10274 відвідувача онлайн
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Проблеми зі збиттям "шахедів"

заблоцький

Ніч провів у прикордонних до ворога полях, намагаючись разом із командою перехоплювачів збити "Шахеди". Ось репортаж і висновки.

Із плюсів — збили три "Гербери" (це дрон, що несе до 10 кг вибухівки і здебільшого використовується для відволікання ППО).

Із мінусів — самі "Шахеди" на наш сектор цієї ночі так і не зайшли.

Загалом, поїздка мала дві мети:

Перша — подивитися, як працює перехоплювач, на розробку якого я колись видав грант у $30 000.

Дійсно — збиває чудово. Хоча розробники потім лаялись, бо в цю суму не вклалися навіть приблизно — вийшло значно дорожче. Але головне — зараз усі задоволені, бо працює він дуже ефективно, і замовлень у них на місяці вперед.

Друга — зрозуміти, як написати законопроєкт про умовно "децентралізоване" ППО: громади, волонтери, приватники.

Моя думка поки така: найкращий вихід — це приватні воєнні компанії, яким за рахунок коштів громад, власників критичної інфраструктури та фондів можна було б контрактувати захист певних секторів неба.

Чому я так думаю — за підсумками нічного "полювання".

Як і припускав, проблеми зі збиттям "Шахедів" — не технологічні. У небі чітко видно багато наших дронів-перехоплювачів. Є навіть моделі зі штучним інтелектом, які самі захоплюють цілі (в нас — простіші).

Але провтики— організаційні:

  • Дуже бракує людей. ЗСУ зосереджені на гарячих ділянках фронту й не мають змоги фізично закрити небо дефіцитними дронщиками.
  • Забагато елементів у різних руках — і це шкодить взаємодії.
  • Пілоти — волонтери.
  • Вибухівка — у військових.
  • Радари — у третіх військових.

То радари не перемістили вчасно — "Шахеди" їх знищили. Сектор тепер не закритий.

То радари перемістили, але не відкалібрували — в результаті, в сектор не може влучити ніхто.

То пілоти ще вчаться і надто оптимістично беруться за цілі. І таких моментів багато.

Тому, якби певний сектор був під єдиним управлінням приватної воєнної компанії — результат був би іншим.

Приватник чітко знає, скільки йому коштує:

  • не відкалібрований радар
  • недостатньо навчений пілот
  • невлучений дрон

І тут ми виходимо на ще одну проблему — майбутню.

Дрони ускладнюються. Їх розробка стає дедалі дорожчою. Я передбачаю наступний етап — інтеграцію малих реактивних двигунів. Це вже не те, що "скрутити в гаражі", і не те, що можна пілотувати без серйозних систем прицілювання.

Наразі розробники працюють здебільшого на ентузіазмі, фінансуючи нові моделі за рахунок прибутків від простіших дронів. Якби був стабільний попит від приватних ППО, то:

  • легше було б формувати ТЗ
  • простіше — забезпечити замовлення під конкретні розробки

Приватним компаніям було б також легше наймати тих, хто не підлягає мобілізації.

Роботи вистачить і дуже молодим, і ветеранам. Я не дуже вірю, що волонтерські бригади зможуть ефективно організуватись, навіть якщо держава обіцяє по 3 тис. грн на день.

Хто має платити приватним воєнним компаніям? Можуть громади, власники критичної інфраструктури, просто зі зборів та фонди. Наприклад, за збитий Шахед фіксована плата чи абонплата за прикритий сектор.

Наприклад, Укрзалізниця скаржиться, що втрачає локомотиви. Перехоплювач коштує від 2 до 5 тис. доларів. Поштові склади, трансформатори, виробництва — це в рази дорожчі втрати.

Місто Київ, яке має стабільний багатомільярдний бюджетний профіцит, може легко закрити небо ще на підступах до міста.

Технології вже дозволяють збивати 100% "Шахедів". Але з поточною системою управління — ми максимум претендуємо на часткове прорідження.

Поки що більш відповідальної моделі, ніж приватний виконавець, я не бачу.

Навіть найсильніша армія світу — США — перша у світі за витратами на приватні воєнні компанії. І нам, мабуть, варто повчитись у них цьому.

