9031 відвідувач онлайн
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Боротьба з корупцією та ті ж самі граблі

У боротьбі з корупцією ми знову всім суспільством наступили на одні й ті ж самі граблі. Ми стали боротися не з корупцією, а з корупціонерами.

Різниця в тому, що корупція – це рідина. Ти можеш налити її у склянку, або в графін, або просто на підлогу – вона залюбки прийме будь-яку форму, не змінивши обсяг. Ловити корупціонерів по одному – це просто витягати камінці з озера.

Так, це красиво, коли черговий гринкевич лежить в трусах на підлозі в наручниках. Суспільство аплодує, телеграм-канали постять новини з емоджи-блискавками, журналісти бʼються за інсайди з суду.

Але назавтра замість одного гринкевича буде інший. Озеро не змінить форму, якщо витягнути з нього камінець.

Боротьба з корупцією виглядає інакше. Вона нецікава суспільству. Там немає шоу. Спецназ не виламує нікому двері.

Просто якась звичайна людина з нецікавою посадою задає собі питання: а от, наприклад, як так виходить, що акцизних марок на алкоголь у нас щороку продається Х штук, а пляшок для алкоголю виробляється десь у півтора рази більше? Цифри трішечки не бʼються між собою. А як правило, коли цифри не бʼються, хтось стає більш заможним – і, як правило, незаконно.

Тому в теорії така людина має розібратись у ситуації (може, ми робимо стільки на експорт? або розбивається при транспортуванні? або скло масово тріскається при перепаді температур?), після чого зробити розрахунки і запропонувати рішення, як закрити схему. І все це буде відбуватися довго, нудно, і абсолютно нецікаво для глядачів. Цифри, доповіді, робочі групи – жодного шоу, жодних вибитих дверей, хіба що в курилку на перерві.

Але саме це і буде боротьбою з корупцією. Не з поодиноким корупціонером, чиє місце займе інший, а з системою, яка дає можливість чиновникам і силовикам закривати очі і відкривати гаманці.

Приклад з іншої галузі. Ти приводиш в порт танкер з дизельним паливом, куплений по ціні на біржі, плюс премія, плюс заплатити трейдеру, який його доставить морем. Всі ціни прозорі, все є в паперах, щодня так розвантажуються і завантажуються тисячі танкерів.

Але держава Україна, яка дивиться на тебе суворими очима енергетичного митника, повідомляє тобі, що ніяка біржа тут нікого не цікавить, а розмитнити тебе можуть тільки по тій ціні, яка у нього, митника, вказана на папірчику. Ну або можуть, але ось інший папірчик, і на ньому намальований вже не індикатив, а невеличка сума, яку йому треба передати у доларах США.

Тому що він, митник, чудово знає, що ти з твоїм танкером зараз висиш на ідеальній для корупції розтяжці. Або ти платиш офіційно, але по явно завищенному тарифу, який зʼїдає не тільки твій прибуток, а і бажання займатись бізнесом в Україні, або даєш хабар, який менше, ніж переплата. Часу в тебе немає, бо кожен зайвий день простою неразвантаженого танкера у порту вартує тобі від 5 до 15 тисяч доларів – на танкер черга, він має працювати і приносити гроші власнику.

І ти ідеш і платиш. Бо закон дає митному чиновнику таку владу.

Так, його можна затримати в момент отримання хабаря. Можна крутити йому руки, можна судити і навіть посадити у тюрму. Але наступного дня там буде працювати інший чиновник. І робити він буде то саме. Бо корупціонер змінився, а корупція залишилась.

А можна примусово вирішити на рівні держави, що розмитнення відбувається виключно по ціні на міжнародній біржі. Або середній ціні на декількох біржах. Ані копійкою дешевше, ані копійкою дорожче. І все. І влада чиновника розчинилася у повітрі. І корупції – принаймні тут, у цьому вузькому питанні – більше не буде. Ще й можна буде скоротити декілька десятків митників, бо роботи з папірцями стало менше.

Але це довго, муторно і нецікаво. І без шоу.

Тому не дивуйтесь, коли затримання корупціонерів продовжуватимуться роками і десятиліттями. Камінці не змінять форму озера.

Це озеро можна тільки осушити.

