7703 відвідувача онлайн

Чи потрібна нам "Дана"? Які САУ потрібні ЗСУ?

Автор: 

У керівництві України розглядається питання модернізації української артилерії. Варіанти розглядаються різні, зокрема й найбільш радикальний - закупівля нових артилерійських систем за кордоном.

Одним из вариантов является закупка чешских самоходных гаубиц "Дана". Интересно рассмотреть с разных сторон эту закупку, чтобы не ошибиться в терминах и понимать исходные данные для оценки этого варианта.

Чи потрібна нам Дана? Які САУ потрібні ЗСУ? 01

"Дана" vz77 была разработана в 1976 году как усовершенствованный конкурент советской 152 мм гаубицы 2С3 "Акация", у которой длина ствола 28 калибров. Чешские инженеры поставили на колесное шасси повышенной проходимости более длинное орудие в 36 калибров, отработали свой механизм заряжания. Уникальный случай - около 100 этих САУ были приняты на вооружение также и в советской армии - их получили советские дивизии в Чехословакии. Однако в 1990-м, после развала советского блока, все эти "Даны" были сняты с вооружения ВС СССР и возвращены чехам.

Широкого распространения в мире "Дана" не получила. Тактико-технические характеристики советских снарядов и баллистика орудия "Даны" не отвечали современным требованиям. ВС СССР смогли это оценить в ходе войны в Анголе, где новейшие юаровские гаубицы G5 и G6 безнаказанно вели обстрел советских, кубинских и ангольских войск, не опасаясь контрбатарейной стрельбы. ВС СССР для контрбатарейной стрельбы рассчитывали применять 152 мм пушки "Гиацинт" с новым особым типом снарядов, но заменить собой дивизионную артиллерию "Гиацинты" не могли. И в результате для дивизионной артиллерии и под старые советские снаряды приняли на вооружение в конце 80-х дальнобойные гаубицы "Мста" с длиной ствола в 47 калибров.

Украинская армия активно эксплуатирует более 200 САУ "Акация", а также более 200 "Гиацинтов" и "Мста", плюс еще сотни орудий этих типов находятся на консервации. И заменять их "Данами" vz77 из старых чешских запасов - это решение бесперспективное. Потому что никаких преимуществ орудие не имеет по сравнению с нашими действующими орудиями. Грузинская армия закупала "Даны" по цене свыше 200 тысяч долларов, потому что не имела других типов САУ, а в Украине они есть.

Если речь идет о закупке новых артсистем на базе "Даны", то следует точно определять спецификацию и цели такой покупки.

После распада советского блока чехи изготовили следующие модификации "Даны":

1. "Ондава" - это попытка установить в конструкцию "Даны" гаубицу с баллистикой советской "Мсты" и длиной ствола в 47 калибров. Серийно не выпускалась.

2. "Дана" М1 CZ. Это модернизированное орудие с длиной ствола в 47 калибров, более мощным двигателем и новой системой управления огнем. Новые снаряды для этого орудия, включая активно-реактивные, позволяют вести огонь на большие дистанции. Но закупила модернизированную "Дану" в 2017-м только армия Азербайджана.

3. Свою модернизацию "Даны" сделала Словакия под натовский снаряд калибра 155 мм, которая получила название САУ "Сусана". Но широкого распространения эти орудия не получили.

Чешская армия в феврале 2018-го года приняла решение отказаться от дальнейшей модернизации САУ "Дана" и закупать новые САУ исключительно под снаряды 155 мм калибра НАТО.

Нужна ли нам "Дана"? Думаю, в данном случае, следует обратить внимание на решение военного руководства Чехии. Закупать новые орудия под старый советский снаряд и под старую баллистику нет смысла.

Что действительно необходимо?

1. Обеспечить боеготовность нашей действующей артиллерии, чтобы все орудия, и прежде всего самоходные, были полностью в исправном состоянии. Гораздо рациональней закупить новые лейнеры (каналы ствола орудия), чтобы старые "Акации" снова обрели свою боеготовность. И закупить лейнеры и новые виды снарядов для наших самых дальнобойных 152 мм орудий "Мста" и "Гиацинт", которым такая замена и установка новых систем связи и управления огнем давно назрела. Снаряды большой дальности сейчас огромный дефицит, решения нужны системные, и как можно быстрей.

2. Закупить новые орудия с современной баллистикой и под снаряды НАТО. Разработанная в Украине под снаряд 155 мм "Богдана" имеет ствол в 52 калибра, как и другие современные образцы орудий, например, немецкая Pz2000, и применение снарядов 155 мм позволит поражать цели на дистанциях 30 км и более, что на порядок превосходит возможности основных российских систем. Не нравится "Богдана", ок, но давайте покупать тогда самое современное, чтобы обеспечить качественное превосходство.