Топ коментарі
+12
В цілому згоден. Я не дронщик і не ППО-шник і в часи АТО у нас дрон в бригаді був хіба що у розвідників - старезний Mavic-4. Але як все організовано в армії - тут навіть сперечатися не буду. Не дарма кажуть: є армія, яка нас всіх захищає - ЗСУ або Сили Оборони, а є УПА - Українська паперова армія

Так само я мав досвід працювати у державній компанії - може це тільки мій досвід - але я довго не витримав: бюрократія, маразм тощо. Тепер працюю тільки в приватних компаніях. І це логічно і зрозуміло

Мене от завжди цікавило: мобілізують двох гіпертоніків і одного алкаша. Всі вони стають, скажімо, екіпажем танка Т-64. Отримують наказ - в силу своїх особливостей (алкаші/гіпертоніки/наркозалежні) - завдання провалюється, танк вартістю близько 1 мільйон баксів - прой@бується, люди гинуть

- позиція втрачена - втрачена територія;
- люди загинули - мінус 45 мільйонів гривепнь на компенсацію родинам;
- втрачений танк - який в гаражі не складеш, як мріє пан Колумбет;
- іміджеві втрати для держави в очах родичах загиблих

І так майже скрізь. Тому що багатьом в армії просто на все п@х@й. Аби до пенсії дослужитися та житло отримати. Це зрозуміло - люди ризикують життям і здоров'ям, вони повинні отнримувати плюшки від держави. Але оце ставлення до підлеглих і до всього взагалі - воно приречене на такі результати. Мабуть тому приватні компанії і просто талановиті люди не хочуть мати з армією ніяких справ. Багато чого можна було б віддати на аутсорс цивільним людям та компаніям. Ну і ставлення до людей змінити - тоді б. можливо, і люди потягнулися б до армії

І саме головне. Це прийдеться таки зробити: без строків служби жодна людина не піде - це фактично хрест на житті і на майбутньому. Все інше - демагогія від тилових воїнів на безпечних посадах, інвалідів цієї війни, які вже списані або тих, хто не особливо ризикує життям, має свій гешефт і в принципі не проти такого стану речей ще довгі роки. Бо мої побратими не сидять в ефірах щодня і без жодної подряпини не повчають людей жити. Мої побратими майже всі загинули або інваліди і їм не до соціальних мереж та патріотичних спітчів

І справа вже не в патріотизмі чи ні - патріотизмом збивати Шахеди чомусь не виходить, правда? А справа в тому, що якщо цей терор на довгі роки - люди природньо будуть шукати більш безпечні місця (навіть супер патужні патріоти). Це моя суб'єктивна точка зору, але я гадаю воно десь так і є
показати весь коментар
19.07.2025 21:18 Відповісти
+11
Це не так про шахеди, як про приватні армії. Починають просувати чергову ідею. Таке вже було, наприклад, з приватизацію. Теж гарно співали... М'яко стелють, та жорстко спати.
показати весь коментар
19.07.2025 22:38 Відповісти
+10
лобуєте, дядя. це так незграбно. і своя ПВК вже майже створена, і бронь у всіх буде.. не вистачає тільки законодавчої бази, так?
показати весь коментар
20.07.2025 06:15 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
В цілому згоден. Я не дронщик і не ППО-шник і в часи АТО у нас дрон в бригаді був хіба що у розвідників - старезний Mavic-4. Але як все організовано в армії - тут навіть сперечатися не буду. Не дарма кажуть: є армія, яка нас всіх захищає - ЗСУ або Сили Оборони, а є УПА - Українська паперова армія

Так само я мав досвід працювати у державній компанії - може це тільки мій досвід - але я довго не витримав: бюрократія, маразм тощо. Тепер працюю тільки в приватних компаніях. І це логічно і зрозуміло

Мене от завжди цікавило: мобілізують двох гіпертоніків і одного алкаша. Всі вони стають, скажімо, екіпажем танка Т-64. Отримують наказ - в силу своїх особливостей (алкаші/гіпертоніки/наркозалежні) - завдання провалюється, танк вартістю близько 1 мільйон баксів - прой@бується, люди гинуть

- позиція втрачена - втрачена територія;
- люди загинули - мінус 45 мільйонів гривепнь на компенсацію родинам;
- втрачений танк - який в гаражі не складеш, як мріє пан Колумбет;
- іміджеві втрати для держави в очах родичах загиблих

