7620 відвідувачів онлайн
19 527 98

Офіцер Дмитро Савченко: "Бачу, як люди виживають на війні і яка релаксова атмосфера панує в умовно тилових містах, де взагалі ні в чому собі не відмовляють"

Автор: 

В Україні набрав чинності закон, який дозволяє мобілізуватися певним категоріям засуджених. Процедура добровільна, але за запитом військових і рішенням судів. Деякі підрозділи одразу почали рекрутинг ув’язнених.

Офіцер 1-ї ОШБ ім. Героя України Дмитра Коцюбайла "Да Вінчі" Дмитро Савченко у себе на сторінці у фейсбуці розмістив фотографії зустрічі військовослужбовців із в’язнями, підписавши їх так: "Ви думали, що так вміє робити лише прігожин та уткін? Ніт. Ми встрибнули в цей процес і звертаємося до в'язнів максимально зрозумілою мовою... Адже були по той бік барикад і знаємо патерни і алгоритми. Підпілля, каторги, спротив... Усе в ім'я Великої України! І наші зеки на п'ять порядків більш ідейні, ніж паскудний вагнер. Поборемо і переможемо супостата!". Ми поспілкувалися із Дмитром, щоб дізнатися деталі цього процесу.

Допис у ФБ Дмитра Савченка про мобілізацію засуджених

- З вашого дозволу озвучу фразу, яку ви мені сказали, коли ми домовлялися про інтерв’ю: "Ми з цією ініціативою мобілізації засуджених "у польоті збираємо літак"". Це, як на мене, серйозний виклик. Таке завдання з галочкою. Як прийшли до цього рішення?

- Це не ми прийшли до цього рішення, а Верховна Рада прийняла відповідний закон. Ми просто втілюємо його у життя. На цьому шляху постаємо перед абсолютно новими викликами, тому що державні органи ще не мають обкатаних алгоритмів дій. Тобто першопрохідцями в цьому соціальному експерименті є якраз ми – військовослужбовці. Загалом тут залучені чотири сторони: Державна кримінально-виконавча служба, ТЦК, суд та військова частина. Ці організації з різними вертикалями підпорядкування. Вони намагаються звести цей процес докупи. А ми - виконати роль його модераторів: проводимо своєрідну менеджерську роботу і працюємо разом з ними. Усім потрібно віддати належне: всі по-своєму докладають зусиль – і ДКВС попри свою завантаженість, і ТЦК безперервно оформлюють великі обсяги документів на кожного засудженого, і суди стараються, навіть вночі виносячи постанови на умовне дострокове звільнення. Адже в максимально стислі терміни усім гравцям цієї великої партії потрібно зробити колосальний шмат роботи. А військова частина, яка безпосередньо отримує від цього процесу конверсію, є найбільш зацікавленою стороною. Саме нам прийшло розпорядження про формування окремих підрозділів із засуджених. Намагаємося все синхронізувати у часі та просторі. Справді, це дуже непроста і важка робота.

- Я якраз мала на увазі, що ваш підрозділ – один із перших, хто втілює в життя цю ініціативу. Чи не було якихось пересторог, враховуючи, що йдеться про певний прошарок суспільства, до якого є неоднозначне ставлення?

- Дивіться, ми – просто виконавці. Не можемо собі дозволити сказати ні вищому керівництву, якщо на нас спустили нову штатку. Ми – військові. Повинні виконувати розпорядження командування, яке впроваджує цей процес не з власної ініціативи, а керуючись нормами законодавства. Верховна Рада прийняла закон. На етапі, коли він ще розглядався, в комітетах проводили дебати й дискусії. Його обговорювали. Зрештою, держава зважилася на такий непростий соціальний експеримент для того, щоб знизити градус напруги з мобілізацією. Ви ж бачите, що вона проходить досить сутужно та спазматично. Суспільство на неї реагує хворобливо. З одного боку, хоче перемог. З іншого – досягнути їх чужими руками. Відповідно, перед керманичами держави постало завдання: віднайти у суспільному організмі додатковий мобілізаційний ресурс, щоб зменшити навантаження на людей, і водночас закрити поточні потреби з поповнення лав ЗСУ. Тому влада пішла на такий крок. Наше завдання – його втілювати.

Розмова підрозділу "Да Вінчі" із засудженими в колонії щодо мобілізації

- Ви відвідуєте в’язниці, де проводите зустрічі із засудженими. Розкажіть, як це відбувається?

- Ми вже побували десь у десяти виправних установах (станом на 31 травня, коли ми записували це інтерв’ю. – О.М.). У нас за цей час сформувався певний алгоритм роботи із засудженими. Скажу так: деякі наші колеги-військовослужбовці, які проводять рекрутинг в місцях несвободи, дещо недооцінюють роль такої роз’яснювальної бесіди. Ми, на відміну від них, заходимо в локальну дільницю – туди, де проживають в’язні. Перед нами на плацу – триста-чотириста з них. Створюємо таке умовне коло, даючи їм можливість наблизитися до нас, поспілкуватися. Робимо акцент на щиру комунікацію. Намагаємося пояснити, чому потрібно захищати свою Батьківщину, чому зараз постала потреба в тому, щоб залучити до участі в бойових діях саме засуджених. Пробуємо схилити їх до розуміння, що це свята та почесна місія, їхній обов’язок, як чоловіків. Наголошуємо, що бути чоловіком означає мати не просто відповідні геніталії, а дух, благородство та здатність виконувати оборонну місію. Крім того, для них це важливий шанс реабілітуватися в очах суспільства. Кожен із них свого часу припустився якоїсь помилки, якщо опинився в місцях несвободи. Але зараз має можливість поставити крапку в минулій історії та перейти на соціальний рівень іншої якості, ставши військовослужбовцями. Захищати Батьківщину, матерів, сестер, дружин та доньок – це завжди благородно і шляхетно. Оперуючи такою простою логікою та поясненнями із життєвими прикладами, ми намагаємося довести їм, чому вони мають долучитися до Збройних Сил Україну. Сьогодні вони – засуджені. Частина суспільства гидує цією категорією громадян. Але якщо стануть військовослужбовцями, перейдуть у шанований прошарок. Надалі їм на вулицях дякуватимуть діти за те, що взяли до рук зброю і наважилися захищати нашу святу Україну. Я вам скажу, що наші аргументи спрацьовують та відіграють позитивну роль у цій рекрутинговій кампанії. Відводимо час і на питання-відповіді. Тоді говоримо: "Кого зацікавив наш підрозділ та служба в ЗСУ, може підійти до інспектора Виконавчої служби, який здійснює чергування, і він сформує список". Після цього засуджені, які виявили таке бажання, продовжують спілкування з нами в індивідуальному порядку. Здебільшого воно проходить в штабі виправної установи – зазвичай її начальник для цього надає свій кабінет. Засуджені заходять по черзі. Тут ми вже ставимо більш практичні питання прикладного характеру, щоб протестувати кожного і зрозуміти, чи він підходить для бойової роботи саме нашого підрозділу. Адже вони ж теж є різні – механізовані, мотопіхотні, десантно-штурмові тощо. Ми розуміємо, яким критеріям має відповідати потенційний "абітурієнт" штурмового підрозділу, як наш. Це хороший фізичний стан, відсутність залежності від алкоголю та наркотиків й відповідного досвіду, а також таких хвороб, як ВІЛ, гепатит С, туберкульоз. Виглядати повинен жваво. Зроблю ремарку, що чимало засуджених мають досить кволий вигляд через певний спосіб життя. Це люди, які не стежили за своїм здоров’ям та системно вживали заборонені речовини. Вони не виконають той обсяг фізичного навантаження, який впаде на їхні плечі після вступу до лав нашого підрозділу.