Топ коментарі
+9
Цікаво - у Нідерландах теж розстрілювали? А у Канаді?
Я дуже добре пом'ятаю, як у 98-му році "привчали" водіїв у Києві перепускати пішоходів на переходах.
Майже біля кожного переходу стояв "гаєць". І кожного, хто не перепустив пішохода, зупиняв і ... Ні, не штрафував.
Просто стояв 10-15 хвилин і нудно розповідав, що пішоходів треба пропускати згідно такого-то пункту ПДР і взагалі "за жисть".
І отак за день тебе разів 5-10 зупинять - і ти вже починаєш придивлятись до тих переходів...
І ще я дуже добре пом'ятаю, як через півроку тієї "акції" мені сигналили в спину у Вінниці, Одесі чи Львові, куди ця "дресировка" тоді ще не дісталась.
Бо я вже рефлекторно перепускав пішоходів, а це дуже дратувало місцевих водіїв.
Що до "розстрілювати".
Вважаю, що треба втілювати для потенційних корупціонерів систему контролю відповідності статків і витрат. Тобто як у тих же Штатах.
Там ти хріна купиш собі навіть нове авто, якщо по розрахунках податкової в тебе не може бути на то грошей. Згадайте, за що посадили Аль Капоне.
Тобто отримувати відкати і хабарі повинно бути невигідно. Але це тільки одна сторона - кнут. А повинен бути ще й смаколик. Люди хочуть купляти нові авто. Але не мають на то одразу усі гроші. Вихід? Все дуже просто - кредити під 1-2% річних, як у цивільних країнах.
Але то тільки верхівка айсберга, то дуже довгий шлях....
показати весь коментар
03.02.2024 17:04 Відповісти
+6
Ви ніколи не працювали в бізнесі. І для вас слова Гудименка "Або ти платиш офіційно, але по явно завищенному тарифу, який зʼїдає не тільки твій прибуток, а і бажання займатись бізнесом в Україні, або даєш хабар, який менше, ніж переплата. Часу в тебе немає, бо кожен зайвий день простою неразвантаженого танкера у порту вартує тобі від 5 до 15 тисяч доларів - на танкер черга, він має працювати і приносити гроші власнику" - пустий звук.
показати весь коментар
03.02.2024 17:01 Відповісти
+5
Ну, тут не погоджусь.
Як русня подолала хвилю захоплення заручників на своїй території?
Послідовно знищувала терористів разом з заручниками.
І невдовзі стало зрозуміло: захоплення заручників на росії - марна справа.
Ще можна згадати, чому німці законослухняні. Тому що при Шикльгрубері зайшов в один трамвай патруль, вивів усіх безквиткових і просто розстріляв біля найближчої стіни.
Там має бути і з корупцією.
Коли кожне спіймане тіло реально сидітиме, а не відмажеться, то бажаючих зіграти в цю азартну гру буде радикально менше.
Спочатку закон має силу лише завдяки страху покарання.
Це вже потім починає працювати "тут всі закон поважають, значить, і мені потрібно".
показати весь коментар
03.02.2024 16:36 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Як швидко і дешево подолати корупцію в Україні? Як безболісно позбутись у вищій владі тих, хто зайшов туди для власного і кума-свата-брата збагачення? Для цього має діяти особливий порядок придбання чиновниками вищих рангів у власність майна, як майна приватного.
Деталі від https://x.com/_thin_red_line_/status/1701508836064989644?s=20 джерела - нижче:

показати весь коментар
03.02.2024 16:18 Відповісти
1. Презумпція.

2. У декларації вказується "посада з корупційними ризиками".
показати весь коментар
04.02.2024 12:08 Відповісти
Ви акцентували увагу на базових юридичних факторах, які реалізують дану реформу у правовій сфері !
Тож, по-перше: оскільки йдеться саме про цивільні правовідносини, то в даному випадку діє "презумпція непровомірності нажитого цінного майна" спеціальним суб'єктом (по-аналогії з презумпцією вини володільця джерела підвищеної небезпеки при заподіянні шкоди).
А по-друге: створення реєстру корупціогенних посад - це необхідний інструмент реалізації даної реформи антикорупційного законодавства.
Натомість, показники декларації певного су'єкта декларування вказують на його внутрішнє відношення і самодисципліну в аспекті нормативних вимог щодо прозорості і доброчесності.
показати весь коментар
04.02.2024 15:20 Відповісти
* набутого майна
показати весь коментар
04.02.2024 15:22 Відповісти


То це вже є в інструкціях і алгоритмах НАЗК вже років 5-7. Вони декларації перевіряють.
І що, ми бачимо масштабний результат ? Пишуть, що передають у суд, і воно там лежить.

Аж тут з*являється черговий "Князєв". Це ж треба так вскочити - голова Верх. Суду країни, узяв у подарунок квартиру !!!!!!!!!

