14997 відвідувачів онлайн
9 826 103
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Невизначеність убиває мотивацію: що має змінити держава, щоб військова служба не сприймалась як рабство

Вже майже четвертий рік Україна існує на мапі світу завдяки Збройним Силам. Через натиск ворога та вантаж відповідальності сили та мотивація військових слабшають. Це живі люди, багато з яких воюють з першого дня повномасштабного вторгнення, або й узагалі беруть участь у бойових діях з часів АТО/ООС, а це — роки.

Ніхто не може гарантувати, що війна не триватиме ще кілька років. Якщо вигорають навіть офісні працівники, то що казати про військових, які працюють із ризиком для життя, далеко від родин, без можливості повноцінно відпочивати й відновлюватися? Тому критично важливо зараз подбати про речі, які зможуть послабити тиск на військовослужбовців та покращити умови служби. Замість того щоб уникати розмов про терміни служби та обмежувати свободи, потрібні кардинально протилежні кроки — системні зміни на державному рівні, що враховують потреби та досвід самих військових.

Якомога менше розмов про швидкий мир

Постійні розмови про швидке завершення війни лише ускладнюють мобілізацію та гальмують довготривалі реформи в армії. Такі очікування, які виникали після контрнаступу 2023-го чи обіцянок західних політиків, демотивують мирне населення йти до війська і змушують військових ставити під сумнів цінність ризику. Вже зараз військові з меншою мотивацією йдуть на виконання бойових завдань. Бо одна річ ризикувати життям під час битви у великій війні за батьківщину, а інша річ – під час штурму ноунейм посадки напередодні потенційного мирного договору.

Водночас бійці – виснажені, втрачають мотивацію. Погіршують ситуацію нездатність влади встановити чіткі терміни служби. Я вже привертав увагу до цієї проблеми, спровокувавши дискусію вчиненим мною публічним "СЗЧ". Проте за дискусією жодних дій влади не було. Я розумію, чому: військове керівництво не може дозволити одночасно демобілізуватися великій кількості людей, адже тоді багато підрозділів втратять досвідчених офіцерів, загартованих бійців. Потрібно, щоб цих людей хтось міг замінити.

І тут ми все одно впираємось у необхідність готувати кадри. А їх все важче приваблювати у військо в умовах очікування близького миру.

15 діб – не достатньо: треба гарантований місяць відпочинку

Ситуацію з відсутністю чітких термінів служби могло би виправити впровадження системної ротації — забезпечення постійного обороту військових із фронту до резерву для відновлення сил. Це має бути обов’язковим для військових з підрозділів, які знаходяться в зоні виконання бойових завдань.

А військовослужбовцям, які воюють понад 3 роки, держава має гарантувати хоча б місяць відпустки на рік. Ні, "обов’язкова відпустка 15 діб" – це дуже мало для людей, які живуть на позиціях і виконують бойові розпорядження 24/7.

Виснажені люди – малоефективні. Нам потрібно встановлювати граничні терміни безперервного виконання бойового завдання з обовʼязковим та гарантованим, а не рекомендаційним виведенням солдата на відновлення та перепочинок.

Ротаційний підхід широко впроваджується зараз в провідних підрозділах ЗСУ, які працюють з власною репутацією. Часто це низова ініціатива командирів, які розуміють важливість відпочинку особового складу, водночас із тим, цей принцип має бути впроваджений і в піхотних, лінійних підрозділах.

Гарантувати військовим зарплату, яка випереджає інфляцію та ціни

Необхідно підвищити воїнам зарплатню. У суспільстві заведено говорити про міфічні "100 тисяч зарплати військовим", проте ж насправді 100+ тисяч отримує той, хто щодня виходить на бойові завдання в зону бойових дій. Тобто в реальному житті таких військових не так вже й багато. Базова зарплата для військового – це 20 тисяч гривень. Цю суму він отримує, перебуваючи в тилу або на полігоні. Звісно, командири отримують більше. Але навіть рядовий вартий більшої зарплатні, ніж бариста у тиловій кав’ярні, погодьтесь. А ще врахуйте, що військові – це люди, які не належать собі, не мають можливості звільнитись і піти працювати на більшу зарплату. Підвищення ж, які впроваджувались протягом останніх трьох років, явно не встигають за рівнем інфляції та зростанням цін.

