8186 відвідувачів онлайн
6 222 36
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Не перетворитись на зграю

Не перетворитись на зграю

Природньо, що під час загрози індивіди, що належать до певної спільноти, гуртуються у зграї. Так підказує інстинкт виживання. Зграї легше відбитись від ворога, аніж одинаку. Тому війна перетворює нації на зграї, де маркер свій-чужий стає важливішим за вододіл між добром і злом. Етика на війні поступається ідентичності. Бо на війні виграють ресурси та організація, а не моральна правда. На жаль...

Звідси й таке гіперболізоване акцентування на маркерах своєї спільноти-зграї: герб, гімн, прапор, мова, віра... Маркерах, які дозволяють безпомильно відрізнити свого від чужого. Звідси й гіпертрофоване значення ватажка, який є одним із символів та структуруючих елементів зграї (яка завжди вертикально інтегрована), та лояльності до нього.

Але засаднича проблема та виклик "озграєння" полягає в тому, що не належність до зграї перетворює тварину на людину. Людина – це, за Арестотелем, ζῷον πολιτικόν – політична тварина. Але політична (від πόλις – місто-держава) не дорівнює зграйна. Перетворення політеї (політично організованого суспільства з його балансом приватного і спільного) на зграю – це завжди деградація. Іноді вона допомагає вижити, але ніколи – стати кращим.

Саме "озграєння" є одною з найнебезпечніших пасток, в яку вже втрапили чимало українців. І це коли (будемо щирі) ще не дуже боляче. Справді боляче було нашим дідам і прадідам на війні, де за день могли вбивати 15 (як в перебігу Харківської операції 1942 року) і більше тисяч солдат тільки з одного боку...

Якщо орда перетворить нас на зграю під жовто-блакитним прапором – ми програли. Бо тоді зникне наш основний козир – моральна правда. А в герці двох зграй світ напевно підтримає сильнішу, як підтримав сталінський СРСР в трагічному двобої із нацистською Німеччиною....

Дякувати Богові, перетворення людської спільноти на зграю не є фатумом. Це вибір вільних істот, якому можна – і треба – запобігти. І одна з ознак, що людина відмовляється ставати зграйною істотою, – це вміння прощати і бачити людину навіть у чужій зграї.

Всесвітно відомий психіатр і австрійський єврей Віктор Франкл, у якого в концентраційних таборах загинули найближчі люди і який сам чудом вижив у таборах Терезієнштадт та Освенцим, в 50-ту річницю аншлюзу Австрії Третім Райхом виголосив у Відні промову, яку б мали вивчати в українських школах як протиотруту від ненависті та ресентименту:

"Шановний пане мер, шановні мешканці Відня! Сподіваюсь, ви мене зрозумієте, якщо зараз у цей час спомину, я попрошу вас разом зі мною згадати мого батька, який загинув у Терезінському гетто, мого брата, що помер у Освенцимі, мою мати, яка загинула там само у газовій камері, та мою першу жінку, яка в молодому віці була вбита в концтаборі Берген-Бельзен...

Я однак прошу вас не очікувати від мене слів ненависті. Кого мені ненавидіти? Я знав тільки жертв – я не знав агресорів, принаймні не знав їх особисто, а звинувачення когось не особисто, а колективно для мене є категорично неприйнятним. Колективної провини не існує!

Повірте мені: я говорю це сьогодні, я говорив це відтоді, як звільнився зі свого останнього концтабору. Я переконаний, що колективно звинувачувати мешканців Австрії, яким сьогодні від нуля до пʼятдесяти, – це злочин та божевілля. Або, якщо говорити у психіатричних термінах, це було б злочином, якщо б це не було божевіллям, а до того ж – рецидивом соціалістичної ідеології "колективної провини".

Добре було б донести це до тих, хто певен, що в них є право закликати когось відчувати провину чи навіть сором за те, що людина робила (чи не робила) САМА, але за те, що лежить на совісті її батьків чи навіть батьків батьків...

[...] В більшості усі люди – опортуністи. Вони мали протистати [злу]. І я з вами згоден. Але, будь ласка, візьміть до уваги одну річ: спротив завжди передбачає героїзм. А героїзм, на мою думку, людина може вимагати тільки від однієї істоти – себе самої.

