5705 відвідувачів онлайн
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Історичні наративи

Історичні наративи

Учора двічі був залучений до лекції в Harvard Business School. Задум професора — обговорення кейсу: війна України та росії - хто винен ..

Моя роль — спостерігати за дискусією, а потім дати свою перспективу та зворотний зв’язок. В аудиторії — лідери бізнесу з усього світу, переважно зі США та Європи.

Через 20 хвилин обговорення мене починає розривати на шматки, трусить, тиск піднімається, ледь стримую гнів… Майже вся аудиторія говорить російськими наративами. Тези про те, що жертва провокує нападника, а отже, винна, звучать безперестанку. Тут і про "failed state", і про "розділену країну", і про "корупцію", і ще бог знає що… І це Гарвард. Топові бізнесмени…

Коли мене включили, я волав, як поранений віл, вистрілюючи факти, цифри, історичні паралелі, зносячи всі можливі та звалені в купу брехливі й примітивні історії, які накидали учасники. Мені навіть довелося відбивати "печеньки на Майдані", "громадянську війну" та "Янукович легітимний". У мене було лише 15 хвилин…

Дві години я ходив у трансі. Як після трьох років повномасштабної війни, десяти років агресії росії, після стількох жертв, геноциду українців, після всіх фактів, відео, фото в демократичному світі й в одній із передових шкіл може плавати таке лайно?..

Друга група була більш збалансованою, але мені знову довелося пояснювати все — від Помаранчевої революції до сучасної війни за Незалежність …

До чого я це пишу? Усвідомлення того, що ми програємо історичні наративи в думках наших міжнародних партнерів, потенційних інвесторів і людей демократичного світу, жахає. Нам конче потрібна англомовна, зрозуміла, коротка історія нашої трансформації як країни. Не лише про козаків, Київську Русь і Голодомор, а чіткі й зрозумілі факти та кейси, що пояснюють нашу сучасну історію з її викликами й надихаючими прикладами.

Топ коментарі
+20
Як би то на сьогодні під час великої війни дивно не звучало - але питання міжнародної англомовної комунікації в наукових колах і серед Топів великого бізнесу і економіки з наочними науковими матеріалами в популярних форматах (як друкованих, так і електронних) вкрай необхідна річ.
Дмитро Шимків повністю має рацію.
показати весь коментар
01.02.2025 00:43
+15
Дякуємо авторові за захист України на дуже важливому фронті.
показати весь коментар
01.02.2025 02:01
+13
Не треба все в один мішок пхати. Корупція - то окрема тема, "русскомірська" ідеологія - теж окрема тема.

У дописі Шимкова дивує хіба те, що він такого не очікував (а воно віддавна так є).
показати весь коментар
01.02.2025 10:59
Коментувати
Сортувати:
Як би то на сьогодні під час великої війни дивно не звучало - але питання міжнародної англомовної комунікації в наукових колах і серед Топів великого бізнесу і економіки з наочними науковими матеріалами в популярних форматах (як друкованих, так і електронних) вкрай необхідна річ.
Дмитро Шимків повністю має рацію.
показати весь коментар
01.02.2025 00:43 Відповісти
А от тепер то, тепер, після того як USAID рубонули грошенята грантожерам, хто вступиться за Україну на Заході? Ви могли б сказати - наша мільйонна діаспора, одна з найпотужніших в світі! Тільки в Польщі мільйон, це три Майдани повних. Але, чи це не та діаспора від якої відмовилась наша влада навішуючи ледь не клеймо зрадників? А це не ті люди, які бігли туди під кулями прикордонників затравлені вівчарками? Чи не їм вимкнули консульські послуги? А могли б вийти, якби не весь цей абсурд.

Навіть зараз вже відверто програючи цю війну, хоча це й далеко від поразки, ніхто не збирається робити висновки. А може спробувати щось змінити, хоча б в фіналі?
показати весь коментар
01.02.2025 01:31 Відповісти
ця діаспора - це гнила діаспора і ніколи від них не буде користі.
показати весь коментар
01.02.2025 07:30 Відповісти
Та яка ваша " діаспора", і ти і твої соотєчєствіннікі" тільки виїхали за кордон тільки верещать про " раісія вялікія", яле як і ти ..уля з маком повернетеся
показати весь коментар
01.02.2025 09:23 Відповісти
Підтримую. Особливо канадська діаспора. Дуже ******* повчати, як нам жити, але вертатись - зась.
показати весь коментар
01.02.2025 13:29 Відповісти
Ви тільки що підтвердили слова Nick Heinen
показати весь коментар
01.02.2025 13:34 Відповісти
Отже в 2022 це була найзгуртованіша та найпатріотичніша діаспора в світі, а тепер "гнила"? Відкрию вам секрет: переконання людей не змінюються за два роки, вони інколи за все життя не змінюються. Змінилось щось інше.