показати весь коментар
04.02.2024 18:01 Відповісти
Ну, тут не погоджусь.
Як русня подолала хвилю захоплення заручників на своїй території?
Послідовно знищувала терористів разом з заручниками.
І невдовзі стало зрозуміло: захоплення заручників на росії - марна справа.
Ще можна згадати, чому німці законослухняні. Тому що при Шикльгрубері зайшов в один трамвай патруль, вивів усіх безквиткових і просто розстріляв біля найближчої стіни.
Там має бути і з корупцією.
Коли кожне спіймане тіло реально сидітиме, а не відмажеться, то бажаючих зіграти в цю азартну гру буде радикально менше.
Спочатку закон має силу лише завдяки страху покарання.
Це вже потім починає працювати "тут всі закон поважають, значить, і мені потрібно".
показати весь коментар
03.02.2024 16:36 Відповісти
Цікаво - у Нідерландах теж розстрілювали? А у Канаді?
Я дуже добре пом'ятаю, як у 98-му році "привчали" водіїв у Києві перепускати пішоходів на переходах.
Майже біля кожного переходу стояв "гаєць". І кожного, хто не перепустив пішохода, зупиняв і ... Ні, не штрафував.
Просто стояв 10-15 хвилин і нудно розповідав, що пішоходів треба пропускати згідно такого-то пункту ПДР і взагалі "за жисть".
І отак за день тебе разів 5-10 зупинять - і ти вже починаєш придивлятись до тих переходів...
І ще я дуже добре пом'ятаю, як через півроку тієї "акції" мені сигналили в спину у Вінниці, Одесі чи Львові, куди ця "дресировка" тоді ще не дісталась.
Бо я вже рефлекторно перепускав пішоходів, а це дуже дратувало місцевих водіїв.
Що до "розстрілювати".
Вважаю, що треба втілювати для потенційних корупціонерів систему контролю відповідності статків і витрат. Тобто як у тих же Штатах.
Там ти хріна купиш собі навіть нове авто, якщо по розрахунках податкової в тебе не може бути на то грошей. Згадайте, за що посадили Аль Капоне.
Тобто отримувати відкати і хабарі повинно бути невигідно. Але це тільки одна сторона - кнут. А повинен бути ще й смаколик. Люди хочуть купляти нові авто. Але не мають на то одразу усі гроші. Вихід? Все дуже просто - кредити під 1-2% річних, як у цивільних країнах.
Але то тільки верхівка айсберга, то дуже довгий шлях....
показати весь коментар
03.02.2024 17:04 Відповісти
То це вже є в інструкціях і алгоритмах НАЗК вже років 5-7. Вони декларації перевіряють.
І що, ми бачимо масштабний результат ? Пишуть, що передають у суд, і воно там лежить.

Аж тут з*являється черговий "Князєв". Це ж треба так вскочити - голова Верх. Суду країни, узяв у подарунок квартиру !!!!!!!!!
показати весь коментар
04.02.2024 12:13 Відповісти
Я про те, що поки немає реального покарання, будь-які закони безглузді.
показати весь коментар
04.02.2024 17:40 Відповісти
Зі всією повагою. Не дивно, що пан Гудименко є головою об'єднання "Мрія" (Це жарт, якщо що)

Ідея про те, що треба прибирати механізми корупції не нова. Ніби наприймати якихось "правильних"законів - і корупції не буде. Ага, було вже. По-перше, саме ті, хто в Україні приймають закони, якраз і є корупціонерами і казнокрадами, організаторами і бенефіціарами схем. Чи пан Юрій не знає, що з кожного хабаря, наприклад на митниці, йдуть відрахування до самого верху? Закони і різні підзаконні акти якраз і спрямовані на корупцію. По-друге, навіть сьогодні, при усій недосконалості законодавчого поля, більшість корупційних дій проходять з порушенням закону. Тобто митник, який тягне із розмитненням щось таки порушує. По-третє, не треба забувати і про іншу сторону хабаря - про тих, хто його дає. Завжди будуть ділки, які за хабар захочуть чогось для себе. На тій же митниці за хабар провезти першосортний товар по ціні третьосортного, тощо.
Стільки, скільки буде існувати людський фактор, буде існувати корупція. Бо корупція це відображення загального морального стану суспільства. Корупція зникне тоді, коли на вимогу про хабар чиновник буде отримувати не хабар, а в морду. Поки кілька сотен митників на пукті пропуску будуть спокійнісінько тероризувати сотні тисяч перевізників - доти нічого не зміниться. Як казав один політик - нас, порядних більше. Але ми чи від страху, чи за інерцією повтягували язики в дупу і слухняно несемо хабарі. Корупція буде існувати стільки скільки будуть існувати люди, які їх слухняно дають.
показати весь коментар
03.02.2024 16:45 Відповісти
Ви ніколи не працювали в бізнесі. І для вас слова Гудименка "Або ти платиш офіційно, але по явно завищенному тарифу, який зʼїдає не тільки твій прибуток, а і бажання займатись бізнесом в Україні, або даєш хабар, який менше, ніж переплата. Часу в тебе немає, бо кожен зайвий день простою неразвантаженого танкера у порту вартує тобі від 5 до 15 тисяч доларів - на танкер черга, він має працювати і приносити гроші власнику" - пустий звук.
показати весь коментар
03.02.2024 17:01 Відповісти
Якраз все навпаки. Я занадто багато працював у бізнесі.

