4434 відвідувача онлайн
2 556 18
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Нам потрібен широкий план реабілітації військових

Зайдіть в потяг, умовно, Краматорськ - Київ, - більшість пасажирів це військові.

Вони їдуть фактично з бойових дій. Подивіться їм в очі. Одразу все відчуєте без пояснень.

Реабілітація - це не тільки коли є фізичні пошкодження і людину вчать користуватись протезом. Тут все більш менш зрозуміло і є конкретні технології.

Реабілітація - це повноцінне, і в першу чергу, відновлення саме ментального стану. Де ти свою душу і свій внутрішній стан збираєш по частинах.

В тому ж поїзді обов’язково провідник покличе лікаря. Бо один з військових знепритомніє. Навантаження шалене на останні краплі здоров’я.

Більшість поранення - це контузії (акубаротоавми). Людина зовні може бути здорова, руки ноги є, але мозок так потрясли, що порушили все в середині. Дали шалене тиск на судини та сіру речовину І "перемішали файли у голові".

А можливо, зробили це багато разів.

Після, як правило нічого не відновили. Дали три дні прокапали, і вперед знову під міни.

Часто, військові на початках, самі не усвідомлюють рівня і наслідків своїх травм, особливо, коли адреналін зашкалює.

А після, як наслідок, - панічні атаки, депресії, злість - як наслідок або суїцид або, неадекватна поведінка.

Людину не відновили ментально і все.

Все це я знаю не с розповідей. Про свої слабкості в армії як раз ніхто не говорить.

Я знаю бо сам пережив контузію. Лише одну - але мені вистачило, щоб більше року відчувати її наслідки.

А якщо їх 5 або 10. Я знаю і такі випадки. А якщо ти в піхоті, навіть відпочити можливості немає.

Часто хлопці спокійно скаржаться, що через числені контузії, наприклад не можуть згадати вчорашню половину дня…

…ми їдемо на героїзмі четвертий рік. Хоч тих, хто з перших днів повномасштабки в піхоті, все менше в менше.

Четвертий рік - не так страшно.

Страшно - невідомість скільки років ще..

Просто жити надіями. Або слухати красиві промови - вже замало.

Нам потрібні конкретні програми і їх реалізація. Отак на ходу.

Нам потрібно навчитись робити все одночасно. І воювати і лікуватись.

І відпочивати, і боронити позиції.

Ми маємо включати найкращий бік українців - адаптивність.

Тому вже потрібно розробляти і реалізовувати широку програму реабілітації. Думаю в цьому питанні протягнута рука майже всього світу.

Є і кошти, і готовність. Потрібна лише наша увага і рішучість.

Ті ж самі гототелі в Буковелі точно можуть в кожний готель безкоштовно прийняти по частині військових від свого обігу.

Впевнений, уряди різних країн світу від Японії до США, готові взяти на реабілітацію наших військових. Повторюю, мова тут не тільки про важко поранених, а фактично - про більшість, яка воювала на передових позиціях.

Все це не має обмежитись гарячою лінією чи заявою уряду "про важливість здоровʼя військового".

Потрібні - глибокий план і реальні дії.

Кожен день я бачу, як змінюються хлопці навколо.

Як може погіршуватись їх стан. Навіть і тих хто в підрозділі літає на дронах. І тих, хто під КАБами може сидіти в штабах. Хто-хто, а всі вони точно гідні того, щоб хоча б мати можливість - відновити свої сили та здоров’я.

Це прям обов’язок, як України, так і всього світу.

Топ коментарі
+2
"...Є і кошти, і готовність..."

Де це пан Єгор в усіх цих "юзіків" побачив готовність ділитися коштами, які вони щиро вважають своїми, з ветеранами? Держава, яка краде на харчах військових, буде піклуватися про їх "реабілітацію". Ага, щас... Кошти є - але не для для того.
показати весь коментар
04.02.2025 17:34
+2
Мабуть, давненько час вимагати, а не просити?

