11630 відвідувачів онлайн
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Як 10 бійців ЗСУ розгромили два батальйони НАТО

зсу, нато

Військові операції. "Нам кінець". 10 бійців ЗСУ розгромили два батальйони НАТО за добу під час навчань. Про це пише WSJ

У навчаннях "Hedgehog-2025" брали участь 16 000 військових із 12 країн НАТО. Тренувальний бій відбувався із застосуванням БпЛА.

◾️ 10 бійців ЗСУ за пів дня рознесли 17 одиниць бронетехніки та завдали 30 ударів по інших цілях. За добу НАТО втратили б два батальйони, якби бій тривав в реальності.

◾️ Британська бригада та естонська дивізія наступали на позиції українців. ЗСУ швидко вивели з гри противника: підрозділи НАТО втратили боєздатність.

◾️ Західні військові не використовували маскування, розставляли намети та техніку просто в полі. Під час бою не було швидкого обміну даними — інформацію обмежували, а тактика залишалася старою.

◾️ У ході навчань українці використали Delta — свою високотехнологічну систему керування полем бою. Це забезпечує швидкий kill chain: виявити, передати, вразити протягом хвилин або навіть швидше.

◾️ Результати навчань виявилися шокуючими для військових та командирів на місцях. Один із європейських командирів емоційно визнав: "Нам кінець".

Ну і ще одне. Згідно матеріалу, натівські війська не змогли навіть встановити місце, звідки їх атакували. Не знайшли позицій ЗСУ…

Топ коментарі
+5
В європейці жмуть гроші і зброю через що ці люди гинуть. Потім коли русня піде на гейропу будуть так само офігєвать від кацапів (адже у них вміння плюс мінус такі ж як у наших), тільки вже все буде насправді.
показати весь коментар
14.02.2026 17:13 Відповісти
+5
Напевне шановний пан трішки перебільшив уміння русні, на мою думку.
Якщо-би у них було "...вміння плюс мінус такі ж як у наших..." то русня, з їхньою перевагою у всьому (кількість людей/дронів/снарядів/фінансів і т.д) були би вже десь підо Львовом.

Я не спорю і не принижую справність їхніх вояк і вміння бо там є "Сенеж", "Рубікон", Вагнера, авіація, ракети і т.д. - але це виключення а не норма.

Але нажаль українським воїнам з їх вправністю, кмітливістю, стійкістю і героїзмом приходиться битись тією кількістю солдат і зброєю яка є на даний момент що, по словам еккспертів співвідношення 1:4 не на користь України. Тому русня і тисне по клаптику Донбаса за 4! роки - бо вміння і якість людського ресурса у русні в кілька разів меньше.
показати весь коментар
14.02.2026 23:41 Відповісти
+3
Як то кажуть, може таке бути, але коли автор щось пише то повинен знати що в Естонії немає не те що дивізій а й бригад і полків а є кілька батальонів.
показати весь коментар
14.02.2026 14:23 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Як то кажуть, може таке бути, але коли автор щось пише то повинен знати що в Естонії немає не те що дивізій а й бригад і полків а є кілька батальонів.
показати весь коментар
14.02.2026 14:23 Відповісти
У вікі пишуть, що вже є дивізія з 2024 року.
показати весь коментар
14.02.2026 16:45 Відповісти
Дивізія - 22 тисячі, а у них 7 тисяч всього збройні сили.
показати весь коментар
14.02.2026 18:00 Відповісти
Можете повідомити про це в МО Естонії, нехай змінять назву.
показати весь коментар
14.02.2026 18:50 Відповісти
Ви хоча би дочитали що дивізійна структура для військового часу коли буде призвано 35 тисяч.
показати весь коментар
14.02.2026 19:10 Відповісти
Ігорьок, в тебе братік Йура є?
показати весь коментар
14.02.2026 20:29 Відповісти
В навчаннях брали участь підрозділи зі складу дивізії. Ніхто не стверджував що в навчаннях була задіяна вся дивізія. Ях і навіть не вся британська бригада, тому що всього було задіяно 16000 військових із 12 країн.
показати весь коментар
14.02.2026 20:42 Відповісти
Та зрозуміло що там було з миру по нитці. Але так писати "Ніхто не стверджував що в навчаннях була задіяна вся дивізія" при тому що в публікації написано:
Британська бригада та естонська дивізія наступали на позиції українців. Джерело: https://censor.net/ua/b3600573
Просто багато людей пишуть на військову тему такого що у мене (як колишнього офіцера) викликає специфічне відношення.
показати весь коментар
14.02.2026 22:17 Відповісти
Повністю згіден з вами, шановний пане Ігор, про дивізію і бригаду звучало якось не правдоподібно.
Але ви напевне, як колишній офіцер пам'ятаєте (я це пам'ятаю бо сам колись служив і бачив) що колись було багато Кадрованих частин. Зараз навчання, в більшості, проводять для командного складу, ну може з залученням кількох рот-баталйонів - так вигідніше і практичніще щоб не тягати десятки тисяч солдат на якийсь пролігон. Я сам бачив і приймав участь в таких в радянські часи - коли головне було призвати "партизанів" (дядьки з пузом і без)) і головним їх завданням було вивести техніку на полігон. Якщо виїхали - вже завдання виконали))).

