12270 відвідувачів онлайн
21 741 14

Як наступає "Вагнер"? Норми витрат боєприпасів російських військ під час штурму Бахмуту

Автор: 

Унікальний документ сьогодні оприлюднив власник ПВК "Вагнер" Євген Пригожин – заявка на боєприпаси усіх калібрів, яких потребує для захоплення Бахмуту російське угруповання – від руки там вказані цифри фактичних постачань не тільки для "Вагнера", але й для приданих сил. Між Пригожиним та міністром оборони Шойгу йде запекла політична боротьба, що сприяє витокам цінної інформації, дуже важливої для нашого оборонного планування.

Пригожин оприлюднив секретну інформацію у відповідь на заяву МО РФ від 21 лютого:

"За период двух дней с 18 по 20 февраля 2023 года добровольцам штурмовых отрядов было поставлено:

1 660 реактивных снарядов к системам залпового огня; 10 171 боеприпас для крупнокалиберных ствольной артиллерии и минометов; 980 боеприпасов для танков.

В ближайшие несколько дней для штурмовых подразделений будут полностью обеспечены все заявки на боеприпасы, поданные на февраль. С 25 февраля уже начнутся поставки боеприпасов всей номенклатуры в соответствии с поданной заявкой на март. Всего же за прошлый год потребности штурмовых отрядов на боеприпасы были обеспечены на 140 процентов от полученных заявок. Это наш приоритет".

На заявці "Вагнера" написано, що 70 % боєприпасів має йти для них, а інша частина – для приданих підрозділів, підпорядкованих МО РФ. Спільно з "Вагнером" Бахмут штурмують, за нашими даними, три полки повітряно-десантних військ ЗС РФ та одна з бригад 1-го армійського корпусу.

Пункт 1 у заявці – це, очевидно, снаряди 152 мм для гаубиць "Мста", "Акація", Д-20, Д-1. Основний калібр російської важкої артилерії. 10 566 снарядів калібру 152 мм на день. Пригожин зазначає, що йому фактично видають 3 600 таких снарядів на добу. Насправді, 3 600 снарядів на такий невеликий фронт, як Бахмут, на добу – це дуже велика кількість. Адже за рахунок корегування з дрона всі ці снаряди застосовуються по цілях з високою точністю, 3 600 снарядів дають змогу надійно уражати понад 100 цілей за добу.

Як наступає Вагнер? Норми витрат боєприпасів російських військ під час штурму Бахмуту 01

Інші позиції не розшифровані, але ми знаємо, що стоїть на озброєнні "Вагнера", і можемо приблизно оцінити кількість великокаліберних боєприпасів, які, очевидно, становлять більшу частину заявки.

Адже "Вагнер" також застосовує 152-мм гармати "Гіацинт", 220-мм реактивні системи залпового вогню "Ураган", 122-мм реактивні системи залпового вогню "Град", 125-мм танкові снаряди, 122-мм гаубиці "Гвоздика" та Д-30, 120-мм міномети. У номенклатурі, очевидно, також наявні боєприпаси калібру 82 мм, протитанкові ракети "Корнет", "Фагот", Метис" та інше. Загалом за добовою заявкою "Вагнер" прагне отримати 37 387 снарядів, мін та ракет на добу.

А фактично, якщо порахувати по приписаній від руки нормі видачі за 18–20 лютого, росіяни мають можливість витрачати приблизно на 50 % менше, найбільш відчутно для "Вагнера", що снаряди 152 мм за пунктом 1 – близько 35 % від потреби.

Тим не менше, стає зрозумілим, чому "Вагнер" може наступати – вони витрачають до 40 тисяч боєприпасів усіх типів за добу без урахування піхотного озброєння – очевидно, судячи з цифр, у цій таблиці не враховуються боєприпаси на автоматичні станкові та підствольні гранатомети, стрілецька зброя.

Навіть зараз, за обмеженими на думку Пригожина нормами видачі, вони можуть витрачати на добу близько 20 тисяч боєприпасів. Багато це чи мало?

Достатньо сказати, що норми витрати 152-мм снарядів "Вагнером" за добу означають, що за рік бойових дій вони хочуть вистрілювати понад 3,5 мільйона снарядів 152 мм, а якщо брати за нібито замалою, на думку Пригожина, витратою на день 3 600 снарядів на добу, то витрата становить 1,3 мільйона снарядів 152 мм на рік. Це без урахування інших потужних боєприпасів 152, 122, 120, 220 мм, які "Вагнер" також застосовує у значній кількості.

