8176 відвідувачів онлайн
1 230 46
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Хто знищує аграрний бізнес в Україні?

Відомі українські аграрні підприємства Одещини зіштовхнулися з "економічною блокадою" з боку прокуратури. Компанії – на межі зупинки через нібито порушення природоохоронного законодавства.

Ізмаїльська прокуратура направила до Окружного адміністративного суду Одеси позов з вимогою зупинити діяльність шести агропідприємств - ТОВ "РИС ГРУП", ТОВ "СП Відродження Південь", Фермерське господарство "Крокус", ТОВ "Південь Агро Холдинг" та інші. Більшість з них – відомі в Одеській області та вже понад 20 років вирощують сільськогосподарську продукцію, підтримуючи регіон в часи війни.

Причина – формальна. Усі великі компанії нібито порушили природоохоронне законодавство: у них немає одного з дозвільних документів – так званих висновків оцінки впливу діяльності на довкілля. Замість того, щоб надати час для оформлення документів, правоохоронці одразу перейшли до радикальних заходів - вимагають зупинити діяльність компаній. У прокуратури відсутні висновки щодо негативного впливу на довкілля, але є формальні підстави, щоб ударити нижче пояса та повністю паралізувати роботу підприємств. Все це відбувається на п’ятому році війни, після страшної зими, весняних заморозків та катастрофічного зростання вартості пального й добрив.

Особливий цинізм ситуації полягає в тому, що саме Офіс Генерального прокурора у вересні 2025 року з пафосом презентував платформу "СтопТиск" як інструмент захисту бізнесу від неправомірного тиску. А тепер його ж підлеглі використовують прокуратуру як інструмент знищення тих, хто реально працює на перемогу.

Поки українські військові на фронті проливають кров за кожен метр землі, прокурори на боці росіян "воюють" з тими, хто працює під обстрілами у надважких умовах, обробляє землю та годує армію й країну. Знищують тих, хто забезпечує продовольчу безпеку України та наше виживання.

Намагання зупинити аграрні підприємства, які працюють понад 20 років, на підставі відсутності чергового папірця — це не питання екології. Це реалізація російських планів щодо зламу здатності українців до опору через руйнацію економіки, відсутність енергозабезпечення та доступних продуктів харчування.

Як пояснити нашим міжнародним партнерам та інвесторам, що прокурори займаються знищенням стратегічної галузі власної країни?

Аграрії Одеської області готові протистояти цьому свавіллю і впевнені, що їх підтримують аграрні компанії з усієї України.

Питання особисто до Генерального прокурора Руслана Кравченка: скільки ще аграрних підприємств має бути паралізовано, щоб Офіс Генпрокурора припинив свавілля та здирництво на місцях і почав виконувати свої декларації про захист бізнесу?

