10728 відвідувачів онлайн

Які результати за 15 днів наступу РФ на Харківщину?

Автор: 

Дії російських та українських військ на 25 травня, 23.00

карта

Російські війська:

захопили прикордонну смугу завширшки до 70 км та 10 населених пунктів. Усі ці села розташовані біля кордону, фактично у зоні бойових дій, і там залишилось загалом кілька десятків мешканців.

Глибина просування максимальна на напрямку села Липці - до 9 км в глибину території України.

У місті Вовчанськ просування до 7 км.

На напрямку села Стариця - до 5 км.

На даний момент ворог закріплюється на захопленій території, продовжує атаки, застосовує свіжі резерви, завдає ударів по наших тилах та продовжує володіти тактичною ініціативою.

Російські війська 25 травня проводили атаки на напрямку Липці та Вовчанськ. Усі атаки відбиті.

Дії українських військ:

Загроза прориву росіян на усіх напрямках відбита, на північному фронті Харківщини створено стійкий фронт. Усюди, де росіяни продовжують атаки, ворог має значні втрати.

Головнокоманувач ЗСУ О.Сирський призначив новим командувачем ОТУ "Харків" заступника начальника Генштабу, енергійного та компетентного генерала М.Драпатого. Також Сирський швидко перекинув на напрямок кілька боєздатних бригад та батальйонів, причому передусім тих, які мають у своєму складі значну кількість харків'ян. Війська забезпечуються артилерійськими боєприпасами. Створена взаємодія артилерії та піхоти, ситуаційна обізнаність по всьому передньому краю.

Варто зазначити, що українське командування не застосовує на цьому напрямку бригади окремими вводами та ротами, не розпорошує війська, а нарізає бригадам окремі смуги відповідальності (якби так діяли на усьому фронті). Як тільки бойові порядки стали більш щільними, просування ворога стало таким самим важким, як на Донбасі.

Також варто відмітити, що наше командування не кидає війська у швидкі та погано підготовлені атаки, для доповіді про нібито вжиті заходи, а насамперед думає про ураження противника. Така тактика повністю відповідає обстановці. Так, ми пропустили удар, але не треба поспішати, адже рахунок битви не закритий.

Які подальші плани ворога на даному напрямку?

1. Захопити гряду панівних висот, які контролюють прикордонну смугу та села Липці-Веселе-Тернова-Стариця.

2. Захопити місто Вовчанськ та лісові масиви з панівними висотами навколо.

3. З'єднати два плацдарми від Вовчанська до Липців, взяти під контроль усю прикордонну смугу.

4. Скувати та виснажити наші війська втратами для зниження боєздатності, не допустити перекидання на Донбас - на Часів Яр, Красногорівку, вугдедарский та покровский напрямки.

Чому російським військам вдалось просунутись?

1. Відсутність дозволу країн НАТО на застосування високоточного озброєння по території РФ. Це дозволяє ворогу розгортати війська на території РФ практично без вогневого впливу.

2. Гостра нестача засобів ППО для знищення бомбардувальників та дронів-розвідників над тиловими районами. Ворог діє у повітрі майже без перешкод.

3. Перевага у застосуванні високоточної зброї. Наприклад, на одному з напрямків перед атакою штурмової групи противника по одному зі спостережних пунктів бригади НГУ "Хартія" було завдано удару одночасно чотирма корегованими авіабомбами та одним керованим снарядом 152 мм (атака, тим не менше, була відбита, позиція втримана, удари та бій є на відео).

4. Перевага ворога у кількості дронів деяких типів. Дрони проводять активну розвідку наших тилових районів та бойових порядків на глибину до 50 км. Ворог активно застосовує ударні дрони далекої дії типу Ланцет. Над нашими позиціями на глибину до 4 км застосовується значна кількість дронів-камікадзе та дронів зі скидами.

5. Проблеми з організацією Повітряними силами сповіщення про передачу ворожими дронами відеосигналу для корегування ударів. Наші наземні сили не встигають зреагувати, коли дрони їх вистежують.

