13603 відвідувача онлайн
1 492 22
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Російська агентура пішла «ва-банк»

Поки ми рахуємо дні до весни, ворог рахує кількість наших вразливостей. Початок 2026 року став періодом пікового навантаження не лише для ППО, а й для контррозвідки. Масовані удари по енергетиці та інфраструктурі - це лише видима частина війни. Невидима ж частина дзижчить у смартфонах «ждунів» та на банківських картках тих, хто вирішив, що совість коштує дешевше за комунальні послуги.

Лише з 1 січня по середину лютого 2026 року Служба безпеки України нейтралізувала вже понад 75 агентів та навідників. Це не просто статистика - це понад сімдесят попереджених ударів, які могли стати фатальними.

Економіка зради: чому їх стає більше?

Давайте будемо чесними і відкинемо ілюзії. Росія змінила тактику рекрутингу. Якщо раніше вони шукали ідейних «імперців», то зараз роблять ставку на економічний відчай.

Падіння доходів українців, викликане затяжною війною та ударами по бізнесу, - це те вікно, в яке лізе ФСБ. Коли в кишені пусто, а в хаті холодно, ворог приходить із пропозицією: «Просто сфотографуй підстанцію - отримаєш 10 000 гривень». Для когось це місячна зарплата, а для країни - мільярдні збитки та людські життя.

Важливо розуміти: Російська агентурна мережа зараз стає «біднішою», але масовішою. Вони беруть не якістю, а кількістю «одноразових» агентів, яких не шкода пустити під «ніж» СБУ.

Навідники в умовах інфраструктурного терору

Чому саме зараз це критично? Кожна ракета коштує мільйони, і Москва не хоче пускати їх «у молоко». Їм потрібне підтвердження влучання та коригування в режимі реального часу. Саме тому ворог намагається знайти людей серед працівників енергосектору чи залізниці. Ну а більшість вербувань зараз відбувається через Telegram-канали з пошуку роботи або сумнівні чат-боти.

Професійна протидія: що далі?

Нам треба усвідомити: кількість агентів буде зростати. Це математична неминучість війни на виснаження. Але є три фактори, які дозволяють СБУ тримати ситуацію під контролем:

-        Технологічна перевага: Використання сучасних технологій для аналізу пересувань та зв'язків підозрілих осіб.

-         Швидкість реакції: Між фіксацією підготовки до злочину та «браслетами» на руках зрадника тепер минають години, а не дні.

-         Неминучість кари: Кожен зрадник має знати - 15 років тюрми або довічне ув'язнення гарантовані. «Легких грошей» від росіян не буває, бувають лише «мічені гроші».

Ціна, яку платить нація за одного навідника, непомірна.

Топ коментарі
+1
так
показати весь коментар
15.02.2026 15:32 Відповісти
+1
АВТОРЕ, ти в адекваті?
Що значить, "кількість агентів буде зростати" через "Падіння доходів українців"?

Виходить, що нинішнє керівництво держави - своєю політикою, направленою на зниження доходів українців - саме умисно розширяє вербовочну базу для ворога?

Так може держбезпеці пора нарешті боротися не з наслідками (тобто, доведеними до зубожіння громадянами), а з причиною (тобто, з тими, хто доводить цих громадян до зубожіння)?
Бо боротьба з наслідками - це лише імітація боротьби, а не ефективна боротьба.

Судячи з Ваших пропозицій, орган держбезпеки буде віддавати перевагу отриманню статистичних галочок за вилов дрібних шісток - замість того, щоб раз-і-назавжди присікти внутрішню причину масової появи таких шісток.

PS.
В багатій процвітаючій країні вербовочної бази для ворогів майже не існує.
Тому, основний "зрадник" - це чиновник, який діє не для блага і процвітання громадян країни. (Саме такий чиновник, формуючи бідніючу вербовочну базу під час війни - найбільше допомагає ворогу).
показати весь коментар
15.02.2026 17:28 Відповісти
+1
Олексію,
якщо (по Вашим словам) "кількість агентів буде зростати" через "Падіння доходів українців",
то з таким трендом - єдиними не-агентами залишаться лише мародери-корупціонери.

Хоча якраз ці мародери-корупціонери і призводять до "Падіння доходів українців" - і як наслідок до того, що "кількість агентів буде зростати".

Але чомусь на цих мародерів-корупціонерів не спрацьовує: ні "Технологічна перевага", ні "Швидкість реакції", ні "Неминучість кари".
показати весь коментар
15.02.2026 18:02 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
так
показати весь коментар
15.02.2026 15:32 Відповісти
АВТОРЕ, ти в адекваті?
Що значить, "кількість агентів буде зростати" через "Падіння доходів українців"?