Чи потрібна нам Дана? Які САУ потрібні ЗСУ? 02

3. Артиллерия - это система вооружения, это не просто само по себе орудие. Для обеспечения эффективной боевой работы артиллерии необходимы средства разведки и целеуказания, комплексы разведки, которые обеспечивают быстрое получение информации от корректировщиков, беспилотников, спутников, радаров, и быстрое внесение поправок. Нужны артиллерийские радары большой дальности, системы связи и управления, беспилотники различных типов, тактические и оперативно-тактические разведчики, мобильные средства оптико-электронной разведки. Артиллерия должна развиваться комплексно, без средств обеспечения и разведки точно поражать врага в современной войне нельзя, а у нас эта составляющая по советской традиции недооценивается, да и распродали средства разведки в первую очередь.

В общем, не стоит торопиться с закупками десятков новых орудий - надо начинать с концепции, с плана действий и реалистичной оценки обстановки. Чтобы не выкинуть большие деньги в трубу.

Юрий Бутусов, "Цензор. НЕТ"

Топ коментарі
+10
https://youtu.be/jjAM-1b31cE

снаряд 155 мм "Богдана

позволит поражать цели на дистанциях 30 км и более, Источник: https://censor.net/r3102700

И здесь важно, что Украина начинает производство собственных стволов, ...
показати весь коментар
17.12.2018 14:36 Відповісти
+10
Я не вiйськовий експерт, але навiть менi зрозумiло, що змiна калiбру це не тiльки змiна поражаючої дiї снаряду, але й всiєї логiстики. I ми орiєнтуємося на НАТО, де є свої стандарти i добре б нам на них перейти для покращення взаємодiї i кооперацiї. Без заводу по виготовленню снарядiв нiкуди не дiнемось, тому будемо виготовляти їх не тiльки для себе, а ще й для партнерiв.
показати весь коментар
17.12.2018 14:56 Відповісти
+6
До речі, 2С35 152 мм має дальність пострілу звичайним снарядом до 40 км, а 2с19М2 - 29 км.