6. Ворог змінив тактику дій наземних сил. Росіяни мають перевагу у чисельності піхоти на напрямку. Ворог намагається діяти максимально приховано, атакувати групами до взводу, шукати порожнини у наших бойових порядках. Бронетехніка застосовується епізодично, для підтримки дій піхоти. Атаки піхоти координуються з повітряною розвідкою та супроводжуються ударами авіації, артилерії та дронів. Тобто намагаються віддзеркалити тактику найкращої у світі української піхоти зразка 2022-го. Ворог вивчає досвід війни та покращує управління, планування, підготовку, злагодженість та взамодію під час штурмових дій.

7. Недоліки з підготовкою, плануванням та організацією оборони до російського наступу. ДБР порушило справу щодо екскомандувача ОТУ "Харків" генерала Галушкіна, командування 125-ї бригади ТРО, 415-го стрілецького батальйону 23-ї бригади, 172-го батальону 120-ї бригади ТРО за залишення позицій. Але на мою думку, відповідати має набагато ширше коло більш високих керівників. Що сталось та хто має відповідати - напишу окремо 26 травня, і найближчі дні проведемо After action review по російському наступу, щоб навчатись на цих уроках і давати оцінку фактам перед тим як висувати звинувачення.

Висновки на даний момент:

1. План ворога захопити прикордонну смугу українські війська зірвали. Хоча на деяких ділянках наші були змушені відійти там, де це не передбачалось. Харків прикритий надійно. Турбує становище Вовчанська.

2. Утримання існуючої лінії оборони дає нам вигідні позиції для поступового збільшення втрат російського угруповання.

3. Битва за контроль над прикордонною смугою буде активною тривалий час, мінімум до жовтня.

 Юрій Бутусов, Цензор.НЕТ

Топ коментарі
+9
Магія.
Вже немає слів мінування, відсутність укріплень, залежність швидкого розгортання відносно зв'язку чи співпраці з іноземною розвідкою, не вчасні заміни командної ланки...
Військовим дуже гайки під крутили.
Щоб не було самодіяльності в судженнях. Неозброєним оком спостерігаєм вакуум.
показати весь коментар
26.05.2024 11:37 Відповісти
+8
З здивуванням усвідомив, що пан Бутусов добіса позитивний блогер. Ще хтось пам'ятає про 4-5 батальйонів, які нічого не вирішують і нічому не загрожують? А тепер вже вороже угрупування під 60 тис., яке просто є, хоча Бутусова такі метаморфози не турбують. Найкраща українська піхота зразка 2022 року все порішає? Але вже 2024 рік. Тому мешканцям Харкова не по Епіцентрам треба їздити, а щось думати і приймати більш притомні рішення. Фрази на кшталт стабілізовано, під контролем, плани ворога зірвано, мають насторожувати і приводити до тями прихильників простроченого зєльоного лідора
показати весь коментар
26.05.2024 13:05 Відповісти
+5
Мене постійно бентежить суперечлива логіка в міркуваннях експертів.
З ціє логіки цей "другий фронт" є вигідним і нам ("утримання існуючої лінії оборони дає нам вигідні позиції для поступового збільшення втрат російського угруповання"), і кацапам ("скувати та виснажити наші війська втратами для зниження боєздатності, не допустити перекидання на Донбас").
Так буває?
показати весь коментар
26.05.2024 09:38 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Мене постійно бентежить суперечлива логіка в міркуваннях експертів.
З ціє логіки цей "другий фронт" є вигідним і нам ("утримання існуючої лінії оборони дає нам вигідні позиції для поступового збільшення втрат російського угруповання"), і кацапам ("скувати та виснажити наші війська втратами для зниження боєздатності, не допустити перекидання на Донбас").
Так буває?
показати весь коментар
26.05.2024 09:38 Відповісти
У вас в дужках і лапках щє й описано, чому так буває.
показати весь коментар
26.05.2024 12:02 Відповісти
Де ви знаходите, отих самих ИксПерДів??
Не читайте, усіляку галіматню…
Вас, ХТОСЬ з ИксПерДів, навчав, як ДІТЕЙ робити??
Чи ви ложку, до вуха несете??
А тим більше щодо ситуації сьогодення…
Маємо ВЛАСНУ голову!! І пам'ятаймо, про табори ГУЛАГУ і студентів-Українців у бою під Крутами з московською окупаційною армією!!
Слава Україні!
показати весь коментар
27.05.2024 15:25 Відповісти
всі ті т.з. військові чи як вони себе там ще називають експерти просто самозванці, їх слухати себе не поважати, оті всякі чмоти шлюхци і інші п..дота.
показати весь коментар
27.05.2024 19:04 Відповісти
Щоби не дражнити опу експерди говорять в стилі: "Так, у нас черговий писець, але ви не хвилюйтеся, ми все одно переможемо..."
показати весь коментар
27.05.2024 20:45 Відповісти
Жоден фронт не є вигідним. В одному місці ворог майже досягнув мети - захопити 10км прикордоння. Гради та Смерчі накривають десятки км суміжної території москалів. ДБР має з'ясовувати хто винен що немає БК. Ю.Бутусову варто апелювати до уряду США оскільки наші небожителі слухать лише американців а проти Юрія ще й аби кримінальної справи не відкрили, що вже було під час АТО.
показати весь коментар
26.05.2024 10:09 Відповісти
Ваші "небожителі" особливо уважно "слухають" американців, коли ті говорять їм про порушення демократії, свободи слова, узурпацію влади, корупцію, крадіжки та кремлівських кротів на вищих посадах.
показати весь коментар
27.05.2024 20:52 Відповісти
Які результати? Оточити Харків і запропонувати свою "формулу миру" у Путіна не вийшло.
Дивно, що Україна досі не провела рішучий контрнаступ і не заборонила московських попів в Україні. Хай переробляють всю свою херову конструкцію з часів Рюрика, щоб більше не виникало бажання щось "повторить".
А інтелектуальний рівень вищого військового керівництва України такий, що це керівництво не може розібратись, що росіяни збираються "повторить", хто такий Путін і який саме йде процес. Тому й так.
показати весь коментар
26.05.2024 10:16 Відповісти
Читав міркування одного хлопця, діючого військового, в нього версія, що кацапи хочуть вийти на Оскіл і Печенезьке водосховище, і відрізати Харків від водопостачання.
Це поки-що єдина "вмєняємая" версія.