І ті, хто скажуть, що людина мала обрати увʼязнення замість співпраці з нацистами, також абсолютно праві. Але сказати таке має право лише та людина, яка своїм прикладом довела, що вона обрала концтабір, аби не зрадити себе та своїх переконань.

[...] в реальності існує лише дві людських "раси". "Раса" порядних людей і "раса" покидьків, і ця расова сегрегація проходить через усі народи. А всередині кожної нації – через усі партії та різні спільноти. Навіть у концтаборах, навіть серед есесівців, час від часу потрапляли напівпорядні люди. Так само як і з іншого боку, серед соратників можуть трапитися негідники.

Небезпека чигає на нас в іншому місці. Порядних люди у меншості, їх завжди було менше та, гадаю, так буде й в майбутньому. Небезпека виникає тоді, коли режим чи політична система підносить покидьків чи, іншими словами, дозволяє аморальній верхівці нації здійснювати контроль. Це справжня небезпека. І жодна нація апріорі не застрахована від цієї загрози. Тому насмілюсь стверджувати, що, в принципі, кожен народ може здійснити Голокост..."

Плекаючи своє, головне не перетворитися на зграю. Плекаючи в собі українську ідентичність, головне не загубити в собі людину. Перетворюючи свій біль і праведний гнів на лють, слід памʼятати, що лють випалює все навколо – і тільки любов зцілює та перетворює руїни на квітучий сад...

Топ коментарі
+16
"Якщо орда перетворить нас на зграю під жовто-блакитним прапором - ми програли."

Ой як цікаво скиглить пан Друзенко ... щось плете про жовто-блакитну зграю .

Та Україна вже ПРОГРАЛА ... якщо порівнювати стан України на початку 2019 року ( таку ЦЬОМУ передавав на стадіоні Папередник ) з сьогоднішнім станом , який ще продовжується погіршуватися!

А може , пан Друзенко , не треба балакати про жовто-блакитну зграю ... може треба починати з нагадування про ЗЕЛЕНУ ЗГРАЮ , яка яка перед виборами 2019 року нацькована телеканалами Хасид-ТВ шматувала на частини нормального політика-державника на користь, як тепер з'ясувалося, ліквідатора України формату 2015 року (Мінськ-2).

А чи не був пан Друзенко частиною той ЗЕЛЕНОЇ ЗГРАЇ ?

Звісно був ... а тепер скиглить та скиглить .

Не скиглити треба , пане , а каятись . А каятись треба щиро ... може тоді прощення буде від Господа!
показати весь коментар
19.05.2024 10:36
+15
Єднання українців для відсічі ворогу - "гуртування у зграю".
На війні перемагає "не моральнв правда".
Герб, гімн, прапор, мова, віра - "маркери спільноти-зграї".
Від українців слід "не очікувати ... слів ненависті". І справді - ну кого ж нам ненавидіти ?
"Кожен народ може здійснити Голокост" - це що і про Україну і українців теж ?!
І все у такому ж дусі. Жесть. Слів немає.

Але у цій купі лайна знайшлася перлина:

"...Небезпека виникає тоді, коли режим чи політична система підносить покидьків чи, іншими словами, дозволяє аморальній верхівці нації здійснювати контроль..."

