9933 відвідувача онлайн
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Скільки держава інвестує в порятунок життя солдатів?

бронетехніка

Зараз загибель одного бійця на фронті обходиться державному бюджету України в щонайменше 15 млн грн, що приблизно рівно 360 тисяч доларів.

Візьмемо таку рутинну задачу, як забезпечення мобільності екіпажу БПЛА, розвідувального чи ударного, на ЛБЗ. Говоримо поки що не про так звану червону зону, де необхідна більш потужна броня і загалом потреби знаходитися екіпажу зазвичай немає, мова — про жовту і зелену зони.

Основними факторами ураження під час руху, на мій суб’єктивний розсуд, в даних зонах є:

- влучання ФПВ з осколковим чи кумулятивним зарядом;

- наїзд на вибуховий пристрій (ворожа/власна міна, встановлена ДРГ чи дистанційно тощо);

- артилерійський вогонь противника (осколкове ураження);

- стрілецька зброя (зіткнення з ДРГ або передовим піхотним загоном противника, що вклинився у нашу оборону).

Ми бачимо, що вітчизняні броньовані автомобілі, оснащені відповідними екранами проти влучання дронів з кумулятивами, типу Козака чи Варти — від більшості означених факторів ураження можуть захистити.

Давайте порівняємо їх вартість з втратами державного бюджету в разі загибелі екіпажу.

Зробимо такі припущення. Нехай екіпаж — це 4 особи, в разі вогневого ураження транспортного засобу з них гине в середньому 2 особи. Втрати дрежбюджету становлять в такому разі 720 тисяч доларів.

Порівнюємо це з вартістю відповідних машин, беремо верхню межу, котра присутня у відритих джерелах.

Варта — $400,000 тисяч

Козак — $200,000 тисяч

Новатор — $300,000 тисяч

Як бачимо, інвестиція в таку техніку надзвичайно вигідна, оскільки становить в більшості випадків 30-50% від очікуваних збитків бюджету внаслідок загибелі військовослужбовців.

Слід зауважити, що за задекларованими харакетристиками, Варта здатна забезпечити захист екіпажу від достатньо потужних вибухових пристроїв.

Якщо брати іноземні спеціалізовані бронемашини, котрі дають високий ступінь захисту від мін, то при їх вищій ціні, їх всеодно надзвичайно вигідно купляти.

M-ATV - $600,000

Cougar - $700,000

RG-31 - $600,000

VAB - $600,000

RG-33 - $600,000

Як бачимо, жоден із висококласних, захищених від потужних мін бронеавтомобілів, не перевищує очікуваних збитків для держбюджету України від загибелі членів екіпажу БПЛА. Це є дуже вигідним вкладенням обмеженого нашого ресурсу, оскільки навіть при втраті машини ми отримуємо збитки в 600 тисяч, в той час як при нинішньому розкладі ми маємо І ЗБИТКИ, І СМЕРТЬ.

Війна — це математика, цинічна статистика, але в цьому цинізмі є для нас шанс. З цифрами на руках показати, яким чином варто тратити кошти.

Можливо, хтось не зрозумів — ми ВЖЕ платимо ці колосальні виплати за загибель піхотинців, танкістів, БПЛАшників, артилеристів, бо недостатньо коштів інвестуємо в ПОПЕРЕДЖЕННЯ втрат бюджету внаслідок загибелі військовослужбовців.

Що ж стосується нинішнього стану справ, то він вкрай поганий. Дуже рідко екіпажі БПЛА отримують нові автівки від держави для пересування в небезпечних зонах. Здебільшого ж мої колеги рухаються на забезпечених волонтерами позашляховиках другої свіжості. І про якесь бронювання, протимінний захист мова не йде.

Мова не йде навіть про мінімальний захист автівок від осколкових боєприпасів, котрий дасть можливість витримати удар ФПВ з відповідною бойовою частиною. Переобладнання таким захистом позашляховика коштує менше 50 тисяч доларів, що є надзвичайно невеликою вартістю порівняно з тим, скільки зараз держава платить родинам загиблих. І в той же час це космічна, недосяжна сума для бійців, які зазвичай зараз збирають самі собі на транспорт.

Це — один із небагатьох прикладів. А є ще багато інших, де гроші не рахують.

Так не має бути. Солдати, котрі умовно "коштують" по 15 млн, не мають їздити на корчах по 5-7 тисяч доларів, маючи для захисту від ФПВ тільки помпу за 500 доларів. В цьому немає жодної логіки, ні моральної ні аморальної.

