14191 відвідувач онлайн
2 266 35
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Про мобілізацію

Їздив на кілька днів до Києва, на допит у ДБР, помітив, що на вулицях стало значно більше патрулів ТЦК, вони перекривали навіть магістральну дорогу. До цього такі облави бачив лише в Харкові. Тобто мобілізація посилюється, і все тими ж методами насильницького примусу до виконання свого громадянського обов’язку.

Я на війні з 2014 року, на службі, офіційно - чотири роки, мені вже майже 58 років, я прекрасно розумію, бачу, що людей в армії не вистачає, але я проти насильницької мобілізації.

Після війни ми ще багато років будемо відхаркувати це «необхідне зло», як називають його багато військових, різних патріотів, і пропагандистів.

Можна було зробити чесно — влаштувати мобілізацію за жеребкуванням, і це автоматично зняло б соціальну напругу, бо навіть найпатріотичніші патріоти чомусь не хочуть йти воювати. Бо кожна людина мріє дожити до кінця війни.

Можна прямо зараз зняти соціальну напругу від мобілізації в суспільстві. По-перше, — прибрати людей у військовій формі з цього процесу, зробити ТЦК цивільними організаціями і запропонувати роботу в них, насамперед, ветеранам.

По-друге, — припинити облави, але посилити відповідальність за ухилення. Тобто, якщо людина отримала повістку, але не прийшла до ТЦК, тоді її шукає поліція (не військові!) і відправляє до суду, а не до ТЦК.

По-третє, створювати з засуджених за ухилення трудові батальйони, які відправляти на фронт для створення укріплень, ремонту пошкодженої інфраструктури. Надати засудженим право мобілізуватися до армії зі зняттям судимості. У людини має бути вибір — в’язниця чи армія. А ті, кого мобілізують силоміць, в армії, як правило, малокорисні.

Кажуть, що план мобілізації збільшили з 30 до 35 тисяч осіб на місяць. Це, зокрема, свідчить про зростання наших втрат. У нас не прийнято про таке говорити, але якщо зростання втрат пов'язане з тим, що армія на деяких ділянках фронту намагається атакувати, про що з помпою повідомляють багато наших ЗМІ та блогери, то всі повинні чітко розуміти, якою ціною даються ці маленькі перемоги.

Мене цікавить, чи є у нас взагалі якийсь план ведення війни?.. Якщо для нас здача територій в обмін на ненадійний «мир» є неприйнятною, про що свідчать соціальні опитування, то чи є для нас прийнятною загибель десятків тисяч бійців у спробі утримати ці території?..

Ми повинні дати собі чітку, чесну відповідь. Бо з одного боку ми (суспільство) не хочемо віддавати Донбас, з іншого — не хочемо йти воювати за Донбас.

Повірте, що ті, хто вже багато років воює, вичерпуються. І якщо ми збираємося воювати далі, тоді давайте вирішимо, на які жертви ми готові піти, яких цілей війни переслідуємо.

До речі, чим більше посилюється мобілізація, тим слабкішою стає економіка. Військовий сектор економіки у нас зростає, але він не виробляє продукти харчування, не ремонтує дороги, не будує нічого, а тільки споживає.

Ухилянти - це не тільки зло, це сантехніки, електрики, токарі, трактористи, водії, яких вже майже не залишилося. Чим сильніша мобілізація — тим слабкіша економіка. Зокрема, коли значна частина населення, яка майже не задіяна в економіці — ті, кому до 25 років, або звільнені від військового обов’язку, або виїхали за кордон.

Що тут можна зробити?.. — Давно пропоную відновити строкову службу. Строковиків відправляти на охорону західного, білоруського кордону, для охорони узбережжя, важливих державних об'єктів; зі строковиків комплектувати полки ППО, які діють не на фронті. Тим більше, що молодим легше освоїти професію пілота дрона-перехоплювача, і зір у них кращий для стрільби по шахідам.

Відновлення строкової служби дало б нам додатково 150-200 тисяч бійців без будь-якої мобілізації. А молодь отримала б військову спеціальність і досвід.

