6897 відвідувачів онлайн
14 113 35

Глен Грант: Нам потрібно змінити структуру управління ЗСУ, якщо ми хочемо реформувати ЗСУ і перемогти

Автор: Глен Грант

грант

Зараз ми на життєво важливому етапі війни. Одна річ виділяється в ЗСУ над усіма іншими. Не видатні бойові дії солдатів на передовій, які справедливо заслуговують на всесвітню похвалу, а те, що сама система є дисфункціональною на багатьох рівнях, від політичного до військового.

Я давно не писав серйозно про війну. Моя остання велика стаття про зміни в політиці щодо сил оборони була опублікована 18 місяців тому.

Мене багато разів просили оновити її, від військових до бізнесменів, але, якщо щиро, мало що змінилося.

 Проблема полягає в тому, що фундаментальні недоліки ЗСУ не виправляються. Однією з ключових причин цього є те, що верхні рівні системи не працюють належним чином. Значною мірою це пов'язано з поганою кадровою політикою, але переважна більшість проблем є структурними. Робочі місця та завдання не відповідають вимогам. Сама система не створена для того, щоб бути ефективною, і поки це не зміниться, неефективність продовжуватиме завдавати серйозної шкоди військовим зусиллям. Спробую пояснити.

Найвищою військовою посадою в Збройних силах є начальник Генерального штабу, або в Україні - Головнокомандувач. Його завдання полягає в тому, щоб переконатися, що вся система функціонує належним чином і виконує політичні директиви Президента. Я не буду зараз описувати всі завдання Головнокомандувача, оскільки вони вже були опубліковані на Цензор.НЕТ у червні 2020 року (зверніть увагу на дату).

Основна проблема на даний момент полягає в тому, що головнокомандувачі, як минулі, так і теперішні, занадто багато уваги приділяли оперативним питанням ведення війни і недостатньо - стратегічному імперативу розробки системи, яка дозволить виграти війну. Ми все ще воюємо з радянською структурою і радянськими людьми. Дивно, що Президент, людина з шоу-бізнесу, не розуміє різниці між ролями режисера і продюсера, і що обраний ним на посаду Головнокомандувача генерал Сирський міцно закріпив за собою роль режисера, в той час як місце продюсера залишилося порожнім і незайнятим. Це не критика генерала, він робить те, що вміє і робить найкраще - воює. Але поки він повністю зайнятий цим, дисфункції системи тривають і навіть зростають. Що ви маєте на увазі під цим, запитаєте ви?

Ну, роль головнокомандувача полягає в управлінні загальною стратегією війни і створенні системи для перемоги завтрашнього дня. Почитайте про генерала Алана Брука, який підтримував Черчилля у Другій світовій війні. https://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Brooke,_1st_Viscount_Alanbrooke

Головнокомандувач - це робота на повний робочий день, і саме тому в більшості країн для управління бойовими діями існує окрема посада начальника оперативного відділу. Ви не можете виконувати обидві роботи одночасно. Активність і географія обмежують вільний час бойових командирів, і у них залишається мало енергії для інших завдань. Що потрібно змінити в системі, щоб перемогти? Список величезний, і це лише деякі з них: створення стратегії війни, політичні відносини ЗСУ з урядом і міністерствами, робота з Верховною Радою для зміни життєво важливих законів, налагодження тісних зв'язків з волонтерськими неурядовими організаціями та союзниками. Нам потрібно налагодити мобілізацію, командну структуру дивізійного рівня, систему підготовки офіцерів і сержантів, кадрові процеси - особливо відбір комбригів і комбатів, а також права військовослужбовців і військовослужбовиць. Нам потрібні доктрина сучасного бою з використанням безпілотників і роботів, належна чесна публічна комунікація - особливо щодо втрат і зниклих безвісти, нагород і медалей, логістика, особливо продовольства та особистого спорядження, структури та оснащення підрозділів - ми все ще повністю розбиті в тому, що стосується м'яких транспортних засобів, і це впливає на постачання, медичне забезпечення та операції ССО, крім того, постачання безпілотників на передову все ще сильно залежить від волонтерів, технічні аспекти та ділові відносини для майбутньої РЕБ та війни з безпілотниками, схоже, взагалі не усвідомлюються Міністерством оборони чи Генеральним штабом (скажіть мені, якщо я помиляюся), міжнародні тренування, колективні тренування, медична підготовка, управління та командування розбитими ТЦК і так далі, і так далі, і так далі, і так далі, і тому подібне. Багато з цих завдань належать до компетенції МО, але вони потребують чітких вказівок від Головнокомандувача, щоб переконатися, що завдання є узгодженими, а головні пріоритети бюджету стоять на першому місці.

