5317 відвідувачів онлайн
4 385 43
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Заміна головкому майже неминуча

Заміна головкому майже неминуча

Відставка воєнного високопосадовця під час війни — хоч головнокомандувача, хоч Верховного Головнокомандувача — не є чимось обов’язково катастрофічним. Все залежить від контексту подій. І від того, хто приходить на заміну.

Так, я в курсі, що відставки не було. Але після того, як передчасна новина прокотилася інформпростором, і зараз навіть пересічні громадяни знають, що В.Зеленський і В.Залужний ведуть розмови про відставку, то вона лише питання часу. Західні партнери можуть тільки відтермінувати рішення. Бо нормальної співпраці між головкомом і президентом нема і вже не буде. І відставка стає кращім з поганих варантів.

Стосовно контексту. Зрозуміло, що у неуспішному наступі ЗСУ має бути винній. Президент і його оточення винними себе не вважають. І активно не хочуть, щоб їх такими вважало українське суспільство.

Але якби відставка відбулася восени і була б наслідком невдалого наступу, то більшість суспільства це зрозуміла і сприйняла. Або зараз, але тоді публічною причиною може бути загадкове збиття російського Іл-76, на якому чи то були, чи не були українські військовополонені.

Ми ж, на жаль, маємо закриту, суто апаратну ситуацію, яку підживлюють чисельні плітки і витоки інфи. Тому у суспільства складається непереборне враження, що справа в особистих відносинах між головкомом і президентом. Але ж тоді це дитячий садок, а не війна за існування України. І така кулуарна відставка гарантовано викличе напруження і в ЗСУ, і в країні загалом. Це як раз те, чого ОП хотіло б уникнути.

Насправді між Залужним і Зеленським існує серйозний конфлікт у професійній сфери. В баченні, як далі вести війну.

Головкому потрібно, щоб до лав ЗСУ якомога швидше прийшли 300-500 тисяч боєздатних новобранців, бо інакше нема, ким воювати. Я не перебільшую: якщо завдання мобілізації і поповнення ЗСУ не буде виконане до літа, в нас величезні проблеми. Майже фатальні. При цьому Залужний переконаний, що армія має навчити новобранців і повести у бій, але знайти і залучити їх до війська — це завдання політичної влади.

Зеленський частково згоден. Свідченням того спроба внести до Верховної Ради вкрай недолугий, каральний за суттю законопроект про мобілізацію, від якого у частини «Слуг» навіть пішли розмови про вихід з фракції. Президент потенційно готовий задля мобілізації втрачати свій суспільний рейтинг, але він вимагає від головкома гарантій, що складна мобілізація призведе до переламу у ході бойових дій. Не хвацьких обіцянок, як з літним наступом — прорвемо ворожу оборону, переріжемо коридор по суходолу і п’ємо каву у Криму, а чогось більш вагомого.

Залужний таких гарантій дати не може, і справа з мобілізацією зависла. А час працює не на нас, бо недоімперія проблему з поповненням орди загарбників вирішила. І не примусом, а заохоченням.

До майже інституційної проблеми розбіжностей між воєнною та політичною владою відразу додаються інші. Політики справедливо звинувачують військових у невиправданих втратах на полі бою. Натомість воєнні не задоволені, що мобілізації успішно уникають представники нашої так званої еліти. Все загострює корупція, яка, на жаль продовжується як серед цивільних, так і серед воєнних. І так далі, включно з дурнуватими наїздами на командування ЗСУ з боку окремих депутатів від влади.

Це схоже на подружжя перед розлученням: їм не вистачає грошей на те, чого вони бажають, але сварки виникають із-за крана, який тече, борщу, який пересолений, дітей, які погано вчаться... І це, на моє переконання, вже не склеїти жодним "сімейним психологам" з наших партнерів, навіть Борису Джонсону.

Тепер про те, хто може прийти замість Залужного. Більшість джерел називають Кирила Буданова. І він давно цього прагне. Постійні читачі мого блогу знають, що я інформаційно підтримую чисельні успішні спецоперації ГУРівців. Але критично відношуся до схильності пана Буданова до зайвого самопіару.

Так, Буданов для Зеленського є значно комфортнішим у спілкуванні за Залужного. Проте комфортність — не завжди продуктивність. Але головне не в цьому.

Цікаво, хтось у нашій політичній владі замислювався, чому у світі майже нема успішних прикладів, коли армію очолює колишній спецслужбовець? А тому, що спецслужбовці і загальновійськовики мають принципово різні алгоритми дій.

