9457 відвідувачів онлайн

37 % виборців Зеленського за НАТО, стільки ж за нейтралітет. Тому він уникає дебатів, щоб не відпала частина електорату, - Ірина Бекешкіна

Автор: 

Цензор.НЕТ поспілкувався з Іриною Бекешкіною, директором Фонду "Демократичні ініціативи" ім. Ілька Кучеріва. Про те, чи можна назвати результати першого туру президентських виборів сенсаційними, про філігранну роботу соціологів, що проводили екзит-поли. Про збірний портрет виборців Бойка, Зеленського, Порошенка і стратегії кандидатів. А також про динаміку настроїв в Україні та які тенденції вже навряд чи повернуться з минулого.

ВИБОРЦІ БОЙКА – ЦЕ ЛЮДИ 60 І СТАРШІ. ІНШИХ У НЬОГО МАЙЖЕ НЕМАЄ

- Коли ви побачили результати екзит-полу першого туру, дуже велике здивування було?

- Не дуже велике, тому що ми проводили останнє опитування за тиждень до виборів, тому такий порядок ми очікували. Інша річ, що все-таки ми очікували, що результат Зеленського буде не таким високим, і розрив буде не таким великим. Чому не очікували? Тому що значна частина його виборців молодь, а ми знаємо з попередніх виборів, що молодь менше ходить на вибори. Але не лише молодь пішла голосувати за Зеленського. Якщо спиратися на дані екзит-полу, то він переможець в усіх вікових категоріях за винятком 60+. Найбільше, звичайно, підтримали серед молоді. Віком до 30 років це 57%. Тобто більше ніж половина молоді. І студентська молодь теж. За освітою серед тих, у кого незакінчена вища освіта, це студентство – 42%. У решти менше, але з огляду на віковий склад, він досить рівномірний за винятком виборців старших 60 років, які віддали перевагу або Порошенку, або Тимошенко.

- Була інформація, що виборці 60+ - це переважно виборці Бойка.

- Абсолютна більшість в електораті виборців Бойка, так, це люди 60+. Але не всі далеко виборці 60+ проголосували за Бойка. 18%, наскільки я пам'ятаю, за Тимошенко, 19% - за Порошенка, десь 17% - за Зеленського і приблизно стільки ж за Бойка. Просто у Бойка інших немає майже, розумієте? Ось про що йдеться.

- У цьому випадку, як будуть електоральні тенденції перетікати? Виборці Бойка більше куди підуть?

- Куди будуть переходить виборці – це цілком закономірне і логічне питання. Є дослідження. Я б сказала, що ці передвиборчі дослідження мають певний сенс, але не зовсім, тому що коли ми питаємо перед першим туром, за кого проголосуєте в другому турі, то відповідають по симпатії. І дивно, але, наприклад, в парі Зеленський-Порошенко у другому турі практично зійшлися відсотки першого туру. Тобто ті, хто збирався в першому турі, і в другому за нього. Так само за Порошенка. А решта? А решта відповідає, що або вони не підуть на вибори, або не знають, за кого голосувати. Тому тут невизначеність.

А в другому турі будуть голосувати проти. Будуть голосувати не тому, що подобається Порошенко, може він і не подобається. Але аби не став Зеленський президентом. І навпаки. Може Зеленський в чомусь не подобається, але просто щоб Порошенко не став. І тут вже інша мотивація зовсім. Якщо, наприклад, говорити, з одного боку про виборців Бойка, вони не люблять дуже Порошенка. Виборець Бойка проросійський однозначно. Вони зібрані в електораті Бойка та Вілкула, для них неприйнятний Порошенко. З іншого боку, для старших людей уявити, що Зеленський таки буде президентом теж важко. Тому я прогнозую, що частина з них або не піде на вибори взагалі, або все-таки проголосує за Зеленського. За Порошенка - навряд чи.

ВИБОРЦІ ЗЕЛЕНСЬКОГО НА ЗАХОДІ ТА В ЦЕНТРІ ПІДТРИМУЮТЬ ВСТУП ДО НАТО, НА СХОДІ ТА ПІВДНІ - ПРОТИ

- Зеленський декларує, що він як громадянин не проти вступу України в ЄС та НАТО. Наскільки це прийнятне для цієї вікової категорії?

- Знаєте, це дуже цікаво. Наприклад, якщо говорити про виборців конкретно Порошенка і конкретно Зеленського. Виборці Порошенка –  майже 80% з них за вступ до ЄС і понад 70% за вступ до НАТО. Тобто однозначно, тому що неодноразово висловлювалась політика Порошенка щодо цього. А от що стосується виборців Зеленського – вони діляться так: більшість із них за європейську інтеграцію, 57%. Але десь приблизно 30% за те, щоб не вступати до жодних союзів. Ще відсотків 12 навіть є тих, які вважають, що треба нам рухатися в напрямку до Росії, Євразійського союзу.

І, знаєте, цікаво. Я завжди казала, що те, що називається загальна громадська думка – це середня температура по госпіталю, яка показує температуру країни. Але, насправді такої середньої температури немає. Це синтез різних думок, які висловлюють різні люди в країні. Так от, якщо подивитися на електорат Зеленського, він майже точно відповідає загальному розподілу по країні.

Наприклад, що стосується НАТО. Про Порошенка я говорила. Але якщо говорити про виборця Зеленського, 37% вважають, що нам треба вступати в НАТО. Ще 37% вважають, що нам не треба вступати в жодні союзи і треба тримати нейтралітет. Ще відсотків 10 навіть вважають, що нам треба бути у військовому союзі з Росією і це забезпечить безпеку. Що це означає? Що його виборці на Заході і в Центрі вважають, що нам треба вступати в НАТО. Його виборці на Сході і на Півдні вважають, що не треба нам вступати в НАТО. Загалом трошки менше, ніж в цілому по країні за НАТО, але є розподіл. Власне, я думаю, тому він і не хоче чітко висловлюватися, за що він, тому що частина його виборців відпаде. А він якось знайшов таку лазейку, каже: я за референдум. От як референдум, так і буде. Він за ЄС, тому що більшість за ЄС – тут так. В тому числі і більшість його виборців. Але деякі, до речі, проти. І тому Зеленський уникає всякої конкретики, щоб не відпала частина виборців.