- Багатьох "відсіюєте"?

- Більше, ніж половину. За моїм інтуїтивним відчуттям, із загальної кількості засуджених, з якими ми спілкуємося, "відсіюємо" десь відсотків 65-70. Хоча на завершення кожної розмови я говорю: "Дякую, друже, за твою позицію, за те, що маєш бажання воювати та захищати свою країну – це благородно і почесно. Вибачай, нічого особистого, але ти дещо не підходиш під формат нашої роботи. Тебе може взяти інший підрозділ. У нас – досить специфічна робота, яка потребує певної відповідності". Отак делікатно та дипломатично намагаємося з ними розмовляти. Я в цьому вбачаю єдиний можливий інструмент у побудові здорової комунікації. Поясню, чому. Український соціальний експеримент із в’язнями суттєво відрізняється від того, який два роки тому на початку повномасштабного вторгнення провели росіяни. Тому що Україні – це правова держава. Вона не може собі дозволити застосовувати до в’язнів, наприклад, примусову мотивацію, сформувати з них заградзагони і накшталт "вагнерів" розстрілювати засуджених в присутності їхніх колег за те, що, до прикладу, покинув позицію чи пішов в СЗЧ. "Вагнер" же саме так і робить. У них є така внутрішня каральна служба "сб" (собственная безопасность), представники якої й влаштовують такі розстріли. Я це знаю, адже минулого року на Бахмутському напрямку мав можливість проводити допити полонених "вагнерів". Я з ними проводив досить детальні розмови. Мені важливо було зрозуміти, як працює їхня система, які основні елементи механізму та структурної побудови таких загонів, що сформовані з проблемного контингенту. Так от "вагнерівці" можуть собі дозволити задля того, щоб залякати решту колективу, розстріляти при всіх того бійця-в’язня, який покинув позицію, щоб всім іншим не хотілося вчиняти подібні дії. Можуть відрубати палець або руку за якесь незначне порушення. У нас в Україні неможливо застосовувати подібні методи впливу на засуджених. А ми, повторюся, є правовою державою. Мусимо вибудовувати із засудженими комунікацію та взаємодію виключно в рамках правового поля. Тому для того, щоб отримати конверсію від цього соціального експерименту, треба йти шляхом педагогіки. Я усвідомлюю, що це розтягнутий в часі та просторі процес, а війна вимагає швидких та оперативних рішень. Але, на жаль, ми потрапили в таку дилему: нам потрібно в мінімальні строки достукатися до їхнього розуміння, перевиховати цю публіку і після цього розраховувати на те, що вона може бути корисною на фронті.

Бійці ОДШБ "Да Вінчі" мотивують засуджених іти захищати Україну

- Чи є серед засуджених, з якими ви спілкувалися, ті, хто мають військовий досвід?

- Так, причому немало. Є засуджені за різними статтями, наприклад, за хуліганство, із бойовим досвідом АТО, ООС...

- Це ж додатковий плюс…

- Погоджуюся, це плюс. Ми таким людям надаємо пріоритет.

- Якою є реакція засуджених на цих на зустрічах? Що вони вам говорять?

- Ми намагаємося у нашій базовій мотиваційній промові максимально розкрити навіть найдрібніші деталі, пояснюючи, що на них очікує. Засуджені заходять до нас у кабінет і говорять: "Хлопці, дивіться, багато хто з нас боявся писати заяви на участь у бойових діях, тому що нам ніхто не роз’яснював, що ми робитимемо, які виконуватимемо завдання". Людей теж можна певною мірою зрозуміти, адже для більшості війна – це повна невідомість. У них рівень обізнаності у військовій справі – не більше, аніж перегляди якихось роликів у новинах чи телеграмі. Тож, окрім загальної інформації, ми розкриваємо історію та традиції нашого підрозділу. Попереджаємо: тут не існує ніяких форм кайфу – тобто ні алкоголю, ні наркотиків. Ми – не виправна колонія, де можна тишком-нишком проковтнути якусь пігулку й ходити в стані наркотичного сп’яніння. Ми це радикально засуджуємо. Оскільки є добровольчим формуванням, у нас залишилися старі традиції, які активно насаджував та дотримувався сам "Да Вінчі". Ми за кайф жорстко караємо.