І так майже скрізь. Тому що багатьом в армії просто на все п@х@й. Аби до пенсії дослужитися та житло отримати. Це зрозуміло - люди ризикують життям і здоров'ям, вони повинні отнримувати плюшки від держави. Але оце ставлення до підлеглих і до всього взагалі - воно приречене на такі результати. Мабуть тому приватні компанії і просто талановиті люди не хочуть мати з армією ніяких справ. Багато чого можна було б віддати на аутсорс цивільним людям та компаніям. Ну і ставлення до людей змінити - тоді б. можливо, і люди потягнулися б до армії

І саме головне. Це прийдеться таки зробити: без строків служби жодна людина не піде - це фактично хрест на житті і на майбутньому. Все інше - демагогія від тилових воїнів на безпечних посадах, інвалідів цієї війни, які вже списані або тих, хто не особливо ризикує життям, має свій гешефт і в принципі не проти такого стану речей ще довгі роки. Бо мої побратими не сидять в ефірах щодня і без жодної подряпини не повчають людей жити. Мої побратими майже всі загинули або інваліди і їм не до соціальних мереж та патріотичних спітчів

І справа вже не в патріотизмі чи ні - патріотизмом збивати Шахеди чомусь не виходить, правда? А справа в тому, що якщо цей терор на довгі роки - люди природньо будуть шукати більш безпечні місця (навіть супер патужні патріоти). Це моя суб'єктивна точка зору, але я гадаю воно десь так і є
показати весь коментар
19.07.2025 21:18 Відповісти
ПВК - хехе))
Уяви собі, що твоє ПВК очолює Маск, або Трампабо коля каклєта.
І що??
Правильно - ніякого ППО.
Хачу їду хачу нііду.
А ВОС 100 - ХТО ТВОЇМ ЧВК буде ноль тримати??
ЗСУ роками трималось на залишках патріотизму.
І таки да
Не хочете обличчям повернутись до ЗСУ - ЧВК вам не допоможуть
показати весь коментар
19.07.2025 23:04 Відповісти
Знову люди винні... Це генералітет до країни нехай обличчям повернеться. Десять років тому ті самі БТРО були такі собі "приватні компанії" по суті. Вам пропонують вирішення проблеми. Не хочете - чекайте 1000+ "шахедів" і сотні тисяч патріотичних СЗЧ
показати весь коментар
20.07.2025 01:07 Відповісти
автор - депутат монобільшості, він має вимагати від уряду та президента вжиття дієвих заходів для захисту неба, серед іншого й шляхом призначення компетентних, а не ручних кадрів.
а не вимагає тому що в сьогоднішній системі управління, для уряду й президента він ніхто: кнопка, виконавець команд.
Вам пропонують вирішення проблеми.
ні, не пропонує. бо: віповідне законодавство відсутнє; пвк - відсутні.
це не "вирішення проблеми", це текст-піар.
показати весь коментар
20.07.2025 06:07 Відповісти
Ну зараз законодавство відсутнє, завтра воно буде, якщо треба. Де ви побачили в цій країні "законодавство"? зараз покритикуємо з вами владу - завтра поїдемо на полігон в "Десну" або справу кримінальну отримаємо з вами
показати весь коментар
20.07.2025 10:13 Відповісти
ну так от, поки відповідне законодавство відсутнє, то це не "вирішення проблеми", це - порожня балаканина від представника законодавчої влади; якби це написав якийсь аналітик чи військовий, я міг би сприйняти цей текст як звернення, як пропозицію до влади, але в даному конкретному випадку - ні.
давайте вже будемо розрізняти де популізм заради популізму, а де реальні компетентні дії.
показати весь коментар
20.07.2025 15:15 Відповісти
Ти незнаєш, чому всі росіяни на гілці, так радісно вхопилися за маючню про " ПВК"?
показати весь коментар
20.07.2025 12:29 Відповісти
Чомусь я підозріваю, що ти ніде не воював,ні на якій АТО, а просто ти -тролль, який працює за гроші на певну публіку. Ніяк сумніви відносно тебе в мене не розвіються. А приватні компанії ти просуваєш в своїй маячні, бо за це тобі заплатили твої господарі, які купили в Україні вже майже все, залишилося купити тільки ЗСУ, хоча й цих вони вже частково купили: платять їм (командирам високого рангу) небюджетні гроші з чорної каси.
показати весь коментар
20.07.2025 16:45 Відповісти
Підтримую все вище написане. Додам тільки, що ЗСУ потрібно терміново реформувати: тилові частини, штаби, офіцерський склад братів повністю укомплектовані. А на нуль іти немає кому. Чомусь на офіцерських посадах, які передбачають безпосередню участь у бойових діях скрізь ТВО сержанти...
показати весь коментар
21.07.2025 07:47 Відповісти
Держава не ефективна. Лише децентралізація на всіх рівнях.
показати весь коментар
19.07.2025 21:24 Відповісти
Корисний пост.
показати весь коментар
19.07.2025 21:43 Відповісти
на моє переконання, це абсолютно беззмістовний текст.
1. відсутнє законодавство про пвк.
як наслідок відсутні самі пвк.
2. сьогоднішнє законодавство не дозволяє органам місцевого самоврядуання закуповувати послуг пвк за кошти місцевих бюджетів. жодне казначейство не здійснить оплату таких послуг.