Для порівняння, США поставили Україні у 2022 році близько 1 мільйона снарядів 155 мм на весь фронт. Тобто мінімальні витрати "Вагнера" за рік перевищують річний обсяг поставок 155 мм для ЗСУ.

Мої висновки:

  1. Українська армія демонструє високу витривалість та стійкість під Бахмутом, оскільки б'ється за багаторазової переваги росіян у боєприпасах. Це робиться завдяки високій мотивації та самопожертві наших людей.
  2. Важливо системно покращувати контрбатарейну боротьбу, пошук та знищення шляхів підвезення боєприпасів противника. "Вагнер" отримує щоденне підвезення значної кількості снарядів багатьох типів, значить, їхні маршрути можна прорахувати. Боротися із цією кількістю може тільки розвідка та ураження високоточною зброєю.
  3. Верховний Головнокомандувач та міністр України мають нарешті звернути увагу, що в армію не залучається достатня кількість інженерної будівельної техніки із цивільного сектору, не постачається необхідна кількість будівельних матеріалів для обладнання позицій, щоб обладнати надійні позиції, стійкі до щільних російських обстрілів. Відсутність уваги до інженерного забезпечення призводить до значних втрат наших людей.
  4. Важливе значення має якісне обладнання передових і тилових позицій, розгортання бойових порядків у два ешелони, щоб проводити постійні ротації військ, які швидко виснажуються під постійними обстрілами та в контактних боях.
  5. Потрібне різке збільшення маскувального обладнання та створення спеціальних маскувальних підрозділів для облаштування макетів техніки, хибних цілей та хибних позицій, для відволікання боєприпасів противника.
  6. Основна небезпека під час обстрілів виникає через корегування противником з дронів усіх типів. Зменшення ефективності артилерії можна забезпечити через знищення дронів середнього радіусу дії типу "Орлан" та "Елерон" та через насичення військ засобами радіоелектронної боротьби – ручними ближньої дії та купольними.
  7. Україна та країни НАТО мають прорахувати виробничу програму, яка б дала змогу різко збільшити постачання снарядів до України, оскільки без збільшення постачання снарядів бойові дії супроводжуються великими втратами людей.

Юрій Бутусов, Цензор.НЕТ

Топ коментарі
+22
Для Зеленського і його шайки зрадників чим більше патріотів загине тим краще , більше шансів залишитися при владі після війни .
показати весь коментар
22.02.2023 20:51 Відповісти
+15
А до кого звертається пан Бутусов? До читачів "Цензор.нет"? Але це все одно ,що "глас волаючий в пустелі". Чи прочитає цей спіч міністр оборони Резніков? Навряд чи.А якщо прочитає,то навряд чи щось зробить,тому що некомпетентний. Читачі ,впевнений,цілком підтримують п.Бутусова,але це буде тільки моральна підтримка,яка,мабудь,на жаль,не буде впливати на стан речей в протидіїї "Вагнеру"-Пригожіну.
Особлива увага ,мабудь,повинна приділятись інженерному обладнанню позицій українських військових,але з давнього виступу блогера Касьянова можна зробити висновок,що навіть штикових лопат звичайних та саперних не вистачає,то й що вже казати про будівельну техніку.
показати весь коментар
22.02.2023 19:30 Відповісти
+10
Навряд чи щось зміниться в стратегії - он там посадка, йдіть окопуйтесь.
показати весь коментар
22.02.2023 21:17 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
https://www.epravda.com.ua/publications/2022/12/6/694639/ Україна запустила виробництво дефіцитних 152-міліметрових снарядів. Чому тільки зараз?
показати весь коментар
22.02.2023 16:32 Відповісти
Шо не ясно?
показати весь коментар
22.02.2023 18:46 Відповісти
Так сьогодні жеш писалося що снарядів, як не давали, так і не дають
показати весь коментар
22.02.2023 18:27 Відповісти
А до кого звертається пан Бутусов? До читачів "Цензор.нет"? Але це все одно ,що "глас волаючий в пустелі". Чи прочитає цей спіч міністр оборони Резніков? Навряд чи.А якщо прочитає,то навряд чи щось зробить,тому що некомпетентний. Читачі ,впевнений,цілком підтримують п.Бутусова,але це буде тільки моральна підтримка,яка,мабудь,на жаль,не буде впливати на стан речей в протидіїї "Вагнеру"-Пригожіну.
Особлива увага ,мабудь,повинна приділятись інженерному обладнанню позицій українських військових,але з давнього виступу блогера Касьянова можна зробити висновок,що навіть штикових лопат звичайних та саперних не вистачає,то й що вже казати про будівельну техніку.
показати весь коментар
22.02.2023 19:30 Відповісти
"Верховний Головнокомандувач та міністр України мають нарешті звернути увагу, що в армію не залучається достатня кількість інженерної будівельної техніки із цивільного сектору, не постачається необхідна кількість будівельних матеріалів для обладнання позицій, щоб обладнати надійні позиції, стійкі до щільних російських обстрілів. Відсутність уваги до інженерного забезпечення призводить до значних втрат наших людей."