Такщо коли розігруються навчання що "дивізія" наступає - це може значити що кілька десять бойових машин виїхали в ешелоні на якийсь напрямок - і з української сторони кілька десять пілотів FPV (не рота-ботальйон) атакувала їх на марші і в місцях розташування. Цього достатьно щоб скласти якийсь результат "бою".
показати весь коментар
14.02.2026 23:12 Відповісти
Та зрозуміло що це було типу КШУ з залученням великої кількості підрозділів різних родів військ багатьох країн. Я в свій час проходив це все. Я лише написав що ніяких дивізій в Естонії немає а може бути лише за військового часу а тут якась Маша(?!) намагається відкрити мені очі на те що сама не знає.
показати весь коментар
15.02.2026 07:52 Відповісти
стратег
показати весь коментар
14.02.2026 18:52 Відповісти
а ти крім заголовку пробувало статтю прочитати? чи скорі побігло коментарі строчити?
показати весь коментар
15.02.2026 08:22 Відповісти
Само прочитай ВСЮ публікацію і особливо про міфічну естонську дивізію. Де вас таких самовпевнених і неграмотних беруть.
показати весь коментар
15.02.2026 10:42 Відповісти
для дурня процитую "У навчаннях "Hedgehog-2025" брали участь 16 000 військових із 12 країн НАТО. Тренувальний бій відбувався із застосуванням БпЛА. Джерело: https://censor.net/ua/b3600573"
показати весь коментар
15.02.2026 12:20 Відповісти
Британська бригада та естонська дивізія наступали на позиції українців. Джерело: https://censor.net/ua/b3600573 Ти хоч трохи вмієш читати ?
показати весь коментар
15.02.2026 13:46 Відповісти
ти мабуть вкінець тупе, тому повторю
для дурня процитую "У навчаннях "Hedgehog-2025" брали участь 16 000 військових із 12 країн НАТО. Тренувальний бій відбувався із застосуванням БпЛА. Джерело: https://censor.net/ua/b3600573"
ти, дурню, не могло припустити, що та двивзія і бригада могла бути зформована із солдат, що прибули на навчання, на те вони і навчання, дурню.
показати весь коментар
19.02.2026 12:29 Відповісти
Пора на мацкву?
показати весь коментар
14.02.2026 15:22 Відповісти
Там так не виходить чомусь.
показати весь коментар
14.02.2026 22:13 Відповісти
В європейці жмуть гроші і зброю через що ці люди гинуть. Потім коли русня піде на гейропу будуть так само офігєвать від кацапів (адже у них вміння плюс мінус такі ж як у наших), тільки вже все буде насправді.
показати весь коментар
14.02.2026 17:13 Відповісти
Напевне шановний пан трішки перебільшив уміння русні, на мою думку.
Якщо-би у них було "...вміння плюс мінус такі ж як у наших..." то русня, з їхньою перевагою у всьому (кількість людей/дронів/снарядів/фінансів і т.д) були би вже десь підо Львовом.

Я не спорю і не принижую справність їхніх вояк і вміння бо там є "Сенеж", "Рубікон", Вагнера, авіація, ракети і т.д. - але це виключення а не норма.