Специ налаштовані на блискавичні операції. Наприклад, неочікувано висадитися у Криму, підірвати радіолокаційну станцію або інший важливий об’єкт ворога, нагнати жаху, зробити кілька фото з українським прапором і з мінімальними втратами відійти на висхідні позиції. І це має як практичний, так і деморалізуючий вплив на агресора.

Армія ж діє інакше. Вона звільнює населений пункт і повинна не відходити, а закріплятися, накопичувати силі і продовжувати наступ. Або тримати тривалу оборону, виснажуючи ворога, а потім все одно наступати. Інакше деокупації не домогтися.

Спецпризначенці оперують добре вмотивованими, найкраще підготованими, чудово екіпірованими професіоналами. В армії ж все вирішує закон великих чисел: чисельність особового складу, кількість боєприпасів, бронетехніки, авіації та ППО-ПРО, налагодженість логістики і всього іншого.

Налаштованість на швидкі ризиковані дії, що є профілем спецслужб, може загріти поганий жарт з потенційним головнокомандувачем. Звісно, я про загальні тенденції, а не про беззаперечний перебіг подій.

Замість висновків. Замість, тому що остаточні підсумки дає виключно фронт.

Так, призначення на головну посаду у ЗСУ серйозно впливає на хід бойових дій. Але не це є визначальним. Без вирішення принципових проблем, які я позначив штрих-пунктирно, в першу чергу, без ефективної мобілізації та інтенсифікації нашого ВПК, без приборкання корупції і непрофесіоналізму, перемоги не буде. А поразка виявиться спільною — і для військових, і для політиків, і для пересічних українців. 

Топ коментарі
+10
Між Зеленським та Залужним не може бути конфлікту у професійній сфері. Тому , що Залужний це військовий професіонал - а Зеленський , це комік , яки волею долі грає роль Верховного .
Не може головний актор художньої самодіяльності міської лікарні - прозповідати хірургу ,як вести операцію.

Поки народ не перестане толерувати брехню , корупцію, пустослів'я , вибирати на посади злодіїв та демагогів - не буде в цій країні перемоги .
Тільк обмеження виборчого права врятує демократії від зникнення
показати весь коментар
30.01.2024 13:32 Відповісти
+9
Не варто відмазувати цього огидного зрадника та ворюгу, підкацапника Зямбу Бонетряпа. Бо ж можна опинитися з ним в одній ямі, приваленим якоюсь недогнилою шаурмою. Саме так зараз думає більшість нардепів СН, яким обдурений народ дав шанс накрастися на два покоління, і які справедливо планують звалити з награбованим, не розділивши долі паскудного недомірка та його кацапських кураторів, які разом привели їх в цю точку
показати весь коментар
30.01.2024 13:20 Відповісти
+9
Давно підтримую так зване "відповідальге громадянство", яке передбачає обмеження виборчих прав для певних категорій громадян.
показати весь коментар
30.01.2024 13:37 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Не варто відмазувати цього огидного зрадника та ворюгу, підкацапника Зямбу Бонетряпа. Бо ж можна опинитися з ним в одній ямі, приваленим якоюсь недогнилою шаурмою. Саме так зараз думає більшість нардепів СН, яким обдурений народ дав шанс накрастися на два покоління, і які справедливо планують звалити з награбованим, не розділивши долі паскудного недомірка та його кацапських кураторів, які разом привели їх в цю точку
показати весь коментар
30.01.2024 13:20 Відповісти
Між Зеленським та Залужним не може бути конфлікту у професійній сфері. Тому , що Залужний це військовий професіонал - а Зеленський , це комік , яки волею долі грає роль Верховного .
Не може головний актор художньої самодіяльності міської лікарні - прозповідати хірургу ,як вести операцію.

Поки народ не перестане толерувати брехню , корупцію, пустослів'я , вибирати на посади злодіїв та демагогів - не буде в цій країні перемоги .
Тільк обмеження виборчого права врятує демократії від зникнення
показати весь коментар
30.01.2024 13:32 Відповісти
Давно підтримую так зване "відповідальге громадянство", яке передбачає обмеження виборчих прав для певних категорій громадян.
показати весь коментар
30.01.2024 13:37 Відповісти
.