- Щодо дебатів, Зеленський відтягує їх насамкінець і в такій атмосфері…

- Ще питання, чи будуть ці дебати.

- Ви все-таки маєте скепсис?

- Ну, на стадіоні, я думаю, що це буде, вибачте, дурдом-шоу. Я не вірю, що будуть якісь серйозні дебати. Бо серйозні дебати - це є певні питання, на які відповідають один і другий. Я була свідком, дебатів свого часу, коли була в Штатах - якраз відбувалися президентські вибори (не ці, а попередні). Обговорювали, наприклад, медичну реформу. Довго і нудно її обговорювали, і мені було це нецікаво – тому що я там не живу. А їм цікаво, що буде з медичною реформою. Або, наприклад, проблема освіти - як вона трансформуватиметься. Теж довго розмовляли на цю тему. Навіть, коли зараз посилаються на Трампа… але Трамп цілком чітко висловлювався. І щодо міграції, і щодо ролі Сполучених Штатів, і багато кого налякав цим. Але він же не для нас, а для своїх говорив. Тобто його виборець знав, на що він ішов. І про стіну з Мексикою – все він говорив. І вибір був все-таки усвідомлений значною частиною.

ПОРОШЕНКУ ТРЕБА БУЛО РАНІШЕ ОБИРАТИ БІЛЬШ АДЕКВАТНУ СТРАТЕГІЮ – З АКЦЕНТОМ НА СОЦІАЛЬНИХ ПИТАННЯХ

- У зв’язку з цим, наскільки адекватну стратегію, на вашу думку, обрав Порошенко, щоб зберегти свій електорат і привабити новий?

- Я думаю, йому треба було раніше все-таки обирати більш адекватну стратегію, тому що переможна реляція після Томосу… Томос йому додав 4%, коли він вийшов на друге місце. Але для значної частини виборців більш важливі інші питання, інші проблеми. Перш за все, соціальні. Хоча соціальне не входить безпосередньо в компетенцію президента, але ми питали: що, на вашу думку, входить у компетенцію президента і за що він відповідальний? І дали великий набір. Там в тому числі те, що входить в компетенцію, і те, що не входить. І треба було позначити: це входить, це не входить. Так от, на думку наших людей, в компетенцію президента входить те, що їх хвилює. Хвилюють їх тарифи, значить, це входить. А не хвилюють їх державні нагороди – значить не входить. Їм це нецікаво, розумієте? Тому принаймні висловитися з приводу, навіть якщо це не є безпосереднім обов’язком президента –треба. І, звичайно, з тематики корупції, треба було раніше все це… тобто я думаю, що те, що він зараз робить це правильно, але трошки запізно.

- Те, що він називає Зеленського маріонеткою…

- Оце неправильно. Це ображає людей, які за нього голосували. Це ображає. Ну навіщо?

- Запитання до його команди. Це може і в плюс, і в мінус зіграти.

- Я не думаю, що це команда. Це була безпосередня емоційна реакція. Але це неправильно.

- Як ви пояснюєте доволі низьку явку на Західній Україні?

- Ви знаєте, дуже просто. Цих людей просто немає. Тому що, коли ми, наприклад, робимо опитування, то виходимо з даних статистики. Люди висловлюються, що вони підуть і вони пішли. Тобто, я думаю, якщо брати відсоток до тих хто там є реально, наявний, явка досить висока. Але рахується ж по відношенню до всіх, які там зареєстровані. А їх просто немає. Вони працюють. Особливо це стосується прикордонних регіонів. Свого часу ми робили дослідження на Закарпатті. За нашими підрахунками, там немає третини вже. Вони працюють час від часу. Не зовсім мігрували, але час від часу вони їздять і працюють за кордон.

- Тому вони не зареєстровані за кордоном як виборці, а тут вони просто не голосують.

- І там вони теж не голосують, тому що часто вони і там не зареєстровані. Поїхав попрацював 3 місяці, наприклад, і повернувся. Потім побув тут 3 місяці, знов поїхав попрацював. Ну, звичайно, не зовсім законно. Але, знаєте, зараз, коли немає робочих рук у цих країнах (у Польщі, перш за все, і в інших країнах), на це дивляться досить ліберально.

НА ДОНБАСІ 50% ПРОТИ ВСТУПУ В НАТО. У 2013 ТАКИХ БУЛО 94%

- Якщо взяти динаміку ставлення до НАТО, зокрема на Сході. Кілька років тому ви говорили, що там був ривок симпатій. Як зараз ця тенденція?

- Зараз стабільно. Більшість все-таки проти. Але, наприклад, 50% проти, 30% - за. Колись по всій Україні було 15%, не більше. А тепер… я люблю цей приклад. Найбільше проти членства в НАТО – це Луганська, Донецька області, Донбас. Але я порівнюю, наприклад, з 2013 роком. Тоді в цих областях за членство в НАТО було 0,3%. Це знайшовся 1 на 283 опитаних, добре пам’ятаю. Зараз там вже 19-20% за. Більше, ніж колись було по Україні. Тоді було 94% проти. А зараз проти 50%. Решта не визначились. Тобто вони проти, але все-таки бачимо, що дуже істотна динаміка. І динаміка зараз переважання підтримки членства в НАТО перш за все за рахунок того, що в цих областях змінилася ситуація. Тобто раніше в західних було безумовно "за", в центральних переважно "за", а коли там стільки було проти, то і було проти.

- Ті, які "за", - це певна вікова категорія?

- Якщо говорити про східні і південні, то все-таки молодь переважно "за".