Ну й останнє. Не секрет, що СЗЧ-шники та ухилянти, як правило, працюють неофіційно, не платять податки, як і їхні роботодавці. І ця величезна чорна діра в бюджеті, яка підриває наші військові зусилля, не дає можливості підвищити зарплати тим, хто воює.

Поки держава не почне системно, а не аврально, вирішувати проблеми мобілізації, нема чого й розраховувати на перемогу у війні, або хоча б на горезвісний «гідний мир».

Топ коментарі
+10
У нас немає мобілізації як такої.

Відбувається звичайна Зе-утилізація усього чоловічого населення, прикрита тотальним терором і вижиманням бабла до останньої копійки.

Все це на 100% спонсується і лобіюється європою (90млрд передають привіт), і буду йти рівно доти, дики гнида сидить на троні. Або ж просто до останнього україня.

Ніяких змін або реформ не буде, ідеальна формула вже знайдена і абсолютно всіх влаштовує. Можна очікувати лише подальшого затягування гайок, збільшення кількості мусорів, тецека, блокпостів та облав.

Усі, хто не в окопі - автоматично злочинці. Жоден кріпак не повинен сховатися від своєї долі.

Після повної здачі Донбасу одразу ж знайдуться інші принципові питання, на які ні в якому разі не можна буде погоджуватися заради миру.

Цій країні настане кінець, і жодних сумнівів у цьому вже немає.
показати весь коментар
18.03.2026 14:58 Відповісти
+8
Не настане. Допоки Європа дає гроші. Якщо гроші закінчаться, то громадяни швидко відчують, що гроші це кров війни і без них потужна незламність і унікальний патріотизм накриються мідним тазом. А з іншим погоджуюсь повністю. Допис правдивий і реалістичний.
показати весь коментар
18.03.2026 17:08 Відповісти
+5
Держава не почала і не буде системно вирішувати проблеми мобілізації. Отже, за висновком автора - нема чого й розраховувати на перемогу у війні або хоча б "гідний мир" Побєдуни кордонники91 - а ту його за гірку правду....
показати весь коментар
18.03.2026 16:13 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
>Можна було зробити чесно - влаштувати мобілізацію за жеребкуванням

не прийдуть люди, яких обере жеребкування, що будете робити?

>Тобто, якщо людина отримала повістку, але не прийшла до ТЦК, тоді її шукає поліція (не військові!) і відправляє до суду, а не до ТЦК.

+, але умовному ухилянту буде краще на зоні, ніж на війні, бо шанси вижити вищі

>Давно пропоную відновити строкову службу. Строковиків відправляти на охорону західного, білоруського кордону, для охорони узбережжя, важливих державних об'єктів; зі строковиків комплектувати полки ППО, які діють не на фронті.
+

Але головна критика - автор досі вважає, що в цій війні є хоч якісь шанси на виживання без створення ядерної зброї. русня може наймати, а потім мобілізовувати мільйони, а ми - ні. Тому рано чи пізно, без ядерки все закінчиться повною окупацією України. Єдиний шанс хоч якось змусити русню зупинитися - страх ядерного знищення рашки.
показати весь коментар
18.03.2026 14:35 Відповісти
Єдиний шанс, це коли юрби ганебних ухилянтів зрозуміють, що свою родину потрібно захищати та підуть воювати. Але, вони згодні аби їхніх рідних кацапи грабували та гвалтували, щоб тільки свої жалюгідні шкури свої зберегти.
показати весь коментар
18.03.2026 22:09 Відповісти
Повна маячня.
русня має значно більший мобрезерв, тому може з часом перебити всіх захисників України, тоді захоплення всієї України стане питанням кількох днів. І пофіг, скільки ти будеш бусифікувати людей, у русні їх більше.