показати весь коментар
01.02.2025 21:12 Відповісти
Батьківщину любити здалеку, дуже легко й приємно.
показати весь коментар
02.02.2025 12:01 Відповісти
кацапа, а яка від вас користь, тільки гнити на чорнозем годитесь.
показати весь коментар
02.02.2025 22:44 Відповісти
Дякуємо авторові за захист України на дуже важливому фронті.
показати весь коментар
01.02.2025 02:01 Відповісти
6 років зеленого ярма, з якого 2 роки заєднантства та збоченої неначасії - конвертувалися в результат.
показати весь коментар
01.02.2025 02:42 Відповісти
Йди похмелись, кацапе
показати весь коментар
01.02.2025 08:29 Відповісти
Яким людям, конкретно? Іноземцям, власним громадянам? Про фальшування історії це до совєцької та тепер російської історикографії. Історію ви не вивчали, ляпнули завчене кліше аби ляпнути. Кліше доречі москальське. Ви корисний ідіот, який щиро вірить в те, що говорить?
показати весь коментар
01.02.2025 09:17 Відповісти
Бачу профі. Про все, але не по суті. Ваша теза москальська. Мова в статті не про історію, а про пропаганду. Російська пропаганда в Європі домінує. А російська історикографія це суцільна брехня. Але шикарно заходить європейцям з вищою освітою.
показати весь коментар
01.02.2025 09:42 Відповісти
Коли держава служить тільки для збагачення можновладців, то так і буває. Вона не буде витрачати гроші на інформаційну протидію ворогу, а буде "велике будівництво" від "Сяну до Дону". Зелені пройдисвіти дуже добре засвоїли уроки своїх вчителів - партії регіонів, яка теж багато чого набудувала, символом її тотальної корупції стали "вишки Бойка" та Межигір'я. Принцип - якщо щось робиш корисне для держави, то можеш красти - основний для " крєпкіх хозяйственніков". То як ми можемо не програвати російській пропаганді, на яку йде мільярди доларів?
показати весь коментар
01.02.2025 09:05 Відповісти
Ви праві на 100%.
показати весь коментар
01.02.2025 09:18 Відповісти
Багато чого залежить від влади. Хто буде доводити Заходу нашу історію, коли при владі "какая разніца"?
показати весь коментар
01.02.2025 09:16 Відповісти
Так якщо десятки мільярдів списуютььна Дебіломарахвон і утримання Зеленьньського і його Камарільї в царських умовах, тоьде візьмуться гроші на промоушн України закородом? Звідки будутььгроші на анголомрвні статті в політичних і наукових журналах?
Всі гроші, йдуть на хамовні статті проти політичних конкурентів, утримання армії ботів і ЛОМів.
показати весь коментар
01.02.2025 10:06 Відповісти
Д.А.Шимків, 28.09.1975 р-н, 4 роки був заступником голови Адміністрації президента. В скрутні теперішні реалії ворожого наступу саме час підставити плече і зі зброєю в руках боронити державу якою допомагав керувати найвищій посадовій особі.
показати весь коментар
01.02.2025 10:13 Відповісти
Розкажи нам як ти борониш державу з дивану на Гермашці
показати весь коментар
01.02.2025 14:21 Відповісти
У тому Гарварді є цілий Harvard Ukrainian Research Institute. Але він концептуально замислений як "меншобратній". Тому й такий перебіг спілкування з тамтешньою професурою мене нітрохи не дивує.

А загалом той Гарвард = багато понтів, за якими мало що стоїть. Справжню гуманітарну науку шукати треба в Европі - там іще можна на неї натрапити.