- В одному з інтерв’ю ви говорили, що прикмета останніх кількох виборів в Україні, те, що Донбас уже не монолітний - там немає якогось певного кандидата або партії, за яку ті люди голосують. По-перше, чи ця тенденція зберігається? Чи навпаки вони готові шукати собі нового "месію"?

- Ми зробили карту першого туру виборів. Всюди зелене. Якщо говорити про Схід і Південь, то там теж абсолютно Зеленський. За винятком Донецької і Луганської областей, але він там має такий же результат фактично, як і їхній лідер Бойко. Більше того. В цих регіонах, де раніше і близько не було ні "Батьківщини", ні БПП, зараз там і Тимошенко, і Порошенко. Вони там абсолютно не лідери, звісно, але вони там присутні.

- Це Схід і Південь у першу чергу?

- І навіть я кажу про Донбас, там голосують і в Донецькій області, і в Луганській голосують за Порошенка. Не більшість, але цей відсоток навіть прохідний, якщо говорити про партії. Так що все. Такого моноліту, як колись - вісімдесят з чимось відсотків голосувало за Януковича і "Партію регіонів", і трошки там було комуністів, - тепер вже цього немає. Навіть у цих областях.

- КМІС нещодавно оприлюднив доволі сенсаційні дані про те, що зріс рівень людей, які симпатизують Росії, до 48%. Тобто це майже половина. Це ірраціональна любов? Чи це просто ляпас владі?

- По-перше, у КМІСа є різниця – ставлення до Росії і ставлення до російського керівництва. До російського керівництва там, здається симпатія у 12 чи 14%. І повертається те, що переосмислення ставлення до Росії відбувається перш за все за рахунок східних і південних областей. По-друге, я думаю, що це вплив і виборчої кампанії. Тому що виборчу кампанію, наприклад, Бойко і частково Вілкул будували на тому, що нам потрібно налагоджувати з Росією відносини.

- Все-таки 48%. Це і недопрацювання в комунікації  з боку влади – можливо вони, наприклад, з агітацією в НАТО перегнули палицю або навпаки недосказали?

- Да, це ще і ставлення до нинішньої влади. Знаєте, інколи бувають забавні ситуації, які не передбачає навіть соціолог. Наприклад, ми проводили фокус-групи в південному і східному регіоні серед тих людей, які не приймають руху України в європейському напрямі і членство України в Європейському союзі. (Ставили питання): чому? І один з мотивів був для нас несподіваним. Кажуть так: можливо, Європейський союз це і добре, але ми не довіряємо нинішній владі, і те, що вона робить, не може бути добрим. Якщо вона підтримує членство в ЄС, значить, ми проти. Якщо вони проти Росії, то ми за.

- Це знову ж таки, дуже ірраціональні аргументи.

- Значною мірою, да. І потім, все-таки частина так чи інакше дивиться телебачення Росії, дивиться в інтернеті. І за кордоном, там немає українських телеканалів, є російські. Україна дуже часто там буває як невід’ємна складова будь-яких новин. Логіка така: у Росії все добре, в Україні все погано. В Росії є окремі, "кое-где у нас порой" щось буває, але там влада і Путін все налагодять, все буде добре. А в Україні – погано. Тому треба дивитися на Росію, там все так добре.

- Якщо брати глобально, ціннісно Україну, чи зберігається ця тенденція, про яку раніше говорили історики, соціологи і політологи, що держава рухається до цінностей самовираження від радянських цінностей виживання?

- Це не зовсім радянські цінності виживання. Це цінності виживання досить патріархального суспільства. Ми з Радянського союзу вийшли, і досі патріархальні дуже. Поволі, але дуже повільно, за рахунок, перш за все, молоді, є зміни. Цінності так швидко не міняються. Але знаєте, що? Наші молоді колеги-соціологи, коли був Майдан, проводили там за стандартними західними методиками дослідження цінностей Шварца. І якщо є такі суто європейські цінності, то там зібралися найбільші європейці. Там не цінності виживання, а там цінності допомоги, там цінності досягнення, там цінності новизни. Тобто це люди зовсім з іншими цінностями були. Є групи людей, яким притаманні такі цінності. Власне, вони і рухають суспільство. Ніде більшість не рухає суспільство. Суспільство може або підтримувати тих, хто рухає, або їм заважати. Це дуже важливо.

- Вважається, що Майдан підтримувало 55%, так?

- 50%.

- Скільки в цих відсотках тих, хто активно рухає суспільство, і тих, хто пасивно їх підтримує?

- Важко сказати, скільки. У нас, на жаль, громадянська активність дуже активна, але нечисельна. У нашому останньому опитуванні, коли питання стояло "Чи можете ви вважати, що ви займалися якоюсь суспільною активністю?" лише 12% відповіли ствердно. А в Помаранчевій революції, за підрахунками соціологів, брали участь 15%. І в Революції Гідності теж 15%. Тут рахується і ті, хто інколи приходив на мітинги, і ті, хто інколи давав гроші – в цілому. Це не більшість. Але ж вистачило.

ПРО КАМПАНІЮ ЗЕЛЕНСЬКОГО, МОЖЛИВО, КОЛИСЬ НАПИШУТЬ ПІДРУЧНИКИ

- Якщо ми говоримо, що аудиторія Зеленського, це протестні настрої в першу чергу…

- Різні, різні, дуже різні.

- Чого там більше: протесту активних громадян чи рожеві мрії тих, хто, грубо кажучи, лежить на дивані?

- Я думаю, що це треба ще досліджувати, але різні там є. Наприклад, коли у нього з’явилися перші істотні 8% (це було в минулому році), ми подивилися, за рахунок кого. За рахунок того, що різко скоротилося число молоді, яка не збиралася іти на вибори. Тобто це, скоріше, була молодь, яка раніше не брала участі у виборах і не збиралась, але вони побачили свого кандидата. Але потім, очевидно, наступною порцію були люди, які, з одного боку побачили, що можливі зміни. За, скажімо, старого президента, зміни неможливі, а за цього – можливі зміни. І третя частина, це, звичайно, мрійники, які дивилися кіно, які бачили його в образі президента, який дуже легко всі питання вирішує: раз, два і все порешал.

