14128 відвідувачів онлайн
2 235 23
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Коли Кремль боїться відеогри: S.T.A.L.K.E.R. 2 в списку ворогів РФ

Ну що, вітаю команду "Сталкера 2" та компанію GSC Game World з потраплянням до списку небажаних організацій від російської прокуратури.

Це сьогодні як знак якості – якщо кремлівські діди вносять тебе до списку особистих ворогів за підтримку Сил оборони та "агресивний русофобський контент".

Крім того, це смішно, бо там просто українські пісні, музика, анекдоти та поезія Стуса.

Росіяни зненацька дізналися, що Чорнобиль — це в Україні, зона в грі — це український простір, а не "русский мир" — якщо вже й це русофобія, ну що ж, ці кремлівські діди закінчать, як і попередні, у своїй бездумній ненависті до сусідів.

Україна ж більше і ширше відкриється світові, чи можна придумати кращу рекламу?

Ну і особисто вітаю власника GSC Game World Максима Кріппа, чого вже тут.

Саме багато в чому завдяки йому вдалося зберегти кістяк команди, відмовитися від російської озвучки, викликати палання жоп на РФ після відмови від їхнього ринку в цілому.

Це його ідеї, його жировий запас інвестицій та його бачення, яке вистрілило.

І окремо за червону нитку, яка проходить через усю гру: РФ — агресор, Україна — захищається. Саме ці "русофобські агресивні наративи" найбільше дратують Москву. Але про це знає весь світ, крім ваших кентів з Абхазії та Осетії, це записано у десятках міжнародних документів.

Крім того, дякую і за ту сотню бусів із наліпками STALKER/NAVI, які як робочі конячки везуть б\к, евакуюють поранених, служать будинком БПЛА та ПЗРК-командам. Це не абстрактний донат, а конкретні колеса для фронту, яких ніколи не буває багато в тактичному тилу.

Бренд був помічений у роликах про мінну безпеку для ДСНС, у програмах з дистанційної освіти, закупівлі генераторів для шкіл. Символічно — гра про виживання у зоні перетворилася на реальні важелі виживання для маленьких українців.

Обстріли, релокація команди, підпали офісу, компанія росіян із низькими оцінками у "Стимі" – і все одно довелося підключати прокуратуру.

А Zeтники корчаться від української мови, горять від донатів Силам оборони, але грають.

Чи це не найкраща реклама українському геймдеву? Плюс в армії купа позивних, пов'язаних зі світом "Сталкера". А режим, проти якого ти воюєш, не придумав нічого кращого, ніж спробувати прикріпити до тебе табличку аналог "іноагента". Які ж ви жалюгідні обсоси.

Респект уже тільки за те, як слідчі лазили по грі, вивчаючи "агресивний контент", і їх підкидало від мови.

Інтелектуальний продукт, соціальні програми, допомога армії, пожежа в штанах дідів у Москві — наочний приклад свідомого бізнесу.

Топ коментарі
+4
Та годі вам. Atomіc fart навіть поруч не лежав. Концентрований совкодрочь. І на анрілі зараз побудовано 90% ******** ігор. Всім влом пиляти свої двіжки.
показати весь коментар
19.11.2025 17:43 Відповісти
+3
І в Сталкері від Стругатських тільки назва і болти. При всій моїй любові і повазі до Стругатських.
показати весь коментар
19.11.2025 17:46 Відповісти
+2
Та камон! Цей "концепт" використовується з першого Дума . В кожному 3д шутері. В кожній другій РПГ.
Термін "сталкер" придумали не Стругатські.
Слово "stalker" існувало в англійській мові задовго до Стругацьких і означало "мисливець", "переслідувач", "той, хто вистежує" (наприклад, deerstalker - той, хто вистежує оленів).
У *********, нехудожньому контексті, "сталкер" (stalker) найчастіше означає людину, яка нав'язливо переслідує іншу людину (наприклад, знаменитість або колишнього партнера). (С)

Артефакти або будь який інший містичний лут, який якимось чином покращує твої параметри - майже в кожній грі на протязі останніх сорока років.

А зона не схожа зовсім. Я прямо сходу можу накидати цілу пачку принципових відмінностей. В Струганських не було зброї, угрупувань, в зоні ніхто не жив (окрім якихось пастухів, яких згадують всковзь), не було викидів, не було монстрів.

