4736 відвідувачів онлайн
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Про дві логіки

евакуація,курськ

Хотів поділитися одним спостереженням.

Про дві логіки.

Росіяни у своїх відео говорять: ми же підтримували СВО, чому ж тепер війна прийшла до нас?

Раціоналістична ("помаранчева") логіка, яка розуміє причинно-наслідкові зв'язки, мислить так: ми підтримували війну, тепер війна прийшла до нас. Логічно? Логічно.

Догматична ("синя") логіка мислить так: ми підтримували начальство, тобто ми робили все правильно, тож чому ми тепер страждаємо? Хто робив все правильно, той не має страждати. Логічно? Логічно, в рамках цієї логіки.

Якби носії догматичної логіки могли рефлексувати свої міркування, вони би побачили, що їхня логіка ґрунтується на класичному феодальному ("синьому") суспільному договорі: люди завжди підтримують начальство і роблять, як воно каже, а за це начальство піклується про людей. Звідси один крок до розуміння, що начальство не піклується про людей, тобто це розрив феодального соціального договору.

Цар ненастоящий.

Справжній монарх може бути жорстоким і страшним, але людей любить і піклується, хоча вбиває їх мільйонами. Типаж -- Сталін.

Але тут путінський режим грає на випередження: Путін справжній цар, а в усьому винні місцеві бояри-намісники.

А це вже сигнал боярам-намісникам. Але то вже інша історія.

Я хотів написати про дві логіки, логічні кожна всередині себе, але несумісні.

Не намагайтеся щось пояснити своєю мовою людині з іншою логікою (парадигмою). Говоріть з нею її мовою.

Топ коментарі
+6
"...ми підтримували війну, тепер війна прийшла до нас..."

Людство існує вже дуже довго. По Екклесіасту - нічого нового сьогодні не відбувається.
Так "працює" спіраль (або воронка) насилля. Тисячі років - одне і те ж...
Якщо цю спіраль не зупинити - буде велика війна. А зупинити спіраль насилля можна тільки шляхом знищення джерела - рашистської імперії зла.
показати весь коментар
11.08.2024 11:04 Відповісти
+5
Ви художньо описали один виток спіралі насилля. Але. Спіраль насилля це не художньо-літературний термін. Це термін із науки про функціонування суспільства. Грубо сенс наступний - десь з'являється джерело насилля. Для його подавлення необхідне більше насилля. Для подальшого контролю необхідне ще більше насилля - і так до бескінечності, поки не вичерпаються ресурси, які живлять спіраль. Якщо та сила, яка розіб'є рашистів займе їх місце - тоді це й буде Ваша модель "вбивця дракона сам стає драконом". Шикарне спостереження, яке насправді пояснює позицію заходу щодо України. Захід не довіряє Україні. В лінійні логіці зупинити спіраль насилля неможливо. Порочне замкнене коло можна розірвати тільки діями, яких раніше не було, бо якщо діяти по шаблону - саме це й призводить до замкненого кола.
Є хороший приклад гітлерівської Німеччини. Спіраль насилля зупинити не вдалося - і тільки розібравши в хлам джерело, спіраль вдалося зупинити. Тобто - рашистів треба розібрати в хлам. Чим довше цивілізований світ буде жувати шмарклі - тим важче буде зупинити спіраль. І неодмінно наступить момент, коли рашистів можна буде зупинити (тобто дезінтегрувати рашку) тільки великою війною.
показати весь коментар
11.08.2024 12:28 Відповісти
+4
Як казав Жиглов: верно мыслиш, Шарапов. Для Заходу Україна не ближча за рашку. Ми самі для цього "постаралися" на всю - одне державне мародерство під час війни чого варте. І розбиратися вони не хочуть. Для них краще, аби ні нас, ні рашки не було. Перемога України для заходу буде означати, що ми будемо такою ж загрозою, як була рашка - а хто може гарантувати, що воно не так? Он Туреччина - якщо не помиляюся із 1954 року у НАТО - а зараз один геморой. А ще Угорщина, Словакія. Франція і та в НАТО то виходила, то заходила. А тут такий кіт у мішку - громадяни України можуть зібратися ще раз і обрати чи то дешевого клоуна, чи то недопеченого самодура-наполеончика. Хтозна що можна закачати у мізки тринадцяти з половиною мільйонів телепузиків через черговий мараговнофон?
показати весь коментар
11.08.2024 16:47 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
"...ми підтримували війну, тепер війна прийшла до нас..."