- У цьому плані сама його кампанія доволі унікальна, тому що поєднані ці три компоненти.

- Безумовно, кампанія дуже унікальна. І я вже говорила, що її вели надзвичайно талановиті політтехнологи, і, можливо, на цьому колись підручники напишуть: як це робиться – з нічого.

37 % виборців Зеленського за НАТО, стільки ж за нейтралітет. Тому він уникає дебатів, щоб не відпала частина електорату, - Ірина Бекешкіна 01

УСІ ЧОТИРИ ЕКЗИТ-ПОЛИ МАЙЖЕ ЗІЙШЛИСЯ, ПРИ ЦЬОМУ ПРАЦЮВАЛИ НА РІЗНИХ КЛІЄНТІВ

- Ви на попередніх кампаніях обурювалися тим, що було засилля так званих псевдосоціологів, які не за правилами роблять опитування. Видається, що ця остання кампанія відбулася або без них, або з мінімальної кількістю?

- Ні. Минулого року починалася дуже активно з ними. Але потім стали активно оприлюднювати свої дані реальні соціологічні служби. І тоді, в них вже місця не було, мовляв що ж там вилізе - якийсь з "Рогів і копит". Кому він цікавий. Тому активність реальних соціологічних служб це перебила просто. І я обурювалась теж, що це навіть оприлюднювали інформаційні агенції на своїх сайтах. А потім воно якось затихло.

- Дайте пораду звичайному українцю, як йому зрозуміти більш-менш швидко: перед ним справжній соціолог чи фірма "Роги і копита", як ви говорите?

- Дуже просто. Якщо він користується комп’ютером, то набрати назви і подивитися, чи це взагалі соціологічна фірма. Тому що іноді буває, що навіть таких назв немає в інтернеті. Скажімо, (опитування робить) просто начебто якась громадська організація. Але громадські організації не мають загальних мереж, щоб проводити опитування. Тому варто подивитися, що робили вони, чи існують вони між виборами. Тому що жодна фірма не існує від виборів до виборів, їй треба постійно працювати.

- Кому ви радили б довіряти? Вашому фонду. Ще кому?

- Фірмам, які працюють на ринку, тому що репутацію можна втратити дуже швидко. Це можна один раз нагодувати поганою ковбасою, туди щось нашпигувавши, але потім її вже куплять не будуть. Тому навіщо?

- Коли ми можемо чекати нові рейтинги, можливо, прогнози щодо другого туру? (розмова відбулася 10 квітня, – ред.).

- Я думаю, що дуже скоро з’являться, тому що комусь із двох це буде вигідно. Тому їх оприлюднять. Кому не вигідно, не будуть оприлюднювати.

- "Демініціативи" робитимуть опитування?

- Ні, ми не будемо робити, тому що у нас зараз нема на це фінансів. Ми будемо вже робити після виборів. Я думаю, що зараз і на це немає сенсу витрачати кошти, тому що будуть інші це робити.

- Екзит-пол буде в тому ж форматі?

- Обов’язково. Екзит-пол обов’язково буде

- Всі були вражені точністю насправді.

- Що мене теж приємно вразило, що всі чотири екзит-поли, які робили реальні соціологічні фірми, майже зійшлися. Наш трошки був точніший. Це правда. Але інші теж. Причому ми не працювали на клієнтів, у нас було фінансування міжнародних донорів із Сполучених Штатів, із Європейського Союзу і Канади. А вони працювали на конкретних клієнтів, але все зійшлося.

 Ольга Скороход, "Цензор.НЕТ"

Топ коментарі
+20
Тому він і говорить про референдум по НАТО, щоб похоронити не просто членство а саму ідею і розмови про членство України в НАТО.
показати весь коментар
12.04.2019 16:46 Відповісти
+19
37 % виборців Зеленського за НАТО, стільки ж за нейтралітет. Тому він уникає дебатів, щоб не відпала частина електорату, - Ірина Бекешкіна

ПАЗЛ СЛОЖИЛСЯ!