Виходить, що нинішнє керівництво держави - своєю політикою, направленою на зниження доходів українців - саме умисно розширяє вербовочну базу для ворога?

Так може держбезпеці пора нарешті боротися не з наслідками (тобто, доведеними до зубожіння громадянами), а з причиною (тобто, з тими, хто доводить цих громадян до зубожіння)?
Бо боротьба з наслідками - це лише імітація боротьби, а не ефективна боротьба.

Судячи з Ваших пропозицій, орган держбезпеки буде віддавати перевагу отриманню статистичних галочок за вилов дрібних шісток - замість того, щоб раз-і-назавжди присікти внутрішню причину масової появи таких шісток.

PS.
В багатій процвітаючій країні вербовочної бази для ворогів майже не існує.
Тому, основний "зрадник" - це чиновник, який діє не для блага і процвітання громадян країни. (Саме такий чиновник, формуючи бідніючу вербовочну базу під час війни - найбільше допомагає ворогу).
показати весь коментар
15.02.2026 17:28 Відповісти
При всій нелюбові до зелених, все ж нагадай мені, яка країна в своїй історії під час війни на виживання була багатою і успішною?
показати весь коментар
16.02.2026 03:17 Відповісти
Дякую за цікаве питання.
ВІДПОВІДАЮ:
Судячи по тому, що відбувається в Буковелі, то Україна.
(так багато грошей в Україну ще ніколи не заходило; такими великими ЗВР ще не були ніколи; стільки бабла в капотах автомобілів ще не возили за кордон; такого попиту на нерухомість в курортних місцях ще не було ніколи...).

Тільки "буковель" чомусь не розмазується рівномірно між усіма.
Тому, для одних - це "на виживання", а для інших - "живу своє краще життя".

А тепер моє питання, лише для прикладу:
Чому при постійному зростанні ЗВР і валютних надходжень знецінюється гривня?
(Це ж удар якраз по найбідніших - бо у них немає заощаджень в валюті - які ледь виживають.
Якраз такі і стають потенційною вербовочною базою для ворога.
А знецінення гривні їх ще більше туди штовхає.)
Виходить, що "надходження" - одним, а "знецінення гривні" - іншим.

ps. а курс рубля, до речі, повернувся до рівня 2021го.
показати весь коментар
16.02.2026 08:22 Відповісти
Проблема в тому що курс нац. валюти не є єдино визначальним для добробуту населення. Бо є також інфляція і ріст/падіння доходів населення.
І з цим і в нас і москалів все не райдужно.

Та й сама ідея про те що в умовах дефіциту озброєння і життя на гроші спонсорів можно жити заможно, це як мінімум інфантилізм.

Отже я ще раз закликаю навести приклад правильної , хорошої держави , не такої як рашка чи Україна Зеленського, яка робила все правильно і підвищувала добробут свого населення під час екзистенційної війни.
показати весь коментар
16.02.2026 12:29 Відповісти
1.Я згоден, що на доходи впливає багато факторів.
АЛЕ ми маємо міряти не в середньому по палаті, а звертати увагу лише на категорію бідних.
Бідність - стала прямою загрозою для нац.безпеки, яка може призвести до поразки через тил.
Бо сприяє збільшенню кількості ворожої агентури.
Значить,вирішення проблеми бідності (шляхом більш рівномірного розподілу: і суспільного пирога, і суспільного тягаря), є критично-важливим для нац.безпеки.
ПИТАННЯ:
Так чому те, що залежить від нашої влади, направлене не на зменшення бідності, а на її збільшення?
Наприклад, курс нац.валюти, військовий збір не з зарплат (а з нерухомості - яку насправді ППО і захищає в містах) ...

2.
Про життя на гроші спонсорів.
Територія вічного і заможного свята "Буковель" - це ж Україна, згоден?
Якщо Буковель - це Україна, то виявляється що "в умовах дефіциту озброєння і життя на гроші спонсорів можно жити заможно".

Приклади:
Нідерланди у війні за незалежність від Ісп.імперії (З війни вийшли майже новою морською імперією).
США у війні за незалежність від Брит.імперії (США навіть війну самі розпочали, заради того щоб жити більш заможно)
показати весь коментар
16.02.2026 14:19 Відповісти
Нідерланди і США були до того під владою країн проти яких і повстали. Тому звісно що вони змогли використати податкі що вивільнились собі на користь. У нас все ж ситуація зворотня - всі податки ідуть на війну + вся міжнарожда допомога або на війну або на підтримку штанів.