Полностью прочитать слабо?
показати весь коментар
23.02.2023 13:11 Відповісти
Читачів Цензору біля 500 тисяч переглядів за добу, 17 мільйонів за місяць, це суспільний разголос Бутусова. Якщо всі будуть на місцях підіймати ці питання, то якийсь шанс це зрушити з місця. А що ви пропонуєте, просто сидіти і чогось чекати?
показати весь коментар
23.02.2023 13:47 Відповісти
Для Зеленського і його шайки зрадників чим більше патріотів загине тим краще , більше шансів залишитися при владі після війни .
показати весь коментар
22.02.2023 20:51 Відповісти
Навряд чи щось зміниться в стратегії - он там посадка, йдіть окопуйтесь.
показати весь коментар
22.02.2023 21:17 Відповісти
"...в армію не залучається достатня кількість інженерної будівельної техніки із цивільного сектору, не постачається необхідна кількість будівельних матеріалів для обладнання позицій, щоб обладнати надійні позиції, стійкі до щільних російських обстрілів. Відсутність уваги до інженерного забезпечення призводить до значних втрат наших людей..."

Тю... А асфальт как же!?
показати весь коментар
23.02.2023 12:25 Відповісти
Розвідка, ротація і знищення кацапських дронів, це основне.
показати весь коментар
23.02.2023 14:11 Відповісти
Так 3600 це не на добу - виходить що на 10 діб.
Колонка с цифрами написаними від руки типу повинна збігатись з 10 денною нормою. І вони збігаються для інших позицій.
показати весь коментар
23.02.2023 16:11 Відповісти
Just reading the article now.

The area east of Baxmut is fields mainly,
with those wood strips / hedgerows,
and it is difficult to hide many vehicles and devices there.

More plausible would be therefore, that those
10'500 and 2'500 numbers are small arms caliber,
with the smaller numbers in between special cartridge lenghts
and special armour piercing heads.

More plausible would be like

15 x 240mm (1 mortar vehicle)
62 x 152mm ( 2 cannons )
134 x 125mm ( 10 T-72 )
232 x 122mm ( 8 cannons )
12 x 120mm ( 1 mortar )
19 x 115mm ( 1 cannon )
42 x 105mm ( 2 cannons )
288 x 100mm ( 10 BMP )
..... = 35 larger vehicles.

Something like that.

The whole warfare,
that Putin is practicing in Ukraine,
is upside down,
so it would make sense,
Prighoshin wished it would be,
that his AK rifles would fire 152mm rounds instead of 5,45mm .

An artillery has a barrel-life of 3'000 shells,
which would need the replacement of 3 to 4 barrels a day, if 10'000 shells fired.

Ukraine can counter artillery from it's
positions at Chassiv Yar and Siversk town.

If Prighoshin fires 100 grenades of
152mm by each cannon,
that would need to hide 100 cannons in that area.

Therefore I think,
also because of loyalty and to confuse the enemy,
Prighoshin makes "just another joke".

Nevertheless, each grenade fired by Prighoshin's troops could kill Ukrainian lifes,
in my numbers up to 700 pieces of large calibre ammunition are raining on Ukrainian positions around Baxmut each day.

If that claim by Ukraine would be true,
firing 5'000 grenades a day to kill 1'000 Ruzzians,
a ratio of 5 shells killing 1 soldier,
then those 700 shells by Prighoshin would kill
140 Ukrainian soldiers each day around Baxmut.

I don't want to fear people with those numbers,
but Baxmut is not called a meat grinder for no reason.

For the logistics:
10'500 pieces of 152mm shells would weight
between 200 and 400 tonnes,
divided by 5 for a 5 tonner lorry,
would make 40 to 80 transports a day,
from some storage farther away through open fields, always visible and vulnerable.

700 shells would weight between 14 and 28 tonnes, which would need just 3 to 6 lorries
riding open terrain.

Excuse me, if I offended someone,
but that's how I read the "recipe",
that is posted in the original article.
показати весь коментар
02.03.2023 02:31 Відповісти