Вот ПОЭТОМУ Зеля блеет про референдум про НАТО - у него 50% электората - юго-восточная вата!!!
показати весь коментар
12.04.2019 17:08 Відповісти
+11
Почему за Зеленского голосовали мужчины до 40. Многие избиратели в возрасте до 40 лет руководствовались страхом подпасть под мобилизацию. И они поверили обещанию Зеленского быстро прекратить войну - для них даже не важно, ценой каких уступок это будет сделано.
показати весь коментар
12.04.2019 17:17 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Блискавична реклама «темної конячки», як можна назвати Володимира Зеленського, вразила тисячами віртуальних прихильників. Якщо телеглядачі підтримали шоумена 31 березня, як зірку екрану, що висміює політиків, то покоління, якому телевізор замінили гаджети, у мережі відчуло себе спільнотою чогось великого і трендового. А як же?.. Тисячі і десятки тисяч таких як вони підтримують Зеленського. І вони підтримали.
Невеличке розслідування сторінок показує, що над людьми «пожартували». Щоб створити фейкове уявлення про формування прихильної спільноти навколо саме кандидата у президенти Володимира Зеленського, його команда використала акаунти з уже сформованою аудиторією. Інколи за кілька років.
Більше того, ці сторінки раніше належали фан-групам російських артистів та виконавців, тим, хто просуває різні види бізнесу на території Росії, а також блогерам та спільнотам, у назві яких вказано домен "ru". Потім - переважно у грудні 2018-го чи лютому 2019-го - змінилася лише назва сторінки зі збереженням кількості підписаних на неї користувачів мережі. - http://naparise.com/posts/dlia-rozkrutky-zelenskoho-vykorystovuvalysia-*******-faniv-rosiiskykh-zirok-u-sotsmerezhakh-skrinshoty?fbclid=IwAR1YGYRLljRkcnLpCBWL
показати весь коментар
12.04.2019 21:32 Відповісти
Дуже показово для піар-карнавального стилю спілкування з виборцями. Десь жарт, десь натяк або недомовленість. Ви, мовляв розумієте ..? А по суті промивання мізків і фальсифікація.
показати весь коментар
13.04.2019 12:28 Відповісти
за Украіну без ворюг і злодіів пороха свинарчуків і всього шоколадного шобла яке грабує нашу державу тим самим руйнує державність!!!!!!!!!!
показати весь коментар
13.04.2019 08:49 Відповісти
Тому він і говорить про референдум по НАТО, щоб похоронити не просто членство а саму ідею і розмови про членство України в НАТО.
показати весь коментар
12.04.2019 16:46 Відповісти
Парашенко не тільки дурак а ще й брехун
показати весь коментар
12.04.2019 22:26 Відповісти
це більше про зеленського тільки на перше місце добав сцикун
показати весь коментар
15.04.2019 10:53 Відповісти
Вопрос НАТО или не НАТО не стоит - читайте конституцию (хоть это и не модно). А так я себе не представляю, чтоб Зе выходит и говорит - "я за НАТО..." и такая половина избирателей - "не, ну все , идем голосовать за Порошенко"...
показати весь коментар
12.04.2019 16:58 Відповісти
В Конституції України чітко записано членство України в ЄС і НАТО.
показати весь коментар
12.04.2019 17:19 Відповісти
Откуда инсайд? На прямом рассказали? А бизнес он построил и миллионером стал совершенно случайно - идиотам везет
показати весь коментар
12.04.2019 19:07 Відповісти
Какой бизнес? На свадьбах подрабатывать или на кацапские деньги снимать пропаганду ? ты забыл как каламой через наркомана зеленского деньги из привата выводил а ты говоришь бизнес
показати весь коментар
13.04.2019 09:03 Відповісти
16 июля 1990 г. Верховная Рада УССР приняла http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/55-12 Декларацию о государственном суверенитете Украины, и это стал одним из первых решительных шагов к обретению Украиной независимости. В этом однозначно историческом и очень важном документе прописана внеблоковость Украины ("Раздел IX. Внешняя и внутренняя безопасность"):
"Украинская ССР торжественно провозглашает о своем намерении стать в
будущем постоянно нейтральным государством, которое не участвует в
военных блоках...". в декабре 2014 г., провластным политикам удалось принять на законодательном уровне абсолютно популистическую норму о членстве Украины в НАТО. только насколько помним референдума не было, а самовольно менять конституцию барыгам никто не доверял. но кого волнует если президент может переписать закон под кума прокурора, почему не изменить статус государства.
показати весь коментар
14.04.2019 10:42 Відповісти
А кто-нибудь видел толпы протестующих против НАТО под радой, когда эти изменения вносились в конституцию? Нет? А знаете почему? Потому что всем без разницы
показати весь коментар
12.04.2019 17:01 Відповісти
Ага. Ты про НАТО поспрашивай в Харькове или Одессе, где Зеля дофига набрал!
показати весь коментар
12.04.2019 17:05 Відповісти
Он везде неплохо набрал. И я сам в Запорожье живу. Тоже принято считать антинатовским регионом, но это не так. Всем по большому счету пофик (многие, к слову, за), это даже не второстепенный вопрос. Это примерно как у человека упавшего в яму с фекалиями спрашивать как он относится к полетам на Марс... Вероятнее всего пошлет
показати весь коментар
12.04.2019 19:00 Відповісти
а вы антинатовцы еще и паспорта биометрические порвите , вам ведь ЕС по фигу вы итак в фекалиях.... мечтаете побагатому с рублями? кстати сегодня слушал подкасты эха мацквы так вот в рашке еще до 30% сортиров просто с дыркой и с той самой ямой с гавном о которой ты писал... об этом у тебя в Запорожье мечтают? пофигисты блин.... ну да все по приколу! вот только солдат ВСУ убитых куда девать а антинатовец?
показати весь коментар
12.04.2019 21:19 Відповісти
Я вам очень сочувствую, как больному человеку. Вам одно пишут, а вы со своими тараканами в голове общаетесь. Удачи вам и вашим тараканам. И меньше рассказывайте людям о том что они думают иначе совсем не в тему и выглядите не очень умно
показати весь коментар
13.04.2019 02:01 Відповісти
у меня тараканы одни - ненависть к рашистским окупантам! а видимо из тех которых в Запорожье в 2014 мукой засыпали и яйцами забрасывали а потом с помщью ментов эвакуировали? помню это замечательное видео. могу сказать одно вашим любителям рузькаго мира - зеленский вам не поможет!
показати весь коментар
13.04.2019 09:33 Відповісти
Я - харьковчанин ! Мне 72-ой год ! Я за НАТО , ЕС и против єрєфии ! По вашему совок , зебил , дурак и т.д. ! Но я точно против коррупционеров ! Оскорбления своих опонентов не делают наши утверждения более аргументированными .
показати весь коментар
15.04.2019 17:17 Відповісти
Не понял. Тут ВСЕ против коррупционеров. В чем тут оскорбление?
показати весь коментар
15.04.2019 17:42 Відповісти
37 % виборців Зеленського за НАТО, стільки ж за нейтралітет. Тому він уникає дебатів, щоб не відпала частина електорату, - Ірина Бекешкіна

ПАЗЛ СЛОЖИЛСЯ!