Ніхто не каже, що Головнокомандувач має сам виправляти ці речі, він не може, але він має нагляд і владу, щоб спрямувати систему на зміну ситуації. Але для цього йому потрібен постійний стратегічний фокус і чітке бачення майбутньої армії та війни. Він також повинен мати якісний час. Простіше кажучи, якщо наш нинішній начальник залишається твердо оперативним і зосередженим на бойових діях і вважає, що він є найкращою людиною для цього (а це, швидше за все, так), то він повинен піти у відставку і взяти на себе роль командувача об'єднаних сил (директора) або, можливо, командувача лише Курської битви або битви на східному напрямку. Після цього Президент повинен обрати іншого офіцера на посаду Головнокомандувача (продюсера), який буде керувати змінами в напрямку кращої системи, де військовий професіоналізм, інтелект, моральна мужність і жорстока чесність важать більше, ніж рабська лояльність у радянському стилі. Або ж наш головнокомандувач повинен почати довіряти іншим і делегувати їм повноваження вести битви під його керівництвом, але не втручаючись. Якщо цього не буде зроблено, ми продовжимо кульгати, намагаючись грати Моцарта і Баха з оркестром, який має половину струнної секції і непідготовлених духовиків. Замість красивої музики ми й надалі матимемо какофонію звуків. Структура управління ЗСУ має бути виправлена, якщо ми хочемо перемогти у війні.

 Глен Грант, військовий експерт

 Переклад: Цензор НЕТ

Топ коментарі
+25
Коротше кажучи - гнати Зеленського сцяними ганчірками.
показати весь коментар
02.09.2024 12:14 Відповісти
+21
Справа в тому що в Україні нема справжнього презідента-головнокомандуючього.Замість нього-тупий,ссикливий блазень,залежний від аплодисментів,лайків-дешевий актерішко з алегархічно-кацапського балагану під назвою 95 квартал.Не виключно що і наркозалежний.
показати весь коментар
02.09.2024 16:36 Відповісти
+16
І заодно зелену владу змінити! Бо саме після втручання ЗЄ-д'єрмаків і почалися проблеми у війську!
показати весь коментар
02.09.2024 11:46 Відповісти
Коментувати
Сортувати:
І заодно зелену владу змінити! Бо саме після втручання ЗЄ-д'єрмаків і почалися проблеми у війську!
показати весь коментар
02.09.2024 11:46 Відповісти
не для того вони туди дерлись, щоб зупинятись... Хоча, 73% клінічних ідіотів-це какій разніцей.
показати весь коментар
02.09.2024 11:58 Відповісти
Коротше кажучи - гнати Зеленського сцяними ганчірками.
показати весь коментар
02.09.2024 12:14 Відповісти
Тут річ йшла не про блазня, а про Сирського. Хоча з головним посилом все одно згоден.
показати весь коментар
03.09.2024 21:16 Відповісти
Пан Грант вживає термін Президент, бо в західних країнах нікому в голову не прийшло Президенту давати повноваження призначати у військо усіх мало не до прибиральниць. А в ЗСУ офіцерський склад призначає шут гороховий Зеленський, якому на вухо шепоче агент рашистів Єрмачок - то ж звідки узятися нормальному керівництву?

