10713 відвідувачів онлайн
13 544 53

"Необхідно запустити черкаський, рівненський, сєверодонецький "Азот" та ОПЗ", - держексперт

Експерт прокоментував ситуацію в українському хімпромі

Заступник директора державного підприємства "Укрпромзовнішекспертиза" Сергій Поважнюк в ефірі радіостанції Голос Столиці, коментуючи ситуацію у вітчизняному хімпромі, заявив, що для покриття внутрішньої потреби українського сільського господарства в азотних добривах необхідно запустити черкаське ПАТ "Азот", "Рівнеазот", "Сєвєродонецьке об'єднання Азот" і ОПЗ, пише РБК Украъна.

Експерт зазначив, що потреба внутрішнього виробника сільгосппродукції в азотних добривах становить не менше 3,5 млн тонн у рік (близько 1 млн тонн у перерахунку на чистий азот). Сумарна проектна потужність українських виробників азотних мінеральних добрив становить близько 8 млн тонн на рік, однак сьогодні працює лише один із них - "Дніпроазот", потужність якого становить усього 0,7 млн тонн. Інші підприємства, відзначає експерт, були зупинені з різних причин: горлівський "Стирол" розташований на окупованій території, ОПЗ був зупинений через нерентабельність. А в березні 2017 року, в розпал посівної кампанії, зупинилися черкаський "Азот" і "Рівнеазот".

Як підкреслив Сергій Поважнюк, азотні мінеральні добрива сьогодні критично необхідні українським сільгоспвиробникам для виробництва зерна. Так, один долар, витрачений на придбання азотних добрив, приносить їм 2-3-4 долари за рахунок збільшення виробництва зерна. Тому сьогодні пріоритет номер один - виробництво азотних добрив для потреб внутрішнього ринку.

Критичну ситуацію у вітчизняному хімпромі у зв'язку із зупинкою українських підприємств черкаський "Азот" і "Рівнеазот" в ефірі "ГС" відзначив і президент Союзу хіміків України Олексій Голубов. Він заявив, що однією з причин зупинки двох найбільших українських підприємств було те, що 6 березня їм знизили рівень тиску природного газу. "На нараді, яка пройшла у першого віце-прем'єра Степана Кубіва, я намагався з'ясувати, хто ж давав команду на зупинку цих заводів. По суті, я знаю, за чиєю командою, але чи знав про це уряд - не зрозуміло. Тут є два варіанти. Припустимо, уряд не знав, що зупиняються заводи. Тоді питання: а чим же займається уряд, якщо в розпал посівної зупиняються два найпотужніші підприємства, які забезпечують, по суті справи, продовольчу безпеку країни? Зупинені ці підприємства повністю, в тому числі зупинений і сєверодонецький "Азот", який працював тільки на виробництво аміачної селітри", - зазначив Голубов.