"Гораздо рациональней закупить новые лейнеры (каналы ствола орудия), чтобы старые "Акации" снова обрели свою боеготовность. И закупить лейнеры и новые виды снарядов для наших самых дальнобойных 152 мм орудий "Мста" и "Гиацинт", которым такая замена и установка новых систем связи и управления огнем давно назрела. Снаряды большой дальности сейчас огромный дефицит, решения нужны системные, и как можно быстрей. " - А ОСЬ ЦЕ ПОВНІСТЮ ПІДТРИМУЮ
показати весь коментар
17.12.2018 14:34 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Сторінка 2 з 2
сейчас вопрос стоит об закупках боеприпасов к тому что есть
показати весь коментар
17.12.2018 15:57 Відповісти
Учитывая какое количество снарядов уже "выстрелили" на артскладах то, за совок приявязыватся особого смысла наверное нет. Может быть, реально довести до ума то, что есть заменив лейнеры, это последняя модернизация перед списанием.
показати весь коментар
17.12.2018 16:31 Відповісти
Нам бы побольше ракет среднего радиуса действия, штатовские системы ПВО, и НАТО-вская разведка со спутников, и все. Кацапы полезут, закопаем всех. А если подтянут свои искандеры с ядеркой, накроем все АЭС на территории РФ. Пускай подышат живительными нейтронами.
показати весь коментар
17.12.2018 18:14 Відповісти
та вже в 3 зміни робимо і в свята.. і в неділю і навідь в шабат(прости господи..)
показати весь коментар
17.12.2018 18:56 Відповісти
Щоб чогось чудернацького не купувати - ніяк не можна. Як пиляти бюджет, щоб не купувати французькі гелікоптери вдвічі дорожче їх ціни? Що б робили українці без двох бронекатерів "Гюрза"(що обійшлись українцям вдесятеро дорожче, ніж японські того ж класу), які росіяни захопили разом з командами? Як тоді ввести військовий стан спочатку на місяць, а потім його продовжити і відмінити ці кляті вибори? Томос є? Що вам ще треба?
показати весь коментар
17.12.2018 18:34 Відповісти
У сто мульён разів дорожче.
показати весь коментар
19.12.2018 11:00 Відповісти
Бутусов МОЛОДЕЦь... Допетрив хто кому рабіновіч
показати весь коментар
17.12.2018 18:54 Відповісти
Сначала уроды банкротят завод по производству артиллерийских стволов,строят на его месте так необходимые ТРЦ( мало ж айфонов,шмоток,стволы то отстой,а ТРЦ окупится через 4ре месяца). А теперь ЗАКУПАТЬ. А ГДЕ ТВАРИ ПРИНЯВШИЕ РЕШЕНИЕ что стволы Украине не нужны? Кто ответит за вредительство?
показати весь коментар
17.12.2018 18:58 Відповісти
Вам що, Томоса мало? Ще й артстволи подавай??
показати весь коментар
17.12.2018 19:15 Відповісти
"Нужна ли нам "Дана"? Какие САУ нужны ВСУ?..."
Какие? Такие, какие мы можем создать-это хорошо или купить - это плохо. Что лучше? Создать. Напрягая ум и вовлекая в работу. Как назвать лодку.... А может и не нужны, а придумать и воплотить, то что еще другие не смогли, есть еще такие места. Но лучшее - созидание? Нести мир с минимумом вооружений и весом своего нашего - бытия, только правильного, а не искривленного.
показати весь коментар
17.12.2018 19:05 Відповісти
Когда Юрий пишет про более 200 Гиацинтов и МСТА, то нужно добавлять, что это буксируемые гаубицы и пушки, со своими недостатками, а именно САУ Гиацинт-С и МСТА -С собраны в 26-й арт бригаде и их всего 12 и 36 шт соответственно... Покупать Даны, эт бред, даже исходя из возможного не комплекта артгруп мех и танковых бригад, лучше уж, эти деньги направить на интенсификацию процеса перепила Смерчей в Ольху + производство управляемых ракет и ним, допил Грома-2 и запуск в серию, допил Нептуна...
показати весь коментар
17.12.2018 19:32 Відповісти
ты громом заградительный огонь будешь вести,или пехоту прикрывать?
показати весь коментар
17.12.2018 20:47 Відповісти
250 Гиацинтов Б/МСТА Б, 500 Гвоздик, 200-250 Акаций, 400 БМ-21, 100 Д30, 100 Д20, 100 Ураганов, 36 МСТА-С, 18- Гиацинт С, 80 РСЗО Смерч, 36 САУ Пион - достаточно для заград огня ...
показати весь коментар
17.12.2018 21:39 Відповісти
износ ствола выше 70% у четверти минимум,нужны новые
показати весь коментар
17.12.2018 22:28 Відповісти
Износ говоришь? У РСЗО износилось? А может у Пионов, что на консерве были? Иль у Гиацинтов С/Б которые тоже на консерве до 14! У нас до 14-го было 2 бригады 26-я и 55-я - и взяли износили 70% стволов причем даже у систем, что не стояли на вооружении ЗСУ.
показати весь коментар
18.12.2018 00:10 Відповісти
а кто тебе про рсзо говорит. Ствольные в бригадах все нулевые были правда,типа они все в 91м на вооружение пришли?За одну Дебалу подшатали стволов,за Сур с Иловайском
показати весь коментар
18.12.2018 11:14 Відповісти
Артилерія - не тільки стволи та снаряди. Є. наприклад, ще й машина командира батареї - старезний БТР-70, який частіше ремонтується, ніж їздить. І є машина СОБа - ГаЗ-66 з ламповою радіостанцією та іншими приборами "привіт СРСР 70-х" які в ********* варіанті влізуть в невелику валізу в Хаммері (аналогічному авто)...
показати весь коментар
17.12.2018 20:03 Відповісти
речь идет о нашем Зоопарке и Положении от лорта и Одессы.
показати весь коментар
17.12.2018 20:49 Відповісти