Повторюся — гроші на це все у бюджеті, за визначенням, є. Але система наша побудована таким чином, що за втрати людей (в тому числі і матеріальні збитки, з цим пов’язані) управлінці несуть незрівнянно меншу відповідальність.

Нині ми бачимо, що закупити наперед дорогі машини українським посадовцям процедурно набагато важче, ніж потім виплачувати вдовами колосальні суми, рівні кільком найсучаснішим, найзахищенішим одиницям техніки.

Цьому просто немає пояснення.

Топ коментарі
+12
просто війна дуже чітко продемонструвала, що в нас не демократична держава, а феодальна, орієнтована на задоволення потреб порівняного вузького кола чиновників, які за бюджетні кошти нічого для себе не шкодують й за порівняно невеликі суми готові ділитися цими коштами з приближеними до них виробниками чогось там, неважливо чого..., аби тільки платили данину..., а люди - це просто ресурс, невичерпний, на думку чиновників і їх не хвилює ні ця війна, ні майбутнє країни..., їх власне майбутнє вже забезпечене, щоб там не трапилось...
показати весь коментар
02.04.2025 12:45 Відповісти
+9
Є пояснення: хто у теплі і високих кабінетах,-їм пох..., не їхні діти ж гинуть. Головне, щоб жумаділови і інші турецькі піддані регулярно пиляли бюджет
показати весь коментар
02.04.2025 12:32 Відповісти
+8
Ви теж так хочете - жити в злиднях , вирощуати і продавати наркоту - зате гордий своєю незалежністю - ? Це не проблема . Так і буде . Просто всі розумні виїдуть . А Україна перетвориться в Бантустан ,який зовні пишається незалежністю хоча по факту буде феодальною країною злодіїв чиновників та силовиків
показати весь коментар
02.04.2025 14:23 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Є пояснення: хто у теплі і високих кабінетах,-їм пох..., не їхні діти ж гинуть. Головне, щоб жумаділови і інші турецькі піддані регулярно пиляли бюджет
показати весь коментар
02.04.2025 12:32 Відповісти
Пояснення просте - вони безкінечні невиправні довбо.оби, яких треба міняти.
показати весь коментар
02.04.2025 13:34 Відповісти
просто війна дуже чітко продемонструвала, що в нас не демократична держава, а феодальна, орієнтована на задоволення потреб порівняного вузького кола чиновників, які за бюджетні кошти нічого для себе не шкодують й за порівняно невеликі суми готові ділитися цими коштами з приближеними до них виробниками чогось там, неважливо чого..., аби тільки платили данину..., а люди - це просто ресурс, невичерпний, на думку чиновників і їх не хвилює ні ця війна, ні майбутнє країни..., їх власне майбутнє вже забезпечене, щоб там не трапилось...
показати весь коментар
02.04.2025 12:45 Відповісти
Все ви правильно сказали . Феодалів не хвилює ,що там з холопами - хай хоч всі погинуть - нових наловлять . А вдів можна намахати ,надурити, пограбувати через інфляцію.
показати весь коментар
02.04.2025 14:19 Відповісти
Навіть феодалів більше хвилювало життя холопів, бо якщо їх немає - не буде кому працювати. Ці ж тварюки живуть на іноземне фінансування (МФВ, ЄС і т.д.), ім плювати є тут люди чи немає.
показати весь коментар
03.04.2025 10:05 Відповісти
Пояснення давно всім відоме, але ж це очково казати, нє?
показати весь коментар
02.04.2025 12:45 Відповісти
Лампаси та міністри американських військових спеціалістів не слухають а тут якісь Луценки, Бутусови, Безуглі зі своїми вимогами логічного мислення. Зовсім здуріли щось вимагати в небожителів.
показати весь коментар
02.04.2025 13:13 Відповісти
як там сказав наш головнокомандувач - якщо ми будемо фінансувати армію то за що дороги будувати? Цим все сказано
показати весь коментар
02.04.2025 13:21 Відповісти
Війна - це математика
Теза, яка активно просувається руснею.
Ціль проста: пєрєд тєм, как с намі воєвать, сначала посчітайтє свою армію, потом посчітайтє нашу армію - і сразу сдавайтєсь.
Як можна математично обгрунтувати перемогу Афганістану над Британією, СРСР та США - наймогутнішими країнами своїх часів, що з математичної точки зору переважали Афганістан геть в усьому?
показати весь коментар
02.04.2025 13:22 Відповісти
Війна - це математика. А в математиці є не тільки операції плюс та мінус, є операції помножити і розділити . Так от найдорожче коштують саме ці операції , скільки коштує зрада вищого командування? Одна людина , а скільки загиблих і втрачених територій?А всього то нам потрібні дороги , а не армія , нам не потрібні весільні дрони , навіщо нам вкладатись у захист бійців , на вулицях повно мобресурсу , ще м'яса наловлять ! Ще не просто розділити , це катастрофа. А от скільки життів і територій збереже правильне рішення? Замінувати , побудувати укріплення , виробити дрони ,якісно підготовити мобілізованих! Це вже помножити . Виникає питання , якщо не приймаються правильні рішення , а неправильні називаються помилками і виправдовуються , то може це свідомий саботаж?