Я думаю чуваки з GSC надихалися "Пікніком на обочині", але пішли набагато далі і в іншу сторону. Їх Зона - це не Зона Стругатських.
показати весь коментар
19.11.2025 21:58 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Там не тільки мовне питання.
Найближчий конкурент у жанрі FPS - "Atomic heart".
Технічно схожі: побудовані на рушії "Unreal Engine".
"Сталкер" - за мотивами твору Стругацких. "Atomic heart" - за мотивом "СССР будущєго".
Порівняйте активність тематичних спільнот на Reddit:
https://www.reddit.com/r/stalker/ S.T.A.L.K.E.R.
https://www.reddit.com/r/atomicheart/ Atomic Heart
показати весь коментар
19.11.2025 17:32 Відповісти
Та годі вам. Atomіc fart навіть поруч не лежав. Концентрований совкодрочь. І на анрілі зараз побудовано 90% ******** ігор. Всім влом пиляти свої двіжки.
показати весь коментар
19.11.2025 17:43 Відповісти
Не просто совкодрочь, а і просто дрочь. Але просували його з помпою. Як національноє достояніє.
І що, і де? Спільнота майже дохла, станом на сьогодні.
Навіть анонси VR і другої частини не збуджують.
Власний рушій сьогодні - це дуже дороге задоволення.
На "анрилі" зараз навіть кіно знімають (наприклад, "Murder Drones").
Наші, між іншим, мали плани на "https://www.youtube.com/watch?v=fb3incG6e2A Apple Man". Там штука з технічної точки зору унікальна, завдяки апаратурі та рушію увесь фільм могли зняти в одній кімнаті "хруща". Але ми всі гроші на 50 серіялів пустили, на "Apple Man" не знайшлось.
показати весь коментар
19.11.2025 21:15 Відповісти
"Як національноє достояніє."
Яка нація, такі і достоянія
показати весь коментар
19.11.2025 22:01 Відповісти
Хоча, я згадав.
Є біль серйозний конкурент: "Метро". За творами Глуховського.
Спільнота за активністю там десь на рівні "Сталкера".
Але от нєудобняк: Глуховський на ерефії - іноагент у розшуку.
показати весь коментар
19.11.2025 21:24 Відповісти
Метро робили виходці з GSC. (Гру розробила українська компанія https://uk.wikipedia.org/wiki/4A_Games 4A Games, яку створили вихідці з компанії https://uk.wikipedia.org/wiki/GSC_Game_World GSC Game World, що відома у всьому світі завдяки іграм https://uk.wikipedia.org/wiki/S.T.A.L.K.E.R. S.T.A.L.K.E.R. та https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%B8:_%D0%84%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96_%D0%B2%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B8 Козакиhttps://uk.wikipedia.org/wiki/Metro_2033_(%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B5%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0)#cite_note-3 [3] (С) )
Я в одну з частин на плейстейшені грав - повний капець. І претензія навіть не стільки до гри, скільки до засобів керування... коли ти намагаєшся прицілитися в когось використовуючи плойковський джойстік... це просто срака...
показати весь коментар
19.11.2025 21:48 Відповісти
Я маю на увазі не саме гру, а її концепцію.
Глуховський придумав після ядерної війни загнати залишки населення у тонелі московського метро.
Стругацькі - зробили на Землі окрему зону, де закони фізики працюють інакше.
Якщо, наприклад, взяти "Гаррі Поттера" і розкласти на компоненти - теж нічого особливого. Магічна школа, "попаданець", боротьба зі злим чаклуном. Але Роулінг так це змішала, що вийшла епохальна серія книг.
Так і тут. Основна ідея - Стругацьких (принаймні, не бачив доказів, що вони десь її злизали), а наші вже переробили сеттінг: ЧАЕС, зброя у сталкерів, банди. Інакше було б нудно грати. У книзі сталкери були без зброї, і здебільшого прокрадались між аномаліями (тому і обрали слово "сталкер").
показати весь коментар
19.11.2025 22:41 Відповісти
"Так і тут."
Ну так якшо трохи переробити стару англійську мудрість - якшо ваша качка гавкає, має шерсть замість пірʼя і гризе кістку, то може це вже і не качка?
показати весь коментар
20.11.2025 00:10 Відповісти
Трохи неправильно висказався. "повний капець." - з керуванням. Сама гра досить прикольна. Особливо ядерна постеля на місці Мацкви і кацапи, яких жруть мутанти.
показати весь коментар
19.11.2025 22:03 Відповісти
І в Сталкері від Стругатських тільки назва і болти. При всій моїй любові і повазі до Стругатських.
показати весь коментар
19.11.2025 17:46 Відповісти
Не тільки.
Сам концепт: ізольоване місце на Землі, сповнене незрозумілих аномалій і таємничих небезпечних артефактів. Терміни "сталкер" і "зона" мають той же сенс у грі, що й в книзі.
показати весь коментар
19.11.2025 21:17 Відповісти
Та камон! Цей "концепт" використовується з першого Дума . В кожному 3д шутері. В кожній другій РПГ.
Термін "сталкер" придумали не Стругатські.
Слово "stalker" існувало в англійській мові задовго до Стругацьких і означало "мисливець", "переслідувач", "той, хто вистежує" (наприклад, deerstalker - той, хто вистежує оленів).
У *********, нехудожньому контексті, "сталкер" (stalker) найчастіше означає людину, яка нав'язливо переслідує іншу людину (наприклад, знаменитість або колишнього партнера). (С)

Артефакти або будь який інший містичний лут, який якимось чином покращує твої параметри - майже в кожній грі на протязі останніх сорока років.

