5 381 15
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Вимкніть офіс простих рішень

зброя,пістолет,стрілянина

Теракт, як і будь-яке велике потрясіння, запускає роботу офісу простих рішень, який є в кожній голові (Канеман за це отримав Нобелівську премію).

Офіс простих рішень генерує два простих рішення:

  • 1. Дозволити носіння зброї всім кому тільки можна, щоб люди могли захистити себе та інших.
  • 2. Заборонити носіння зброї всім кому тільки можна, щоб запобігти таким терактам.

Офіс простих рішень не може відповісти на три найголовніших запитання:

а) хто ходитиме зі зброєю до сусіднього супермаркета за хлібчиком?

б) що робити з усталеною судовою практикою, коли той, хто застрелив терориста, сяде за ґрати з імовірністю 100%?

в) як запобігти терактам, а не реагувати на них?

З першим запитанням більш-менш зрозуміло: дозвіл носити короткоствол призведе до незначного збільшення кількості озброєних громадян (бо отримання дозволів, гроші, лінь, тренування, а ну його, а чому я...), але це буде така необхідна критична маса, яка може дуже позитивно вплинути на ситуацію.

З другим запитанням проблем більше, бо це всю систему треба міняти. Зміна закону нічого не дасть, зміна практики правозастосування є складною й довгою. Дозвіл мати зброю без зміни уявлень про межі необхідної оборони ні до чого не призведе. Нинішня система може бути описана словами: "От коли вас вб'ють, тоді й приходьте".

Третє питання найголовніше. Бо терорист часто якраз і хоче, щоб його вбили (психологи вже про це вчора писали), отже, поки до нього дістанеться герой зі зброєю, вже буде кілька трупів. У мене немає простої відповіді. "Протидія російській дезінформації" очевидно не працює. Дах може поїхати в кого завгодно. Соціальна несправедливість лише збільшується. Війна ще не завершена. Маєте думки? Пишіть в коментарях.

Тільки спочатку вимкніть власний офіс простих рішень. Тільки не пишіть, що треба лише дозволити мати зброю всім хорошим людям і заборонити мати зброю всім поганим людям.

Топ коментарі
+2
Десь на стадії набору в поліцію можна щось поправити було б
показати весь коментар
20.04.2026 15:20 Відповісти
+1
Якось Пекар не згадує про офіс простих рішень, коли всі навколо трублять, що всього навсього треба набрати більше людей, аніж вони і буде перемога.
показати весь коментар
20.04.2026 12:06 Відповісти
+1
Це тому що всі правильні рішення завжди здаються простими в якості ідеї але складними на етапі виконання.
Щоб захистити громадян треба дозволити нормальним людям зброю і заборонити її поганим людям. Звучить просто? Просто. Але спробуй зроби коли мусорва нароздавала нагородних стволів всякій напівкримінальній бізнесовій шушвалі.
Коли карабін дозволений а короткоствол ні.
Нормальна людина без кримінальних намірів ніколи і нікуди не потягне із собою в місті карабін. Та й для полювання в наших умовах це занадто - ні слонів ні носорогів в нас не водиться.
Але мати цю бандуру дозволено, навіть не дивлячись на те що переробити сайгу на стрільбу чергами цілком реально в домашніх умовах - а от мати короткоствол зась. При тому що бандюки зазвичай все одно його мають , в тому числі нагрудний чи перероблений із травмата.

І от є купа дебільних заборон які працюють виключно на кишеню мусорам і безпеку бандюкам.
А потім приходить черговий хитромудрий Пекар і каже "прастих рішень не існує, разходітєсь па дамам, халопи, і тярпітє дальше".

