3480 відвідувачів онлайн
7 163 64
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Куди рухається галузь БПЛА

Куди рухається галузь БПЛА

Основна битва у 2024 році буде в кімнатах інженерів і виробників ударних дронів. Тренди, куди рухається галузь БПЛА і, де ми маємо переграти ворога:

Перше. Це нічні та тепловійзійні камери на ударних дронах fpv. В кого їх буде більше і хто створить кращу якість їх використання у ночі - той і отримає перевагу.

Основний двіж у орків вночі: ротації піхоти, пересування техніки, підвіз БК.

Вночі ворог почувається більш комфортно.

Головна наша задача сковати ворога, у другу половину дня.

Вже зараз деякі українські підрозділи працюють на нічних камерах. Ми також готуємось до проведення операцій вночі. Але нічні камери на fpv вже використовує і ворог.

Хто першим масштабно використає нічну високоточну зброю - той і отримає суттєву перевагу.

Друге - це самонаведення дрона по цілі, де дрон вражає ціль за рахунок автонаведення.

Зараз ряд виробників вже тестує подібну систему, ми подібне, ще не тестували, але я думаю перші дрони fpv з автоматичним наведенням будуть на полі бою вже на весні.

Третє - це рої дронів.

По факту, воно інколи так і є. Коли з’являється ціль - з різних напрямків вилітають дрони, і екіпажі між собою конкурують хто вразить першим.

Але будуть і такі рішення, де один підрозділ буде застосовувати одразу рой дронів - 6-8 одиниць. Причому виносити їх зможе інший Велики дрон "мама", що випустить "діток" в бій і повернеться за іншими дітками, поки малеча буде палити орків.

Четверте - це захищений зв’язок.

Головні шахи на полі бою відбуваються як раз зі зв’язком. Ворожий РЕБ намагається подавити наші дрони. Перевагу отримає той, хто зможе зробити рішення із конектом, який не подавить ворожий реб.

Той, хто реалізує ці ідеї і отримає краще і ефективніше застосування уданих БПЛА. Але, є супер важливий нюанс ! як показує практика, головний успіх - не в технологічних рішеннях, а у вмінні масово і швидко виробляти найкращі продукти.

Якщо креатив, розум і експеременти - це наша перевага. То масованість застосування - перевага ворога. Вони крадуть в нас ідеї і ставлять їх на потік.

В історії не мало прикладів, коли той, хто виробив цікаве рішення першим, програє тому, хто зміг поставити це рішення на конвєєр.

В чому, до речі, і феномен Китаю.

Що китайці винайшли першими? - відеокамери, телевізори, дрони чи електромобілі, - напевно ніщо. Але лідери за виробництвом, майже кодної одиниці техніки зараз - це Китай.

Тому наша головна задача, бути готовими миттєво ставити на масові виробництва усі технологічні рішення.

Саме за це на фронті ми і переживаємо. Щоб ми не програли війни в інженерних кімнатах і не проспали мить, коли державі терміново треба приймати рішення, щодо закупівель кращих технологій у наших виробників.