показати весь коментар
02.04.2025 13:41 Відповісти
Ми зараз про різні речі говоримо.
Є русняве твердження "війна - це математика", а є математика війни.
Вона специфічна, у неї - свої правила.
показати весь коментар
02.04.2025 13:47 Відповісти
Є Євклідова геометрія, є геометрія Рімана є геометрія Лобачевського , у Євкліда паралельні прямі ніколи не перехрещуються , а от в інших залюбки перехрещуються , так і з війною , є війна для бидла , є війна для привелігійованих ( як казав Коля Котлета - ми ж не бидло щоб свої статки показувати ) , є війна для влади , є для раба солдата що не може не виконати наказ бо буде відповідальність , а є для командира , що може цього солдата послати у пекло без можливості вижити і не відповідати за свої дії , як не збирається відповідати ніхто із влади.
показати весь коментар
02.04.2025 19:36 Відповісти
Це ви не про математику, а про соціологію війни.
показати весь коментар
02.04.2025 19:37 Відповісти
На жаль будь яка соціологія у кінці зводиться до математики , відсотки , обʼєми, числа , гроші , життя , все зводиться до цифр , а коли цифри затуляють людей , то суспільство гине , а в нашому випадку люди це той продукт , що в Україні виробляється дуже в обмежених кількостях , тому коли я чую мобілізаційний ресурс, трудовой ресурс , інтелектуальний ресурс , мені хочеться тому ресурсними дати в пику
показати весь коментар
03.04.2025 23:29 Відповісти
Математичне обгрунтування мабуть залежить від того, що саме розуміємо під перемогою.
Наприклад, українське слово перемога, російською перекладається, як "победа", яке на 2/3 - "беда".
Через атаки дронів за відкритими даними відбувається близько 75% втрат о.с. та техніки, тому автор посту цілком доречно обгрунтовує необхідність спрямовування ресурсів війни на збереження життя і здоровʼя військовслужбовців. Лікувати та, на жаль, ховати наших воїнів, уражених дронами, ракетно-артилерійським вогнем та мінами ворога, коштує дорожче, ніж вчасне та достатнє оснащення сил оборони бронетехнікою, дообладнання бронезахистом цивільного автотранспорту, їх ефективного та відповідального застосування.
Ніякі суми грошей не замінять фізичну броню, "мангали", активний захист, виробництво, технічне обслуговування та ремонт бронетехніки, її правильне, відповідальне застосування.
показати весь коментар
02.04.2025 14:17 Відповісти
Я не маю зауважень до викладок автора.
Маю зауваження до руснявої тези "война - ето матєматіка".
Обгрунтував, чому.
Замінити цю фразу на "У війни - своя математика" - і все буде правильно.
показати весь коментар
02.04.2025 14:19 Відповісти
Я саме так і зрозумів ваш перший коментар до цього посту.
Але спочатку (щодо скрєпно- військової математики ), на думку спав відомий анекдот (їх немало) про скрєпно-військову функцію y = sin(x), значення якої у військовий час досягає 4, і більше.
показати весь коментар
02.04.2025 15:03 Відповісти
В якому стані перебуває "переможець " - Афганістан " І в якому стані перебувають "переможені "- Британія та США ? Що там з правами та свободами в "переможця"? Чому люди з "країни -переможця " тікають в "переможені країни ?
Я вже не кажу ,про мільйони загиблих . Але в них ,хоч "баби іщо наражають ". А що в Україні з демографією ? Повна капітуляція . Ще пару років війни - і 30-50 років Україну не потрібно буде завойовувати - просто приїзджай і заселяй порожні міста та села
показати весь коментар
02.04.2025 14:17 Відповісти
Афганістан живе так, як він згодний жити. Будь-кого, хто приходить з хоч якимись пропозиціями цивілізованого життя (як от США чи навіть СРСР) зустрічають смертю з-за кожного рогу.
показати весь коментар
02.04.2025 14:18 Відповісти
Ви теж так хочете - жити в злиднях , вирощуати і продавати наркоту - зате гордий своєю незалежністю - ? Це не проблема . Так і буде . Просто всі розумні виїдуть . А Україна перетвориться в Бантустан ,який зовні пишається незалежністю хоча по факту буде феодальною країною злодіїв чиновників та силовиків
показати весь коментар
02.04.2025 14:23 Відповісти
У вас задача - все переводити на Україну?
Мова не про Україну, а про русняву тезу "война - ето матєматіка".
І Афганістан - як приклад хибності цієї тези.
показати весь коментар
02.04.2025 14:24 Відповісти
Звичайно ,що війна - це і математика , і логістика ,і науковий підхід до мобілізації .