3. станом на сьогодні запуск літальних апаратів над населеними пунктами заборонений, а саме в такий спосіб автор "пропонує" пвк протидіяти шахедам.
за відсутності відповідної нормативно-правової бази, за відсутності самих пвк, за відсутності порядку закупівлі їхніх послуг (чи через прозорро будуть закуповувати?), цей твір - ні про що.
а якщо не забувати, що цей текст написаний представником законодавчої влади та ще й представником правлячої партії, то є очевидним, що це не про дії законодавця, а про банальні електоральні бали через порожні балачки (як ви любите).
а тепер хотілося б почути ваші аргументи щодо користі цього посту.
показати весь коментар
20.07.2025 07:31 Відповісти
Ти диви, які маланці шустрі. Майже все вже захопили в Україні, залишилося прихватизувати армію і військову промисловість, тоді Україна в них у повному рабстві. Тому й наймають шабесгоїв типу Мар'яна Заблоцького , які просувають для них вигідну їм маячню. Чи не так , Мар'ян Заблоцький, народний депутат України, громадський діяч? Мар'ян Заблоцький є маса прикладів, коли державна власність чудово служить для держави. Чудовий приклад повоєнна Іспанія під керівництвом каудільо Франко, яка своїми силами з допомогою державної власності на засоби виробництва досягла вражаючих успіхів.
показати весь коментар
20.07.2025 16:54 Відповісти
Сергію, ну хоч не звичайний шлак.
показати весь коментар
20.07.2025 17:05 Відповісти
В турборежимі вам наприймають будь яких рішень. У зелених приблуд досвід є.Виникає логічне запитання: а для чого тоді вся ця державна бюрократична машина , якщо вона нічого путного зробити не може? Ну і повязане з цим запитання про доцільність такої посади як президент і такого президента як гундосий наркоман? Він не може зробити нічого з того, що є його прямими посадовими обов'язками.
показати весь коментар
21.07.2025 13:07 Відповісти
дебіл Британія в час свого найбільшого поширення мала приватні військові армії а коли стала держава всем керувати то Британська імперія посипалась
показати весь коментар
19.07.2025 23:32 Відповісти
Це не так про шахеди, як про приватні армії. Починають просувати чергову ідею. Таке вже було, наприклад, з приватизацію. Теж гарно співали... М'яко стелють, та жорстко спати.
показати весь коментар
19.07.2025 22:38 Відповісти
У нас ще тільки на приватне ПВО не пиляли гроші. Від дерожави щось лишилось чи її вже приватизувавли на 100%?
показати весь коментар
20.07.2025 00:53 Відповісти
Зверніть увагу, завжди знаходиться продажна скотина- хохлобидло (Мар'ян Заблоцький), який на догоду своїм господарям за 30 (тридцять) срібняків готова матір рідну продати.
показати весь коментар
20.07.2025 16:58 Відповісти
В мене великі сумніви, що ідея ПВК котрі займуться ППО, це розумна ідея.
По перше, це чергова для України спроба не вирішувати проблему, а підперти її "костилями". Замість організації нормального військового ППО - "а нехай вони якось самі....".
По друге - гроші. "громади, власники критичної інфраструктури, просто зі зборів та фонди". Тобто громади, в яких держава забрала військове ПДФО? А власники критичної інфраструктури? Ви ж в курсі, що власниками є державні підприємства та підприємства громад? Тобто замість шляху, бюджет-міноборони-ППО (дещо спрощено, але так), ви пропонуєте додати в цю схему купу посередників? Для чого? Для "кращого" освоєння грошей? Та і так, вже здається схем більш ніж достатньо.
По третє. А точно там, в ПВК будуть "наймати тих, хто не підлягає мобілізації"? Чи просто будуть отримувати броню? Нехай в Україні стане ще більше заброньованих? Та і взагалі, якось воно дивно, збивати Шахеди в складі ЗСУ здоров'я немає, а в складі ПВК - запросто? І взагалі це пункт №1 - замість наведення порядку, нова вигадка.
І мій висновок. Не про захист України, ви носії ідеї ПВК думаєте, ви хочете власних, кишенькових військових. Вам мало, скажімо так, заполітизованих, зеленуватих військових угрупувань (не буду тут перелічувати), недостатньо тилових поліцейських, мало "охоронних" фірм, та посвідчень зі зброєю від певних спецслужб, мало мутних ДФТГ. Ви хочете купу дрібних, і не дуже, власних армій. Для чого?
показати весь коментар
20.07.2025 03:18 Відповісти
риги рвуться до влади. маленький військовий переворот від приватної компанії. давненько ми лебедине озеро не бачили по тєліку, підсовують якийсь телемарафон гг
показати весь коментар
20.07.2025 09:23 Відповісти
лобуєте, дядя. це так незграбно. і своя ПВК вже майже створена, і бронь у всіх буде.. не вистачає тільки законодавчої бази, так?
показати весь коментар
20.07.2025 06:15 Відповісти
100%. знайшов нішу для бізнесу. Хоча, ідея про єдине командування хороша
показати весь коментар
20.07.2025 06:47 Відповісти
Прочитав. Потім поліз в ГУГЛ та з'ясував , що цей пан виявляється від партії "слуга народу".