Топ коментарі
+8
Ви серйозно думаєте, що папірець вирішує все? Понад 20 років підприємства працювали, годували країну й армію, а тепер їх хочуть зупинити через формальність. Це не про екологію, це про свавілля прокуратури. У ЄС держава допомагає аграріям, а в нас добиває. Чого добиваються? Доводять до соціального вибуху?
показати весь коментар
08.05.2026 22:31 Відповісти
+8
Я вам как местный точно могу сказать, что документы это тупая отмазка. Предприятия работали спокойно годами, никому не мешали. А тут опа, и экология резко стала проблемой? ху*ня на постном масле! Это тупо прокурорское давление и заказуха
показати весь коментар
09.05.2026 08:46 Відповісти
+8
Я з Ізмаїла. Тут реально люди в шоці. Елеватор стоїть і люди опинились без роботи... Як їм виживати? Зараз і так стабільності ноль, а тут таке((
показати весь коментар
09.05.2026 10:12 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
не так все свято в цих агрохолдингах - труять бджіл і цим зводять на нівець не тільки роботу пасічників а й всю екосистему яка без бджіл мертва.
показати весь коментар
08.05.2026 21:20 Відповісти
Ну скільки вже можна прикриватись тими бджолами? Люди сидять без роботи, бо елеватори стоять. Якщо прокурори так р'яно спасають природу, то скоро не буде що спасати((ні людей, ні економіку.
показати весь коментар
09.05.2026 10:18 Відповісти
Не надо ля- ля.
Агрохолдінги- реальні паразити. 1. Фактично не платять податків на землю. Більшість землі- арендовані паї, по яким майже відсутні податки. 2. Оскільки земля не належить " холдінгам", землж нещадно експлуатують, фактично знищубчи її цінність.
3 Наносять шкоду довкіллю, отравлюючи воду і землю пестицидами.
4. Наймають за мільонні гешефти лоббістів, що розказують про " тиск"
показати весь коментар
09.05.2026 11:31 Відповісти
Ви зараз звалили все в одну купу. Є проблеми з окремими холдингами, не сперечаюсь. Але тут мова про конкретні підприємства на Одещині, які роками працювали й давали людям роботу. Податки вони платили і продукцію постачали. Якщо є питання до землі чи пестицидів, то це треба вирішувати через контроль і правила, а не через тупе закриття елеваторів. Бо коли прокуратура прикриваєчись екологією валить виробництво, то страждають не холдинги, а прості люди, які лишаються без роботи й зарплати.
показати весь коментар
09.05.2026 14:04 Відповісти
Щоб люди мали роботу, потрібно знищити монополію холдінгів, і дати можлисість тисячам фермерів обробляти землю. А не чекати на милість іноземного власника.
показати весь коментар
09.05.2026 11:33 Відповісти
Не треба гнати, що всі аграрії паразити. У нас є купа фермерів, які працюють нормально і обробляють землю. Проблема зараз в тому, що прокуратура валить і великі, і дрібні господарства під однією відмазкою. Це тупо удар по всіх, хто реально і чесно працює на землі
показати весь коментар
09.05.2026 14:11 Відповісти
є інсектицид нурил яким кроплять ріпак - це фосфорорганіка яка вбиває всих бджіл і заборонена в ЄС.і є не менш ефективний інсектицид фастак який в двічі дорожчий але дозволений в ЄС і безпечний для бджіл.так агрохолдинги гамноєди економлять три копійки і купують гадость яка винищує пасіки нанівець.от таких і потрібно закривати.всі питання впираються в людську совість.
показати весь коментар
09.05.2026 14:38 Відповісти
Проблема не в тому, що хтось економить три копійки... Є препарати, якідозволені в Україні, але заборонені в ЄС, тому це питання державного регулювання, а не чиєїсь совісті. Якщо держава хоче, щоб аграрії переходили на інші інсектициди, вона має створити умови й контроль, а не тупо закривати всі елеватори, бо це, як мінімум, глупо!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
показати весь коментар
09.05.2026 17:04 Відповісти
знаєте що розорані луги пасовища - оприскувачі їздять по селах бо все схвачено і ніякого контролю зі сторони агрохолдингів,вже не говорю про підтримку соціальної сфери села всім наплювати на людей.кернели і всякі агротрейди донищують села своєю жадобою наживи і погонею за надприбутками.а елеватори - то там все з поля.все взаємоповязано.
показати весь коментар
09.05.2026 17:52 Відповісти
Не треба всіх чесати під один гребінь! Є аграрії, які реально інвестують у громади, будують дороги, школи, біогазові комплекси. Але проблема в тому, що наша держава не розділяє тих, хто працює чесно, і тих, хто справді шкодить. А у цьому випалку люди в пагонах снашають всіх без розбору. І знову ж таки, чому держава не здійснює адекватний контроль та нагляд за використанням пестицидів? То карати вона може, а контролювати ні?
показати весь коментар
09.05.2026 18:30 Відповісти
Нічого нового.