А далі, звісно, вже можна говорити про повне медичне страхування, психологічну підтримку, гарантії на житло та працевлаштування. Проте військовослужбовець повинен відчувати підтримку держави вже з першого дня мобілізації чи підписання контракту, а не лише тоді, коли вже пожертвував життям та здоров’ям під час захисту держави.

Реформа соціального захисту військовослужбовців має охоплювати весь спектр гарантій, починаючи з першого дня служби, а не лише після демобілізації. Тільки так держава може зміцнити довіру до себе та підтримки моральний стан бійців. Забезпечити гідне життя для військового – це основне.

Зробити навчання передових технологій пріоритетом №1

У необхідності впровадження сучасних технологій для підвищення ефективності оборони ніхто вже не сумнівається. Але технології розвиваємо не тільки ми, але і наш ворог. Нам, як стороні, що захищається, критично необхідна швидка адаптація до змін тактики ворога. Проте ворог часто випереджає нас у розвитку технологій, і нам нереально спрогнозувати, які засоби будуть ефективними через два-три місяці, через пів року. Тому основна вимога до галузі – швидка адаптація до ситуації на полі бою. Зараз, наприклад, на арену виходять НРК – роботизовані системи, які можуть евакуювати поранених, підвозити боєприпаси та харчі на передову, або й узагалі вести вогонь, спостерігати за ворогом і передавати розвіддані. Основна їхня мета – мінімізувати втрати особового складу, збереження здоров’я людей.

Але крім швидкості створення нових технологічних рішень, є ще проблема — навчити особовий склад їх застосовувати. Навчання потребує часу й ресурсів: оператору потрібні не лише навички керування, а й розуміння тактики, вміння технічно обслуговувати платформу та інтегрувати НРК у роботу підрозділу. Частково ці функції закривають самі підрозділи та волонтерські ініціативи — наприклад, ініціатива Victory Robots фонду Dignitas або школа KillHouse при 3-й ОШБ, де в підготовці допомагають "Боривітер" та фахівці Dignitas. Проте такий фрагментарний підхід має обмежену масштабованість.

Найдієвіше рішення — коли виробник бере на себе відповідальність не лише за постачання платформи, а й за навчання кінцевого користувача: сертифіковані курси, інструкторські програми, методичні матеріали та підтримка в полі. Це скорочує час на впровадження, підвищує надійність техніки і робить її застосування стандартизованим, а не випадковим. Ініціативи на кшталт Victory Robots вже рухаються в цьому напрямку — створюють програми, формують інструкторські мережі, щоб зв’язати виробництво з бойовим застосуванням.

Що робити далі: ухвалити навчальні стандарти, розвивати мережу сертифікованих інструкторів, впроваджувати симулятори та полігони для практики, а також налагодити постійний зворотний зв’язок між фронтом, виробником і навчальними центрами. Лише такий комплексний підхід перетворить окремі ініціативи на стійку систему, здатну працювати навіть у швидкозмінних умовах війни.

Ви також можете зробити свій внесок у технологізацію 56 ОМБр: фонд Dignitas спільно з ВиделкаFest проводять збір коштів саме на евакуаційні наземні роботизовані комплекси (НРК), які рятують життя. Долучившись до таких ініціатив, ми не лише допомагаємо придбати ці передові технології, але й підтримуємо їхнє системне впровадження на фронті. Підтримати збір можна за посиланням:

https://send.monobank.ua/jar/AEHzYfDirG

Топ коментарі
+28
Тобто Олені Квітці самій вирішувати куди їй йти, а умовний Микола, якого заламали на вулиці і відправили в окопи, безхребетний виродок, який зраджує побратимів?
Де ви такі моральні уроди беретеся?
показати весь коментар
07.10.2025 13:17 Відповісти
+22
Вам ніхто не заважає підти добровольцем на фронт і замінити "дезертирів", які з 22 з окопів не вилазять, а потім вже будете їх судити, диванні вобюваки.
показати весь коментар
07.10.2025 12:25 Відповісти
+20
Жіночка закрий ******* і не гавкай,ти ніхто щоб звинувачувати когось за сзч чи дезертирство,тим паче комусь розказувати про їх обов'язки,бо ти не знаєш ситуацій та умов в яких був той хто вчинив сзч,дезертирсто.Гавкати що ти жінка ,і не військовозобов'язана будеш бомжу біля метро,дуже багато жінок служить і воює,але ти щось не поспішаєш.Якщо ти не в ЗСУ то завали свій ******,а не гавкай про те до чого ти не маєш жодного стосунку.
показати весь коментар
07.10.2025 15:04 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Сторінка 2 з 2
До кого звертається автор?

За змістом - черговий покращувач з «Партії поміркованого прогресу в межах закону».