Афганістан показав , що без змін свідомості в суспільстві та реформ країни - навіть перемога ціною великих жертв - не зробить країну успішною та привабливою для людей. Навпаки - злидні , наркоманія та бажання кинути її - ось результат такої "перемоги ".
Яке майбутнє чекає ветеранів при такому розкладі ? Не слава та почесті - а голод ,злидні та хвороби без лікування - як це зараз в Афгані
показати весь коментар
02.04.2025 14:29 Відповісти
А тим афганцям і не треба бути успішними і привабливими для людей.
Їм хочеться свого середньовіччя.
І ніхто їм голови не вилікував. Ані авторитарний совок, ані демократичні США.
Тому вони війни в Афганістані й програли: людей, гроші, ресурси витратили - в результаті контроль над територією та населенням втратили, нічого не здобули, навіть копалин.
Хоча обидві країни фізично могли сидіти там хоч до усрачки. Що таке 50 тисяч за десять років для СРСР з населенням під 300 мільйонів, і десь 5 тисяч за двадцять років для США з таким самим населенням і на порядок міцнішою економікою? Ніщо. Але набридло, просто набридло втрачати безглуздо.
Де ж тут - математика?
показати весь коментар
02.04.2025 14:34 Відповісти
А тепер все те ,що ви написали про Афганістан -поміряйте на Україну - ви думаєте ,що між нами є наразі принципова різниця ? Ми повторюємо - його шлях , з великою ймовірністю - тільки без населення . В нас по 5 дітей не народжують
показати весь коментар
02.04.2025 14:38 Відповісти
Знову ви про Україну.
Робота така, розумію.
показати весь коментар
02.04.2025 14:39 Відповісти
Робота в мене думати про майбутнє. А ви живете в ілюзіях перемог - не бачачи , що ведете країну в прірву
показати весь коментар
02.04.2025 14:47 Відповісти
Гарна робота. Як влаштуватись, і куди?
Теж хочу замість того, що зараз, "думати про майбутнє".
показати весь коментар
02.04.2025 14:48 Відповісти
На жаль в нашій країні ви будете безробітний і непотрібний ,як народу так і чиновникам - їм не потрібні занадто "вумні"...

Я просто часто робив бізнеси з нуля - і тому бачити і прораховуати ризики перед тим ,як вкладати гроші -мій навик. Наразі в Україну ,я б не вкладав. В окремих людей чи спільноти - так . А в державу -категорично - ні . Кине ...
показати весь коментар
02.04.2025 15:11 Відповісти
Ну ви ж не безробітний.
Чи може ви на аутсорсі?
показати весь коментар
02.04.2025 15:19 Відповісти
Адреси "окремих людей чи спільноти", в кого радите вкладати, мабуть куратор розголошувати забороняє, щоб не палити агентуру? Бо держава візьме "під ковпак" і кине. За грати.
показати весь коментар
02.04.2025 15:22 Відповісти
Коли людина мертва всі навколо неї страждають ,а вона -ні . Так само,коли тупий
показати весь коментар
02.04.2025 16:08 Відповісти
"Коли людина мертва всі навколо неї страждають ,а вона -ні . Так само,коли тупий"