Бандит розуміє тільки силу.
показати весь коментар
04.02.2025 18:36
+2
Згоден. СЗЧ - Тиса - Європа - найкраще відновлення. Держава може лише добити, зробити все щоб ти пошвидше здох. Суїцид? Так цеж прекрасно! Зєкономлені 15 лямів!
Про що автор фантазує?
показати весь коментар
05.02.2025 08:13
Коментувати
Сортувати:
Доречі, Європа могла б це зробити набагато краще, ніж тут.
Замість годувати невдячних негрів та арабів.
Тільки от біда: спробуй тій сволоті вчасно кістку не кинути...
показати весь коментар
04.02.2025 17:02 Відповісти
Згоден. СЗЧ - Тиса - Європа - найкраще відновлення. Держава може лише добити, зробити все щоб ти пошвидше здох. Суїцид? Так цеж прекрасно! Зєкономлені 15 лямів!
Про що автор фантазує?
показати весь коментар
05.02.2025 08:13 Відповісти
Пан Фірсов - ВАШ ПРОТЕЖЄ ЗЕЛЕНСЬКІЙ І ІВАША МОНОБІЛЬШІСТЬ З ШИРКОЮ ОПЗЖ , в Раді ! КОНКРЕТНО ,по-діловому вимагайте у своїх , кого ви привели ! Партія ЕС завжди тільки ЗА , але « СЛУГИ🤢» покидьки не ставлять навіть на порядок денний їх законопроекти‼️Ви чудово бачитє , що ваш ЗЕ&ЕРМАК знущаються над ЗСУ‼️ДЕ ВАШЕ ОБУРЕННЯ по ПРОТИВОЗАКОННОМу АРЕШТУ , БОЙОВИХ ГЕНЕРАЛІВ??ФСБ І ОЙГО ПІДРУЧНІ знищуютьДержаву з СЕРЕДЄНИ! Це ФАКТ ЕРМАК ТАТАРОВ ПОРТНОВ ВАШЕ ВСЬО
показати весь коментар
05.02.2025 14:26 Відповісти
"...Є і кошти, і готовність..."

Де це пан Єгор в усіх цих "юзіків" побачив готовність ділитися коштами, які вони щиро вважають своїми, з ветеранами? Держава, яка краде на харчах військових, буде піклуватися про їх "реабілітацію". Ага, щас... Кошти є - але не для для того.
показати весь коментар
04.02.2025 17:34 Відповісти
Мабуть, давненько час вимагати, а не просити?

Бандит розуміє тільки силу.
показати весь коментар
04.02.2025 18:36 Відповісти
Самое він рубаху , рвав , за обрання цієї ЗЕМАФІІ , які МАРОДЕРЯТЬ га КРОВІ ЗСУ, мільярди! Фактів -ОКЕАН
показати весь коментар
05.02.2025 14:28 Відповісти
Не слід мазати одною фарбою все світле людство: Естонія, Литва, Латвія, вся Скандінавія, Нідерланди, Британія, Чехія..., здається, готові останнім поділитись з Україною. Чимало також безкорисливо підтримують: Канада, Нова Зеландія, Австралія, Республіка Корея, Словенія... Ще інші - так собі (Італія, Франція, Японія...). Україна, як держава, не дотягується навіть до цієї категорії.
показати весь коментар
04.02.2025 21:14 Відповісти
Все вірно
показати весь коментар
05.02.2025 00:03 Відповісти
Зайдіть в потяг Краматорськ - Київ, більшість пасажирів військові.....
Автор, тебе тільки за це треба за я...ця повісити! А те, що по вокзалу КАБ чи ракета може прилетіти тебе не смущає????
А щодо "широкого плану реабілітації" - Держава ще з термінами служби не визначилася, а тут вже політ в сузір'я Андромеди на 5 років на перед сплановано. Без ваших планів розберуться, що після війни робити. Коли в людей психіка зламана, все одно нічого не допоможе. Так що не гайте час на нікому не потрібне планування.
показати весь коментар
05.02.2025 11:11 Відповісти
Що, знову тупа русня навіть не здогадується, що в (або з) прифронтові міста поїздами їздять здебільшого військові?
показати весь коментар
05.02.2025 17:07 Відповісти
Поліз в Ввікіпедію і таке прочитав про цього пана -

Єго́р Па́влович Фі́рсов (нар. https://uk.wikipedia.org/wiki/1_%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%B4%D0%BD%D1%8F 1 грудня https://uk.wikipedia.org/wiki/1988 1988 (36 років) , https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%86%D1%8C%D0%BA Донецьк ) - український політик, наймолодший https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B5%D1%80%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D0%A0%D0%B0%D0%B4%D0%B0_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8_VII_%D1%81%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F народний депутат України 7-го скликання, https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B5%D1%80%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D0%A0%D0%B0%D0%B4%D0%B0_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8_VIII_%D1%81%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F народний депутат 8-го скликання (до 25 березня 2016).

Тимчасово виконуючий обов'язки Голови https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0_%D1%96%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%8F_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8 Державної екологічної інспекції (з 20 листопада 2019 по 13 травня 2020 року).

Оппаньки , так ти , Єгорка, теж був причетний до цієї мародерської ЗЕвлади !

А я думаю - а чого цей пан не називає прізвище Зеленського та його партії "Слюні народу"?
А він віявляється з тої ЗЕкоМАНДИ , в усякому разі був до неї причетний.

Пане Фірсов , ніж думати про реабілітацію військових , треба спочатку терміново заморозити війну , окопатися з бетоними укріпленнями та відгородитися від Орди полями з мільярдів мін та чекати ( можливо десятиріччями ) кардинальних змін в Орді , як Азербайджан таки дочекався змін в керівництві Вірменії .