*********** уже й не приховує регіт над "мужичками".
показати весь коментар
07.10.2025 11:33 Відповісти
Що ти мелеш? Дезертири кидають свої позиції і прирікають своїх побратимів фактично на забій. Дезертирам та СЗЧ ніколи не відмитися від крові, це безхребетні виродки
показати весь коментар
07.10.2025 12:04 Відповісти
1. Імпічмент зеленій шоблі і створення Уряду порятунку. Без цього абсолютно нічого не буде. Зелена "влада" довела свою недієздатність, більш того - шкідливість у керуванні країною.
показати весь коментар
07.10.2025 12:24 Відповісти
Вам ніхто не заважає підти добровольцем на фронт і замінити "дезертирів", які з 22 з окопів не вилазять, а потім вже будете їх судити, диванні вобюваки.
показати весь коментар
07.10.2025 12:25 Відповісти
Жодна твоя маячня про дрони і ФАБи, які, якщо ти не в курсі, всюди на фронті, не виправдовує ні дезертирів, ні СЗЧшників, ні їх щурячі вчинки. Це зрадники, і зраджують вони в першу чергу своїх побратимів
показати весь коментар
07.10.2025 12:29 Відповісти
Лише мені вирішувати, йти на фронт чи ні. Ти ніхто щоб приймати за мене такі рішення. І якщо ти й далі будеш заохочувати СЗЧ та дезертирів, тому рано чи пізно це призведе до того, що ЗСУ буде не в силах протистояти русні і русня вже скоро стоятиме десь під Львовом і їб*тиме тебе сцикуху в жопу по колу
показати весь коментар
07.10.2025 12:36 Відповісти
а де ти була на позіціїях, окрім дивана?!
показати весь коментар
07.10.2025 13:15 Відповісти
Тобто Олені Квітці самій вирішувати куди їй йти, а умовний Микола, якого заламали на вулиці і відправили в окопи, безхребетний виродок, який зраджує побратимів?
Де ви такі моральні уроди беретеся?
показати весь коментар
07.10.2025 13:17 Відповісти
Тобто, ЮраСь, жінки вправі самі вирішувати чи йти їм до ЗСУ чи ні, чого не скажеш про військовозобовязаних військовопридатних чоловіків, для вас це не вибір, а обовязок. І моральні покидьки тут не ті, хто мобілізований, а дезертири, СЗЧшники та всі ті, хто їх вихваляє, як ти
показати весь коментар
07.10.2025 14:20 Відповісти
Та ні, ЮраСік, ти втрутився в розмову саме на бік захисту СЗЧ і дезертирів, і якщо ти вже громадянин України, то прийми той факт, що кожен українець буде тобі і таким як ти, ухилянтам, вказувати на ваш обовязок, адже від цього залежить спільне майбутнє України
показати весь коментар
07.10.2025 14:41 Відповісти
"Нічого не буде,нічого не чекайте"
показати весь коментар
07.10.2025 14:57 Відповісти
Жіночка закрий ******* і не гавкай,ти ніхто щоб звинувачувати когось за сзч чи дезертирство,тим паче комусь розказувати про їх обов'язки,бо ти не знаєш ситуацій та умов в яких був той хто вчинив сзч,дезертирсто.Гавкати що ти жінка ,і не військовозобов'язана будеш бомжу біля метро,дуже багато жінок служить і воює,але ти щось не поспішаєш.Якщо ти не в ЗСУ то завали свій ******,а не гавкай про те до чого ти не маєш жодного стосунку.
показати весь коментар
07.10.2025 15:04 Відповісти
Не маніпулюй, ЮляСік, особливі обставини можуть виправдати СЗЧ і дезертирів лише у поодиноких випадках, тоді як загалом такі випадки не мають жодного виправдання і завдають реальної шкоди для обороноздатності України, тож майже завжди караються кримінально. І усвідом вже нарешті, війна триватиме ще довго, а тому рано чи пізно, ЮляСік, й ти будеш мобілізований, хочеться тобі цього чи ні, не залежно від твоїх планів на майбутнє зі мною)
показати весь коментар
07.10.2025 16:35 Відповісти
Це реально мужик пише.
Його задача рівно протилежна тому, що він пише.
Тому варто просто забити. Воно - ніщо.
показати весь коментар
07.10.2025 16:43 Відповісти
Це не я мужик, а ти баба, сциклива і тупорила, саботує мобілізацію та глорифікує СЗЧ та дезертирів
показати весь коментар
07.10.2025 16:55 Відповісти
І ані слова про людське ставлення до солдата та брехні у звітах... Осб з чого треба починати.
показати весь коментар
07.10.2025 17:22 Відповісти
показати весь коментар
07.10.2025 18:08 Відповісти
Ти бот на зарплаті, привіт Єрмаку. А взагалі то таке сміття до Єрмака не пускають.
показати весь коментар
07.10.2025 18:18 Відповісти
Вони самі собі імпічмент не об'являть. Ми в коституційному капкані. Владу неможливо змінити законним шляхом, а незаконним ніхто не хоче.
показати весь коментар
07.10.2025 18:25 Відповісти
Ага, "бєрі шінєль пошлі домой" - так здається у кацапів?