Тому і треба створити ядерну зброю, щоб був мир.
показати весь коментар
18.03.2026 22:16 Відповісти
маючи такого **..того сусіда як рф іншого варіанту гарантій просто не існує, УКРАЇНЦІ це рано, чи пізно зрозуміють, тільки щоб небуло запізно...
показати весь коментар
18.03.2026 22:25 Відповісти
"зробити чесно - влаштувати мобілізацію за жеребкуванням"

Юрію, тобто, зараз НЕчесно?
показати весь коментар
18.03.2026 14:54 Відповісти
ТЦК не відмовиться від фактичного викрадання людей на вулицях з подальшим зароблянням на відкупах цих людей. Вони від цієї кормушки що дурні відмовлятися?
показати весь коментар
18.03.2026 14:55 Відповісти
У нас немає мобілізації як такої.

Відбувається звичайна Зе-утилізація усього чоловічого населення, прикрита тотальним терором і вижиманням бабла до останньої копійки.

Все це на 100% спонсується і лобіюється європою (90млрд передають привіт), і буду йти рівно доти, дики гнида сидить на троні. Або ж просто до останнього україня.

Ніяких змін або реформ не буде, ідеальна формула вже знайдена і абсолютно всіх влаштовує. Можна очікувати лише подальшого затягування гайок, збільшення кількості мусорів, тецека, блокпостів та облав.

Усі, хто не в окопі - автоматично злочинці. Жоден кріпак не повинен сховатися від своєї долі.

Після повної здачі Донбасу одразу ж знайдуться інші принципові питання, на які ні в якому разі не можна буде погоджуватися заради миру.

Цій країні настане кінець, і жодних сумнівів у цьому вже немає.
показати весь коментар
18.03.2026 14:58 Відповісти
Не настане. Допоки Європа дає гроші. Якщо гроші закінчаться, то громадяни швидко відчують, що гроші це кров війни і без них потужна незламність і унікальний патріотизм накриються мідним тазом. А з іншим погоджуюсь повністю. Допис правдивий і реалістичний.
показати весь коментар
18.03.2026 17:08 Відповісти
Поки ти не в ЗСУ, твої кукуріки про кріпаків мене дуже смішать.
показати весь коментар
18.03.2026 19:37 Відповісти
типу ти в ЗСУ пануєш
показати весь коментар
18.03.2026 22:52 Відповісти
Якраз навпаки - панують цивільні.
показати весь коментар
19.03.2026 00:03 Відповісти
Та тобі, хто б не сидів "на троні" жоден аргумент не є аргументом, щоб йти захищати своїх рідних.
показати весь коментар
18.03.2026 22:15 Відповісти
Ну як у Сирського може бути план???? Такий же як у Зеленського , втримається на посаді будь якою ціною, і ціною життя наших хлопців також, недаремно ж вони тримаються один за одним
показати весь коментар
18.03.2026 15:50 Відповісти
Держава не почала і не буде системно вирішувати проблеми мобілізації. Отже, за висновком автора - нема чого й розраховувати на перемогу у війні або хоча б "гідний мир" Побєдуни кордонники91 - а ту його за гірку правду....
показати весь коментар
18.03.2026 16:13 Відповісти
Нє. Ще тищ 500 ніби є. На території України. Але добре ховаються. Отже заброньованим холопам треба приготуватись. Бо заброньовані пани апріорі воювати не підуть.
показати весь коментар
18.03.2026 17:12 Відповісти
"Залишились тільки ухилянти".

***** собі "тільки". Тих ухилєсів на 3-5 повних складів ЗСУ ще.
показати весь коментар
18.03.2026 19:39 Відповісти
в тебе вже ПТСР чи тільки починається?
показати весь коментар
18.03.2026 22:57 Відповісти
"моб. ресурс України по самим оптимістичним прогнозам станом на 2025 становив 3.7 млн"

оці ******* історії з потужного марафона ти можеш розповідати самому собі перед сном для зампокоєння, а мені не треба, мене навчили арифметиці ще до школи.