А зона не схожа зовсім. Я прямо сходу можу накидати цілу пачку принципових відмінностей. В Струганських не було зброї, угрупувань, в зоні ніхто не жив (окрім якихось пастухів, яких згадують всковзь), не було викидів, не було монстрів.

Я думаю чуваки з GSC надихалися "Пікніком на обочині", але пішли набагато далі і в іншу сторону. Їх Зона - це не Зона Стругатських.
показати весь коментар
19.11.2025 21:58 Відповісти
Причому тут Стругацькі? Їх повість написана ДО Чорнобиля, у ній про ЧАЕС ніц немає!
показати весь коментар
19.11.2025 20:46 Відповісти
ЧАЕС - лише сеттінг. Ідея - окрема зона на Землі, де не все так, як у іншому світі - вона від Стругацьких. Якщо ні - цікаво було б дізнатись, у кого вони це злизали.
показати весь коментар
19.11.2025 21:20 Відповісти
Такого добра у науковій фантастиці вагон і маленький возик. І совкова частина там, як крапля у морі.
Навіть слово "сталкер" має ніфіга не російське походження.
показати весь коментар
20.11.2025 09:28 Відповісти
Так, це англійське слово.
Совкової частини у світовій НФ - дійсно крапля у морі.
Але можете мені назвати хоча б пару творів, де б була якась окрема "зона" на Землі (не на іншій планеті, це важливо), в якій є незбагненні для людей аномалії?
Чесно, хочу знати, звідки вони цю ідею взяли. Я колись чув, що аналог є, але не запам'ятав.
показати весь коментар
20.11.2025 13:00 Відповісти
Айзек Азімов у сазі "Фундація" Земля на початку Галактичної Імперії - занедбана, провінційна, радіоактивна планета з екстремістмьким рухом та зонами, у які є доступ тільки членів ради старійшин.

Це навскидку буквально. А так певен, що ШІ тобі таких сюжетів дофіга наскирдує.
Одних тільки постапокаліптичних та стімпанківських фільмів про це Голівуд цілу купу нафігачив.
показати весь коментар
20.11.2025 16:15 Відповісти
Ні, не схоже. У Стругацьких саме контраст: ось тут - нормальне життя, а через паркан - вже інший світ.
Стімпанк, якщо не помиляюсь, пізніше "Пікніка" з'явився. Постапокаліптика - не те, бо масштаб саме локальний, не глобальний.
Сюжети від ШІ не цікаві.
показати весь коментар
20.11.2025 16:37 Відповісти
Стімпанк з'явився на початку 20-го сторічча.
показати весь коментар
20.11.2025 19:06 Відповісти
Не сюжети від ШІ, а він тобі назве авторів та твори з такими сюжетами.
показати весь коментар
20.11.2025 19:07 Відповісти
Тільки ці патріоти "геймдеви" поводяться так само, як і українські корупціонери. Ще після Майдану втекли разом із сім'ями до країн, де не потрібно платити податки. Скільки податків сплатили б країні за всі ці роки. Масовий миндичизм. Не треба бути патріотами напоказ, а просто бути чесними громадянами. Усім.
показати весь коментар
20.11.2025 01:50 Відповісти
це тільки, якщо однобоко дивитись на ситуацію.
а якщо з другого боку подивитись, то тікають не стільки в інші країни, щоб платити поменше податків (або і взагалі не платити), а скільки в Україні можуть такий мегаприбутковий бізнес тупо ВІДЖАТИ якісь янукОвочі, корбани чи КАЛомойші!!!! таких випадків в новій історії України - ВАГОН!

от одна з найдорожчих фірм світу, APPLE, і навіть та втекла в Ірландію, щоб не платити податки в сша!!!! то що тоді говорити про якусь українську GSC Game World? а огризку ж навіть в сша ніхто не загрожує, і вкрасти їх ніхто не хоче, і все-одно втекли в Ірландію!
показати весь коментар
20.11.2025 08:42 Відповісти