Маєте власний досвід?
показати весь коментар
02.04.2025 23:03 Відповісти
Так . Спілкуючись з вами))
показати весь коментар
02.04.2025 23:10 Відповісти
Я помітив, що досвід маєте. Перевірив і ,схоже, не помилився.
показати весь коментар
03.04.2025 03:20 Відповісти
Схоже, що зовсім не береже себе... Вдень і вночі, все про майбутню долю України, яка "повторює шлях Афганістану", його думки...
показати весь коментар
02.04.2025 16:00 Відповісти
15 млн за загиблого тільки на папері, по факту зараз виплачують 3 млн і тільки тим кому вистачило впертості та наполегливості подолати всі численні державно-бюрократичні бар"єри під час оформлення виплат. Більш того, зловлений на вулиці "солдат" для чиновника нічого не коштує, якщо загине то тцкуни ще наловлять, а от "зекономлені" бюджетні кошти можна покласти собі в кишеню.
Пан Луценко робить правильний висновок, що відсутність інвестицій в життя солдат спричинена відсутністю відповідальності чиновників та командирів за втрату життів. Але чому шановний пан не називає головних винуватців, тих хто повинен це контролювати та карати за втрати і неефективність ?
показати весь коментар
02.04.2025 14:54 Відповісти
Дякую за крутий коментар.

Пан Луценко залежна від системи людина ,тому говорити про РЕАЛЬНІ ПРИЧИНИ він не може ,або не хоче. Але без осмислення та озвучування РЕАЛЬНИХ ПРИЧИН - ніяких суттєвих змін не буде ...
показати весь коментар
02.04.2025 15:16 Відповісти
Луценко - бойовий офіцер, який і зараз воює, ризикуючи власним життям на фронті - "залежна від системи людина", пише пости на Цензор в яких "не може, або не хоче" говорити про реальні причини? І тому "реальних змін не буде..." все пропало?
А такі, як Александр Штүндер допомагатимуть нашим військовим та цивільним "осмислювати" та озвучуватимуть РЕАЛЬНІ ПРИЧИНИ чому "всепропало", заглядаючи в службові методички?
показати весь коментар
02.04.2025 15:39 Відповісти
В тому і проблема в нас країні , що "бойові офіцери " ,які не бояться ризикувати життям на фронті - чомусь БОЯТЬСЯ ГОВОРИТИ ПРАВДУ про справжній стан речей і про РЕАЛЬНІ ПРИЧИНИ та РЕАЛЬНИХ ВИНУВАТЦІВ загибелі людей та втрат територій.
О от Бутусув в минулому році зняв відео - де він називав основні причини втрат і поразок -БРЕХНЯ,БРЕХНЯ І ЩЕ РАЗ БРЕХНЯ офіцерів та чиновників.

Але у вас чомусь питання виникає не до БРЕХНІ ТА ЛИЦЕМІРСТВА , а до того ,хто викриває цю брехню. Чи ви тепер вважаєте ,що тим , хто воює дозволено все ? Брехати ,обманювати - бо мовляв вони воюють ? ТАК МИ І ВОЮЄМО ЧЕРЕЗ ТЕ ЧЕТВЕРТИЙ РІК - ЩО НЕ МОЖЕМО ВИЛІЗТИ З ЦІЄЇ ТОТАЛЬНОЇ БРЕХНІ ...
Саме БРЕХНЯ І ЛИЦЕМІРСТВО - СТАЛО ПРИЧИНОЮ ВІЙНИ, ПІДТРИМУЄ І ПРОДОВЖУЄ ВІЙНУ ..

показати весь коментар
02.04.2025 16:07 Відповісти
1) Причина широкомасштабної війни - вторгнення в Україну путінських рашистів.
2) Більшість військових та цивільних громадян України під час путінської агресії вбили і скалічили саме путінські рашисти, їх агентура та їх поплічники-сепаратисти.
3) Території України тимчасово окупували саме путінські рашисти.

Брехня, корупція, некомпетентність та безвідповідальність у підсумку призводять до збільшення наших втрат. Про деякі можливості зменшення наших втрат раціональним використанням коштів військового бюджету - про це пост військовослужбовця аеророзвідника Ігоря Луценко.
показати весь коментар
02.04.2025 21:27 Відповісти
1) Це рашисти розбудовували дороги замість армії, розміновували Чонгар і закликали всіх на шашлики замість того ,щоб видавати зброю ТРО.
2, А вбили їх тому ,що хтось розкрадав гроші на укріплення ,зброю та забезпечення
3,) Окупуавали тому ,що хтось запустив ФСБшну агєнтуру та їх здав.