Недавно я ще мав нагоду ознайомитися з ініціятивою нашого Міністерства науки й освіти "освітньо-наукового" міністерства щодо розвитку україністики за кордоном. Її квінитесенція: ми розробимо міжнародні критерії кількарівневого опанування української мови й будемо за кожен рівень проводити платні іспити. а потім продавати красіві дипломчики. Тоді, мовляв, україністика розквітне… Керує тим процесом заступник міністра з такими точно дипломчиками, тільки канадськими…
показати весь коментар
01.02.2025 10:15 Відповісти
Шахраюватий Вінницький?)
показати весь коментар
01.02.2025 10:55 Відповісти
І як Ви вгадали? Хоча шахраюватий там не він сам-один…
показати весь коментар
01.02.2025 11:01 Відповісти
Там зелене болото фарбованих жаб)
показати весь коментар
01.02.2025 11:24 Відповісти
То а шо ж корупцією робити буде?)))чи головне в гарварді переубідити що корупції в нас нема і посипеться манна з небес на Україну??я не служу -давно за кордоном -служе багато товаришів і родичів -половина на нулі -і розповідають як їх же "побратими"такі ж як вони -які теж на нулі були -з часом скурвлюються і починають брати участь у схемах командування -а хто це баче і проти цього"умиває руки -бо не вистачає сил воювати і з корупцією боротися корупція -це і є ми -всі ми -а не міфічні прокурори....ми це все підтримуємо в житездатному станні хтось сам бере участь а хтось на це очі закриває бо життя одне і треба якось жити.....
показати весь коментар
01.02.2025 10:43 Відповісти
Не треба все в один мішок пхати. Корупція - то окрема тема, "русскомірська" ідеологія - теж окрема тема.

У дописі Шимкова дивує хіба те, що він такого не очікував (а воно віддавна так є).
показати весь коментар
01.02.2025 10:59 Відповісти
корупція є у всіх країнах. на параші корупція зашкалює, але рашистська пропаганда перекладає всі стрілки на Україну. Тому допис Шимківа про панування наративів рашистської пропаганди навіть у Гарварді цілком зрозумілий. А ви на чиєм боці граєте?
показати весь коментар
01.02.2025 11:45 Відповісти
"На параші теж корупція зашкалює"

- Ти ідіот.
- А ти ще більший ідіот.

От рівень вашого коментаря. Може там корупція і зашкалює у абсолютних значеннях, але там і первинний капітал бльший. Наприклад: у рф було 30 млрд. доларів на умовні дороги, 15 вкрали, 15 залишилось. В України від початку було умовних 10 млрд.(і то не факт, що не партнерських) і замість того, щоб використати їх якомога ефективніше, то 5 вкрали і 5 залишилось.
показати весь коментар
01.02.2025 13:11 Відповісти
Ну раз в параші більше грошей то їм можна нас захоплювати, навіть попри те що там ще гірша корупція. Дебільни хіхли-малороси не хочуть нічому вчитись навіть на власному досвіді. Це засмучує.
показати весь коментар
01.02.2025 14:24 Відповісти
Мова не про те, що можна когось захоплювати. Мова про те, що пора було б перестати шукати відмовки для існування корупції, а тим паче на кшталт "а у вас самих ще більша".
показати весь коментар
01.02.2025 15:20 Відповісти
І як це стосується теми статті?
показати весь коментар
01.02.2025 16:58 Відповісти
коли під дописом про розповсюдження пропаганди людина починає писати про корупцію, то це і є чистої води пропаганда і переведення стрілок. На кого працюєте?
показати весь коментар
01.02.2025 16:44 Відповісти
То ви ж написали раніше за мене, а я відповів на ваш коментар Зверніться до фахівця з ментального здоров'я, бо у вас якось одне до іншого не ліпиться.
показати весь коментар
01.02.2025 18:31 Відповісти
Дуже сумні і тривожні для нас симптоми помічені паном Дмитром Шимків у Гарварді. Отой Harvard Ukrainian Research Institute, яку саме Україну він досліджує за програмою «Дослідження ******** України ім. Темертея»?
Джерело: https://www.huri.harvard.edu/
показати весь коментар
01.02.2025 11:36 Відповісти
На заході просто не знають про потужні досягнення в модернізації і єднанні країни за Зленського. Як почне Кулєба викладати цей предмет для американських еліт, так і прозріють вони)

