9287 відвідувачів онлайн
95 781 157

У Раді зареєстрували законопроєкт щодо скасування вечірньої та заочної форми здобуття вищої освіти

вуз,освіта,внз,вища

Народні депутати пропонують не проводити набір вступників для здобуття ступенів вищої освіти бакалавра та магістра за вечірньою та заочною формами.

У 2024 році вишам пропонують орієнтуватись на розвиток дистанційної та дуальної форми здобуття вищої освіти, передає Цензор.НЕТ з посиланням на Українську правду.

Однак зміни не стосуватимуться студентів, які вже вчаться на вечірній формі чи заочно, повідомив голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак.

"Ми пропонуємо більше не проводити набір на заочну та вечірню форми навчання, натомість розвивати дистанційну і дуальну форму здобуття освіти поряд з очною.

Всі, хто вже навчаються за цими формами – будуть продовжувати до закінчення навчання", – наголосив Бабак.

Відповідний законопроєкт №10092 зареєстрували у Раді 27 вересня, а 28-го – направили на розгляд Комітету. Ініціаторами законопроєкту стали нардепи Сергій Бабак, Георгій Мазурашу, Олена Лис, Роман Грищук, Ірина Борзова та інші.

Документ також регулює питання вступу до вишів у 2024 році та складання державної підсумкової атестації.

Цьогоріч ДПА скасують для всіх учнів, крім тих 4-класників, які братимуть участь у пілотному ДПА, що анонсували в УЦОЯО.

"Пропонується не проводити ДПА в 2024 році, а провести тільки пілотування ДПА після початкової школи в обраних школах, які погодяться на пілотування. Орієнтовно, це буде стосуватись 2000 дітей", – пояснює Сергій Бабак.

Згідно із законопроєктом, цього року конкурсний відбір до вишів має здійснюватися за результатами ЗНО 2021 року та/або вступних випробувань 2022-2024 років (НМТ), проведених з використанням творчого конкурсу (конкурсу фізичних здібностей) у передбачених законодавством випадках.

У 2024 році НМТ включає українську мову, математику, історію України та предмет на вибір (фізика, хімія, біологія, іноземна мова, географія, українська література).

Для вступників на відповідні спеціальності може додатково використовуватись єдине фахове вступне випробування з економіки та управління або аграрних наук.

"З міркувань безпеки вступників та працівників закладів освіти, пропонується продовжити у 2024 році практику проведення вступних випробувань в електронному форматі з використанням організаційно-технологічних процесів зовнішнього незалежного оцінювання для конкурсного відбору на навчання у закладах фахової передвищої, вищої освіти", – також додають у пояснювальній записці.

Топ коментарі
+35
Правильно - неосвічений українець - самий кращий виборець для ЗЕ і слуг урода....
показати весь коментар
28.09.2023 18:04 Відповісти
+34
Працююча людина не зможе отримати вищу освіту. Бо ахматовим потрібні барани на заводи та фабрики.
показати весь коментар
28.09.2023 18:03 Відповісти
+22
Я вчився заочно,і знав багато предметів не гірше викладачів(крім таких дурниць,як основи наукового комунізму і тому подібних).Я й так був непоганим спеціалістом,мені був потрібний документ.
А якщо людина дуб дерево,то і три очні освіти не допоможуть.
показати весь коментар
28.09.2023 18:27 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Сторінка 2 з 2
Не хотів би щоб мене віз пілот-заочник, а різав такий же хірург.
показати весь коментар
28.09.2023 18:51 Відповісти
На таких спеціальностях є тільки стаціонарне навчання. Але є інші спеціальності, які дуже вдало поєднують навчання і роботу.
показати весь коментар
28.09.2023 19:01 Відповісти
Не існує спеціальності, яку можна опанувати без роботи за цією спеціальністю.
показати весь коментар
28.09.2023 20:34 Відповісти
не порівнюйте непорівнюване. майстерність рук не отримують слухаючи лекцію. Аби стати музикантом - треба грати. Але і багато робітничих професій вимагають майстерності саме рук. Хоч і знань там часто не менше ніж в поганенького інженера.
показати весь коментар
28.09.2023 19:54 Відповісти
"Поганенький інженер" сутто софкоїдний вираз . В розвинутому світі є тільки інженери й не інженери . Й майстерність рук жодним чином не впливає на сдатність виконувати аналітичну й наукоємну роботу . Від слова - ніяк . Скорійше навпаки , бо добра моторика частійше за усе контраверсує з менталікою . Це дві різні сутності людини , абсолюно різні таланти й різні частини головного мозгу відповідають за ці таланти .