думаю,что украинцы смогли армию возродить,а солдат одеть и накормить,так,что и вооружить сможем
а,всем кто не согласен - зрада)
показати весь коментар
17.12.2018 20:34 Відповісти
"Кто не с нами, тот против нас"
показати весь коментар
18.12.2018 12:13 Відповісти
Цитата - Гораздо рациональней закупить новые лейнеры (каналы ствола орудия), чтобы старые "Акации" снова обрели свою боеготовность. Источник: https://censor.net/r3102700
2А33-моноблок. А это значит что никаких лейнеров быть не может. Ушли нарезы, меняется весь моноблок.
А так по сути текста, Дана это нормальное оружие уже и сейчас. И по балистике лучше чем 2с3. Насыщать дивизионы нужно уже. а не когда то когда изобретется что то своё.
Источник: https://censor.net/r3102700
показати весь коментар
17.12.2018 21:43 Відповісти
Лейнерованієм можна і моноблоки ремонтувати, розточується отвір під лейнер, не треба новий ствол. Про 2А33 не в курсі, яка там технологія ремонту. Питання ще інше є - а скільки ще САУ 152 на консервації знаходиться?
показати весь коментар
18.12.2018 05:57 Відповісти
Нельзя переделать под лейнирование с сохранением калибра. В моноблоках и наружных трубах лейнированных систем разная сталь. Под 122мм переделать наверное можно но зачем? 2С3 паганая САУ с дерьмовой уникальной ходовой. Все что на складах потратить на каннибализм при ремонте, и забыть эту гадость навсегда. 2С1 хорошая артсистема, 2С3 пакостная.
Сколько на складах? http://mirknig.su/knigi/military_history/217077-the-military-balance-2017.html По таким справочникам выясняем сколько было (около 500). http://armstrade.sipri.org/armstrade/page/trade_register.php Тут выясняем сколько проданно . (40 штук) На каждую мех и танкову бригаду кроме в БРАГе положено по артдивизиону 2С3 -18 штук. В артбригадах Акаций нет. Примерно 250-280. Потери где то в р-не 20 штук по лостармору. 500-40-280-20=160. Минус списанные. Получаем на консерве где то в районе 100 штук.
показати весь коментар
18.12.2018 18:41 Відповісти
Ну і навіщо "Дани" купувати, якщо ще 100 є? До речі, вот про цю САУ, пишуть що не така вже погана
"Само орудие это Д-20 в буксируемым варианте и соответственно его баллистика
Шасси упрощённо говоря на базе Т-54 и соответственные запчасти по ходовой и двигателю.
Плюсы
Простата надёжность.Можно было эксплуатировать солдатом любой национальности( наверно Нужна ли нам "Дана"? Какие САУ нужны ВСУ? - Цензор.НЕТ 1495 )Просторное боевое отделение. На момент создания была сопоставима с амер. М109А1. Наверно к плюсам надо добавить гильзовый заряд(но это от мамы Д-20 досталось) и возможность внешней подачи снарядов(в корме есть отверстие и 2 дополнительных члена расчёта подают снаряды на транспортёр и снаряды попадают в боевое отделение).
Минусы
Один заряжающий. У мериканцев 2 - снарядный и зарядный. Я считаю что это повышает скорострельность и уменьшает нагрузку на чела. Мы паспортной скорострельности 3 в/мин. так и не смогли достигнуть (с исправлением прицела). Причём стреляли в ************* для заряжающего условиях. Отсутствие кондишена. Вообще то печка была. Но она потребляла довольно много энергии и когда двигатель не работал то хрен её включишь, бо страшно посадить АКБ на морозе. А в жару ташкент на броне и под ней. И ещё считаю недостатком отсутсвие маленького дизель-генератора. При стрельбе надо было молотить движком или где-то после 15 выстрелов садились АКБ."
показати весь коментар
19.12.2018 06:49 Відповісти
Берем 2 фотки Т-55 и 2С3 вид сбоку, сравниваем то что находится ниже башни. Что там общего? Двигатели разные В-55 и В-59. из одного ряда, но разные. взаимозаменяемость на уровне болтов и гаек. Если бы было совпадение по шасси и двигателю с Т-55 или Т-62 то 2С3 была бы неплохой машинкой аналогичной 2С1 у которой полное совпадение с МТЛБ по шасси и двигателю.
Ствол-это обрезанная Д-20, ага, у Д-20 длина ствола 34 калибра, у 2С3 28 калибров у М109 38 калибров. На 2С1 относительно Д-30 потери в калибрах нет, хотя стволы тоже не взаимозаменяемы. Пояснение - длина ствола в калибрах это длина нарезной части ствола деленная на калибр снаряда. Чем эта цифра больше тем больше скорость вылета снаряда из канала ствола и соответственно больше максимальная дальность и лучше кучность. Сама Д-20 тоже не являлась чем то революционным её создавали с задачей стрелять всеми боеприпасами 152 мм времен войны. Итак в начале 70-х создали САУ под обрезанный ствол артсистемы разработки начала 50-х и прилепили её на уникальное шасси. Круто.
Процитированный Вами текст просто прекрасен. Особенно растрогало не отсутствие кондиционера и недостатки печки а плюс в виде гильзового заряжания и исправление прицела. Гениальный текст.
100 купленных сегодня "Дан" это 5 дивизионов дальнобойных артсистем рассчитанных под советские боеприпасы, чехословацкое качество и получение готовых наработок по колесному САУ.
показати весь коментар
19.12.2018 12:06 Відповісти