Топ коментарі
+11
Знаєте, пане Єгор, у чому виявилася різниця між нами і нашим ворогом. В рашці виділяються бюджетні кошти, половина крадеться, а на другу половину будується завод. В нашій країні виділяються бюджетні кошти - і крадуться усі. Потім виділяються знову - і знову крадуться. Керченський міст є? Є. А міст через Дніпро у Києві, найдорожчий у світі, є? НЕМАЄ. А коштів на нього виділяли вже декілька разів. Так воно і з дронами. На виробництво дронів вже поцупили чи сорок мільйонів, чи сто двадцять. Ще й мали нахабство запропонувати на кухнях збирати.
Шустер точно написав - крадуть як в останній раз.
Якщо військові не візьмуть справи у свої руки, то таки будуть скоро воювати лопатами.
Як і предрік пан Кулєба.
показати весь коментар
24.01.2024 15:01 Відповісти
+7
При всій повазі до Єгора зауважу, що потрібні не "кімнати інженерів...", а ПІДПРИЄМСТВА, які зможуть (якщо дасть працювати зелена камарілья) організувати хоча б "викруткову збірку".
До замкненого циклу виробництва нам як до Парижу - раком.
Це є кривава платня за освіту, деформовану НЕ у бік ІНЖЕНЕРНИХ НАПРЯМКІВ, а юристів, психологів, політологів, пєдогогів та решту випускників інституту імені М. Поплавського.
Назвати це порно "гуманітарним напрямком" язик не повертається, оскільки кількість ніколи не тотожня якості.
показати весь коментар
24.01.2024 15:45 Відповісти
+5
Але такі інженери не можуть робити нові "деталі конструктора".
Наприклад, всі камери і електроніку ми отримуємо виключно з-за кордону, власних виробництв немає, і проєктувати немає кому. А це і є найвисокотехнологічніші елементи дронів.
показати весь коментар
24.01.2024 15:46 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
"Лише можуть адаптувати вже готове під поточні потреби."