Просто йще у софку була така звичка -- вимагати від будь кого й будь де інженерного диплому . Ніде у розвинутому світі людина з другою академічною ступенню (МА) не погодиться працювати начальником цеху на виробництві . Бо це фах молодшого інженера , тобто випускника технічного коледжу 2 роки навчання й без висшої математики без наукової бази й без вивчання інженерних розграхунків .
Інженер в ********** розумінні це академічна освіта 3 роки мінімум й базові знання інженерних розрахунків а також вміння розробляти інжеренну документацію . Якщо ти не розробник - ти не інженер ... Це дуже спіціфічні знання , які жодними "золотими руками" не здобудешь .
показати весь коментар
29.09.2023 02:34 Відповісти
Розповісте про моторику рук вихователям дитячого садка. Та й спеціалістам з людського розвитку. Без складної моторики рук в дитинстві не отримаєш здатності мислити. Пам'ятати алгоритми будеш. А от розробляти нові - зась. Ось і на цьому збіговиську я зустрічаю багато індивідів, що знають багато різноманітних речей. Але думати так і не навчились.
Тільки но вчора відвіз в макулатуру десятки журналів "ізобрєтатєль-раціоналізатор". Там дуже багато чого прочитав у свій час про винаходи різними людьми як з інженерною освітою, так і з робітничою. Як на мене, то різниці в кількості винаходів по цих категоріях я не бачив. А найкращий закальщик ножів скажімо у раші - старий робітник у якого нема інженерної освіти. І фірма, яка виготовляє штучний товар (унікальні ножі) мусить просити його про послуги. Бо секрету не відкрив ні за які гроші.
показати весь коментар
29.09.2023 08:34 Відповісти
Чомусь впевнений, що закальщик ножів знайшов свою унікальну технологію методом багатократних лабораторних випробувань з різними вже готовими сумішшями металів, а не вираховував хімічну формулу самотужки.
показати весь коментар
29.09.2023 12:24 Відповісти
він все життя пропрацював на закалці на заводі. І очевидно не гірше найкращих художників відрізняв відтінки кольорів розігрітого металу. Ну а в чому закалювати - це передається у поколіннях. Тобто досвід не тільки його. Інженерам чи якимсь керівникам старі майстри принципово не розкажуть своїх секретів. Учневі, який пропрацював поряд не один рік і по ньому видно, що прагне стати найкращим, старий передасть свої секрети. І то вже як покидатиме свою діяльність.
Я мушу Вам заперечити - до сих пір нема формул вирахувати все. Чому? - світ набагато складніший, ніж написано в підручниках. Людям ще робити і робити нові відкритя. Навіть там, де здавалося б все давно просте і зрозуміле.
показати весь коментар
29.09.2023 19:54 Відповісти
Ви тотально плутаєте різні фахи. Й йщо більш прикро плутаєте масштаби фахів . Ваш приклад локальний й не має властивостей яких ось тенденцій -- це виключення из правил ...
А я Вам приведу приклад дуже глобальний з відомими "гравцями" .
1. перший гравець -- Томас Едісон - геній самоучка .
2. проти його гравець -Микола Тесла - геній інженерно-дипломованний .