Добре сказано про зелених гнид на чолі із москальським прихвостнем Зеленським.
показати весь коментар
19.05.2024 10:04
+14
Скоріше, Україна не сама програла, її знищила зелена потолоч. Бо порівняти Україну часів Пороха і цю зелену руїну - просто неможливо. Майбутнього у нинішньюї "країни мрій зеленського", під керівництвом 5-6 менеджерів та незламно-потужного Лідора, просто немає.
показати весь коментар
19.05.2024 10:45
Коментувати
Сортувати:
Щось все задуже загально. Не зрозуміла, що хотів донести автор в українських реаліях. Що якщо ми гуртуємося навколо таких цінностей як мова, прапор, герб, то ми програли? Щось мені такі маніпуляції не дуже подобаються.
показати весь коментар
19.05.2024 10:04 Відповісти
У Гєні черговий приступ шизофренії, вихід для нього у графоманстві. Він лікюється писанининою, а ви читайте і шукайте змістів
показати весь коментар
19.05.2024 13:34 Відповісти
Автор мав на увазі шо треба гуртуватися навколо такого інтелектуального вошьдя як він, а не навколо всяких патріотів. Бо він же набагато краще!
показати весь коментар
19.05.2024 15:40 Відповісти
Він вже Ж СВІДОМО , напропагандував голосувати за ЗЕІУДУ , яка під час війни був …, а ойго 4*ухилянтом , і казало :» молодці , що віджали танк у ЗСУ, мабуть він був їм нужнішим « , « РФ просто двігает граніци вперед « , « війна потрібна тільки Порошенко» , « дагаварімся ПААСЕРЕДІНЕ», а СКУМБРІЯ була внесена в « Миротворець» за здачу ТЕРРОРИСТАМ пересування ЗСУ» ! ОЙМУ ВОВА , «ЗУБ ДАВАВ «, що хуже не БУДЕТ !
показати весь коментар
19.05.2024 16:17 Відповісти
Єднання українців для відсічі ворогу - "гуртування у зграю".
На війні перемагає "не моральнв правда".
Герб, гімн, прапор, мова, віра - "маркери спільноти-зграї".
Від українців слід "не очікувати ... слів ненависті". І справді - ну кого ж нам ненавидіти ?
"Кожен народ може здійснити Голокост" - це що і про Україну і українців теж ?!
І все у такому ж дусі. Жесть. Слів немає.

Але у цій купі лайна знайшлася перлина:

"...Небезпека виникає тоді, коли режим чи політична система підносить покидьків чи, іншими словами, дозволяє аморальній верхівці нації здійснювати контроль..."

Добре сказано про зелених гнид на чолі із москальським прихвостнем Зеленським.
показати весь коментар
19.05.2024 10:04 Відповісти
"Якщо орда перетворить нас на зграю під жовто-блакитним прапором - ми програли."

Ой як цікаво скиглить пан Друзенко ... щось плете про жовто-блакитну зграю .

Та Україна вже ПРОГРАЛА ... якщо порівнювати стан України на початку 2019 року ( таку ЦЬОМУ передавав на стадіоні Папередник ) з сьогоднішнім станом , який ще продовжується погіршуватися!

А може , пан Друзенко , не треба балакати про жовто-блакитну зграю ... може треба починати з нагадування про ЗЕЛЕНУ ЗГРАЮ , яка яка перед виборами 2019 року нацькована телеканалами Хасид-ТВ шматувала на частини нормального політика-державника на користь, як тепер з'ясувалося, ліквідатора України формату 2015 року (Мінськ-2).

А чи не був пан Друзенко частиною той ЗЕЛЕНОЇ ЗГРАЇ ?

Звісно був ... а тепер скиглить та скиглить .

Не скиглити треба , пане , а каятись . А каятись треба щиро ... може тоді прощення буде від Господа!
показати весь коментар
19.05.2024 10:36 Відповісти
Скоріше, Україна не сама програла, її знищила зелена потолоч. Бо порівняти Україну часів Пороха і цю зелену руїну - просто неможливо. Майбутнього у нинішньюї "країни мрій зеленського", під керівництвом 5-6 менеджерів та незламно-потужного Лідора, просто немає.
показати весь коментар
19.05.2024 10:45 Відповісти
Іноді краще лікувати ніж говорити .Це про автора ))
показати весь коментар
19.05.2024 10:46 Відповісти
Кому лікувати,кого? Цьому Друзенку? Він за фахом якийсь філософ-соціолог,очевидно на гроші Бєні очолив якихось Госпітальєрів. До речі,крім Друзенка ще хтось знає про цей медичний підрозділ?
показати весь коментар
19.05.2024 10:56 Відповісти
помилився. він юрист,закінчив якусь приватну бурсу,все життя-в різних грантових шарашкіних конторах провів....спеціальності і профдосвіду в ній не має. грантоїд-балаболка.
показати весь коментар
19.05.2024 11:00 Відповісти
Ще забули, який заховав сина медика з невісткою за кордоном, щоб інші сини вмирали в окопах, а він робить собі собі кар'єрку, ліз без фаху і юрдосвіду в цілі судді Конституційного суду, не проліз, ліз в керівництво Томосу (ото була б йому манна, проповідуй козляча бородка до несхочу)
показати весь коментар
19.05.2024 14:53 Відповісти
Але ж саме Друзенко серед перших перетворював українців на зграю у 2018-19 роках, ********** з телевізора тодішню владу. Але слів каяття од нього не почуто. Як і щирої критики перепрезидента, тощо. То хто кому Аристотель?
показати весь коментар
19.05.2024 12:26 Відповісти
можливо, я достатньо розумний, або нескінченно тупий, але, не можу осилити оці каракулі про все і ні про що.
показати весь коментар
19.05.2024 12:46 Відповісти
Та годі Вам, не кажіть , що не можете, це неправда.
показати весь коментар
19.05.2024 13:25 Відповісти
вєк волі нєвідать! зуб даю!
показати весь коментар
19.05.2024 13:31 Відповісти
Пан Друзенко, про ваше скиглення та песимізм я вам вище написав , а забув про ГОЛОВНЕ.

