результат їх багатостолітнього досвіду, і сама така дискурсивність в політиці це дещо незвичайне, оці ідеології, процедури, узгодження питань між різними партіями чи іх крилами)

Навіть в рфії керують не брутальною системою страха і репресій, а більш мякою, де є дієвий парламент з "патріотичними" партіями, де є різні пропагандистські змі, де є можливість залишити країну, де платять чималі гроші військовим або обіцяють платити і тп, де є зрештою вибори!

Зеленський керує з висоти свого досвіду - це моя команда, девачьку буду защіщать, вийді розбійник, фальшива єдність, коли одним дають гроші на канали, а іншим вимикають) Може, через 100 років він засвоїть ще один фінт - демократичний - вухами, але накуя він країні такий потрібен?! Йому місце у фрік-шоу)
показати весь коментар
27.12.2023 20:56 Відповісти
Я питаю про політику Зеленського і ніхто навіть второпити не може, що я питаю Вони припишуть собі усі позитиви, які в країні відбудуться як результат їх політики - перемога?! ЦЕМИВЕЛИКІІНЕГОЛЕНІ!, а нічого що ти здав південь і в оточенні була купа агентів рфії? Вступ в ЄС?! - ЦЕМИПОТУЖНІІХРИПКІ!, а нічого, що то результат жертовності українського наріду на алтар стабільності усієї Європі і тп.

У Зеленського ні про що неможливо спитати, притягнути до відповідальності, бо ніхто не знає його політики, окрім оцього "це моя команда, девачьку буду защіщать, вийді розбійник, фальшива єдність", але він тільки так дії і це реалізує)

Я не вимагаю від нього системності філософів, бо це далеко не кожному під силу і це вже не в моді, але хоча б набрати професіоналів і зробити уряд, парламент, ОП відкритим для усіх нових ідей, це ж можна на раз-два, а він сфокусувався навколо рейтингів, збагачення оточення і недопущення конкурентів будь-куди взагалі)
показати весь коментар
27.12.2023 21:19 Відповісти
Яка держава- такі і борги перед нею. Якщо держава ніколи не виконувала свої обов'язки, то й державі ніхто не буде винен.
показати весь коментар
27.12.2023 21:58 Відповісти
Що це? Ідіотизм?
показати весь коментар
28.12.2023 08:53 Відповісти
Якщо дуже коротко зробити висновок, прочитавши нарис пана Пекаря, то він такий: якщо не усунути (яким штибом не буду уточнювати) кліку д"Єрмак і ЗЕлуплений та кагал принципіальних неукраїнців, то звіздєц суверенітету України неминучий.
показати весь коментар
27.12.2023 22:11 Відповісти
Дуже гарна стаття, але вона розкриває тільки частину проблеми мобілізації. Бо на відміну від рф українці звикли думати і аналізувати наявну інформацію. А з цієї інформації можна зробити висновки, по-перше, що командирів, які не роблять свою справу якісно, ніхто не змінює, тільки з побиття підлеглих багато випадків, жодного прилюдного процесу з покарання. Хоча притягнення до кримінальної відповідальності згідно кримінального кодексу, це профілактична дія. По-друге, ніхто не повідомляє суспільству про мету мобілізації, бо якщо мета ще день протриматися та ніч простояти, то тоді війна назавжди і без нормальної мети, тобто, як завжди, бажання тих хто при владі зберегти статус кво. Якщо в мирні часи більшість населення легко мирилася з цими забаганками, то зараз просто ціна дуже висока для цього. По-третє, для того, щоб кожна людина відчувала себе громадянином нашої країни, в неї повинні бути окрім обов'язків права, захист яких до речі є конституційним обов'язком держави. При чому права повинні з'явитися саме у тих громадян, які повинні йти на фронт, а не в інших, як завжди. А до тих пір поки громадяни де-факто не відчувають себе громадянами, поки не розуміють на який конкретний результат необхідно поміняти відповідну кількість людей, танків, снарядів, поки розуміють, що в армії є вірогідність не воювати, а віддати своє життя в управління непрофесіоналу при неможливості відстояти свої права ані в звичайному житті, ані тим більше в армії, вони будуть намагатися всіляко уникати мобілізації. І головна проблема тут в загальній тенденції. Бо держава апріорі може боротися тільки з порушеннями, які вчиняються відносно невеликою кількістю осіб, в іншому випадку вона такі порушення ігнорує. Для підтвердження цього можете подивитися на виконання закону про заборону куріння в публічних місцях.
показати весь коментар
28.12.2023 06:35 Відповісти
Усі реакції:

1,7 тис.Юрій Бутусов, Bogdan Butkevych та ще 1,7 тис. Источник: а что это???
показати весь коментар
28.12.2023 09:34 Відповісти
"Такий уряд має робити справу, не слухаючи вказівок з Банкової."

Це ненаукова фантазія.
показати весь коментар
28.12.2023 10:51 Відповісти