Є така топ-музикальна рок-енд-рольна банда з Австралії ACDC ...
Так ось -- вираз ACDC пійшов через так званну "війну струмів" , але спочатку я помічу , що Тесла , коли характерезував Едісона був не зовсім правий . Томас не був ледащо на навчання . Він до 18 років читав технічну літературу як скаженний . Він знаймий був з працеє Фарадея , читав наукові публікації по фізиці іншіх відомих на той час науковців . Але в його була освіта вибіркова й дуже несистемна . В його середовищі не прийнято було вчитися в універах , хоча заможня була родина й гроші це дозволяли ...
А Тесла закінчив празькій універ , вчився на філософському факультеті в Сорбоні . Тобто був системщиком й академістом в плані освіти .
Й ця освіта дала йому змогу кидати виклик відомим на той час авторітетам в електофизиці , які стверджували , що змінний струм (AC) й тим більш -- асинхронний двигун не мають перспективи й їми не варто займатися . Й тільки глибокі й інженерні знання дали Теслі розуміння, що й колеги-професора можуть помилятися ... А Едісон не дуже добре розумів природу струма , що таке AC -- через вади в освіті . Тоді Тесла був молодим невідомим інженером , а Едісон вже відомим авторітетом у світі -- й вірів в експертизи професорів фізики - консультантів , ніж якомусь "іноземному вискочку" ...
Саме через те -- усі патенти Едісона , це не ноухау , не прориви в прикладній фізиці , а просто комерційні шалені стрибки ... Він завжди спирався на ідеї інших й їх удосконалював в комерційному й побутовому сенсі . Саме тому в його видатних патентів не більше 30 -- бо в якийсь час він (його авторітет як винаходника) стає гальмом в науці . А ось у Тесли до 700 й якась частина це прориви навіть в теорії магнітного поля , в теорії високочастотного струма ...
показати весь коментар
29.09.2023 22:44 Відповісти
попри добру освіту не всі інженери стали навіть Едісонами, вже не кажучи про Теслу. Це - люди унікальні. А талант, як відомо, даний небагатьом. Він або є і його треба лиш розвивати. Або залишишся хорошим інженером, музикантом чи ще кимось, яких тисячі.
показати весь коментар
30.09.2023 07:02 Відповісти
Що це за маячня? Вечірня форма навчання-це класична дуальна, яку нам зараз преподносять як ноу-хау і вимагають її скрізь застосувати. Заочники абсолютно самодостатні люди, які платять за своє навчання. Зараз багато людей прийшло з фронту із дутими травмами, ампутаціями. Їм потрібно змінити свій фах. А тут наші депутати-дегенерати вирішили цим людям зачинити двері в освіту! Голова на плечах є? Чи це спеціально робиться, щоб просто зруйнувати систему освіти та нагнітати ситуацію в країні? Там хто-небудь з головою дружить? Ситуацію розуміє?
показати весь коментар
28.09.2023 18:55 Відповісти
у нас ще за совка в універі була студентка, яка здавши першу сесію на одні п'ятірки (такі були умови дозволу) отримала дозвіл вільного відвідування лекцій. Сидить собі вранці в бібліотеці виспавшись вдома і не поспіхом опрацьовує підручник чи вивчає потрібну монографію.
показати весь коментар
28.09.2023 19:58 Відповісти
Із жахливими травмами.
показати весь коментар
28.09.2023 18:58 Відповісти
до четвертого курсу університету вчився на денному, за сімейними обставинами перевівся на заочне і зрозумів, що там навчання нема, а треба просто "вміти жити і домовлятися", отже рік на заочному втратив і знову перевівся на денне і закінчив нормальне навчання з нормальними знаннями...
звичайно, що гєнії типу Найвеличнівшивого і його кокоманди вчоних-аніматорів заочну нОуку клацають, як горіхи, "заносячи по пів-кабана кому нАда", ну а Зєлі і заносити не довелося, бо папа - вчОний-прохвесор
показати весь коментар
28.09.2023 19:20 Відповісти
Так, але ж ці генії якраз таки заочну освіту й хочуть відмінити. То чого ж ви кепкуєте. Хоч інколи слушну справу хочуть зробити.
показати весь коментар
28.09.2023 20:07 Відповісти
Навчання залежало від вас. Якщо хочеш вчитись, то будеш вчитись на будь-якій формі. Але позбавляти людей конституційного права навчатись, це вже злочин. Тим більш, що ні замочка ні вечірка не дають звільнення від призову. Да і кошти на цих формах за навчання менше ніж на стаціонарі.
показати весь коментар
28.09.2023 20:16 Відповісти
А якщо, приміром, мені років 40 і в мене знань по тій чи іншій спеціалізації більше навіть чим у викладачів, але не маю документа про вищу освіту, а мені потрібно його мати то як я маю вийти з цього положення? Раніше поступаєш на заочне навчання, а тепер як? Маю знання, а працевлаштуватись не можу?
показати весь коментар
28.09.2023 19:21 Відповісти
у вузі як і в теперішній школі потрібні екзамени, не на вузовому а на державному рівні. Правда тоді частина вузів просто зникне безслідно
показати весь коментар
29.09.2023 08:37 Відповісти
Це правда. Вони то й називаються державні екзамени, але тільки на папері...
показати весь коментар
29.09.2023 08:39 Відповісти
Заочники - це торба бабла. Вчитися в Україні заочно неможливо - всі все купляють.

