8549 відвідувачів онлайн
Редакція Цензор.НЕТ може не поділяти позицію авторів. Відповідальність за матеріали в розділі "Блоги" несуть автори текстів.

Історія як інструмент торгу

польща

Інколи інтуїція підказує більше, аніж глибокий аналіз і прогноз.

Думаю, що всі ці спроби частини польських політиків знов штучно загострити історичні дискусії та питання героїзації в польсько-українських стосунках – це не про УПА чи Армію Крайову.

Скоріше – це підготовка для торгу на шляху приєднання України до ЄС. За цим всим стоять суто політичні й економічні інтереси. Так легше потім заявляти про блокування вступу. Буде весь час пояснення. Побачите…

Щодо позиціі української сторони, то знайдуться й ті, хто буде закликати піти на всі вимоги сусідів, а також і ті, хто скаже: лише симетричні дії! "Око зо око!" І захочуть також політично використати тему для "обʼєднання українців" навколо влади.

Я вже писав, що не можна емоційно та симетрично на це все реагувати й підігрувати, але підлаштовуватись чи змінювати рішення Президента України на ультимативну вимогу також – шлях в нікуди!

Тому, зробили крок (наскільки він був "продуманий", зараз вже всім очевидно… цікаво, хто саме підказав таку "своєчасну" ідею?!), присвоїли військовому підрозділу найменування українських героїв – тримайте позицію…

Дозволю собі також нагадати, що є такий інструмент як Консультативний Комітет Президентів України та Республіка Польща. Для цього він і створювався. Прийдеться зустрітися уповноваженим і, мабуть, таки президентам.

А далі – думайте, аналізуйте, прогнозуйте й оцінюйте наслідки рішень і свої наступні ходи заздалегідь!

Топ коментарі
+4
Не було б цієї зачіпки, вигадали б іншу: торг, він і є торг.

Торг із явними елементами шантажу - "гарна" традиція посткомуністичної східньоевропейської дипломатії.
показати весь коментар
11.06.2026 13:55 Відповісти
+4
" ... змінювати рішення Президента України ..."

Пане Чалий, а хіба в Україні зараз є Президент ? Як давно ви дивились в Конституцію України , розділ 5?

Бо згідно Статті 103. Президент України обирається громадянами України на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на п'ять ( !!! ) років.

Тобто з 21 травня 2024 року громадянин Зеленський є не Президентом , а є - "виконуючим повноваження Президента" ( Стаття 108. Президент України виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного Президента України ... ).

А поскільки новий Президент не був обраний згідно - Статті 103. .... Чергові вибори Президента України проводяться в останню неділю березня п'ятого року повноважень Президента України... , бо вибори фактично були відмінені правлячою ЗЕ-КЛІКОЮ, то наразі Зеленський є по-факту УЗУРПАТОРОМ ВЛАДИ та ВІЙСЬКОВИМ ДИКТАРОМ ( Стаття 5. ... Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування ... Ніхто не може узурпувати державну владу. ) , хоча знов таки в Україні начеб то немає війни , бо Верховна Рада не встановлювала в країні "стан війни" ( Стаття 85. До повноважень Верховної Ради України належить: ... 9) оголошення за поданням Президента України стану війни і укладення миру, схвалення рішення Президента України про використання Збройних Сил України та інших військових формувань у разі збройної агресії проти України ... ) , бо тоді ще Президент Зеленський поклав на Статтю 106. ( Президент України: ...19) вносить до Верховної Ради України подання про оголошення стану війни та у разі збройної агресії проти України приймає рішення про використання Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань ... ) те , що ще до свого Президентства клав на піаніно , розважаючи з клованського подіуму ураїнофобську біомасу ( майбутніх суїцидників-переможців73% ).

Десь так , пане Чалий. Звісно ви є дуже досвіченим дипломатом , але і в дипломатії теж є якась межа - яку неможна переходити !
показати весь коментар
11.06.2026 14:40 Відповісти
+3
ЦАР вже свідомо розісRався з Угорщиною ( навіть заміна Орбана на Мадяра ці відносини відчутно не покращила ) , з Словаччиною , тепер - з Польщею ... на черзі Румунія та Молдова ?