Пан Друзенко, треба було почати не з скиглення про "жовто-блакитну зграю" , а з поздровлень "мудрого наріда73%" с 5-річчям Великой Перемоги над Щікалядним Борігой та закінченням для "мудрого наріда" злиденного життя , яким він жив всі попередні 5 років за влади цьго Мародера на Крові ( пам'ятаю ЗЕгасло - "21 квітня - кінець епохи бідності!" ).

Завтра, 20 травня, віповняється 5 років , як вдень 20 травня 2019 року "мудрий нарід73%" радісно спостерігав за тим , як його обранець, він же Найвеличніший Лідер ********** В.О. Зеленський поклавши руку на Конституцїю України присягнув зберігати її та не порушувати ... після чого одразу витягнув те ,чим він грав на піаніно , одразу цю Конституцію згвалтував під телекамери та бурхливаі оплески "мудрого наріда73%" ... я, каже, розпускаю Верховну Раду, хоча в Конституції заборонялось розпускати ВР за рік до чергових виборів . Але "мудрий нарід73%" так "втомився" від війни та життя , які всі 5 років були за Папередника , що щиро зрадів згвалтуіванню Конституції та початку нового квартально-серіального життя за Веселого Хлопчиська, якого абсолютно свідомо та з гарним настроєм обрав Президентом своєї злиденної країни.

Вас , пане Друзенко, також поздоровляю з цим Великим Святом. Але хотілось би знати , в якому ви зараз перебуваєте настрії? 5 років тому ви, пане Друзенко, ще були в мерзенній "шоколадній" Україні, де Папередник добряче заробляв на війні з 2014 року, робив цукерки на своїй фабриці у Ліпецьку, був відомим алкашом та ще й свого брата вбив ( була така цікава інформація на телеканалах Хасид-ТВ , коли вони впарювали "мудрому наріду73%" цього веселого хлопчиська в якості нового Президента замість кривавого Шоколадного Злодія) ... а зараз як вам ,пане , почувається ? Не розумію вашого скиглення ... ви ж 5 років тому перемогли разом з "мудрим нарідом73%"!?

Всіх ЗЕЛЯбобиків я також поздоровляю з завтрішнім святом ... можете завтра добряче накатити за здоров'я Військового Вождя , особливо за гарний стан його носа, звідки він черпає свій гарний настрій . Десь так.
показати весь коментар
19.05.2024 12:49 Відповісти
А який був "сміливий " автор до 2019р. ? Так любив оббріхувати Порошенко і всі ті події. А тепер вдарився в історію-філософії Пане--на коліна і проси вибачення в тих кого оббріхував Довіри і поваги до тебе нуль
показати весь коментар
19.05.2024 13:30 Відповісти
Прикмета є така - якщо щось печатає касьянов то незабаром вилізе друзенко. І навпаки. Схоже на те що у них загострення графаманства сінхронізовані.
показати весь коментар
19.05.2024 14:35 Відповісти
Вони також в один день виступали на радіо НВ, вчора або позавчора
показати весь коментар
19.05.2024 17:18 Відповісти
А чьо сказать то хотєл?
показати весь коментар
19.05.2024 15:36 Відповісти
пopусскиx Информ:

The Hotten Plan it's now in (План Хутона теперь навязан Германии).
And there is nothinh you can do To prevent this by your weiteres vorrücken:

The Date is full: Germany surrendered at AD. http://ah.05.xn--e1aag8a7a/ AH.05.через две тысячи двадцать четыре тысячи лет.