показати весь коментар
07.10.2025 18:28 Відповісти
не буду з кимось сперечатись, опишу свою ситуацію з командирами (РВП, не піхота)... 3 тижні на бойових, виходиш, зайопують морально..., питаєшся про полікувати зуби, "наху..я тобі зуби, купи пюрешку", ше не відійшов після 3-х тижнів під землею, 5 днів і пинздлюй обратно... лікування? ніт, відновлення ніт, може в відпустку хоч на 10 днів? ніт.... я їпав....
показати весь коментар
07.10.2025 18:57 Відповісти
Шо ти чешеш тупа пізда,командири вище сержанта сидять за 50 кілометрів від нуля і керують не ризикуючи нічим,зате свої реквізити скидають підлеглим регулярно для поповнення.Самі на позиції не ходять,а на ротації відправляють людей вночі добиратися на позиції за 15,20 кілометрів пішки в повній бойовій снарязі кілограм на шістдесят.Тому мало хто доходить,бо все прострілюється підарами, а командуванню *****,вони своїм життям не ризикують зовсім,хіба здохнути від ожиріння і закисанню совкових мізків.
показати весь коментар
07.10.2025 19:40 Відповісти
Против всего плохого, за все хорошее, а де такі підрозділи, де є "Ротаційний підхід"?
показати весь коментар
07.10.2025 19:58 Відповісти
Ви самостійно можете вирішити виключно питання щодо кількості солі і приправ у мівіні. Не беріться за те, що вам не під силу.
показати весь коментар
07.10.2025 20:01 Відповісти
І якась паркетна падлюка вигадала ж систему, коли на вулицях хапають і відправляють в окопи хворих людей
https://www.pravda.com.ua/articles/2025/06/16/7517270/
а при цьому не воюють ті, хто давав присягу, заброньовані 90-100% силовиків, в ЗСУ лише 1 із 40 молодих відставників (середній вік таких відставників 45-47 років), більшість офіцерів вічно чекають воса чи можуть бути тільки великими командирами, а здорові бики охоронці стоять і охороняють дерева в містах, не кажучи вже про чинуш та їхніх дітей, кварталівців чи навіть таксистів, яких все більше.
показати весь коментар
07.10.2025 20:23 Відповісти
"необхідність готувати кадри. А їх все важче приваблювати у військо в умовах очікування близького миру"
У мене запитання до автора, так як він знає систему не на рівні теорії, а практик. Чому росіяни не мають проблем з мотивацією, лазять по трубам під землею, терплять життя в тій самій багнюці і минних полях, за ними теж полюють дрони. Але мотивації у них капець як багато. В чому секрет? Для них мабуть найстрашніший день буде, коли підпишуть мирний договір.
показати весь коментар
08.10.2025 01:07 Відповісти
Російськими солдатами керує не мотивація, а тваринний страх. Каральні заходи, репресії, тортури, позасудові страти тощо для русні є правилом, чого не скажеш про ЗСУ, в України не має навіть тисячної частки тієї репресивності, яка властива Росії
показати весь коментар
08.10.2025 01:57 Відповісти
Російськими солдатами керують гроші за підписання контракту - до 50 тис. доларів. А на думку нашої влади, бусифіковані повинні воювати практично безкоштовно, навіть гробові їм не виплачують. От люди не хочуть бути пограбованими і тому йдуть в СЗЧ.
показати весь коментар
08.10.2025 02:24 Відповісти
Тому потрібна жіноча мобілізація! Стільки енергії пропадає в тилу даремно! А ще кажуть немає кому воювати - жінки замінять чоловіків і ще 4 роки воюватимемо без жодних проблем. Воювати будуть усі!
показати весь коментар
08.10.2025 02:28 Відповісти
Вигода заманює росіян лише підписати контракт, а як тільки вони стають солдатами, вони керуються виключно тваринними інстинктами
показати весь коментар
08.10.2025 02:37 Відповісти
Ні, в рашці все чесно: влада платить гроші, а люди роблять те, на що підписалися. Дезертирство поодиноке і занадто перебільшується. Люди морально готові померти ще в момент підписання контракту і виконати свій контракт.
А наша влада хоче виловити наївних та обманути їх. Тому і не має мотивації.
показати весь коментар
08.10.2025 02:46 Відповісти
На фронті зараз близько 200 тис українських воїнів, тоді як решта 99% українських чоловіків ухилянти, тиловики, заброньовані, інваліди, багатодітні тощо. А тому з таким мобілізаційним ресурсом Україна може протистояти не те що 4 роки, а взагалі 100 років
показати весь коментар
08.10.2025 02:48 Відповісти
Платіть 15 млн. грнивень за підписання контракту і будуть у вас вмотивовані бійці. А змушуючи воювати безкоштовно, влада фактично грабує військових.