Бо начитка 20 жовтня, а сесія за 2,5 міс. Чи можна вивчити курс фізики, хімії, вищої математики, сопромат?

Треба: сесія і начитка раз на півроку. Отоді можна вимагати з заочників знання.
показати весь коментар
28.09.2023 19:30 Відповісти
Стаціонар це ще більша торба бабла.
показати весь коментар
28.09.2023 19:47 Відповісти
Але ж там вчитися за бажанням можна. Лекції є. Заочники в такому становищі, що вчіться по-справжньому 1 на поток, і не завжди він є.

По нормальному работодавець заочника повинен гнати сцяною мітлою. І не помилиться у 99.99%
показати весь коментар
28.09.2023 21:14 Відповісти
Ну это очередное дно от зелёных.
Все понимают что те кто в свое время не успел получить высшее образование, потом, работая, без этих форм обучения получить его будет невозможно.
У людей просто забирают конституционные права.
показати весь коментар
28.09.2023 19:40 Відповісти
Посміявся. Через одного пишуть: - Я сам вчився заочно і знав предмети не гірше від стаціонарників. Чому вони так вирішили? Напевно кожен рахує себе дуже розумним.
показати весь коментар
28.09.2023 20:07 Відповісти
Проголосуйтє ще за нічну, у борделі чі казіно.
показати весь коментар
28.09.2023 20:08 Відповісти
аби шо ляпнути ... пожалійте клаву
показати весь коментар
28.09.2023 20:26 Відповісти
Ви заголовок новини прочитали?
показати весь коментар
28.09.2023 20:27 Відповісти
ЛІСОВИЙ Оксен Васильович - Міністр освіти і науки України

У 2010 році очолив Малу академію наук України (МАН). Має ступінь кандидата філософських наук із філософської антропології, у 2015 році отримав вчене звання доцента.

У 2021 році отримав почесне звання Заслужений працівник освіти України.

Після початку повномасштабного вторгнення Росії у лютому 2022 року добровольцем вступив до ЗСУ, воював у складі 95-ї окремої десантно-штурмової бригади.
показати весь коментар
28.09.2023 20:25 Відповісти
Якийсь тупа суперечка тут . Якщо працедавця влаштовує освіта та навички його підлеглого( заочна чи ще якась), то в чому проблема? Це тільки родичи і сусіди шашличних концерв з фейковою освітою можуть прилаштуватися зразу на керуючі посади, а от іншим доводиться доводити свою професійну кваліфікацію на місці кожен день. Не чув про випадки коли людина взагалі дупля не одбиває що робити , а його керівник жаліється , що не може його звільнити бо в того є заочна освіта.
показати весь коментар
28.09.2023 20:31 Відповісти
Декілька років тому 86% випускників шкіл стали студентами. Це абсурд. Найбільшим маразмом в якому був прохідний бал в педагогічний університет імені Драгоманова в Києві - 103 бали з ЗНО, що є рівнем олігофрена. Освіта це насамперед середовище в якому протягом декількох років під прямим керівництвом професіоналів здійснюють професійну підготовку і відсів не здатних до засвоєння професії кандидатів. У нас має вчитися в університетах не більше 20% випускників шкіл. Решта на роботу! Дурні батьки фінансують навчання паразитів - дурних "двієчників" і "трієчників" а ті потім займають державі посади і керують в країні "вищої освіти". У нас найбільша кількість людей з "вищою освітою" в Європі. І що це дало? Ми найбідніша і найдурніша країна про що свідчить обрання дегенерата з фіктивним дипломом юриста ("за три кабана") президентом на всенародних демократичних виборах...