Щось суттєве є, крім геніально? Чим не подобається шасі? І чим не подобається гільзове заряджання? Від лантухів з порохом, до речі вже пішли усі, використовуючи пресовані заряди типу гільзи. Далекобійні системи у нас є - 2с19 чи системи Смерч та Ураган. Навіщо гроші на Дани витрачати, якщо і те що є на консервації? Та і колісні САУ мають багато недоліків,переважно по прохідності.
Кожна система потрібна використовуватися згідно її характеристикам.
показати весь коментар
20.12.2018 00:00 Відповісти
Попробую повторно. У 2С3 два недостатка. 1.выбор вместо массового танкового шасси уникального шасси которое так и не избавили от недостатков. Поэтому основное количество поломок это ходовая часть. В августе 2014 в Чугуеве 5 штук стояли ждали ремонта. 2. Обрезанный ствол который дает на 3 км меньшую дальнобойность чем базовая Д-20. Гильзовое, а точнее раздельно-гильзовое заряжание для 70-х годов это не недостаток и не достоинство, тогда все САУ гаубицы 105-155мм такими были. Это стандарт. Не лантухи-мешки а картузное заряжание, и это не прошлое а будущее артилерии 152-155 мм. PZH-2000. Напоминают эти штуки не гильзу а таблетку. 2С19 у нас в лучшем случае 2 батареи в 26 артбригаде, а в июне 14 рядом с нами стоял полный дивизион. С хранения поднимают в первую очередь системы 2й категории, потом 3й, а 4ю уже и поднимать нет смысла, её пускают на запчасти для рабочих машин. Все что осталось это уже барахло. Вот по проходимости это зря, армейскому КРАЗУ без разницы буксирует он гаубицу, или везет на себе верхний станок. Отдача, да это проблемка, а с проходимостью как раз для КРАЗа проблем нема. Итого. В Украине есть завод позволяющий выпускать 1 моноблок в день в номенклатуре 7-8 типов? Нема. Тогда прийдется или а) поднимать всякую музейную рухлядь типа м-30 и Д-1, или б)покупать за кордоном. Если есть выбор купить Дану или 2С3 лучше купить Дану.
показати весь коментар
20.12.2018 01:42 Відповісти
Краз - це ви про "Богдану" -? Самому не смішно? Не краща машина буде недоробок возити. По друге - не захищена. По-третє - прохідність колісних машин завжди нижча, чим гусеничних.
2С3 створювалася, щоби супроводжувати танки. Вже писав, що кожну систему треба застосовувати згідно характеристикам.
А от про виробництво стволів - цілком згоден. Отож бо, що нема заводу. Ось куди треба гроші спрямовувати.
А якщо вже вибору немає, треба заказати моноблоки у тих же чехів, що буде набагато дешевше, може й підвищеної довжини, якщо конструкція башти дозволяє.
До речі, яка різниця - три таблетки чи одна гільза? Що заважає випускати згораємі гільзи? Вірно, відсутність такого виробництва, а також складські запаси, які швидко закінчуються. І на виробництво - теж потрібні гроші.
показати весь коментар
20.12.2018 07:12 Відповісти
п.с. 2С3М3 вже має довжину ствола 39 калібрів.
А шасі масових танків не підходить для САУ, бо у них (САУ) передньомоторна компоновка, на відміну від танків. Хіба що складові - торсіони, катки, амортизатори, траки та інше.
показати весь коментар
20.12.2018 09:52 Відповісти
Перехожу на українську мову. https://ru.wikipedia.org/wiki/2%D0%A13 вікі Перша таблиця. 2С3М3 експериментальна модель розроблена в Россії після 2006 року. Нас цікавлять не російські а українські системи. 39 калібрів це показник моделі М109А1 1973 року розробки, тобто росіяни після 2006 року прийшли до того з чого американці почали у 70-х роках. САУ можна робити як на новій базі так і на танковій, сходу приклад - італійська "Палмарія" яка випускалась на двох танкових базах OF-40 і аргентинській ТАМ, так як OF-40 це модифікація Леопарда-1, то ту ж башту можна було ставити і на ходову Леопарда, звичайно з переробками, але з високим процентом взаємозамінності. Те що 2С3 схожа на танк не значить що вона мала супроводжувати танки, едина БТТ яка має право супроводжувати танки в бою це БМП та й то на відстані 200-300 метрів. Причини по яким САУ стали нагадувати танки 2: 1) підготовка до ведення бойових дій в умовах використання ядерної та хімічної зброї, 2) кращий захист баштових та закритих рубочних конструкцій від артилерійських осколків. 30мм броні це в кращому випадку захист від індивідуальної стрілецької зброї, вже 12,7 таку броню дірявить. У гільзи крім того що вона служить своєрідним контейнером для збереження метальних порохів є ще одна функція, і це сама важлива функція - забезпечення обтюрації(недопущення прориву порохових газів в районі затвору), тому і немає змісту робити гільзу що згорає. Створення у 2000х роках великої кількості САУ на колісній базі це еволюційний процес - відмова від буксированої артилерії. ******** армійський КРАЗ це шизанутий автомобіль, він гецика по ріллі на 60км волочить, там у двигуна потужність дурна. І по стволам, у України є широкий вибір: а)скупати запаси стволів у бувшому варшавському договорі, б)експериментувати з своїм і створити повний цикл випуску артсистем, в)працювати з кимось в кооперації і створювати спільні розробки, з тим що це краще робити з країнами екс-варшавського договору повністю згідний.
показати весь коментар
22.12.2018 16:52 Відповісти
Не поділяю захвату від КрАЗу.
Причини по яким САУ стали нагадувати танки?