Бо нескінченне продовження цієї війни просто звільняє територію України під майбутніх мігрантів з країн Африки та Азії , яких Європа радісно запхає на звільненні від українців території України, а мігрантам буде чхати на реабілітацію українських військових. То хіба за таку "Україну" треба гинути чи калічитись українцям на фронті?

Треба намагатися врятувати ті 80% України , що маємо ...поки маємо. Але для заморозки війни треба спочатку позбутися влади ЦЬОГО та його мародерської ЗЕкоМАНДИ , для яких ця війна є єдиним обгрунтуванням свого знаходження при владі та закручування гайок всередині країни ... на радість Путлу!

А коли настане мир чи пермир'я та ця ЗЕвлада піде у небуття ( а краще під трибунал ) - тоді вже можна і думати про реальну реабілітацію військових , та й багатьох мирних.
показати весь коментар
05.02.2025 11:55 Відповісти
А оце ти там не прочитав - "На парламентських виборах в листопаді 2014 року висувався за партійним списком партії «Блок Петра Порошенка», приєднавшись за квотою партії «УДАР»https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D1%96%D1%80%D1%81%D0%BE%D0%B2_%D0%84%D0%B3%D0%BE%D1%80_%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87#cite_note-:0-8 [8]https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D1%96%D1%80%D1%81%D0%BE%D0%B2_%D0%84%D0%B3%D0%BE%D1%80_%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87#cite_note-9 [9], ставши одним з наймолодших депутатів скликанняhttps://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D1%96%D1%80%D1%81%D0%BE%D0%B2_%D0%84%D0%B3%D0%BE%D1%80_%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87#cite_note-10 [10]. У VIII скликанні став членом https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%82_%D0%92%D0%B5%D1%80%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%97_%D0%A0%D0%B0%D0%B4%D0%B8_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8_%D0%B7_%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%8C_%D1%94%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97_%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97 Комітету Верховної Ради з питань євроінтеграціїhttps://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D1%96%D1%80%D1%81%D0%BE%D0%B2_%D0%84%D0%B3%D0%BE%D1%80_%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87#cite_note-:0-8 [8]."
А ще він учасник Майдану і з тих молодих людей, які хочуть позитивних змін для України. Та і на фронті зараз, на відміну від багатьох коментаторів.
показати весь коментар
05.02.2025 14:40 Відповісти
"А ще він учасник Майдану і з тих молодих людей, які хочуть позитивних змін для України. Та і на фронті зараз, на відміну від багатьох коментаторів."

А ще я поліз в Вікіпедію та багато що прочитав про генерала Андрія Власова та про те - який гарний в нього був життєвий та бойовий шлях до того , як потрапивши в полон , він перейшов на бік ворога і після війни був повішений за зраду .

Так що , пане , курчат восени рахують, а ця війна ще не закінчилася ... ще побачимо - де буде пан Фірсов по наслідкам цієї війни і що він буде казати про свою участь в ЗЕвладі.
показати весь коментар
05.02.2025 18:38 Відповісти
Я пам'ятаю - яку Україну Порох передавав КЛОВАНУ на стадіоні ... і що ми маємо зараз в Україні? При тому , що при Папєрєдніку був той самий Путін , той самий Сі з Китаєм, ті самі аятоли з Іраном, той самий Товстун з Північної Кореї, той самий Орбан з Угорщиною , той самий Дуда с Польщею , навіть Трамп був Президентом США і який зараз повернувся .

Тоб то справа не в зовнішніх факторах , а в тому - хто керує всередині країни.

Ви , аморальна ЗЕбіомасса в 2019 році не Президентом Зеленського обрали , а по-факту накрили для Путіна обідній стіл і запросили на обід - "Кушайте , Владимир Владимирович, Украина Зеленского - это очень вкусно". Путло і їси , аж рохкає від задоволення - "Действительно, очень вкусная Украина Зеленского . Буду годами ее есть , главное - чтобы Зеленский никуда не делся - такая вкусная приправа к этой Украине ".

А твій Фірсов теж якийсь час був маленькою часточкою цієї ЗЕприправи , яка так привабила Путла.
показати весь коментар
06.02.2025 11:28 Відповісти
Отак топити за олігарха, не розуміючи, що основна проблема України - корупційна олігархїчна система - це або за гроші, або ніяк не дійде, за що стояли люди (і Фірсов у тому числі) на Майдані.
показати весь коментар
07.02.2025 20:09 Відповісти
Дивлячись на фотку пану Єгору теж потрібна реабілітація. Від тушонки
показати весь коментар
05.02.2025 14:03 Відповісти
А мене дуже вразило, що розпіарений Пінчуком центр реабілітації воїнів існував за рахунок USAID. Невже Пінчук настільки збіднів? Можна було його чи Сороса-молодшого спитати на сніданку у Давосі, а не писати оцей опус.

показати весь коментар
06.02.2025 15:45 Відповісти