Хтось - воює і останню копійху віддає.
ХТОСЬ - "ефективний" агробізнес - скуповує землю за безцінь у сімей загиблих захисників, одиноких пенсіонерів (діти яких подались на зарабітки), по тому цей так званий агрохєроПізднес мутить що хоче на "чесно" віджатій (арендованій) землі - НЕ СПЛАЧУЮЧИ нормальні податки а годуючи прокуратури, таможні і решта РІШАЛ, плаче крокодилячими сльозами про крах і утиски.
А ще - ЗАМОВЛЯЄ отакі пости на шановному виданні у "чесних" медіабляхерів.
показати весь коментар
08.05.2026 21:30 Відповісти
Ну хватит сказки рассказывать! С нашей властью и всякими Гетманцевыми если бы агрокомпании реально не платили налоги, им бы давно перекрыли кислород и х*й бы работать дали. А эти прокурорские нахлебники душат всех подряд, прикрываются бумажками и устраивают показуху. В итоге без работы села опустеют, поскольку мужики будут искать где-то работу, если их убл*дочное ТЦК не загребет и тогда привет пополнение на кладбищах! Народ уже это все достало до ручки
показати весь коментар
09.05.2026 21:15 Відповісти
Ти САМ то зрозумів що сказав??
В селі ВЖЕ живих НЕМА через оті агрохолдинги
показати весь коментар
09.05.2026 22:21 Відповісти
Мда... Прокурорские совсем страх потеряли. Пока одни воюют, другие тупо прессуют бизнес
показати весь коментар
08.05.2026 21:56 Відповісти
Понад 20 років вирощують агропродукції....І за цей час не зробили природоохоронного аудиту. Без того папірця хай і не думають про ЄС в тім числі експортувати свої продукти
показати весь коментар
08.05.2026 22:14 Відповісти
Ви серйозно думаєте, що папірець вирішує все? Понад 20 років підприємства працювали, годували країну й армію, а тепер їх хочуть зупинити через формальність. Це не про екологію, це про свавілля прокуратури. У ЄС держава допомагає аграріям, а в нас добиває. Чого добиваються? Доводять до соціального вибуху?
показати весь коментар
08.05.2026 22:31 Відповісти
Яку ще " армію" годували?
Більшість холдингів- російські, ізраїльскі і американські власники. Весь 300 процентний прибуток йшов у офшори.
показати весь коментар
09.05.2026 11:36 Відповісти
Не треба перебільшувати. Так, є іноземні інвестори, але більшість найбільших агрохолдингів це українські компанії такі, як МХП, Астарта, Епіцентр, НІБУЛОН. Вони платять податки ТУТ і РЕАЛЬНО підтримують армію та громади. А історії про офшори це зручний ярлик, який не відображає реальності. І проблема саме в тому, що прокуратура блокує виробництво і страждають від цього не холдинги, а прості люди, які лишаються в цей важкий час без роботи. Нє, нічьо нє смущаєт?
показати весь коментар
09.05.2026 14:50 Відповісти
одна з основних вимог ЄС - повна заборона фосфор органічних інсектицидів.це дуже правильно,але агрохолдинги проти - бо дешева хімія їх влаштовує.тільки це дорога до пустелі - з мертвою екосистемою.опамятайтесь !!!
показати весь коментар
09.05.2026 17:55 Відповісти
Заборона фосфорорганіки в ЄС справді правильна, бо вона захищає бджіл і екосистему. Але проблема не в тому, що холдинги проти чи не хочуть,а в тому, що держава має створити умови для переходу на безпечніші препарати. В Україні є тисячі фермерів і підприємств, які готові працювати за новими стандартами, але на це потрібен час і підтримка, а не хаотичне і силовими методами закриття елеваторів. Інакше ми отримаємо втрату виробництва.
показати весь коментар
09.05.2026 18:56 Відповісти
Проблема не в самому аудиті, а в тому, як це робиться. Якщо є порушення окей, штрафуйте, давайте терміни на усунення, змушуйте привести все до норм. Так працює закон у нормальних країнах. А коли під виглядом екології просто паралізують підприємство, блокують роботу і залишають людей без зарплат це вже не про ЄС і не про природу. Це тупо віджим бізнесу.
показати весь коментар
09.05.2026 21:50 Відповісти
Та прокуратура вже зовсімохриніла? Нє шоб підтримати аграріїв під час війни, вони їх добивають!!!!!! Хто буде годувати країну і воєнних, якщо їх будуть тягать по судах?
показати весь коментар
08.05.2026 22:46 Відповісти
Тут треба розуміти, що якщо вони дійсно зупинять ці підприємства, регіон втратить десятки тисяч тонн продукції і це тупо буде удар по продовольчій безпеці. Виходить, держава сама собі яму копає, але нахіба?
показати весь коментар
08.05.2026 23:27 Відповісти
Причина - формальна. Усі великі компанії нібито порушили природоохоронне законодавство: у них немає одного з дозвільних документів - так званих висновків оцінки впливу діяльності на довкілля. Замість того, щоб надати час для оформлення документів, правоохоронці одразу перейшли до радикальних заходів - вимагають зупинити діяльність компаній. Джерело: https://censor.net/ua/b4002242