Гроші - це головна мотивація. А слава, медальки, хвилини пошани - це лише додатковий бонус.
показати весь коментар
08.10.2025 02:48 Відповісти
От тільки чоловіки, що готові безкоштовно воювати вже закінчилися. Можна привести коня до річки, але неможливо його змусити пити.
Але є ще багато жінок, що безкоштовно готові ризикувати власним життям заради їхньої Батькивщини.
показати весь коментар
08.10.2025 02:52 Відповісти
Військовий обовязок є юридичною вимогою у будьякій країні світу, він не залежить від розміру грошового забезпечення
показати весь коментар
08.10.2025 02:58 Відповісти
А ще обов'язок не залежить від статі, віку та стану здоров'я. Також не може бути обов'язків зі статевою дискрімінацією. Тому немає жодних юридичних проблем з жіночою мобілізацією.
показати весь коментар
08.10.2025 03:04 Відповісти
Залежить! Це чітко прописано законодавством
показати весь коментар
08.10.2025 03:08 Відповісти
Ні, немає жодних юридичних перешкод для жіночої мобілізації. Захищати Україну повинні усі громадяни, а не тільки чоловіки.
Конституція України.
Стаття 65. Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов'язком громадян України.
Стаття 24. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками ... статі.
показати весь коментар
08.10.2025 03:15 Відповісти
Маячня, в статті 65 Конституції зазначено, що військова служба здійснюється до відповідного закону. А закон про військовий обовязок однозначно встановлює, що він поширюється виключно на громадян чоловічої статі, які відповідають вимогам за станом здоровя ьта віком
показати весь коментар
08.10.2025 03:23 Відповісти
Ні, Конституція України має вищу юридичну силу від законів, а в Конституції України чітко вказано, що захищати Україну зобов'язані усі громадяни і не може бути обмежень за ознаками статі. А усі закони легко та інші нормативно-правові акти привести у відповідність до Конституції України. Тому насправді немає жодних юридичних перешкод для жіночої мобілізації.
Конституція України. Стаття 8. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
показати весь коментар
08.10.2025 03:34 Відповісти
Ще раз повторюю, Конституція прямо посилається на закон, яким і встановлені обмеження за статтю, віком і станом здоровя. Читаємо статтю 65 до кінця, а не лише те, що вигідно
показати весь коментар
08.10.2025 03:40 Відповісти
а вся решта твоєї писанини з категорії якби у бабусі був х*й, то вона була б дідусем
показати весь коментар
08.10.2025 03:52 Відповісти
Це абсолютна маячня! Жодного прямого обовязку мобілізувати жінок Конституція не встановлює, це питання врегульовується виключно законом на який посилається Конституція, і який наразі передбачає лише добровільну службу для жінок
показати весь коментар
08.10.2025 04:03 Відповісти
ні про що, конкретно яка стаття Конституції вимагає обовязкової мобілізації жінок?
показати весь коментар
08.10.2025 04:06 Відповісти
Втретє повторюю читай статтю 65 Конституції до кінця, де чітко прописано, що військова служба здійснюється відповідно до закону. І в жодній країні світу військовий обовязок за статтю, віком і станом здоровя, не вважається дискримінацією ні юридично, ні навіть етично
показати весь коментар
08.10.2025 04:13 Відповісти
А далі? Цитата: Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.
показати весь коментар
08.10.2025 04:14 Відповісти
Громадяни України це не лише жінки та чоловіки, це також й діти, старі, особи з інвалідністю тощо. А дисримінацією це було б лише у тому випадку, якщо б жінкам не дозволяли взагалі навіть добровільну військову службу
показати весь коментар
08.10.2025 04:23 Відповісти
Це виключно твоя суб'єктивна маячня, яка ніяк не повязана з діючим законодавством
показати весь коментар
08.10.2025 04:28 Відповісти
Читай уважно, стаття 24 про рівність прав, а не обовязків. Тоді як військовий обовязок встановлюється 65 статтею, а решта тобою написаного безглузді марення