Основним застосуванням таких САУ було безпосереднє супровід піхоти і танків і стрілянина по ворожих цілям прямою наведенням. Тому їх створювали на базі танків. З розвитком ПТРК ці функції суттєво зменшились. Але кумулятивні ********** є у комплекті.

Залишилася стрільба з закритих позицій.
Вже потім з'явилося - ведення бойових дій в умовах використання ядерної та хімічної зброї.
2С3 з довжиною ствола 28 калібрів на момент своєї появи перевершувала показники M109 та мала дальність 17,4 км проти 14,6 км. М109А1 1973 року з довжиною стволу 39 калібрів мала дальність 18,1км . От велика різниця - 0,7 км.Тільки заміна на гармату М284 з довжиною 39 калібрів на М109А5/А6/А7 збільшило далекобійність до 30 км.
Самохідна гаубиця 2С3 надходила на озброєння артилерійських дивізіонів артилерійських полків танкових і мотострілкових дивізій на заміну буксируємой артилерії, тобто мала супроводжувати танки та БМП, звичайно, що не у одній лінії.

ЗСУ-23-4 «Ши́лка» теж створювалася для захисту та супроводження танків та БМП.

Італійська "Палмарія" у самої Італії не стоїть на озброєнні.

У 1971 році 3 ЦНДІ в рамках НДР «Розвиток» розглянув і провів аналіз результатів робіт по картузного варіантів 122-мм і 152-мм гаубиць. Незважаючи на отримані показники, 3 ЦНДІ дав висновок про недоцільність ведення подальших розвідок по картузного варіанту гаубиці 2А33. Основною причиною стала відсутність на той момент технічного рішення, які дозволяли створити і ввести в експлуатацію надійні і безпечні заряди в жорсткому картузі або згоряємої гільзі. Крім того, варіант Д-11М не мав істотних переваг перед Д-22. Науково-технічні напрацювання по проведеним дослідженням було рекомендовано використовувати при створенні 152-мм самохідної гармати 2С11 «Гіацинт-СК».

Зараз вже є такі технології.
До речі - крім 2С19 у України ще є САУ 2С5 «Гіацинт-С».
Тому не розумію сенсу закупати "Дани".
Вже писав - закупати треба те, що не в змозі самі, стволи, а також цифрові системи керування вогнем, хоч на ЦН читав, що є українські ноу-хау, розробленні волонтерами, апаратуру захищеного зв'язку.
показати весь коментар
23.12.2018 09:53 Відповісти
Армійський КРАЗ сьогодні це машина в якій стоїть на капоті заводська пломба яку можн зняти через півроку експлуатації, пів року водію під капотом робити нічого, це надійність, це кабіна в якій розміщується розрахунок в теплі і уюті, а не в кузові при 30 градусному морозі, а якщо ще дірявий тент то з елементами легкого вітерця, цей автомобіль по прохідності робить урал як дитину. Які системи більш прохідні гусеничні чи колісні? Гусеничні. Тепер розглядаєм типову задачу. Артбатарея маневрує на площі 10км/2. Луганщина. Звідки може стріляти батарея гусеничної артилерії? З 90% площі, 10% це водойми, терикони, населені пункти, поруч з ЛЕП, ліси. Звідки може стріляти батарея буксированої артилерії на КРАЗах з 80% території. Навіть 30% було б нормально. КРАЗ чудово виконує своє завдання.
Історично розвиток САУ ішов 3 гілками: 1)безпосередньої підтримки, вони ж винищувачі танків (Су-100, елефант, ягдпантера, хеллкет і.т.д.) основна зброя гармата. Остання така класична САУ це https://ru.wikipedia.org/wiki/Kanonenjagdpanzer Kanonenjagdpanzer . ******* поробки типу російського спрута, китайські, італійськи чи французські малосерійки це вже зовсім інша історія. Гілка свій розвиток закінчила з розвитком ПТРК. 2) ЗСУ (вірлдвінд, гепард, шилка) малокаліберна гармата. Гілка закінчує свій розвиток з розвитком ЗУР. 3)САУ артпідтримки( су-122, хуммель, прієст, 2С3, М109) основна зброя гаубиця. Що сталося у 50-60 роках у світі з такой артилеріеєю? Вона з відкрито-рубочної стала закритою. Основна причина? Поява тактичної ядерної зброї.
Щодо недальнобійності М109, при однаковій довжині в калібрах і однаковому метальному заряді снаряди різних артсистем полетять на приблизно однакову відстань. Якщо є дві гармати довгоствольна і короткоствольна, а максимальна дальність однакова то це значить що довгоствольна стріляє на меншому заряді. Зміст? Гаубиця д-30, максимальний настріл на максимальному заряді і мінімальному заряді. Різниця у 8 разів. Такі діла. 80і роки американська дивізія і радянська дивізія, різниця у кількості артсистем у 3 рази, крім того у СРСР були артбригади та артдивізії різниця стає ще більшою. Чи все стає для американців безнадійним? Ні, з часів 2ї світової американці робили упор на авіаційну підтримку.
Ну пробували щось зробити, ну зробили експериментальну 2С11. А толку, в серію не пішла, всі гецики-с і б як стріляли з гільзами так і стріляють. Перша серійна 152\155 де відмовились від гільзи це PzH 2000 1998 рік, ну росіяни на коаліції декларуть таке сами. Ми то тут до чого? Палмарія не приймалась на озброєння не тому що була поганою а тому що була задорогою для італійської армії, аналогічно з Т-84 для України. Французська AUF1 і у себе дома стояла на озброєнні і на експорт йшла, база так само танкова АМХ-30.
Мста-с, Геацинт-с, Пеони в ЗСУ є, але правильніше казати поки що ще є. Далі то що робити?
показати весь коментар
23.12.2018 12:19 Відповісти
"ЗСУ (вірлдвінд, гепард, шилка) малокаліберна гармата. Гілка закінчує свій розвиток з розвитком ЗУР." - Ну допустимо, закінчила - це перебільшення. Правильніше буде казати вийшли на інший рівень - стали ракетно- гарматними (Тунгуска, Панцир)

" Палмарія не приймалась на озброєння не тому що була поганою а тому що була задорогою для італійської армії" - але італійці по ліцензії випускали М109, не гіршу.