Але нажаль українським воїнам з їх вправністю, кмітливістю, стійкістю і героїзмом приходиться битись тією кількістю солдат і зброєю яка є на даний момент що, по словам еккспертів співвідношення 1:4 не на користь України. Тому русня і тисне по клаптику Донбаса за 4! роки - бо вміння і якість людського ресурса у русні в кілька разів меньше.
показати весь коментар
14.02.2026 23:41 Відповісти
1:4 не на користь України!? сам себе противоречишь"пан трішки перебільшив уміння русні",
но потери в пользу русни!"Я не спорю і не принижую справність їхніх вояк"!??кацап?
показати весь коментар
15.02.2026 08:30 Відповісти
пан напевне неуважно читав мій допис.
Я нічого не придумува - тільки інфа від поважних військових (К2 і т.д.).
1:4 - співвідношення КІЛЬКОСТІ (содат, дронів, снарядів і т.д) а не якості.

Не треба принижувати наших військових - проти них воюють не всі "чмоні" - там є і досить навчені війська (по словам тог-ж К2).

про "кацап" пан помилився.
показати весь коментар
15.02.2026 13:50 Відповісти
выбачте будьласка не правильно понял ваш допыс
показати весь коментар
15.02.2026 17:25 Відповісти
На відміну від наших керівників, це навчання провели для того щоб врахувати всі недоліки, з урахуванням виявленних прорахунків в організації оброни, це навчання було у травні, на даний час багато чого вже змінилось. А ось у нас все печально, ми і радянське не втрачаємо, і НАТівське всовуємо, і своє напрацьоване адаптуємо, але все разом, навіть якщо ці речі не сумісні. Тут була перемога тому, що наші відкинули всі вимоги відомчих наказів, а використовували лише необхідне для досягнення чіткої мети.
показати весь коментар
16.02.2026 09:42 Відповісти
Тут з вами погоджусь. Ефективність у нас там де сруть на совкові статути і роблять "посвоєму". Правда стабільно отримують покарання за це, тому так роблять лише сміливці і ті кому на все вже пофігу.
показати весь коментар
16.02.2026 10:27 Відповісти
Цілком згоден, в нас дивне система де не завдяки вмілому керівництву досягаєм результату, а в супереч ним, погано, що узгальненне "невміле керівництво" (незалежно від рівнів) всі досягнення припише собі.
показати весь коментар
16.02.2026 11:54 Відповісти
А в дійсності якось трохи навпаки, рік тому десяток орків на мотоциклах заїхали в село Басівка у нас на Сумщині і село і зараз їхнє і не одне воно. В Грабовське група спецури зайшла, взяла в полон тих бухариків які повинні його контролювати і село їхнє.
показати весь коментар
14.02.2026 22:23 Відповісти
ЄС і НАТО напевно уже давно розуміють що такі воїни як українці краще хай будуть на їх стороні.
І для цього мають прикласти всі зусилля - і фінансові для виживання України, і матеріальні в виді зброї. Не дивлячись на те н(з)Епотребство у владі яке вибрали українці на виборах - бо помиляються всі і українці вже заплатили за свої помилки на виборах Велику ціну.

Бо ящо русня якось (бережи Бог) підімне під себе Україну - ці воїни можуть вже бути в перших рядах армії наступу орди на Європу як це було в 1943-45. Дональд вже прамим тестом заявив - безпека ЄС в руках європейців. Тільки Європа (більшість населення) вже не така войовнича і не готова воювати.