Дмитро Коцюбайло "Да Вінчі" зі своїми побратимами

Я намагаюся до кожного засудженого підібрати персональний підхід. Якщо бачу, що попередній спосіб життя (вживання алкоголю) відклав відбитки на обличчя людини, говорю: "Друже, ти отримуватимеш зарплату, і у тебе виникне спокуса щось придбати – алкоголь чи наркотики". Якщо дає мені слово честі, що не робитиме цього, це одна розмова. Але тоді попереджаю: "Якщо ти порушиш своє слово, я тобі снитимуся у найжахливіших снах. Ти в них бачитимеш мене, й по тобі стікатиме холодний піт. Тому що твої травми нагадуватимуть про твій вчинок". До речі, у нас це неписане правило поширюється не лише на засуджених, а й звичайних військовослужбовців. "Да Вінчі" й сам "давав буків" за вживання алкоголю – будь-які форми кайфу, повторюся, під жорсткою забороною. Ми це розповідаємо. Обіцяємо, що не впроваджуватимемо якісь статутні затяги, як-от віддавання честі, де треба і не треба, стояння на тумбочці чи впав-відтиснувся. У нас такого немає, проте дисципліна у нашому підрозділі має залишатися залізобетонною. Є робота. Якщо людина під час виконання бойового завдання проявляє себе позитивно, ставлення до неї відповідне. Ми – не бюрократи чи садисти. Не знущатимемося з них. Вони потрапляють у братерське середовище. Ми розповідаємо, що в нашому колективі є різні люди з різними бекграундами – хтось працював у правоохоронних органах, хтось сидів у в’язниці, але всіх нас об’єднала ідея захисту святої України та деокупації українських територій. Тільки заради цього ми зібралися в лавах одного підрозділу. Не для того, щоб доводити один одному, хто крутіших – зеки чи "мусора", чи хто має більші тестикули. Ні! Ми тут, щоб виконувати бойову роботу. Все! Тож якщо їх влаштовують такі засади життя – двері нашого підрозділу відкриті. Взагалі для багатьох бійців він вже став другою родиною. Отак роз’яснюємо й намагаємося ретранслювати на них атмосферу нашого колективу. Коли вибудовуємо з ними щиру розмову, бачать: ми відкриті й не брешемо. Це їх зацікавлює, тому виявляють більш активну згоду на те, щоб писати заяви.

Я вам так скажу: проводячи такі мотиваційні бесіди із засудженими, ми працюємо в інтересах не лише нашого підрозділу, а й усього суспільства. Адже загальною проблемою є те, що ми не спілкуємося із засудженими. Спілкування тягне за собою певний дидактичний вплив. Ми от вв’язалися у процес дидактики. Так, звичайно, не застраховані від якихось недобропорядних людей, які на співбесіді можуть зімітувати щире бажання виконати свою почесну чоловічу оборонну місію, а насправді керувалися іншими інтересами. Але загалом я переконаний, що більшість цих засуджених виявляться досить непоганими бійцями.

- Справді, людський фактор не можна відкидати у будь-якій ситуації. Як і критику суспільством рішень влади. У соцмережах вже понеслась так звана "зрада", зокрема і під вашим дописом, про те, а чим ми тоді відрізняємося від росії, якщо теж залучаємо до війни засуджених?

- Так говорять люди, які, по-перше, далекі від війни, по-друге, ніяк не хочуть включатися у бойовий процес. Це натуральні провокатори! Вони отримують задоволення від того, що випромінюють свій скепсис на будь-яке починання під час спроб врятувати становище. Будьмо відвертими: у нас мобілізаційний процес наполовину провальний. Замість того, щоб спробувати допомогти, дехто сидить на дивані й лише критикує дії інших. Класно пацани влаштувалися: ніяк не долучаються до бойових дій, зате обговорюють та надають "експертні" висновки щодо діяльності решти. Я вважаю, так вчиняти недостойно й непорядно. Тому мені байдуже, що говорять окремі псевдоексперти. Скажу вам зі свого життєвого досвіду: коли тебе критикують, значить, ти на правильному шляху. Адже не критикують лише того, хто нічого не робить. Знаєте, у нас зараз так виходить: одна частина суспільства "зі шкіри лізе", щоб врятувати країну, а інша сховалася у них за спинами і вже третій рік не думає ні про яку ротацію. Вони тільки хочуть нашими руками виграти війну з однією з найбільших держав світу, яка має безкінечні природні ресурси та джерела фінансування. Нехай підуть повоюють, якщо їм не подобається експеримент із засудженими!

Бійці ОДШБ "Да Вінчі" спілкують із засудженими і мотивують їх іти на війну

- Але ж якщо тил забуде про фронт, то фронт буде там, де тил...

- Я переконаний, що тил зрадив фронт! Тому що бачу, як люди виживають на війні, і яка релаксова атмосфера панує в умовно тилових містах, де катаються на кабріолетах, їдять в ресторанах, ходять до спортзалів та й взагалі ні в чому собі не відмовляють. Формат їхнього життя під час повномасштабної війни ніяк не змінився та не відрізняється від того, яким був до 24 лютого 2022 року. Нам президент говорить: "Де ви бачили демобілізацію під час війни?". Хочеться поставити йому зустрічне питання: "Де ви бачили такий розслабон під час війни?". Якщо ви порівнюєте нашу із Другою світовою, то вибачте, тоді тил працював на заводах у п’ять змін! А у нас у Києві, Львові та Мукачево сидять на літніх терасах та п’ють мохіто. При тому військовослужбовцям розказують, що демобілізації не буде, бо ж війна! Хіба вона стосується лише мобілізованих?! А чому тоді "цивіли" не відчувають на собі усю її гостроту?! Чому один має гинути в окопі, а інший на релаксі пити коктейлі?! А у президентської влади голова болить лише про одне: щоб тільки не знизити кількість лайків "цивілів". Ті зі свого боку з диванів дають експертні висновки діям військових. Та вже б просто стулили свою пельку та сиділи мовчки! Проблема в тому, що влада не зініціювала процес мілітаризації тилу. А це треба було зробити! Так, погоджуюся, що не всі люди мають воювати. Одна частина суспільства йде на фронт, а інша, яка залишилася, повинна перейти на мілітаризовані рейки життя. Але цього немає! У нас безперервно не працюють на заводах з виготовлення танків та ракет. У нас – дискотеки, вечірки, концерти. Усі збирають якісь донати. Нащо вони мені зараз?! Краще прийдіть та своєю присутністю замініть мене на фронті! Я вже п’ятий рік на війні. Ще ж як позиціонують: "Ми допомагаємо військовим". Так ви не їм, а собі допомагаєте – забезпечуєте собі безпеку! Тут немає ніякого подвигу! Усім товаришам-тиловикам мені хочеться сказати: "Це взагалі-то ваш громадянський обов’язок!".

- На початку повномасштабного вторгнення була єдність та бажання боронити країну. Що пішло не так?