Зрозуміло, що версія про оточення Харкова силами 50-60 тис. свинорил така собі.

Версія "відтягування сил" - аллогічна. Очевидно, її викладали на 1 курсах військових училищ колишнього срср. Тому будь-які рухи кацапів - це, на думку 99% наших військових експертів, відтягування сил. Як відомо, курсу логіки у військових училищах не було. Тому той факт, що кацапи відволікають на цей "другий фронт" у рази більші сили, нікого не парить...
показати весь коментар
26.05.2024 11:51 Відповісти
Ганнібал, що в Африці Ганнібал, що у Кремлі. Тільки військовий талант в них дещо відрізняється. А 50-60 тис свинорил наступало весною 2022-го на Київ. Техніки, правда, в них тоді було дуже багато.
показати весь коментар
27.05.2024 02:29 Відповісти
То була абсолютно інша війна ніж зараз
показати весь коментар
27.05.2024 08:16 Відповісти
Так в нас тоді взагалі нікого навколо Києва не було. Київ і передмістя прикривали 3 кадрові батальйони ЗСУ, а також сформована за 2-3 дні самооборона (не плутати з ТрО, яка була лише на папері) з ментовськими АКСУ, отриманими на Іподромі, та мисливськими рушницями. Мощун саме така самооборона тривалий час тримала.
Та й в кацапів тоді на Київ йшла більш-менш "еліта": десантура, морпіхі.
Це вже інша історія...
показати весь коментар
27.05.2024 12:02 Відповісти
А версія "налякати та змусити тікати, щоби зменшити кількість людей в місті"? Бо наступ разом з посиленням обстрілів і збільшенням кількості жертв серед мирного населення може сприяти саме цьому.
До великої війни в Харкові мешкало 1,6 млн. Після активних спроб захоплення міста в 2022 людей зменшилося вдвічі. А після вдалого контрнаступу 2022 стало більше 1 млн., і не лише за рахунок тих, хто повернувся, але й через біженців з Донбасу.
Чим більшим є місто, тим важче його захопити, і тим більше жертв це потребуватиме. А якщо більшість мешканців місто покине, то все спрощується.
Бо "Харків - перша столиця", "ХНР", "росія може захопити Харків" (в.о.зеленське) ніхто не відміняв.
показати весь коментар
27.05.2024 21:11 Відповісти
"Налякати і змусити тікати" - саме так воює типовий Ганнібал, бо таке у нього в голові. А ще оточити і знищити, як це було під Іловайськом.
показати весь коментар
28.05.2024 09:56 Відповісти
Магія.
Вже немає слів мінування, відсутність укріплень, залежність швидкого розгортання відносно зв'язку чи співпраці з іноземною розвідкою, не вчасні заміни командної ланки...
Військовим дуже гайки під крутили.
Щоб не було самодіяльності в судженнях. Неозброєним оком спостерігаєм вакуум.
показати весь коментар
26.05.2024 11:37 Відповісти
З здивуванням усвідомив, що пан Бутусов добіса позитивний блогер. Ще хтось пам'ятає про 4-5 батальйонів, які нічого не вирішують і нічому не загрожують? А тепер вже вороже угрупування під 60 тис., яке просто є, хоча Бутусова такі метаморфози не турбують. Найкраща українська піхота зразка 2022 року все порішає? Але вже 2024 рік. Тому мешканцям Харкова не по Епіцентрам треба їздити, а щось думати і приймати більш притомні рішення. Фрази на кшталт стабілізовано, під контролем, плани ворога зірвано, мають насторожувати і приводити до тями прихильників простроченого зєльоного лідора
показати весь коментар
26.05.2024 13:05 Відповісти
Бутусов взагалі-то писав, що кацапи намагаються діяти в стилі кращої української піхоти зразка 22 го
показати весь коментар
26.05.2024 14:19 Відповісти
Саме так. Але я мав на увазі, що робити крайніми у всіх прорахунках влади військових, а потім з захватом розповідати як зсу зупинили, стабілізували і нищать орків у співвідношенні 1:10 і все чудово, то не зовсім правильно.