Вот ПОЭТОМУ Зеля блеет про референдум про НАТО - у него 50% электората - юго-восточная вата!!!
показати весь коментар
12.04.2019 17:08 Відповісти
У меня к вам вопрос - а что вы предлагаете делать с этой самой ватой? отгородиться забором? Отрезать ватные или ватноватые области? Тогда зачем солдаты воюют на Донбасе? Я вот вчера наткнулся на ролик простых людей из западной Украины, там тоже как-то мутно про "остановить войну Порошенко" (не помню дословно, но зацепило как-то), хотя так вроде довольно патриотичные. Я вот в риторике порохоботов не вижу ответов на эти вопросы, только деление людей на сорта и никакого конструктива...
показати весь коментар
13.04.2019 02:07 Відповісти
ЭПИГРАФ:
"Боже, дай мне силы изменить то, что я могу изменить,
Терпение, чтобы мириться с тем, что изменить я не могу
И разум, чтобы всегда видеть разницу"

Два забора, а между ними - минные поля.
Независимость нельзя получить ДАРОМ.....
показати весь коментар
13.04.2019 12:05 Відповісти
ця вата не повинна вирішувати долю і курс України.
показати весь коментар
14.04.2019 13:28 Відповісти
Ну да, у нас ведь и значительная часть налогоплательщиков - вата и на фронте вата Украину защищает... А вы вообще знаете откуда взялся термин "вата"? Это такой абсорбирующий материал. Сидит перед телевизором, смотрит киселева на россия 24 или киселева на прямом и впитывает ту хрень которую ей вливают...
показати весь коментар
15.04.2019 12:46 Відповісти
Там голосуют в основном пенсионеры, а они никогда и нигде в западной европе небыли, и они не думают о своих детях и внуках, им давай срср и прямо сейчас.
показати весь коментар
12.04.2019 17:13 Відповісти
Почему за Зеленского голосовали мужчины до 40. Многие избиратели в возрасте до 40 лет руководствовались страхом подпасть под мобилизацию. И они поверили обещанию Зеленского быстро прекратить войну - для них даже не важно, ценой каких уступок это будет сделано.
показати весь коментар
12.04.2019 17:17 Відповісти
Хіба ж це чоловіки?..
показати весь коментар
12.04.2019 17:31 Відповісти
ну конечно он сам ведь тоже в армии не часа не служил! как вам презик откосивший от армии? сцыкло!!!!
показати весь коментар
12.04.2019 21:21 Відповісти
Ідіот може вернути 90 роки , тоді буде пере поділ , і така почнеться кутерма , а Рашки в якої міст руйнується , просто захватить лівобережну , проведуть референдум який так хоче зробити Володя клоун .., або ведуть війська , без головнокомандуючого і тормоза це буде легко зробити ,. Бо будуть зводити до клоуна , а він буде ховатися ,..
показати весь коментар
13.04.2019 04:10 Відповісти
Мобилизовать в Украине могут до 60ти летнего возраста Не владеете инфррмацией - не несите пургу
показати весь коментар
13.04.2019 09:48 Відповісти
Звичайно, можуть до 60-ти. Тільки медкомісію ніхто не відміняв, а після неї кількість призовників різко зменшується. Особливо у віці за 40, коли організм починає давати збої.
показати весь коментар
13.04.2019 12:38 Відповісти
У меня зятя осенью в армию забрали. 25 лет, заикание, гипертония и плоскостопие (все реальное) плюс жена с трехлетним ребенком С работы в декабре на сборы забрали двух мужиков 58 и 59 лет. Молодежь до 40 - вся за бугром отрабатывает вротердам ХХL. Почитайте законы, выпущенные при педро про тех, кого можно призывать - прозреете. Проще сказать, что непризывные - только трупы. Вот так
показати весь коментар
13.04.2019 12:47 Відповісти
А що Ви довели своїми прикладами? Кількість призовників після медкомісії зменшується, але не обнуляється. А мужики в 58 або 59 років можуть бути і здоровіше деяких 25-річних.
показати весь коментар
13.04.2019 13:48 Відповісти
прямо з роботи забрали? цікава інфа. А в якому місті це сталось?
показати весь коментар
14.04.2019 13:30 Відповісти
Повесткой
показати весь коментар
14.04.2019 13:49 Відповісти
гугл перекладач барахлить? Я спитала в якому місті це сталось?
показати весь коментар
14.04.2019 16:03 Відповісти
Дівчинко, ви вважаєте подібну модель спілкування, як захід принизити опонента? Я дуже непогано володію рідною мовою і могу слов'ярно дати таких тумаків, що в вас зірки з монітора підлогу підпалять. Гугл в мене у порядку, а вам - к сексологу, або в спам.
показати весь коментар
14.04.2019 16:12 Відповісти
Гугл-перекладач барахлить? Я спитала, у якомі місті це трапилося? Мінімум шість помилок. Упс
показати весь коментар
14.04.2019 16:16 Відповісти
Я спілкуюсь та й сперечаюсь тільки с гідними мене опонентами.
показати весь коментар
14.04.2019 16:20 Відповісти
Так что? Вср@лась, або обіср@лась. Не лезь туда, где твой iq ниже тебя. Бай
показати весь коментар
14.04.2019 16:43 Відповісти
Проаналізуйте результат екзитполів за віковою категорією, будете володіти інформацією і не будете нести пургу.