А корупція вже вся виїхала і не на часі, це ж відоме назагал досягнення теж
показати весь коментар
01.02.2025 12:43 Відповісти
Неправильні кейси там розглядають. Правильно було б: "Хто винен, а хто відповідпльний". Біглий полковник Арестович в своїх етерах стверджує, що на росії вина, а на Україні відповідальність. Я б до когорти відповідальних дописав би щще Європу, котра виростила цього монстра, і США, котрі забрали ядерну зброю(хоча тут теж самі винні - могли б не підписувати і не віддавати, але ж інфантилам простіше зробити відповідальним будь-кого, окрім себе).
показати весь коментар
01.02.2025 13:06 Відповісти
Маленьке уточнення: підпол Арестович.
показати весь коментар
01.02.2025 13:33 Відповісти
От блін, і тут не зміг
показати весь коментар
01.02.2025 13:53 Відповісти
А що, на Заході і в Штатах не дивляться марафон "Єдині новини" Та не може бути...
показати весь коментар
01.02.2025 13:43 Відповісти
Цивілізований світ судить про країну по "перших" особах. Як можна довести, що Україна не failed state і не видумана країна зелених уродів, коли першою особою країни обирають отакого аморального недоноска Зеленського:

https://www.youtube.com/watch?v=cF-OhHQSRPg

Щоб Ви думали про країну ? - якщо знаєте, що в країні отаке чувирло "президент" і більше особливо нічого іншого не знаєте - дякувати зеленим гнидам.
показати весь коментар
01.02.2025 13:43 Відповісти
А що можна думати про Штати де обирають доведеного кримінального злочинця Трампиню? Чи ета другоє?
показати весь коментар
01.02.2025 14:25 Відповісти
Так ото ж. Ви вірно зауважили - Трамп не прикрашає США. Адже і Штати теж судять по Трампу.
Але Зеленський - це таке днище, що навіть Трамп на його тлі - велична політична фігура...
показати весь коментар
01.02.2025 14:30 Відповісти
Тим не менш це не дає право комусь думати про агресію проти штатів. Наш дебіл це наша проблема допоки він не лізе в інші країни.
показати весь коментар
01.02.2025 17:00 Відповісти
От підходить до тебе "запашна" людина і пропонує вкласти гроші у його дивний бінес-план.
Ти йому кажеш "Іди для початку помийся і приведи до ладу свій зовнішній вигляд. Бо не дуже ти схожий на бізнесмена з привабливими планами".
А він тобі "А це не ваша справа".
Ну і все. Не наша так не наша. Іди бомжуй собі далі.
показати весь коментар
03.02.2025 09:43 Відповісти
Штати з нашої "фірмою" справи мають давно, 3 роки бізнес-план якось працював. Якщо їх новий СЕО хоче нас бортанути, то хоч всю раду директорів тижден в лазні відмивай і одеколоном натирай - це не допоможе.
показати весь коментар
20.02.2025 01:25 Відповісти
А хто у нас там в гарварді старший научний викладач? Не лопатокулебич часом?
показати весь коментар
01.02.2025 14:21 Відповісти
Ще одне підтвердження факту, що у царині інформаційної війни "тупі ваньки" випереджають увесь світ.
показати весь коментар
01.02.2025 15:55 Відповісти
"Як після трьох років повномасштабної війни, десяти років агресії росії, після стількох жертв, геноциду українців, після всіх фактів, відео, фото в демократичному світі й в одній із передових шкіл може плавати таке лайно?.." - немає нічого дивного, авторе, найкращі і талановиті йдуть туди, де більші заробітки - у бізнес, А не у науку і не у державний сектор. Тому кризу в науці і в управлінні державою будемо мати дуже скоро у всьому світі!
Той самий Гарвард підтримує палестинців з хамасом, а не Ізраїль, чиїх дітей кидали в електропечі! Так що Україна не одна в цьому питанні ображена. Є підозра, що вся ця вчена професура, яка ще й затуманює мізки своїм студентам цими кацапським нарративами, продажна і падка на кацапські гроші. Так що немає тут нічого дивного...
показати весь коментар
01.02.2025 18:24 Відповісти
Ми занадто переоцінюєм інтелектуальні можливості всіх цих гарвардських чи оксфордських елітаріїв.Вони сильні в своїх вузькоспеціалізованих наукових напрямках,але в політиці і міжнародці загалом вони тупі як пробки або прикормлені китайськими чи рашистським грошима.Яскравий приклад це Ейнштейн,який не зважаючи на свій розвинутий інтелект надрочуав на Леніна і комунізм загалом.
показати весь коментар
01.02.2025 19:32 Відповісти
Може якби Україна не була failed state, то і не довелось би червоніти. Будь-яка людина, яка бачить збіднілу за короткий строк, ні на що не здатну і корумповану країну, буде шукати причину саме в ній. Це тільки у вкраїнчиків абсолютно завжди винуваті всі окрім них.
показати весь коментар
01.02.2025 23:11 Відповісти
Ну, "ні на що не здатна" якось спромоглася від москалів уже мало не три роки відборонюватися, але це саме країна, не держава.
показати весь коментар
01.02.2025 23:27 Відповісти
Але навіть тут без величезної військової та фінансової допомоги нічого б не вийшло. Банально усі снаряди, міни та ракети закінчились би ще у 2022.
показати весь коментар
01.02.2025 23:40 Відповісти
Так воно й москалі вже допомоги потребують із Північної Кореї та Ірану. Зважаючи на різницю в розмірі, ми зовнішньої допомоги потребуємо більше вже з міркувань чисто об'єктивних.