Оптимально адаптувати вже готове до вимог ТЗ - це і є базовий метод інженерії.
Інженер зобовʼязаний максимально використовувати вже існуючі вироби, елементну базу, обмежувальний перелік комплектуючих, враховувати технологічні можливості підприємства де планується виробництво.
Якщо є ТЗ , або спеки на новий виріб/продукт і для розробки нового виробу/продукту, який відповідає вимогам ТЗ замовника достатньо "адаптувати вже готове", то справжній інженер зобовʼязаний зробити це оптимально.
Тому інженери спочатку обирають серед вже існуючих зразків виробів декілька виробів-аналогів того нового, який потрібно розробити, згідно ТЗ та аналізують їх, обираючи з них один - найбільш близький за технічними та економічними характеристиками до вимог ТЗ.
І потім, з обраного прототипу виробу, проектують і розробляють той, який буде відповідати всім вимогам ТЗ. Чим менше буде змін у порівнянні з обраним існуючим прототипом - тим краще. Оптимальніше.
показати весь коментар
24.01.2024 15:43 Відповісти
Але такі інженери не можуть робити нові "деталі конструктора".
Наприклад, всі камери і електроніку ми отримуємо виключно з-за кордону, власних виробництв немає, і проєктувати немає кому. А це і є найвисокотехнологічніші елементи дронів.
показати весь коментар
24.01.2024 15:46 Відповісти
Можуть і повинні.
Якщо для відповідності вимогам ТЗ обгрунтовано потрібні принципово нові
технічні рішення (якщо неможливо використати те, що вже існує), тоді інженери залучають науковців, проводять НДКР і створюють нову деталь, вузол, технологію, які дозволять довести прототип до відповідності нового виробу всім вимогам ТЗ. Але, знову ж таки, це нове додається до "старого" лише там, де інакше неможливо, тільки в межах необхідного мінімуму витрат ресурсів, оптимально.
показати весь коментар
24.01.2024 15:59 Відповісти
І скільки у нас є людей, що можуть зробити все вищеперелічене?
показати весь коментар
24.01.2024 16:04 Відповісти
Добре запитання...
На жаль, їх потрібно набагато більше, ніж ще лишилось.
Наші керманичі будували постіндустріальну економіку банкірів, юристів, аграріїв та ІТ. Україна на хвилі пацифізму проспівала й протанцювала оборонну промисловість , позбавляючись "непотрібного" виробництва зброї та ***********, позбавляючись інженерних кадрів та системи їх підготовки.
Тепер для виробництва зброї потрібно знов будувати промислове виробництво, разом із підготовкою інженерних кадрів.
Шлях тривалий, але реальний за фінансовим та технічним сприянням західних партнерів із створенням відповідних спільних з партнерами кластерів виробництв.
показати весь коментар
24.01.2024 16:19 Відповісти
Нам не тривалий шлях, нам зараз треба. А людей немає.
показати весь коментар
24.01.2024 16:29 Відповісти
Тривалий шлях не потрібний, людей з потрібними знаннями та вміннями, яких влаштовують умови найму немає... Сподіваюсь, не всі бачать картину саме такою, а все ж таки знаходять шляхи і людей для виробництва, кооперуються з партнерами... Зокрема, основними конструктивними елементами пошукового бортового тепловізору для дрону є оптична система, система реєстрації, болометрична матриця , блок живлення, корпус. Завжди є можливості для спеціалізації виробництва на певних елементах - складових пошукових тепловізорів. Складання, вихідний контроль готових бортових пошукових тепловізорів також може здійснювати одне з підприємств відповідного кластеру. Найкоротший (поки що) "шлях" у постіндустріальному суспільстві - купувати тепловізори в Китаї. Там і виробничих потужностей і людей мабуть вистачає.
показати весь коментар
24.01.2024 17:55 Відповісти
купувати тепловізори в Китаї
А якщо Китай одного дня відмовить, посилаючись на нестачу виробничих потужностей через вже укладені фьючерсні контракти [з руснею]?
показати весь коментар
25.01.2024 08:35 Відповісти
Цілком правильне запитання.
Поки що відносно "короткий шлях" придбання в Китаї для нас ще існує, але має сталу тенденцію до "подовження", ускладнюється та дорожчає, бо постачання йде через довгий ланцюжок посередників та перевищення попиту над пропозицією. Врешті решт країна - постачальник може підтримати ворога та накласти санкції-заборони постачань, або їх суттєвих обмежень.
Тому небажаний, тривалий і важкий шлях відновлення власного оборонного промислового виробництва все ж мусимо пройти, як би важко це не сприймалося. Правильний підхід - інтеграція у відповідні кластери оборонних виробництв партнерів.
показати весь коментар
25.01.2024 10:33 Відповісти
Без образ, але ваш стиль мовлення схожий на тих, хто ось це саме ОПВ (і не тільки) за роки незалежності "оптимізував" до поточного стану.
показати весь коментар
25.01.2024 18:15 Відповісти
Років 15-14 тому в ЗП збудували завод по виробництву полікрісталічного кремнію. Але продукції не вийшло, не було кваліфікованих кадрів.
показати весь коментар
24.01.2024 21:58 Відповісти
а де вони його збудували? у Світловодську ще не всі вимерли спеціалісти із "Чистих металів".
показати весь коментар
25.01.2024 00:47 Відповісти
Запоріжжя, на теритопії "кремнійполімеру".
показати весь коментар
25.01.2024 18:36 Відповісти
Не зовсім так. Дійсно підняти зараз з нуля те, що повинно розроблятися 50 років неможливо. Ну наприклад виробництво процесорів. Рашка не потягнула, їхній Ельбрус виявився абсолютно ніяким. Більшість країн світу не випускає процесорів та мікроелектроніку. Скажімо Швеція не має власної ланки розробки мікроелектроніки, що не заважає їм випускати найкращу в світі САУ Archer і дуже непоганий винищувач JAS 39 Gripen, і багато чого іншого. Взагалі професія називається https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80_(%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D1%8F) інженер-конструктор , і таке ж звання було навіть у Корольова. Наше завдання збирати з деталей, які розробляють вчені, конструювати вироби згідно ТЗ. Тобто не плутайте одне з іншим. І ми це можемо. Інженери не займаються розрахунком кривизни лінзи в камерах і розрахунком прозорості матеріалу лінзи.
показати весь коментар
24.01.2024 16:46 Відповісти
Судячи з написаного, до інженерії ви маєте досить опосередковане відношення.
показати весь коментар
25.01.2024 08:41 Відповісти
Ну то спростуйте, грунтовно і з доказовою базою)
показати весь коментар
25.01.2024 15:45 Відповісти
А нащо?