Схоже ЗЕ-Буратіно почуває себе добре тільки у свого Тато Карло ( Третього ) , бо мабуть після війни чкурне до Британії ... злі язики кажуть , що в нього на БейкерСтрит є розкішна квартира , де з минулого року йде ремонт і ЦАР постійно вештається до Лондону перевіряти якість ремонту !
показати весь коментар
11.06.2026 14:47 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Не було б цієї зачіпки, вигадали б іншу: торг, він і є торг.

Торг із явними елементами шантажу - "гарна" традиція посткомуністичної східньоевропейської дипломатії.
показати весь коментар
11.06.2026 13:55 Відповісти
" ... змінювати рішення Президента України ..."

Пане Чалий, а хіба в Україні зараз є Президент ? Як давно ви дивились в Конституцію України , розділ 5?

Бо згідно Статті 103. Президент України обирається громадянами України на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування строком на п'ять ( !!! ) років.

Тобто з 21 травня 2024 року громадянин Зеленський є не Президентом , а є - "виконуючим повноваження Президента" ( Стаття 108. Президент України виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного Президента України ... ).

А поскільки новий Президент не був обраний згідно - Статті 103. .... Чергові вибори Президента України проводяться в останню неділю березня п'ятого року повноважень Президента України... , бо вибори фактично були відмінені правлячою ЗЕ-КЛІКОЮ, то наразі Зеленський є по-факту УЗУРПАТОРОМ ВЛАДИ та ВІЙСЬКОВИМ ДИКТАРОМ ( Стаття 5. ... Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування ... Ніхто не може узурпувати державну владу. ) , хоча знов таки в Україні начеб то немає війни , бо Верховна Рада не встановлювала в країні "стан війни" ( Стаття 85. До повноважень Верховної Ради України належить: ... 9) оголошення за поданням Президента України стану війни і укладення миру, схвалення рішення Президента України про використання Збройних Сил України та інших військових формувань у разі збройної агресії проти України ... ) , бо тоді ще Президент Зеленський поклав на Статтю 106. ( Президент України: ...19) вносить до Верховної Ради України подання про оголошення стану війни та у разі збройної агресії проти України приймає рішення про використання Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань ... ) те , що ще до свого Президентства клав на піаніно , розважаючи з клованського подіуму ураїнофобську біомасу ( майбутніх суїцидників-переможців73% ).

Десь так , пане Чалий. Звісно ви є дуже досвіченим дипломатом , але і в дипломатії теж є якась межа - яку неможна переходити !
показати весь коментар
11.06.2026 14:40 Відповісти
ЦАР вже свідомо розісRався з Угорщиною ( навіть заміна Орбана на Мадяра ці відносини відчутно не покращила ) , з Словаччиною , тепер - з Польщею ... на черзі Румунія та Молдова ?

Схоже ЗЕ-Буратіно почуває себе добре тільки у свого Тато Карло ( Третього ) , бо мабуть після війни чкурне до Британії ... злі язики кажуть , що в нього на БейкерСтрит є розкішна квартира , де з минулого року йде ремонт і ЦАР постійно вештається до Лондону перевіряти якість ремонту !
показати весь коментар
11.06.2026 14:47 Відповісти
Право України вирішувати питання з героями, назвами і почестями. Але у такий трагічний ісоричний момент треба продумувати наслідки рішень на кілька кроків уперед!
Немає кому продумувати, бо кадри не здатні на державницьке мислення.
показати весь коментар
11.06.2026 17:32 Відповісти
В Польщі зараз в розпалі конкрс ідіотів від політики по темах Волинської трагедії і УПА на звання головного і безнадійного ідіота. А президент Вова ********* діє , як професійний провокатор у змові з цими ідіотами від польської політики, підкидаючи дров в багаття. Мета Вови *********а цілком шкурна: каналізувати свідомість соціально -активних громадян вбік від гучних афер своєї шобли мародерів: "Міндічгейту", "Енергоатома", "Династії", затьмарити цю негативну для нього інформацію потужним інформаційним вкидом. Таким чином Вова ********* в союзі з ідіотами від польської політики підло діє проти України і українського народу. Невже це не зрозуміло Валерію Чалому?
показати весь коментар
11.06.2026 17:36 Відповісти
всі кажуть "треба шукати вихід" і ніхто не каже як