- Людина на 90 відсотків керується емоціями. У дуже незначної кількості людей вистачає такого планомірного фундаментального та стійкого підходу до тих чи інших життєвих місій. Люди побачили: є такий сплеск, ейфорія та "запалали". Але на емоціях ніколи не побудуєш оборонної стратегії. Для того, щоб підвищити обороноздатність суспільства, потрібно було завдяки медіа цю емоцію пролонговувати в часі та просторі. У нас же влада подарувала суспільству ілюзію безпеки, позбавила його відчуття екзистенційної загрози, а потім до соціального експерименту з ув’язненими раптово намагалася на контрасті загнати у траншеї представників тилових прошарків суспільства. Це ж так не працює! Для того, щоб мобілізація була успішною, потрібно було суспільство трохи підтримувати в стані напруги. А вони ж не думали про те, що війна буде такою тривалою. Не аналізували попередній історичний досвід російської імперії у досягненні своїх стратегічних цілей. На превеликий жаль, росія вміє грати довготривалу партію. Її основний козир – ресурсна затяжна війна. Саме тому в більшості випадків у збройному протистоянні зі своїми опонентами отримувала перевагу та успіх. А ми планували виграти за три тижні. Влада підігрувала цьому емоційному стану. Натомість потрібно було донести до суспільства прикру правду, що війна може тривати роками, тому ми не повинні розслаблятися. Немає бути такого контрасту в межах одного соціуму: одні безперервно на війні, а інші – релаксують та купаються в басейнах. Повторюю: їхнє життя під час повномасштабки нічим не відрізняється від того, яке воно у них було до неї. Нічим! Тому я і звертаю увагу на те, що це – комплексна проблема.

- У цьому контексті наведу вашу нещодавню цитату: "Пережити війну - це половина завдання. Головне - вижити у повоєнні роки, які будуть дуже цікавими та бурхливими". Я так розумію, оця комплексна проблема, яку ви зараз озвучили, масштабується?

- Тому що визріває колосальний соціальний конфлікт між комбатантами і тиловиками. А він буде! Комбатанти повернуться з окопів із загостреним відчуттям справедливості. Вони захочуть якоїсь сатисфакції, зокрема сказати багато чого неприємного в обличчя тиловій частині соціуму. У них може спрацювати закон рекомпенсації. Вони можуть зневажливо ставитися до тиловиків, розумієте?! А це все може вилитися у прямі побутові розбірки, здійснення якихось правопорушень. Для того, щоб цього конфлікту в суспільстві не було, влада мала б регулювати ці процеси та не допустити такого разючого контрасту форматів життя – між окопним та "мохітово-релаксним". Коли він є, то однозначно після цієї війни завершиться такою млявою громадянською. Не хочу зайвий раз нагнітати, але, дійсно, саме це може статися.

Ольга Москалюк, "Цензор.НЕТ"

Фото: Facebook Дмитра Савченка

Топ коментарі
+31
"Тому що визріває колосальний соціальний конфлікт між комбатантами і тиловиками. А він буде!"

Типова сутність українського обивателя: "Якщо в мене здохла корова, а в сусіда ще жива - пора ненавидіти сусіда."

І це вони називають "загостреним почуттям справедливості". При чому "справедливість" якраз вибиватимуть з тих, хто ледве виживав в цій країні, а не з тих, хто "катаються на кабріолетах, їдять в ресторанах, ходять до спортзалів та й взагалі ні в чому собі не відмовляють", бо до других вони просто недотягнуться.
показати весь коментар
14.06.2024 11:55 Відповісти
+28
Для автора Дмитру Савченко , якщо прочитає. Мохіто п'ють ті , кому до 25 років , або ті , кому влада дала бронь-поліція , спортсмени , чиновники ... Донатять 99 процентів діти в школах.і їх мами , села жінки , бабці, дідусі , пенсіонери , парафіяни УПЦ . А ухилянти бояться вийти з дому , вони на утриманні жінок -така правда . Так що всі претензії до влади , а не до нас , ми дуже Вам вдячні , допомагаємо на всі сто , бо у кожного у нас в родині свій захисник в ЗСУ .
показати весь коментар
14.06.2024 16:42 Відповісти
+25
Стаття - як відро помиїв на голову..

Він думає, що оті дрони, допомога пораненим - постійні збори волонтерів слуги урода чи держава закриває?

Це спеціально, щоб люди донатити перестали з таким відношенням? У кожного свій фронт, хтось й в тилу повинен бути.
показати весь коментар
14.06.2024 13:21 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
Таке в Росії і Україні розуміння всіх цих питань. Десь у 2018-му прочитав студентам кафедри релігієзнавства у Києві лекцію про те, що таке механізм змін, про Рангарьок і Троянську війну, про те, хто такий Вова Путін, і чого слід від нього чекати. Справа була на Пасху і завідуючий кафедрою сказав, що в мене - "весняне загострення".
Тому у греків був Гомер, а у росіян і українців - Пригожина і Уткін.😕
показати весь коментар
14.06.2024 11:19 Відповісти
- "

Але ж якщо тил забуде про фронт, то фронт буде там, де тил...

- Я переконаний, що тил зрадив фронт! Тому що бачу, як люди виживають на війні, і яка релаксова атмосфера панує в умовно тилових містах, де катаються на кабріолетах, їдять в ресторанах, ходять до спортзалів та й взагалі ні в чому собі не відмовляють. Формат їхнього життя під час повномасштабної війни ніяк не змінився та не відрізняється від того, яким був до 24 лютого 2022 року. .....
"-
Це типу шутка така? чи цей диградант виправдовує фразу про одну зморшку на мозку і ту від фуражки? От коли цей дурачок якого помилково вибрали для пропагандиської муті побачить парадокс коли під відео/статею про корупцію знизу висить пост про збір коштів на машину/дрони/РЕБи і тд тоді й поговоримо..... Чи він думає, що донатить зеЛебобік і його свора зі "слуг урода"? Правильно давайте такі дигинерати ще більше будуть кошмарити цивільних а потім за провтики "еліти" звинувачувати тил.... Просто "країна мрій ", але з поправкою неНачасі. Правий він в одному, потім всі ті хто по фейсбуках і тіктоках дякують подібним клоунам, від них заливатимуться гіркими сльозами....
П.С - щож бачу історія з італійськими ардіті повториться!!!
показати весь коментар
14.06.2024 11:19 Відповісти
-"
Тому мені байдуже, що говорять окремі псевдоексперти. Скажу вам зі свого життєвого досвіду: коли тебе критикують, значить, ти на правильному шляху. Адже не критикують лише того, хто нічого не робить. Знаєте, у нас зараз так виходить: одна частина суспільства "зі шкіри лізе", щоб врятувати країну, а інша сховалася у них за спинами і вже третій рік не думає ні про яку ротацію.
"-
Ще шедевр думки від дурачка).... Якщо так судити, то і зеЛебобік на правильному шляху, і єрмачок (упаси Боже)...
П.С - щось мені підказує, що це лише початок пропагандиської лайно компанії про те як ми не вернули Україну у кордони 91, бо прокляті "ухилянти", цивільні в тилу і напевне школота не допомагала. Значить, що всетаки дожали бубочку на договорняк?
показати весь коментар
14.06.2024 11:38 Відповісти
"Тому що визріває колосальний соціальний конфлікт між комбатантами і тиловиками. А він буде!"