показати весь коментар
25.01.2024 18:13 Відповісти
Невеселі перспективи.Але сподіваюсь що наверху вже прокинулись і хоч щось робиться.Бо інакше через рік нам кінець
показати весь коментар
25.01.2024 07:02 Відповісти
Сподіваюсь, ви не про наші "верхи".
показати весь коментар
25.01.2024 08:50 Відповісти
Тут вже про всі верхи Заходу разом треба переживати.Тепла ванна останніх 30 років привела до того що дикуни незабаром все це зруйнують
показати весь коментар
25.01.2024 09:05 Відповісти
Є таке. Але поки що дикуни значно випереджають.
показати весь коментар
25.01.2024 09:05 Відповісти
Так, дикуни випереджають у темпах, що характерно для авторитарних режимів.
Але в цілому фінансовий, промисловий та інтелектуальний оборонний потенціал наших партнерів з НАТО значно перевищує можливості ворога та його союзників - Ірану, КНДР та деяких інших країн разом узятих (окрім Китаю).
Війна в Україні повернула наших партнерів з країн НАТО до реальності. Взято курс на відновлення власних ОПК з урахуванням потреб ЗСУ - єдиної боєздатної армії, на яку зараз можна реально покладатися країнам НАТО - партнерам України.
Процес відновлення та розвитку ОПК партнерів йде не так швидко, як нам би хотілося, бо партнери, крім класичних проблем демократії, теж мають значну питому вагу постіндустріальної економіки є ресурсні проблеми, не вистачає кваліфікованих робітників у промисловості, заважають всілякі законодавчі обмеження, активна протидія агентів Кремля та корисних ідіотів.
У порівнянні з ворогом темпи відновлення ОПК партнерів поки що недостатні. Але темпи відновлення ОПК партнерів постійно зростають.
Ворогу ж створено такі принципові стримуючи обмеження конвенційного військового потенціалу, яких немає в партнерів. І коли відповідний потенціал партнерів буде достатньо реалізований, відбудеться перевага над ворогом у *********** та високотехнологічній зброї. Потрібно виграти час.
показати весь коментар
25.01.2024 12:05 Відповісти
Знаєте, пане Єгор, у чому виявилася різниця між нами і нашим ворогом. В рашці виділяються бюджетні кошти, половина крадеться, а на другу половину будується завод. В нашій країні виділяються бюджетні кошти - і крадуться усі. Потім виділяються знову - і знову крадуться. Керченський міст є? Є. А міст через Дніпро у Києві, найдорожчий у світі, є? НЕМАЄ. А коштів на нього виділяли вже декілька разів. Так воно і з дронами. На виробництво дронів вже поцупили чи сорок мільйонів, чи сто двадцять. Ще й мали нахабство запропонувати на кухнях збирати.
Шустер точно написав - крадуть як в останній раз.
Якщо військові не візьмуть справи у свої руки, то таки будуть скоро воювати лопатами.
Як і предрік пан Кулєба.
показати весь коментар
24.01.2024 15:01 Відповісти
Якщо військові візьмуть справи (тобто владу) у свої руки, то, раптово, теж скоро будуть воювати лопатами. Хунтам Захід зброю не дає.
показати весь коментар
25.01.2024 18:24 Відповісти
Не треба додумувати маніпулятивну дурню і не додавати усякі "тобто"
Ні про яку владу я не писав. Узяти справи у свої руки можна і розумніше.
Спробуйте ще раз
показати весь коментар
25.01.2024 20:20 Відповісти
Тоді мені не зрозуміло тоді, що ви мали на увазі фразою "військові не візьмуть справи у свої руки".
Бойовими діями керує бурьяна бєзумна, не Залужний?
показати весь коментар
26.01.2024 08:19 Відповісти
Якщо Вам не зрозрміло, то це є Ваша проблема. Не моя.
Кому треба - зрозуміє.
показати весь коментар
26.01.2024 09:53 Відповісти
Якщо ви хочете писати зрозуміло, пишіть зрозуміло.
Натяки кожний розуміє по-своєму.
Ваш натяк багатьма розуміється як "потрібен прихід військових до влади, як у Аргентині 1976 року, коли Массера оголосив процес національної реорганізації".
показати весь коментар
26.01.2024 09:59 Відповісти
Зрозуміло писати нудно. Цікаво - коли є інтрига.
показати весь коментар
26.01.2024 10:14 Відповісти
Немає тут ніякої інтриги.
Коли військові починають займатись, крім війська, іншими державними справами, це вже тягне щонайменше на узурпацію влади.
При чому, на відміну від д'Єрьмака, Залужний не зможе тихо підпорядкувати собі державу адміністративними методами. д'Єрьмак не дозволить.
Тому єдиний вихід - щось на кшталт розстрілу Білого дому на росії.
Яка смачна картінка для росЗМІ. Те, що треба для припинення будь-якої допомоги нєлєгітімному правітєльству бившєй Украіни.
показати весь коментар
26.01.2024 10:21 Відповісти
Інтрига є завжди. Як суслік - її не видно, а вона є...
показати весь коментар
26.01.2024 12:15 Відповісти
Інтрига у тому, чи дасть Захід зброю військовій хунті?
показати весь коментар
26.01.2024 12:19 Відповісти
Ні, не в тому.
показати весь коментар
26.01.2024 12:44 Відповісти
Тоді в тому, що означає "військові візьмуть справи у свої руки"?
показати весь коментар
26.01.2024 12:46 Відповісти
Це - секрет.
показати весь коментар
26.01.2024 12:51 Відповісти
Вас там не притягнуть до відповідальності за розголошення "секретов"?
показати весь коментар
26.01.2024 12:56 Відповісти
Так я ж, якраз, і не розголошую
показати весь коментар
26.01.2024 13:02 Відповісти
Але ж натякаєте, що він там є. В той час як ніхто не повинен здогадуватись про його наявність, інакше ефект вже не той.
показати весь коментар
26.01.2024 13:04 Відповісти
При всій повазі до Єгора зауважу, що потрібні не "кімнати інженерів...", а ПІДПРИЄМСТВА, які зможуть (якщо дасть працювати зелена камарілья) організувати хоча б "викруткову збірку".
До замкненого циклу виробництва нам як до Парижу - раком.
Це є кривава платня за освіту, деформовану НЕ у бік ІНЖЕНЕРНИХ НАПРЯМКІВ, а юристів, психологів, політологів, пєдогогів та решту випускників інституту імені М. Поплавського.
Назвати це порно "гуманітарним напрямком" язик не повертається, оскільки кількість ніколи не тотожня якості.
показати весь коментар
24.01.2024 15:45 Відповісти
Віка, вибачте Ви заміжня жінка?
показати весь коментар
25.01.2024 00:07 Відповісти
Сергій Галузин, вибачте, а які у вас є пропозиції?
показати весь коментар
25.01.2024 00:12 Відповісти
хай не надіється. навіть до Віки його не випустять.
показати весь коментар
25.01.2024 00:50 Відповісти
Автору жирнючий плюс за структурний огляд завдань, які стоять перед галуззю БПЛА. Серед всіх пустопорожніх розмов про необхідність їх виробництва, мало хто розкладає по поличкам і розуміє, що зараз потрібно.