"Звідки може стріляти батарея буксированої артилерії на КРАЗах з 80% території." -Оце вже перебільшення. Порівняння коліс та гусениць добре бачити http://btvt.info/5library/t_koleso_ili_guseniza.htm тут . А якщо добавити, що треба тягнути за собою важку гаубицю...

Що таке сьогодні армійський КрАЗ ? Це шасі КрАЗ-255, рама з будівельного швелера, яка тріщить, на яку встановили тримісну кабіну від КрАЗ-260 та приліпили комерційний двигун від турецького Ford з коробкою. Але цей двигун вимагає паливо згідно стандарту Евро-5. Що там під пломбою ховати - не розумію. І де там розрахунок поміститься у теплі?Нужна ли нам "Дана"? Какие САУ нужны ВСУ? - Цензор.НЕТ 604
Що далі робити? -
Треба ремонтувати, те що є, та модернізувати, як це роблять американці зі своїми М109
показати весь коментар
23.12.2018 16:19 Відповісти
Написав закінчує а не закінчила, на заході вже не розробляються, россія ще пробує ліпити гібриди. Про Палмарія бесіда почалась з того що САУ на танковій базі можливе, а чого італійці її не випускали для себе, то вже таке. Історично більшість САУ створювались на танкових базах. По посиланню доказується що колісні БТР (ваб, фукс, сібмак, командо, БТР-60\70\80) менш прохідні ніж гусеничні (М113, БТР-50). І це правда. Тільки це немає ніякого відношення до буксировщиків гармат, їм немає ніякого змісту лазити через окопи чи інженерні загорожі. Вони собі у тилу де розгорнути батарею місце знайдуть. Хоча, там де лазив наш Газ-66 напевно не кожна гусянка зможе пройти. Ремонтувати можна, а щоб модернізувати потрібна фахова інженерна школа проектування і заводи по випуску стволів.
показати весь коментар
23.12.2018 18:16 Відповісти
".....а щоб модернізувати потрібна фахова інженерна школа проектування і заводи по випуску стволів" - це так, цілком згоден, це треба робити, якщо Україна хоче бути державою, а не країною третього світу.
показати весь коментар
23.12.2018 20:55 Відповісти
До речі, беремо 2 фотки - Т-64 та 2С3 вигляд збоку і порівнюємо те, що нижче башти.
показати весь коментар
20.12.2018 01:07 Відповісти
Во во, берем еще фотки Т-80 и КВ-1, ну точно у них у всех одна ходовая. В гениальном тексте автор заявил что у 2С3 и Т-55 одна ходовая, визуально видно что она разная. А то что у 4-х объектов внешне похожая ходовая ничего не означает. Таки дела.
показати весь коментар
20.12.2018 02:01 Відповісти
Не зрозумів, чим погана ходова 2С3, крім того,що вона унікальна? Запчастин нема, чи інше?
Звичайно в порівнянні з ходовой інших танків, що є в Україні.
показати весь коментар
20.12.2018 07:28 Відповісти
Так и хочется написать - да расстреляйте уже все 152 по ОРДЛО... Снаряд все равно устаревший, то есть точность приблизительная и рассчитанный на массовую стрельбу "по площадям". Даже ***** все старье утилизирует у нас на Донбассе - это дешевле чем строить заводы для утилизации и осуществлять процесс самой разборки снаряда и переработки его компонентов. Экологии Донбасса и так капец. Так хоть артиллерией чего й то там разминируем, да и ваты поляжет... Но не с нашим счастьем... то есть командованием...
показати весь коментар
18.12.2018 00:05 Відповісти
Що значить застарілий? Усі звичайні снаряди можна вважати застарілими. Але чомусь їх досі виробляють усі країни, бо високоточне - дуже дороге.
показати весь коментар
18.12.2018 05:32 Відповісти
У мене є старенький СКС. Зір у мене поганий. Вік підстаркуватий (за 50), а фізичний стан ... "кабінетний". З початком війни змусив всю родину їздити на стрільбище і вчитися стріляти. Але результати у нас з дружиною були не дуже прийнятні для відстрілу кацапів в умовах вуличної війни. Замовив американську оптику і ******* ложе з прикладом. Чекав два місяці. Друзі допомогли все це зібрати в купу і пристріляти. В результаті для 100% попадання в лоба ***** з 200 метрів мені потрібен лише 1 звичайний патрон і торбинка рису. Раніше лише іноді влучав з цієї відстані в квадрат мішені і палив патрони десятками, а це, на сім'ю, повірте, дуже дороге задоволення! А є ще й спеціальні патрони для снайперської стрільби (дорогі...). Глушник замовив у знайомого токаря. Копія відомої фірми. Звук взагалі відсутній... На жаль офіційно придбати зброю для кожного члена родини у нас "чомусь" дуже дорого - дешевше лише чорний ринок. Стріляти з гармати по горобцям якось глупо... Підозрюю що "дорогий" снаряд по ефективності враження цілі виявиться в рази дешевшим ніж багато дешевих і варто самим їх розробляти і мати повний цикл виготовлення.
показати весь коментар
18.12.2018 12:55 Відповісти
А країни НАТО та інші так не вважають. До речі, керований снаряд "Квітник" випускається в Україні, тепер вже без кацапських складових. Вартість 200 тис. грн у цінах 2009 року, зараз мабуть 700 тис. Але потрібен навідник з лазерним прибором. Обстріляти щось за пагорбом вже неможливо. Чи треба мати БПЛА з таким оснащенням.
показати весь коментар
18.12.2018 14:33 Відповісти
Матеріальні ресурси України сильно обмежені, Єдиний "безкінечний" ресурс, що ми маємо, це науково-технічний потенціал. Може краще створювати комплекси для прицільної "запагорбової" стрільби? Мені чомусь ця ідея більше подобається ніж "палити в білий світ як в копієчку". Мінімум зусиль солдата - максимум втрат ворогу - мета для конструкторів і розробників. Зброя має бути проста, швидка і смертоносна в застосуванні.
показати весь коментар
18.12.2018 16:44 Відповісти
Та нема у нас науково-технічного потенціалу. Немає спеціалізованих мікросхем, немає підприємств, що їх виробляють. Був колись завод Чистих Металів у Світловодську, де пластини чистого кремнію випікали (це основа), але його приватизували та прикінчили. Де беруть комплектуючи для Квітника - не знаю.
показати весь коментар
19.12.2018 07:02 Відповісти
У нас и без донбасса их прекрасно на складах утелизируют... вместе со складами.
показати весь коментар
18.12.2018 11:26 Відповісти
Так то ж не ми! Главком сказав то кляті дівєрсанти...
показати весь коментар
18.12.2018 12:14 Відповісти
воно знову пише про армію і зброю.......... Це мабуть тільки в Україні є такі "ікс-пьорди" які ніколи не служили і не мають НІЯКОЇ військової освіти навіть військової кафедри зате регулярно викладають рідкісну дурню і брехню... Мені цікаво цей Хон Гіль Дон ібн бутусов дійсно вірить в те що він військовий експерт???????????
показати весь коментар
18.12.2018 11:37 Відповісти
Шо да, то да.
показати весь коментар
18.12.2018 12:11 Відповісти
да и распродали средства разведки в первую очередь