Це я пишу не на підтримку бездарної зеленої влади. Оте дурбецело на чолі України взялося виставляти рахунки Заходові, а головний рахунок мало б виставити саме собі.

І хто за нього голосував - так само.
показати весь коментар
02.02.2025 10:43 Відповісти
"Країна" створює "державу" для свого захисту і забезпечення цілісності.
Не було б держави, країна б закінчилась у 2022-2023 рр. В крайньому випадку - по Дніпру.
показати весь коментар
02.02.2025 15:25 Відповісти
Як я бачу українську ситуацію, то найслабше місце в країні - саме державні органи. Погляньмо бодай на якість депутатського корпусу з арахаміями-безуглими та под., уряду з рєзніковими-умеровими та под., офісу президента з єрмаками-татаровими та под., самого президента з тарганами в голові, всілякої ментури, суддівської зграї…

Чи не на "державному" рівні ухвалювали розмінувати Чонгар? І чи не через ті "державні" дії москалі до Дніпра вже дійшли-таки й навіть переходили? Скільки ще подібних питань можна ставити?

Грубо кажучи, зе-"держава" щось робить лише під тиском "країни", але дуже знехотя. Дуже промовиста за останній час історія з бракованими мінами "державного" виробництва: жоден "державний" орган не виконав своїх прямих обов'язків, навіть попри здійнятий у країні галас навколо цієї скандальної історії.
показати весь коментар
02.02.2025 15:57 Відповісти
Знайдіть структуру чисельності працівників органів влади вкл. представницькі (ВР, місц. ради тощо).
Їх не так багато як, здається, особливо у процентному відношенні.
Щодо якості - "бачили очі, що руки брали". І так все життя.

п. 3 - в черговий раз - знайдіть дані кількості бракованих до загального числа.
Най 100 тис. до 1-2-3 млн ??
показати весь коментар
05.02.2025 19:35 Відповісти
Про структуру чисельности я нічого не писав, але маю певність: чим менше буде працівників органів влади, тим менше шкоди вони завдадуть. Ще треба в них комп'ютери забрати, щоб вони не множили без кінця безглузді вказівки.

Кількости бракованих мін щодо загального числа вистачило, щоб розпалився скандал. І питання стоїть: що робили органи, які ту якість мали перевіряти? До фронту брак не повинен доходити. Його мають виявляти раніше. (А коли вже з фронту пішли сиґнали, то й поготів). Інакше виходить, що держава не дбає ні про свій захист, ні про забезпечення територіяльної цілісности.
показати весь коментар
05.02.2025 21:15 Відповісти
Вибачте, а хто у нас відповідає за дипломатію та міжнародну комунікацію?

Ви впевнені, що сам ЗЄ поділяє ці історичні наративи?
Судячи з його оточення та дій, президент теж не розуміє навіщо були ті Майдани і вважає їх простим заколотом та переворотом.

Ну можете ще згадати "сеньйор-голодомор" та "україна приймає з усіх боків".