"Страх как глубинный аргумент.Типичный избиратель Зеленского более молодой. В самой молодой группе избирателей - 18-29 лет - за Зеленского проголосовали 57%. В категории 30-39 лет у Зеленского 45%. Среди избирателей 40-49 лет Зеленского поддержали 36%".

http://www.dsnews.ua/politics/strah-kak-glubinnyy-argument-chem-budut-pugat-izbirateley-11042019155800
показати весь коментар
13.04.2019 13:02 Відповісти
Это возможно. Но в 2014 и Порошенко обещал то же самое, ничего нового. Конечно, никто воевать особо не хочет. Люди воюют, когда другого выхода нет. И я не думаю, что в этом вопросе кто то из кандидатов лучше. На первом месте будут вопросы коррупции, воровства, кумовства и бедности. Кто сумеет убедить людей, что он решит эти вопросы-тот выиграет.
показати весь коментар
13.04.2019 19:08 Відповісти
В тому то й справа, що Зеленський нічого не обіцяє. Пригадуєте "я вам ничего не должен", так буде і з обіцянками, мовляв які до мене претензії, я нічого вам не обіцяв, а те що ви самі придумали, то ваша справа. Тому зараз його свідомо не пускають на люди, щоб зайвого не бовкнув. А його виборцям показують "Слуга народу", і ті під враженням серіалу будують у своїй уяві "щасливе життя" яке їм створить виконавець ролі Голобородька. Одна знайома мені так і сказала: "Він же там такий чесний".
показати весь коментар
13.04.2019 22:04 Відповісти
Тогда Вы определитесь, обещает он или нет. А то в одном посте пишите "И они поверили обещанию Зеленского быстро прекратить войну - для них даже не важно, ценой каких уступок это будет сделано."
В другом:"В тому то й справа, що Зеленський нічого не обіцяє." Одним задом на двух стульях не сидят. В конце концов, лучше не обещать, если выполнить не можешь.Украинцы обещаниями уже насытились, по самые помидоры.
показати весь коментар
14.04.2019 02:04 Відповісти
Якщо кандидат в президенти нічого не обіцяє, не має програми дій, програми того що він зробить, які реформи проведе щоб покращити рівень життя. То за що ви голосуєте? Якщо не обіцяти, не мати програми то чого лізти? Відкрию вам те чого ви або не бачите, або швидше за все робите вигляд, що не розумієте. Він сказав що йде на один термін, на 5 років і не більше. Цього достатньо, щоб коломойський вигріб все що зможе загребти, а сплюндрована, розграблена Україна дістанеться путіну. Бєня й зєля осядуть в Швейцаріях та Італіях і будуть писати мемуари про те, как ані глупих хахлов нагрєлі.
показати весь коментар
15.04.2019 00:19 Відповісти
Слів багато, відповіді нема.Так де ви брешете, там де кажете ,що він обіцяє, чи там , де кажете ,що він не обіцяє? Як же ж ви вже задовбали, шушери стецькові, невже ж такі вже бідні ,що за гроші готові й неньку рідну продати? Знали б ви, як це виглядає в очах українців діаспори, може задумались би, що ви робите?. Для того кандидата ,якого ви намагаєтесь підтримати, ви тільки шкоду робите. Може, як би вас не було, то у другому турі не зустрілись би однозначно непідготовлений і ще більш однозначно корумпований кандидати.І доля України кращою була би.
показати весь коментар
15.04.2019 16:42 Відповісти
Не будут-ли избиратели Зеленского через 8-10 месяцев плеваться!? Главное чтобы небыло очередного майдана и непроливалась кровь. Поэтому нужен закон про импичмент.
показати весь коментар
12.04.2019 18:19 Відповісти
Все залежить наскільки вони ідіоти , коли діагноз то сумнівно ,..
показати весь коментар
13.04.2019 04:04 Відповісти
. По словам Макаревича, «80% населения Земли - идиоты», и это «надо принять, как данность»
показати весь коментар
13.04.2019 07:42 Відповісти
Закон про імпічмент потрібен вже вчора. Тільки більшість в Раді вважала за краще займатися іншими законами, дуже потрібними для відволікання уваги від сьогоднішніх проблем.
показати весь коментар
13.04.2019 12:44 Відповісти
і це шкаребло туди ж.....
показати весь коментар
12.04.2019 19:09 Відповісти
Соціологія. Главком. Опитування. Другий тур. Більше голосів за Пороха. В одинь день голосування закривається з 47,6% у кожного кандидата. І ось воно чудо соціологічних маніпуляцій !!! В уже завершеному голосуванні проценти змінились на користь зебені.
показати весь коментар
12.04.2019 20:36 Відповісти
я так понимаю что решение о проведении всеукраинского референдума (по любым вопросам) принимает не президент а парламент... а пароамент может послать гаранта с его сомнениями во внешнеполитическом курсе Украины на йух. и наверное будет будет прав! хотелок у некоторых много а страна одна! уже был одиш шлепнр который нас 3 года вел в ЕС а оказалось к путлеру в пасть, теперь он в ростове заседает в малом совнаркоме......
показати весь коментар
12.04.2019 21:12 Відповісти
Так клоун розпустить раду ..: на протязі місяці ,
показати весь коментар
13.04.2019 04:13 Відповісти
опять майдан? а оно еврею надо? он же не янек и хитрррееееее
показати весь коментар
13.04.2019 09:43 Відповісти
Законно розпустити ВР він не може. Хіба що незаконно за допомогою Савченко і Рубана. Кияни, слідкуйте за баржами!
показати весь коментар
16.04.2019 10:45 Відповісти
та давно вже треба було просто заборонити проводити і оприлюднювати рейтинги під час виборчих кампаній. досить заробляти на маніпуляціях.
показати весь коментар
12.04.2019 21:24 Відповісти
в Европе,сша,канаде,японии,австралии и так далее так не думают и на протяжении 5 лет Украина получила огромную помощь,ты считаешь их за идиотов чтобы отдавать деньги коррупционеру?
показати весь коментар
12.04.2019 22:07 Відповісти
То ли у меня неправильный Гугл, но я не нашел НИ ЕДИНОЙ ССЫЛКИ о удовлетворенности перечисленными Вами странами ходом реформ, борьбой с коррупцией и инвестиционным климатом в Украине. Мало того то, что принял КС, эти самые страны повернул к нам откровенной ж@пой.
показати весь коментар
13.04.2019 09:59 Відповісти
короче ситуация как и в годы помаранчевой революции,Запад и Центр за Ющенка ( Порошенка) Восток и Юг за Януковича (зеленского), контингент Зеленского не хочет в ЕС и Нато,они хотят царя пупкина и таможенный союз.
Короче я думаю что если Зеленский станет президентом то большая вероятность того что в стране будет реальная гражданская война,просто те люди которые потеряли своих близких и друзей на войне с россией просто так смотреть на слив Украины ***** не будут.
показати весь коментар
12.04.2019 22:05 Відповісти
37 % виборців Зеленського за НАТО .))) .