внимание 口п门 внимание

It's 14:46 Last ziel planov: Minus IS redux
показати весь коментар
19.05.2024 15:47 Відповісти
а скоко стоіт ?
показати весь коментар
19.05.2024 18:33 Відповісти
Так любов людей теж в зграю гуртує, тільки релігійну, вакханалійну, фанатичну і вони можуть ще більшого зла накоїти ніж нацисти - "благими намірами дорогу в ад вимощено")

Проблематика нацизму полягає в тому, що вони знищення людей перетворили в технологію, створили нові технології для массового знищення через час, в якому ми мешкаємо - зараз панує техніка. А інша проблема нацизму в тому, що як таке явище массового знищення людей взагалі можливе після Просвітництва в епоху начебто цивілізації. Жодна з цих проблем не стосується України, тому що в нас відбувається деіндустріалізація, ми втрачаємо технології і нічого не створюємо попри навіть війну і попит на нові технології і нас позбавили згори особливої ознаки західної цивілізованості - ПОЛІТИКИ)

Нацизм виник на перехресті технології і метаполітики, це погляд на політику з точки зору поліції, як пише Ж. Рансьєр.

Друзенко, перестаньте парити нам чужу провину.

МИ ГЕРОЇЧНИЙ НАРІД!
показати весь коментар
19.05.2024 16:29 Відповісти
Гєна!
У 50-ту річницю аншлюСу (нім.) або "вассаєдінєнія" (кацап.) Криму підоРашкой будь-хто з України може виголосити на розвалинах москви аналогічну промову, яку б мали вивчати в школах всього світу як протиотруту від ненависті та ресентименту.
На розвалинах...
...А взагалі-то у існуючому становищі України велика частка твоєї зради України проглядається неозброєним оком.
А ти не розкаюєшся і не спокутуєш провину.
Діяльність у ПДМШ не рахується. Занадто велика твоя провина.
показати весь коментар
19.05.2024 16:55 Відповісти
Глибоко насрати на думку цього лівацького толераста
показати весь коментар
19.05.2024 18:13 Відповісти
"Людина - це, за Арестотелем, ζῷον πολιτικόν - політична тварина " Джерело:

Гєна, це сказав Арєстовіч а не Арєстотєль
показати весь коментар
19.05.2024 18:31 Відповісти
"Чому влада і вухом не веде в сторону ресурсу, де прямі заклики до її збройного повалення? Яким чином 27% можуть розвернути владу 73% на 180 град? Звідкіля в найбільш культурній пострадянській республіці найбільш кривавий шлях її розвитку?" (c)

ну і зашифрувався провокатор, такий текст написав, що спеційно можна витовкмачити "і за бєлих, і за красних"

красіво работаєшь, товаріщъ !

президентській владі залишився 1 день легітимності - її валити вже нема часу

73% від 45% тих хто прийшов голосувати - складає 32% від загального складу виборців, а зараз і тих не набереться, бо зєлєнскій привів в Україну війну, за рахунок її ослаблення знутра

"найбільш кривавий шлях розвитку" був у Чечні (дві війни) - це в тій "пострадянській республіці рсфср" де ти живеш, провокатор
показати весь коментар
19.05.2024 19:13 Відповісти
Дивно. На думку автора саме зараз на часі потреба в дискусії на тему : то «око за око, зуб за зуб», чи «якщо тебе хто вдарить у праву щоку, підстав йому і другу…». Приклад Махатми Ганді цікавий, але чим би все закінчилось, якби він був замість Черчилля і Рузвельта ? Після перемоги повернемось й до філософії.
показати весь коментар
19.05.2024 21:28 Відповісти
Мабуть єдиний пост пана Друзенка ,який мені зайшов ...

Трохи історії - поняття нації - фактично виникло за часів Наполеона .. Коли влада монархів даних Богом - була знівельована - постало питання - А що далі ?

Якби ви запитали в 15 столітті наприклад - людину - якої вона національності - вона б вас не зрозуміла б . Люди визначиалися за ознаками - РОДУ, Монарха та Віри .

Як підняти людські маси такі різні на війну проти інших ?

І тоді була придумана ідея - народу - нації ( різних формулювань - по крові - в німців наприкалд , по проживанню у французів)

Тобто Ідею - Бога - ідеалу , підмінили ідеєю нації..

Але проблема в тому , що Якщо Бог чи його представники можуть бути еталоном моральних чеснот - то нація - ідея - складається з різних людей , зі злодіїв та чесних, героїв та боягузів і так далі .