А чого ж пан, представляючись на початку поста, ховає свою партійну приналежність? Чи пану вже соромно, що він в 2019 році добровільно заліз у цей мародерський ЗЕшмурдяк?

А тепер по суті поста. Ось пан написав, що видав грант в 30 тисяч долярів розробникам дронів-перехоплювачів.
А я одразу згадав, що пан Шмигаль перед тим, як ЛІДОР пересадив його з крісла Прем'єра ( звільнивши це крісло для "стюардеси" Єрмака ) в крісло, яке до нього грів вгодований ісламіст пан УмєровФлорилськаВілла, заявив що залишки коштів на рахунках Казначейства складають 340 млрд гривень.

А чого пан депутат нам тут себе вихваляє за особистий грант розробникам перехоплювачів, замість того , щоб звітувати пересічним - а що він особисто зробив , як депутат владної партії для фінансування розробників з бюджета країни, у ЗЕ-Уряда якої виявляється купа грошей в Казначействі?!

Якийсь дивний пан депутат , хоча де там адекватні депутати в "слугах війни" ... у кого були залишки совісті - вже чкурнули з того ЗЕшмурдяку.
показати весь коментар
20.07.2025 09:16 Відповісти
та він і заригачився ще колись.

"Був помічником депутата ВРУ VIII скл. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D1%83%D1%88%D0%B0%D0%BA_%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%96%D0%B9_%D0%9F%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87 Олексія Мушака (БПП)https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%9C%D0%B0%D1%80%27%D1%8F%D0%BD_%D0%91%D0%BE%D0%B3%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87#cite_note-:2-9 [9] та депутата VII скл. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%92%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80_%D0%9F%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87 Володимира Пилипенка (Партія регіонів)"
показати весь коментар
20.07.2025 09:17 Відповісти
Партія "Шабесгой", що в перекладі на українську означає "Слуга народа" зондує грунт для чергового кидка українського народу на великі гроші. Що характерно, судячи по імені Мар'ян, цю шкідливу маячню пропихує хохлобидло з Галіції, а кажуть,що там найпатріотичніші українці.
показати весь коментар
20.07.2025 17:04 Відповісти
там жлоби махрові, це правда
ціни на житло у 2022 підняли у 3 рази
баригі
показати весь коментар
20.07.2025 18:01 Відповісти
теж мені, під матрасом мільйони баксів, а він тут вийобується шо дав 30 штук нещасних.