І точно знаю, що це саме для Вас плазувати перед чиновником з хабарем в зубах замість дати в морду - нормальна позиція. Тисячі "бізнесменів" так і роблять - покірно дають хабарі.
показати весь коментар
03.02.2024 17:33 Відповісти
Ну й станеш банкрутом. Та й все. ОК, є інший спосіб - твій дах повище позвонить на митницю і накостиляє місцевій банді. Все решта - фанаберії. Іди судись 100500 років, ггг, поки в держдурдом не потрапиш жебраком.
показати весь коментар
04.02.2024 09:30 Відповісти
Кругова корупційна порука чиновників - це стіна, яку не можна проломити камланням. Невеличка купка держчиновників одного рівня об'єднуються в банду: митник, сбу, прокурор, суддя, поліціянт, податківець, очільник місцевої влади + декілька уголовних морд з андеграунду - членів банди не багато. Писати скарги на одного члена банди іншому члену - пусте. Мінімум податківець пригепає, або сбу, або і братки з битами за наводкою мусорів. І над цим майорить парасолька Верховної Зради, Кабміну та ОП - утримуючих всеукраїнського общака. Ця схема до досконалості була доведена при януковичі.
І як її зламали? Камланням про різні хороші закони? Ні. Таки спромоглися дати в морду. Але потім розпрягли коні і полягали спочивати. А "бізнес" замість підхопити тему, за звичкою поніс хабарі чиновникам.
Головні г*внюки - це так званий "великий бізнес". Зараз почали прозрівати, підписувати якісь "маніфести-42". А до того десятиліттями слухняно носили валізи.
Бізнесмен, який покірно несе хабар - ніяка не жертва.
Це безхребетний слизняк, який труситься за свої гроші. Революції починаються тільки тоді, коли людям вже нічого втрачати. Але це не про українських "бізнесменів", які за своє бабло завжди продавали свободу і честь (не всі, звісно).
Скоро в Україні буде революція. Але це нікому не сподобається.
показати весь коментар
04.02.2024 10:25 Відповісти
Тут Гудименко ще не наголосив, що за простій танкера в порту під розвантаженням бізнесмен також має заплатити чималенькі штрафи судовласнику...
показати весь коментар
03.02.2024 17:04 Відповісти
Просто подивіться хто автор і коли це було надруковано.
https://news.obozrevatel.com/abroad/kak-amerikantsyi-poboroli-korruptsiyu.htm
показати весь коментар
03.02.2024 17:05 Відповісти
В результате антикоррупционного расследования специальных прокуроров Минюста и ФБР в 1973 году вице-президент США Спиро Агню подал в отставку. Президент США Ричард Никсон в 1974-м году также был вынужден подать в отставку,

Но спустя 5 лет после начала расследований, в 1929 году, впервые в американской истории министр правительства Альберт Фолл был признан виновным в коррупции, приговорен к 1 году тюрьмы и штрафу в 100 тысяч долларов. Взяткодатель - нефтепромышленник Гарри Синклер, отказался давать показания против Фолла и сотрудничать со следствием - и получил полгода тюрьмы за неуважение к суду и также заплатил 100 тысяч долларов.

