8090 відвідувачів онлайн
1 295 16
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Де українська балістична ракета «Сапсан»?

Все ще сподіваюсь, що пан Штілерман погодиться на дискусію в прямому ефірі, але розумію, що в теплій ванні догідливих журналістів життя значно краще.

Проте є багато про що поговорити.

Куди поділися українські «Нептуни»?.. Чому ця ракета ніколи не згадується в інтервʼю Штілермана, хоча саме вона відправила на дно крейсер «Москва», і вразила багато інших наземних цілей?..

Ця ракета має (або мала) радіолокаційну головку самонаведення і дуже досконалу інерційну систему навігації зі супутникової корекцією, і дійсно може (або могла) літати на наднизьких висотах. «Нептун» довів свою бойову ефективність, але що зараз коється з цим проєктом - невідомо.

Українська балістична ракета «Сапсан» - де вона?.. В травні 2025 року Єрмак заявив The Times про перші бойові застосування «Сапсан». А в червні 2025 року Зеленський повідомив про початок серійного виробництва.

Однак з тих пір, після появи Fire Point в інформаційному просторі ні про «Сапсан», ні про «Нептун», ні про «Паляницю» - теж крилата ракета, про яку казав президент в серпні 2024 року - нічого не чутно. Або майже нічого, бо «нептуни» десь в телеграмі спливали…

Взагалі таке враження після вивчення інтервʼю Штілермана, що українських далекобійних дронів, крилатих і балістичних ракет до 2024 року, коли Fire Point вийшов на збройний ринок, не існувало.

Штілерман постійно каже, що навіть вся документація на радянські (і, напевно, українські ракети - бо вони нащадки радянських систем) була знищена, що вона, нібито, знаходилася тільки у москві, і її ретельно охороняло московське КДБ.

Можете собі уявити?.. - Завод працює в Україні, робить ракети, а креслення і схеми знаходяться у москві?.. Я не можу.

Далі. Що таке «тренування західних радарів» на балістиці Fire Point, про що каже Штілерман?..

Я з вісімдесятих років минулого століття тісно повʼязаний з авіацією і радарами, але що таке «тренування радарів» не знаю, вперше почув в інтервʼю Штілермана. Це якась технічна нісенітниця.

Далі. Чому пан Штілерман вирішив, що його ракети влетять в москву «як діти в школу»?..

Я б взагалі дітей в такому контексті не згадував, бо це не нормально.

Але чому Штілерман так впевнений в своїх ракетах?..

Російські С-300/400/500 непогано перехоплюють балістику. Я сам це бачив в 2022-2023 роках під час проведення своїх бойових операцій.

Далі. Пан Штілерман підтверджує, що вдалих ударів «Фламінго» зовсім не багато, проте ніхто не задає йому питання - а де ж сотні, або вже тисячі виготовлених крилатих ракет Fire Point?..

Або вони не долетіли, або їх не запустили, або їх навіть не виготовили, хотя обіцяли робити по сім штук на добу.

Пан Штілерман заявляє, що «Фламінго» здатна літати на висоті аж 15 метрів, при цьому ця ракета не має звичайного для крилатих ракет радару огинання рельєфу, тому вона просто не бачить, що попереду, і може влетіти в будь яку перешкоду на маршруті.

Пан Штілерман вважає, що це не критичний недолік, але ефективному застосуванню «Фламінго» заважає відсутність цифрових карт висот, які можуть з високою точністю казати ракеті як треба змінювати висоту польоту на маршруті, щоб огинати рельєф і пролітати різні перешкоди на малих висотах.

Це неправда. Цифрові карти достатньої точності - не проблема. Ми використовували такі карти ще в травні 2023 року під час атаки на московський кремль. Похибка наведення була не більше одного метра - ми планували збити путінський штандарт, і зовсім трошки не влучили, що добре помітно на відео.

Питання не в картах. Питання в тому, що за відсутності сигналів супутникової навігації, відсутності бортового радара і накопичуванні похибки інерційної системи наведення, ці карти «Фламінго» нічим не зарадять. Бо якщо ракета не знає точно, де вона знаходиться, то навіщо її точні цифрові карти висот?..

Пан Штілерман стверджує, що на болотах немає сенсу нічого бомбити, крім москви. Я з ним згоден, я з 2022 року кажу і пишу, що «серце Кащея» знаходиться у москві.

Проте, Штілерман також стверджує, що дрони не здатні подолати ППО москви, і крилаті ракети не здатні (Фламінго). Він розраховує тільки на свою балістику, на свою FP-9, якій поки немає, але яка вдарить по москві «як діти в школу»…

Ок Але навіщо тоді тисячі дронів FP-1 на сотні мільйонів доларів були витрачені в атаках по москві?..

Навіщо взагалі розроблялася «Фламінго», якщо вона не здатна подолати ППО москви, а інші цілі на болотах, зі слів Штілермана, не варті уваги?..

І чому тоді розформували «підрозділ Касьянова», якщо його дрони долали ППО москви?.. Всі це бачили, і навіть самі росіяни це підтверджують.

Може, тому і ліквідували, бо тисячі дронів Штілермана не змогли цього зробити, і це комусь не подобалось?.. А може тому, що це - пряма домовленість з Кремлем?..

Я можу довго віртуально сперечатися зі Штілерманом. Але не впевнений, що читачі підтримують такий формат. Це неправильно, це моя «бульбашка», і це теж та сама «тепла ванна».