Чомусь маю підозру що ці компані довго ігнорили вимогу. От прокурорам і урвався терпець.
показати весь коментар
08.05.2026 23:53 Відповісти
Я вам как местный точно могу сказать, что документы это тупая отмазка. Предприятия работали спокойно годами, никому не мешали. А тут опа, и экология резко стала проблемой? ху*ня на постном масле! Это тупо прокурорское давление и заказуха
показати весь коментар
09.05.2026 08:46 Відповісти
Це проблема по усій Україні. Іноземні холдінги нещадно експлуатують землю, фактично знищуючи її цінність. А за відкати всі на це закривали очі.
показати весь коментар
09.05.2026 11:37 Відповісти
Да при чем тут вообще иностранные холдинги?!!! Это не о земле и не об откатах все, а тупая заказуха и давление. Х*йня на постном масле, как я ужеи сказал. Наши предприятия не китайские, истощающие землю, они же не враги своей стране
показати весь коментар
09.05.2026 13:55 Відповісти
Ще раз. Якщо ваші підприємства давно працюють, це не значить, що у них з усіма доками порядок.

"Наши предприятия не китайские, истощающие землю, они же не враги своей стране ...!

Це Ви пожартував ? А хто усяку хімію зливає, незаконні звалища влаштовує, тощо...
Марсіани ??