та я, простий плєбс, ув 2014му віддавав всю свою зорплату ($4000) кожного місяця в топку війни курва. та навіть я більше вкладав. причому я ж не чистяком намагався, а логістикою і закупівлями всякої їбаніни тіпа броніки танкові акумулятори тактичні окуляри турнікети планки пікатіні коліматорні приціли..

галімо вийобується дядя, коли його по вкладеним грошам якийсь жлоб з Троєщини переплюнув, коли він про війну може по телевізору чув, і йому сказали шо то АТО, не парся, забий ***.
показати весь коментар
20.07.2025 09:31 Відповісти
Ідея здрава, хоча може здаватися несподіваною. Пригальмуйте вроджений консерватизм шановні, саме консерватизм винен в тому, що дрони масово почали використовувати лише на другий рік війни, через опір генштабу та інших. Все що у нас існує працездатного, це приватні компанії.
показати весь коментар
20.07.2025 10:23 Відповісти
Ти на кого працюєш? На главное разведивательноє управлєніє, Моссад, Мі-6, ЦРУ? Одно ясно,що ти працюєш не на Україну.
показати весь коментар
20.07.2025 17:06 Відповісти
Це з чого такий дєбільний висновок? Я бачу, що Нова Пошта працює як годинник, Розетка, Алло, Епіцентри, і мільйон всього іншого, навіть в кризових умовах. А все що стосується держави чи її інституцій це виключно "проїбали, вкрали мільярд, неефективність, в прифронтове місто закупили машину для чистки вулиць на мільйони" і так далі. Якби умовно Нова Пошта займалась війною, лінія фронту проходила б десь по Уралу.

Та ж сама стаття сьогоднішня Черновол про використання людей на фронті, навіть в рамках підрозділів, якщо ти не свій, ти ніхто, тебе використають як розходний матеріал. В рамках компанії такого не буває, там всі свої. І так далі і тому подібне.

До того ж, цивільні ні в якому разі не підуть в ЗСУ, вже ні, з цим пов'язане стільки негативу, що немає підстав для оптимізму. І колишні військові не підуть. А в приватну компанію, якщо вона виб'є гарантії недоторканості для співробітників, підуть. От власне і все.
показати весь коментар
20.07.2025 17:27 Відповісти
Тормоз поясни, чому при каудільо Франко Іспанія досягла вражаючих успіхів у всьому при державній промисловості в основних галузях, а Україна не може це зробити? Відповім, бо був порядок і не було корупції . А зі злодіями каудільо не церемонився. А в Україні злодії керують державою і де в такій державі буде порядок?
показати весь коментар
20.07.2025 17:35 Відповісти
Від тормоза чую, давай без персональних образ. Чому при Франко все було по іншому? Тому що світ був інший, цілий світ. На той час якщо дивитись і на Ось, і на союзників, як вони реагували на виклики, які перед ними постали, то це небо і земля. Маленька Японія дала такої ***** американцям, що вони ледь не злили морську війну. "Нова Держава" Салазара проіснувала аж до 70х років, показала значні досягнення в економіці і взагалі в нормалізації життя країни. До катастрофичного конфлікту зі Східним фронтом, Німеччина теж демонструвала вражаючі успіхи.