Людство існує вже дуже довго. По Екклесіасту - нічого нового сьогодні не відбувається.
Так "працює" спіраль (або воронка) насилля. Тисячі років - одне і те ж...
Якщо цю спіраль не зупинити - буде велика війна. А зупинити спіраль насилля можна тільки шляхом знищення джерела - рашистської імперії зла.
показати весь коментар
11.08.2024 11:04 Відповісти
Можливо Ви праві, але дуже часто вбивця дракона просто займає його місце і спіраль виходить на новий виток.
показати весь коментар
11.08.2024 11:53 Відповісти
Ви художньо описали один виток спіралі насилля. Але. Спіраль насилля це не художньо-літературний термін. Це термін із науки про функціонування суспільства. Грубо сенс наступний - десь з'являється джерело насилля. Для його подавлення необхідне більше насилля. Для подальшого контролю необхідне ще більше насилля - і так до бескінечності, поки не вичерпаються ресурси, які живлять спіраль. Якщо та сила, яка розіб'є рашистів займе їх місце - тоді це й буде Ваша модель "вбивця дракона сам стає драконом". Шикарне спостереження, яке насправді пояснює позицію заходу щодо України. Захід не довіряє Україні. В лінійні логіці зупинити спіраль насилля неможливо. Порочне замкнене коло можна розірвати тільки діями, яких раніше не було, бо якщо діяти по шаблону - саме це й призводить до замкненого кола.
Є хороший приклад гітлерівської Німеччини. Спіраль насилля зупинити не вдалося - і тільки розібравши в хлам джерело, спіраль вдалося зупинити. Тобто - рашистів треба розібрати в хлам. Чим довше цивілізований світ буде жувати шмарклі - тим важче буде зупинити спіраль. І неодмінно наступить момент, коли рашистів можна буде зупинити (тобто дезінтегрувати рашку) тільки великою війною.
показати весь коментар
11.08.2024 12:28 Відповісти
Цивілізований світ дав можливість двом невідомим самознищитися і осторонь спостерігає за цим надаючи допомогу щоб перемоги не було ніколи, бо це і є нестандартний хід.
показати весь коментар
11.08.2024 15:01 Відповісти
Як казав Жиглов: верно мыслиш, Шарапов. Для Заходу Україна не ближча за рашку. Ми самі для цього "постаралися" на всю - одне державне мародерство під час війни чого варте. І розбиратися вони не хочуть. Для них краще, аби ні нас, ні рашки не було. Перемога України для заходу буде означати, що ми будемо такою ж загрозою, як була рашка - а хто може гарантувати, що воно не так? Он Туреччина - якщо не помиляюся із 1954 року у НАТО - а зараз один геморой. А ще Угорщина, Словакія. Франція і та в НАТО то виходила, то заходила. А тут такий кіт у мішку - громадяни України можуть зібратися ще раз і обрати чи то дешевого клоуна, чи то недопеченого самодура-наполеончика. Хтозна що можна закачати у мізки тринадцяти з половиною мільйонів телепузиків через черговий мараговнофон?
показати весь коментар
11.08.2024 16:47 Відповісти
"Справжній монарх може бути жорстоким і страшним, але людей любить і піклується, хоча вбиває їх мільйонами." - Не можу нічого тут зрозуміти у вас , авторе: вбивати мільйонами це такий прояв любові і піклування? Іван Жахливий і Сталін вбивали мільйони простих людей тому, що ці мільйони нічого не вирішують в долі царів і вождів. Все вирішує найближче їх оточення (так звана "свита"). Коли вождь чи цар починає загрожувати "свиті" (еліті), тоді його і вбивають. І всі ці міфи, що народ вирішує свою долю, - маячня. Зараз в Росії найближче оточення пуйла , мабуть, дуже задоволене війною в Україні, тому пу досі живий.
показати весь коментар
11.08.2024 12:04 Відповісти
Це ж не логіка автора, а логіка одного зі зрізів кацапського суспільства. Невже це так важко зрозуміти?
показати весь коментар
12.08.2024 08:20 Відповісти
ті росіяни, які вийдуть на вулицю "скидати бояр" (чи царя, було й таке) - поведуться тільки на те, що в магазині нема крупи чи хлібу (але не водки) - вони взагалі не рефлексують за межами магазину

ті росіяни, які служать в державних чи приватних установах - глибоко цинічні тіпухи, вони розуміють що всі питання в росії вирішуються за законами вовчої зграї, завжди з вбивствами, підставами і показухою, бо "цєна вопроса слішком большая : вєліка росія а дєліться нє хочється !"

стосовно цинізму Заходу вже було сказано багато, нема сенсу повторювати, натякну лише на те, що монополізація або олігархація галузей господарства створює нео-феодальні стосунки, я думаю що людство йде в нео-феодалізм, принаймі в економіці . . .
показати весь коментар
11.08.2024 16:47 Відповісти
Та то таке. Відомо, що екзекутори троцький, ленін,дзержинський познайомились в Швейцарії, де лікувались від психіатричних захворювань. Один час ленін з троцьким проживали в одній квартирі у Відні, коли проходили курс лікування у модного тоді психіатра родом зі Львова. А Пілсудський сам визнавав, що на початку 20 століття його від шибениці спасло визнання неосудним. І троцький в мемуарах визнавав, що є епілептиком. А про Гітлера і мови немає. Трійка вождів Великої французької революції, якими гордився лєнін як один страждали стійкими психіатричними захворюваннями. І пацан з пітерської підворітні теж з цієї обойми.
показати весь коментар
12.08.2024 03:09 Відповісти
Перенести війну з нашої території на територію ворога - це однозначно потрібно робити.

Аж до повної перемоги України.
показати весь коментар
12.08.2024 05:00 Відповісти
"от нас ничего не зависит!"
показати весь коментар
12.08.2024 10:52 Відповісти
українська русофобія - це розділ класичної філософії

і як каже один класик : "мир це не відсутність війни, а відсутність москви"
показати весь коментар
12.08.2024 11:02 Відповісти
Кацап зрозуміє це так:
автор-русофоб обізвав росіян галубими!

Ну а зелена - кримінальна логіка - така: хай краде і мені дає. Тому в клептократіях влада падає коли починає навіть випадково боротися з тіньовим сектором.
показати весь коментар
12.08.2024 19:39 Відповісти