Краще публічний диспут. Я завжди готовий. Слово за Штілерманом.

Топ коментарі
+5
Вот у меня на кухне есть кастрюля
Я в ней варю борщ
А на сковородке - жарю
Правильно ведь?
А вот Зеленский делает все неправильно
Я бы даже сказала - делает через жо...у
Вместо того,чтобы Касьянов мочил русню - потому что война
Зеленский сделал из Касьянова писателя
Который теперь не воюет ,а статьи пишет
Ну все через жо....у при Зеленском...
показати весь коментар
06.04.2026 17:02 Відповісти
+4
З 2015 по 2019 було відновлено повний цикл ракетного виробництва. Питання було в маштабуванні.
Потім все заглохло. А з початком повномасштабного було не раз бомблене.
Я не вірю, що "Вундеркідман" може підняти цілий пласт технологій з нуля. Це не Пашинський.
А передавати нам свої технології навряд чи хто буде, тим більше, що це переважно приватний бізнес.
показати весь коментар
06.04.2026 20:10 Відповісти
+3
як я з вами погоджуюся, пані Галина 👍 100% ви праві ...
показати весь коментар
06.04.2026 17:54 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Вот у меня на кухне есть кастрюля
Я в ней варю борщ
А на сковородке - жарю
Правильно ведь?
А вот Зеленский делает все неправильно
Я бы даже сказала - делает через жо...у
Вместо того,чтобы Касьянов мочил русню - потому что война
Зеленский сделал из Касьянова писателя
Который теперь не воюет ,а статьи пишет
Ну все через жо....у при Зеленском...
показати весь коментар
06.04.2026 17:02 Відповісти
як я з вами погоджуюся, пані Галина 👍 100% ви праві ...
показати весь коментар
06.04.2026 17:54 Відповісти
Думка вголос: А може Штілерматн виконує роль парасольки для справжніх КБ ?...
показати весь коментар
06.04.2026 18:18 Відповісти
Навряд чи.
Після реалізації в середині 90-х так званої "конверсії" - державної програми знищення вітчизняного ВПК, всі ці КБ, що звикли поглинати у безмежних кількостях бюджетні кошти на "ниокри", зараз народити якийсь "геймчейндж" не в змозі.
Скоріш за все ми маємо справу із впровадженням у виробництво західних технологій і патентів у галузі ракетного озброєння, що де-юре пропускається через приватну структуру - щоби ніяких претезій до лержави зі сторони правоволодільців інтелектуальної власності не було.
показати весь коментар
06.04.2026 18:47 Відповісти
З 2015 по 2019 було відновлено повний цикл ракетного виробництва. Питання було в маштабуванні.
Потім все заглохло. А з початком повномасштабного було не раз бомблене.
Я не вірю, що "Вундеркідман" може підняти цілий пласт технологій з нуля. Це не Пашинський.
А передавати нам свої технології навряд чи хто буде, тим більше, що це переважно приватний бізнес.
показати весь коментар
06.04.2026 20:10 Відповісти
У тому то і фішка: правовласники не в курсі, що їх технології і ноу-хау використовують на повну.
"Українська ракета" під маркою "FP" - це той самий кейс, що і морські БЕКи "Магура" та "Сібейбі" - чисто британське дітище.
показати весь коментар
06.04.2026 21:21 Відповісти
Може, "Фламінго" і буде у чомусь корисним для нашої оборонки, але згортання інших ракетних програм високої готовності бізнес-проєкт Банкової повністю не виправдає. З дронами теж саме.
показати весь коментар
06.04.2026 19:52 Відповісти
У мене питання, а де "Кольчуга" за яку Кучму мериканцi вовтузили? Де ця вондервафля вiд Украiти?
показати весь коментар
06.04.2026 20:12 Відповісти
Відповідь №1: донецкий завод «Топаз»
показати весь коментар
06.04.2026 20:37 Відповісти
Відповідь №2:
https://opk.com.ua/%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D1%87%D1%83%D0%B3%D0%B0-%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%88%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%B5/ «КОЛЬЧУГА». ВТОРОЕ ПРИШЕСТВИЕ
показати весь коментар
06.04.2026 20:38 Відповісти
Дивно, в тій статті на писано, що до 2019 року, влада не те, що не фінансувала, а "заважала" відновленню Кольчуги, а це точно політино правильна стаття, вона не модна зараз?
показати весь коментар
07.04.2026 09:17 Відповісти
Якраз в тему
https://opk.com.ua/%d1%80%d0%b0%d0%ba%d0%b5%d1%82%d0%bd%d1%83-%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%b3%d1%80%d0%b0%d0%bc%d1%83-%d1%81%d0%b0%d0%bf%d1%81%d0%b0%d0%bd-%d0%bc%d0%be%d0%b6%d1%83%d1%82%d1%8c-%d0%b7%d0%b0%d0%bc/ РАКЕТНУ ПРОГРАМУ «САПСАН» МОЖУТЬ ЗАМОРОЗИТИ?
показати весь коментар
06.04.2026 20:46 Відповісти
І ця, стаття дивним чином іде в розріз з тим, що каже Кас'янов, там написано, що "вже використовується" і йдеться про серійне виробництво, правда, де воно не зрозуміло, мабуть там де і "фламінго", яких вже має бути тисяч 2
показати весь коментар
07.04.2026 09:20 Відповісти
Я за що купив, за те і продав.
показати весь коментар
07.04.2026 15:38 Відповісти