Типова сутність українського обивателя: "Якщо в мене здохла корова, а в сусіда ще жива - пора ненавидіти сусіда."

І це вони називають "загостреним почуттям справедливості". При чому "справедливість" якраз вибиватимуть з тих, хто ледве виживав в цій країні, а не з тих, хто "катаються на кабріолетах, їдять в ресторанах, ходять до спортзалів та й взагалі ні в чому собі не відмовляють", бо до других вони просто недотягнуться.
показати весь коментар
14.06.2024 11:55 Відповісти
"Типова сутність українського обивателя" - це ти. Ховатись та пиз-діти про несправедливість.
показати весь коментар
15.06.2024 10:07 Відповісти
В точку ! "...вони ж не думали про те, що війна буде такою тривалою..."

Зеленський з Єрмачком про все домовилися у Омані і плідно "працювали" щоб здати Україну. Роззброїли; розвалили все, до чого дотягнулися; побудували рашистам зручні дороги і ретельно все розмінували; в самий останній момент познімали війська із напрямків атаки рашистів... Здавалося - все зроблено по завєтам товариша полковника з ФСБ. Тому Зеленський з Єрмачком і усякі верещучки з смаглючками таки були впевнені - війна буде недовгою. І якеж було здивуваня зеленої шайки коли ЗСУ дали відсіч !
Але для рашистів не все ще "втрачено". Нетряпка Боневтік із Єрмачком заходилися гидити втиху, прикидуючись патріотами. Розігнали керівництво ЗСУ. Не "допомогло". Пересралися із партнерами - не "допомогло" - партнери все одно допомагають. Пересрали мобілізацю - все одно війська поповнюються. Плюнули в душу військовим - віськові сказали - ми воюємо за Україну, а не за погану шкуру Зеленських з Єрмаками.
Ну ніяк не виходить Зеленському з Єрмаком виконати оманські домовленості. Поки що...
показати весь коментар
14.06.2024 12:00 Відповісти
Оо, ''зеків'' за бажанням мобілізують. А на тих хто на волі сафарі влаштовують.
показати весь коментар
14.06.2024 12:19 Відповісти
Висновок: порушуйте закон - це вигідніше в Д'єрмакратичній зедержаві.
показати весь коментар
14.06.2024 12:28 Відповісти
Яке мохіто, який релакс? Працюєш, як чорний віл вдень, а вночі ховаєшся в коридорі від вибухів. Що він несе?
показати весь коментар
14.06.2024 12:50 Відповісти
Так напишіть, що Ви особисто пропонуєте робити у ситуації, що зараз склалася. Критичне мислення у Вас є, тому цікаво буде почитати.
показати весь коментар
14.06.2024 13:17 Відповісти
Ну як на мене, то в нас своєрідний цуцванг.
Але є три варіанти :
1) Якщо ми плануємо продовжувати війну до переможного кінця, потрібно почати розвиватись морально. Але суспільство у нас вбільшості думає "патріотичним мозком" відкидаючи реальну картину бо їм вона не подобається. Для продовження війни, щоб ХОТЯБИ МАТИ ШАНС НА ПЕРЕМОГУ, потрібно в шию гнати бубочку і прихлібаїв, як з влади так і з армії (там їх не менше). Хочете переоберемо, хочете пристрелимо, хочете повішаємо. Варіантів багато, і тим паче почистити "незалежний" інфопростір від дигинератів які розказують що неНачасі!!!
Також не забуваємо про мобілізацію, рубікон недовіри і ненависті до держави(не плутайте з країною) пройдено нашою владою, тож навіть якщо завтра вийде бубочка і скаже своїм хрипатим голосочком, що платитимемо 15к зелених, в це ніхто не повірить. Тож тим хто розчарувався потрібно повертати надію, бо в противному результаті при примусовій мобілізації це призведе до СЗЧ, протестів, бунтів серед мобілізованих і накінець до розколу. За прикладами багато ходити непотрібно, маєте рашиську імперію чи Австро-Угорщину.
Продовжимо про економіку яка вже практично мертва, а це ще один поштовх до бунтів серед найнезахищеніших верств населення. Тут знову ж таки потрібно гнати зелену ***********, бо повірте і той "військовий збір" (теж цікава підміна понять, як красиво назвати податок, думаю ви розумієте що він іде в общаг), і штрафи не направлять кошти на ЗСУ. Ви просто через місяць-два почуєте про засилля нових історій про бруківку і тд...
Тобто перший варіант, який дасть шанс це виперти бубочку!!!!
2) Піти зараз на перемир'я з усвідомленням подальших війн, бо це неминуче. Тут теж треш, бо з чим йти на перемовини у нас немає, ми просрали варіант 22-23 років коли масово гнали рашистів. Але в нас немає кваліфікованих дипломатів, в нас хіба хрипате одоробло і кулеба з лопатою, кваліфікованих там не допускають.
Тобто, перемир'я за прикладом фінів і озброюватись як йожики з проведенням патріотичної роботи серед населення. І вичікуємо момент коли можна буде повернути території.
3) Найпечальніший варіант який підходить тим хто при кориті і всіляким журнашлюхам і професійним безробітнім. Продовжувати в тому ж дусі до "останнього українця" і повторити жолю Парагваю в яких наголошу був свій "НЕЗЛАМНИЙ ..ІДОР".... Але кінець вам не сподобається думаю)
показати весь коментар
14.06.2024 13:51 Відповісти
А я моделюю те, що відбувається по подіям 862-882 років, смути в Московії і буремних подій 100 років назад. Нічого іншого з того, що було раніше, в нас бути не може.
Хіба що про події 862-882-го років є тільки міф. А от що стосується подій смути і революції, то там є і портрети основних героїв, і опис ії характерів, навіть є кінохроніка часів революції.
Є два питання: 1) чи виживе Україна; 2) чи втримається Мордор в Росії. Бо сто років назад Мордор дуже швидко з'їв Керенського у зеленому френчі, а потім і українських мрійників. Навіть Леніна Сталін з Орджонікідзе трохи із ЦК не викинули, коли той наполягав на тому, щоб внести до Конституції статтю про право виходу республік із СРСР. Ленін був національним вождем у росіян.
Вже було Деулінське перемир'я, коли Московія віддала Речі Посполитій частину території. Для України така "формула миру" - віддати Росії Крим і Донбас, в кращому випадку. А щось змінити в російсько-українських відносинах з 882-го року 🐸 Месія ніяк інтелектуально не потягне. Людина має мислити цими категоріями, а не займатись окозамилюванням.
показати весь коментар
14.06.2024 14:57 Відповісти
тут ви забагато хочете від найвеличнішого шашличника сьогодення він же наш БУБОЧКА. Він не те що щось поміняти в російсько-українських відносинах не може, а ще своїм наркоманським рилом вставляє палки в колеса. Звісно віддати свої повноваження єлдаку, а сам їздити виступати як та повія на пілоні це все що воно може, ну і відосіки записувати.....
Україна виживе це беззаперечно, не та якою ми її знали, можливо не в тих кордонах але всеж виживе.... Загинути може ця держава бо держапарат України прогнив наніц, але країна виживе, і скоріш за все нас чекає і ДЕЗЕЛЕНІЗАЦІЯ, і важка робота над помилками....
показати весь коментар
14.06.2024 15:20 Відповісти
Додам. Дуже цікаво було послухати те, що розповідав Путін Карлсону про Рюрика. Мабудь, це і є його особиста версія подій. Бо вони там і Валдайський клуб до Новгороду певним чином приліпили. 🤓 Хоча на гербі міста Валдай центральне місце займає імператорська корона, а річка Валдайка впадає у річку Березайку. Береза ж є символом смерті і воскресіння. Цікаво було порозбирати, як росіяни свої "скрепи" ліпили.🤓
показати весь коментар
14.06.2024 15:23 Відповісти
Не знаю, як у вас хватає терпіння слухати цю дрянь, я колись з їхніх "історичних фактів" просто сміявся, але останні роки це вже перетворилось на трешатіну рівня палати номер 6, і нервів на це не хватає....
показати весь коментар
15.06.2024 00:41 Відповісти
Стаття - як відро помиїв на голову..