Щоб Ви знав, у нас з Європою проблєми, у тому числі, тому, що різні способи організації с/г виробництва - у нас холдинги, у них фермери. А "наші" сільгосп. холдинги мають заплутану форму власності. І кінцевими власниками, або бенефіціарами підозрюють китайців та арабів. Тому часто можна почути, чи прочитати "землю продали, вкрали" тощо".
показати весь коментар
09.05.2026 14:38 Відповісти
Вы сами себе противоречите. То, что предприятия работали годами и давали людям работу факт. Документы можно оформить, это вопрос времени и контроля. Но прокуратура вместо того, чтобы дать срок и навести порядок, сразу рубит с плеча и останавливает производство. А насчет китайцев и арабов это байки. Большинство крупнейших агрохолдингов в Украине имеют украинских владельцев. Да, есть иностранные инвестиции, но это не значит, что все продали.
показати весь коментар
09.05.2026 18:13 Відповісти
а потом нам будут втирать, типа виновата война. да ни х*я, виноваты прокурорские, которые воюют не с врагом, а с теми, кто реально работает
показати весь коментар
09.05.2026 09:17 Відповісти
Саме так і буде((((( Для порівняння, в ЄС держава компенсує аграріям витрати, щоб вони тримали виробництво, а у нас чогось все навпаки, у нас створюють штучні перешкоди. Але питання для чого? Щоб збурити народ? То виходить, що прокурори діють на руку ворогу.
показати весь коментар
09.05.2026 09:42 Відповісти
Не бреши. У ЄС ці дотації не Холдінгам- монополістам, як в Україні а десяткам тисяч фермерів, як компенсація, що вони самозайняті і не держава не витрачає коштів на їх працевлаштування.
Це соціальна , а не еконмічна проблема. А в Україні російські, ізраільскі і амепиканськи власники холдінгів захопили землю, не платять податкі на земл, і знищують цінність земель, висоючи всі соки.
показати весь коментар
09.05.2026 11:41 Відповісти
Не перекручуй. Я ніде не писав, що у ЄС дотації йдуть холдингам😕. Там держава допомагає аграріям тримати виробництво, а в нас, навпаки, прокуратура душить усіх підряд. Фермерів у нас вистачає, але їх також закопують під однією відмазкою. Ось у цьому й проблема.
показати весь коментар
09.05.2026 14:33 Відповісти
Я з Ізмаїла. Тут реально люди в шоці. Елеватор стоїть і люди опинились без роботи... Як їм виживати? Зараз і так стабільності ноль, а тут таке((
показати весь коментар
09.05.2026 10:12 Відповісти
Ну не знаю, может не все так страшно, может тут автор преувеличил проблему? В прокуратуре ж тоже не идиоты работают, они должны иметь основания для такого движняка, документы как минимум соответствующие нужны.
показати весь коментар
09.05.2026 11:01 Відповісти
Всегда найдется умник, который скажет, что все и все преувеличивают🤬. Вы разве не знаете, какой у нас в государстве беспредел с силовиками и исполнением законов?! 🤯
показати весь коментар
09.05.2026 11:30 Відповісти
я вйо*ував на елеваторі, а зараз він стоїть і *улі робити? і це не страшилки, а факт, через який я тепер не знаю за який хєр сім'ю годувати!!!!!!!!!! мені і ще купі простих роботяг ці прокурорські ви*лядки сильно помогли
показати весь коментар
09.05.2026 16:03 Відповісти
Я живу біля Рис Груп і наблюдаю за цим бєспрідлом, тож це не журналістська чи чиясь вигадка!!! Народ просто офігіває від дій прокуратури
показати весь коментар
09.05.2026 11:50 Відповісти
Подтверждаю. У нас в селе половина мужиков работала на этих предприятиях. Теперь сидят дома, потому что прокуратура решила побеспридельничать. Я видел, как приезжали проверки. Никто даже не объяснил толком ничего людям. Просто закрыли и все. Так чьи интересы прокуроры, сидящие в тепле и с броней защищают и отстаивают?!!!!! Не наши точно
показати весь коментар
09.05.2026 12:22 Відповісти
Вірю, бо такі історії вже були не раз. На Дніпропетровщині ДБР навіть розслідувало історію, де прокурора підозрювали у продажі арештованого врожаю фермерів. А на Кіровоградщині силовики блокували техніку й не давали людям зібрати врожай без нормальних пояснень, через що фермери втрачали гроші й роботу. І найгірше, що прокурорам за це нічого не було, бо силовики у нас недоторкані нєбожитєлі
показати весь коментар
09.05.2026 21:46 Відповісти
У нас тут все злющие и на взводе. Лучше б прокуроры воевали с врагом, а не с аграриями. Без этих предприятий регион реально может рвануть.
показати весь коментар
09.05.2026 14:20 Відповісти
Вы серьезно думаете, что прокуроры тут действуют по закону? Документы это удобный предлог, чтобы остановить предприятия. Если бы реально хотели навести порядок, дали бы срок на оформление и ввели бы контроль. И не надо тут чесать, что у них есть для этого разбоя основания.Должны быть реальные нарушения, а не бумажка, которую можно оформить за неделю. А это чистый саботаж
показати весь коментар
09.05.2026 18:47 Відповісти
Тут главная опасность в том, что власть вместо поддержки создает хаос. Народец и так на взводе и может взорваться, и тогда никакие прокуроры систему не спасут. Нужна ли сейчас эта смута? Не думаю
показати весь коментар
09.05.2026 18:35 Відповісти
Да сколько можно терпеть этот беспредел? Власть и прокуроры достали всех своими показухами. Вместо реального контроля и нормальных правил они устраивают цирк с бумажками и уничтожают предприятия, которые кормили людей и давали работу. Это произвол. Народ уже устал от этой прокурорской самодеятельности!
показати весь коментар
09.05.2026 20:04 Відповісти
Жадібним аграріям так і треба. Люди, які знищують все навколо, перетворюють квітучі землі на отруєну пилюку, а натомість виробляють низькорентабельну неякісну продукцію (має попит лише у відсталих країнах), заслуговують на гірше. Чудово, що екологічна служба взялась за цих мародерів природи і людей, котрим не пощастило жити поблизу оброблюваних полів. Досвід треба розширювати і кошмарити негідників по повній.
показати весь коментар
09.05.2026 21:00 Відповісти
Да, конечно, во время войны нужно не поддерживать тех, кто держит экономику, а радостно аплодировать прокурорскому рэкету. Потому что если сегодня можно кошмарить аграриев без нормального суда и доказательств, то завтра так же придут к любому и к тебе тоже. И не надо этой дешевой сказки об отравленной пыли. Украинский агросектор сейчас это валютка, работа для людей и выживание целых регионов. А когда силовики под видом экологии отжимают бизнес, то это не защита природы, а старая добрая х*ня под названием рейдерство! Экологию надо контролировать законом, а не прокурорским беспределом. Это уже не борьба за природу, а оргазм от чужих проблем.
показати весь коментар
09.05.2026 21:38 Відповісти