за найбільщ песимистичними всепропальними оцінками наше населення в межах країни зараз 30 млн. (зазвичай дають 33-35). З них більшість чоловіки - як невиїзні. Це мільйонів 17. Нехай третина з них це діти (яких в нас мало на жаль), люди старші за 60 а також інваліди. Зостається 11 млн. 1 млн в ЗСУ. Нехай ще 1 млн це справді критичні працівники -МНС, частина мєнтів, ремонтні бригади і т.д. Нехай ще 1 млн це оборонка і хай ще всілякі нардепи, міністри, топові чинуші. 11 - 3 = 8.
Сюди входять всі липово броньовані, відмазані, підмазані, фіктивний "догляд" за родичами коли в сім'ї окрім них ще з десяток людей і звісно - молодь 18-25.

Оце і є реальна оцінка моб. ресурсу - а не те що ти там собі потужно розмазуєш по обличчю разом із ухилєсовими соплями.

І до речі МОЮ оцінку дуже легко перевірити з історочної точки зору. Знаєш як? Просто погугли загальну кількість мобілізованих українців в ДСВ. В нас тоді і зраза кількість населення була цілком співставна.

Висновок такий:
оскільки тоді смертність на фронті була просто нелюдською - тоді весь цей людський ресурс воював майже ОДРАЗУ і ОДНОЧАСНО.
А сьогодні це не так і людей на фронті потрібно одночасно В РАЗИ менше - ти і тобі подібні давно повинні замість кудахтання в коментарях замінити таких як я - а ми будемо замість вас потужно тримати економічно-зрадойобський фронт.
показати весь коментар
19.03.2026 00:01 Відповісти
"з яких чоловіки 17.3 млн"

Ти так довго і потужно ніс ***** з апломбом експерда щоб вийти фактично на ту ж цифру що і я. Поздоровляю тебе дебільчика з цією видатною перемогою.
А тепер відірвав сраку від дивану і побіг в ТЦК поміняти Юрасика на честь початку 5-го рік його служби.
показати весь коментар
19.03.2026 22:03 Відповісти
Ухилєс щось там трудився, карябав, вигадував про мою службу.
Та не старайся так. Спершу як я в окопи підеш, а потім якщо пощастить і маєш кваліфікацію - будеш тиловиком за 21 тисячу. Все по чесному, нічого такого чого б я сам не робив.
показати весь коментар
04.04.2026 23:09 Відповісти
Розумний голос розумного професіонала!
показати весь коментар
18.03.2026 17:26 Відповісти
Посилатися на видуману думку суспільства - таке собі.
показати весь коментар
18.03.2026 18:22 Відповісти
Можливо варто взяти до уваги пенсіонерів-військових, пенсіонерів-поліцейських, які вийшли на пенсію в 45 років і фінансово їх зацікавити. В них є досвід і навчати їх не треба.
Можливо залучення строковиків, пенсіонерів і політична воля президента в вирішення цього питання дало б результат в мобілізації.
Розумію, фінанси знайти складно, коли немає детально розписаної воєнної доктрини (загальні слова - оборона країни).
показати весь коментар
18.03.2026 20:25 Відповісти
единий шанс то теракти у москві постійні
реальні, у метро, а не дронами іграшковими по вікнах

тоді московіти завиють як це було з чеченами
а так - можна вічно так воювати поки у москві все ок!

ніякі "чудеса мобілізації " нічого не вирішать вже
воювати ніхто не хоче бо то марно все

світу покуй на нас

щодо жеребкування хаха
до речі - у компьютерах немає реально випадкових значень
пояснювати довго але випадкова цифра все ж залежить від заліза яке її генерує
ну а підкрутити генератор для програміста нескладно
показати весь коментар
19.03.2026 07:19 Відповісти
100 відсотків, плюс чіткі терміни служби. Людей з СЗЧ повернути з допомогою контрактів.
показати весь коментар
19.03.2026 08:01 Відповісти
А я про ракето-дрони.
Реалізація в принципі є - "Білий лицар" від Вірджін Галактік.
Профіт: економія ракетного палива, непотрібна пускова установка та зросте дальність ураження.
Можна пускати як крилаті, так і аналоги "кинжалів" (якщо вони колись з'являться).
показати весь коментар
19.03.2026 22:12 Відповісти