Ну это не совсем правда. В 90-х дальномеры весом в 30 кг и бусоли (тот же теодолит на треноге) нафиг никому не нужны были, а других средств у БАР (батарея артразведки) тогда просто не было. Активно тырили почему-то ПНВ с техники.
А сейчас от этого старья толку мало. Т.е. за неимением спутников и средств коммуникации можно конечно по старинке с показаний дальномера и бусоли в блакнотике руками посчитать дирекционные углы и координаты, но шото мне кажется, шо с банальным GPS и смартфоном в разы эффективнее будет.
показати весь коментар
18.12.2018 12:09 Відповісти
Сейчас ещё кто-то считает руками??
показати весь коментар
18.12.2018 12:20 Відповісти
Сейчас не знаю.
Я в 93-94м считал "руками" (прилепилась кличка "Калькулятор" потому, что считал в уме и записывал).
показати весь коментар
18.12.2018 12:31 Відповісти
Н спец но прочитав статью понел - эти даны нам нужны как зайцам французкие вертушки...........
показати весь коментар
18.12.2018 20:09 Відповісти
Артиллерия - это система вооружения, это не просто само по себе орудие. Для обеспечения эффективной боевой работы артиллерии необходимы средства разведки и целеуказания, комплексы разведки, которые обеспечивают быстрое получение информации от корректировщиков, беспилотников, спутников, радаров, и быстрое внесение поправок. Нужны артиллерийские радары большой дальности, системы связи и управления, беспилотники различных типов, тактические и оперативно-тактические разведчики, мобильные средства оптико-электронной разведки. Артиллерия должна развиваться комплексно, без средств обеспечения и разведки точно поражать врага в современной войне нельзя, а у нас эта составляющая по советской традиции недооценивается, да и распродали средства разведки в первую очередь.Источник:https://censor.net/r3102700

И здесь Остапа понесло)))))))))))))))) Это все из области фантастики. Да и зачем нам пушки, если у нас самый миролюбивый лидер.
показати весь коментар
19.12.2018 10:44 Відповісти
Сторінка 2 з 2