В цьому році 85% випускників "на дистанційній освіті" не здали тест ЗНО з математики. Ми країна дебілів. Очухайтесь і гляньте правді і вічі! Ми дурні і заохочуємо дурість прикриватися дипломами.

Заочна і дистанційна освіта має бути взагалі заборонена. Тільки безкоштовний стаціонар для здібних! І бажано в закритих студентських кампусах!!! ... Це, якщо перефразувати "вам шашечки чи їхати", "диплом (бамажка) або освіта (прогрес і добробут). Іншими словами, не здатні до навчання мають відточувати свої розумові здібності працюючи на відповідній їхньому розумовому стані роботі.
показати весь коментар
28.09.2023 20:39 Відповісти
Дякую за змістовний коментар. Але навіть така розвернута відповідь не забезпечить вам прихильників. Тут боротьба не за зміст, а за форму. Подача законопроекту йде зі сторони зеленої влади. А це червона ганчірка. Не потрібно думати, потрібно вчиняти вереск.
показати весь коментар
28.09.2023 20:46 Відповісти
Яке щастя , що ви не керуєте нічим. Бо ви якийсь ображений на весь білий світ. Особливо на університети.
показати весь коментар
28.09.2023 21:08 Відповісти
Він абсолютно не ображений на систему університетської освіти. Він ображений на систему конкретно в Україні. Де дипломи одержують заради дипломів. Де до диплому не додаються знання. Бо їх не впхнеш в голову вчорашнього шкільного двієчника, який завдяки недолугій системі відбору у заклади освіти таки попадає в аудиторію, та за кабана від батька згодом одержує диплом. А до цих двієчників ще додаються невігласи, які просто за декілька приїздів до універу на протязі 5 років також отримують диплом в обмін на дєнзнаки.
показати весь коментар
28.09.2023 21:42 Відповісти
Він вкрай не об'єктивний. Щоб таке казати , треба мати докази. А він ображає як викладачів так і студентів. Хто йому дав таке право? Не треба судити по собі. Якщо він так навчався, то це зовсім не означає, що і всі так роблять.
показати весь коментар
28.09.2023 22:15 Відповісти
Я викладач в пятому поколінні. На мені ця традиція, сподіваюсь, закінчиться. Після захисту докторської в LSE мене вистачило на 10 років "боротьби з вітряками". Найжахливіше що тут існує і процвітає це університетське антиінтелектуальне середовище. Простіше кажучи, "болото". Не можу уявити, наприклад, Поплавського, Губернського або Брюховецького ... навіть студентом Трініті коледжу в Кембріджі...
показати весь коментар
28.09.2023 22:32 Відповісти
А ви вважаєте себе інтелектуалом? Що ви зробили для науки?
показати весь коментар
28.09.2023 22:38 Відповісти
Провів ряд соціальних досліджень і написав десяток книжок. Написав енциклопедичний словник. Мої лекції прослухали приблизно 6000 студентів в різних країнах, з яких декілька чоловік чогось таки навчились. Іншими словами, ККД мізерний. З 2008 звільнився і живу у внутрішній еміграції. Як казав Сенека "Зневажаю мудрого який не мудрий для себе".
показати весь коментар
28.09.2023 22:52 Відповісти
Моя дочка зараз у Польщі отримує другу вищу освіту. Більша частина лекцій здальна і щє по суботам та неділлям. Закінчіла школу в Україні з відзнакою (срібна медаль) але я ніяких "кабанів" в школу не тягав а ще і лаявся з вчителями "совками". Допомагав дочці, але ніколи не робив за неї.
Вона робила все сама. Її реферати з історії, наприклад тема ленд лізу або фіньська війна або пакт молотова-рібентропа визвали, мяко кажучі, непорозуміння та віклик мене до школи
В Польщі, вона спромоглась отримувати стипендію в першій академії.
І отримала за диплом найвийщій бал.
І знову, без "кабанів".
І зараз знову вчиться.
До чого я веду - головне це бажання людини вчитися а не то в якій формі воно ведеться.
Тому той закон то повна бздюра. Треба с початку розібратися зі школою і вичистити там.
Бо всі ті "кабани" формуються саме на тому рівні.
Треба брати все найкращє у тих у кого воно, те найкращє, є а не "запріщать!!!"
показати весь коментар
28.09.2023 23:08 Відповісти
як дурний студент першого курсу здає першу сесію? Ну набрали дурників, ну і що? вони ж не здадуть екзамени.
показати весь коментар
28.09.2023 23:20 Відповісти
Легко. Яку б оцінку не поставив принциповий викладач "дійну корову" керівництво університету різати не буде. Платна освіта - трагедія вищої освіти в Україні. Викладачу потрібно платити, а студент, навпаки, сам платить, точніше його батьки. Звідси конфлікт інтересів. Я звільнився. Решта мовчки погодились ставити халявні "балли" дурням і навіть виправляти помилки що б цей балл "підтягнути". Просто мені є на що і де жити в столиці дякуючи батькам...
показати весь коментар
29.09.2023 02:20 Відповісти
Ну так проблема в викладачах і корупції, а не в дурних студентах
показати весь коментар
29.09.2023 06:41 Відповісти