Дуже непросто відповісти на таке запитання. Думаю перше це менталітет, відсутність глобальних мереж інформації, що давало можливість будувати сильну, закриту країну. Правда була одна: офіційна, ту, яку уряд сказав пресі надрукувати в газетах. Індустріалізація, корпоративизм, солідарність. Пропаганда працювала, в неї вірили, зараз над нею сміються. Лідери! Подивіться на лідерів того періоду. А у лідерів були відповідні партії з кадрами. Ми ж не можемо порівняти якогось Умерова з Герінгом, чи Рєзнікова з Ялмаром Шахтом? Чи там, не знаю, Орбана і Черчилля. Закінчилось те покоління і ті народи, і ті унікальні умови де кожна країна по великому рахунку була закритою інформаційною бульбашкою. Навряд чи можливо повернути цілу епоху, для цього недостатньо однієї локальної війни і пригоршні правих ідеалістів.
показати весь коментар
20.07.2025 18:14 Відповісти
І чим ця Нова пошта відрізняється від державної? Тільки тим, що держава, а значить, і весь народ, хер з неї буде мати, а з державної все-таки щось мала, якісь податки пошта платила державі.
показати весь коментар
20.07.2025 17:39 Відповісти
Чергова маячня.
Із таким же успіхом можна і армію на фронті замінити ПВК, мовляв " хазяїн пвк знає, скіки патрон коштує".
показати весь коментар
20.07.2025 12:27 Відповісти
Зразу видно звідки вуха торчать...будуть ті ПВК не Шахеди збивать, а штурмовать підприємства, щоб ті платили гроші за захист.
показати весь коментар
20.07.2025 14:44 Відповісти
Вже не раз писав - прийдеться повторювати. Оці стенання про погане збиття Шахедів ніколи не закінчяться поки всі не визнають що важко захистити всю територію, кожне місто, кожен об'єкт. Тому основна концепція ППО повинна бути - захист периметру. Там повинна бути сконцентрована переважна більшість сил і засобів, а не розпорошена по всій території разом з відповідальністю. Звісно, захист периметру це не захист умовної пунктирної лінії по кордону чи лінії зіткнення. Це захист зони певної глибини. Пропонував три зони ППО по глибині: перша 0-50 км - ППО Сухопутних військ, посилених суцільною мережею радарів, знятих з літаків на зберіганні, що вже ніколи не полетять, встановлених на вантажівках на висувних вежах, і посилених суцільною мережею мобільних груп з зенітними дронами. Дивує як поблажливо автор статті коментує нездатність ППО Сухопутних військ збивати всі Шахеди. Проліт Шахеда через зону відповідальності це ЧП, за яку повинно знімати з посад і розжалувати, не інакше. Друга зона ППО по глибині 50-100 км, де ще висока загроза пілотованим літакам, зона відповідальності Повітряних сил, які застосовують там в якості засобів виявлення суцільну мережу радарів на Байрактарах (їх конструкція має таку опцію) і в парі з ними мережу перехоплювачів на базі реактивних дронів Паляниця, а також автоматизовану систему вказання цілей і виводу перехоплювача у точку зустрічі з ціллю. В якості зброї перехоплювача застосовувати 40 мм гранатомет з програмованими під час пострілу гранатами на підрив на відстані до цілі. Такі гранатомети виробляють у ФРН. Це значно пришвидшить збиття Шахеда з безпечної відстані зі 100% вірогідністю і дозволить перехоплювачу за один виліт збивати десятки цілей при їх масованому запуску. Пара - комплекс з 2-3 Байрактарів (працюючих позмінно цілодобово) і комплекс з 2-3 Паляниць (вилітають тільки на перехоплення) закриють ділянку по фронту 100 км. Будуть мати гарну ситуативну обізнаність завдяки високо піднятим в повітря радарам і спроможності на перспективу по швидкості і висоті перехоплення. І потребуватимуть відносно невеликої кількості навчених пілотів. Третя зона ППО - вся інша територія - зона відповідальності пілотованих літаків і об'єктових ЗРК. Це виключить дружній вогонь між засобами різних зон і розпорошення сил. Для пілотованих літаків, якщо Шахеди все ж будуть прориватися у їх зону, треба розробити малу дешеву ракету повітря-повітря з дальністю 2 км для безпечного збиття, або контейнери для скиду зенітних дронів на парашутиках для гальмування швидкості, після чого парашутики відстрілюються і дрони самостійно наводяться на цілі.
показати весь коментар
20.07.2025 16:08 Відповісти
мокву треба бомбити
інше мишина візня
показати весь коментар
20.07.2025 18:02 Відповісти
Вітаю, шановні! Так ця тема(створення приватних військових компаній) вже мала місце в Україні. Згадайте Семена Семенченка, його звинуватили саме в цьому - створення приватної військової компанії. Ще й строк якийсь йому дали за це. То де він зараз? Це таке собі бла-бла-бла, бо немає в Україні законів стосовно цього та й питань з цього приводу набагато більше чим відповідей на них. Вже ж начеб-то знайшли панацею від ворожих безпілотників - дрони перехоплювачі, то чому не розвивається ця тема та цей напрямок? Це тепер від кого від Шмигаля залежить? Тож він має отримати від верховного головнокомандувача особисте завдання - закрити небо України від безпілотників і терміни виконання самі стислі, бо це життя наших громадян, я так думаю.
показати весь коментар
20.07.2025 21:44 Відповісти
Іще, як то кажуть вдогонку: підтримую Дмитра Лебідя всеціло, що треба атакувати москву та пітер, щоб москалі почали звідти масово тікати, то тоді буде позитивний результат для нас. І що головне, що це треба робити було ще вчора.
показати весь коментар
20.07.2025 21:49 Відповісти
Для таких атак не треба було чекати Сапсан чи Довгий Нептун. Достатньо було зимою провести кілька диверсій і залишити столиці без електрики і газу. Але знаєте що б було потім? Коли весь Світ побачив мільони біженців і замерзших? Путін цього тільки чекає. Він любить копіювати Гітлера і американців. Питає, чому їм можна , а нам ні. І посилається на удари по Хіросимі і Нагасакі. Ще й каже, що стратегічною ядеркою бити не буде, але тактична ядерка тепер є різна, в тому числі до 150 кілотонн, на відміну від 20 кілотонн по Хіросимі. І вдарить як американці по двум містам. І Світ після Москви і Пітера це проглотить. А далі він висуне ультиматум - здавайтеся, або буду кожен тиждень спалювати по два обласних центра, потім менші міста. Тому наша задача працювати з партнерами так, щоб вони були готові зробити еліті раші такі умови, що краще вдавити Путіна чим продовжувати війну. А поки оборонятися і перемелювати орків.
показати весь коментар
20.07.2025 22:45 Відповісти
******* трикооодинатна РЛС Українського виробництва вартує 150-180 млн гривень. Ніяка громада таке не потягне а без неї решта не має сенсу. Немає виявлення немає і збиття.
показати весь коментар
20.07.2025 22:22 Відповісти
Пан моносбродний депутат чудово розуміє що проблема поганої взаємодії ППО та РЕР і тим більше проблеми уніфікації моделей дронів-перехоплювачів і залучення та навчання пілотів може вирішити тільки структура-посередник з повноваженнями щодо ВСІХ вказаних компонентів і людських ресурсів.
І це ніякі не ПВК а тільки держава ніхто інший.
І так само фінансувати повноцінний захист країни від дронів здатна лишень держава , а не волонтери і не общипані вашими гетьманцевими громади чи тим більше якісь там укрзалізниці, просто господи, які по 40 років вбиральні у вагонах поміняти не можуть.