"Територія вічного і заможного свята "Буковель" - це ж Україна, згоден?
Якщо Буковель - це Україна, то виявляється що "в умовах дефіциту озброєння і життя на гроші спонсорів можно жити заможно"

в Буковелі витрачаються кошти приватних осіб, громадян України - до чого тут іноземна допомога взагалі?
показати весь коментар
16.02.2026 15:06 Відповісти
1. А у нас хіба не війна за незалежність (від "рос.імперії")?
Якщо війна за незалежність - це значить, що звільняючись від залежності (тобто, якогось додаткового колоніального тягаря) ми повинні отримувати (зекономивши) якусь додаткову матеріальну вигоду.
Логічно?

2. Усі податки на війну?
Війна є найбільшою загрозою для такого активу як "нерухомість" (бо саме цей актив піддається знеціненню або руйнуванню), і найменшою загрозою для такого активу як "праця" (бо цей актив не знецінюється і його можна перемістити будь-куди).
Але військовий збір чомусь стягується з праці, а не з нерухомості.
Приклад:
касир в АТБ (мати-одиначка, переселенка) платить з своєї невеликої зарплати військ.збір --- який йде на оплату ППО --- яке захищає 70 квартир Комарницького (при цьому сам Комарницький не платить за захист своєї нерухомості ні копійки; і взагалі "живет свою лучшую жизнь" в Європі).
Чому війск.збір стягується з зарплати працівника, а не з власника нерухомості - який насправді і є основним бенефіціаром військового захисту?
(Чи це Х*ло встановив нам такі несправедливі податки, коли одні платять за захист майна інших?)

3. Кошти стали приватними - після того як іноземні кредитні кошти, яка зайшли в країну, були тим-чи-іншим чином перерозподілена всередині.
Ці приватні кошти не зявились нізвідки - а лише перетікли до цих приватних осіб з тих коштів, що зайшли як іноземні кредити.
показати весь коментар
16.02.2026 16:19 Відповісти
Фактично ні, бо незалежність ми отримали без війни - і тому ДО початку війни гроші з наших податків та інші наші ресурси ніхто не забирав уже років 30, тому вочевидь тепер ситуація ніяк не могла для нас покращитись, а тільки погіршилась.

Я повністю погоджуюсь із вам з тим що розподілення тягаря несення війни у нас дуже далеке від справедливості. Більше того, я погоджуюсь із тим що в разі заміни нашої злочинної влада шахраїв, корупціонерів і мародерів на професійну і патріотичну, тиск на найнезахищеніші прошарки суспільства міг би бути дещо знижений. Але це не був би ріст відносно мирних умов, а тільки відносно антинародної соціально-економічної політики поточної влади. Якби ж в нас від початку війни була патріотична і професійна влада, яка розширювала економічні права і свободи населення та не чинила тиск на малий бізнес - якесь подальше суттєве полегшення економічного становища широких мас під час багаторічної війни було би малоймовірним.
показати весь коментар
16.02.2026 16:36 Відповісти
1. Так а за що, по Вашому, Україна воює (якщо не за незалежність)?

2. Якщо "гроші з наших податків та інші наші ресурси ніхто не забирав", то де зникло більша частина ВВП після 1991року?
Як кажуть: "Хто ж з'їв наше сало?"

(Можливо, гроші все ж таки забирали - але хтось інший, а не рашка?
Якщо гроші утікали в британські офшори - так може, Україна насправді є колонією Брит.імперії?
І може не випадково, що обидва останні президенти - і потенційний наступний - свої активи зберігають в Лондоні?
Так може не випадково Боріс Джонсон диктував нам, що робити (як резидент агентам)?
Так може це не "наша" війна - а війна за інтереси метрополії, в якій ми є лише гарматним мясом?
Так може справжню незалежність потрібно виборювати зовсім на іншому "фронті"?)

ps. як кажуть в ФБР: "фолоу-зе-мані" - і ти зрозумієш, хто заінтересант-організатор.

3. Щось Ми з Вами відійшли від первинної теми.
ОТЖЕ (висновок по первинній темі):
- проблему росту економічної агентури серед громадян потрібно вирішувати через адекватну соціальну політику - направлену, в першу чергу, на ліквідацію бідності;
- ресурсу в Україні (і є, і надходить) достатньо - якщо розподілити і блага і тягар більш справедливо, то проблема бідності вирішиться.

дякую за дискусію
показати весь коментар
16.02.2026 17:15 Відповісти
1. За суверенітет і територіальну цілісність. Адже саме їх було порушено.
2. Більша частина ВВП зникла на складах з іржавим металобрухтом кольору хакі. Нічого цінного більше економіка УРСР не виробляла.
3. Народ України на жаль не вибрав тих хто реально збирався розподіляти щось на його користь. За це отримав і війну і бідність.
показати весь коментар
16.02.2026 20:52 Відповісти
1. Так суверенітет - це і є незалежність. (це ж синоніми).

