9159 відвідувачів онлайн

Відсторонення начальника патрульної поліції Маріуполя: "Ситуацію будуть розкручувати, щоб "приземлити" cамостійність та незговірливість"

Автор: 

Випадок Михайла Вершиніна - правосєка, який у 2016 році очолив "патрульку" у Маріуполі, - унікальний хоча б тим, що після його відсторонення від посади українська громадськість вперше відкрито заступилася за поліцейського.

Причиною тимчасового відсторонення та початку розслідування щодо керівника маріупольських копів Михайла Вершиніна стало розслідування дій його підлеглих. Кількох співробітників підрозділу тактико-оперативного реагування (ТОР), у тому числі і лідера злочинного угруповання поліцейського Андрія Висоцького, нині підозрюють у "кришуванні" наркоторгівлі, вимаганні коштів та перевищенні влади. Крім того, у кабінетах поліцейських було знайдено зброю та гранати.

Злочинне угруповання було затримано 9 липня безпосередньо під час вчинення злочину, як відзвітували у Державному бюро розслідувань. Загалом у справі наразі нараховується щонайменше 5 епізодів. Це, зокрема, збут амфетаміну, вилученого під час  роботи, вимагання хабарів до 100 тис. грн із застосуванням тортур. На сьогоднішній день поліцейським були обрані запобіжні заходи у вигляді тримання під вартою із можливістю внесення застави.

Наразі розслідування щодо співробітників ТОР триває. А мешканці Маріуполя тим часом продовжують флешмоб на підтримку керівника патрульної поліції - за тегом #НашВершинін у соцмережах можна знайти вже чимало публікацій із несподівано добрими, як для українських реалій, словами на адресу правоохоронця. Громада просить поновити уродженця Донецька, ветерана, що воював у лавах "Правого сектору", на посаді начальника. З проханням, аналогічним до озвучених у соцмережах, маріупольці звернулися і у відкритому листі до начальника департаменту патрульної поліції України Євгена Жукова. 

"...Саме завдяки старанням пана Вершиніна місто Маріуполь займає перше місце в Україні за рівнем довіри громади працівникам поліції, а рівень злочинності останні роки був найнижчим у країні. Ми глибоко занепокоєні, що разом з ним втратимо довіру і безпеку, яку ми відчували у власному місті останні три роки. Нас непокоять зміни, які вже вплинули на безпеку та атмосферу в Маріуполі та можуть погіршити ситуацію в місті. Тож просимо Вас лишити Михайла Вершиніна на цій важливій для Маріуполя посаді", - йдеться у листі, який наразі підписало близько тисячі мешканців міста.

Відсторонення начальника патрульної поліції Маріуполя: Ситуацію будуть розкручувати, щоб приземлити cамостійність та незговірливість 01

Сам Михайло Вершинін упевнений, що його відсторонення є стандартною та законною практикою. Але деякі побоювання він все одно має. Цензор.НЕТ поговорив із маріупольським поліцейським про можливий реванш "мусорської системи", кадрові проблеми МВС, лідера поліцейського злочинного угруповання та відповідальність за вчинки.

"З МВС, ЯК І З АРМІЇ, БАГАТО ТОЛКОВИХ ЛЮДЕЙ ІДЕ"

-У одному з інтерв’ю ви цитували свого побратима, кіборга Євгена Жукова: "З окопів країну не зміниш". У який момент на фронті ви зрозуміли, що могли б зробити для країни більше саме на мирній землі? Можливо, каталізатором стала якась подія?

-Я можу бути корисним абсолютно у будь-якому місці. І на передовій, і поруч із передовою, і у тилу. Питання у кращій ефективності. Поки що вона була у патрульній поліції.

На війні я чітко усвідомив, що все те, що відбувається навколо, - провина суспільства, яке це дозволяє. Усвідомив, що змінювати потрібно насамперед людей, виховання, правила та підходи.

-Що виявилося найскладнішим під час служби у поліції, з чим найважче було змиритися?

-Найскладніше - це ламати мусорську систему. Яка зараз прямо дуже сильно хоче взяти реванш.

-Чи є у МВС у регіонах реальна можливість проводити кадровий відбір? Підозрюю, що доводиться вдовольнятися тим, що є. Як, на жаль, і в армії.