показати весь коментар
26.05.2024 14:28 Відповісти
Так ото ж
показати весь коментар
26.05.2024 14:29 Відповісти
Кожен позитивний блохєр сам визначає глибину підлизування зе-владі. І в кожного своя межа втрати самоповаги. А в багатьох тої межі взагалі нема.
показати весь коментар
27.05.2024 21:18 Відповісти
Я казало xy&ло :
- Курочка по зьорнишку...
Так, що нічого дивного пане Бутусов, коли на Банковій сидить "сеятель зьорнишок" і ваша військова аналітика йому до одного місця - тим яким він гав піяніно.
показати весь коментар
26.05.2024 11:56 Відповісти
Чому російським військам вдалось просунутись?
1. Тому що нема своїх високоточних ракет. Тил два роки дрочить і гуляє.
2. Те ж саме.
3. Тил.
4. Тил
5. Тил
.....
В тилу все пройобано. Зброя, укріплення, навіть мобілізація (заміна людей більш свіжими). Але винувата 125 бригада. Їх і зроблять цапами відбувайлами. Ідея така, що у нас 1 мільйон (напевно менше) повинен страждати, а решті - можна дрочити піську (поки не попадешся ТЦК і не опинишся "по інший бік").
показати весь коментар
26.05.2024 18:57 Відповісти
Я хочу сказати що нам потрібна друга армія. Виробнича. Мобілізувати ще кілька мільйонів. Придумати посади типа "фрезерувальник снарядів", "збирач дронів", "проектувальник ракет" і т.д. Саме мобілізувати - з уразанням всіх прав і свобод, ненормованим робочим днем, коротше все схоже на те як в армії. Тоді це буде СПРАВЕДЛИВО і ефективно.
Да, і з переводом між каегоріями. Не справляєшся з фрезеруванням (погана якість, мала кількість) - велком перевод на посаду стрільця. Типа того. Все як в армії.
показати весь коментар
26.05.2024 19:01 Відповісти
Згоден , у ВПК спеціалістів теж треба мобілізовати.
показати весь коментар
26.05.2024 19:21 Відповісти
Мобілізувати куди ?
Укроборонпром і його менеджери зізналися що більщість виробничих площей здають під склади комерційним структурам, ото і вся оборонка Укроборонпрома.
Ви всі як вчора тільки попросиналися.
показати весь коментар
27.05.2024 13:55 Відповісти
зараз не 41 рік, ви ще гулаг запропонуйте
показати весь коментар
28.05.2024 10:44 Відповісти
Кому не подобається "гулаг", є вільна територія. ЗСУ називається. Ласкаво просимо до свободи. Вас тут заждалися. Сильно вумні ви там на гражданці. Нашими спинами прикриватися.
показати весь коментар
29.05.2024 21:29 Відповісти
проблеми треба решати з розумом а не рецептами "сраліна"
якщо ви воюєте то вам повага та донат
показати весь коментар
30.05.2024 05:12 Відповісти
Тобі з такими "пропозиціями" треба звертатись до північних сусідів. Підтримають на ура.
показати весь коментар
29.05.2024 09:12 Відповісти
І який з нього буде стрілець? Такий як і фрезерувальник.
показати весь коментар
29.05.2024 17:29 Відповісти
Щось ви недоопоацовуєте товариш комісар.... Треба всіх в лагеря щоб працювали на хліб і воду, ввести продовольчі картки. Щось мені це нагадує... Так це ж галімий совок епохи сраліна. Кацапи на словах теж за такий підхід, але розуміють що в новому часі то вже не працює, тому платять і військовим як і працівникам ВПК немаленькі гроші. Дивлюсь я на це і розумію що Украіна нажаль не відбулась як самостійна держава, як була УССР, так нею по ментальності і залишилась нажаль
показати весь коментар
27.05.2024 06:21 Відповісти
Були б гроші,а раз немає,то у влади виникає спокуса за рахунок шарашки перемогти
показати весь коментар
27.05.2024 08:19 Відповісти
ЯКА ЗАБОРОНА НАТО НА ВИКОРИСТАННЯ ВИСОКОТОЧНОЇ ЗБРОЇ ? - Це фейк Зеленої погані, окрім Німеччини яка не надає Таураси, то і проблеми немає, боТаурасів у ЗСУ немає.