Отже, якщо Україна воює за суверенітет - це значить, що вона позбавляється якогось тягаря, який обмежував/перешкоджав суверенітету.
Відповідно, позбавляючись цього зайвого тягаря, ми повинні відчувати полегшення.
(як Нідерланди і США відчували економічне полегшення від скинутого тягаря - відчували його навіть під час війни за всою незалежність/суверенітет.)

Ви відчуваєте полегшення?
(ну, крім полегшання в своїх карманах, яке Вам влаштували мародери-корупціонери)
показати весь коментар
16.02.2026 21:35 Відповісти
1. Не синонім. Суверенітет це вища форма свободи ніж просто незалежність.
От наприклад русня раніше фактично тисла на Захід з тим щоб нас не приймали в НАТО, а зараз взагалі намагається схилити США до думки що вони мають право забрати нас у свою зону впливу. Проти цього в тому числі ми і воюємо зараз.

А щодо полегшення - так на відміну від відмови платити чужоземній короні, наш суверенітет в озвучених мною питаннях досі знаходиться в процесі здобуття.

І в грошах він ніяк не може реалізуватись миттєво.
показати весь коментар
16.02.2026 23:55 Відповісти
"в грошах він ніяк не може реалізуватись миттєво" - НІ
МОЖЕ і ПОВИНЕН

Якщо Ви дійсно скинули тягар залежності/несуверенності, то Ви повинні одразу (в момент скидання тягаря) відчути матеріальне покращення.
(Боротьба/війна починається вже ПІСЛЯ скидання тягаря, бо боротьба/війна є спробою покласти на Вас вже скинутий тягар знову).

Якщо Ви не відчули матеріального покращення, але при цьому боретесь/воюєте - то Ви, насправді, боретесь/воюєте не за свій суверенітет/незалежність, а за чужий інтерес. (тобто, Ви - якщо не найманець, то лише гарматне мясо в чужій грі).
показати весь коментар
17.02.2026 07:53 Відповісти
Так ми ніякого тягара і не скидали, в тому і справа. Ми воюємо тільки за ПРАВО розширити свій суверенітет і за те щоб в нас не забирали території.
Тобто як максимум - за те щоб на нас не накинути знову цей тягар.

Так само як Британія чи США чи навіть совок в ДСВ. Це не була війна за Незалежність, але це була за ї'всеувпння цих країни.

Ви чули щоб союзники в той період скидали з себе якийсь тягар і стали жити краще?
показати весь коментар
17.02.2026 13:21 Відповісти
Бажаю успіхів
показати весь коментар
17.02.2026 14:07 Відповісти
Навзаєм
показати весь коментар
17.02.2026 14:58 Відповісти
Олексію,
якщо (по Вашим словам) "кількість агентів буде зростати" через "Падіння доходів українців",
то з таким трендом - єдиними не-агентами залишаться лише мародери-корупціонери.

Хоча якраз ці мародери-корупціонери і призводять до "Падіння доходів українців" - і як наслідок до того, що "кількість агентів буде зростати".

Але чомусь на цих мародерів-корупціонерів не спрацьовує: ні "Технологічна перевага", ні "Швидкість реакції", ні "Неминучість кари".
показати весь коментар
15.02.2026 18:02 Відповісти
Олексію,
якщо "Нам треба усвідомити: кількість агентів буде зростати",
то втримати ситуацію під контролем не вийде.
(Бо "організм може не витримати росту цієї ракової пухлини" або "можна буде захлинутися в цьому зростаючому потоці одноразових агентів").

Найкращий спосіб - профілактика через зменшення вербовочної бази.

Якщо мотив колаборації - це гроші.
а основна категорія - бідні громадяни.
То рішення очевидне: покращувати матеріальний стан цієї категорії - тобто, проводити адекватну соціальну та трудову політику.

По простому: адекватна соціальна і трудова політика - стає елементом національної безпеки.
Оце і виб'є вербовочну базу для ворога, та дасть можливість переорієнтувати сили і засоби органів держ.безпеки на інші напрямки.
показати весь коментар
16.02.2026 01:59 Відповісти
А чому не можна закрити телеграм або аналогічні ресурси?
показати весь коментар
16.02.2026 12:48 Відповісти
Це лише канали комунікації (яким завжди можна знайти альтернативу), і не вирішує суть проблеми.
Ось суть проблеми: поки в країні є злиденні - до тих пір буде і економічна колаборація.
Тому, треба закривати питання зі злиднями - тоді можна буде хоч ВК відкривати (щоб через нього вербувати у них економічних колаборантів ).
показати весь коментар
16.02.2026 14:27 Відповісти
Олексію,
якщо "є три фактори, які дозволяють СБУ тримати ситуацію під контролем",
то що це було сьогодні у Львові?

Виглядає так, що робота (особливо, профілактична) в тилу "просрана" повністю
показати весь коментар
22.02.2026 09:49 Відповісти