Как такое может быть .? За Зе , мечтающего ползать перед х.йлом на коленях , прося пощады и мира любой ценой ( тоесть на условиях мацьквы ), и одновременно за НАТО , которое перед х.йлом не прогибается . ?? .

Не понимаю , что у них там в голове ,, солома что ли ?
показати весь коментар
12.04.2019 22:25 Відповісти
Так опитування було напевно 1 квітня ,. Жартівники клоунада
показати весь коментар
13.04.2019 04:03 Відповісти
Таки солома. Это в основном публика Инстаграма, фотки, селфи, тачки, гульки.. и т.д
Классический продукт общества потребления, часто откосивший от армии. Студентка одна на вопрос "почему Зе?", ответила:" А он умный! "...
- ???
Занавес...
Т.е. инфантильность заменила ВСЁ! В том числе и чувство страха за своё будущее - "президент" Голобородько всех врагов расстреляет из автомата. Сам. А они потом сделают селфи...
показати весь коментар
13.04.2019 07:19 Відповісти
Тільки 37% ..?))що скажеш ідіоти , вони хоч самі йдуть захищати на фронт ??)) Рашку можна тільки зупинити спільними зусиллями ..,
показати весь коментар
13.04.2019 04:02 Відповісти
Як він буде керувати країною ? Так само уникатиме всіх важливих питань ?
То це тряпка а не президент.
показати весь коментар
13.04.2019 07:13 Відповісти
Думав, що зрадники України, які голосували за кравчука, кучму з часом вимруть і Україна почне демократичний рух з європейськими цінностями, але ні, вони розмножились і вже їхні діти зраджують Україну, голосуючи за брехлоПОПа і ЗЕКа.
показати весь коментар
13.04.2019 11:09 Відповісти
БЛАГОДІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ДЕМОКРАТИЧНІ ІНІЦІАТИВИ ІМЕНІ ІЛЬКА КУЧЕРІВА продовжує промивання мізків виборців. А хто оплачує цю благодійність?
Чи не ті, хто запустив в соцмережах фейкові перейменовані групи "прихильників ЗЕ"? Тоді Зеленський ще не був зареєстрований кандидатом. Але підготовка вже велася. Були замовлені і оплачені соцопитування, які, звичайно ж, показали зростання популярності шоу-коміка. А далі зіграло свою роль стадне почуття "бути як всі, бути серед більшості". Звідси і зростання рейтингів. Загалом, вульгарна політтехнологія.
Українські виборці знову наступають на ті ж граблі. "Почую кожного" або "АТО за два тижні", схоже, нічому не навчили. Замість обґрунтованої пограмми дій, кандидат в президенти Зеленський багатозначно мовчить або відвертається завченими жартами в стилі шоу "95 квартал". Його господар і політтехнологи розраховують, що цього цілком вистачить, щоб звабити "покоління пепсі".
показати весь коментар
13.04.2019 13:30 Відповісти
Позитивный Одесит Илья́ Арно́льдович Ильф при рождении Иехи́ел-Лейб Арьевич Фа́йнзильберг писатель, драматург сценарист, фотограф,и журналист. однажды записал в дневнике фразу «Край непуганых идиотов. Самое время пугнуть». Это выражение ... сложившееся в Русском языке в фразеологизм, наилучшим образом описывает и ситуацию ныне в связи с выборами ...
показати весь коментар
13.04.2019 14:47 Відповісти
И таки перепугались. Хоть одевай провогаз.
показати весь коментар
13.04.2019 17:21 Відповісти
Половина виборців Зєлі за НАТО,половина проти...Половина за томос,половина проти...Половина за мову,половина проти...Тому він пошле нафіг оті всі питання і буде садити порохоботів,почне з Пороха і трьох його найближчих друзів...І правильно зробить...
показати весь коментар
13.04.2019 18:20 Відповісти
Вова, а ты оптимист и по жизни и просто так или просто школоло еще не опытное!!! ты где то видел чтобы еврей евреев на кичу сажал? ты сам по профессии не клоун случайно или ты в Украине недавно живешь? приведи хоть один пример сидящего еврея? а нету!!! вот так и твой зеля разлюбезный прступать будет и не сомневайся!!! так что всякие грановские каноненки суркисы розенблаты и прочие каломыйские могут сидеть на жопе ровно! а ты мечтатель топи за зелю дальше!!! блин одни идеалисты....
показати весь коментар
13.04.2019 19:16 Відповісти
Если ты такой умный и патриотичный, то где же твои сторонники? 16%?! И этому не повезло с народом. Какое-то место проклятое. Не оценили кума Юща, не оценили и Петра.
показати весь коментар
13.04.2019 23:48 Відповісти
Невже в Укра1н1 хтось ще мислить про нейтрал1тет? Ну так1,що не приймають Укра1ну за державу - це зрозум1ло. У них уже давно пора в1д1брати паспорти 1 на вокзал. Але ще хтось х1ба може думати про нейтралитет, коли 1хн1й життевий та гуман1тарний прост1р п1д реальною загрозою. П1д загрозою 1 цив1л1зований виб1р молод1, перспективи росту,можливостей,свободи. Який нейтрал1тет в1д технолог1чних св1тових досягнень, мадр1вок,досв1ду,комун1кац1й. Знову повертатись в московську стайню, в бидло для них, рабський придаток. Вс1 ц1 Зе, В1,Бо,Ко та Т1- це все не наше 1 звичайне кидалово в майбутньому. Янука вже вибирали !?
показати весь коментар
15.04.2019 02:22 Відповісти