То, якщо у нас перша особа країни ватний довбень, як можна очікувати якісної проукраїнської комунікації з Заходом від його призначенців?
показати весь коментар
02.02.2025 02:52 Відповісти
А шо такоє ?! Зе* еволюціонував і дорослішав разом з країною ! Ось !
А. Богдан не дасть збрехати.
показати весь коментар
02.02.2025 15:27 Відповісти
Судячи з опису у цій статті, у її автора вже є набір відповідей (доказів) на набір найбільш поширених обманів ворожої пропаганди. Залишилося записати їх, щоб потім перекласти англійською, опублікувати і постійно користуватися для очищення світового інформаційного простору від тої ворожої дезінформації.
показати весь коментар
02.02.2025 03:39 Відповісти
Це ще раз доводить провальну інформаційну політику нашої країни ,бездіяльність МЗС ,мін. культури та інформ. політики ,а також нікчемність нашої діаспори.
показати весь коментар
02.02.2025 09:50 Відповісти
От автор молодець. Сказав, що нам потрібна нова англомовна концепція. І шо? Хто її напише? Хтось з читачів Цензора? Хто адресат статті? Можливо, якщо маєте вихід на діаспору, їм це доручити? Звісно, під чиїмось керівництвом.
показати весь коментар
02.02.2025 16:38 Відповісти
Нема. Вже з 4 роки намагаюсь відстоювати проукраїнську позицію в соцмережах. Трохи англійською, російською, але здебільш іспанською. Латинська Америка - це досить великий шмат глобусу, як не як. Мій текст про Бандеру іспанською навіть попадав в топ Гуглу. Наприклад.
Добиває відсутність українських, фахових знавців мов, що сидять на українському ж бюджеті. Усілякі консули та обслуговуючий персонал. Купа цих дармоїдів не переймаються Україною, взагалі. Де вони всі? Це їх прямий обов'язок. Чому український, історичний дискурс тримається на плечах горе-добровольців, як я? Повна відсутність офіційної інфополітики, і це при тому, що цікавість до Україні просто вистрілила з повномасштабним вторгненням. Люди питаються, думають, і роспропагандони вкладають своє гівно в голови латиносів.
Я вже, блін, іспанську (шозабрєд?)підтягув до рівня, що в мені не роспізнають слов'янина. Де,блін, вся ця піськобратія випускників суперпупер універів з англо-, іспано-нахилом? Мені, блін, на роботу завтра, меблі постачати. А я недосипаю.
показати весь коментар
02.02.2025 19:09 Відповісти
Тут, бачте, все наразі може триматися тільки на добровольцях. Ми успадкували від совка систему, де все пов'язане з закордоном (включно з МЗС) було під наглядом КҐБ. Із КҐБ зліпили СБУ, залишивши ті самі кадри. Завдання формувати українські наративи чужими мовами нікому було навіть поставити (а про виконати я краще помовчу).

Теперішня влада взагалі не здатна зорганізувати нічого (крім розкрадання), вона навіть не розуміє самої потреби робити те, про що Ви пишете. Кадрова політика в неї така, що тільки зітхнути лишається (а коли й пальцем біля скроні покрутити). І дипломатами призначають кого завгодно.

Ми тримаємося завдяки тій частині суспільства, яка вміє самозорганізуватися. На мій превеликий подив, вона не така й мала. Москалі запізнилися з аґресією: встигло вирости покоління, для якого Україна не порожній звук. До нього, як я бачу, належите й Ви. Робіть, скільки здужаєте, - воно не мине без сліду.
показати весь коментар
02.02.2025 20:32 Відповісти
Ну і чому ви дивуєтесь ? Ви ж бачили в тих універах мітинги знавіснілих фріпалестайнців ? І не тільки студентської молоді , а і професури !! Отож !!
Західна так звана - иліта розучилися думати головою . Їхні голови замість здорового глузду - заполонили нездорові емоції .
Гарварди , Оксфорди і все інше , це вже не ті фабрики інтелекту , якими вони були раніше . Зараз це скоріше - розсадники ідіотизму і розплідники маразму .
А Україна в них винувата через страх ядерної війни ( треба сказати що блеф і понти ***** працюють все таки ) . Це свого роду - стокгольмський синдром .
Захід вважає що чим довше йде війна ( а йде вона через те що Україна ніяк не хоче вмирати ) тим більше ***** втрачає терпіння , і що одного разу терпець йому зовсім увірветься і воно може вдатися до найрадикальніших методів . Тоді погано стане всім .
Західне суспільство вперто не хоче виповзати з теплої ванни , а ми своїм спротивом кацапні - заважаємо йому жити спокійним і безтурботним життям , як було до 2022 р . Тому Україна їх так і нервує .
показати весь коментар
02.02.2025 21:34 Відповісти
На щастя, те, що Ви пишете, не є правдою на 100%. Захід не всуціль однаковий, і прихильників України там теж не бракує. Он із засвічених останнім часом узяти хоч би Джакомо (Джека) Лопресті…
показати весь коментар
03.02.2025 09:30 Відповісти
"Нам конче потрібна англомовна, зрозуміла, коротка історія нашої трансформації як країни."
Берете книгу гарвардського професора Сергія Плохія "Брама Європи" і для початку самі читаєте, а потім пропонуєте поважній авдиторії. 😔
показати весь коментар
03.02.2025 10:31 Відповісти