Він думає, що оті дрони, допомога пораненим - постійні збори волонтерів слуги урода чи держава закриває?

Це спеціально, щоб люди донатити перестали з таким відношенням? У кожного свій фронт, хтось й в тилу повинен бути.
показати весь коментар
14.06.2024 13:21 Відповісти
у житомирі воєнком заявив що потрібно позакривати заводи для наповнення тцк тими робітниками які розслаблено працюють тільки 5 днів на тиждень.
показати весь коментар
14.06.2024 16:04 Відповісти
родич безумної?
показати весь коментар
14.06.2024 16:11 Відповісти
фронт один, решта то не фронт, то тил. не примазуйтесь.
показати весь коментар
15.06.2024 21:05 Відповісти
То має назву - волонтерський, трудовий фронт.

Хоча, Вам мабудь - какая разніца.
показати весь коментар
16.06.2024 00:27 Відповісти
Це для вас немає різниці реальний фронт чи цирковий. Наплодили фронтів - економічний, спортивний, трудовий, інформаційний, культурний, а воювати нікому. Всі тепер ветерани.
показати весь коментар
16.06.2024 09:10 Відповісти
От не треба мені свій цирковий пхати.

Без людей, що працюють, без волонтерів - довго Не протриматись.
показати весь коментар
16.06.2024 10:50 Відповісти
Ти правий в тилу "хтось" повинен бути, в тилу армії. Бо в нас вже паритет 1 к 2 , з такою мобілізацією буде 1 к 1, це якийсь парадокс.
показати весь коментар
20.06.2024 06:49 Відповісти
Та не треба забувати, що і державні кошти це не якісь чужі, і окремі від донатів. Державні кошти НАШІ. Без платників податків державних коштів НЕ БУДЕ
показати весь коментар
14.06.2024 16:02 Відповісти
у нас завжди щось приймуть, а потім дивляться на наслідки... ось зараз банківська система на межі краху українці за тиждень зняли з рахунків 100 млрд.грн .Джерело: видання Ненька інфо, посилаючись на власні джерела в Офісі Президента.
показати весь коментар
14.06.2024 16:08 Відповісти
Для автора Дмитру Савченко , якщо прочитає. Мохіто п'ють ті , кому до 25 років , або ті , кому влада дала бронь-поліція , спортсмени , чиновники ... Донатять 99 процентів діти в школах.і їх мами , села жінки , бабці, дідусі , пенсіонери , парафіяни УПЦ . А ухилянти бояться вийти з дому , вони на утриманні жінок -така правда . Так що всі претензії до влади , а не до нас , ми дуже Вам вдячні , допомагаємо на всі сто , бо у кожного у нас в родині свій захисник в ЗСУ .
показати весь коментар
14.06.2024 16:42 Відповісти
Дуже розумне і доречне зауваження, з коротким аналізом.
показати весь коментар
14.06.2024 17:20 Відповісти
Дякую !
показати весь коментар
14.06.2024 17:27 Відповісти
І сусід, який загинув або отримав поранення на війні. По всій Україні. Бо знайшовся 🤡, який захотів зробити шалену політичну кар'єру ціною життя сотень тисяч людей.
показати весь коментар
14.06.2024 18:45 Відповісти
До речі , шановне панство , ви бачили ,хто штурмує секонд хенди в день привозу нового товару ? Штурмують підлітки спортсмени , вигрібають взуття, футболки, сумки ,потім на касу підходять тренера у яких бронь і розраховуються за товар , а потім цей товар продають на інтернет майданчиках -"шафа " ,олх...і інших . Експлуатація дітей ?
показати весь коментар
14.06.2024 16:49 Відповісти
Дорожки в Укра1н1 не буде оголошено стан в1йни, питания моб1л1хац11 не буде вир1шено, 1 це не питания!!!
показати весь коментар
14.06.2024 18:46 Відповісти
>>> яка релаксова атмосфера панує в умовно тилових містах, де взагалі ні в чому собі не відмовляють
То давайте не ходити в кафе, бари, ресторани, тренажерки, щоб той бізнес здох разом з податками до бюджету, а зарплатню людям, які втратять роботу, буде платити той "розумник"!