Будьте готовим, пане Олександре, до того, що зараз у Ваш бік полетить дохолєри тапок, яєць та гнилих помідорів від прекраснодушних лібералів. Бо як же ж так?! Ви посягнули на самий фундамент їхньої демагогії!
...А згодом підтягнуться й "подоляцькі ПТУ-шники" - непорядок! Бо "73%" категорично не можна позбавляти права голосу!
показати весь коментар
30.01.2024 13:50 Відповісти
голосу - не треба позбавляти - хай горланять . Але право вибору - потрібно частково обмежувати, якщо людина не здатна відповідати за наслідки своїх вчинків .
показати весь коментар
30.01.2024 13:59 Відповісти
Вони й волатимуть - ніхто того в них не забере . Я про вибори. І про вибір.
показати весь коментар
30.01.2024 14:12 Відповісти
То я цинічно жартував))
показати весь коментар
30.01.2024 14:22 Відповісти
. Розумію.
показати весь коментар
30.01.2024 14:36 Відповісти
Ну то й що? Нехай белькочуть.
показати весь коментар
30.01.2024 14:03 Відповісти
Все залежить від масштабів...
показати весь коментар
30.01.2024 14:09 Відповісти
Ну потрібно повернунути словам їх первісний сенс - перейменувати "демократичні " країни в охлократичні . Охлос - тиранія юрби - і це не демократія ...
показати весь коментар
30.01.2024 14:25 Відповісти
Згідний та підтримую.
показати весь коментар
30.01.2024 14:37 Відповісти
чому ви так впевнені що вам його залишать?
ви воювали?
показати весь коментар
30.01.2024 21:29 Відповісти
Якщо це про мене, то нащо мені той мій голос? Як політтехнолог я оперую значно більшою кількістю голосів, чим мій власний.
показати весь коментар
31.01.2024 12:36 Відповісти
та у вас я бачу ще й манія величі 😁
показати весь коментар
31.01.2024 17:30 Відповісти
Согласен , пан Кочетков. Всеобщее избирательное право уже отжило. Возможность избирать власть должно быть не правом , а привилегией ! Избирать власть имеют привилегию только те, кто платит налоги ... поскольку избираемая власть распоряжается налогами тех, кто их платит. Стало быть те , кто еще не платит налоги по возрасту или другим причинам ( студенты и т.п. ) , а также неработающие пенсионеры не должны иметь возможность избирать власть , поскольку ими легко манипулировать ,обещая всякие послевыборные коврижки за счет тех, кто платит налоги. Где то так.
показати весь коментар
31.01.2024 00:59 Відповісти
Для початку перед голосуванням прямо на дільниці громадянин має скласти невеличкий екзамен - відповідь на 10 простих запитань, який підтверджує, що він розуміє, за що голосує, які повноваження у того депутата чи президента, і яка відповідальність. Щоб голосування було свідомим.
показати весь коментар
31.01.2024 12:34 Відповісти
Як це зробить технічно?
показати весь коментар
31.01.2024 12:46 Відповісти
і шо? кожен депутат кладе завжди на свої обіцянки як тільки обирається
показати весь коментар
31.01.2024 17:32 Відповісти
З цікавої свіжої думки в цьому дописі я побачив лише запитання "хтось у нашій політичній владі замислювався, чому у світі майже нема успішних прикладів, коли армію очолює колишній спецслужбовець?" з відповіддю на нього.
Помилкове, якщо не більше є твердження "якби відставка (Залужного) відбулася восени і була б наслідком невдалого наступу, то більшість суспільства це зрозуміла і сприйняла". Просто нагадаю, що восени вже була спроба номер раз, яку зірвав своїм дописом в FВ Ар'єв - навіть попри те, що потім вибачався, і тер свій допис; ну, так, як то кажуть "положено" в політичні боротьбі. І по-факту тоді суспільство не сприйняло такого рішення дермака ЄрЗе з відставкою, чим відклало його на ще не визначений термін. Суспільство вже тоді зрозуміло, що Генштаб не винуватий в провалі контрнаступу через відсутність обіцяного, але ненаданого ЗСУ озброєння (потреб того перелічувати не буду). А цього разу спробу номер два вже зривали п'ятеро чи навіть більше блогерів.
І, якщо вже говорити про розлучення - то більшість суспільства, ІМНО (добре, погоджусь з зебілами і адептами ЄрЗе - не все поголовно супільство) в такому разі вимагає відставки не Головнокомандувача, а Верховного. І дає собі звіт в тому, що саме Верховний і його ОПа винуваті в ******** проблемах ЗСУ (з комплектацією, з боєкомплектом, невчасним забезпеченням технікою від союзників, тощо - через провальну дипломатію); винувате навіть в тих же совкових взаємостосунках та порядках в нашій армії - хоча би тому, що ЄрЗе саме по собі наскрізь совкове, якщо не прокасапське.
показати весь коментар
30.01.2024 13:53 Відповісти
1.Стосовно перспектив Буланова. У 2014-му був приклад, коли керівник Управління державної служби охорони Гелетей очолив Міністерство оборони. Після цього був розгром українського війська під Іловайськом, не такий, як у римлян під Каннами, але капітулягські Мінські угоди стали наслідком саме цього розгрому.