Зверніть увагу на частину тексту, де згадується Президент.
"...Після цього Президент повинен..."
показати весь коментар
03.09.2024 22:00 Відповісти
Тут мова йшла про систему управління, створену поцом Муженко для того, щоб командири вище бригадного рівня ніколи ні за що не відповідали.
показати весь коментар
04.09.2024 02:48 Відповісти
коротше кажучи в нас криза управління ******** війною..., але якщо управління ******** війною ніколи не було, а про чітке злагодження всіх аспектів ведення цієї війни ніхто не чув та не намагається нічого змінити, то в нас просто криза.... я розумію всіх тих чиновників, які як чорт від ладанна біжать від усілякого планування, узгодження та розробки якоїсь доктрини..., в каламутній воді завжди легко було ловити якусь рибку. а якщо все буде розплановане, узгоджене, неможливо ні з ким домовити про те, щоб поставили щось, нікому не потрібне та в якоїсь незрозумілій кількості..., все, хана прекрасному життю..., а саме головне - відповідальність..., зненацька буде дуже легко знайти того, хто за щось там відповідав та провалив...
показати весь коментар
02.09.2024 14:02 Відповісти
Щоб так було, то треба змінити всю вертикаль влади, а як у нас Єрмак їзде по країнах і веде ділові угоди, то нічого з того не буде. А стаття правильна і цей Пан має рацію.
показати весь коментар
02.09.2024 14:53 Відповісти
Справа в тому що в Україні нема справжнього презідента-головнокомандуючього.Замість нього-тупий,ссикливий блазень,залежний від аплодисментів,лайків-дешевий актерішко з алегархічно-кацапського балагану під назвою 95 квартал.Не виключно що і наркозалежний.
показати весь коментар
02.09.2024 16:36 Відповісти
"Ніхто не наливає молоде вино в старі міхи, бо вони розірвуться, тож вино розіллється, а міхи зіпсуються. Навпаки, для нового вина потрібні нові міхи, щоб зберегти і одне і друге".

Матфея 9:17
показати весь коментар
02.09.2024 16:43 Відповісти
Все вірно, але зміни не відбуваються тому, що немає рушія цих змін.
Проблема в тому, що «верхні рівні системи» просто не здатні на зміни, бо вони родом із совка.
Таким був і, безумовно талановитий, головком Залужний.
Родом із совка. Думаю, він і сам це визнавав.
Це підтверджує такоє те, що талановиті командири, що виросли під час війни, не піднімаються по щаблях.
Все це починається з самого верху, відВерховного.
показати весь коментар
02.09.2024 19:56 Відповісти
В армії розумних не ******* по простому, а особливо не військових, там цінять слух'яних, а не тих хто може виконати розумно приказ. Совок, совок,совок ще який дав дорогу тупорилим.
показати весь коментар
03.09.2024 09:16 Відповісти
Неправду пишете. Залужний жодного дня не пропрацював у совку. Він учився на військового і служив вже при Незалежній Україні.
показати весь коментар
03.09.2024 12:33 Відповісти
І чим незалежна Україна та її армія відрізнялись від совка?
показати весь коментар
03.09.2024 12:37 Відповісти
Вона і зараз від совку не сильно відрізняється ,але ж типу ми вже "не такі"
показати весь коментар
05.09.2024 00:23 Відповісти
Пан Грант пофесійний військовий. Але він не може навіть собі уявити, що Україною управляють кремлівські агенти: слуги ZE, сам ЗЕ, кремлівська шобла у Генштабі, у силових структурах і у дєрмо*ОПі. Про це говорять факти! Підкуп - це зброя рашистів. Всякі ДБ та Р і прокурорчики набивають кишені на кривавому вторгненні рашистів. ZE мав вже скасли повноваження. СБУ вже давно могло арештувати усе це кодло, але мабуть воно теж у ньому, бо ніяк не реагує. Шукаймо де інде "лєкарство" від знищення кремлівськими покидьками нашої держави .
показати весь коментар
02.09.2024 20:19 Відповісти
де військовий професіоналізм, інтелект, моральна мужність і жорстока чесність важать більше, ніж рабська лояльність у радянському стилі Джерело:

При цьому треба розуміти , що зрадникам або тим хто хоче правити авторитарно , треба саме рабська лояльність!
показати весь коментар
02.09.2024 22:08 Відповісти
А тут спірне питання. Я рахую, що провалена в першу чергу кадрова політика, а потім структури. Ви розказуєте одразу про генштаби і головнокомандуючим і їхні задачи. А мене хвилює в першу чергу некомпетентність на низових посадах. Наприклад ніякого командира мінометної батареї ставлять на посаду командира гаубичного дивізіону. Це трендець. Він тих мінометів не знає і не вміє користуватися їхніми плюсами і мінусами, а що вже казати про гаубицю. А хто ж ставить його на таку посаду? А замкомбрига, який до 22 року прапор носив в "почьотном" караулі і послів зустрічав. А тут бац куди ж подіти полковника під час війни? Посада має відповідати званню. Значить як мінімум замкомбрига. Пофіг на те що чувак всю кар'єру по клітинках ходив і правильно прапор тримав. А тепер різко в нього прояснилося які маневри і як треба вести при обороні, або при наступу. Звичайно він буде призначати так само хєр знає як, бо і його так призначили. Десь з кимось бухнув, десь з кимось потрендів, полибився. Все нормальний хлопець ставимо комдивом. Люди займають посади з дивними дослідами незрозуміло чого. І навіть без паперів які закріпляють їх кваліфікацію. Тобто повишвирювати бездарностей спочатку, а вже потім говорити про структури. Бо гівнюк на посаді зробить всю будь яку структуру гівном. Ха ха ха.
показати весь коментар
03.09.2024 08:15 Відповісти
Немає ніякого спірного питання. Все це робиться, що ви кажете, бо таку доктрину дають начальники штабів ОСУВ і ОТУВ, триматися будь- якою ціною. ОП і ставка Зеленського керує в ручному режимі усим. Тільки один командир бригад в ЗСУ( Нацгвардія це трохи інше) залишився з тих, хто починав воювати у 2022 році. Тільки один. Бо ставка Зе звільняє всіх, хто каже про якийсь проблеми, або намагається їх вирішити. Залишає тільки тих командирів, хто вміє писати добрі рапорти і казати, що все контрольовано і йде по плану. Тих, хто живу по совковому принципу, я начальник, ти дурак. Таких Ставка любить. Знимає компетентних командирів і відкриває проти них кримінальні справи. По-друге, в штабах ОТУ і ОСУ сидять некомпетентні штабні генерали. Бутусов казав на стримі, що полковник Льодовий і генерал Гнатов на Покровському напрямку геть некомпетентні, не має бойового досвіду Льодовий, роблять хаос безлад. Прорив руських , це здебільшого їх провина. Але вони, мабуть, друзі Сирського, їх не чипають.
показати весь коментар
03.09.2024 12:44 Відповісти
Командирів бригадів і замкомбригів назначає особисто ставка Верховного Зе!
показати весь коментар
03.09.2024 12:45 Відповісти
Так а деж тут мова про структуру? Особисто я спочатку звертаю увагу на індивідуальні якості того чи іншого претендента на будь що, а вже потім в яку ланку структури його запихнути. Якщо він фахівець по кораблям 20 років, то як він може петрати у долинах? От побув оператором хоча б рік і то дивлячись з якими результатами діяльності, і тільки тоді розглядати його кандидатуру пов'язану з бпла. І взагалі спочатку мова має бути на низових ланках. Є майори яким ні в якому разі більше взвода довірити не можна. Пофіг що він майор, якщо немає відповідної практики. Відділення ще можна, а вже взвод під питанням. І є такі варіанти, що навіть і він непоганий чоловік, але поля мозку ну не вміють адекватно комунікувати з підлеглими. Коли він говорить, то в свої слова вкладає той зміст, який підлеглі не можуть зрозуміти. Наприклад є люди, які можуть керувати авто лише до певного рівня і все. Хоч кола йому теши кращим водієм він ніколи не стане. Чому ? Тому що така структура мозку, в першу чергу. А в нас зараз відбувається просто заповнення посад, не дивлячись на здібності. Є багато офіцерів яких по факту треба відправляти назад в учєбки. Тобто набуття елементарних навиків, а вже потім щось складніше. Любу операцію, любу структуру може запороти нездібний виконавець. В вас може бути найгеніальніший план, але ви його не зможете ніколи втілити без здібних виконавців. Нереалізована задумка це ніщо. Голод адекватних кадрів і правильна розстановка фігур. Оце є першочергова проблема. А вже потім структура. Якщо структуру наповнити гівном, то форма може бути на перший погляд нормальною, але ж матеріал гівно. І навіть якщо недосконалу структуру заповнити якісним матеріалом, то все одно буде кращий результат. Тобто спочатку підбір кандидатів з мозком, не зважаючи на звання, а на практику. А вже потім структури, стратегії і інше. Ха ха ха.