На науку в Україні витрачається 0,17% ВВП. Звідси "студент" є джерелом прибутку університетів, а відсутність коштів на дослідження причиною банального плагіату...
показати весь коментар
29.09.2023 07:04 Відповісти
Так, цій країні розумні люди не потрібні. Тому мало виділяється. Але це не дозволяє викладачам брати хабарі.
показати весь коментар
29.09.2023 07:10 Відповісти
Якщо викладачу який витратив 15-20 років на професійну підготовку і весь цей час жив в бідності керівництво університету платить мізерну зарплату (горлові) то цим стимулює і заохочує здирництво з студентів.
показати весь коментар
29.09.2023 18:40 Відповісти
ну добре, хай бере хабарі (ні)
показати весь коментар
29.09.2023 19:33 Відповісти
Вибір у викладача є. Знайти ще одну, дві, три роботи і принципово не вимагати з студентів. На цьому шляху ноги зітреш - забігаєшся і будеш працювати ночами. Ті хто набирається робіт не мають вільного часу навіть на себе і ... втрачають сім'ї... Ось так і наступає "професійне вигорання". Внутрішньо пусті (вигорівші) складають 90% викладацького складу країни...
показати весь коментар
29.09.2023 19:52 Відповісти
Хай звільняються -> стане менше викладачів -> не буде кому брати хабарі -> дурачки не зможуть здавати іспити, якщо не вивчать предмети -> в результаті виграють всі.
показати весь коментар
29.09.2023 20:16 Відповісти
Навпаки. Дефіцит викладачів збільшить суми які ті що залишаться викладати стануть вимагати з студентів. Рішення просте. Якщо бал ЗНО менше 150 - про університет забудь. На роботу, або хай батьки утримують паразита. Студентів має бути не більше 15-20% від випускників шкіл. Це відразу зменшить кількість "університетів" і "прохфессури". Натомість має бути створена система ступеневої професійної освіти в приватному секторі - приватні підприємства змушені будуть навчати персонал і за 10-15 років кваліфікація працівників які таке навчання пройдуть буде на рівні випускників кращих вузів.
показати весь коментар
29.09.2023 20:28 Відповісти
Хай всі, навіть з балом менше 50 вступають, якщо хочуть, на контракт. Після першого семестра все одно вилетять, якщо викладачі не будуть брати хабарів. Але ж викладачі не дуже чесні люди.
показати весь коментар
29.09.2023 20:32 Відповісти
"Вилетять" не студенти, а викладачі яких звільнить керівництво університетів за те що "ріжуть дійну корівку" яка має доїтися ще цілих пять років... Якщо людина дурна в 20 років то ніколи вже не порозумнішає (Чехов)...
показати весь коментар
29.09.2023 20:41 Відповісти
ну так ми знову приходимо до того, що треба боротися з корупцією, а не з дурнями.
показати весь коментар
29.09.2023 20:44 Відповісти
Є таке прикольне визначення "Дурень - представник інтелектуальної більшості", але "чомусь" чим більше дурнів тим більше корупції...
показати весь коментар
29.09.2023 20:53 Відповісти
Заочна освіта, це все ж про рафіновану корупцію, як не крути.
показати весь коментар
28.09.2023 20:51 Відповісти
Освіта (будь-якої форми навчання) повинна бути цінною і бажаною.
Хто небуть проводив дослідження скільки в Україні "тримачів дипломів" працюють за фахом? Можна впевнено говорити - мізер!
Ще в совку сформували думку, що потрібен диплом про вищу освіту, байдуже яку. Ця "бАмАжка" слугує тільки для того, щоб займати посади.
Більша частина, наприклад ментів, є гірничими інженерами, залізничниками, хіміками та ін... і, при цьому, переважна більшість з них вчилась за державний кошт. І вступали вони туди де не було ніякого конкурсу.
На який біс державі витрачати кошти на видачу нікчемних книжечок, які, мало того, що не котируються ніде у цивілізованому світі, та навіть в Україні не використовуються за призначенням. Набіса ця обманка про тотальний рівень освіти??!!
Вища освіта повинна бути платною, відбір повинен іти за рівнем знань, а не за якимись пільгами (наприклад вимушені переселенці, діти учасників бойових дій і т.д.). Яка користь від таких пільг?
Що, статус батьків додає розуму їх дітям?
А вигідно це для керівництва ВИШів, які дякуючи наповненості студентами вибивають ВУЗам і собі особисто якісь "плюшки", стають академіками, професорами і т.д.
Держава і бізнес повинні формувати запит на певний перелік спеціальностей і, відповідно, платити здібним студентам стипендію. Всі інші невігласи, якщо хочуть здобути диплом, повинні вчитися платно.
Тут я бачу коментарі, що всі хто не має диплому - раби, доля яких працювати за станком... Ось у цьому і є корінь зла - ми якогось біса зробили фетишем диплом і знівелювали цінність працівника. Хоча кваліфікований працівник (наприклад наладчик станків з ЧПУ) має зарплатню більшу ніж більшість "тримачів дипломів".
показати весь коментар
28.09.2023 21:47 Відповісти
Скажу три контроверсійні речі ...