Якось так воно і у нас тягнеться. І результати доволі неоднозначні. Адже пройшов час і закони, стуктури і процедури удосконалювалися. Злочевський пішов на угоду і заплатив штрафи 220 і 550 млн; Насіров наче на фініші за хабар 770 млн. грн.; Князєву (с...ка) таки змогли зменшити заставу з 50 млн до 18 і він вийшов з СІЗО (під заставу).
показати весь коментар
04.02.2024 12:29 Відповісти
Трамп і Манафорт- яскравий приклад "відсутності" корупції в США. Було та загуло.
показати весь коментар
04.02.2024 18:02 Відповісти
Ви забули , що в нас війна на виживання! Яка може бути корупція? Коли йдеться про зникнення зі світової карти України і геноцид українців, як нації. Не повинно бути ніякої корупції! Тільки відповідальність ВСІХ посадових осіб, причетних до корупції ! Ніяких поблажок корупціонерам ! Тільки страх перед покаранням за корупцію може зупинити тотальну злочинність. Якщо Україна , як ДЕРЖАВА , яка має таких чудових воїнів, не приборкає посадовців-корупціонерів, то ми програємо цю війну...Яке буде покарання за корупцію,особливо у великих маштабах,яких ми бачимо постійно, залежить від політичної волі вищих керівників. Чи це буде розстріл,як у Китаї, чи пожиттєве , як в демократичних країнах, але з цим щось потрібно робити, інакше нам не вижити...
показати весь коментар
03.02.2024 17:32 Відповісти
голова ВС Князєв ??? С...ка ... куда далі ??

І не побоявся. Або якось воно у нього "на автоматі" вийшло ?? Він мені одразу, с...ка, не сподобався, щось таке в образі було, підле.
показати весь коментар
04.02.2024 12:32 Відповісти
Украинцы живут словно они одни в мире
Все изобретают заново - в украинском варианте
На ФИГА?
Все давно уже придумано
Осталось сделать в Украине то, что уже давно делают все нормальные
Страны и люди
И пойти есть борщ
Украинский!!!!
показати весь коментар
03.02.2024 17:33 Відповісти
Угу ... згадаймо Італію. Вони 60 років вигрібали корупцію. В реалі, з великою кількістю жертв серед працівників правоохоронної системи - слідчі, судді, прокурори.
показати весь коментар
04.02.2024 12:34 Відповісти
Так и есть
Потому что они,как и украинцы,
Выгребали коррупцию не по правилам
А в своем обычном
итальянско- муссолинском варианте
показати весь коментар
04.02.2024 13:04 Відповісти


Просто подивіться хто автор і коли це було надруковано.
https://news.obozrevatel.com/abroad/kak-amerikantsyi-poboroli-korruptsiyu.htm

А який той стиль насправді повинен бути ? От, амерський. Навряд чи сильно відмінний чимочь.
показати весь коментар
04.02.2024 16:35 Відповісти
Йолопе! Ти верзеш нісенітницю 👎
В усіх країнах світу, корупція має конкретні обличчя і імена:
показати весь коментар
03.02.2024 18:10 Відповісти
главноечтонепорошенко
показати весь коментар
03.02.2024 18:55 Відповісти
Любителі "простих рішень"
показати весь коментар
03.02.2024 21:46 Відповісти
"...Просто якась звичайна людина з нецікавою посадою задає собі питання: ..."
-------------------------

Отже, ця людина ставить запитання: коли ж то вже я почну "працювати" на себе, не заносячи за своє працевлаштування наверх? Гай-гай, мабуть ніколи. Тому треба буде не помічати, коли навіть пляшок буде в 100 разів більше, ніж акцизних марок...
показати весь коментар
03.02.2024 19:25 Відповісти
І ще одне. Які, ku*wa, акцизні марки, коли до останніх днів в Україні велася масова торгівля цигарками без жодних акцизних марок.

Легально велася. Тут навіть аналітиків не треба, а лише щоб поліціянт виконав свої обов'язки.

Але він не може, бо знає, що з цих цигаркових кіосків годується сам блаЗЄнський.
показати весь коментар
03.02.2024 19:28 Відповісти
Конкретно зараз можна сміло розстрілювати. Просто у нас війна, а влада, яка по закону має бути у військових, і досі у якихось обірванців та ларьочників.
показати весь коментар
03.02.2024 20:45 Відповісти
Мафія діє значно ефективніше тих нещасних військових(
показати весь коментар
04.02.2024 09:31 Відповісти
показати весь коментар
04.02.2024 10:24 Відповісти
Одні теревені ні про що... Усі знають, що наразі будуть боротся лише з поодинокими випадками боротьби ( наприклад якимись чесними журналістами ) з тією ж корупцією. Але на словах боротьба буде з кожного мікрофона......
показати весь коментар
04.02.2024 14:01 Відповісти
Ми не позбудимось корупції, поки в ОП сидять татарови, шурми, єрмаки й інша шваль. Не для того вони йшли у владу.
показати весь коментар
04.02.2024 15:06 Відповісти
Так. А хто знає , в Грузії є корупція ?
показати весь коментар
05.02.2024 00:00 Відповісти