Але пан спеціально клеїть дурника бо партія поставила вочевидь чергову задачу з видоєння грошей з бізнесу і лохторату. А комсомол як відомо атвєтіл єсть.
показати весь коментар
21.07.2025 01:46 Відповісти
1)Грант на 30000 доля для депутата- ніщо. За слухами, тільки в конвертах вони отримують від 25 000 доля., щомісяця. Тут хвалитись нічим. 2) Приватні воєнізовані структури - це повернення в середньовіччя. Є місцевий феодап, який вирішує все. Згадайте Лозінського і його полювання на людей. 3) Най гвардія - це про місцевий рівень. А ТРО? Військовим легше подолати організаційні, системні питання з навчанням дронарів організацією підрозділів, матеріальною базою і т. д. 4) Для цього ми маємо мати воєнних керівників, що прийдуть з бізнесу, ІТ. І такі є. 5) Але в Мо, де є шмигалі, єрмаківці, що налаштовані на розпил коштів , у ВСУ, де є сирські, стодолі це кричуща проблема. Згадайте 155 бригаду, проблему з приданим ТРО, яке спирається на 0. Де збереження людей просто декларація. Згадайте хамську відповідь верховного у верховній раді Гончаренко і бурні овації совкові слуг своєму пахану. Висновок: Налагоджуйте армію на ******** лад, системно. Ставте економіку на воєнний лад, реорганізуйте правоохоронні органи на приборкання корупції. А не полюйте ночами за шахедами, щоб похизуватсь. Краще проведіть місяць на передку і потягніть сотню слуг повоювати... Але, завжди є купа але.
показати весь коментар
21.07.2025 05:32 Відповісти
це очевидно, що проблема в менеджменті
що й казати, якщо працююча наразі розробка була виконана ентузіастами за гранти

це означає що не була виконана елементарна робота по постановці завдань та її вирішенню
це зона відповідальності ППО, Генштабу та Міноборони. Схоже, людей які вміють в менеджмент там просто немає
показати весь коментар
21.07.2025 10:35 Відповісти
Депутат, а ты уверен что твои ЧВК не перекупит враг. А если перекупит, ты пустишь себе пулю в лоб?
показати весь коментар
21.07.2025 19:55 Відповісти