пропоную варіант: назвати інший підрозділ ЗСУ "імені Йозефа Пілсудського" чи "Йозефа Понятовського" (можна "імені обох Йозефів") і подивитися на реакцію польських друзів (кажу "друзів" без сарказму, бо те що вони зробили для української логістики та українських біженців це реально велика людяність та доброзичливість)

а реакція буде така : "вони не ваші герої а наші польські, тільки ми маємо право називати підрозділи їхніми іменами"

і нехай цю фразу скаже сам Навроцький

а потім можна його прямо на мікрофон в присутності публіки спитати "ну ти ж цього від нас хотів, хіба ні ?"
показати весь коментар
11.06.2026 17:48 Відповісти
Так, пане з Америки, а ще Єрмак вже не в ОПі і , звісно, якість порошку з кінця минулого року значно погіршилась ... ЦАР таку маячню останні місяці несе - ЖАХ, ЖАХ, ЖАХ !

Хоч би ЦАР з Колумбією та Перу не розсварився ... де тоді брати джерело надхнення ЦАРЮ?
показати весь коментар
11.06.2026 18:13 Відповісти
Так, пане з України! Це ЖАХЛИВО! Не мовчіть, мочіть!🚽
показати весь коментар
11.06.2026 18:33 Відповісти
Та що там розмінюватися на Юзефа Пілсудського та Юзефа Понятовського. Вже краще на Романа Дмовського і Стефана Чарнецького, щоб у Нвроцького щелепа відвисла.
показати весь коментар
11.06.2026 19:18 Відповісти
Давайте реально подивимось на ситуацію. Група осіб вирішила здійснити "держпереворот" і вивести витоки ******** України не з Російської імперії, а із схронів ОУН-УПА. Для цього навіть демонтували пам'ятник Булгакову, як основному "винуватцю" російської імперіалістичної політики. Правда, при цьому забули про пам'ятник Богдану Хмельницькому, який йому поставив імперський царський уряд за те, що той віддав Україну в пазурі Московського Мордору, розоривши при цьому країну. Якийсь дуже вибірковий підхід у українських деімперіалізаторів.
Поляки одразу намалювали "лінію Суровікіна", і у Буданова вираз обличчя після зустрічі був дійсно побитий. Якось двічі штурмувати лінію Суровікіна для розвідника - не дуже добре.
Такий він український наступ номер 2. Цивілізаційна війна, ітд, ітп.
Через голову головного стратега не перескочиш.
показати весь коментар
11.06.2026 19:44 Відповісти
поляки стісняються визнати, що вони були окупантами, а з окупантами - воюють. і не бандити УПА, а захисники.
показати весь коментар
11.06.2026 20:15 Відповісти
"вальінская рєзня" гг, Царьов (ц)
показати весь коментар
11.06.2026 20:17 Відповісти
Польський добровольчий корпус (скорочено ПДК, https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0 пол. Polski Korpus Ochotniczy) - військовий підрозділ https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B1%D1%80%D0%BE%D0%B9%D0%BD%D1%96_%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B8_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8 Збройних сил України, сформований у https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D1%8E%D1%82%D0%B8%D0%B9 лютому https://uk.wikipedia.org/wiki/2023 2023 року для захисту України від https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B5_%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%B2_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%83_(%D0%B7_2022) повномасштабного російського вторгнення під час https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE-%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%B2%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B0_(%D0%B7_2014) російсько-української війни. Корпус сформовано з польських добровольців, які воюють на боці України.https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D1%87%D0%B8%D0%B9_%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BF%D1%83%D1%81#cite_note-2 [2]
показати весь коментар
11.06.2026 20:59 Відповісти
Приблизно.
Менше з тим - Богдан на площі показує у напрямку Маскви не рукою, а булавою !!
показати весь коментар
11.06.2026 21:01 Відповісти
ну, я не їх мав на увазі, на ютюбі є свідчення польських вояків-захисників України ...

... мені досі подобається пісня "Świat się nie kończy" Пьотра Рубіка
показати весь коментар
11.06.2026 21:15 Відповісти