1. На якість спеціаліста не повинна впливати форма отримання фаху .
2. Але правда полягає в у тому, що рівень фаху у вечерників й заушників він в середньому на порядок слабкійших за стаціонарників . Тобто з цим щось робити було потрібно обов"язково . Бо відношення у замовників висшої освіти до не стаціонарників відповідно середньому рівню фаху . Бо всім відомо, що викладачи роблять поблажку , особливо заочникам .
3. А ось й контроверсія . Не існує в розвинутих країнах такої окремою форми як "вечерня" . Але існують т.з. відкриті універсітети й факультети .
Так ось там усе з точністю до навпаки -- там можуть отримати освіту виключно люди з додатковими сдібностями , які вміють самостійно вчитися і вони не потребують доглядача . Там ти повинен довести ВУЗу , що ти самостійно зможешь отримати знання не гірші , а йще більш глибокі й там середній рівень студентів висший за стаціонар . Бо основну масу збобучів висшої освіти (академічної ступені) складають не пролетарії , які вирішили , що слюсарю 6 розряду потрібно стати майсером . А ось якись сісадмін самоучка вирішив вчитися на програмера . Або хтось отримав знання інженерні в армії . Половина туди йде , якщо має багато базових знань й не хоче витрачати час на те , що й так знає . Йще йдуть , коли якись інженер по сільхозобладнанню вирішив займатися енергетикою . Й ось навіщо йому 2 базових курса , якщо він це вже вивчав .
Я кажу про конкретні випадки . Мій товарищ 7 років працював сісадміном й вже працував рік програмером коли вирішив отримати диплом Computer Science з роботики й він першу ступень (BA) у відкритому універі отримав не за 3 роки як молодь у стаціонарі , а за 5 років ...