Зі всім згоден, це реалістичні завдання крім крейсерів дронів (Велики дрон "мама", що випустить "діток" в бій). На даний час неможливо, бо вага такої конструкції буде величезна, а її немає чим тримати в повітрі, тобто немає настільки потужних елементів живлення, в природі не існує. Отже единий шлях це гібридні двигуни, коли ДВЗ виробляє електрику, яка потім йде на електродвигуни дрона. І ми це в теорії можемо, у Касьянова колись була модель, РПГ тягала здається на 30км, на гібриднику. Але це реально складна річ.
показати весь коментар
24.01.2024 16:56 Відповісти
можливо для одноразових дронів замість акумуляторів варто ставити первинні батареї.
показати весь коментар
24.01.2024 18:04 Відповісти
появление передовых технологий - ракет и реактивного двигателя в самолетах Третьего рейха никак не помогло им выиграть войну против кучи техники из США и пушечного мяса из СССР.
показати весь коментар
24.01.2024 17:45 Відповісти
їх технології на той час були унікальні ,але банально невистачило людей.
показати весь коментар
24.01.2024 17:58 Відповісти
Эти технические достижения несомненно усиливали военную мощь третьего рейха, но их было недостаточно, чтобы выиграть войну.
показати весь коментар
24.01.2024 18:37 Відповісти
Давайте з цієї статті сформулюємо декілька питань до Мішані Федорова і Сашка Камишіна:

1) куди ділися баблоси на дрони (невже миші з'їли як зерно з держрезерву?), де ця армія дронів, обіцяна рік тому, і коли вона нарешті з'явиться?

2) чому ці дрони досі збираються в житлових кімнатах вручну на колінах, а не в підземних обладнаних цехах з максимальною автоматизацією і конвеєрною збіркою (або десь закордоном на спільних підприємствах, наприклад в Японії, чи хоча б в Прибалтиці)?

3) коли нарешті Мішаня і Сашко стануть "гарними танцюристами", яким нічого не буде заважати вправно "танцювати" для оборони країни?
показати весь коментар
24.01.2024 18:43 Відповісти
Технично аналіз,скоріше за все,помилковий.Він базується на апроксимації того,що є і що лежить на поверхні.Скоріше за все,розвиток математики- ии,обробки зображень,навігації,сенсорів,аеродинаміки а також спеціалізованой електроніки дадут нову якість,яка зруйнує те що досягнуто зараз.Щоб цього не сталось потрібні кращі фахівці,яки зараз зуміють розпізнати цей напрямок.А мы вдерлися у кухонну сборку.Зараз вона потрібна,але бентежить,що Хфьодорови цього не розуміють.
показати весь коментар
24.01.2024 22:13 Відповісти
Згоден майже зі всім і в статьї, і в комментах. Добавлю тільки, що потрібна ще й начинка, тобто алгоритми і програми (полету чи якогось іншого засобу переміщення). А це вже завдання не для інженера-конструктора. При цьому на шляху від замовника через ТЗ до програми треба вважати на відому притчу в картинках про розробку гойдалок.
показати весь коментар
24.01.2024 22:14 Відповісти
До того ж алгоритміст повинен бути спецом в областях, що перераховані у
показати весь коментар
24.01.2024 22:19 Відповісти
Ставить дорогое оборудованье на одноразовые дроны это расточительство непомерное.Что бы уничтожить одну цель придется потратить тепловизионную камеру ночную и куча прибамбасов электронных. Только на многоразовые дроны имеет смысл и оптику хорошую ставить и весь "фарш"
показати весь коментар
24.01.2024 23:19 Відповісти
Ви шо жартуєте чи шо?

- підприємців подавлюють як можуть

- інженерів і програмістів хочуть пустити як фарш

- Так, у нас інженерів і програмістів в рази менше чим менеджерів, психологів, коучів і тд

- нема культури виробництва - українець скоріше думаю в сторону послуг бо виробництво жахали 30 років

- при тому тотальна корупція, піар і може довйти до абсурда шо титанічні зусилля будуть помножені на 0 бо Подоляк запостить фото типу "от у нас круте виробництво дронів"

....а потім, ну давайте, "дайте стране угля". Угу. 2 секунди.
показати весь коментар
25.01.2024 00:21 Відповісти
Наскільки я розумію, то дрон-"мама" (дрононосець) не полетить одразу за "дітками", бо ще буде ретранслятором.
показати весь коментар
25.01.2024 02:38 Відповісти
До появи автоматичних дронів-убивць, звісно
показати весь коментар
25.01.2024 02:40 Відповісти
Цитата: "коли державі терміново треба приймати рішення, щодо закупівель кращих технологій у наших виробників."