Думаєте русня (по крайній мірі їх командування і керівництво) не розуміє чому тоді вони за два роки підмяли пів-європи а зараз 4 роки топчуться на Донбасі? Що в наступі на Європу тоді брало участь 4! Українські фронти де понад 60% були українці?
показати весь коментар
14.02.2026 23:27 Відповісти
Шановний! Я не вперше читаю припущення: "якщо росія переможе, то ті українці, що воюють проти неї, будуть воювати на її боці".
Мені це не зрозуміло. Можете пояснити "тупенькому"?
Тобто, ті хто втратив своїх рідних, майно.. через росіян, потім буде на їх боці вбивати тих, хто їм допомагав?
Ну ї ще таке питання: "А скільки допомоги Європа вже надала?" Якщо б не українська влада, то Україна не те що давно перемогла б росію, а й війни могло не бути. Бо майже все розкрадається і владі не вигідна перемога України. Але українці , як би погано не жили при своїй владі (яка до речі, мало чим відрізняється від російської) , не в змозі це признати.
А для пересічних українців краще було б найняти прокурорів, суддів, поліціянтів, їнших керівників з Німеччини, Америки... Дешевше і якісній було б .
показати весь коментар
15.02.2026 08:02 Відповісти
Шановний пан може подивитись на те відбувається на окупованих територіях - про це не так багато пишуть але деколи інфа проходить. Я вже мовчу про днр-лнр-и - вигрібли і могілізували всіх кого могли.
Про 2-гу світову ще є пам'ять. Кілька моїх родичів після звільнення від німецьких фашистів їхнього села мобілізували і вони звільняли від фашистів, а потім приймали участь в окупації східної Європи в складі советських окупаційних військ - служили до 1947р. Хоча вони були розкуркулені в 1939-40рр. і не були прихильниками комуністів. Але їх ніхто не питав.

Я погожуся - що тих хто воював і активно займав про-українську позицію русня просто репресує і знищить першими на окупованих територіях - це вже відбувається. А всіх решту загонить в ряди своєї армії. Тут були історії як навіть тих хто воював в АТО на окупованих територіях харсонщини русня мобілізували і відправили в забій на фронт.
Про зЕвладу і призначення керівниками представників Заходу - згіден. Колись в нашому селі старі люди на советську владу казали що нема на них "австрійців" щоб порядок навели. По суті теперішня зЕвлада - то "советьска".
показати весь коментар
15.02.2026 14:12 Відповісти
Ви берете ситуацію, коли втратив все, але не враховуюти коли родина опинилась як заручники в руках у окупантів, і таких буде більшість, це добре що у Вас родина втекла, а в кого ні????
показати весь коментар
16.02.2026 09:37 Відповісти
"наступу орди на Європу як це було в 1943-45"??? Ого. Щось я відстаю від переписування історії в Україні. Виявляється то СРСР наступав на Європу. Боже, які ж ви убогі. Коли не було інтернату, я не уявляв, скільки дурників у світі. Незабаром зігувати почнете.
показати весь коментар
15.02.2026 08:44 Відповісти
Подбив 17 единиц техники и нанеся 30 ударов фпв дронами можно нанести большие потери двум ротам максимум, а не двум батальонам и тем более не дивизии плюс бригаде...
показати весь коментар
15.02.2026 11:36 Відповісти
Задовбали вже.Дві доби святкують якусь ахінею.Перекручують WSJ, який сам трохи прибрехав. По-перше,не 10 вояків, а як мінімум 2 группи.По-друге,це був експеримент з заздалегідь обмеженими умовами,без використання всього спектру озброєнь.НАТівцям потрібно було оцінити тільки вплив цей однией компоненти. Елементарну ввічливість подаюють як тотальне домінування.
У третє.Вже є декілька авторитетних ікспердів з майже ідентичними текстами за цю подію.Може хватить цієї істерики?
показати весь коментар
15.02.2026 19:12 Відповісти
А тепер трішки про головне, прощо не сказав автор, хто читав оригінал статті звернув увагу, на момент що у підрозділів НАТО булии проблеми з передачею розвідувальних даних, тому що є певні процедури кібербезпеки, які заважають швидкій передачі даних, наші просто ігнорували і кібербезпечників не допускали до навчань - це надало головну перевагу, якщо виконувати все відповдіно до НПА України, особливо відомчих - то було б горе, і результат були б не таки. Головна перевага нашій - зневажати на норми які заважають ефективному виконанню завдань, одним із такий є кібербезпека. Це дивно, але в таких випадках порушення НПА - це перемога. В країні понад 10 років війна, а навіть військови використовують не закон який регулює використання зброї та її застосування, а вийнятки із закону: норми про крайню необхідність та необхідну оборону, яке надають право порушити закон (та підзаконні НПА відповідно) в особливих і виключних випадках... Це треш, це не тріумф. Нейтральна Швейцарія на кілька голів вище України в цьому плані, в тому чилі і Естонія з якої тут намагаються глузувати (хоча до цього навчання за їх ініциативою залучили українців, бо вони знали що так буде і хотіли зробити холодний душ для НАТО).
показати весь коментар
16.02.2026 09:35 Відповісти