Він також висловив припущення, що уряд міг знати про зупинку хімпідприємств. "Другий варіант - уряд знав, що зупиняються заводи, і був начебто ініціатором. Тоді, розумієте, це схоже на махінації наперсточників. Знав, що зупиняються заводи, але не вжив заходів для того, щоб запобігти цьому", - заявив голова Союзу хіміків. Нагадаємо, раніше повідомляли, що внаслідок зупинки українських виробників азотних добрив український ринок активно насичується російськими добривами. Черкаське та рівненське підприємства зупинилися після рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі про скасування загороджувальних мит щодо російських компаній, а також після рішення "Укртрансгазу" розпочати процедуру обмеження поставок природного газу для трьох великих хімічних підприємств країни, яке збіглося з припиненням дії антидемпінгових заходів щодо російських виробників.
Топ коментарі
+5
Ввести ввозные пошлины на российские удобрения и заводы запустятся.А пока финансируем российский химпром
показати весь коментар
23.03.2017 17:16 Відповісти
+4
Хімічні заводи це велика хімічна бомба, до кінця війни ці заводи мають стояти законсервовані. Один ракетний удар по цим заводам і аміачно-повітряна взвесь вб'є кілька мільйонів людей в Україні. Тому той хто вимагає запустити ці заводи, хай краще скинеться з багатоповерхівки вниз головою - це буде логічний кінець дебіла!
показати весь коментар
23.03.2017 16:58 Відповісти
+3
А Фирташа спросили?
показати весь коментар
23.03.2017 16:57 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
А Фирташа спросили?
показати весь коментар
23.03.2017 16:57 Відповісти
товагіщь Фігташь скажєт ТАКІ НЄ ... пеця возьмьот под козигьок .... Ібо таговиє пагтньоги з маскви палучат канекугєнта ..... Оно пєці НАДО ? Такі НЄ...
показати весь коментар
23.03.2017 17:04 Відповісти
Хімічні заводи це велика хімічна бомба, до кінця війни ці заводи мають стояти законсервовані. Один ракетний удар по цим заводам і аміачно-повітряна взвесь вб'є кілька мільйонів людей в Україні. Тому той хто вимагає запустити ці заводи, хай краще скинеться з багатоповерхівки вниз головою - це буде логічний кінець дебіла!
показати весь коментар
23.03.2017 16:58 Відповісти
А что вы кушать будете ?
показати весь коментар
23.03.2017 17:00 Відповісти
А що буде кушати Сєня Яйценюк, який заробляє на продажу газу на хімічні заводи? Як же ж він бідний скучив за толлінговими контрактами та мільярдами прибутків на цих схемах! Мається бідний, ледве себе стримує!
показати весь коментар
23.03.2017 17:03 Відповісти
Заводы приватизироны ? Если да , то это проблема хозяина . Насколько знаю , почти все аммиачные удобрения производит Фирташ . Цены берутся от " фонаря" . Сейчас цена на 2000-3000 гр дороже чем летом , кроме как спекуляции эти цены ничем не объяснить ( так уже не один год).
показати весь коментар
23.03.2017 17:08 Відповісти
Заводи мають бути закриті до кінця війни. Росія володіє крилатими ракетами, які розміщені в Криму і можуть бути використані для ударів по хімічним виробництвам по всій території України! Аміак, який зберігається та виробляється на хімічних заводах є вкрай отруйною речовиною, яка не розлітається в повітрі а накопичується і зберігається довгий час, що може призвести до масового ураження населення! Фірташ це олігарх путін, він може накопичити аміак на заводах, а потім путін підірве його ракетами і буде ефект сильніший за кілька ядерних вибухів! До кінця війни мають бути зупинені всі хімічні виробництва які накопичують велику кількість аміаку.
показати весь коментар
23.03.2017 17:25 Відповісти
Какая разница от чего умирать если придется ?) . Так , по - вашей логике , атомные электростанции остановить надо . Что " занадто " - то шизофрения .
показати весь коментар
23.03.2017 18:18 Відповісти
Атомні станції захищені від ракет і їх так просто не підірвеш як цистерну з аміаком.
показати весь коментар
23.03.2017 18:20 Відповісти
Чим захищені? ти бачив тей захист?
показати весь коментар
23.03.2017 18:51 Відповісти
Захищені засобами ППО в першу чергу!
показати весь коментар
23.03.2017 19:05 Відповісти
не сміши, бо не смішно. В загалі я помовчу на цей рахунок.
показати весь коментар
23.03.2017 19:09 Відповісти
Вы в это верите ? . Это насчет защищенности наших АЭС ?). А насчет отказа от производства удобрений - это хуже , чем взорвать . В себестоимости зерновых аммиачные удобрения занимают 25-30% затрат . Без них урожайность упадет в 2-4 раза , а это уже будет убыточное производство. Зерновые просто перестанут выращивать. Аммиачные удобрения из-за бугра стоят 2-3 раза дороже . Вы готовы покупать булку хлеба в 2-3 раза дороже ? И подорожает не только хлеб , а и мясо ( скотина не одним сеном питается ).
показати весь коментар
23.03.2017 18:52 Відповісти
показати весь коментар
23.03.2017 19:10 Відповісти
Купимо добрива в Білорусі, вони один з світових лідерів у виробництві добрив.
показати весь коментар
23.03.2017 19:19 Відповісти
я так понял вы далеки от земледелия .
показати весь коментар
23.03.2017 21:15 Відповісти
він взагалі далекий
показати весь коментар
23.03.2017 22:18 Відповісти
чи недалекий, дебіл він, загалом
показати весь коментар
23.03.2017 22:19 Відповісти
ты подумал что ты морозишь на этих заводах работает более 10000челоек дыбил!!!
показати весь коментар
23.03.2017 19:02 Відповісти
Саша, ты ему даже не отвечай -все ведь понятно с его первого коммента про "закрыть заводы до конца войны". Не трать время даром.
показати весь коментар
23.03.2017 19:08 Відповісти
кидай курити всяку фігню
показати весь коментар
23.03.2017 22:16 Відповісти
а газ где будут брать?!
у онищенка по дурным ценам? или у госи по низким?
показати весь коментар
23.03.2017 16:58 Відповісти
здесь главное вовремя сотрясать воздух, показать, как оно заботиться о экономике страны, а запускать это не панское дело.
показати весь коментар
23.03.2017 17:00 Відповісти
пиар, это пиар!
показати весь коментар
23.03.2017 17:03 Відповісти
Запускайте, хай працюють...
показати весь коментар
23.03.2017 17:04 Відповісти
а тем временем, не далее как вчера я прочитал, что в Лугандоне готовы к посевной и обеспечены УКРАИНСКИМИ хим. удобрениями по полной программе. Выходит опять как с элелектричеством, самим не хватает, а боевикам нате!!! Правда не знаю, где они там сеять, кроме минных полей собрались, но уже такэ.
показати весь коментар
23.03.2017 17:11 Відповісти
Gulfiliz, за вашою логікою потрібно негайно закрити всі атомні станції та хімічну промисловість.... не являюсь спеціалістом, проте елементарна логіка підсказує що це ***** повна.
показати весь коментар
23.03.2017 17:12 Відповісти
Gulfiliz это радикальный одноклеточный имбицил с большим самомнением. Его советы как всегда космического масштаба глупости. Это цензорный аналог Гади Савченко. К сожалению весной у них обострение.
показати весь коментар
23.03.2017 17:28 Відповісти
Голос Столицы - известный врунишка украинского розлива. Вы ему побольше верьте, там и В.И.Суслов отмечался не раз. Любопытная там компания.
показати весь коментар
23.03.2017 17:13 Відповісти
Злюка кор, весною ціна більша через більший попит і через те що ті хто викупив восени об'єми несли певні витрати на транспортування- складування
показати весь коментар
23.03.2017 17:14 Відповісти
при чем здесь ГОСєксперт у уворованным заводам?
и еще что за предложения в военное время? от соединений аммиака не спасают никакие противогазы. Еще один план по уничтожению населения. Живучие блиннн.........
показати весь коментар
23.03.2017 17:15 Відповісти
Пусть Фирташ заплатит за товар-газ и запускает заводы.
показати весь коментар
23.03.2017 17:32 Відповісти
Ввести ввозные пошлины на российские удобрения и заводы запустятся.А пока финансируем российский химпром
показати весь коментар
23.03.2017 17:16 Відповісти
Необходимо их запустить в космос.
показати весь коментар
23.03.2017 17:19 Відповісти
так банда, за державные деньги у Бени Приват отжали, теперь за Фирташа взялись? за какие шиши? снова за наши? напечатаете фантики... до бакса до полтинника?
показати весь коментар
23.03.2017 17:21 Відповісти
Так, один доллар, потраченный на приобретение азотных удобрений, приносит им 2-3-4 доллара за счет увеличения производства зерна. Поэтому сегодня приоритет номер один - производство азотных удобрений для потребностей внутреннего рынка.
Источник: https://censor.net/n433216