показати весь коментар
08.10.2025 04:39 Відповісти
Жодне з твоїх посилань не вимагає обовязкової мобілізації жінок
показати весь коментар
08.10.2025 04:46 Відповісти
Бідний повинен стати багатим в армії. В росії набирають на контракт без всяких бусіків і облав, бо платять відразу при підписанні контракту велику суму і потім досить великі зарплати з точки зору їх мобресурсу. Так само робіть і все. Гроші є, не придурюйтесь.
показати весь коментар
08.10.2025 04:53 Відповісти
Це лише твоя субєктивна думка, тоді як юридично це не дискримінація з точки зору обмежень, а цілком законна диференціація, яка ніяк не суперечить Конституції. А військовий обовязок є загальним для медиків незалежно від статті, а от для жінок не медиків військова служба є добровільною. Це чітко прописано у законодавстві з посиланням на статтю 65 Конституції
показати весь коментар
08.10.2025 05:10 Відповісти
Обов'язкова військова служба лише для чоловіків, для жінок - добровільна. Саме так встановлено статтею 65 Конституції, яку доповнює закон про військову службу, і ніяк не інакше
показати весь коментар
08.10.2025 05:15 Відповісти
А з якого дива має бути 30 діб відпустки. Згідно законодавства має бути 45 і всі одразу. А не по 5 чи 10. А якщо хочете щось покращити то відпустка має бути 90 діб як мінімум без різних там перерв. Не депутатам відпустки мають бути, а солдатам і без всяких там узгоджень з будь яким командиром. Наробили хєрні, коли незрозумілий командир може будь як відпусткою. Брєд. Грошове забезпечення має бути від 50 к. а не від 20 для солдата. Офіцеру і генералу оплата ніяк не більше сержанта. Хто б там не казав тіпа з бойових і авторитетних тіпа генералів, блогерів і писак. Чому? А тому що жоден офіцер і жоден генерал не ризикує ні життям ні здоров'ям. За що платити більше солдата генералу. Всі рішення як генералів, так і будь яких офіцерів м'яко кажучи провальні. А Умови служби будь якого офіцера як в аранжерєє. За що платити? Ніколи не розумів. Я би ще з офіцерів вираховував за харчі. Вони все одно не харчуються тим що видають. Вони їдять в кафешках. Ха ха ха.
показати весь коментар
08.10.2025 05:38 Відповісти
Припустим зробили. Коли перемога буде при такому варіанті розвитку подій? Чи знов скажете, що чогось вам не вистачило?
показати весь коментар
08.10.2025 07:30 Відповісти
На сумському напрямку командири кидають людей в посадки де вони місяцями сидять без заміни, бо ніхто не може до них дойти, поранені повільно помирають в бліндажах, бо їх не евакуюють, хто ти така, щоб відправляти когось на смерть і при цьому самій сидіти в мирному місті. Іди сама в окопи - посиди під бомбами і скидами, якщо ще доїдеш до позиції.
показати весь коментар
08.10.2025 07:43 Відповісти
адже тоді багато підрозділів втратять досвідчених офіцерів, загартованих бійців.
Але також втратять неспроможних виснажених інвалідів, алкашей, демотивованих агітаторів не йти у військо.
У нас немає прикладів щасливих військових. Типу відділ борг державі і живеш вільно і щасливо. НЕМАЄ! На відміну від русні. У на військовий це автоматично раб і лох. Хто захоче йти в армію? Навіть на тилову посаду? Тільки виловлені ''ті кому не повезло''. Ото вам і вся мотивація. Додайте сюди рабовласницькі відносини всередині армії і маємо що маємо.
показати весь коментар
08.10.2025 08:40 Відповісти
Просто дєнєг нєт. Будут дєньгі, будем платіть. Хорошого вам настроенія )))
показати весь коментар
08.10.2025 08:43 Відповісти
Перемога - це знищена росія. Цього не буде, які б лозунги тут хто не писав. Інші країни в цьому, на жаль, не зацікавлені.
показати весь коментар
08.10.2025 09:51 Відповісти
Однозначно ніхто не може визначити, що то буде за "перемога", але ж нам, як і кацапам, будь-яку ситуацію продаватимуть як перемогу.
показати весь коментар
08.10.2025 10:05 Відповісти