Брехня, корупція, некомпетентність та безвідповідальність і є головною причиною наших втрат ,ЯК І ВІЙНА В ЦІЛОМУ, про що мовчить військовослужбовець аеророзвідник Ігорь Луценко.\

Але його ,ще можна зрозуміти - бо він людина в системі ,яка не дозволяє говорити правду .
Але чому мовчить "мудрий нарід " і чому купа "патріотів " впритул НЕ БАЧАТЬ І ЗАМОВЧУЮТЬ ДУРГУ З ДВОХ ПРИЧИН ВІЙНИ В УКРАЇНІ ?
показати весь коментар
02.04.2025 22:11 Відповісти
Ви перекручуєте факти.
Будівництво доріг, заклики до шашликів, розкрадання грошей і корупція, навіть розмінування Чонгару безпосередньо не вторгалися в Україну, не вбивали наших військових і цивільних, не захоплювали наші території.
Вбиває, калічить, гвалтує, грабує і окуповує саме путінська армія.
Будівництво доріг, заклики до шашликів, розкрадання грошей і корупція, ворожа агентура у владі, розмінування Чонгару сприяли бойовим діям ворога, ворог скористався цим для досягнення успіху.
показати весь коментар
02.04.2025 22:55 Відповісти
Якби цього всього не було б - а була б нормальна підготовка без мародерства і корупції Путін не напав би і ніхто б не загинув. Але для вас мабуть такі причинно -наслідкові зв'язки дуже складні .
Якщо пяний замість того щоб взяти нормальний човен -поплив в кориті через річку ,яка вийшла з берега - то у всьому винувата річка?)))
показати весь коментар
02.04.2025 23:15 Відповісти
Вторглися і руйнують населені пункти, окуповують території України , вбивають, калічать, гвалтують та грабують українських громадян саме військові злочинці путіна.
Корупція, велике крадівництво, невігластво, сепаратизм та зрадництво існували в Україні і до вторгнення рашистів путіна.
Вони заважали і зараз заважають розвитку нашої держави, послаблюють її обороноздатність, але вони не руйнували наші населені пункти, не калічили та не вбивали десятки тисяч наших громадян, не гвалтували та не грабували і не окуповували наші території,
як це робили і продовжують скоювати військові злочинці - рашисти путіна.
показати весь коментар
03.04.2025 02:15 Відповісти
Ще не все пропало, ще є чому і кому пропадати. На жаль.
показати весь коментар
02.04.2025 15:58 Відповісти
закупити наперед дорогі машини українським посадовцям процедурно набагато важче, ніж потім виплачувати вдовами колосальні суми