Крим, Донбас, Південь по конституції рф включені до составу російської федерації і є ії територіми (по їх конченій лозиці) і тим не менше ЗСУ довбить Atacms і Storm Shadow / SCALP територію Криму і Півдні з Донбасом вже другий рік !! І нічого
показати весь коментар
27.05.2024 13:52 Відповісти
Пряма заборона! НАТО наші кордони по 1991р рахує, а не що захвачено.
показати весь коментар
27.05.2024 16:59 Відповісти
Генсек НАТО визнав всі цілі на території гондурасєї
--- законними... США в особі голови держдепу Блінкена визнав те ж саме.
Британія, Швеція й ще купа країн НАТО дали дозвіл на застосування своєї зброї по території мордору.

ЩО ЩЕ ***, ПОТРІБНО???

Стати на коліна перед нашим Наполеончиком???
показати весь коментар
27.05.2024 18:53 Відповісти
Твого дозволу, дибілоїд.

Ніхто офіційно не признав нічого другого, була різна мова від чиновників різного рану і все...
показати весь коментар
28.05.2024 01:47 Відповісти
Можливо , мене й важко назвати генієм, та й "дебілоїд" аргумент надзвичайно переконливий!
Але, де ти падла, в своєму посиланні побачив заборону??

Амеба, ***....
показати весь коментар
29.05.2024 07:03 Відповісти
Яка нафіг заборона, Зеленський боїться реакції кремля, а не НАТО, чи пост не читали перед тим як відповісти. Уважніше читайте.
показати весь коментар
27.05.2024 19:44 Відповісти
За Зеленського голосували мабуть, воно видно здалеко.
Заборона НАТО бити по території кремляндії це ФЕЙК як і ПРЯМА заборона Держдепу бити по території росії.
показати весь коментар
27.05.2024 20:45 Відповісти
Надіяюсь ви не за Порошенка, а то на плакати можна вішати "подивіться за них голосують дибіли"
показати весь коментар
28.05.2024 01:48 Відповісти
Сподіваюсь - це на українській мові рос. слово -надєюсь-.
показати весь коментар
28.05.2024 11:59 Відповісти
показати весь коментар
27.05.2024 14:03 Відповісти
ЗАБОРОНУ НА РАКЕТНІ УДАРИ по території кремляндії бачили свома очима чи і надалі накази Єрмака будете розповсюджувати.
Мене плітки не хвилюють від слова зовсім.
показати весь коментар
28.05.2024 15:50 Відповісти
Не все ми можемо бачити своїми очима. Але ж визнаємо що щось таки існує крім того що бачили особисто. Але це так - логіка і філософія.