А краще за це, вкласти той самий 1 долар в поглиблену переробку кам"яного та бурого вугілля, розвідані покладини яких, дали б змогу Україні (та українцям) безбідно жити протягом декількох поколінь. Так, наприклад, великі (5 - 10 штук піролізні комплекси, здатні переробити 3-4 млн тон бурого, кам"яного (газової групи) вугілля, та торфу), могли б зробити енергетичну та хімічну технологічні революції в промисловості та економіці взагалі. Так добуток, первинна переробка шляхом піролізу додаткових 20-40 млн тон вугілля (що не потрібне для експорту, а також для енергетики в ********* вигляді) могли б дати хімічній промисловості біля 8-10 мільярдів м3 газу (хай і з підвищенним вмістом сірки, але це по-перше припустимо для азотних добрив, особливо в наших умовах), сировину для виготовлення паливно-мастильних матерьялів, а також - напівкокс (безгазове вугілля, що можна постачати на всі ТЕС, що зараз працюють на марках А та Т). Не кажучи, що це дало б зараз можливість для "ренессансу" Львівсько-Волинського, Луганського (Лисичанськ-Кремінна), Олександрія-вугілля (бурий), нарощування видобутку в Павлограді (та ін.) та вугільної промисловості (та супутнього машинобудування) взагалі.
показати весь коментар
23.03.2017 17:25 Відповісти
Так, наприклад, великі (5 - 10 штук піролізні комплекси, здатні переробити 3-4 млн тон бурого, кам"яного (газової групи) вугілля, та торфу),
==========
Эта тема поднималась еще при Овоще. Строить их хотели с помощью китайцев. Только - от лышенько - каких-то "жалких" 3 млрд.долларов не нашли...
показати весь коментар
23.03.2017 17:41 Відповісти
Майже у кожній області України є такі поклади. Т а ніхто в їх розвиток не вложить і ломаної копійки, бо це протидія західним умовам закупкам єнергоресурсів. Україна має закупати, а не розвивати свою систему. Це умова заходу.
показати весь коментар
23.03.2017 18:57 Відповісти
Очень своевременно! Именно в день взрыва складов в Балаклее..Азотистые соединения -сырье для производства взрывчатки. Теперь ее нам много понадобится...
показати весь коментар
23.03.2017 17:26 Відповісти
Эксперт прокомментировал ситуацию в украинском химпроме:

"Суммарная проектная мощность украинских производителей азотных минеральных удобрений составляет около 8 млн тонн в год, однако сегодня работает только один из них - "Днепразот", мощность которого составляет всего 0,7 млн тонн. Остальные предприятия, отмечает эксперт, были остановлены по различным причинам: горловский "Стирол" находится на оккупированной территории, ОПЗ был остановлен из-за нерентабельности. А в марте 2017 года, в разгар посевной кампании, остановились черкасский "Азот" и "РивнеАзот".
===========
Украинский химпром - это старая добрая сказка прошлых лет.
Нынешняя реальность - химпогром.
показати весь коментар
23.03.2017 17:38 Відповісти
бред какой трубопровод???
показати весь коментар
23.03.2017 19:10 Відповісти
є такий, але той аміакт весь на експорт йшов, наші заводи самі його роблять
показати весь коментар
23.03.2017 22:21 Відповісти
Речь скорее всего о амиакопроводе Тольятти- Одесса.
показати весь коментар
23.03.2017 19:26 Відповісти
"Необходимо запустить черкасский, ривненский, северодонецкий "Азоты" и ОПЗ", - госэксперт
А газу для их работы иксперд берётся напердеть?
показати весь коментар
23.03.2017 20:22 Відповісти
А мне вот куда интереснее вот это:
...В ході обговорення документа була врахована поправка про те, що уряду необхідно забезпечити завод, починаючи з 2017 року, державними оборонними замовленнями в якості часткової компенсації втрати "Південмашем" російського космічного та оборонного ринку.

Детальніше читайте на УНІАН: https://economics.unian.ua/industry/1839519-rada-shvalila-restrukturizatsiyu-derjborgu-pivdenmashu.html
Нормально так -4-й год война, а один из крупнейших заводов страны, способный делать многое для обороны - простаивает? почти банкрот с дикими долгами!!!
показати весь коментар
23.03.2017 20:25 Відповісти
Можу назвати одну країну, яка має проблеми з добривами. Це Північна Корея. Ця країна не може виробляти якісні добрива, бо вона знаходиться під санкціями і у неї проблеми з обладнанням. Там використовуються дешеві добрива з росії, через що землі перетворились на ПУСТЕЛЮ. Землі Північної Кореї могли бути врожайними, але черз ідіотську політику диктатора, вони спаскужені і спустошені, через що країна потерпає від страшенного голоду. Нам треба терміново вимагати пояснень від президента!
показати весь коментар
24.03.2017 01:23 Відповісти
никто обяснений давать небудет они смотрят только в свой кошелек а люди им непочем!!!! думаю что это продлится не долго людям уже надоело!!!!
показати весь коментар
24.03.2017 07:51 Відповісти