>>> Захищати Батьківщину, матерів, сестер, дружин та доньок - це завжди благородно і шляхетно
Без великої мотивації фінансами і пільгами це не завжди спрацьовує, бо простіше відправити близьких людей в якусь Польщу, країни Балтії, або ще далі.
А коли бачиш на вулицях всіх цих кремезних чоловіків у формі та зі зброєю, які повістки роздають, мотивації ще менше.
Повторю своє запитання - чому на фронт потрапити простіше, ніж до лав будь-якої силової структури? Воювати легше, ніж в тилу дупи провітрювати з автоматами?
показати весь коментар
14.06.2024 20:50 Відповісти
Не те щоб простіше, просто ціна питання
показати весь коментар
15.06.2024 00:42 Відповісти
Яка мля "релаксована атмосфера"?!!!!!!!!
Зарплатня мізерна.
Старческі та нервові болячки.
Постійний стрес.
Ціни ростуть кожного дня.
Тарифи і квартплата.
Постійні тривоги та відключення.
Повна невідомість як зиму пережити.
І ще сотня інших проблем!
показати весь коментар
14.06.2024 21:55 Відповісти
Ну для людей його достатку, в них напевне релаксова атмосфера.
показати весь коментар
15.06.2024 00:43 Відповісти
Якщо рівняти з військовими то у вас ситуація цілком релаксована, навряд чи ви би захотіли помінятися з кимось з них.
показати весь коментар
20.06.2024 06:53 Відповісти
Урапатріотичних диванних ідіотів стає менше. От коли всі почнуть тверезо дивитись на ситуацію - тоді й буде надія на зміни на краще.
показати весь коментар
14.06.2024 23:35 Відповісти
можна вас попросити перекласти на людську мову, що видало ото створіння? Якщо звісно можете
показати весь коментар
15.06.2024 00:45 Відповісти
Написано правильно. Емоційно, але правильно. А коментатори вбивають своєю байдужістю до власної долі. Не будемо битися - завтра цілуватимете в Києві і тільки чоботи кацапам
показати весь коментар
15.06.2024 09:12 Відповісти
Країну потрібно переводити на військові рейки, хтось хоче чи не хоче, щоб вижити.
показати весь коментар
15.06.2024 09:43 Відповісти
Коли болить не в тебе, то воно і не болить зовсім. Ви дійсно вважаєте що тил зараз живе як до кацапського вторгнення у 2022 році? Ви забули за чотири з половиню мільйони ВПО, кількість яких з кожним днем тільки збільшується, про людей що працюють на мінімалку, про родини що вже втратили рідних на війні, про нові тарифи, про те що економічна ситуація складнішає і це насамперед б'є по найменш забезпеченим, про те що люди гинуть в тилу майже кожного дня і ніхто не знає чи він буде наступним. Я знаю як вон она фронті, бо я там був вже не із своєї волі, а коли кацапи намагалися захопити моє місто Маріуполь. Я знаю що таке не їсти і не пити, тижнями сидіти у підвалі, бо обстріли 24 на 7, я знаю що це таке коли навкруги тебе гинуть люди які просто хотіли їсти і тому вийшли назовні. Просто ніхто нікого не чує і не хоче чути і ви не виключення. У всіх є свої власні винуватці і вони ніколи не є дійсними.
показати весь коментар
15.06.2024 11:21 Відповісти
Не про це йдеться. ВПО всі допомагають. Але коли молодий здоровий чоловік, ВПО, замість піти звільняти свій дім героїчно "вирощує помідори", то воно якось негарно виглядає.
показати весь коментар
15.06.2024 23:25 Відповісти
Можно все героїчно не вирощувати й покласти зуби на полицю. Їсти що? Податки з чого?
показати весь коментар
16.06.2024 00:31 Відповісти
А коли не здоровий. Допомагають вже далеко не всім, а дом як загарбаний так і є. Що до звільнення дому. то скоріш загибель без звільнення, а там старість безхатька без грошей. З іншого боку вже багато тих хто втік від війни, хто вибрався з окупації воює. Знаю щонайменше двох загиблих з мого міста на війні, мого родича хлопця молодше за мене поранило у голову ще у 22 році і зараз в нього через це епілептичні припадки. Це не абстракція а живі люди. Чесно кажучи в мене немає ніякої мотивації звільняти мій дім, бо він для мене втрачений навіки. Та і якщо так подивитися зараз всі намагаються не втрати ще більше, яке тут звільнення. Я втратив все, залишилося втратити лише життя.
показати весь коментар
16.06.2024 17:57 Відповісти
Зараз зроблю суворе лице і буду собі в усьому відмовлять, бо війна і не можна навіть намагатися жити.
показати весь коментар
15.06.2024 10:41 Відповісти
Так живут 85 процентов украинцев. А то и больше. Люди за два года войны обеднели.
показати весь коментар
16.06.2024 12:49 Відповісти
Де хоч одне відео із зустрічі з засудженими?
Воно б одразу ж "завірусилось", як той відомий сюжет з прігожиним на плацу у виправній колонії.
показати весь коментар
15.06.2024 12:55 Відповісти
Психологія воїнів 50+ - ми на передку заради того, щоб ви у тилу жили нормальним життям...

Психологія воїнів 30-40 - а що це ви там у тилу так нормально живете, поки ми на передку...