-З МВС, як і з армії, дуже багато толкових людей іде, тому що вони розуміють: працювати їм не дадуть.

Моя надія зараз - це лише патрульна поліція. Якщо кадри національна поліція буде черпати з патрульної, є серйозні шанси на зміни в усій структурі. Колись так і планувалося. Але ніт...

-Ваше бачення рішення кадрової проблеми?

-Кадри будуть, коли будуть нормальні закони, які захищають поліцейського. І коли буде нормальне матеріальне забезпечення. Поки що поліцейський - це найменш захищена частина суспільства. Я кажу про підрозділ, ситуацію у якому знаю - це, звичайно ж, патрульна поліція.

"У БУДЬ-ЯКІЙ КОМАНДІ Є АБО МОЖУТЬ БУТИ ПОКИДЬКИ"

-Чи стикалися ви раніше із відверто незаконними діями власних підлеглих? Якщо так, то якими були наслідки?

-Відверто незаконні дії розслідує ДБР. Порушення дисципліни призводить до дисциплінарних стягнень.

-Як ви охарактеризували б Андрія Висоцького (лідера ОЗУ, - Ред.)? Чи помічали за ним щось раніше - можливо, це були якісь відносно дрібні порушення?..

-Ми бачилися декілька разів мимохідь у коридорах і колись на шикуванні. Я знаю, що він спортсмен, що він подавав серйозні надії.

Також знаю, що він з першого разу до патрульної поліції не потрапив. Був такий момент.

-Ви дуже спокійно відреагували на своє відсторонення: "абсолютно законна дія". Водночас чи впевнені ви на сьогоднішній день у тому, що розслідування буде проведено "абсолютно законно", що вас таким чином не підставлять? Громадськість називає вас "незручним" поліцейським, "чужим у системі", яка, на жаль, так і не змінилася. Ви не пов’язуєте своє відсторонення у тому числі і з цим?

-Людина має нести відповідальність за свої вчинки. Це стосується всіх. У мене маса кадрових помилок, за результатами перевірки у тому числі. На жаль, у будь-якій команді є або можуть бути покидьки, і вони періодично проявляються.

У мене дійсно не склалося "теплих" взаємовідносин із деякими силовими структурами. Але це жодним чином не виправдовує того, що інкримінують спецпідрозділу ТОР.

Тим не менш, думаю, що ситуацію будуть розкручувати, щоб "приземлити" самостійність та незговірливість. А там побачимо...

-Які слідчі дії вже було проведено щодо вас - якщо про це, звичайно, можна говорити?

-Тут без коментарів.

Варто також зауважити, що після відсторонення Михайла Вершиніна ситуація у Маріуполі з незрозумілих причин загострилася - були випадки підпалу автівок, мінування тощо. Мешканці міста пов’язують це із спробою "дискредитації патрульної поліції із ризиком подальшої дестабілізації ситуації у прифронтовому місті".