показати весь коментар
03.09.2024 14:35 Відповісти
Ще раз, ви все правильно кажете, але хто робить " правильну розстановку фігур"
показати весь коментар
07.09.2024 12:45 Відповісти
Стаття хороша, але, схоже, має місце плутанина в термінах "Головнокомандувач" та "Верховний Головнокомандувач". ГК - це Сирський, ВГК - Зеленський. Там, де в тексті ВГК - очевидно, слід розуміти ГК.
показати весь коментар
03.09.2024 09:54 Відповісти
Всё, что делал и делает Зеленский - это забавы идиотов для идиотов(Соглашения о безопасности, Саммит мира, ...). Этот недоумок оставил армию без оружия, а державу - без защиты, и поэтому 50% вины за человеческие жертвы(из них 634 украинских ребёнка), разрушения и утерянные территории лежат на этом идиоте и его поклонниках-свинопасах(13,5 млн).
показати весь коментар
03.09.2024 16:23 Відповісти
Чесно кажучи - звичайна "давилка умняка", а не стаття. Якщо потрібна якачь реформа - спершу треба окреслити цілі, які потрібно досягти, ну, наприклад впровадити "after action review", яке так любить Бутусов. А отета все про "неякісних дітей" - все це розмови на користь бідних - навчання офіцерів ведеться в наших військових ВНЗ, службу вони проходять в ЗСУ - де цей Глен хоче брати кадри на отета вот все? Пуста болтологія пенса.
показати весь коментар
03.09.2024 16:32 Відповісти
Він же написав для розумних, думаючих людей, а не для тупих, ледачих трієчників.
показати весь коментар
04.09.2024 01:07 Відповісти
Ну так чого ж ви озброєні мудрісттю пана Гранта - не зробили досі все, як треба?
показати весь коментар
04.09.2024 03:52 Відповісти
взагалі-то Глен Грант і написав, що замість Головнокомандуючого, який має "окріслювати цілі, які треба досягти" ми маємо командувача оперативного рівня, який намагається втручатися в дії командирів саме оперативно-тактичного рівня. Щоб змінити систему керування слід мати "продюсера", який бачить напрямок розвитку та необхідні дії.
Як вважаєте - поки Сирський працює в штабах, то на Покровському напрямку, то на Харківському, - хто в цей час виконує роботу Головнокомандуючого?
А щоб відійти від скакання Головнокомандуючого по штабам напрямків (ОСУВ, ОТУ) - слід будувати управління дивізійного рівня, якого немає. Саме тому дві суміжні бригади не мають координації, бо у кожної свій штаб, до того ж вказівки ОСУВ, ОТУ, Генштаба, а до цього, в зоні відповідальності бригади ЗСУ ще можуть діяти підрозділи СБУ, ГУР, Нацгвардії зі своїм керуванням.
показати весь коментар
04.09.2024 16:30 Відповісти
Ви ознайомлені з роботою пана Сирського? Що і як він робить? Як працює ГШ? Звідки? Від Мар'яни Безуглої? Чи пан Грант сидить в ГШ і займається аналізом ефективності процесів? Чи взагалі - має до цього якийсь доступ? Так багато питань до розумних людей і я підозрюю, що по суті ви е підповісте (-:
показати весь коментар
05.09.2024 01:50 Відповісти
Ясність у думках - правильні рішення.
показати весь коментар
04.09.2024 01:05 Відповісти
А ви не знаєти, куди загубилась допомога США, на 30 млрд, бо шось тицяють по 200 млн, а то якщо поділити на 12 місяців, то по 2.5 млрд повинні відправляти.
показати весь коментар
04.09.2024 17:49 Відповісти
Та ми це вже десь чули... "Передайте царю-амператору, що англицькі ружжа кирпичем не чистять". Пане автор, ви до кого звертаєтесь? Тут і так усі все добре розуміють. Йдіть до ОП та повчіть нашого говнокомандуючого. Може до нього дойде, що він не у своєму кориті. А тут теревенити, то нічого не дасть. Довгі промови мають короткий зміст.
показати весь коментар
04.09.2024 18:48 Відповісти
О, ТОЧНО !!! ВМЕСТО ШОУМЕНА НУЖЕН ДИРИЖЁР !)
показати весь коментар
06.09.2024 08:49 Відповісти
Головком повинен займатися стратегічними питаннями війни такими як забезпечення військ всіма видами озброєння та приданих матеріалів. бойова підготовка резервів, мобілізація. розробка стратегії війни і т.п. Згоден з автором, що питання щоденних бойових дій повинно бути заступника з оперативних питань чи як там його назвати.Головком не повинен постійно сидіти по штабах бригад тобто займатися ручним управлінням.
показати весь коментар
07.09.2024 16:20 Відповісти