- Це вже є ПОМИЛКА, тому що:

БІЛЬШІСТЬ виробників НЕ ЗДАТНІ швидко масштабувати виробництво так, щоб виробляти одразу ДОСТАТНЬО багато продукції, після чого держава могла би просто "закупити" вже готову їхню продукцію!

Автор статті сам пише і наводить приклади, що у диктаторських чи тоталітарних режимах швидше запускають МАСОВЕ ВИРОБНИЦТВО навіть вкрадених технологій. ЧОМУ? ЯК? - ТОМУ ЩО ТАМ МАСОВЕ ВИРОБНИЦТВО ОРГАНІЗУЄ ДЕРЖАВА !

Тому що розробники нових технологій чи виробники-експериментатори ВМІЮТЬ займатися саме розробкою, налагодженням і вдосконаленням саме ТЕХНОЛОГІЙ І ПРОДУКТІВ,
але вони, як правило, не вміють, не хочуть чи не звикли займатися великою кількістю ІНШИХ ЗАДАЧ, які необхідні для швидкого запуску МАСОВОГО ВИРОБНИЦТВА, наприклад:
1. Пошуки і придбання прав на використання потрібних придатних для цього приміщень.
2. Пошуки і придбання великої кількості часто дорогого обладнання.
3. Пошуки і найм великої кількості достатньо кваліфікованого персоналу.
4. Пошуки і закупівля комплектуючих або сировини і матеріалів, з яких виробляти продукцію.
5. Облік і звітність, інші офіційні процедури, юридичний супровід в іншому класі підприємств.
На ці задачі потрібна НЕ ТІЛЬКИ ВЕЛИЧЕЗНА КІЛЬКІСТЬ ГРОШЕЙ, АЛЕ І ВЕЛИЧЕЗНА КІЛЬКІСТЬ РОБОТИ (людей відповідної кваліфікації).

А автор, схоже, за звичкою наших державних діячів, хоче не обтяжувати себе (державу) цими горами організаційної роботи і горами потрібних для справи ресурсів, а ПРОСТО КУПИТИ ГОТОВУ ПРОДУКЦІЮ... ЯКОЇ НЕМАЄ !
показати весь коментар
25.01.2024 06:48 Відповісти
Агітатор ЗЕУБЛЮДКІВ , хіба Україна , ще не диктаторська ? Мало вам , що всі силові органи під колпаком вбивці Майданівців ТАТАРОВА-ЗАХАРЧЕНКО , утисків на БІЗНЕС , СВОБОДУ СЛОВА , шизанутого сЦАРЬКА « ЯНЕЛОХА-ЯНЕТРЯПКИ» під ойго регентом ФСБшим ермаком ⁉️Коли треба вони роблять все , що заманеться , а от виготовляти дрони ,ВИМАГАЮТЬ ЗА СВОЇ КОШТИ ДОМОГОСПОДАРОК на кухнях , а 40 міЛліардів ПЕРЕГНАЛИ В ОФШОРИ!
показати весь коментар
25.01.2024 09:46 Відповісти
Єгоре, а де гроші від збору на міномети?
показати весь коментар
25.01.2024 09:13 Відповісти
Якщо на відосах все що можуть FPV то вони не сильно впливають на розклад сил. Головна їх функція розвідка. Нельзя впадати в оману через те що війна в край медійна і йти на поводу диванів.
показати весь коментар
25.01.2024 09:17 Відповісти
мабуть ви не те кіно дивитесь...
показати весь коментар
25.01.2024 13:39 Відповісти