Валерія Бурлакова, Цензор. НЕТ

Топ коментарі
+5
тобто, дане речення нічого не варте?
унікальний хоча б тим, що після його відсторонення від посади українська громадськість вперше відкрито заступилася за поліцейського. Джерело: https://censor.net/ua/r3212313
показати весь коментар
11.08.2020 13:27 Відповісти
+4
Все контролювати не можливо.
Як неможливо одразу набрати багато чесних кадрів.
Вершинін багато зробив задля реформування місцевої поліції - не просто так маріупольці за нього. І якщо просто звільнити такого кадра -мусорська система виграє, а громадяне програють.
показати весь коментар
11.08.2020 13:36 Відповісти
+3
тобто, ваш вирок винен?
показати весь коментар
11.08.2020 12:52 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
про що тут розмовляти? Керівник несе відповідальність за підлеглих! Або не контролював, або не здатний. Чому у нас вважають, що керівником може бути хто завгодно, аби класний хлопець???
показати весь коментар
11.08.2020 11:36 Відповісти
тобто, ваш вирок винен?
показати весь коментар
11.08.2020 12:52 Відповісти
мій "вирок" - гарний хлопець не посада. Він не керівник.
показати весь коментар
11.08.2020 13:10 Відповісти
тобто, дане речення нічого не варте?
унікальний хоча б тим, що після його відсторонення від посади українська громадськість вперше відкрито заступилася за поліцейського. Джерело: https://censor.net/ua/r3212313
показати весь коментар
11.08.2020 13:27 Відповісти
Наше суспільство на 73% складається із довб.бів. І ніякі виняткові випадки це не виправлять.
Може він подобається, просто, як людина. Он у Зелі голос с хріпотцой, як не подобатись, а дебіл, дебілом. Цей патріот, воював, має бути гарним хлопцем, але керувати потрібно вміти. Це не усім дано.
показати весь коментар
11.08.2020 13:38 Відповісти
Ну - не всі. Є й гарні зміни - наприклад - головний розвідник замість "ручної собачки порошенка" зараз реальний бойовий офіцер, патріот.
показати весь коментар
11.08.2020 15:22 Відповісти
Будемо бачити. Якщо буде результат, значить це +. Хоча для мене це дивно. Що у кловуна у макітрі відбувається? Ставити агента ФСБ Єрмака на ключову посаду і паралельно призначати гарного розвідника?
показати весь коментар
12.08.2020 09:24 Відповісти
Бардак у нього в голові і кадровий голод.
Єрмака він просто знає як продюсера і має до нього довіру, бо багато років співпрацював із ним, а геть не тому, що той нібито(можливо, але ми цього не знаємо напевне) агент ФСБ.
показати весь коментар
12.08.2020 12:03 Відповісти
Ви в курсі хто його батько? І ви сумніваєтесь, що він агент ФСБ? У цього дебіла у оточенні або кацапи, або малороси. Звісно, що Фаріон, Турчинов чи Кошулинський не його друзі. І звісно, що кого би він із своїх знайомих не призначив, це будуть вороги України. Вони усі, ще вчора знущались із нашої мови, культури, країни... І він там відігравав не останню роль.
показати весь коментар
12.08.2020 14:47 Відповісти
Ні, не в курсі.

"сумніваєтесь, що він агент ФСБ?"
Так, бо не бачив жодного доказу, а брехні від соєвих забагато йде.

"Звісно, що Фаріон"
Дуже поганий приклад. Ця навіджена найвірогідніше сама - агент впливу ФСБ. Стільки, скільки вона зробила проти популярізації української мови в Україні, мабуть не зробив ніхто.

" І звісно, що кого би він із своїх знайомих не призначив, це будуть вороги України."
Та харе вже цю дурню нести. Вам, як бачу, соєва пропаганда також зовсім мізки виїла - скрізь вороги у вас.
показати весь коментар
12.08.2020 15:01 Відповісти
Від соєвих берхні? А нах.ра ти їх слухаєш? відкрий очі і подивись, що вторить твій "велосипедіст". Вороги скрізь? Та ні. Тільки 73% ідіотів.
Ну давай, для експерименту назви мені справжнього патріота України (не російськомовної, не країни вільних можливостей, бо заколєбала ця х.ня, а саме української України) у його оточенні. Цікаво буде почути, хто це?
показати весь коментар
12.08.2020 15:11 Відповісти
https://vgolos.com.ua/news/batko-yermaka-spivrobitnyk-golovnogo-rozviduvalnogo-upravlinnya-gsh-zs-rosiyi-ekspert-zrobyv-tryvozhnu-zayavu_1280155.html
показати весь коментар
12.08.2020 15:15 Відповісти
І що? Підлеглі його утворять банду і будуть вчиняти тяжкі злочини? А різниця у чому???
Керівника потрібно готувати! Це професія! Ви країну знищуєте своїми дилетантами!
Не має кому просту роботу зробити, але, пл.ть кожен, КОЖЕН, готовий бути міністром.
Країна ідіотів.
показати весь коментар
12.08.2020 09:22 Відповісти
Це кацапський троль.
показати весь коментар
12.08.2020 10:51 Відповісти
https://censor.net/ua/user/83156? Не більше ніж ви.
показати весь коментар
12.08.2020 12:42 Відповісти
Все контролювати не можливо.
Як неможливо одразу набрати багато чесних кадрів.
Вершинін багато зробив задля реформування місцевої поліції - не просто так маріупольці за нього. І якщо просто звільнити такого кадра -мусорська система виграє, а громадяне програють.
показати весь коментар
11.08.2020 13:36 Відповісти
А він не міністр, щоби усе контролювати. Нехай справляється на ввіреній ділянці. Не вміє, не може, нехай йде простим копом.
показати весь коментар
11.08.2020 13:39 Відповісти
Судячи по результатах по Маріуполю - вміє і може. Причому краще, ніж більшість інших.
І, що найголовніше - він - людина, що не пов'язана з старою гнилою мусорською системою - тільки такі можуть її змінити.
показати весь коментар
11.08.2020 15:20 Відповісти
Судячи по коментам кого? Народу? Тобто невігласів які уявлення не мають про що мова йде?
ВІН ЛЮДИНА ТАКА, ВІН ЛЮДИНА СЯКА. ТА ЛАЙНО СОБАЧЕ ЦЕ.
Посадова особа має буди професіоналом. Є приклад, його підлеглі вчиняли тяжкі злочини і діяли в супереч Закону та меті їх існування. Саме він, відповідальний за це. Про що далі вести розмову? Якщо ви не розумієте, що таке керівник/підлеглий, хто за що відповідає і як працює, так і пишіть.
Яка мені різниця, чи подобається мені сторожовий пес чи ні, якщо при ньому із курятника курей крадуть?
показати весь коментар
11.08.2020 15:35 Відповісти
Должностное лицо должно быть профессионалом, а не надсмотрщиком за каждым.
Чувак, ща уже не совок - это при совке ты привык что работа - это стучать на сослуживцев и критерий работы - что все лояльны курсу партии...