Собі машини закуповувати їм не важко, а ви там самі собі якось збирайте.
показати весь коментар
02.04.2025 16:46 Відповісти
Вова по тисячі роздав, а на машини грошей немає. Як назвати нашого верховного головнокомандувача? Як назвати тих, хто йому довіряє й підтримує? Немає поки таких адекватних слів.
показати весь коментар
02.04.2025 18:12 Відповісти
Держава Україна має бути перезаснована. Це має бути національна держава. Української нації. Де ті батьки-засновники?!
показати весь коментар
02.04.2025 19:59 Відповісти
Української нації, котрій треба буде щороку завозити по https://www.unian.ua/society/ukrajini-bude-potribno-zavoziti-ponad-400-tisyach-trudovih-migrantiv-na-rik-ekspert-12955686.html 400 тисяч Бангладешців.
Національненько.
Рік тому прогноз був про https://tsn.ua/********/********-potribno-300-000-migrantiv-schoroku-sociologinya-poyasnila-navischo-2417467.html 300 тисяч.
показати весь коментар
02.04.2025 20:27 Відповісти
Це має бути нація свідомих громадян - неважливо якої національності . А то Садовий - по національності - українець - а обкрадає громаду по "скрєпному " не гірше москаля...
показати весь коментар
03.04.2025 11:46 Відповісти
Нація - це не національність (етнос). У Лесі Українки не було української крові.
показати весь коментар
03.04.2025 12:09 Відповісти
так що таке нація?
показати весь коментар
03.04.2025 12:11 Відповісти
Ну, ознайомтеся з історіями особистого життя Олени Пчілки, Лесі Українки, Юрія Шевельова. Пилип Орлик був за національністю (етносом) чех. Що стосується України, без української мови українська нація неможлива. А що стосується садових, то відсилаю Вас до Голди Меєр, яка мріяла, щоб всі в Ізраїлі (до останнього злочинця) говорили івритом. Щодо ж перезаснування держави, то, звісно, її мають перезасновувати саме українці, а не бужанські.
показати весь коментар
03.04.2025 12:22 Відповісти
Ви не відповіли на питання - ЩО ТАКЕ НАЦІЯ? Хто такі українці?
показати весь коментар
03.04.2025 12:25 Відповісти
По-перше, я не зобов'язаний відповідати першому-ліпшому.
По-друге, я вже відповів: Нація визначається мовою, і пов'язаною з цією мовою культурою.
Промовистий приклад: колись бачив у телевізорі, як буряти у проекті реконструкції вялікой атєчєствєннай зображали есесівців на мотоциклах. Кривоногі і косоокі арійці. Тобто, виступаючи як представники нації московитів. Адже вони засвоїли спільну для московитів мову і культуру (тут - культура побєдобєсія). Етнічні буряти належать до нації московитів. Через мову і культуру.
показати весь коментар
03.04.2025 14:18 Відповісти
Тобто по суті для вас нація визначається за мовною ознакою та культурою ( певною системою цінностей ) - тобто фактично - нація - це те ,що не існує в реальності (МОВА ТА ЦІННОСТІ ЗМІНЮЮТЬСЯ ПІД ВПЛИВОМ ЧАСУ ) - а є просто ІДЕЄЮ ,ЯКА ВОЛОДІЄ певною СПІЛЬНОТою НА ПРОТЯЗІ ПЕВНОГО ІСТОРИЧНОГО ПРОМІЖКУ ЧАСУ.
Тому виникає питання - яка може бути стійким обєднання групи людей (нації у вашому розумінні ) ,яке об'єднане ТИМЧАСОВИМИ та НЕ ЧІТКИМИ ОЗНАКАМИ?

Дуже багато питань :

Чи належать до україхнської нації люди які :

а ) Розмовляють українською, але належать до культури відмінної від "української".

б) Розмовляють іншою мовою ,але приймають українску культуру

в) не розмовляють фактично ******** українською , живуть в іншому культурному просторі , але вважають себе українцями ( діаспора ) ?

Що з ними робити ???

ТА Й ВЗАГАЛІ ,ЩО ТАКЕ УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА І ЯКІ ЇЇ КРИТЕРІЇЇ?
показати весь коментар
03.04.2025 14:29 Відповісти
Я все пояснив вичерпно. Треба вміти розуміти прочитане.
показати весь коментар
03.04.2025 14:44 Відповісти
Ви навіть не дали визначення термінів якими оперуєте ,з чого має починатися пояснення своєї позиції. Тому розуміти особливо нічого
показати весь коментар
03.04.2025 16:11 Відповісти
Для чого феодалу перейматися долею кріпаків?
показати весь коментар
02.04.2025 21:27 Відповісти
Ще на початку, коли планували нашу війну, "партнери" пообіцяли фінансувати виплати родичам загиблих. І регулярно чесно дають транші на це. Коли в переліку статей, на які буде потрачено чергові американські чи європейські гроші, бачите "інші соціальні виплати" - оце воно. Тому 15 млн для ОП не аргумент, їм навпаки вигідно, щоб більше грошей на ці статті надійшло. Захід купує у Зеленського українську кров, щоб не проливати свою. Так само колись африканських рабів для плантацій в Америці білі работорговці не ловили в лісі, а купували оптом у місцевого чорного царька.
показати весь коментар
03.04.2025 04:23 Відповісти
Якщо військовий не гине, а "зникає" на полі бою, тоді і витрати - це лише зарплата. Тому і маємо мільйони мобілізованих і лише 40 тис. втрат на папері. І "чомусь" людей не вистачає.
показати весь коментар
03.04.2025 13:21 Відповісти
Розрахунки пана Ігоря необхідні кожному українцеві. Але найбільше - Зеленському, який сьогодні тотально очолює владну піраміду, але турбується не про найперші потреби фронту. а про нарощування витрат на поліцію, суди та інші каральні органи.
показати весь коментар
03.04.2025 18:32 Відповісти