І тому до тих пір доки війна не буде сприйматися як війна між Добром та Злом .,Чесністю та Брехнею - її не виграти .

Це не Бог носить український шеврон , це доки український воїн носить Бога в серці - він перемагає.

Спочатку БОГ - ПРАВДА та Чесність, потім нація .

Нація , прапор , герб - це лише ідеї , які живуть лише у свідомості людей . І люди однієї нації можуть бути різних моральних чеснот . Саме тому ідею народу та нації не можна ставити головними світоглядними ідеями.


Основою та центром будь якої нації має бути БОг , а на народ чи нація . Як завжди було історично в українців .

А там де Бог - там ПЕРЕМОГА та ДОСТАТОК
показати весь коментар
19.05.2024 21:43 Відповісти
" ... якщо злочинці не визнають обраної народом (законної) влади, не припиняють брехати і воювати (проти народу) і не здають зброю навіть після пропозиції не садити їх у тюрму (прощення в разі згоди на мир), ЗНАЧИТЬ, НАСПРАВДІ У ЇХНІЙ МОТИВАЦІЇ ГОЛОВНИМ Є НЕ МОТИВ САМОЗАХИСТУ (спасіння злочинця від тюрми), А ЯКИЙСЬ ІНШИЙ МОТИВ, і тому вони не відмовляються від своїх свавільних зазіхань на права інших людей, намагаючись зберегти собі здобуті внаслідок обману і протиправного застосування сили чи залякування силою пільги, переваги чи інші паразитські можливості відносно інших людей, і це означає, що вони продовжують вважати себе вищими істотами, ніж інші люди, тобто продовжують зневажати інших людей (не поважають їх), а значить, вони готові знову брехати і порушити права інших людей при першій новій нагоді, тобто готові знову повернутися до вчинення злочинів і беззаконня. (Це, ніби, логічний детектор правди.) Тоді, на жаль, народу залишається тільки захищати себе від таких людей силами обраної ним влади, тобто силою зброї, або іншими способами ... "
"Якщо ж після прощення попередніх злочинів в разі згоди на мир (щоб їм уже не загрожувала тюрма від "Феміди" за старі злочини), злочинці погоджуються повернутися до миру і припинити свої брехню, злочини і беззаконня проти народу, погоджуються почати поважати інших людей, в т.ч. їхні права, ... ... будуть задовольняти свої інтереси і амбіції в рівних умовах і на рівних правах з іншими людьми. САМЕ ТОМУ ОБГОВОРЮВАТИ ВСІ ІНШІ ПОБАЖАННЯ І ВИМОГИ ЗЛОЧИНЦІВ (окрім їхнього самозахисту від тюрми) Є СМИСЛ ТІЛЬКИ ПІСЛЯ ТОГО, ЯК ВОНИ ПРИПИНЯТЬ ВОЮВАТИ, ЗДАДУТЬ ЗБРОЮ І ПОЧНУТЬ ПОВАЖАТИ ІНШИХ ЛЮДЕЙ (І ЇХНІ ПРАВА), - ТОДІ ТАКЕ ОБГОВОРЕННЯ МОЖЛИВЕ НА ЗАГАЛЬНИХ ЗАСАДАХ, ТОБТО У РІВНИХ УМОВАХ І ПРАВАХ З ІНШИМИ ЛЮДЬМИ. Якщо колишні злочинці погодились на мир і повагу до народу, то навіщо ж їх садити до тюрми, коли вони вже зрозуміли і визнали, що раніше помилялися і більше не будуть робити шкоду іншим людям? Якщо колишні злочинці більше не будуть чинити брехню, злочини та беззаконня проти інших людей, тобто проти народу, то основна ціль, досягнення якої люди чекали від "Феміди", - припинити продовження злочинів - таким чином буде досягнута саме завдяки усуненню мотиву самозахисту злочинців від тюрми через відмову від ідеї і від наміру садити людей до тюрми. Тобто основна ціль буде досягнута через відмову від звичних методів мотивації з боку "Феміди" (через відмову від тюрми і від залякування тюрмою).
Але при цьому пропозиція прощення (відмова від тюрми) в разі згоди на мир ... ... "
показати весь коментар
20.05.2024 02:57 Відповісти