Я це кажу тому , що ринкові відносини не ******* соплів . Це вкрай жорстока річ й тому не виносить сантиментів й демогогій про те, що в усіх повинне бути рівних доступ до освіти -- бо це брехня . Такого ніколи не було й не буде . В кого більше здібностей , в того більше можливостей ... Й якщо ти працюєшь зможешь отримати висшу освіту виключно , якщо в тебе більше талантів , а не меньше , як то було в софку .... Коли заочна освіта була нішою для навіть розумово відсталих "партхозактивістів" з волохатою лапою . Я с одним таким директором Компрессорної на северах жив в общазі в одній кімнаті . Так він задавав такі питання з математики за 8-й клас й при тому йому трояки ставили за 6 семестрів по матаналізу . Йому неможливо було вбити в голову навіщо на газопроводі роблять пе-образні компесатори температурної деформації , хоча це його (нібито) спеціалізація, де по задумціідеєю теорітичні знання повині були компенсуватися його (нібито) ахереним практичним досвітом . Йому в 45 років навіть побутового досвіту не вистачило, що б не влаштувати бійку зі студентом 18-літнім , тобто "теоретиком" який запевняв , що існують Газокомпресорні станції високого тиску , в яких силові установки не газотурбінні , а електромагнітні . Людину , в якої знання як у осла , світоогляд , як у рептілойда - воно нічим не цікавилося й не мало жодної інженерної кістки , але заушна корка йму написала на долі , що він не тільки інженер, але йще директор високотехнологічної й наукоємкої одиниці технічної підтримки . Але ж там в його було небагато інженерів й тим більш -- не було розробників ... А ось інший з майстра бурової вежі потрапив в начальники дільниці главка , потім в зами у главку , а потім його призначили керувати НИПИ зі штатом в півтори тисячи , з яких 30% інженери , а були й науковці . Тільки така недолуга система заушної висшої освіти могла привести до такої ганьши , коли людина яка за своє життя жодного креслення не зробила , в жодній розробці не приймала участі а тут бац й він керує докторами наук .
Саме тому софок й зконав й не був конкурентоспроможним . Саме через те , що там де не требо усюду вимагали корку з 5 роками навчання . А там де потрібні видатні знання там ставлять неука й виключно через те, що в його є корка з одними трійками ...які теж він не заслуговував , якщо б працювала розвинута несофкоїдна система освіти .
Ну не потрібно на заводі майстру мати 5 років й 10 семестрів . Там згодиться й молодший інженер -- тобто технічний колідж й 2 роки - 4 семестра з мінімумом теорії. Тай начальнуку виробничого цеху нахрен ті 6 семестрів висшої математики . Теж -- молодший інженер . Й це не висша освіта .
А ось розробнику : проектанту конструктору й 1-ша ступень бакалавра ВА ( 3 роки)буде недостаньою . Мінімум Майстер МА . А що вести менеджмент в розробках й науці мабуть 3-тя наукова ступень потрібна .

Меня гомерично смішать ті , хто вважають , що висша освіта це якийсь привелей , або якейсь право людини . Ні це сертефікат знань в першу чергу мінімально необхідного для певних творчіх функції інтелектуальної праці в першу чергу -- пов"язанну з аналітикою й розробкою . А якщо у людини нема таких здібностей , що б здобути певних знань то нахера то йому це потріно ?! Все одно є тисячи фахів , які не потребують академічних знань , глибини розуміння процесів , а потребують доброї моторики . Наприклад , ось навіщо веб дизайнеру висша освіта ? Навіщо спеціалісту по рекламі . Навіщо чудовому спеціалісту по логистиці висша математика , чи знання хіміка розробника ліків ?!
показати весь коментар
28.09.2023 23:25 Відповісти
все так, але по логістиці окремі розділи математики треба знати
показати весь коментар
29.09.2023 08:50 Відповісти
Чергова диверсія в освіті!
Перша - це для тестування випускників де замість двох предметів на вибір вводять історію і один предмет на вибір
Як сказав майбутній випускник: "Як і в московії хочуть, щоб в Україні було стадо, а не мислячі люди!" Замість того, щоб розвивати логіку, мислення заставимо школярів зубрити події, дати, прізвища, які мисляча людина може за 5 сек знайти в інтернеті.
Друга - скасування вечірньої та заочної форми здобуття вищої освіти.
Просто простим, бідним людям закрити шлях до вищої освіти.
показати весь коментар
08.10.2023 18:56 Відповісти
Сторінка 2 з 2