Раджу вам подивитися відео Швеця №516 - https://www.youtube.com/watch?v=GpLhJAHKPpg&t=704s , де докладно розбирається стаття у Newsweek на цю тему. І також почитати статтю Піонтковського з уточненням ролі Бернса - https://24tv.ua/yak-vilyam-berns-namagayetsya-navyazati-********-svoyi-dorozhni_n2350415 https://24tv.ua/yak-vilyam-berns-namagayetsya-navyazati-********-svoyi-dorozhni_n2350415

Ну і можете почитати сам оригінал статті - https://www.newsweek.com/2023/07/21/exclusive-cias-blind-spot-about-ukraine-war-1810355.html
показати весь коментар
28.05.2024 23:25 Відповісти
Бабушкіни розказні що десь хтось чув і так зрозумів не цікавлять взагалі.
Є прямі заборони і є побажання, логіка і філософія хай йдуть лісом особливо філософія.
показати весь коментар
29.05.2024 16:39 Відповісти
Розвиток подій починаючи з 10 травня "на харківщині нічого загрозливого, просте відвернення уваги", далі "Вовчанськ втрачено бо мінних полів не було, оборонних укріплень не побудували, ситуація напружена (але Синєгубов тут не при чому)", потім "розбомбили турбазу, типографію і будівельний супермаркет разом з людьми", а сьогодні "причина невдач в тому що нема ППО і в забороні бити по території РФ".
10 років війні: голови ВЦА зайняті чимось важливішим ніж будування фортифікацій, бомбосховищ і евакуація цивільного населення; Оборонпром жаліється що уряд не дозволяє торгувати надлишками зброї на експорт; а у наступників Кернеса нема грошей купити ППО для власного міста.
показати весь коментар
27.05.2024 14:16 Відповісти
Пан Бутусов не звернув увагу на дещо важливе.
Просування сил ворога, окупація нашої території у смузі до 70 км на глибину 7-9 км дає ЗСУ додаткову можливість ефективно нищити окупанта.
На цій нещодавно окупованій території вже не діє заборона Держдепу на застосування американської зброї, яка не дозволяла ЗСУ наносити удари по рашистам під час їх розгортання для атаки з території РФ.
Очевидно, що ЗСУ скористаються цим для нанесення вогневого ураження американською зброєю окупантам-рашистам, які перетнули державний кордон та зосереджуються на території України.
показати весь коментар
27.05.2024 14:21 Відповісти
Не будьте наївним.
"ЗСУ скористаються..."
ЗСУ зараз навіть не пукнуть без дозволу єрмака!
А Ви вірите, що єрмак дозволить винищити окупантів на захоплених рашистами ділянках Харківщини???
показати весь коментар
27.05.2024 21:25 Відповісти
НЕМАЄ НІЯКОЇ ЗАБОРОНИ ДЕРЖДЕПУ - цей фейк авторства Єрмака, Вова підтримав.
показати весь коментар
28.05.2024 12:00 Відповісти
"Чому російським військам вдалось просунутись?

1. Відсутність дозволу країн НАТО на застосування високоточного озброєння по території РФ. Це дозволяє ворогу розгортати війська на території РФ практично без вогневого впливу. "
Джерело:
показати весь коментар
28.05.2024 22:58 Відповісти
30 років минуло від повалення совка, а совкове мислення залишилось.

Хто питав би у НАТО чи Держдеп про використання зброї на любій території як би у владі не було Єрмака і Зеленського який його слухає.
показати весь коментар
29.05.2024 16:41 Відповісти
Вдруг оказалось, что Сырский не такой уж плохой командущий?
Ну и такое, если есть дроны, которые палят казламордые нпз за полторы тысячи км от границы, как можно говорить, что нечем предотвращать концентрацию кацапа в приграничной зоне?
показати весь коментар
27.05.2024 19:24 Відповісти
Так лише оці далекобійні дрони зе-шобла і закуповує.
А всі ті мавіки, квадрокоптери, ФПВшки і окопні РЕБи - це все волонтери.
Скільки волонтери привезуть, скільки ЗСУ і використає.
показати весь коментар
27.05.2024 21:28 Відповісти