А если по результатам работы - он лучший в Украине.

ну тупэ...
показати весь коментар
11.08.2020 16:17 Відповісти
Так, професіонал знає підлеглих і вони у нього виконують поставленні завдання, а не збиваються у банди. Якщо ж вони замість роботи вчиняють злочини, то про які результати його роботи ти ведеш мову? Він хто? А з чого ти вирішив, що він найкращій в Україні? Дуже хочеться чи сам вигадав?
Скільки людей у тебе було в підпорядкуванні?
показати весь коментар
11.08.2020 16:24 Відповісти
В статье написано - участок, которым руководил человек, лучший по Украине.

А оно пёрднуло...
показати весь коментар
11.08.2020 15:42 Відповісти
Стаття посилається на лист. Лист написаний простими людьми. Звідки їм знати про рівень злочинності і найкращій в Україні? Це ж демагогія звичайна. Є факт, його підлеглі перетворились на небезпечну банду. Вони вчинили мінімум 5 тяжких злочинів і затримані на "Горячому". Навіть він сам не заперечує, що по правилам має бути відсторонений.
Але тут з'являєшся ти... завіса. Ти само статтю читало?
показати весь коментар
11.08.2020 16:28 Відповісти
Не может руководитель полиции не знать ,что делают его подразделения, это бред, полицейские стучат на своих хуже последних сук на зоне...
показати весь коментар
11.08.2020 12:06 Відповісти
Может, конечно.
У полицейских не особенно есть доступ к ушам начальства их начальства.
показати весь коментар
11.08.2020 13:37 Відповісти
ну що ви так жорстоко? вони не доносять, а ратують за честь мундиру...
показати весь коментар
12.08.2020 20:07 Відповісти
Если у командира в подразделении орудуют банда, то ему надо заниматься другой деятельностью. Извините, но так везде в цивилизованном мире и это нормально
показати весь коментар
11.08.2020 16:17 Відповісти
Та ну мальчонка красивий, патріот, одним словом наш чоловік. А хіба для наших існує Закон? Та плювати на ту банду, він же наш!?
показати весь коментар
11.08.2020 16:29 Відповісти
диванные эксперты возбудились)))
показати весь коментар
11.08.2020 20:39 Відповісти
Выбор простой - честный, но неопытный, или опытный ватный мент.
Ваш выбор, господа!
показати весь коментар
12.08.2020 09:52 Відповісти
ну тогда и минстра надо менять...........
показати весь коментар
12.08.2020 12:26 Відповісти
років 5-ть тому.
показати весь коментар
12.08.2020 20:10 Відповісти
Приземлювачі та скручувальщики в усіх сферах і довели до війни та ведуть до повного знищення краіну ....
показати весь коментар
13.08.2020 08:25 Відповісти