Повага до всіх сзч дивна заява . Я розумію не засуджувати не розібравшись у ситуації ,але повага .до алкаша з тилового підрозділу який послужив пару місяців і звалив бо йому бухати не дають і заставляють трохи працювати теж повага? (про те нафіга його взагалі мобілізували ,зараз не будемо обговорювати).
показати весь коментар
08.10.2025 10:45 Відповісти
Читай статтю 65 Конституції до кінця! Громадяни України (а це й діти, літні люди, особи з інвалідністю, жінки чоловіки тощо), відбувають військову службу відповідно до закону, який і визначає конкретні умови проходження військової служби в залежності від статі, віку та стану здоров'я
показати весь коментар
08.10.2025 11:16 Відповісти
не перекладай провину на командирів, воїни сидять без заміни не через їх капризи, а через тотальний саботаж мобілізації та брак замінників. І винні у цьому в першу чергу саме такі як ти ухилянти
показати весь коментар
08.10.2025 12:09 Відповісти
Продовження історії Романа Замрія. З армії вже його звільнено...
"А найстрашніше, що ми починаємо уподібнювати себе до недонароду, до тих виродків, проти яких і воюємо.
І в цей момент, коли мавпи з рашистської федерації копіюють нас, вчаться у нас використовувати дрони, вкрали у нас методику війни малими групами. Ми чомусь вчимось у них обмежувати права, позбавляти честі і гідності, позбавляти права голосу. Навіщо "ви" перетворюєте найвеличніший народ на копію клоаки світу, яка межує з нами на сході. Навіщо перетворюєте народ, який у 2022 році показав, що розум та винахідливість важливіші за озброєння і кількість військ. Народ, який наніс нищівну поразку клоаці світу під Києвом, Черніговом, у Сумській області, Миколаївській області, а згодом - у Херсоні і на Харківщині. Це ж той самий винахідливий свободолюбивий і талановитий народ! Навіщо перетворювати його на бездумного раба? Ми ж ще у 2022 році показали, що бездумні раби приречені на поразку!"
І т.д.
показати весь коментар
08.10.2025 12:48 Відповісти
Молодець, що демонструєш свою тупість, стаття Майдан-ІНФОРМ 23-річної давності: https://maidan.org.ua/arch/arch2003/1048175121.html
показати весь коментар
08.10.2025 12:54 Відповісти
Ти в ЗСУ?
показати весь коментар
08.10.2025 14:53 Відповісти
Мудила, що ти пишеш?
показати весь коментар
08.10.2025 14:54 Відповісти
Тільки про себе. Чому втрачена мотивація з 2023:
1) брехня ТЦК, фаховий досвід нікому не потрібний, кажіть правду - треба м'ясо і тоді вже підробляйте ВЛК при мобілізації.
2) оХфіцер СеРожа, крім купленої освіти мав ще і мізки поміж ніг. Чоловік морально опущений (ЧМО). Комбат назначив собі подібного, мабуть. Це не поодинокий випадок.
За безвідповідальність, СЗЧ підлеглих і алкашизм треба ввести потрійну кримінальну відповідальність офіцерів.
3) більшість вчилися і читали ще в школі. Рівень безграмотності високий. Спілкування, в основному, п.дарськими матюками, мовами і не пахне...
Маю надію, що це було тільки у мене... розум з порядністю колись переможуть.
(Інженер, 56 років, пенсіонер, сержант, убд, мобілізован без ВЛК у 2023 - від офіцерського звання у війську відмовився)
показати весь коментар
08.10.2025 15:24 Відповісти
В мене два товариша СЗЧшникі. Після чергової п'янки лейтенант з купленою освітою (його слова) відвіз їх на вокзал особисто. (Це диво само пиячило не менше).
Один з хлопців мій навідник - бачили б ви як він працює на позиції... Я не маю права вмовляти його повернутися, сам перевівся від СеРожи).
Вони не праві, но таких командирів терпіти кому за 50, важко...
(56 років, алкоголь не вживаю)
показати весь коментар
08.10.2025 16:15 Відповісти
хлопці ну що ви як діти, ну почали спорити з бабою! все рівно у неї правда як у наших депутатів для них своя а для нас вони іншу приготували. вони мусят жити а нам приготували здихати
показати весь коментар
08.10.2025 16:47 Відповісти
винний ти.
показати весь коментар
08.10.2025 17:12 Відповісти
Це не для мене. Це для інших.
показати весь коментар
08.10.2025 17:20 Відповісти
Сторінка 2 з 2