А я кажу - прості рішення існують. Не існує тільки волі, бажання і наполегливості щоб запровадити їх в дію.
показати весь коментар
20.04.2026 12:58 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Якось Пекар не згадує про офіс простих рішень, коли всі навколо трублять, що всього навсього треба набрати більше людей, аніж вони і буде перемога.
показати весь коментар
20.04.2026 12:06 Відповісти
Це тому що всі правильні рішення завжди здаються простими в якості ідеї але складними на етапі виконання.
Щоб захистити громадян треба дозволити нормальним людям зброю і заборонити її поганим людям. Звучить просто? Просто. Але спробуй зроби коли мусорва нароздавала нагородних стволів всякій напівкримінальній бізнесовій шушвалі.
Коли карабін дозволений а короткоствол ні.
Нормальна людина без кримінальних намірів ніколи і нікуди не потягне із собою в місті карабін. Та й для полювання в наших умовах це занадто - ні слонів ні носорогів в нас не водиться.
Але мати цю бандуру дозволено, навіть не дивлячись на те що переробити сайгу на стрільбу чергами цілком реально в домашніх умовах - а от мати короткоствол зась. При тому що бандюки зазвичай все одно його мають , в тому числі нагрудний чи перероблений із травмата.

І от є купа дебільних заборон які працюють виключно на кишеню мусорам і безпеку бандюкам.
А потім приходить черговий хитромудрий Пекар і каже "прастих рішень не існує, разходітєсь па дамам, халопи, і тярпітє дальше".

А я кажу - прості рішення існують. Не існує тільки волі, бажання і наполегливості щоб запровадити їх в дію.
показати весь коментар
20.04.2026 12:58 Відповісти
Ахмєтов, Коломойський, Фірташ... це ж актори Мосфільму, правда?
показати весь коментар
20.04.2026 20:10 Відповісти
А. Дозвіл володіти і носити зброю буде діяти як загальний стримувач для усіляких порушників так само, як фейкові камери в супермаркетах стримують від крадіжок.

Б. Голосіївського терориста ліквідували пострілом в голову і ніхто навіть не розглядає питання перевищення повноважень чи щось подібне. Якщо є ситуація загрози здоровью чи життю, то застування зброї легальне.

В. Треба щоб СБУ розсилала тричі на день смс-ки з попередженням, що терором нічого не досягається, але покарання буде неминуче і пропорційне, тобто смерть.

Загалом це неважливі другорядні питання, коли як завжди пан Пекар хоче намутити воду і всіх заплутати)
показати весь коментар
20.04.2026 17:15 Відповісти
А чим же має щось досягатися? Не нескінченними бюрократичними лазівками, а побудовою архітектури гідності, за яку ми стояли на Майдані і зараз воюємо.

В цю архітектурі входять:

1) володіння зброєю, щоб громадянин міг захистити себе і країну, і був готовий це зробити

2) дієве представництво, а не скупівля голосів депутатів ВР для легітимації корупційних схематозів

3) володіння частиною екосистеми України кожним громадянином як невідчужуваним правом з народженням, щоб громадяни відчували себе власниками, а не тікали як таргани з країни

4) правова освіта і відкрите суспільство, а не кланово-олігархічна ЗАТ Україна
показати весь коментар
20.04.2026 17:21 Відповісти
А "вимкнути офіс" - це просте рішення чи ні?
показати весь коментар
21.04.2026 10:30 Відповісти
Я підтримую друге просте рішення. Якщо хтось не згоден, аргументуйте.
показати весь коментар
20.04.2026 22:23 Відповісти
все просто - усе населення України має служити в поліції. А щоб їх прогодувати, нехай працюють діти та пенсіонери.
показати весь коментар
21.04.2026 06:36 Відповісти
Це офіс простих рішень. Вимкни цого.
показати весь коментар
21.04.2026 14:17 Відповісти
Десь на стадії набору в поліцію можна щось поправити було б
показати весь коментар
20.04.2026 15:20 Відповісти
"...всякій напівкримінальній бізнесовій шушвалі." - Ваше уявлення про бізнес сформовано виключно москальськми серіальчиками: бізес - завжди кримінал, підступ та розбещення, бандити усюду...
показати весь коментар
20.04.2026 14:18 Відповісти
Вот я і кажу у Вас уява про бізнес сформована РосТВ.
показати весь коментар
20.04.2026 20:50 Відповісти