(власні спостереження за 2 з невеличким роки)
показати весь коментар
15.06.2024 15:54 Відповісти
воїни 50+ не штурмують позиції та фізично не тягнуть те навантаження, яке випадає на 30-40-річних

(власні спостереження за 2 з невеличким роки)
показати весь коментар
15.06.2024 23:23 Відповісти
Да ти шо?
Нажаль, не можу викласти тут відео, як мій знайомий Гєнчик у 57 років, зачищає окопи з кацапами під Куп'янськом
показати весь коментар
16.06.2024 10:05 Відповісти
Побачиш ще логіку 20-25 річних, ті взагалі циники і егоцентристи...
показати весь коментар
16.06.2024 23:07 Відповісти
релаксують "непридатні" бізнесмени, що з них візьмеш крім податків?.. і чи хоч то візьмеш з них, чи з них нічого не візьмеш, бо "свої"...
показати весь коментар
15.06.2024 19:15 Відповісти
Черговий раб системи. Фронт зрадив не тил, а військово-політичне керівництво країни
показати весь коментар
15.06.2024 19:29 Відповісти
"Це хороший фізичний стан, відсутність залежності від алкоголю та наркотиків й відповідного досвіду, а також таких хвороб, як ВІЛ, гепатит С, туберкульоз. Виглядати повинен жваво"- і далі каже , що відсіюють більше половини кандидатів. Потрібно терміново залучати спеціалістів ВЛК, які швидко усіх вилікують за пару годин.
показати весь коментар
15.06.2024 20:47 Відповісти
молодець. допік щурів-ухилянтів. виправдовуються, бо відчувають провину
показати весь коментар
15.06.2024 21:07 Відповісти
Конкретно? Принаймні, в місті Києві. Не бачить той, хто не хоче бачити.
показати весь коментар
16.06.2024 11:18 Відповісти
Киев прикрыт многоэшелонированной ПВО в том числе и Петриотами. Киев столица и по уровню жизни на порядок выше остальной страны. Киев это не вся Украина. Да и то, сколько процентов киевлян живут на расслабоне, катаются на кабриолетах в спортзалы и пьют мохито по пути? 10 процентов? А остальные?
показати весь коментар
16.06.2024 12:47 Відповісти
Мабуть він сам ходить по релаксуючих місцях, ні? Де він їх бачить? В мене жоден знайомий не ходить по ресторанах і клубах. Работа, дім. АТБ або сільпо по дорозі. Все.
показати весь коментар
16.06.2024 23:00 Відповісти
Це добробат давінчи. Добре розпіарений,бо ПС.Офіцери в більшості військової освіти,здається,не мають.Звідсі гонор та презирство до "тилу".Виявляється,авторитети в них пригожин та уткин?
показати весь коментар
16.06.2024 10:18 Відповісти
Добре розпіарений, бо вміє воювати. І не сцикливий.
показати весь коментар
17.06.2024 11:16 Відповісти
Не факт, можливо просто не дуже розумний.
показати весь коментар
17.06.2024 13:27 Відповісти
Я про добробат.
показати весь коментар
18.06.2024 09:01 Відповісти
Тиловим треба поводити себе скромніше та мудріше, бути люб'язними, краще мовчати і не вий*буватися там де не траба, бо коли повернуться справжні воїни-герої то надають пі*дюлей усім цим ухилянтам
показати весь коментар
16.06.2024 12:13 Відповісти
Не так воно працює...
показати весь коментар
17.06.2024 01:21 Відповісти
Любопытно, какой процент народа Украины катается в кабриолетах в спортзалы, ни в чем себе не отказывает и пьет мохито в спокойных тыловых мистах? Сколько таких? 3 процента? 5 процентов? Где? В Киеве прикрытом семью эшелонами ПВО? В далеком Львове или Ужгороде?
А остальные 90-95 процентов народа тоже живут на расслабоне, получая небольшую зп, под ракетными ударами? Ухилянты долбанные, всех на фронт!
показати весь коментар
16.06.2024 12:44 Відповісти
Наверное, этот парень сам ходит по релаксирующим местам, нет? Где он видит их? У меня ни один знакомый не ходит по ресторанам и клубам. Работа, дом. АТБ или сельпо по дороге домой. Всё.
показати весь коментар
17.06.2024 13:26 Відповісти
Мудрий наріт нельзя мобілізовувати бо наступний раз не проголосує за зе.
показати весь коментар
16.06.2024 22:58 Відповісти
"З одного боку суспільство хоче перемог. З іншого - досягнути їх чужими руками..." істинна правда, на жаль. ((
показати весь коментар
17.06.2024 13:10 Відповісти
"Тому що визріває колосальний соціальний конфлікт між комбатантами і тиловиками. А він буде!" -Буде, буде, навіть не сумнівайтеся. Бійка медиків з військовими, це тільки початок. Бо справедливість вона ще в тому, щоб не обманювали звичайних людей. А в ТЦК обманюють людей, не виконують щойно прйнятий закон. Влада простих людей обманює, в ЗСУ вище командуваня теж обманює часто, починаючи від ставки хрипатого ГК і нижче. Підлеглі їх обманюють. Бо Зе подобаєтся солодка брехня. Так переможемо. (Ні.)
показати весь коментар
17.06.2024 13:35 Відповісти
Звідки у військового впевненість,що він чімость помстіться "тиловим" після повернення з фронту? Після повернення він почне шукати шматок хлібу,бо виявиться що всі ці роки його хтось годував та вдягав(цікаво,хто?).І тоді потрібно буде самому.І він піде або робити,або грабувати к бандитам чи в поліцію.Та й все.Ніколи не було по іншому.
показати весь коментар
17.06.2024 19:04 Відповісти
Де це і хто це ні в чому собі не відмовляє? Пенсіонери, котрі зранку блукають та вишукують де подешевше купити собі кісток? Чи ті, хто при "кориті" влади та діти "недоторканих", котрі ніколи не підуть воювати та їм пофіг хоч які закони й які мобілізації? Чи то такі в нас закони від недовлади, що перетворили з ТЦК грошову піраміду? До речі, не відмовляють собі також і ті, хто заслужив це та їх рідні - маючи таку зарплатню, гниючи в окопах, віддаючи своє життя, що їм така до війни й не снилася, навіть працюючи за кордоном. Тому автору потрібно замислитися - чому у нього у мозку виник саме такий, перепрошую, висір.
показати весь коментар
21.06.2024 09:32 Відповісти