2. Можна погоджуватись з Залужним, можна не погоджуватись, але зараз статус Залужного - не "батяня комбат", а "батько ЗСУ". Саме так його всі, і військо, і народ, і партнери України сприймають.
3. Концепція війни від ЗЕ - "достаточно перестать стрелять". Історик Голобородько має такий потужний пентіум у своїй голові, що ніяк не може зрозуміти, чому Ганнібал напав на Рим, Цезар розв'язав Гальську війну, а Гітлер - другу світову. З таким Верховним Головнокомандувачем Україні може бути тільки Гапець.
4. Треба шукати вихід із тієї ситуації, що склалася.
показати весь коментар
30.01.2024 14:44 Відповісти
Так, аналогія з Гелетеєм доречна, сам про це думав.
показати весь коментар
30.01.2024 14:56 Відповісти
як на мене, абсолютно недоречна.
Гелетей був міністром оборони, Залужний - Головнокомандувач ЗСУ, абсолютно різні задачі та повноваження.
до речі, керівництво АТО здійснював антитерористичний штаб СБУ з залученням ЗСУ, а не МО.
показати весь коментар
30.01.2024 15:39 Відповісти
1. Залужний - Головнокомандувач ЗСУ, які після подій 2014-го тривалий час розбудовували професійні військові.
2. І яке АТО? Хіба Гомер називає Ахіла і Гектара "терористами"?
3. Як можна розв'язати проблему, якщо відсутнє розуміння того, що відбувається.
показати весь коментар
30.01.2024 16:00 Відповісти
так, "Залужний - Головнокомандувач ЗСУ, які після подій 2014-го тривалий час розбудовували професійні військові.", і що, як це підтверджує вашу аналогію між міністром оборони гелетеєм та будановим на посаді Головкома ЗСУ?
АТО до того, що абсолютно незрозумілим є проведений вами зв'язок між гелетеєм та подіями в Іловайську. антитерорристичною операцією керував антитерористичний штаб, а не міністерство оборони.
за гомером, ахілесом та гектором ви втратили зв'язок з сьогоденням.
показати весь коментар
31.01.2024 11:15 Відповісти
1.Краще почитайте, які командири були у Римського війська в битві під Каннами, і Ви побачите, що нічого нового під Іловайськом не трапилось.
2. Стосовно Ахіла і Гектара, то Троянська війна (війна зміни часів) ні в якому разі не є антитерористичною операцією, і як антитеростична операція вона плануватися не може.
3. І не забувайте, що Томос українці отримали від греків, а не греки від українців. Гомер написав багато цікавого, на що українські борці з "терористами" уваги не звертали. Результат нам відомий.
показати весь коментар
31.01.2024 13:32 Відповісти
Ми - в Програмі. Поки все йде за планом. Попередньо є три версії всіх цих подій із тими ж фігурантами, але з дещо різними якостями і у різних комбінаціях. Мова йде про події: 1) від початку княжіння Рюрика у Новгороді до великого походу Віщого Олега; 2) смуту в Московії; 3) революційні події 100-літньої давнини.
По всьому цьому можна розрахувати траекторію руху і для наших часів. Але для цього треба було уважно дивитись не дебільний український серіал "Слуга народу", а пророчий американський фільм "Матриця". Між ними різниця, як між шматками асфальту і Хаймарсами.🤓
показати весь коментар
30.01.2024 15:09 Відповісти
"Насправді між Залужним і Зеленським існує серйозний конфлікт у професійній сфери. В баченні, як далі вести війну."
Вы когда это написали о чем думали? Какой "профессиональный" конфликт может быть между малопрофессиональным скоморохом и профессиональным военным?
Это как конфликт между хреновым сантехником и специалистом по квантовой физике.
показати весь коментар
30.01.2024 15:26 Відповісти
Знаєте Александр Кочетков,Ваша позиція як аналітика дуже розмазана , 🤡 не поганий, просто амбіційний інфальтивний , а Пан Залужний має недоліки , ці недоліки дуже хоче перевести в обвинувачення ...ні вашим ні нашим ,ніт читати Вас не цікаво більше не буду .зеленський ворог , не дурак , а агент фсб, для чесних людей це очевидно, це горе для України
показати весь коментар
30.01.2024 15:36 Відповісти
Найбільше горе саме від тих, хто не здатний думати. Тому для них все чорно-біле, і все завжди очевидно.
показати весь коментар
30.01.2024 15:54 Відповісти
Чорне чи біле вибір за людиною, я художник , люблю кольоровість ...але маніпуляцію по гасінню вогню розумію
показати весь коментар
30.01.2024 17:05 Відповісти
якась кострубата "аналітика" від "аналитика, политтехнолога".
"Зеленський частково згоден. Свідченням того спроба внести до Верховної Ради вкрай недолугий, каральний за суттю законопроект про мобілізацію, від якого у частини «Слуг» навіть пішли розмови про вихід з фракції. Президент потенційно готовий задля мобілізації втрачати свій суспільний рейтинг,..." Джерело:

та власне ні. не готовий зеленський втрачати свій рейтинг, саме тому ніякий законопроєкт зеленський не вносив, саме тому під час пресконференції наголосив, що новий "закон про мобілізацію" це вимога військових й їхня редакція.
саме тому, відповідальність за цей закон постійно перекладалась на військове керівництво.
саме тому зараз очікуємо на законопроєкт не від зеленського, а від МО.
де тут про "готовність втрачати рейтинг"?

"...він вимагає від головкома гарантій, що складна мобілізація призведе до переламу у ході бойових дій. Не хвацьких обіцянок, як з літним наступом - прорвемо ворожу оборону, переріжемо коридор по суходолу і п'ємо каву у Криму, а чогось більш вагомого." Джерело:

коли це Залужний давав такі хвацькі обіцянки (особливо про "каву в Криму"), коли це Залужний взагалі озвучував свої очікування від наступу та на які результати розраховує? я не згадаю, може атвор статті нагадає.

"Політики справедливо звинувачують військових у невиправданих втратах на полі бою." Джерело:

серйозно? чи це не ті політики, які не готувались до вторгнення, перерозподіляли гроші з армії на дороги; чи це не ті політики, які першими анонсували наступ та вимагали його якомога швидшого початку?
таке якесь, а не аналітика.
показати весь коментар
30.01.2024 15:52 Відповісти
сьогодні - "багатокольоровий" Але ким він тільки не був... Стверджує, що і з Рухом ще під проводом Чорновола співпрацював - може, й правда...
показати весь коментар
30.01.2024 19:51 Відповісти
Мені здається, що вся ця возня пов'язана із бажанням ЗЕ визначити відповідальним за мобілізацію Залужного, а той її навпаки перекладає на Верховного Головнокомандувача.
Було б краще, якби мобілізацією займався Залужний, бо ЗЕ з його "шашликами в має" просто пошлють. Але Залужний - не Верховний Головнокомандувач.
показати весь коментар
30.01.2024 20:47 Відповісти
Країною керує дЄрьмак. Зєля ніхто і ніщо. Тому слід це розглядати з позиції цілей дЄрьмака (агент Козир з батьком кацапським грушником).. в нього свої задачі і з задачами Залужного і народу України вони ніяк не співпадають.
показати весь коментар
30.01.2024 20:56 Відповісти
Україна збільшила борг за рік на 34 млрд дол. Тому Україна скоріше стане банкрутом, ніж відбудеться зміна головкому. А за банкрутство України несуть відповідальність не головком, а ЗЕ із Шмигалем.
показати весь коментар
30.01.2024 20:58 Відповісти
Буданов - це найгірший з існуючих претендентів на пост головнокомандуючого. Це дешевий фігляр який підсидів і зрадив свого командира, любить дешевий піар і нездатний керувати армією.
показати весь коментар
30.01.2024 21:36 Відповісти
..не своевременность - тяжкая драма, - где есть он и она..)
показати весь коментар
31.01.2024 00:14 Відповісти
Добре було би відправити в відставку не ЗАлужного а зеленського і не тільки відправити а і порушити кримінальну справу як за вагнерівців так і за здачу півдня.. Можна було би ще додати і Єрмака але цей номінально дивиться тільки за госп частиною ( разом з оборудками в МО). Останнього хіба що за створення злочинного угрупування і шахрайство .
показати весь коментар
31.01.2024 00:17 Відповісти
самое тупое, что может сделать тупой и завистливый Зеленский - это отправить популярного генерала Залужного в отставку
именно это он и сделает по указке своих тупых кремлёвских кукловодов
о последствиях узнаем на собственной шкуре
показати весь коментар
31.01.2024 10:10 Відповісти